Tja, niet alleen blanke mensen kunnen racistisch of xenophobisch zijn.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:26 schreef tonyfaileronie het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ce_you_go_black.html
Excerpt :
We vragen ons af wat er met Nederland zou gebeuren als het vijf blanke Hollandse mannen waren geweest die zo'n vrouw midden op klaarlichte dag op zo'n 50 meter afstand van het Monument op De Dam in elkaar hadden geramd omdat ze een 'negerhoer' is. Dan staan alle kranten vol over hoe racistisch en xenofobisch ons kikkerlandje eigenlijk is geworden. Dan hadden alle anti-discriminatie-clubjes in de hoogste boom gezeten over hoe we nu eindelijk eens kleur moeten bekennen allemaal. En terecht. Maar nu? Voetnootje.
Zou iemand, met inzicht in de werking van de menselijke psyche (wellicht de 'Nederlandse' psyche), mij een plausibele verklaring kunnen geven voor dit toch wel opmerkelijke feit? Is er een psychologische of sociologische verklaring voor deze gang van zaken?
- Waar ik niet op uit ben is een links - rechts discussie (of een PVV variant hiervan).
- 'geenstijl' reacties mogen ook achterwege blijven.
Open deur.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, niet alleen blanke mensen kunnen racistisch of xenophobisch zijn.
Er zijn racistische mensen in alle ras en open minded mensen in alle ras.
Bron? Grote onzin natuurlijk. Voor zat blanke mensen ook kleur/ras een probleem.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat donkere mensen een beetje een minderwaarigheidscomplex hebben. Voor blanken is ras over het algemeen geen issue meer maar marokkanen en dergelijke raken er niet over uit gebrabbeld. Tja en als een kleurling dan een keer op wat voor manier dan ook het slachtoffer is van een actie van een blanke is het hek van de dam en tuimelen politici over elkaar heen om er schande van te spreken.
Dat zijn toch minderheden voor wie het een probleem is.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Bron? Grote onzin natuurlijk. Voor zat blanke mensen ook kleur/ras een probleem.
Tuurlijk ieder volk heeft zijn eigen stukje wereld gekregen primitieve culturen horen niet in nederland thuis krijg je problemen van. En gezeur.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Bron? Grote onzin natuurlijk. Voor zat blanke mensen ook kleur/ras een probleem.
Belachelijke uitspraak. Nogmaals: bron?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zijn toch minderheden voor wie het een probleem is.
de duizenden mensen die ik ken maken er maar een paar een probleem van.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:00 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Belachelijke uitspraak. Nogmaals: bron?
En definieer: "geen probleem zijn voor".
je kan wel bij iedere post "bron" neer pennen maar sommige zaken zijn toch algemeen bekendquote:Op zondag 6 mei 2012 23:00 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Belachelijke uitspraak. Nogmaals: bron?
En definieer: "geen probleem zijn voor".
Zeggen dat iets 'algemeen bekend' is, is een drogreden. Het is voor mij niet bekend, en het is veel heel veel gekleurde mensen niet bekend. Dus wat bedoel je precies met 'algemeen bekend'? Algemeen bekend voor jou? Algemeen bekend voor de mensen in jouw gezin? Algemeen bekend voor de mensen in Nederland? Algemeen bekend voor de blanke mensen in Europa?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
je kan wel bij iedere post "bron" neer pennen maar sommige zaken zijn toch algemeen bekend
Dat een blanke met een zwarte gaat!quote:Op zondag 6 mei 2012 23:06 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
@Maanvis: definieer 'maken er een probleem van'.
Denk dat het allemaal een teken van groepsvorming is. Mensen doen er onbewust/bewust alles aan om tot groepen te behoren. Om tot een groep te behoren is het discrimeren van een andere groep een van de manieren om je binding met je eigen groep te versterken of in stand the houden. Een andere reden kan zijn dat de ene groep bang of boos is voor de andere groep..quote:Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
BRON!!??quote:Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Voor zat blanke mensen ook kleur/ras een probleem.
Wat maar plaatsen we discrimineren hier in de negatieve zin van het woord zoals dat tegenwoodig normaal is? Of in de letterlijke betekenis?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:10 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Denk dat het allemaal een teken van groepsvorming is. Mensen doen er onbewust/bewust alles aan om tot groepen te behoren. Om tot een groep te behoren is het discrimeren van een andere groep een van de manieren om je binding met je eigen groep te versterken of in stand the houden. Een andere reden kan zijn dat de ene groep bang of boos is voor de andere groep..
Ik denk dat elk ras ongeveer dezelfde groepsgevoelens hebben, alleen wordt het door de ene groep anders geuit dan de andere groep. En voor blanken is ras nog steeds een issue..quote:Op zondag 6 mei 2012 20:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat donkere mensen een beetje een minderwaarigheidscomplex hebben. Voor blanken is ras over het algemeen geen issue meer maar marokkanen en dergelijke raken er niet over uit gebrabbeld. Tja en als een kleurling dan een keer op wat voor manier dan ook het slachtoffer is van een actie van een blanke is het hek van de dam en tuimelen politici over elkaar heen om er schande van te spreken.
Iemand anders slechter behandelen dan je een ander zou behandelen bedoel ik..quote:Op zondag 6 mei 2012 23:12 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Wat maar plaatsen we discrimineren hier in de negatieve zin van het woord zoals dat tegenwoodig normaal is? Of in de letterlijke betekenis?
Jij begrijpt het. Die 5 Marokkaanse jongens zagen de vrouw lopen met -vermoedelijk- een donkere jongen. Ze zullen gedacht hebben "walgelijk dat één van onze mooie vrouwen met zo'n domme, stomme (vul hier iets negatiefs in) neger gaat". Wanneer een blank meisje met een neger over straat loopt, zijn er zat blanke mannen die denken "wagelijk dat één van onze mooie blonde vrouwen met zo'n domme, stomme (vul hier iets negatiefs in) neger gaat". Het verschil is dat die eerste groep dit racisme op een expliciete manier uit, zij mishandelen het paar. De twee groep doet dit niet omdat het uiten van geweld sociaal minder geaccepteerd is in Nederland. Maar dat maakt niet dat zij deze gedachtes niet hebben, en dat hun hart vrij is van racistische gevoelens.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Ik denk dat elk ras ongeveer dezelfde groepsgevoelens hebben, alleen wordt het door de ene groep anders geuit dan de andere groep. En voor blanken is ras nog steeds een issue..
Maar goed loop inmiddels al een aardig poosje in utrecht rond en wat me opvalt is dit:quote:Op zondag 6 mei 2012 23:17 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Iemand anders slechter behandelen dan je een ander zou behandelen bedoel ik..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |