Dat was ik ook van plan eigenlijk, maar in juni komt ze terug naar NL....en ik weet niet of ik haar moet gaan opzoeken, want ik ben eigenlijk best boos dat ze zo niks meer van zich heeft laten horen en dat ze me zo rot heeft behandeld in het bijzijn van anderen.quote:Op maandag 7 mei 2012 02:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die gaat vanzelf op d'r bek, gewoon tijdje afstand nemen.
Negeren en op een afstand houden.quote:Op maandag 7 mei 2012 02:59 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Dat was ik ook van plan eigenlijk, maar in juni komt ze terug naar NL....en ik weet niet of ik haar moet gaan opzoeken, want ik ben eigenlijk best boos dat ze zo niks meer van zich heeft laten horen en dat ze me zo rot heeft behandeld in het bijzijn van anderen.
Op welke manier zou zij op haar bek gaan volgens jou? Als ze ziet dat ik afstand heb genomen?
Nee het gaat hier niet over oppervlakkige meiden geneuzel over wie de knapste is of de mooiste kleding heeft en blablablaquote:Op maandag 7 mei 2012 02:56 schreef mrazura het volgende:
Wat ik me afvraag he jullie zijn zoals je aangeeft beste vriendinnen. Gaan jullie vaak op de foto enzo?
Het heeft wel een beetje wat weg van narcisme volgens mij. Jammer dat het haar zo kenmerkt en er is niks wat jij er aan kan doen. Leer ermee leven en zet het van je af want haar verander je niet ben ik bang.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:01 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Nee het gaat hier niet over oppervlakkige meiden geneuzel over wie de knapste is of de mooiste kleding heeft en blablabla
Maar gewoon echt concurrentie in de zin van wie de beste cijfers haalt, de beste baan heeft, de beste kansen in het leven qua carriere etc
Je meet je eigenwaarde af aan zulke vriendschappen?quote:Op maandag 7 mei 2012 03:05 schreef OrganicBeauty het volgende:
Wat bijvoorbeeld wel opvalt...zij had in NL los van haar vriend, ik en 3 vage vrienden die haar niet eens zo goed behandelden niet echt vrienden. Nu heeft ze dus in de VS nieuwe NL'se vrienden gemaakt en gedraagt opeens heel anders...heel afstandelijk...
Ik snap dat niet, want ik had naast mijn vriendschap met haar altijd veel vrienden en vriendinnen gehad en toch bleef zij en een andere vriendin voor mij op nummer 1 en dat wist de rest ook. Ik zou nooit mijn beste vrienden laten zitten, omdat ik nieuwe vrienden heb gemaakt...iedereen heeft zijn eigen plek.
Het was eigenlijk al veel eerder begonnen maar sinds dat ze daar zit is het erger geworden.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:09 schreef El_Matador het volgende:
Ik snap het wel. Zodra je hebt gezien dat er een hele wereld buiten ons kouwe kikkerlandje is, komt het meeste geneuzel nogal provinciaal over. Bij de provincialen wordt dat snel als arrogant gezien, maar het is wat je zelf al zegt; een ander leven
Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet gaan en ben compleet verbaasd want zoiets zag ik echt niet aankomenquote:Op maandag 7 mei 2012 03:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je meet je eigenwaarde af aan zulke vriendschappen?
Misschien wilt ze dat je haar accepteert als een gelijke en heeft ze momenteel niet het gevoel dat dit het geval is. Haar als een tegenstander zienhoeft per definitie niet slecht te zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:09 schreef OrganicBeauty het volgende:
Ik las hier ergens dat iemand zei dat zij zich te goed voor mij voelt...ik denk dat het eigenlijk meer door onzekerheid komt en waardoor ze steeds meer de behoefte heeft om zich te bewijzen. Maar dan denk ik bij mezelf, waarom toch? Vrienden moeten elkaar toch alles kunnen gunnen, waarom zou je je vriendin als een tegenstander zien?
Vriendschappen komen en gaan, doe gewoon je eigen ding en laat anderen dat ook doen.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:14 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet gaan en ben compleet verbaasd want zoiets zag ik echt niet aankomen
Je kan (zelfs mag) mensen niet verwijten te veranderen door een buitenlandervaring.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:13 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Het was eigenlijk al veel eerder begonnen maar sinds dat ze daar zit is het erger geworden.
Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat mensen zich zo erg kunnen "verliezen" als ze een tijdje in het buitenland zijn geweest...
Ik bedoel ik heb al 15 jaar "buitenland ervaring"en ik ben niet vergeten wie ik ben en waar ik vandaan kom.
toen ze vorig jaar aangaf dat ze zich een "sukkel" voelde (haar woorden) dat ik mijn bachelor had en zij nog niet en dat ze het heel wat vond dat ik volgende jaar (dit jaar dus) zou afstuderen terwijl zij nog niet klaar is, steunde ik haar en gaf ik aan dat het allemaal no big deal is en dat zij er ook het beste van zal maken en dat het allemaal goed komt. Ook adviseerde ik haar om na haar terugkomst uit VS een goede baan te zoeken wat goed staat op dr CV. En dit krijg ik ervoor terug.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:14 schreef mrazura het volgende:
[..]
Misschien wilt ze dat je haar accepteert als een gelijke en heeft ze momenteel niet het gevoel dat dit het geval is. Haar als een tegenstander zienhoeft per definitie niet slecht te zijn.
Klopt maar dat betekent niet dat je je vriendin moet vernederen in het bijzijn van anderen of vanuit de hoogte doenquote:Op maandag 7 mei 2012 03:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kan (zelfs mag) mensen niet verwijten te veranderen door een buitenlandervaring.
Welke landen ben jij in die 15 jaar geweest?
Van haar of van mij?quote:Op maandag 7 mei 2012 03:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is per definitie al een slecht uitgangspunt voor een echte vriendschap.
Ik snap die competitiedrang tussen vriendinnen sowieso niet.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:19 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Klopt maar dat betekent niet dat je je vriendin moet vernederen in het bijzijn van anderen of vanuit de hoogte doen
Mijn andere vrienden zijn ook niet zo we hebben de grootste lol samen....quote:Op maandag 7 mei 2012 03:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik snap die competitiedrang tussen vriendinnen sowieso niet.
Dat heb ik niet met mijn vrienden. Goeie gesprekken, goed zuipen en goed versieren.
Nee, ik bedoel daar meer mee dat ik haar wel alles gun en het beste voor haar wil, maar dat het bij haar niet het geval is, het lijkt net alsof ze wil dat ik faal zodat zij zich beter kan voelenquote:
In d'r sop laten gaarkoken.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:24 schreef OrganicBeauty het volgende:
Mijn andere vrienden zijn ook niet zo we hebben de grootste lol samen....
alleen zij doet sinds een tijdje zo
Dat zie je wel vaker bij vrouwenvriendschappen.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:25 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel daar meer mee dat ik haar wel alles gun en het beste voor haar wil, maar dat het bij haar niet het geval is, het lijkt net alsof ze wil dat ik faal zodat zij zich beter kan voelen
Ik zou het van me af zetten en het gedrag voor lief nemen. Een vriend van me doet dit ook en tot op zekere hoogte neem ik het gewoon voor lief dat hij me soms een beetje vernedert dit hoort gewoon bij hem. Ik doe het dan ook gewoon net zo hard terug. Op zulke momenten zeg ik dan gewoon ja jij bent beter en dan weet hij dat hij weer is debiel bezig is geweest.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:22 schreef OrganicBeauty het volgende:
Maar om deze situatie even te handlen...wat zouden jullie doen los van afstand nemen?
Hoe zouden jullie omgaan met de praatjes en het arrogante gedrag?
En zouden jullie haar opzoeken in NL terwijl ze niks meer heeft laten horen sinds dat incident?
Nou nee, want als je ziet wat voor vragen ze stelt en hoe ze reageert dan weet je het wel zeker.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:26 schreef El_Matador het volgende:
Lijken alsof zit nu eenmaal altijd in je eigen hoofd.
neuh, zoiets laat je gewoon maar zo'n beetje doodbloeden. da's minder gedoe dan vol in de aanval met verwijten over en weer eindigend in een fikse ruzie waar iedereen zich rot bij voelt. gewoon een flinke tijd los laten. als ze belt/mailt/whatever en wil afspreken, dan ga je er op in als je daar zin in hebt en anders zeg je gewoon "sorrie! geen tijd"quote:Op maandag 7 mei 2012 03:31 schreef OrganicBeauty het volgende:
Maar zouden jullie haar gaan bezoeken in NL als ze niks meer van zich laat horen?
Of zouden jullie ook niks meer van je laten horen
Ik praat niet neerbuigend, misschien komt dat zo over, maar dat is echt niet zoquote:Op maandag 7 mei 2012 03:32 schreef Mishu het volgende:
Kan je het hier niet eens gewoon met haar over hebben? Dat het je stoort.
Misschien voelt ze zich af en toe wel rottig over hoe snel jij gaat. Sowieso praat jij ook wat neerbuigend over haar met dat aantal vrienden tellen enzo. Misschien wilt ze zich niet meer minderwaardig voelen naar jou toe? Probeer oprecht te kijken naar jouw eigen bijdrage hierin.
Jaaa ben ik met je eensquote:Op maandag 7 mei 2012 09:56 schreef simmu het volgende:
[..]
neuh, zoiets laat je gewoon maar zo'n beetje doodbloeden. da's minder gedoe dan vol in de aanval met verwijten over en weer eindigend in een fikse ruzie waar iedereen zich rot bij voelt. gewoon een flinke tijd los laten. als ze belt/mailt/whatever en wil afspreken, dan ga je er op in als je daar zin in hebt en anders zeg je gewoon "sorrie! geen tijd"
dan merk je snel genoeg of er nog iets in die vriendschap zit of niet.
Ik kan maar een advies geven, afstand nemenquote:Op maandag 7 mei 2012 03:09 schreef OrganicBeauty het volgende:
Ik las hier ergens dat iemand zei dat zij zich te goed voor mij voelt...ik denk dat het eigenlijk meer door onzekerheid komt en waardoor ze steeds meer de behoefte heeft om zich te bewijzen. Maar dan denk ik bij mezelf, waarom toch? Vrienden moeten elkaar toch alles kunnen gunnen, waarom zou je je vriendin als een tegenstander zien?
Maar niet iedereen is zo, mensen kunnen ook uit elkaar groeien en een vriendschap in stand houden "omdat je al zolang bevriend hebt" schiet niet op. Je moet het nog steeds leuk vinden om bevriend te zijn en aan je OP te zien ben je dat niet.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:05 schreef OrganicBeauty het volgende:
Wat bijvoorbeeld wel opvalt...zij had in NL los van haar vriend, ik en 3 vage vrienden die haar niet eens zo goed behandelden niet echt vrienden. Nu heeft ze dus in de VS nieuwe NL'se vrienden gemaakt en gedraagt opeens heel anders...heel afstandelijk...
Ik snap dat niet, want ik had naast mijn vriendschap met haar altijd veel vrienden en vriendinnen gehad en toch bleef zij en een andere vriendin voor mij op nummer 1 en dat wist de rest ook. Ik zou nooit mijn beste vrienden laten zitten, omdat ik nieuwe vrienden heb gemaakt...iedereen heeft zijn eigen plek.
Same here.. aan dat soort "vriendinnen" heb je niks.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:49 schreef julia22 het volgende:
Ik heb ook zo'n "vriendin" gehad. Was blij als bij mij wat mis ging, continu aan het concurreren/opscheppen, gunde me niks meer, maakte vervelende opmerkingen. Als ik haar erop aansprak, dan ontkende ze alles. Uiteindelijk heb ik het laten doodbloeden. Jammer dat het zo is moeten gaan, maar het was gewoon geen vriendschap meer.
Dit is wijsheid. Dat aanspreken op haar gedrag is zelfs het element wat ervoor zorgt dat haar doorschieten tijdelijk is, i.p.v. permanent.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:17 schreef pietkanarie het volgende:
Tja, het is heel menselijk (maar daardoor niet minder irritant) dat mensen nogal doorschieten in gedrag voordat ze een verandering kunnen ondergaan. In het geval van je vriendin: ze was altijd onzeker, keek tegen anderen op en had weinig vriendinnen. Door haar tijd in Amerika is haar zelfvertrouwen toegenomen. Van zeer onzeker naar een 'normaal zelfvertrouwen' gebeurt vaak niet. Ze slaat eerst tijdelijk door in haar zelfvertrouwen en gaat opscheppen. Maar ze is dan ook oprecht blij met het feit dat ze zich nu goed voelt. Over een tijdje zal het opschepperige er wel af gaan en blijft een normaal niveau van zelfvertrouwen over.
Ik zou haar dit gunnen maar dat neemt niet weg dat je haar aan kan spreken op haar gedrag, kan ook gerust met duidelijke woorden. Als de vriendschap echt goed is, is ie wel bestand tegen een woordenwisseling. Ik zou iets zeggen als: "ik ben erg blij voor je dat je het zo fijn hebt in Amerika, maar ik erger me eraan dat je ... en .... doet. " En dan nog even een paar dingen zeggen die je oprecht ervaart, ook als het wat hard over komt. Van vriendinnen hoef je echt niet alles te slikken en accepteren. Gooi het eruit en maak het daarna weer gezellig.
Wel een lastige situatie.
Niet helemaal waar een vriend en ik tekenen beiden en bij hem merk ik vaak een tikje jaloersheid qua tekenen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:01 schreef Arnold_fan het volgende:
Een typische vrouweneigenschap. Op een of andere manier willen vrouwen altijd strijd onderling terwijl mannen elkaar het gunnen en op dezelfde voet blijven doorgaan.
Waar baseer je dat op? Aanspreken kan het juist ook erger maken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:29 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Dit is wijsheid. Dat aanspreken op haar gedrag is zelfs het element wat ervoor zorgt dat haar doorschieten tijdelijk is, i.p.v. permanent.
Wat een onzin dit...quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:17 schreef pietkanarie het volgende:
Tja, het is heel menselijk (maar daardoor niet minder irritant) dat mensen nogal doorschieten in gedrag voordat ze een verandering kunnen ondergaan. In het geval van je vriendin: ze was altijd onzeker, keek tegen anderen op en had weinig vriendinnen. Door haar tijd in Amerika is haar zelfvertrouwen toegenomen. Van zeer onzeker naar een 'normaal zelfvertrouwen' gebeurt vaak niet. Ze slaat eerst tijdelijk door in haar zelfvertrouwen en gaat opscheppen. Maar ze is dan ook oprecht blij met het feit dat ze zich nu goed voelt. Over een tijdje zal het opschepperige er wel af gaan en blijft een normaal niveau van zelfvertrouwen over.
Ik zou haar dit gunnen maar dat neemt niet weg dat je haar aan kan spreken op haar gedrag, kan ook gerust met duidelijke woorden. Als de vriendschap echt goed is, is ie wel bestand tegen een woordenwisseling. Ik zou iets zeggen als: "ik ben erg blij voor je dat je het zo fijn hebt in Amerika, maar ik erger me eraan dat je ... en .... doet. " En dan nog even een paar dingen zeggen die je oprecht ervaart, ook als het wat hard over komt. Van vriendinnen hoef je echt niet alles te slikken en accepteren. Gooi het eruit en maak het daarna weer gezellig.
Wel een lastige situatie.
En jij bent psycholoog?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:52 schreef Polarcat het volgende:
Op de algemene ervaring dat, om een verandering te bewerkstelligen, je moet doorschieten en het vervolgens door de omgeving wordt genormaliseerd. Dat principe zie je overal: van natuurkunde tot individuele mensen tot de hele maatschappij. Je hebt wel gelijk dat er uitzonderingen kunnen zijn, want er spelen natuurlijk meer dingen mee dan alleen dat effect.
Eensquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:38 schreef Groenevlinder het volgende:
[..]
En jij bent psycholoog?Sorry maar hier krijg ik echt de kriebels van.... Als mensen veranderen en je niet meer het licht in je ogen gunnen (waar dat dan vandaan komt is niet het probleem van TO!) is het echt tijd om afstand te nemen, er hoeft niet altijd een heel psychologisch verhaal achter te zitten
![]()
En daarom kom je klagen/hulp zoeken op Fok?quote:Op maandag 7 mei 2012 02:53 schreef OrganicBeauty het volgende:
Hoi,
Ik had nooit verwacht dit te zeggen, maar ik vind het gewoon steeds minder leuk om met mijn beste vriendin om te gaan...gewoonweg vanwege het feit dat zij de laatste tijd ontzettend zit op te scheppen over van alles en nog wat, zich steeds arroganter gedraagt omdat ze nu voor haar studie een tijdje in de VS woont en nieuwe vrienden heeft gemaakt die ze eerst niet had en omdat ze steeds meer met mij wil concurreren, terwijl we niet eens dezelfde studie etc doen...
Ik krijg hierdoor geen goed gevoel en dat is niet omdat ik jaloers ben want ons leven/studie is gewoon heel verschillend, maar omdat ik het gewoon niet leuk vind dat zij ineens zo veranderd is en zo wil concurreren met mij terwijl ik alleen maar een leuke tijd wil hebben met haar zoals altijd toen ze me gewoon als vriendin zag en niet als iemand tegen wie ze moet opscheppen...
Ik en anderen hebben ook gemerkt dat dit gedrag steeds erger is geworden sinds dat ze weet dat ik over een maand of 2 zal afstuderen, terwijl zij nog niet klaar is met studie. Op de een of andere manier kan ze het niet hebben dat ik bijna klaar ben. Ook stelt ze steeds vragen over mijn master...niet op een leuke manier, maar meer om te kijken of er iets fout gaat zodat ik vertraging loop en in het zelfde schuitje als zij kom te zitten. Ook laat ze niet zien dat ze blij voor mij is dat ik bijna klaar ben. Ik vind het echt heel jammer dat het zo moet gaan, want ik gun haar alles, maar zij mij blijkbaar niet.
Wanneer zij aan het opscheppen is, doe ik niet mee...maar als ik bijvoorbeeld een keer iets met haar wil delen wat voor haar blijkbaar heel groot is, reageert ze vol argwaan en ongeloof in het bijzijn van anderen en doet net alsof ik aan het liegen ben. Ik begrijp gewoon echt niet waarom ze zo doet en haar beste vriendin in het bijzijn van anderen zo vernedert...
Ik heb haar hierop aangesproken en ze liet weer blijken dat ze me niet geolooft en toen ik aangaf dat ik dit absoluut niet van haar had verwacht en dat het me echt pijn deed, reageert ze daar niet op en laat niks meer van d'r horen......
Hoe moet ik hiermee omgaan? Wat zouden jullie doen? Bedankt voor het lezen en sorry voor de taalfouten het is laat en ik schrijf dit gewoon van me af.
Ooooooh.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:25 schreef OrganicBeauty het volgende:
Het is ook erg bijzonder dat ze tot op de dag van vandaag niet meer heeft gereageerd op mijn bericht dat ik het niet leuk vond dat ze zo tegen me deed terwijl we beste vrienden zijn....echt ongelofelijk dit...
Niet dat ik er echt mee zit, want ik wil haar liever nu leren kennen dan over 5 jaar, maar toch!
Nee, want in dat berichtje van mij beschreef ik erg oprecht hoe ik me voelde en zoiets niet van haar verwachtte en als zij niet eens het respect kan opbrengen om daar op te reageren dan weet ik wel genoeg...quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:27 schreef wickedmen het volgende:
[..].
Nou ja geef haar wat tijd en blijf erop hameren dat je een antwoord wilt als ze contact met je heeft.
Want??? Een vriendschap hoeft toch niet stuk te lopen op zoiets?? Het is vervelend voor ts, dat sowieso. Maar het lijkt me niet meer dan terecht (en ook wel zo volwassen) om je vrienden een leerproces te gunnen ook als dat voor jezelf wat minder is. Doorslaan in zelfvertrouwen is irritant ja, maar heel normaal. Zelf nooit doorgeslagen in een gedragsverandering? Veel mensen gebeurt dat wel en als je daardoor meteen vrienden verliest is dat ook vervelend en in mijn ogen is het ook onnodig.quote:
Nog niet aan gedacht, maar dat zou ook best een optie kunnen zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:16 schreef wickedmen het volgende:
[..]
En daarom kom je klagen/hulp zoeken op Fok?
Heb je er ooit over nagedacht het haar gewoon te vertellen wat jou dwars zit en gewoon direct te zijn?
Misschien heeft ze een minderwaardigheidscomplex en [b]heeft ze helemaal geen vrienden in Amerika en houdt ze zich gewoon groot.[/b]
Het probleem is alleen dat ze zo naar mij doet, de andere vrienden van m in NL hebben er geen problemen meequote:Op donderdag 10 mei 2012 16:16 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Want??? Een vriendschap hoeft toch niet stuk te lopen op zoiets?? Het is vervelend voor ts, dat sowieso. Maar het lijkt me niet meer dan terecht (en ook wel zo volwassen) om je vrienden een leerproces te gunnen ook als dat voor jezelf wat minder is. Doorslaan in zelfvertrouwen is irritant ja, maar heel normaal. Zelf nooit doorgeslagen in een gedragsverandering? Veel mensen gebeurt dat wel en als je daardoor meteen vrienden verliest is dat ook vervelend en in mijn ogen is het ook onnodig.
Inderdaad: als mensen je het licht in de ogen niet meer gunnen hoeft daar niet altijd iets achter te zitten. Maar bij de vriendin van ts lijkt het me duidelijk wel het geval. Ze had weinig vriendinnen, keek tegen anderen op. Dus ja, daar zit een psychologisch verhaal achter. Ze is gewoon super blij dat het nu zo goed gaat. En dat zie je opzich graag als vriendin toch? Dat je vrienden goed in hun vel zitten? Dat ze doorslaat is wel vervelend en daar kan ze op aan gesproken worden.
Wanneer je een vriendin dumpt omdat ze je weinig gunt, gun je haar zelf niet de tijd om om een gepastere vorm voor haar blijdschap te vinden. Want zoals Polarcat al schreef, het is aan de omgeving om doorgeslagen gedrag te normaliseren.
Je hoeft echt niet al het gedrag te respecteren en een stevige woordenwisseling ga ik nooit uit de weg maar gun ze gewoon wat. Niet iedereen maakt gedragsveranderingen vlekkenloos door, kan raar gedrag opleveren. Is ze daardoor de vriendschap niet meer waard of is ze gewoon iemand die zoekende is??
Oke, op die manier. Ik herken het wel. Mijn beste vriendin maakte naar mij toe ook meer rotopmerkingen dan naar anderen (met wie ze een minder hechte vriendschap had). Ben ik ook wel eens erg boos om geworden. Ook duidelijk gemaakt. Ik denk dat het in feite een teken is van een erg sterke vriendschap. Bij de mensen tegenover we ze gewoon doet, is ze bang om gezichtverlies te leiden. Ze voelt zich bij jou blijkbaar zo vertrouwt dat ze geen 'masker' opzet. Heel krom natuurlijk, want juist je beste vrienden wil je niet kwijt. Kan me ook voorstellen als je dit echt te ver gezocht vindt hoor, maar zo bekijk het in eigen vriendschappen altijd. Er zijn ook veel mensen die van mening zullen zijn dat een vriendschap op deze manier geen doen is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:26 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat ze zo naar mij doet, de andere vrienden van m in NL hebben er geen problemen mee
Mensen die gevoelig zijn voor succes kunnen heel jaloers worden op mensen die sneller gaan dan zij. Het zal denk ik niet eens om het geld gaan, wel denk ik dat zij naar haar eigen idee faalt omdat ze er langer over doet dan nodig is. Zolang jij ook nog studeert zijn de verschillen nog wat minder zichtbaar. Maar zodra jij gaat werken, voelt zij in feite extra goed dat ze langzamer is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:34 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh en het is niet zo dat bij haar sprake is van plotselinge gedragsverandering....want zij is altijd zo concurrerend geweest, maar in zeer lage mate, waardoor ik er geen last aan ondervond of het niet eens merkte. Het is vooral erger geworden nu ik aan het afstuderen ben, nu pas merk ik het echt, ook qua afgunst enzo...terwijl ik zoiets heb van: waarom doe je nou zo, jij studeert ook over 1 of 1,5 jaar af...wat is je probleem dan? Alsof ik nu opeens miljonair ga worden na het vinden van een baan
Jij denkt in "ik zie dit dus moet ik dit doen", ik denk in "ik zie dit, dat zou door dit en dit proces kunnen komen". Je bent vrij om die stap van begrip over te slaan, maar dat maakt mijn verhaal niet minder plausibel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:38 schreef Groenevlinder het volgende:
[..]
En jij bent psycholoog?Sorry maar hier krijg ik echt de kriebels van.... Als mensen veranderen en je niet meer het licht in je ogen gunnen (waar dat dan vandaan komt is niet het probleem van TO!) is het echt tijd om afstand te nemen, er hoeft niet altijd een heel psychologisch verhaal achter te zitten
![]()
Mooi gezegd!! Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:40 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Jij denkt in "ik zie dit dus moet ik dit doen", ik denk in "ik zie dit, dat zou door dit en dit proces kunnen komen". Je bent vrij om die stap van begrip over te slaan, maar dat maakt mijn verhaal niet minder plausibel.
Tijdelijke overcompensatie is geen zeldzaam gedrag. Je hoeft iemand die dit doet niet meteen weg te zetten als permanente narcist. Ongeacht wat de oorzaak is, heb je natuurlijk het recht om "afstand te nemen", als dat je het beste lijkt. Dat zal ik niet ontkennen. Ik beargumenteer dus niet dat dit hooghartige kind één of ander recht zou hebben op een kans of op begrip. Het is simpelweg aan TS om die afweging te maken, en de reëele mogelijkheid dat dit tijdelijk is, is daar belangrijke informatie voor. Geeft een iets genuanceerder beeld dan "dumpen die bitch". Als jij (of TS) je leven zo wilt leven, ga je gang. Ik zou het je niet aanraden.
Mmm, dat herken ik wel. Wat eerst nog wel te verdragen was, ontwikkelt zich in negatieve zin. Jammer, zoiets.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:34 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh en het is niet zo dat bij haar sprake is van plotselinge gedragsverandering....want zij is altijd zo concurrerend geweest, maar in zeer lage mate, waardoor ik er geen last aan ondervond of het niet eens merkte. Het is vooral erger geworden nu ik aan het afstuderen ben, nu pas merk ik het echt, ook qua afgunst enzo...terwijl ik zoiets heb van: waarom doe je nou zo, jij studeert ook over 1 of 1,5 jaar af...wat is je probleem dan? Alsof ik nu opeens miljonair ga worden na het vinden van een baan
Oke, ja ik snap jouw denkwijze ook wel. Het is misschien ook wel wat kort door de bocht hoe ik het zie.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:40 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Jij denkt in "ik zie dit dus moet ik dit doen", ik denk in "ik zie dit, dat zou door dit en dit proces kunnen komen". Je bent vrij om die stap van begrip over te slaan, maar dat maakt mijn verhaal niet minder plausibel.
Tijdelijke overcompensatie is geen zeldzaam gedrag. Je hoeft iemand die dit doet niet meteen weg te zetten als permanente narcist. Ongeacht wat de oorzaak is, heb je natuurlijk het recht om "afstand te nemen", als dat je het beste lijkt (of als je de energie niet kunt opbrengen om er mee te blijven dealen). Dat zal ik niet ontkennen. Ik beargumenteer dus niet dat dit hooghartige kind één of ander recht zou hebben op een kans of op begrip. Het is simpelweg aan TS om die afweging te maken, en de reëele mogelijkheid dat dit tijdelijk is, is daar belangrijke informatie voor. Geeft een iets genuanceerder beeld dan "dumpen die bitch". Als jij (of TS) je leven zo wilt leven, ga je gang. Ik zou het je niet aanraden.
Nee want hij was een paar maanden terug al in VSquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:31 schreef Soempie het volgende:
Of die jongen liegt, omdat hij niet mee mocht.![]()
OB, volgens ben je meer opzoek naar bevestiging dat je het best de vriendschap dood kunt laten bloeden. Zo komt het in elk geval wel over?
dit was waarschinlijk zoiezo een ongelijkwaardige vriendschapquote:Op maandag 7 mei 2012 03:05 schreef OrganicBeauty het volgende:
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:48 schreef Friek_ het volgende:
Vrouwen zijn geen helden wat betreft vriendschap, dus wen er maar gewoon aan.
Zo herkenbaar dit. Liegen over prestaties en dingen die ze heeft meegemaakt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:25 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh jongens wat erg dit!
Die vriendin van mij had altijd gezegd dat zij en een paar mensen de uitverkorenen waren die naar de VS mochten, omdat ze zulke goede studenten waren....en net kwam ik een vriend tegen die toevallig bij haar op school studeert en die zei toevallig dat die leraar eigenlijk de eerste mensen die reageerden selecteerde....ze heeft dus zitten liegen...en dan gaat ze in het bijzin van anderen mij een beetje als een leugenaar uitmaken...ik vind dit eigenlijk steeds bizarder worden...
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:38 schreef Groenevlinder het volgende:
[..]
![]()
OrganicBeautyquote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:25 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh jongens wat erg dit!
Die vriendin van mij had altijd gezegd dat zij en een paar mensen de uitverkorenen waren die naar de VS mochten, omdat ze zulke goede studenten waren....en net kwam ik een vriend tegen die toevallig bij haar op school studeert en die zei toevallig dat die leraar eigenlijk de eerste mensen die reageerden selecteerde....ze heeft dus zitten liegen...en dan gaat ze in het bijzin van anderen mij een beetje als een leugenaar uitmaken...ik vind dit eigenlijk steeds bizarder worden...
Het zijn ook vaak de mensen die (ergens) onzeker zijn, die anderen dingen misgunnen. Ben je echt zelfverzekerd dan heb je geen enkele last van het succes dat anderen behalen. Ben je wel onzeker dan ben je bang voorbijgestreefd te worden enzo, dus zul je anderen sneller wat misgunnen.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:22 schreef julia22 het volgende:
Zelfverzekerdheid is ook niks mis mee. Maar als je anderen dingen gaat misgunnen, dan wordt het een competitie. Dat heeft niks met zelfverzekerd zijn te maken. Dan heb je dat juist niet nodig.
Precies. Zo zie ik het ook.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:50 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Het zijn ook vaak de mensen die (ergens) onzeker zijn, die anderen dingen misgunnen. Ben je echt zelfverzekerd dan heb je geen enkele last van het succes dat anderen behalen. Ben je wel onzeker dan ben je bang voorbijgestreefd te worden enzo, dus zul je anderen sneller wat misgunnen.
Helemaal mee eens! Ik zit ook een beetje zo met een "vriendin" nu...quote:Op zondag 13 mei 2012 21:50 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Het zijn ook vaak de mensen die (ergens) onzeker zijn, die anderen dingen misgunnen. Ben je echt zelfverzekerd dan heb je geen enkele last van het succes dat anderen behalen. Ben je wel onzeker dan ben je bang voorbijgestreefd te worden enzo, dus zul je anderen sneller wat misgunnen.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:31 schreef Groenevlinder het volgende:
Hoe gaat het nu Organic Beauty??
Herken je trouwens ook het gevoel te hebben dat ze over je praat of negatief denkt...
Dit klinkt misschien vaag hoor, maar als ik aan die "vriendin" denk dan weet ik eigenlijk zeker dat zij over mij praat.. alsof je sommige dingen gewoon aanvoelt.
Een rotgevoel als je aan die persoon denkt, weten dat het niet goed zit.
Ja dat voel je dan aan he..quote:
Ja, maar dat heb ik sowieso bij mensen in het algemeen. Sommige personen worden zowat door iedereen aardig gevonden en opgehemeld, terwijl ik denk: huh? Die doet toch super schijnheilig, dat zie je toch? Terwijl er ook mensen zijn die niks goed lijken te kunnen doen, terwijl ik ze juist veel behulpzamer en aardiger vind.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:09 schreef Groenevlinder het volgende:
[..]
Ja dat voel je dan aan he..
Ook weet ik dat ze het erom doet, bijvoorbeeld overdreven aardig tegen iedereen doen op Facebook (bijna slijmen) en allemaal overdreven vrolijk doen, heel nep.
(tegen mensen waar ze nooit iets mee had...)
Alsof ze dat dan doet om mij te raken en op te scheppen.
Ik vind dat dan heel frustrerend dat mensen daar niet doorheen prikken..
Ohhhh jaaaa!! Wat je zegt voel ik de laatste tijd ook idd, ik dacht dat het aan mij lag, maar omdat ze nu die nieuwe vrienden heeft en op een bepaalde manier op mij reageerde in hun bijzijn...je weet wel met van die "blikken"...kreeg ik steeds meer het idee dat ze misschien over mij roddelt. Ik krijg daar echt een vervelend gevoel van en wil die mensen liever ook niet ontmoeten omdat ik bij mezelf zoiets heb van: jij kent mij eigenlijk niet, maar toch weet je misschien details over mij & mijn leven die ik liever voor mezelf hou of voor mensen die ik echt als goed vrienden zie. Dat vertrouwde gevoel is aan het weg ebben zeg maar...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:31 schreef Groenevlinder het volgende:
Hoe gaat het nu Organic Beauty??
Herken je trouwens ook het gevoel te hebben dat ze over je praat of negatief denkt...
Dit klinkt misschien vaag hoor, maar als ik aan die "vriendin" denk dan weet ik eigenlijk zeker dat zij over mij praat.. alsof je sommige dingen gewoon aanvoelt.
Een rotgevoel als je aan die persoon denkt, weten dat het niet goed zit.
Doet die van mij ook..vooral toen ik dat berichtje stuurde waarin ik oprecht zei dat ik haar gedrag niet leuk vond en dat het me echt wat deed dat ze zo tegen me deed...één minuut later zat ze allemaal foto's op facebook te posten over hoe leuk ze het wel niet heeft...en op mijn berichtje reageren...ho maar....vervolgens bleef ze dat dagen achter elkaar doen...allemaal foto's maken met haar nieuwe vrienden en hoe close ze wel niet waren...quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:09 schreef Groenevlinder het volgende:
[..]
Ja dat voel je dan aan he..
Ook weet ik dat ze het erom doet, bijvoorbeeld overdreven aardig tegen iedereen doen op Facebook (bijna slijmen) en allemaal overdreven vrolijk doen, heel nep.
(tegen mensen waar ze nooit iets mee had...)
Alsof ze dat dan doet om mij te raken en op te scheppen.
Ik vind dat dan heel frustrerend dat mensen daar niet doorheen prikken..
Dit dus.quote:Op maandag 7 mei 2012 03:26 schreef El_Matador het volgende:
Lijken alsof zit nu eenmaal altijd in je eigen hoofd.
Ik ga uit van mijn gevoel, of het goed voelt of niet en dit voelt de laatste tijd gewoon niet goed....en dat is de eerste keer sinds mijn 15 jarige vriendschap met haar.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:29 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dit dus.
Er is wel heel veel wat je voor haar invult op een negatieve manier.
Dat komt ook omdat we in die 15 jaar op de een of andere manier "gelijk" aan elkaar waren...maar nu ben ik aan het afstuderen en ga mijn leven meer vorm geven, terwijl zij dat dus nog niet kan doen en daar kan ze blijkbaar niet tegen en hierdoor vertoont ze gedrag alsof ik een tegenstander ben die ze moet verslaan door steeds op te scheppen over de dingen die ze doet...die deelt ze dan niet op een leuke manier mee zodat ik kan delen in haar vreugde, maar echt met een bepaalde toon en expressie die niet bepaald positief is alsof ze iets wil bewijzen. Daarnaast stelt ze allemaal vragen om te zien of iets bij mij mislukt is of niet en wanneer ik klaar ben en als ik positief reageer, reageert ze niet blij...maar eerder terneergeslagen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:05 schreef Soempie het volgende:
Vervelend, maar je gevoel kan ook onjuist zijn. Maar volgens mij ben je dus nog steeds bezig alleen maar je gevoel te bevestigen, met je posts a la: oooooh wat erg dit! Ooooh jaaaah dit doet die van mij ook!!!
Fijn misschien dat er herkenning is, maar voor je vriendschap schiet het niet op natuurlijk. En dan ben ik het wel eens met Bananenbar. Helemaal als je aangeeft al 15 jaar bevriend te zijn en dat dit voor het eerst is het niet oke voelt.
Zo herkenbaar dit... blijf gewoon naar je gevoel luisteren want ik denk dat je als vrouw zijnde (weet niet hoe oud je bent maar zeg gewoon vrouwquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:11 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Doet die van mij ook..vooral toen ik dat berichtje stuurde waarin ik oprecht zei dat ik haar gedrag niet leuk vond en dat het me echt wat deed dat ze zo tegen me deed...één minuut later zat ze allemaal foto's op facebook te posten over hoe leuk ze het wel niet heeft...en op mijn berichtje reageren...ho maar....vervolgens bleef ze dat dagen achter elkaar doen...allemaal foto's maken met haar nieuwe vrienden en hoe close ze wel niet waren...
Inderdaad.. want als er niks aan de hand is ga je ook niet voor de lol dingen invullen...quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:19 schreef julia22 het volgende:
Je merkt echt wel het verschil tussen een vriendin die je alles gunt en een vriendin die dat niet (meer) doet.
precies!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:29 schreef Groenevlinder het volgende:
[..]
Inderdaad.. want als er niks aan de hand is ga je ook niet voor de lol dingen invullen...
Er is natuurlijk wat aan de hand, maar dan nog kun je het verkeerd interpreteren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:29 schreef Groenevlinder het volgende:
[..]
Inderdaad.. want als er niks aan de hand is ga je ook niet voor de lol dingen invullen...
Ehm...hoe kun je zoiets überhaupt "verkeerd interpreteren"? Het gebeurt waar je er bij staat...quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:09 schreef Soempie het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wat aan de hand, maar dan nog kun je het verkeerd interpreteren.
Maar wat is de achterliggende reden?quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:12 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Ehm...hoe kun je zoiets überhaupt "verkeerd interpreteren"? Het gebeurt waar je er bij staat...
En niet eens één of twee keer
Waarom ga je zover om je dat invullen zo persoonlijk aan te trekken? Als iets wat tegen jou zou zijn gericht? Om jou een rotgevoel te geven? Heeft ze verder niemand op FB?quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:12 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Ehm...hoe kun je zoiets überhaupt "verkeerd interpreteren"? Het gebeurt waar je er bij staat...
En niet eens één of twee keer
Jij kijkt naar haar gedrag en vult in dat dat komt door...*vul maar in*. Je hebt het idee dat ze over je roddelt, maar dat is dus niet zeker. Je interpreteert het als arrogant gedrag, terwijl je het mogelijk ook anders kunt zien? Je betrekt daarbij ook heel veel op jezelf/ jullie.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:12 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Ehm...hoe kun je zoiets überhaupt "verkeerd interpreteren"? Het gebeurt waar je er bij staat
Whoopiedoequote:Op woensdag 23 mei 2012 11:33 schreef OrganicBeauty het volgende:
Update: ze heeft me 3 dagen geleden van facebook verwijderd ....
Opgeruimd staat netjesquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:33 schreef OrganicBeauty het volgende:
Haha jeetje wat een waardeloze vriendin, wees serieus blij dat je van zo iemand af bent. Dit soort types heb je helemaal niks aan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:33 schreef OrganicBeauty het volgende:
Nou belachelijk... echt, aan zulke vrienden heb je niks...quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:33 schreef OrganicBeauty het volgende:
Dit.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:36 schreef Soempie het volgende:
En dan komt Groenevlinder ook nog met zoiets vaags als: heb je ook het idee dat ze over je praat of negatief over je denkt?
Nou, andersom is dat in elk geval wel zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |