abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111236354
Hoi,

Ik had nooit verwacht dit te zeggen, maar ik vind het gewoon steeds minder leuk om met mijn beste vriendin om te gaan...gewoonweg vanwege het feit dat zij de laatste tijd ontzettend zit op te scheppen over van alles en nog wat, zich steeds arroganter gedraagt omdat ze nu voor haar studie een tijdje in de VS woont en nieuwe vrienden heeft gemaakt die ze eerst niet had en omdat ze steeds meer met mij wil concurreren, terwijl we niet eens dezelfde studie etc doen...

Ik krijg hierdoor geen goed gevoel en dat is niet omdat ik jaloers ben want ons leven/studie is gewoon heel verschillend, maar omdat ik het gewoon niet leuk vind dat zij ineens zo veranderd is en zo wil concurreren met mij terwijl ik alleen maar een leuke tijd wil hebben met haar zoals altijd toen ze me gewoon als vriendin zag en niet als iemand tegen wie ze moet opscheppen...

Ik en anderen hebben ook gemerkt dat dit gedrag steeds erger is geworden sinds dat ze weet dat ik over een maand of 2 zal afstuderen, terwijl zij nog niet klaar is met studie. Op de een of andere manier kan ze het niet hebben dat ik bijna klaar ben. Ook stelt ze steeds vragen over mijn master...niet op een leuke manier, maar meer om te kijken of er iets fout gaat zodat ik vertraging loop en in het zelfde schuitje als zij kom te zitten. Ook laat ze niet zien dat ze blij voor mij is dat ik bijna klaar ben. Ik vind het echt heel jammer dat het zo moet gaan, want ik gun haar alles, maar zij mij blijkbaar niet.

Wanneer zij aan het opscheppen is, doe ik niet mee...maar als ik bijvoorbeeld een keer iets met haar wil delen wat voor haar blijkbaar heel groot is, reageert ze vol argwaan en ongeloof in het bijzijn van anderen en doet net alsof ik aan het liegen ben. Ik begrijp gewoon echt niet waarom ze zo doet en haar beste vriendin in het bijzijn van anderen zo vernedert...
Ik heb haar hierop aangesproken en ze liet weer blijken dat ze me niet geolooft en toen ik aangaf dat ik dit absoluut niet van haar had verwacht en dat het me echt pijn deed, reageert ze daar niet op en laat niks meer van d'r horen......

Hoe moet ik hiermee omgaan? Wat zouden jullie doen? Bedankt voor het lezen en sorry voor de taalfouten het is laat en ik schrijf dit gewoon van me af.
pi_111236358
Die gaat vanzelf op d'r bek, gewoon tijdje afstand nemen.
  maandag 7 mei 2012 @ 02:56:41 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111236368
Dumpen. Aan zo'n verwaande trien heb je niks. Laat dr lekker winnen van anderen zonder jou erbij.
  maandag 7 mei 2012 @ 02:56:51 #4
362423 mrazura
Ik ben nieuw hier.
pi_111236369
Wat ik me afvraag he jullie zijn zoals je aangeeft beste vriendinnen. Gaan jullie vaak op de foto enzo?
pi_111236384
quote:
3s.gif Op maandag 7 mei 2012 02:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die gaat vanzelf op d'r bek, gewoon tijdje afstand nemen.
Dat was ik ook van plan eigenlijk, maar in juni komt ze terug naar NL....en ik weet niet of ik haar moet gaan opzoeken, want ik ben eigenlijk best boos dat ze zo niks meer van zich heeft laten horen en dat ze me zo rot heeft behandeld in het bijzijn van anderen.

Op welke manier zou zij op haar bek gaan volgens jou? Als ze ziet dat ik afstand heb genomen?
  maandag 7 mei 2012 @ 03:00:27 #6
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_111236390
Ze gaat vanzelf keihard op dr bek als ze alleen overblijft ;)
pi_111236394
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 02:59 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Dat was ik ook van plan eigenlijk, maar in juni komt ze terug naar NL....en ik weet niet of ik haar moet gaan opzoeken, want ik ben eigenlijk best boos dat ze zo niks meer van zich heeft laten horen en dat ze me zo rot heeft behandeld in het bijzijn van anderen.

Op welke manier zou zij op haar bek gaan volgens jou? Als ze ziet dat ik afstand heb genomen?
Negeren en op een afstand houden.
Dat op de bek gaan zorgen zulke types zelf wel voor.
pi_111236397
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 02:56 schreef mrazura het volgende:
Wat ik me afvraag he jullie zijn zoals je aangeeft beste vriendinnen. Gaan jullie vaak op de foto enzo?
Nee het gaat hier niet over oppervlakkige meiden geneuzel over wie de knapste is of de mooiste kleding heeft en blablabla

Maar gewoon echt concurrentie in de zin van wie de beste cijfers haalt, de beste baan heeft, de beste kansen in het leven qua carriere etc
pi_111236437
Wat bijvoorbeeld wel opvalt...zij had in NL los van haar vriend, ik en 3 vage vrienden die haar niet eens zo goed behandelden niet echt vrienden. Nu heeft ze dus in de VS nieuwe NL'se vrienden gemaakt en gedraagt opeens heel anders...heel afstandelijk...

Ik snap dat niet, want ik had naast mijn vriendschap met haar altijd veel vrienden en vriendinnen gehad en toch bleef zij en een andere vriendin voor mij op nummer 1 en dat wist de rest ook. Ik zou nooit mijn beste vrienden laten zitten, omdat ik nieuwe vrienden heb gemaakt...iedereen heeft zijn eigen plek.
  maandag 7 mei 2012 @ 03:07:31 #10
362423 mrazura
Ik ben nieuw hier.
pi_111236449
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:01 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Nee het gaat hier niet over oppervlakkige meiden geneuzel over wie de knapste is of de mooiste kleding heeft en blablabla

Maar gewoon echt concurrentie in de zin van wie de beste cijfers haalt, de beste baan heeft, de beste kansen in het leven qua carriere etc
Het heeft wel een beetje wat weg van narcisme volgens mij. Jammer dat het haar zo kenmerkt en er is niks wat jij er aan kan doen. Leer ermee leven en zet het van je af want haar verander je niet ben ik bang.
pi_111236462
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:05 schreef OrganicBeauty het volgende:
Wat bijvoorbeeld wel opvalt...zij had in NL los van haar vriend, ik en 3 vage vrienden die haar niet eens zo goed behandelden niet echt vrienden. Nu heeft ze dus in de VS nieuwe NL'se vrienden gemaakt en gedraagt opeens heel anders...heel afstandelijk...

Ik snap dat niet, want ik had naast mijn vriendschap met haar altijd veel vrienden en vriendinnen gehad en toch bleef zij en een andere vriendin voor mij op nummer 1 en dat wist de rest ook. Ik zou nooit mijn beste vrienden laten zitten, omdat ik nieuwe vrienden heb gemaakt...iedereen heeft zijn eigen plek.
Je meet je eigenwaarde af aan zulke vriendschappen?
pi_111236463
Ik snap het wel. Zodra je hebt gezien dat er een hele wereld buiten ons kouwe kikkerlandje is, komt het meeste geneuzel nogal provinciaal over. Bij de provincialen wordt dat snel als arrogant gezien, maar het is wat je zelf al zegt; een ander leven
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111236470
Ik las hier ergens dat iemand zei dat zij zich te goed voor mij voelt...ik denk dat het eigenlijk meer door onzekerheid komt en waardoor ze steeds meer de behoefte heeft om zich te bewijzen. Maar dan denk ik bij mezelf, waarom toch? Vrienden moeten elkaar toch alles kunnen gunnen, waarom zou je je vriendin als een tegenstander zien?
pi_111236504
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:09 schreef El_Matador het volgende:
Ik snap het wel. Zodra je hebt gezien dat er een hele wereld buiten ons kouwe kikkerlandje is, komt het meeste geneuzel nogal provinciaal over. Bij de provincialen wordt dat snel als arrogant gezien, maar het is wat je zelf al zegt; een ander leven
Het was eigenlijk al veel eerder begonnen maar sinds dat ze daar zit is het erger geworden.

Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat mensen zich zo erg kunnen "verliezen" als ze een tijdje in het buitenland zijn geweest...
Ik bedoel ik heb al 15 jaar "buitenland ervaring" :') en ik ben niet vergeten wie ik ben en waar ik vandaan kom.
pi_111236513
quote:
5s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je meet je eigenwaarde af aan zulke vriendschappen?
Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet gaan en ben compleet verbaasd want zoiets zag ik echt niet aankomen
  maandag 7 mei 2012 @ 03:14:04 #16
362423 mrazura
Ik ben nieuw hier.
pi_111236514
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:09 schreef OrganicBeauty het volgende:
Ik las hier ergens dat iemand zei dat zij zich te goed voor mij voelt...ik denk dat het eigenlijk meer door onzekerheid komt en waardoor ze steeds meer de behoefte heeft om zich te bewijzen. Maar dan denk ik bij mezelf, waarom toch? Vrienden moeten elkaar toch alles kunnen gunnen, waarom zou je je vriendin als een tegenstander zien?
Misschien wilt ze dat je haar accepteert als een gelijke en heeft ze momenteel niet het gevoel dat dit het geval is. Haar als een tegenstander zienhoeft per definitie niet slecht te zijn.
pi_111236542
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:14 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet gaan en ben compleet verbaasd want zoiets zag ik echt niet aankomen
Vriendschappen komen en gaan, doe gewoon je eigen ding en laat anderen dat ook doen.
Een echte vriendschap zal blijven bestaan.
pi_111236544
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:13 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Het was eigenlijk al veel eerder begonnen maar sinds dat ze daar zit is het erger geworden.

Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat mensen zich zo erg kunnen "verliezen" als ze een tijdje in het buitenland zijn geweest...
Ik bedoel ik heb al 15 jaar "buitenland ervaring" :') en ik ben niet vergeten wie ik ben en waar ik vandaan kom.
Je kan (zelfs mag) mensen niet verwijten te veranderen door een buitenlandervaring.

Welke landen ben jij in die 15 jaar geweest?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_111236551
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:14 schreef mrazura het volgende:

[..]

Misschien wilt ze dat je haar accepteert als een gelijke en heeft ze momenteel niet het gevoel dat dit het geval is. Haar als een tegenstander zienhoeft per definitie niet slecht te zijn.
toen ze vorig jaar aangaf dat ze zich een "sukkel" voelde (haar woorden) dat ik mijn bachelor had en zij nog niet en dat ze het heel wat vond dat ik volgende jaar (dit jaar dus) zou afstuderen terwijl zij nog niet klaar is, steunde ik haar en gaf ik aan dat het allemaal no big deal is en dat zij er ook het beste van zal maken en dat het allemaal goed komt. Ook adviseerde ik haar om na haar terugkomst uit VS een goede baan te zoeken wat goed staat op dr CV. En dit krijg ik ervoor terug.
pi_111236560
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kan (zelfs mag) mensen niet verwijten te veranderen door een buitenlandervaring.

Welke landen ben jij in die 15 jaar geweest?
Klopt maar dat betekent niet dat je je vriendin moet vernederen in het bijzijn van anderen of vanuit de hoogte doen
pi_111236563
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:18 schreef OrganicBeauty het volgende:

En dit krijg ik ervoor terug.
Dat is per definitie al een slecht uitgangspunt voor een echte vriendschap.
pi_111236571
quote:
3s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is per definitie al een slecht uitgangspunt voor een echte vriendschap.
Van haar of van mij?
pi_111236581
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:20 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Van haar of van mij?
Jij wilt toch wat terug.
pi_111236582
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:19 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Klopt maar dat betekent niet dat je je vriendin moet vernederen in het bijzijn van anderen of vanuit de hoogte doen
Ik snap die competitiedrang tussen vriendinnen sowieso niet.

Dat heb ik niet met mijn vrienden. Goeie gesprekken, goed zuipen en goed versieren.

pi_111236586
Maar om deze situatie even te handlen...wat zouden jullie doen los van afstand nemen?
Hoe zouden jullie omgaan met de praatjes en het arrogante gedrag?
En zouden jullie haar opzoeken in NL terwijl ze niks meer heeft laten horen sinds dat incident?
pi_111236598
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap die competitiedrang tussen vriendinnen sowieso niet.

Dat heb ik niet met mijn vrienden. Goeie gesprekken, goed zuipen en goed versieren.
Mijn andere vrienden zijn ook niet zo we hebben de grootste lol samen....
alleen zij doet sinds een tijdje zo
pi_111236600
ik bezoek mijn vrienden in NL en DE ook terwijl ik via mail en facebook weinig contact houd.

Face2face O+

pi_111236615
quote:
2s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Jij wilt toch wat terug.
Nee, ik bedoel daar meer mee dat ik haar wel alles gun en het beste voor haar wil, maar dat het bij haar niet het geval is, het lijkt net alsof ze wil dat ik faal zodat zij zich beter kan voelen
pi_111236621
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:24 schreef OrganicBeauty het volgende:

Mijn andere vrienden zijn ook niet zo we hebben de grootste lol samen....
alleen zij doet sinds een tijdje zo
In d'r sop laten gaarkoken.
pi_111236625
Lijken alsof zit nu eenmaal altijd in je eigen hoofd. :*

pi_111236634
Maar om deze situatie even te handlen..wat zouden jullie doen los van afstand nemen?
En zouden jullie haar opzoeken in NL terwijl ze niks meer heeft laten horen sinds dat incident?
pi_111236636
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:25 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel daar meer mee dat ik haar wel alles gun en het beste voor haar wil, maar dat het bij haar niet het geval is, het lijkt net alsof ze wil dat ik faal zodat zij zich beter kan voelen
Dat zie je wel vaker bij vrouwenvriendschappen.
  maandag 7 mei 2012 @ 03:29:09 #33
362423 mrazura
Ik ben nieuw hier.
pi_111236650
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:22 schreef OrganicBeauty het volgende:
Maar om deze situatie even te handlen...wat zouden jullie doen los van afstand nemen?
Ik zou het van me af zetten en het gedrag voor lief nemen. Een vriend van me doet dit ook en tot op zekere hoogte neem ik het gewoon voor lief dat hij me soms een beetje vernedert dit hoort gewoon bij hem. Ik doe het dan ook gewoon net zo hard terug. Op zulke momenten zeg ik dan gewoon ja jij bent beter en dan weet hij dat hij weer is debiel bezig is geweest.

Wel moet ik zeggen dat ik diegene niet speciaal zou opzoeken in Nederland. Maar mocht ze contact met je proberen te leggen zou ik het niet vermijden.
pi_111236652
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:26 schreef El_Matador het volgende:
Nou nee, want als je ziet wat voor vragen ze stelt en hoe ze reageert dan weet je het wel zeker.

Ik gebruiken "lijken" gewoon vaak
pi_111236666
Maar zouden jullie haar gaan bezoeken in NL als ze niks meer van zich laat horen?

Of zouden jullie ook niks meer van je laten horen
  maandag 7 mei 2012 @ 03:32:45 #36
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111236678
Kan je het hier niet eens gewoon met haar over hebben? Dat het je stoort.

Misschien voelt ze zich af en toe wel rottig over hoe snel jij gaat. Sowieso praat jij ook wat neerbuigend over haar met dat aantal vrienden tellen enzo. Misschien wilt ze zich niet meer minderwaardig voelen naar jou toe? Probeer oprecht te kijken naar jouw eigen bijdrage hierin.
  maandag 7 mei 2012 @ 09:29:22 #37
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111238579
Je kan jezelf afvragen of het wel zo'n goede vriend is als ze dit al doet. Lijkt mij niet namelijk.

[ Bericht 35% gewijzigd door Re op 03-06-2012 11:15:07 ]
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_111239167
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:31 schreef OrganicBeauty het volgende:
Maar zouden jullie haar gaan bezoeken in NL als ze niks meer van zich laat horen?

Of zouden jullie ook niks meer van je laten horen
neuh, zoiets laat je gewoon maar zo'n beetje doodbloeden. da's minder gedoe dan vol in de aanval met verwijten over en weer eindigend in een fikse ruzie waar iedereen zich rot bij voelt. gewoon een flinke tijd los laten. als ze belt/mailt/whatever en wil afspreken, dan ga je er op in als je daar zin in hebt en anders zeg je gewoon "sorrie! geen tijd"

dan merk je snel genoeg of er nog iets in die vriendschap zit of niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_111239838
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:32 schreef Mishu het volgende:
Kan je het hier niet eens gewoon met haar over hebben? Dat het je stoort.

Misschien voelt ze zich af en toe wel rottig over hoe snel jij gaat. Sowieso praat jij ook wat neerbuigend over haar met dat aantal vrienden tellen enzo. Misschien wilt ze zich niet meer minderwaardig voelen naar jou toe? Probeer oprecht te kijken naar jouw eigen bijdrage hierin.
Ik praat niet neerbuigend, misschien komt dat zo over, maar dat is echt niet zo :)
Het is gewoon een feit dat ze voor ze naar VS vertrok heel weinig vrienden had.
Wat bedoel je precies met dat ik te snel ga? Ik ben juist iemand die alleen maar over de dingen die ik doe praat als men daar naar vraagt. Ik schep niet op over de dingen die ik doe, ik heb die behoefte gewoon niet en wil iemand niet zomaar een vervelend gevoel geven
pi_111239854
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 09:56 schreef simmu het volgende:

[..]

neuh, zoiets laat je gewoon maar zo'n beetje doodbloeden. da's minder gedoe dan vol in de aanval met verwijten over en weer eindigend in een fikse ruzie waar iedereen zich rot bij voelt. gewoon een flinke tijd los laten. als ze belt/mailt/whatever en wil afspreken, dan ga je er op in als je daar zin in hebt en anders zeg je gewoon "sorrie! geen tijd"

dan merk je snel genoeg of er nog iets in die vriendschap zit of niet.
Jaaa ben ik met je eens :)
pi_111259706
Ik heb ook zo'n "vriendin" gehad. Was blij als bij mij wat mis ging, continu aan het concurreren/opscheppen, gunde me niks meer, maakte vervelende opmerkingen. Als ik haar erop aansprak, dan ontkende ze alles. Uiteindelijk heb ik het laten doodbloeden. Jammer dat het zo is moeten gaan, maar het was gewoon geen vriendschap meer.
pi_111292625
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:09 schreef OrganicBeauty het volgende:
Ik kan maar een advies geven, afstand nemen :) Maar dat hebben er al veel gezegd :)
Precies wat je zegt, echte vrienden gunnen elkaar alles en zijn geïnteresseerd in elkaar, waar dat dan ook over mag gaan.

En ja.. dit is onzekerheid, want als zij echt zelfverzekerd zou zijn hoefde ze niet met jou te strijden, waarschijnlijk is ze jaloers op jou en wil ze jou onderuit halen..
Dat is geen echte vriendschap dus dat soort mensen moet je niet in je leven willen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Groenevlinder op 08-05-2012 16:07:48 ]
pi_111294434
quote:

Maar niet iedereen is zo, mensen kunnen ook uit elkaar groeien en een vriendschap in stand houden "omdat je al zolang bevriend hebt" schiet niet op. Je moet het nog steeds leuk vinden om bevriend te zijn en aan je OP te zien ben je dat niet. :)
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_111294555
Thnx voor jullie adviezen en betrokkenheid in deze situatie, heel lief! :)
pi_111340609
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:49 schreef julia22 het volgende:
Ik heb ook zo'n "vriendin" gehad. Was blij als bij mij wat mis ging, continu aan het concurreren/opscheppen, gunde me niks meer, maakte vervelende opmerkingen. Als ik haar erop aansprak, dan ontkende ze alles. Uiteindelijk heb ik het laten doodbloeden. Jammer dat het zo is moeten gaan, maar het was gewoon geen vriendschap meer.
Same here.. aan dat soort "vriendinnen" heb je niks.

[ Bericht 17% gewijzigd door Groenevlinder op 09-05-2012 17:15:47 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 17:36:05 #46
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_111341966
Heb je hier ooit met haar over gepraat? Dat je het idee hebt dat je nu anders met elkaar om gaat en dat je het idee hebt dat als dit zo doorzet jullie uit elkaar gaan groeien?

Nou moet ik eerlijk zeggen dat het al best ver klinkt, ik heb door de jaren heen wat vriendschappen verloren en een aantal zijn juist closer geworden, het is maar de vraag als je uit ontwikkeld bent en weet wie je bent of je dan nog bij elkaar past.

Je moet geen vrienden blijven omdat je iemand al zo lang kent, dan kan je ook af en toe blij kletsen, je moet vrienden blijven omdat je ook echt vrienden bent :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_111342389
Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar uiteindelijk zijn je echte vrienden waarschijnlijk maar op 1 hand te tellen. Ze kan ook een onderdeel zijn van een fase in je leven. En moet je gewoon verdergaan.

en als ze raar loopt te doen. Sarcasme in de strijd gooien. De meeste snappen het dan vrij snel ;)
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:17:53 #48
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_111352490
Tja, het is heel menselijk (maar daardoor niet minder irritant) dat mensen nogal doorschieten in gedrag voordat ze een verandering kunnen ondergaan. In het geval van je vriendin: ze was altijd onzeker, keek tegen anderen op en had weinig vriendinnen. Door haar tijd in Amerika is haar zelfvertrouwen toegenomen. Van zeer onzeker naar een 'normaal zelfvertrouwen' gebeurt vaak niet. Ze slaat eerst tijdelijk door in haar zelfvertrouwen en gaat opscheppen. Maar ze is dan ook oprecht blij met het feit dat ze zich nu goed voelt. Over een tijdje zal het opschepperige er wel af gaan en blijft een normaal niveau van zelfvertrouwen over.

Ik zou haar dit gunnen maar dat neemt niet weg dat je haar aan kan spreken op haar gedrag, kan ook gerust met duidelijke woorden. Als de vriendschap echt goed is, is ie wel bestand tegen een woordenwisseling. Ik zou iets zeggen als: "ik ben erg blij voor je dat je het zo fijn hebt in Amerika, maar ik erger me eraan dat je ... en .... doet. " En dan nog even een paar dingen zeggen die je oprecht ervaart, ook als het wat hard over komt. Van vriendinnen hoef je echt niet alles te slikken en accepteren. Gooi het eruit en maak het daarna weer gezellig.
Wel een lastige situatie.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:01:51 #49
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_111355235
Een typische vrouweneigenschap. Op een of andere manier willen vrouwen altijd strijd onderling terwijl mannen elkaar het gunnen en op dezelfde voet blijven doorgaan.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_111356902
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:17 schreef pietkanarie het volgende:
Tja, het is heel menselijk (maar daardoor niet minder irritant) dat mensen nogal doorschieten in gedrag voordat ze een verandering kunnen ondergaan. In het geval van je vriendin: ze was altijd onzeker, keek tegen anderen op en had weinig vriendinnen. Door haar tijd in Amerika is haar zelfvertrouwen toegenomen. Van zeer onzeker naar een 'normaal zelfvertrouwen' gebeurt vaak niet. Ze slaat eerst tijdelijk door in haar zelfvertrouwen en gaat opscheppen. Maar ze is dan ook oprecht blij met het feit dat ze zich nu goed voelt. Over een tijdje zal het opschepperige er wel af gaan en blijft een normaal niveau van zelfvertrouwen over.

Ik zou haar dit gunnen maar dat neemt niet weg dat je haar aan kan spreken op haar gedrag, kan ook gerust met duidelijke woorden. Als de vriendschap echt goed is, is ie wel bestand tegen een woordenwisseling. Ik zou iets zeggen als: "ik ben erg blij voor je dat je het zo fijn hebt in Amerika, maar ik erger me eraan dat je ... en .... doet. " En dan nog even een paar dingen zeggen die je oprecht ervaart, ook als het wat hard over komt. Van vriendinnen hoef je echt niet alles te slikken en accepteren. Gooi het eruit en maak het daarna weer gezellig.
Dit is wijsheid. Dat aanspreken op haar gedrag is zelfs het element wat ervoor zorgt dat haar doorschieten tijdelijk is, i.p.v. permanent.
pi_111357061
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:01 schreef Arnold_fan het volgende:
Een typische vrouweneigenschap. Op een of andere manier willen vrouwen altijd strijd onderling terwijl mannen elkaar het gunnen en op dezelfde voet blijven doorgaan.
Niet helemaal waar een vriend en ik tekenen beiden en bij hem merk ik vaak een tikje jaloersheid qua tekenen.

Mijn tip is gewoon even laten voor wat het is even je eigen dingetjes doen en dat scheelt een boel.
pi_111357809
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:29 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Dit is wijsheid. Dat aanspreken op haar gedrag is zelfs het element wat ervoor zorgt dat haar doorschieten tijdelijk is, i.p.v. permanent.
Waar baseer je dat op? Aanspreken kan het juist ook erger maken.
pi_111358182
Op de algemene ervaring dat, om een verandering te bewerkstelligen, je moet doorschieten en het vervolgens door de omgeving wordt genormaliseerd. Dat principe zie je overal: van natuurkunde tot individuele mensen tot de hele maatschappij. Je hebt wel gelijk dat er uitzonderingen kunnen zijn, want er spelen natuurlijk meer dingen mee dan alleen dat effect.
pi_111358459
Wat een Biatch!
Loedermoeder
pi_111370962
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:17 schreef pietkanarie het volgende:

Wat een onzin dit...
pi_111371056
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:52 schreef Polarcat het volgende:
Op de algemene ervaring dat, om een verandering te bewerkstelligen, je moet doorschieten en het vervolgens door de omgeving wordt genormaliseerd. Dat principe zie je overal: van natuurkunde tot individuele mensen tot de hele maatschappij. Je hebt wel gelijk dat er uitzonderingen kunnen zijn, want er spelen natuurlijk meer dingen mee dan alleen dat effect.
En jij bent psycholoog? :') Sorry maar hier krijg ik echt de kriebels van.... Als mensen veranderen en je niet meer het licht in je ogen gunnen (waar dat dan vandaan komt is niet het probleem van TO!) is het echt tijd om afstand te nemen, er hoeft niet altijd een heel psychologisch verhaal achter te zitten ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Groenevlinder op 10-05-2012 11:47:02 ]
pi_111372108
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:38 schreef Groenevlinder het volgende:

[..]

En jij bent psycholoog? :') Sorry maar hier krijg ik echt de kriebels van.... Als mensen veranderen en je niet meer het licht in je ogen gunnen (waar dat dan vandaan komt is niet het probleem van TO!) is het echt tijd om afstand te nemen, er hoeft niet altijd een heel psychologisch verhaal achter te zitten ;)
Eens :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:09:57 #58
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111372243
dumpen. Daar heb je toch niets aan als het erop aankomt
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:16:33 #59
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_111372499
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 02:53 schreef OrganicBeauty het volgende:
Hoi,

Ik had nooit verwacht dit te zeggen, maar ik vind het gewoon steeds minder leuk om met mijn beste vriendin om te gaan...gewoonweg vanwege het feit dat zij de laatste tijd ontzettend zit op te scheppen over van alles en nog wat, zich steeds arroganter gedraagt omdat ze nu voor haar studie een tijdje in de VS woont en nieuwe vrienden heeft gemaakt die ze eerst niet had en omdat ze steeds meer met mij wil concurreren, terwijl we niet eens dezelfde studie etc doen...

Ik krijg hierdoor geen goed gevoel en dat is niet omdat ik jaloers ben want ons leven/studie is gewoon heel verschillend, maar omdat ik het gewoon niet leuk vind dat zij ineens zo veranderd is en zo wil concurreren met mij terwijl ik alleen maar een leuke tijd wil hebben met haar zoals altijd toen ze me gewoon als vriendin zag en niet als iemand tegen wie ze moet opscheppen...

Ik en anderen hebben ook gemerkt dat dit gedrag steeds erger is geworden sinds dat ze weet dat ik over een maand of 2 zal afstuderen, terwijl zij nog niet klaar is met studie. Op de een of andere manier kan ze het niet hebben dat ik bijna klaar ben. Ook stelt ze steeds vragen over mijn master...niet op een leuke manier, maar meer om te kijken of er iets fout gaat zodat ik vertraging loop en in het zelfde schuitje als zij kom te zitten. Ook laat ze niet zien dat ze blij voor mij is dat ik bijna klaar ben. Ik vind het echt heel jammer dat het zo moet gaan, want ik gun haar alles, maar zij mij blijkbaar niet.

Wanneer zij aan het opscheppen is, doe ik niet mee...maar als ik bijvoorbeeld een keer iets met haar wil delen wat voor haar blijkbaar heel groot is, reageert ze vol argwaan en ongeloof in het bijzijn van anderen en doet net alsof ik aan het liegen ben. Ik begrijp gewoon echt niet waarom ze zo doet en haar beste vriendin in het bijzijn van anderen zo vernedert...
Ik heb haar hierop aangesproken en ze liet weer blijken dat ze me niet geolooft en toen ik aangaf dat ik dit absoluut niet van haar had verwacht en dat het me echt pijn deed, reageert ze daar niet op en laat niks meer van d'r horen......

Hoe moet ik hiermee omgaan? Wat zouden jullie doen? Bedankt voor het lezen en sorry voor de taalfouten het is laat en ik schrijf dit gewoon van me af.
En daarom kom je klagen/hulp zoeken op Fok?
Heb je er ooit over nagedacht het haar gewoon te vertellen wat jou dwars zit en gewoon direct te zijn?

Misschien heeft ze een minderwaardigheidscomplex en heeft ze helemaal geen vrienden in Amerika en houdt ze zich gewoon groot.
pi_111372811
Het is ook erg bijzonder dat ze tot op de dag van vandaag niet meer heeft gereageerd op mijn bericht dat ik het niet leuk vond dat ze zo tegen me deed terwijl we beste vrienden zijn....echt ongelofelijk dit...
Niet dat ik er echt mee zit, want ik wil haar liever nu leren kennen dan over 5 jaar, maar toch!
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:27:32 #61
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_111372897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:25 schreef OrganicBeauty het volgende:
Het is ook erg bijzonder dat ze tot op de dag van vandaag niet meer heeft gereageerd op mijn bericht dat ik het niet leuk vond dat ze zo tegen me deed terwijl we beste vrienden zijn....echt ongelofelijk dit...
Niet dat ik er echt mee zit, want ik wil haar liever nu leren kennen dan over 5 jaar, maar toch!
Ooooooh.
Nou ja geef haar wat tijd en blijf erop hameren dat je een antwoord wilt als ze contact met je heeft.
pi_111372963
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:27 schreef wickedmen het volgende:

[..]

:O.
Nou ja geef haar wat tijd en blijf erop hameren dat je een antwoord wilt als ze contact met je heeft.
Nee, want in dat berichtje van mij beschreef ik erg oprecht hoe ik me voelde en zoiets niet van haar verwachtte en als zij niet eens het respect kan opbrengen om daar op te reageren dan weet ik wel genoeg...
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:16:16 #63
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_111381253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:35 schreef Groenevlinder het volgende:

[..]

Wat een onzin dit...
Want??? Een vriendschap hoeft toch niet stuk te lopen op zoiets?? Het is vervelend voor ts, dat sowieso. Maar het lijkt me niet meer dan terecht (en ook wel zo volwassen) om je vrienden een leerproces te gunnen ook als dat voor jezelf wat minder is. Doorslaan in zelfvertrouwen is irritant ja, maar heel normaal. Zelf nooit doorgeslagen in een gedragsverandering? Veel mensen gebeurt dat wel en als je daardoor meteen vrienden verliest is dat ook vervelend en in mijn ogen is het ook onnodig.

Inderdaad: als mensen je het licht in de ogen niet meer gunnen hoeft daar niet altijd iets achter te zitten. Maar bij de vriendin van ts lijkt het me duidelijk wel het geval. Ze had weinig vriendinnen, keek tegen anderen op. Dus ja, daar zit een psychologisch verhaal achter. Ze is gewoon super blij dat het nu zo goed gaat. En dat zie je opzich graag als vriendin toch? Dat je vrienden goed in hun vel zitten? Dat ze doorslaat is wel vervelend en daar kan ze op aan gesproken worden.
Wanneer je een vriendin dumpt omdat ze je weinig gunt, gun je haar zelf niet de tijd om om een gepastere vorm voor haar blijdschap te vinden. Want zoals Polarcat al schreef, het is aan de omgeving om doorgeslagen gedrag te normaliseren.

Je hoeft echt niet al het gedrag te respecteren en een stevige woordenwisseling ga ik nooit uit de weg maar gun ze gewoon wat. Niet iedereen maakt gedragsveranderingen vlekkenloos door, kan raar gedrag opleveren. Is ze daardoor de vriendschap niet meer waard of is ze gewoon iemand die zoekende is??

[ Bericht 0% gewijzigd door pietkanarie op 10-05-2012 16:24:18 ]
I believe i can fly!
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:18:21 #64
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_111381335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:16 schreef wickedmen het volgende:

[..]

En daarom kom je klagen/hulp zoeken op Fok?
Heb je er ooit over nagedacht het haar gewoon te vertellen wat jou dwars zit en gewoon direct te zijn?

Misschien heeft ze een minderwaardigheidscomplex en [b]heeft ze helemaal geen vrienden in Amerika en houdt ze zich gewoon groot.[/b]
Nog niet aan gedacht, maar dat zou ook best een optie kunnen zijn.
I believe i can fly!
pi_111381649
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:16 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Want??? Een vriendschap hoeft toch niet stuk te lopen op zoiets?? Het is vervelend voor ts, dat sowieso. Maar het lijkt me niet meer dan terecht (en ook wel zo volwassen) om je vrienden een leerproces te gunnen ook als dat voor jezelf wat minder is. Doorslaan in zelfvertrouwen is irritant ja, maar heel normaal. Zelf nooit doorgeslagen in een gedragsverandering? Veel mensen gebeurt dat wel en als je daardoor meteen vrienden verliest is dat ook vervelend en in mijn ogen is het ook onnodig.

Inderdaad: als mensen je het licht in de ogen niet meer gunnen hoeft daar niet altijd iets achter te zitten. Maar bij de vriendin van ts lijkt het me duidelijk wel het geval. Ze had weinig vriendinnen, keek tegen anderen op. Dus ja, daar zit een psychologisch verhaal achter. Ze is gewoon super blij dat het nu zo goed gaat. En dat zie je opzich graag als vriendin toch? Dat je vrienden goed in hun vel zitten? Dat ze doorslaat is wel vervelend en daar kan ze op aan gesproken worden.
Wanneer je een vriendin dumpt omdat ze je weinig gunt, gun je haar zelf niet de tijd om om een gepastere vorm voor haar blijdschap te vinden. Want zoals Polarcat al schreef, het is aan de omgeving om doorgeslagen gedrag te normaliseren.

Je hoeft echt niet al het gedrag te respecteren en een stevige woordenwisseling ga ik nooit uit de weg maar gun ze gewoon wat. Niet iedereen maakt gedragsveranderingen vlekkenloos door, kan raar gedrag opleveren. Is ze daardoor de vriendschap niet meer waard of is ze gewoon iemand die zoekende is??
Het probleem is alleen dat ze zo naar mij doet, de andere vrienden van m in NL hebben er geen problemen mee
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:35:31 #66
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_111381970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:26 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat ze zo naar mij doet, de andere vrienden van m in NL hebben er geen problemen mee
Oke, op die manier. Ik herken het wel. Mijn beste vriendin maakte naar mij toe ook meer rotopmerkingen dan naar anderen (met wie ze een minder hechte vriendschap had). Ben ik ook wel eens erg boos om geworden. Ook duidelijk gemaakt. Ik denk dat het in feite een teken is van een erg sterke vriendschap. Bij de mensen tegenover we ze gewoon doet, is ze bang om gezichtverlies te leiden. Ze voelt zich bij jou blijkbaar zo vertrouwt dat ze geen 'masker' opzet. Heel krom natuurlijk, want juist je beste vrienden wil je niet kwijt. Kan me ook voorstellen als je dit echt te ver gezocht vindt hoor, maar zo bekijk het in eigen vriendschappen altijd. Er zijn ook veel mensen die van mening zullen zijn dat een vriendschap op deze manier geen doen is.
I believe i can fly!
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:45:20 #67
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111382374
Zonder al te misogynistisch te willen overkomen lijkt me dit redelijk 'normaal' bij vrouwen van die leeftijd die zulke dingen doen. Het is denk ik een soort overcompensatie voor haar oude 'ik' en gaat uiteindelijk wel weer weg. Het lijkt wat op het facebook opscheppen. Tot die tijd gewoon een beetje afstand houden. Ze moet niks, het is aan jou om te accepteren wie ze is of niet.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_111389331
Oh en het is niet zo dat bij haar sprake is van plotselinge gedragsverandering....want zij is altijd zo concurrerend geweest, maar in zeer lage mate, waardoor ik er geen last aan ondervond of het niet eens merkte. Het is vooral erger geworden nu ik aan het afstuderen ben, nu pas merk ik het echt, ook qua afgunst enzo...terwijl ik zoiets heb van: waarom doe je nou zo, jij studeert ook over 1 of 1,5 jaar af...wat is je probleem dan? Alsof ik nu opeens miljonair ga worden na het vinden van een baan :')

[ Bericht 15% gewijzigd door OrganicBeauty op 10-05-2012 19:42:18 ]
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:29:27 #69
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_111392292
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:34 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh en het is niet zo dat bij haar sprake is van plotselinge gedragsverandering....want zij is altijd zo concurrerend geweest, maar in zeer lage mate, waardoor ik er geen last aan ondervond of het niet eens merkte. Het is vooral erger geworden nu ik aan het afstuderen ben, nu pas merk ik het echt, ook qua afgunst enzo...terwijl ik zoiets heb van: waarom doe je nou zo, jij studeert ook over 1 of 1,5 jaar af...wat is je probleem dan? Alsof ik nu opeens miljonair ga worden na het vinden van een baan :')
Mensen die gevoelig zijn voor succes kunnen heel jaloers worden op mensen die sneller gaan dan zij. Het zal denk ik niet eens om het geld gaan, wel denk ik dat zij naar haar eigen idee faalt omdat ze er langer over doet dan nodig is. Zolang jij ook nog studeert zijn de verschillen nog wat minder zichtbaar. Maar zodra jij gaat werken, voelt zij in feite extra goed dat ze langzamer is.
I believe i can fly!
pi_111392925
quote:

[..]

Jij denkt in "ik zie dit dus moet ik dit doen", ik denk in "ik zie dit, dat zou door dit en dit proces kunnen komen". Je bent vrij om die stap van begrip over te slaan, maar dat maakt mijn verhaal niet minder plausibel.

Tijdelijke overcompensatie is geen zeldzaam gedrag. Je hoeft iemand die dit doet niet meteen weg te zetten als permanente narcist. Ongeacht wat de oorzaak is, heb je natuurlijk het recht om "afstand te nemen", als dat je het beste lijkt (of als je de energie niet kunt opbrengen om er mee te blijven dealen). Dat zal ik niet ontkennen. Ik beargumenteer dus niet dat dit hooghartige kind één of ander recht zou hebben op een kans of op begrip. Het is simpelweg aan TS om die afweging te maken, en de reëele mogelijkheid dat dit tijdelijk is, is daar belangrijke informatie voor. Geeft een iets genuanceerder beeld dan "dumpen die bitch". Als jij (of TS) je leven zo wilt leven, ga je gang. Ik zou het je niet aanraden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Polarcat op 10-05-2012 20:50:40 ]
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:49:38 #71
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_111393443
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:40 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Jij denkt in "ik zie dit dus moet ik dit doen", ik denk in "ik zie dit, dat zou door dit en dit proces kunnen komen". Je bent vrij om die stap van begrip over te slaan, maar dat maakt mijn verhaal niet minder plausibel.

Tijdelijke overcompensatie is geen zeldzaam gedrag. Je hoeft iemand die dit doet niet meteen weg te zetten als permanente narcist. Ongeacht wat de oorzaak is, heb je natuurlijk het recht om "afstand te nemen", als dat je het beste lijkt. Dat zal ik niet ontkennen. Ik beargumenteer dus niet dat dit hooghartige kind één of ander recht zou hebben op een kans of op begrip. Het is simpelweg aan TS om die afweging te maken, en de reëele mogelijkheid dat dit tijdelijk is, is daar belangrijke informatie voor. Geeft een iets genuanceerder beeld dan "dumpen die bitch". Als jij (of TS) je leven zo wilt leven, ga je gang. Ik zou het je niet aanraden.
Mooi gezegd!! Helemaal mee eens.
I believe i can fly!
pi_111418203
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:34 schreef OrganicBeauty het volgende:
Mmm, dat herken ik wel. Wat eerst nog wel te verdragen was, ontwikkelt zich in negatieve zin. Jammer, zoiets.
Misschien ben je zelf ook veranderd, en stoor je je er nu meer aan.

Je kunt nog afwachten of je bezwaren effect hebben, en anders laten bekoelen en kijken of het misschien over een paar jaar beter wordt.
Vriendschappen kunnen ook op en neer gaan over de jaren.
pi_111425990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:40 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Tijdelijke overcompensatie is geen zeldzaam gedrag. Je hoeft iemand die dit doet niet meteen weg te zetten als permanente narcist. Ongeacht wat de oorzaak is, heb je natuurlijk het recht om "afstand te nemen", als dat je het beste lijkt (of als je de energie niet kunt opbrengen om er mee te blijven dealen). Dat zal ik niet ontkennen. Ik beargumenteer dus niet dat dit hooghartige kind één of ander recht zou hebben op een kans of op begrip. Het is simpelweg aan TS om die afweging te maken, en de reëele mogelijkheid dat dit tijdelijk is, is daar belangrijke informatie voor. Geeft een iets genuanceerder beeld dan "dumpen die bitch". Als jij (of TS) je leven zo wilt leven, ga je gang. Ik zou het je niet aanraden.
Oke, ja ik snap jouw denkwijze ook wel. Het is misschien ook wel wat kort door de bocht hoe ik het zie.
Ik ben daarin gewoon "harder" geworden door de jaren heen.
Puur uit ervaringen ;)

Iedereen mag zijn mening hebben, ik bedoelde het verder niet vervelend ;)
Het is aan TO wat ze er mee doet en wat het beste voelt natuurlijk.
pi_111431772
Oh jongens wat erg dit!
Die vriendin van mij had altijd gezegd dat zij en een paar mensen de uitverkorenen waren die naar de VS mochten, omdat ze zulke goede studenten waren....en net kwam ik een vriend tegen die toevallig bij haar op school studeert en die zei toevallig dat die leraar eigenlijk de eerste mensen die reageerden selecteerde....ze heeft dus zitten liegen...en dan gaat ze in het bijzin van anderen mij een beetje als een leugenaar uitmaken...ik vind dit eigenlijk steeds bizarder worden...
pi_111440015
Zie update hierboven
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:31:25 #76
30252 Soempie
Procreating
pi_111441889
Of die jongen liegt, omdat hij niet mee mocht. :+

OB, volgens ben je meer opzoek naar bevestiging dat je het best de vriendschap dood kunt laten bloeden. Zo komt het in elk geval wel over?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_111448114
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:31 schreef Soempie het volgende:
Of die jongen liegt, omdat hij niet mee mocht. :+

OB, volgens ben je meer opzoek naar bevestiging dat je het best de vriendschap dood kunt laten bloeden. Zo komt het in elk geval wel over?
Nee want hij was een paar maanden terug al in VS

En nee, ik geef alleen een update dat de situatie steeds bizarder lijkt te worden los van wat ik ermee ga doen.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 03:47:06 #78
375082 system_overload
take it nerd style
pi_111450632
quote:

dit was waarschinlijk zoiezo een ongelijkwaardige vriendschap
jij ziet nu gewoon de andere kant

forever high school..

waarschijnlijk keek ze tegen je op en stelde zich dus ietwat afhankelijk van je opje hebt veel vrinden en vriendinnen zoals je zelf zegt (popi)
droeg ze ook vaak dezelfde kleren als jij?
nu heeft ze haar eigen vriendengroep gevormd en is zij de queen bee en heeft ze joun iet meer nodig

dat ze zich zo arrogant gedraagt en uberhaupt de behoefte voelt om met je te concurren heeft toont aan dat ze diep van binnen diezelfde onzekere vrouw is die hoog van de toren blaast om zich gelijkwaardig aan jou te kunnen voelen.
Dat ze je vernedert waar iedereen bij is betekent niet dat ze bij jou wil zijn maar jouw wil zijn of iig de status die je in je groep
hebt
i only memorize the words in pornomovies that are the only words i want to believe.//
Hang my head,drown my fear untill you all just dissapear
pi_111468461
Vrouwen zijn geen helden wat betreft vriendschap, dus wen er maar gewoon aan.
pi_111477684
Tja sommige mensen zijn gewoon zo , niet alleen vrouwen.

Gewoon afstand van nemen , die verandert niet.
  zondag 13 mei 2012 @ 00:00:53 #81
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111477840
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:48 schreef Friek_ het volgende:
Vrouwen zijn geen helden wat betreft vriendschap, dus wen er maar gewoon aan.
:')
pi_111486519
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:25 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh jongens wat erg dit!
Die vriendin van mij had altijd gezegd dat zij en een paar mensen de uitverkorenen waren die naar de VS mochten, omdat ze zulke goede studenten waren....en net kwam ik een vriend tegen die toevallig bij haar op school studeert en die zei toevallig dat die leraar eigenlijk de eerste mensen die reageerden selecteerde....ze heeft dus zitten liegen...en dan gaat ze in het bijzin van anderen mij een beetje als een leugenaar uitmaken...ik vind dit eigenlijk steeds bizarder worden...
Zo herkenbaar dit. Liegen over prestaties en dingen die ze heeft meegemaakt. :')
pi_111486538
quote:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens.
  zondag 13 mei 2012 @ 12:48:40 #84
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_111487703
Wanneer komt ze terug uit de VS? (ik heb niet het hele topic doorgelezen)
Misschien dat ze dan weer normaal gaat doen.
Zo niet, sommige mensen veranderen..
Ik zou met haar praten en haar het proberen in te laten zien.
Mocht ze zich hier niks van aan trekken, zou ik dit niet meer als een vriendschap zien en niet meer met haar optrekken.

Als ze weer terug in NL is waar ze weinig vrienden heeft, komt ze er vanzelf wel achter.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_111487757
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:25 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh jongens wat erg dit!
OrganicBeauty :')

Ben je nou blij dat je 'vriendin' hier op dit forum volledig wordt afgebrand, en zelf neem je er lekker afstand van? :*
pi_111500112
Zo te horen heeft ze gewoon de cultuur van de VS overgenomen nu ze er woont: Zelfverzekerd zijn is daar een positieve eigenschap. Trots zijn op je feats aan die rondvertellen ook.
Dat botst met de omgekeerde Nederlandse cultuur van vooral niet opvallen en alles proberen te downgraden. ("Dit schilderij is half mislukt hoor").

In Nederland ben je arrogant; in de rest van de wereld zelfverzekerd. Zo werkt het nu eenmaal.

Maar kan me voorstellen dat juist die veramerikaanste houding extra sterk overkomt als je al een soort competitiestrijd hebt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_111502549
Zelfverzekerdheid is ook niks mis mee. Maar als je anderen dingen gaat misgunnen, dan wordt het een competitie. Dat heeft niks met zelfverzekerd zijn te maken. Dan heb je dat juist niet nodig.
  zondag 13 mei 2012 @ 21:50:46 #88
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_111511317
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:22 schreef julia22 het volgende:
Zelfverzekerdheid is ook niks mis mee. Maar als je anderen dingen gaat misgunnen, dan wordt het een competitie. Dat heeft niks met zelfverzekerd zijn te maken. Dan heb je dat juist niet nodig.
Het zijn ook vaak de mensen die (ergens) onzeker zijn, die anderen dingen misgunnen. Ben je echt zelfverzekerd dan heb je geen enkele last van het succes dat anderen behalen. Ben je wel onzeker dan ben je bang voorbijgestreefd te worden enzo, dus zul je anderen sneller wat misgunnen.
I believe i can fly!
pi_111511484
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:50 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Het zijn ook vaak de mensen die (ergens) onzeker zijn, die anderen dingen misgunnen. Ben je echt zelfverzekerd dan heb je geen enkele last van het succes dat anderen behalen. Ben je wel onzeker dan ben je bang voorbijgestreefd te worden enzo, dus zul je anderen sneller wat misgunnen.
Precies. Zo zie ik het ook.
pi_111529973
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:50 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Ik zit ook een beetje zo met een "vriendin" nu...
Altijd opscheppen over haar leven, maar zodra er bij mij iets leuks gebeurd wordt daar totaal niet op gereageerd of kleinerend over gedaan...
Voor mij is de vriendschap eigenlijk wel over.

[ Bericht 6% gewijzigd door Groenevlinder op 14-05-2012 13:25:55 ]
pi_111575154
Hoe gaat het nu Organic Beauty??
Herken je trouwens ook het gevoel te hebben dat ze over je praat of negatief denkt...

Dit klinkt misschien vaag hoor, maar als ik aan die "vriendin" denk dan weet ik eigenlijk zeker dat zij over mij praat.. alsof je sommige dingen gewoon aanvoelt.
Een rotgevoel als je aan die persoon denkt, weten dat het niet goed zit.
pi_111590763
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:31 schreef Groenevlinder het volgende:
Herken je trouwens ook het gevoel te hebben dat ze over je praat of negatief denkt...

Dit klinkt misschien vaag hoor, maar als ik aan die "vriendin" denk dan weet ik eigenlijk zeker dat zij over mij praat.. alsof je sommige dingen gewoon aanvoelt.
Dit inderdaad
pi_111617119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:59 schreef julia22 het volgende:

[..]

Dit inderdaad
Ja dat voel je dan aan he..
Ook weet ik dat ze het erom doet, bijvoorbeeld overdreven aardig tegen iedereen doen op Facebook (bijna slijmen) en allemaal overdreven vrolijk doen, heel nep.
(tegen mensen waar ze nooit iets mee had... :{ )
Alsof ze dat dan doet om mij te raken en op te scheppen.
Ik vind dat dan heel frustrerend dat mensen daar niet doorheen prikken..

[ Bericht 4% gewijzigd door Groenevlinder op 16-05-2012 12:46:33 ]
pi_111626388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:09 schreef Groenevlinder het volgende:

[..]

Ook weet ik dat ze het erom doet, bijvoorbeeld overdreven aardig tegen iedereen doen op Facebook (bijna slijmen) en allemaal overdreven vrolijk doen, heel nep.
Ja, maar dat heb ik sowieso bij mensen in het algemeen. Sommige personen worden zowat door iedereen aardig gevonden en opgehemeld, terwijl ik denk: huh? Die doet toch super schijnheilig, dat zie je toch? Terwijl er ook mensen zijn die niks goed lijken te kunnen doen, terwijl ik ze juist veel behulpzamer en aardiger vind.
pi_111641260
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:31 schreef Groenevlinder het volgende:

Ohhhh jaaaa!! Wat je zegt voel ik de laatste tijd ook idd, ik dacht dat het aan mij lag, maar omdat ze nu die nieuwe vrienden heeft en op een bepaalde manier op mij reageerde in hun bijzijn...je weet wel met van die "blikken"...kreeg ik steeds meer het idee dat ze misschien over mij roddelt. Ik krijg daar echt een vervelend gevoel van en wil die mensen liever ook niet ontmoeten omdat ik bij mezelf zoiets heb van: jij kent mij eigenlijk niet, maar toch weet je misschien details over mij & mijn leven die ik liever voor mezelf hou of voor mensen die ik echt als goed vrienden zie. Dat vertrouwde gevoel is aan het weg ebben zeg maar...

En hoe het nu is? Ze heeft me nog steeds niet gesproken, ook niet om mijn reactie gereageerd....wat ze nu wel doet is liken op facebook :? op dingen die ze normaal gesproken eigenlijk niet eens leuk vindt om te horen/zien... en dan denk ik bij mezelf...is het raar als ik het gevoel heb dat dit niet oprecht is? Want waarom kan ze wel liken op zoiets onpersoonlijks als facebook en niet gewoon vrouw genoeg zijn en reageren op mijn reactie?

[ Bericht 2% gewijzigd door OrganicBeauty op 16-05-2012 21:13:17 ]
pi_111641436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:09 schreef Groenevlinder het volgende:

[..]

Doet die van mij ook..vooral toen ik dat berichtje stuurde waarin ik oprecht zei dat ik haar gedrag niet leuk vond en dat het me echt wat deed dat ze zo tegen me deed...één minuut later zat ze allemaal foto's op facebook te posten over hoe leuk ze het wel niet heeft...en op mijn berichtje reageren...ho maar....vervolgens bleef ze dat dagen achter elkaar doen...allemaal foto's maken met haar nieuwe vrienden en hoe close ze wel niet waren...
  woensdag 16 mei 2012 @ 21:29:36 #97
30252 Soempie
Procreating
pi_111642296
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 03:26 schreef El_Matador het volgende:
Dit dus.

Er is wel heel veel wat je voor haar invult op een negatieve manier.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_111643536
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:29 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dit dus.

Er is wel heel veel wat je voor haar invult op een negatieve manier.
Ik ga uit van mijn gevoel, of het goed voelt of niet en dit voelt de laatste tijd gewoon niet goed....en dat is de eerste keer sinds mijn 15 jarige vriendschap met haar.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:05:02 #99
30252 Soempie
Procreating
pi_111643827
Vervelend, maar je gevoel kan ook onjuist zijn. Maar volgens mij ben je dus nog steeds bezig alleen maar je gevoel te bevestigen, met je posts a la: oooooh wat erg dit! Ooooh jaaaah dit doet die van mij ook!!!

Fijn misschien dat er herkenning is, maar voor je vriendschap schiet het niet op natuurlijk. En dan ben ik het wel eens met Bananenbar. Helemaal als je aangeeft al 15 jaar bevriend te zijn en dat dit voor het eerst is het niet oke voelt. :{
pi_111644841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:05 schreef Soempie het volgende:
Vervelend, maar je gevoel kan ook onjuist zijn. Maar volgens mij ben je dus nog steeds bezig alleen maar je gevoel te bevestigen, met je posts a la: oooooh wat erg dit! Ooooh jaaaah dit doet die van mij ook!!!

Fijn misschien dat er herkenning is, maar voor je vriendschap schiet het niet op natuurlijk. En dan ben ik het wel eens met Bananenbar. Helemaal als je aangeeft al 15 jaar bevriend te zijn en dat dit voor het eerst is het niet oke voelt. :{
Dat komt ook omdat we in die 15 jaar op de een of andere manier "gelijk" aan elkaar waren...maar nu ben ik aan het afstuderen en ga mijn leven meer vorm geven, terwijl zij dat dus nog niet kan doen en daar kan ze blijkbaar niet tegen en hierdoor vertoont ze gedrag alsof ik een tegenstander ben die ze moet verslaan door steeds op te scheppen over de dingen die ze doet...die deelt ze dan niet op een leuke manier mee zodat ik kan delen in haar vreugde, maar echt met een bepaalde toon en expressie die niet bepaald positief is alsof ze iets wil bewijzen. Daarnaast stelt ze allemaal vragen om te zien of iets bij mij mislukt is of niet en wanneer ik klaar ben en als ik positief reageer, reageert ze niet blij...maar eerder terneergeslagen.
Als ik zeg dat ik haar mis en hoop dat ze snel terug is, zegt ze dat ze niet terug wil en het zo geweldig heeft met haar leuke vrienden...

Ik heb er de afgelopen weken goed erover nagedacht en ik denk niet dat mijn gevoel onjuist is als ik naar de tekst hierboven kijk...
Bovendien ben ik ook best boos dat ze zo onverschillig met mijn gevoelens kan omgaan en ik afvraag me nu af of zij de vriendschap wel waard is of niet...
Zo gaan vrienden in ieder geval niet met elkaar om...zo onverschillig zal ik niet eens met een vreemde omgaan, ik zal in ieder geval zo moedig zijn om mijn excuses aan te bieden.
pi_111647454
Je merkt echt wel het verschil tussen een vriendin die je alles gunt en een vriendin die dat niet (meer) doet.
pi_111647933
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:11 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Doet die van mij ook..vooral toen ik dat berichtje stuurde waarin ik oprecht zei dat ik haar gedrag niet leuk vond en dat het me echt wat deed dat ze zo tegen me deed...één minuut later zat ze allemaal foto's op facebook te posten over hoe leuk ze het wel niet heeft...en op mijn berichtje reageren...ho maar....vervolgens bleef ze dat dagen achter elkaar doen...allemaal foto's maken met haar nieuwe vrienden en hoe close ze wel niet waren...
Zo herkenbaar dit... blijf gewoon naar je gevoel luisteren want ik denk dat je als vrouw zijnde (weet niet hoe oud je bent maar zeg gewoon vrouw ;) ) heel goed dingen aan kan voelen.
Maar probeer het ook wat los te laten, ik vind dat persoonlijk heel moeilijk, maar soms maak je jezelf er alleen maar gek mee :)
pi_111648041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:19 schreef julia22 het volgende:
Je merkt echt wel het verschil tussen een vriendin die je alles gunt en een vriendin die dat niet (meer) doet.
Inderdaad.. want als er niks aan de hand is ga je ook niet voor de lol dingen invullen...
pi_111680600
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:29 schreef Groenevlinder het volgende:

[..]

Inderdaad.. want als er niks aan de hand is ga je ook niet voor de lol dingen invullen...
precies!
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:09:49 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_111680976
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:29 schreef Groenevlinder het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wat aan de hand, maar dan nog kun je het verkeerd interpreteren.
pi_111681099
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:09 schreef Soempie het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wat aan de hand, maar dan nog kun je het verkeerd interpreteren.
Ehm...hoe kun je zoiets überhaupt "verkeerd interpreteren"? Het gebeurt waar je er bij staat...
En niet eens één of twee keer
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:21:38 #107
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_111681567
quote:
15s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:12 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Ehm...hoe kun je zoiets überhaupt "verkeerd interpreteren"? Het gebeurt waar je er bij staat...
Maar wat is de achterliggende reden?
Alles heeft een reden.
Is ze al kind misbruikt? Ging haar vriendje vreemd met haar moeder?
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:25:37 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111681772
quote:

[..]

Waarom ga je zover om je dat invullen zo persoonlijk aan te trekken? Als iets wat tegen jou zou zijn gericht? Om jou een rotgevoel te geven? Heeft ze verder niemand op FB?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:27:30 #109
30252 Soempie
Procreating
pi_111681864
quote:

[..]

Ehm...hoe kun je zoiets überhaupt "verkeerd interpreteren"? Het gebeurt waar je er bij staat
Jij kijkt naar haar gedrag en vult in dat dat komt door...*vul maar in*. Je hebt het idee dat ze over je roddelt, maar dat is dus niet zeker. Je interpreteert het als arrogant gedrag, terwijl je het mogelijk ook anders kunt zien? Je betrekt daarbij ook heel veel op jezelf/ jullie.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:36:30 #110
30252 Soempie
Procreating
pi_111682322
En dan komt Groenevlinder ook nog met zoiets vaags als: heb je ook het idee dat ze over je praat of negatief over je denkt?

Nou, andersom is dat in elk geval wel zo. :|W
pi_111919113
Update: ze heeft me 3 dagen geleden van facebook verwijderd ....
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:03:37 #112
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_111920334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:33 schreef OrganicBeauty het volgende:
Whoopiedoe

Ik heb hetzelfde gehad met een vriend van me, op een gegeven moment groei je gewoon uit elkaar.
pi_111920355
quote:
Opgeruimd staat netjes :)
pi_111935636
quote:
Haha jeetje wat een waardeloze vriendin, wees serieus blij dat je van zo iemand af bent. Dit soort types heb je helemaal niks aan.

Had ook een vriend die dit soort gedrag begon te vertonen (ik mocht op vwo blijven, hij niet, ik speelde in een hoger voetbal team, blabla) maar na een goed gesprek is die weer helemaal bijgedraait.

Vrienden/ vriendinnen die je niks gunnen en die je blijkbaar in het openbuur ook nog voor schut zetten zijn waardeloos en heb je niks aan. Ik zou me niks meer van haar aantrekken.

Zou me overigens niets verbazen als ze na verloop van tijd nog met de staart tussen de benen bij jou terugkomt..
pi_112340072
quote:
Nou belachelijk... echt, aan zulke vrienden heb je niks...
Ben blij dat je ervanaf bent.. je verdiend vrienden die er voor je zijn en je dingen gunnen!! Blij voor je zijn als er iets gebeurd, als je iets meemaakt, bereikt, of wat dan ook.
Dat is vriendschap.

[ Bericht 12% gewijzigd door Groenevlinder op 02-06-2012 12:23:36 ]
pi_112343813
quote:
13s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:36 schreef Soempie het volgende:
En dan komt Groenevlinder ook nog met zoiets vaags als: heb je ook het idee dat ze over je praat of negatief over je denkt?

Nou, andersom is dat in elk geval wel zo. :|W
Dit.

Afgaande op zinnen waarvan ik weet dat ze daadwerkelijk door die persoon gezegd zijn, kan ik alleen maar concluderen dat juist TS hier degene is die onzeker genoemd kan worden.

Maar ik kan dat natuurlijk niet weten.
"Ich?"
pi_112373966
Jouw vriendin lijkt me gewoon jaloers.

Ik denk dat jij in haar ogen altijd wat perfecter bent geweest; sociaal was je succesvol, op het gebied van studeren was je succesvol...

Zij zal zich wel minderwaardig hebben gevoeld omdat het minder van de grond kwam met vrienden en omdat het studeren moeizamer ging.

Het lijkt erop dat ze zich altijd (on-)bewust "gekwetst" heeft gevoeld door jou, en dat ze je nu "terugpakt". Ze denkt misschien: 'nu ben ik eindelijk niet afhankelijk meer van mijn pérfecte vriendin, dan zal ik haar eens een poepie laten ruiken..'.

Dat is oneerlijk naar jou toe omdat je altijd trouw bent geweest, je hebt haar altijd gewaardeerd. En zij jou niet, omdat ze jaloers is.

Jij zal wel precies op haar onzekerheidspunten succesvol zijn. Dus je brengt haar onzekerheden aan de oppervlakte. Jij bent sociaal succesvol en in je studie succesvol. Sociale onzekerheid en onzekerheid op het gebied van prestaties dus, bij jouw vriendin.

In plaats van haar kinderachtige en onzekere actie van "revenge" zou ze ook anders kunnen reageren: ze zou dit als megaleerzaam kunnen zien, want de situatie legt precies haar onzekerheden en dus haar leerpunten bloot. Ze zou zich daarop moeten richten en eraan werken --> daar heeft ze een stuk meer aan in d'r leven dan aan dit gedrag, want dit stagneert haar ontwikkeling alleen maar.

Ik zou met haar praten, ik zou ook vertellen dat je haar altijd heel erg hebt gewaardeerd, dat ze heel belangrijk voor je is (geef haar een goed gevoel). Daarna kun je zeggen dat je soms het gevoel hebt dat ze onzeker is, en zeg bijv. dat je zelf ook onzeker kan zijn. Dat er niks mis mee is. Maar dat het jou echt pijn doet zo, geef gewoon eerlijk je gevoel erbij aan.

Hoe je het precies aanpakt moet je natuurlijk zelf bepalen maar dan heb je wat tips wat betreft gespreksinhoud.

Houdt er rekening mee dat het niet meer goedkomt. Ik heb dit ook weleens met een vriendin meegemaakt: ze was onzeker en daardoor erg onbetrouwbaar, ik had ook vaak het gevoel dat ze jaloers op me was, me met opzet kwetste en soms ook het gevoel dat ze me gewoon gebruikte tot zich er een betere situatie voor zou doen (dat bedoel ik met onbetrouwbaar). Uiteindelijk bevestigde ze met een actie haar onbetrouwbaarheid en toen had ik zoiets van: dikke doei. Ik ben altijd respectvol en lief, en ik krijg alleen maar het gevoel dat jij mij haat en ook zo van me af zou kunnen. Dat verdien ik niet, dus doei.

Zelf kan ik overigens ook onzeker zijn, bijvoorbeeld als een vriendin veel vrienden heeft of mooi is en mannelijke aandacht trekt. Daar ligt mijn onzekerheid: ben ik wel leuk genoeg, ben ik het wel waard... Ik realiseer me goed dat het eigen onzekerheid is en werk dááraan, in plaats van de vriendin te gaan haten en pesten.

Succes in ieder geval!
pi_112374029
PS) en ik praat er open over met mijn vrienden.. Ik durf mijn onzekerheden uit te spreken. Misschien krijg je het voor elkaar om die sfeer te scheppen in een gesprek, dat zij open durft te zijn.

Ik denk dat je tijdens het gesprek heel goed kunt merken of er nog potentie in zit: dat zal zijn als ze dingen durft toe te geven, open over haar onzekerheden kan zijn, enzovoorts.

Als ze alles ontkent, net doet of er niks aan de hand is en niet naar zichzelf durft te kijken, dan heeft het geen zin nu, deze vriendschap. En dat is zwaar klote, maar ik zou er dan mee stoppen want het kwetst jou alleen maar. Je moet energie krijgen van vrienden, ze moeten je niet afbreken.
  zondag 3 juni 2012 @ 11:18:38 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112375054
dat is als het uitmaken via facebook... leuk hoor :')

ga lekker verder met je leven, jouw leven :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')