Aat & Slop zien einde niet naderen, wij wel
De manier waarop Henri van der Aat en Jeroen Slop de laatste dagen in het nieuws zijn getreden laat zien dat beide heren hun einde bij Ajax zelf nog niet zien naderen. Het doorzichtige charme-offensief van het “hoe de wind waait waait mijn jasje”-duo dat reeds enige maanden gezamenlijk de directie vormt van de Ajax-nv, zal echter geen enkele invloed hebben op hun ook reeds maanden vaststaande lot: in navolging van eerdere zielgenoten Sturkenboom en Ten Have richting achterdeur.
Over Jeroen Slop kunnen we kort zijn. Niet zo heel erg veel op aan te merken, maar na zoveel jaren waarin Ajax vrijwel nimmer een sluitende begroting kon presenteren lijkt Slop momenteel erg ruim over zijn houdbaarheidsdatum heen, en wordt het ook op zijn post eens tijd voor een fris briesje.
Onze commercieel directeur Van der Aat zit er heel een stuk korter, maar heeft het desondanks klaargespeeld om zichzelf in een paar jaar tijd in feite volkomen uit de markt te prijzen. Het klantenbeleid van Ajax heeft het nivo van een Politburo achter een ijzeren gordijn, zijn hier en daar schimmige en somtijds regelrecht absurde commerciele beleid is onze traditionele voetbalclub met ongekend rijke cultuur en glorieuze achtergrond volkomen onwaardig. Daarnaast heeft Roeiende Henri zichzelf laten kennen als een ware despoot die de vriendjespolitiek hoog in het vaandel heeft staan, die een schrikbewind onder zijn personeel niet schuwt, en die het niet uitmaakt om de ene maand om de nek van een Sturkenboom te hangen, om vervolgens een maand later de Cruijff-visie openlijk te belijden, omdat ie zijn dikbetaalde baan in gevaar ziet komen.
Henri van der Aat laat om de haverklap commerciele proefballonnetjes op die gedoemd zijn te mislukken en de club zwaar geld kosten, is verantwoordelijk voor peperdure projecten waar sponsoren over de rug van Ajax mooi weer mee mogen spelen, en probeert momenteel de baas van Ajax uit te hangen middels uitspraken die de nieuwe RvC en nieuwe directie aangaan. Alsof niet Johan Cruijff de fluwelen revolutie heeft uitgeroepen, maar Henri van der Aat himself… Daarbij is Henri zelf maar even vergeten dat hij nog maar enkele maanden geleden in samenspraak met Ten Have en Sturkenboom net zo hard meewerkte aan de ondermijning van de visie-Cruijff, en de leidinggevenden (Jonk & Bergkamp) en het Cruijff-gezinde personeel op de Toekomst het werken stelselmatig onmogelijk maakte.
Wij zijn dat in ieder geval nog niet vergeten, en ook niet dat zijn functioneren in zijn algemeenheid een grote aanfluiting is. Het nieuwe
seizoen kan straks niet mooier beginnen, dan met een geheel opgeschoonde directie, zonder Henri de Draaibare. Wij raden de directie aan om de club die uiteindelijk met Vertonghen aan de haal gaat een extra poot uit te draaien, zodat de afkoopsom van Henri
alvast is afgedekt. Dat mag je dus mooi nog zelf regelen Henri, en daarna wegwezen.
Tot ziens bij Almere !
Bron: afca.nl
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Büttner: 'Ajax voelt nog altijd een beetje als mijn club
08/05/2012 23:45
Door de afmelding van Erik Pieters haalde bondscoach Bert van Marwijk Alexander Büttner bij de voorselectie van het Nederlands elftal. De linkspoot van Vitesse kan zijn blijdschap niet op na het verheugende bericht vanuit Zeist.
'Ik zag eerst op internet dat ik er niet bij zat, maar kreeg een paar uur later alsnog een uitnodiging', aldus Büttner. 'Een geweldige verrassing en een mooi compliment voor mijn huidige spel. Het is ook niet zo dat ik eerst teleurgesteld was. Dat komt omdat ik mezelf niets kan verwijten. Ik heb dit seizoen alles gegeven en mezelf laten zien. Gelukkig ook bij de bondscoach.'
Büttner is sinds dit seizoen onbetwiste basisspeler bij de Arnhemmers. 'Ik heb overtuigend mijn naam gevestigd. In de praatprogramma's op televisie en in de kranten zie ik mijn naam geregeld voorbijkomen. Dat is leuk, maar meer ook niet.'
Büttner genoot zijn jeugdopleiding bij Ajax, waar de geboren Doetinchemmer vertrok na een geschil over reisafstand. Toch heeft de inmiddels 23-jarige speler geen wraakgevoelens richting de kersverse landskampioen. 'Zeker niet. De opleiding van Ajax was top, beter kon niet, en dat heeft me als voetballer gevormd.'
'Ik ben ze eerder dankbaar. Ik zat in de lichting van onder anderen Toby Alderweireld, Vurnon Anita en John Goossens. Een mooie tijd en Ajax zit nog in mijn hart. Het voelt nog altijd een beetje als mijn club.'
Bron: VI.nl
[ Bericht 10% gewijzigd door plan_C op 09-05-2012 00:02:35 ]