abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111219419
http://www.geenstijl.nl/m(...)ce_you_go_black.html

Excerpt :

We vragen ons af wat er met Nederland zou gebeuren als het vijf blanke Hollandse mannen waren geweest die zo'n vrouw midden op klaarlichte dag op zo'n 50 meter afstand van het Monument op De Dam in elkaar hadden geramd omdat ze een 'negerhoer' is. Dan staan alle kranten vol over hoe racistisch en xenofobisch ons kikkerlandje eigenlijk is geworden. Dan hadden alle anti-discriminatie-clubjes in de hoogste boom gezeten over hoe we nu eindelijk eens kleur moeten bekennen allemaal. En terecht. Maar nu? Voetnootje.

Zou iemand, met inzicht in de werking van de menselijke psyche (wellicht de 'Nederlandse' psyche), mij een plausibele verklaring kunnen geven voor dit toch wel opmerkelijke feit? Is er een psychologische of sociologische verklaring voor deze gang van zaken?

- Waar ik niet op uit ben is een links - rechts discussie (of een PVV variant hiervan).
- 'geenstijl :') ' reacties mogen ook achterwege blijven.
  zondag 6 mei 2012 @ 20:33:04 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111219782
Het is allemaal calvinistisch schuldgevoel dat het mogelijk maakt dat de Nederlanders zich zo gedragen. In het zuiden van Nederland zie je dit gedrag ook veel minder.
The End Times are wild
pi_111219880
Het waren nu eenmaal geen blanke Hollandse mannen. Als de criminaliteitscijfers tussen allochtonen en Nederlanders nu eens 50/50 waren, dan was het een ander verhaal, maar cijfermatig nog steeds absurd. Of denk je nu echt dat Nederlanders die er een zooitje van maken niet in het nieuws komen?
  zondag 6 mei 2012 @ 20:35:32 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111219919
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:26 schreef tonyfaileronie het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ce_you_go_black.html

Excerpt :

We vragen ons af wat er met Nederland zou gebeuren als het vijf blanke Hollandse mannen waren geweest die zo'n vrouw midden op klaarlichte dag op zo'n 50 meter afstand van het Monument op De Dam in elkaar hadden geramd omdat ze een 'negerhoer' is. Dan staan alle kranten vol over hoe racistisch en xenofobisch ons kikkerlandje eigenlijk is geworden. Dan hadden alle anti-discriminatie-clubjes in de hoogste boom gezeten over hoe we nu eindelijk eens kleur moeten bekennen allemaal. En terecht. Maar nu? Voetnootje.

Zou iemand, met inzicht in de werking van de menselijke psyche (wellicht de 'Nederlandse' psyche), mij een plausibele verklaring kunnen geven voor dit toch wel opmerkelijke feit? Is er een psychologische of sociologische verklaring voor deze gang van zaken?

- Waar ik niet op uit ben is een links - rechts discussie (of een PVV variant hiervan).
- 'geenstijl :') ' reacties mogen ook achterwege blijven.
Tja, niet alleen blanke mensen kunnen racistisch of xenophobisch zijn.

Er zijn racistische mensen in alle ras en open minded mensen in alle ras.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_111221114
Ik denk dat donkere mensen een beetje een minderwaarigheidscomplex hebben. Voor blanken is ras over het algemeen geen issue meer maar marokkanen en dergelijke raken er niet over uit gebrabbeld. Tja en als een kleurling dan een keer op wat voor manier dan ook het slachtoffer is van een actie van een blanke is het hek van de dam en tuimelen politici over elkaar heen om er schande van te spreken.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_111221284
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Tja, niet alleen blanke mensen kunnen racistisch of xenophobisch zijn.

Er zijn racistische mensen in alle ras en open minded mensen in alle ras.
Open deur.
IK doel in de OP meer op de aanwezigheid (of afwezigheid) van een bepaalde mindset bij de politiek, de media en belangenorganisaties en wat deze mindset precies inhoudt.
  zondag 6 mei 2012 @ 21:12:18 #7
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_111222126
Maar welk clubje zou er nu over in de boom moeten springen dan? Ik bedoel om het eventjes heel grof te zeggen "de anti buitenlander stemming" neemt toe in nederland. En er zijn mensen die daar niet tegen kunnen. Als er dan zoiets gebeurd ja dan springen ze meteen van de hak op de tak. Wat logisch is.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_111223801
'Racisme' bestaat niet eens. We zijn allemaal hetzelfde ras, Homo Sapiens. Sommigen van ons hebben alleen wat langer (duizenden jaren) zonlicht gehad.

Aber gut, ik ben zelf geen 'racist' maar ik zie weldegelijk verschillen in het denken en handelen tussen Westerse mensen (die toevallig blank zijn omdat de zon weinig schijnt) en mensen uit zuidelijkere gebieden (die toevallig donkerder zijn).

In zuidelijkere landen is status en eer (ego dus) gewoon extreem belangrijk. Dit zal ten alle tijden moeten worden verdedigd en iedereen weet dat aanvallen de beste verdediging is. In veel landen in Afrika worden conflicten nou eenmaal opgelost met een mes. Daar worden er dagelijks velen vermoord. Het is gewoon een 'way of life'.
In veel Islamitische staten wordt eerwraak uitgevoerd omdat de eer van de familie nou eenmaal belangrijker is dan je eigen dochter.
Voor moslims zijn vrouwen sowieso al ondergeschikt en zijn zij dus eerder vatbaar voor kritiek of geweld. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor ons ongelovige varkens die hen continu provoceren door het eten van varkensvlees, het tonen van half naakte vrouwen op straat / posters, het niet hebben van een baard, etc.

Ik noem simpelweg wat voorbeelden op van gedrag wat in een bepaalde cultuur zit ingebakken. Heeft niks met racisme te maken, wel met 'cultuur' en de algemene denkwijzen van bepaalde volkeren.

Waar ik wel voor ben, is om dit soort gedrag en denkwijzen keihard uit onze samenleving te verwijderen. Onze voorouderen hebben er generaties lang over gedaan om tot steeds 'verfijndere' denkwijzen te komen. We zijn nu op een punt aangekomen dat we zo 'verfijnd' zijn dat buitenstaanders die veel meer zwart-wit zijn (mooie woordspeling al zeg ik het zelf), over ons heenlopen.

Ik sta er niet meer van te kijken als ik hoor, zie en lees wat er in dit land allemaal gebeurt. Hey ik woon zelf (helaas) in Rotterdam. Verfijnd, mijn reet.

Aber gut, mijn verhaal geeft geen antwoord op je vraag. Ik ben geen psycholoog, maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat negers al sinds honderden jaren door ons 'misbruikt' zijn en altijd minderwaardig zijn geweest in de ogen van blanken. Ze lijken immers meer op apen (qua kleur en gezichtsbouw) en zijn op het gebied van technologie en denkwijzen gigantisch 'achter gebleven'.
Negers zelf hebben ook vaak de 'racist kaart' getrokken als ze ook maar verdachten dat blanken ze daar weer eens mee confronteerden. Het is daardoor een soort taboe geworden om ook maar iets negatiefs te zeggen over 'minderheden'.

Het grappige is, dat er andersom minstens net zo veel 'racisme' bestaat... Niet geheel terecht dus vind ik, maar goed.
  zondag 6 mei 2012 @ 21:39:26 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111224084
dat komt doordat we de marokkaanse cultuur respecteren, waarin het not done is om met een neger te gaan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111225286
Het punt is denk ik dat marokkanen en andere moslims een ego hebben waar een paard de hik van krijgt maar dat ze in de praktijk op alle fronten onderaan de ladder staan. Tja en dan wordt er van ons verwacht dat we respect voor hun middeleeuwse cultuur hebben en dat we net moeten doen alsof er geen verschillen tussen Nederlanders en moslims bestaan. En dat allemaal terwijl ze onze straten onder de voet lopen met hun nergens op gebasseerde macho gedrag waar ze vermoedelijk hun minderwaardigheidscomplex mee proberen te compenseren. Dat botst.
  zondag 6 mei 2012 @ 22:58:04 #11
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111229623
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat donkere mensen een beetje een minderwaarigheidscomplex hebben. Voor blanken is ras over het algemeen geen issue meer maar marokkanen en dergelijke raken er niet over uit gebrabbeld. Tja en als een kleurling dan een keer op wat voor manier dan ook het slachtoffer is van een actie van een blanke is het hek van de dam en tuimelen politici over elkaar heen om er schande van te spreken.
Bron? Grote onzin natuurlijk. Voor zat blanke mensen ook kleur/ras een probleem.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 6 mei 2012 @ 22:58:37 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111229653
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Bron? Grote onzin natuurlijk. Voor zat blanke mensen ook kleur/ras een probleem.
Dat zijn toch minderheden voor wie het een probleem is.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 6 mei 2012 @ 22:59:15 #13
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_111229689
quote:

[..]

Tuurlijk ieder volk heeft zijn eigen stukje wereld gekregen primitieve culturen horen niet in nederland thuis krijg je problemen van. En gezeur.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  zondag 6 mei 2012 @ 23:00:13 #14
pi_111229746
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zijn toch minderheden voor wie het een probleem is.
Belachelijke uitspraak. Nogmaals: bron?
En definieer: "geen probleem zijn voor".
  zondag 6 mei 2012 @ 23:01:55 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111229853
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:00 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

de duizenden mensen die ik ken maken er maar een paar een probleem van.
Een gedicht over Maanvis
pi_111229874
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:00 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

je kan wel bij iedere post "bron" neer pennen maar sommige zaken zijn toch algemeen bekend
  zondag 6 mei 2012 @ 23:06:10 #17
pi_111230114
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

je kan wel bij iedere post "bron" neer pennen maar sommige zaken zijn toch algemeen bekend
Zeggen dat iets 'algemeen bekend' is, is een drogreden. Het is voor mij niet bekend, en het is veel heel veel gekleurde mensen niet bekend. Dus wat bedoel je precies met 'algemeen bekend'? Algemeen bekend voor jou? Algemeen bekend voor de mensen in jouw gezin? Algemeen bekend voor de mensen in Nederland? Algemeen bekend voor de blanke mensen in Europa?

@Maanvis: definieer 'maken er een probleem van'.
  zondag 6 mei 2012 @ 23:07:15 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111230172
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:06 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
@Maanvis: definieer 'maken er een probleem van'.
Dat een blanke met een zwarte gaat!
Een gedicht over Maanvis
pi_111230371
quote:

[..]

Denk dat het allemaal een teken van groepsvorming is. Mensen doen er onbewust/bewust alles aan om tot groepen te behoren. Om tot een groep te behoren is het discrimeren van een andere groep een van de manieren om je binding met je eigen groep te versterken of in stand the houden. Een andere reden kan zijn dat de ene groep bang of boos is voor de andere groep..
  zondag 6 mei 2012 @ 23:11:24 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111230420
quote:

[..]

Voor zat blanke mensen ook kleur/ras een probleem.
BRON!!??
Een gedicht over Maanvis
  zondag 6 mei 2012 @ 23:12:36 #21
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_111230486
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:10 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

Denk dat het allemaal een teken van groepsvorming is. Mensen doen er onbewust/bewust alles aan om tot groepen te behoren. Om tot een groep te behoren is het discrimeren van een andere groep een van de manieren om je binding met je eigen groep te versterken of in stand the houden. Een andere reden kan zijn dat de ene groep bang of boos is voor de andere groep..
Wat maar plaatsen we discrimineren hier in de negatieve zin van het woord zoals dat tegenwoodig normaal is? Of in de letterlijke betekenis?
pi_111230517
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat elk ras ongeveer dezelfde groepsgevoelens hebben, alleen wordt het door de ene groep anders geuit dan de andere groep. En voor blanken is ras nog steeds een issue..
pi_111230736
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:12 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Wat maar plaatsen we discrimineren hier in de negatieve zin van het woord zoals dat tegenwoodig normaal is? Of in de letterlijke betekenis?
Iemand anders slechter behandelen dan je een ander zou behandelen bedoel ik..
  zondag 6 mei 2012 @ 23:20:06 #24
pi_111230855
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

Ik denk dat elk ras ongeveer dezelfde groepsgevoelens hebben, alleen wordt het door de ene groep anders geuit dan de andere groep. En voor blanken is ras nog steeds een issue..
Jij begrijpt het. Die 5 Marokkaanse jongens zagen de vrouw lopen met -vermoedelijk- een donkere jongen. Ze zullen gedacht hebben "walgelijk dat één van onze mooie vrouwen met zo'n domme, stomme (vul hier iets negatiefs in) neger gaat". Wanneer een blank meisje met een neger over straat loopt, zijn er zat blanke mannen die denken "wagelijk dat één van onze mooie blonde vrouwen met zo'n domme, stomme (vul hier iets negatiefs in) neger gaat". Het verschil is dat die eerste groep dit racisme op een expliciete manier uit, zij mishandelen het paar. De twee groep doet dit niet omdat het uiten van geweld sociaal minder geaccepteerd is in Nederland. Maar dat maakt niet dat zij deze gedachtes niet hebben, en dat hun hart vrij is van racistische gevoelens.
  zondag 6 mei 2012 @ 23:21:01 #25
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_111230892
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:17 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

Iemand anders slechter behandelen dan je een ander zou behandelen bedoel ik..
Maar goed loop inmiddels al een aardig poosje in utrecht rond en wat me opvalt is dit:
Ik moet respect hebben voor een moslim en zijn geloof. Maar als ik vervolgens zeg dat ik christelijk ben opgevoed door mijn ouders ben ik een christen hond. Waarom zou ik zo iemand respect geven en hem niet discrimineren? Als hij dat wel bij mij doet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')