Er is geen gat. Ja, tenzij je zegt dat het een gat is omdat Bianchi 50 meter voor hem op de racelijn rijdt. Er is echter geen ruimte voor Frijns om hem daar in te halen. Je kunt in die bocht al moeilijk inhalen, maar vanaf waar hij komt is het echt onmogelijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals ik bij het zien van de herhalingen in het F1 topic al zei:
[..]
En dan krijgt Korjus voor een ergere actie niet eens straf.
Die kwam naast de baan, en reed zonder te kijken weer de baan op, waar Abt reed en kegelde hem er af.
[..]
Bianchi heeft dat erger.
Volgens de Engelse TV commentator:
[..]
quote:Geen beroepszaak tegen Robin Frijns
Robin Frijns hoeft niet meer bevreesd te zijn dat hij de titel in het Formule Renault 3.5-kampioenschap door een hoger-beroepszaak kwijtraakt. Tech 1 Racing, het team van tegenstrever Jules Bianchi, liet zondagavond laat de tijdslimiet om het aanvankelijk aangekondigde beroep bij de autosportbond FIA in te dienen verlopen. Daardoor is de uitslag van de race definitief en kan Frijns de titel niet meer ontgaan.
Tech 1 Racing wilde in beroep gaan omdat het team van mening was dat Frijns met een onsportieve manoeuvre Bianchi van de baan had gereden en hij daarmee de Fransman de kans op de titel had ontnomen. De wedstrijleiding besloot Frijns te bestraffen met een 25 seconden tijdstraf, waardoor hij weliswaar enkele kampioenschapspunten kwijtraakte, maar nog altijd genoeg voorsprong had om de titel te vieren.
Het niet in beroep gaan betekent niet dat de kous daarmee ook definitief af is. In principe zou de strafcommissie van de FIA in Parijs de zaak weer kunnen openen en Frijns alsnog zwaarder straffen, tot uitsluiting van het kampioenschap aan toe.
Goed om te horen. Beter voor de reputatie van Bianchi ook. Ze zouden trouwens toch geen kans maken.quote:
Had wel begrepen dat Schothorst hem zou gaan aangeven voor poging tot doodslag. Maar kan geen bron vinden dat die kerel ook gebanned is, behalve bij YT-comments.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Die idioot mag van Renault niet meer deelnemen aan door Renault georganiseerde klasses. Renault heeft de FIA verzocht om dat voor alle autosport klasses te doen.
Was een debiele actie, maar het lijkt me toch niet dat je daarvoor ooit schuldig bevonden kunt worden aan poging tot doodslagquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Had wel begrepen dat Schothorst hem zou gaan aangeven voor poging tot doodslag. Maar kan geen bron vinden dat die kerel ook gebanned is, behalve bij YT-comments.
edit: oké, Televaag bericht er over
Kan me wel indenken dat een coureur die meedingt op de titel in een opwelling vol adrenaline zijn frustraties uit en iets in de trend schreeuwt van: ''ik ga die enorme testikel-tuit aangeven voor moord!'' Maar het is overdreven als je 't daadwerkelijk zou doen. Beetje zoals Bianchi dus met Frijns wou doen, en ook zijn keutel heeft terug getrokken nadat ie riep dat ie 'm zou aanklagenquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Was een debiele actie, maar het lijkt me toch niet dat je daarvoor ooit schuldig bevonden kunt worden aan poging tot doodslag?
Uit dat artikel op Telegraaf.nlquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Kan me wel indenken dat een coureur die meedingt op de titel in een opwelling vol adrenaline zijn frustraties uit en iets in de trend schreeuwt van: ''ik ga die enorme testikel-tuit aangeven voor moord!'' Maar het is overdreven als je 't daadwerkelijk zou doen. Beetje zoals Bianchi dus met Frijns wou doen, en ook zijn keutel heeft terug getrokken nadat ie riep dat ie 'm zou aanklagen
Marussia, HRT en Caterham heeft hij geen geld voor, net zo min als dat hij kans heeft om aan de slag te gaan bij Williams (Bottas gaat daar waarschijnlijk rijden) of Force India (met Alguersuari, Sultil en Buemi als gegadigden om Hulkenberg op te volgen).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:27 schreef heywoodu het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de opties voor Frijns? Las net dit korte interview met hem:
http://www.nusport.nl/aut(...)-1-optie-frijns.html
Ik weet niet of dat nou wel zo goed klinkt allemaal...lijkt echt alsof hij volgend jaar F1 wil rijden en anders is het klaar, dat zou wel enorm zonde zijn.
Even gekeken naar waar nog plekken zijn (wat er op Wikipedia staat althans, even geen tijd om het heel uitgebreid op te zoeken), dan kom ik uit op 5 stoeltjes waar iedereen tevreden mee zou moeten zijn, en 4 stoeltjes die je eigenlijk niet moet willen denk ik (Marussia, HRT en 2x Caterham).
De 5 andere zijn een plaats bij Lotus, Force India of Sauber of 1 van de 2 plekken bij Williams.
Sauber lijkt me het meest logisch (omdat hij daardoor is uitgenodigd voor de test), maar ik ben wel benieuwd of daar misschien andere meningen over zijn hier
Poging tot interview met Bianchi:quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Hoe vaak heeft hij Giedo eraf gerost toen? Drie keer? Monaco heb ik toen nog live gezien, wat een domme actie was dat.
quote:MAASTRICHT - Robin Frijns doet maar meteen een opmerkelijke bekentenis. ''Ik heb al twee keer nee gezegd tegen Red Bull."
De talentvolle coureur uit Maastricht kon bij het beroemde raceteam van wereldkampioen Sebastian Vettel zo instappen in de opleiding.
''Maar ik weet dat ze daar spelletjes spelen. Je mag niets zelf beslissen en als je niet doet wat zij willen, lig je eruit. Ze behandelen je als een hond."
De grootste belofte in de Nederlandse autosport houdt de controle graag in eigen hand. ''Ik heb in mijn carrière altijd mijn eigen keuzes gemaakt en dat wil ik blijven doen.''
''Ik heb mensen nodig om me heen op wie ik kan vertrouwen en waar ik me goed bij voel. Daarom is Red Bull niks voor mij, ook al heb ik meer gewonnen dan Vettel voordat hij in de Formule 1 naam maakte."
Toch stapt het 21-jarige talent donderdag zonder bedenkingen in de snelle Formule 1-bolide van Red Bull. Als kampioen van de World Series van Renault verdiende hij een testrit in de RB6 van het Oostenrijkse topteam op het circuit van Abu Dhabi.
Sauber
Hoezeer de teams Frijns als groot talent beschouwen, bewijst de uitnodiging van Sauber. De Limburgse coureur mag in Abu Dhabi tijdens de zogehetenYoung Driver Test ook een dag (komende dinsdag) racen in de Formule 1-bolide van de Zwitserse renstal.
Frijns: ''Ik heb drie jaar achtereen kampioenschappen gewonnen. Eerst de Formule BMW, daarna de Formule Renault 2.0 en dit jaar dan de World Series. De Formule 1 is de logische volgende stap. Er is geen andere optie. Deze tests zijn daarom heel belangrijk voor mij, want ze bepalen mijn toekomst. Ik moet deze week laten zien wat ik kan."
De Limburger wijst erop dat het economisch tij hem niet meezit. ''Ik ben zo ver gekomen omdat ik prestaties heb neergezet. Niet omdat ik geld heb. Ik kan niet even tien of vijftien miljoen euro uit mijn zak schudden. Het is dat ik vorig seizoen voor mijn titel in de Formule Renault 2.0 een half miljoen kreeg, anders had ik dit seizoen niet eens kunnen rijden in de World Series.''
Serieuze kans
Hij mag dan geen sponsorgeld meebrengen en wars zijn van de politieke spelletjes in sommige teams, de drang om furore te maken in de Formule 1 is onveranderd sterk.
''Ik vestig mijn hoop toch vooral op Sauber. Zij zochten al contact met me na de tweede race van dit jaar. Zij willen mij een serieuze kans geven en daadwerkelijk testen, omdat ik resultaten heb geboekt.''
''Sauber is ook een team waarbij je in de punten kunt rijden als je een goede dag hebt. Heel anders dan bij achterhoedeteams als Marussia of HRT. Daar is het keiharde business. Je moet miljoenen meebrengen om er te mogen rijden, maar niemand kijkt ernaar.''
Menu en Muller zijn geen vrienden meer.quote:Op maandag 5 november 2012 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
Tom Coronel liet zich weer van zijn beste kant zien dit weekend. In de eerste race van het WTCC weekend in Sjanghai werd hij 4de en in de tweede race (na een tijdstraf voor Muller) zelfs 3de.
quote:

Dan hoop ik dat ze dit stukje op Gpupdate ook lezen (zie link: http://www.gpupdate.net/n(...)el-van-deze-test-af/ ) waarin "als een hond behandeld" als "niet fair behandeld" is opgeschreven. Vraag me af of men bij NUsport de zaken extra aangedikt heeft. Oh well, wat maakt het ook uit, als die Sauber-test maar goed gaat.quote:Zal gezellig worden daar donderdag, ik neem aan dat ze wel horen wat hij over hen te zeggen heeft![]()
Tja, dan nog zijn het niet echt lekkere uitlatingen natuurlijkquote:Op maandag 5 november 2012 19:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze dit stukje op Gpupdate ook lezen (zie link: http://www.gpupdate.net/n(...)el-van-deze-test-af/ ) waarin "als een hond behandeld" als "niet fair behandeld" is opgeschreven. Vraag me af of men bij NUsport de zaken extra aangedikt heeft. Oh well, wat maakt het ook uit, als die Sauber-test maar goed gaat.
Toch pittige uitspraken:quote:Op maandag 5 november 2012 19:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze dit stukje op Gpupdate ook lezen (zie link: http://www.gpupdate.net/n(...)el-van-deze-test-af/ ) waarin "als een hond behandeld" als "niet fair behandeld" is opgeschreven. Vraag me af of men bij NUsport de zaken extra aangedikt heeft. Oh well, wat maakt het ook uit, als die Sauber-test maar goed gaat.
quote:De Maastrichtenaar kon bij het momenteel zeer succesvolle raceteam van wereldkampioen Sebastian Vettel zo instappen in de opleiding. Maar Frijns zei tot twee keer toe ‘Nee’: "Maar ik weet dat ze daar spelletjes spelen. Je mag niets zelf beslissen en als je niet doet wat zij willen, lig je eruit. Ze behandelen je als een hond."
"Ik heb in mijn carrière altijd mijn eigen keuzes gemaakt en dat wil ik blijven doen. Ik heb mensen nodig om me heen op wie ik kan vertrouwen en waar ik me goed bij voel. Daarom is Red Bull niks voor mij, ook al heb ik meer gewonnen dan Vettel voordat hij in de Formule 1 naam maakte."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |