abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 mei 2012 @ 15:23:31 #201
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_111832726
Donderdag komt televisie! Neem ik over mijn van ouders. Zak dan even foto's maken. Ziet er nu niet uit met een kleine televisie en folie.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_111835512
Met een nieuwbouw in het vooruitzicht (duurt nog wel ff) moet ik ook rondkijken voor een keuken en die van ikea staat nu nog boven aan het lijstje ivm de gunstige prijzen.
Echter lees ik veel over problemen met plaatsen bij stopcontacten, doordat die kastjes achterwanden hebben zou er geen ruimte zijn voor stopcontacten.
Nu is dat natuurlijk simpel op te lossen door wat gaten te maken op de plaatsen van de stopcontacten, maar als je ladekastjes gebruikt, hoe diep gaan die lades dan en blijft er wel genoeg ruimte over voor stekkers in stopcontacten ?

Hoe hebben ikea keuken kopers dat hier opgelost of kunnen hier aanwezige ikea-werknemers daar over meer info over geven ?
pi_111835719
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:31 schreef axamenta het volgende:
Met een nieuwbouw in het vooruitzicht (duurt nog wel ff) moet ik ook rondkijken voor een keuken en die van ikea staat nu nog boven aan het lijstje ivm de gunstige prijzen.
Echter lees ik veel over problemen met plaatsen bij stopcontacten, doordat die kastjes achterwanden hebben zou er geen ruimte zijn voor stopcontacten.
Nu is dat natuurlijk simpel op te lossen door wat gaten te maken op de plaatsen van de stopcontacten, maar als je ladekastjes gebruikt, hoe diep gaan die lades dan en blijft er wel genoeg ruimte over voor stekkers in stopcontacten ?

Hoe hebben ikea keuken kopers dat hier opgelost of kunnen hier aanwezige ikea-werknemers daar over meer info over geven ?
de vraag is, waarom stop je een wcd achter je ladekast? je kunt van alles onder je plint kwijt, en bij je koelkast of magnetron kun je je wcd gewoon in die kast plaatsen, of centraal ergens anders..w aar je maar wenst
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111837807
de wcd's komen op 30cm hoogte, nu ga ik die kastjes wel zo hoog mogelijk plaatsen, maar ik denk niet dat ze boven die wcd's uit gaan steken
En ze allemaal laten verplaatsen kost weer extra geld, daarbij zullen anderen met bestaande huizen hier toch ook wel last van hebben ?
  maandag 21 mei 2012 @ 17:37:11 #205
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111838177
Oh ja, ik krijg twee nieuwe Herman stoelen en 20 euro wegens het niet in elkaar zetten van mijn bank :) Geen woord over de extra doos, though, hopelijk kunnen ze die toch op komen halen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111839729
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 09:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan het in de handleidingen nergens terug vinden, maar misschien weet iemand het hier:
Hoe krijg ik een ladefrontje (keuken, faktum kast, Lidi - ovenlade frontje) van het laadje zelf af, zonder de hele boel te slopen? Is het een kwestie van trekken, of toch ergens een knopje omdraaien / je schroevendraaier ergens tussen duwen?

(Oh en in dezelfde categorie: hoe krijg ik een lade weer uit een kastje, dus weer los van de geleiders? Ik durf niet zo goed te hard te trekken zonder te weten of het wel de juiste manier is..)

De keuken plaatsen gaat namelijk best goed, maar gisteren was er even zo'n momentje 1,5 sec. nadat we een handgreep hadden gemonteerd, dat ik dacht: shit, dat hadden we niet moeten doen..
(Ik heb liever een lade onder het oventje zonder handgreep. Is voor het oog mooier ;) )
http://www.ikea.com/assem(...)oven__14_813_PUB.PDF
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_111839869
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:29 schreef axamenta het volgende:
de wcd's komen op 30cm hoogte, nu ga ik die kastjes wel zo hoog mogelijk plaatsen, maar ik denk niet dat ze boven die wcd's uit gaan steken
En ze allemaal laten verplaatsen kost weer extra geld, daarbij zullen anderen met bestaande huizen hier toch ook wel last van hebben ?
Maar waar zijn die WCD's voor bedoeld?
Want in een gootsteenkast voor de vaatwasser is het geen probleem, maar inderdaad achter laden in een ladenkast is het minder handig. Al kun je er voor kiezen om op dat punt een lade te plaatsen die minder diep is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_111839893
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:37 schreef wonderer het volgende:
Oh ja, ik krijg twee nieuwe Herman stoelen en 20 euro wegens het niet in elkaar zetten van mijn bank :) Geen woord over de extra doos, though, hopelijk kunnen ze die toch op komen halen.
2 hele nieuwe HERMAN stoelen? Dan nemen ze de oude weer gewoon mee toch?
En hoezo dat met je bank??
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_111840309
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:29 schreef axamenta het volgende:
de wcd's komen op 30cm hoogte, nu ga ik die kastjes wel zo hoog mogelijk plaatsen, maar ik denk niet dat ze boven die wcd's uit gaan steken
En ze allemaal laten verplaatsen kost weer extra geld, daarbij zullen anderen met bestaande huizen hier toch ook wel last van hebben ?
30 cm in de woonkamer neem ik aan? In een nieuwbouw voor de keuken wordt vak gevraagd waar je al je aansluitingen wilt hebben..Zodat ze daar rekening mee kunnen houden. Ik heb in een opgeleverde woning of een bestaande woning nog nooit op de plek van de keuken wcd's op 30cm gezien.. Wel op 1,10/1,20 ongeveer, maar dat is dan weer vrij logisch voor dagelijks gebruik...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 21 mei 2012 @ 20:08:41 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111845752
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

2 hele nieuwe HERMAN stoelen? Dan nemen ze de oude weer gewoon mee toch?
En hoezo dat met je bank??
Nope, twee nieuwe stoelen en de ouwe mag ik weggooien (ga ik natuurlijk niet doen :')). En in de mail van de bezorging stond dat banken gebruiksklaar worden gemaakt door de bezorgers, maar dat hebben ze niet gedaan. Dus krijg ik twintig piek ter compensatie :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111857204
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:26 schreef wonderer het volgende:

[..]

Geen idee... deels omdat er weinig keus was - ik hou niet van houtkleur en wit is ook zo wit, en qua beddengoed was het voornamelijk pastel of patroontjes.

Op de bank na zijn de meubels voor de woonkamer wit, echter. Ben bang dat ik uiteindelijk toch aan het decoreren moet slaan... ;)
Je wordt inderdaad wel tot modellen en kleuren gedwongen die je niet nemen zal als er betere keus was. Dat merk je ook als je interieurtjes opstelt. Hoe veel meubeltjes er ook zijn om aan te klikken, vaak lijkt het er niet op.

Hoe ga je decoreren? Met paneelgordijnen?

Was vandaag in Ikea/Utrecht. Het restaurant is helemaal veranderd en ook het verzoek om zelf af te ruimen is gerenoveerd. Wel even wennen. Die witte multiplex-stoelen met rechthoekige zitting zitten niet lekker. Dat komt door de lichte komvorm met harde rand die in de je benen snijd. Die met driehoekige zitting oogt beter en zit beter. Die tuinstoelen (Roxo?) staan minder. Het zwarte gedeelte oogt rommelig, viel me op. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Waar eerst de kinderhoek was, staan nu de blauwe en roze en dat doet een beetje pijn aan de ogen. Die twee zitbankjes doen ook pijn aan de ogen met het schetterende bekleding.
Verder is het weer een mooie manier om diverse tafels en stoelen te bekijken en in de praktijk uit te proberen en het effect van paneelgordijnen gordijnlampen te bekijken

Tafeltjes schoonmaken is nog steeds een twijfelachtige zaak. Het vuil over acht tafeltjes uitsmeren voordat de lap uitgespoeld wordt...
pi_111857381
Bij de gewone witgoedleverancier staat ook altijd dat ze de boel installeren, waterpassen en zo. Nou, dat heb ik ze nog nooit zien doen.
  maandag 21 mei 2012 @ 23:20:55 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111857745






Kleine impressie. Let niet op de gordijnen, noodgreep ;)

Ik wil graag van die barokke zware fluwelen gordijnen, maar ik weet nog niet precies wat ik ga doen qua gordijnrails dus ik wacht nog even. Voor nu gaat dit wel. Misschien hang ik eerst vitrage op zodat ik in ieder geval van die inkijk af ben... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 21 mei 2012 @ 23:27:33 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111858126
Je bent lekker bezig ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111858370
van piratenvlag naar barokke zware
fluwelen gordijnen, volwassen geworden ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 21 mei 2012 @ 23:39:59 #216
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111858819
Die piratenvlag is een douchegordijn (lichtdicht :Y) ) waarvan er ook eentje in de badkamer hangt, dus die blijft wel :D Maar mooi is het niet. Ik wil het strakke van ikea combineren met wat gotische (nou ja, gothic) elementen. Geen idee of dat wél mooi wordt, zo'n nicht ben ik niet, maar whatever, het is mijn eerste eigen stek and I do what I want :6
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111867204
Goed bezig Wonderer!

Zolang je het niet overdrijft kun je best wat gotische elementen combineren met IKEA spul, dat lijkt me geen probleem. :)
(Zolang je er geen compleet gotisch kasteel van probeert te maken, dat lijkt me alleen al bij de stijl van het huis zelf niet passen. Dan had je er eentje moeten kiezen met spitsboogramen ;) )

En vriend is langs de IKEA geweest, heeft nieuwe frontjes meegekregen (voor de beschadigde ladefronten) en een ander frontje (voor onder de oven) gekocht. Ook gelijk even gevraagd hoe je de frontjes er af moest krijgen. De mederwerkers wisten wel hoe je de lade eruit moest krijgen zonder de boel te slopen (zoals jij zei Leandra, gewoon naar vorenen omhoog), maar niet hoe de frontjes er af moesten. ('Eh ja...ooit wel in de opleiding gehad....'). Gelukkig liep er net een klant langs die het wel wist. Er zit inderdaad ergens een pinnetje. Straks even bekijken hoe en wat precies. (Hoewel mijn schrijfstijl het misschien suggereert, was ik er dus niet bij :P
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:59:53 #218
335643 faptist
Maakt fouten
pi_111868229
Neem gewoon velours gordijnen. Lichtdicht
Die van mij zijn paars and I love 'em!

Enne over de gothic inslag : *;
Je wilt toch niet in een showroom wonen..
pi_111868258
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:20 schreef wonderer het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kleine impressie. Let niet op de gordijnen, noodgreep ;)

Ik wil graag van die barokke zware fluwelen gordijnen, maar ik weet nog niet precies wat ik ga doen qua gordijnrails dus ik wacht nog even. Voor nu gaat dit wel. Misschien hang ik eerst vitrage op zodat ik in ieder geval van die inkijk af ben... ;)
Lookin' good! ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:34:39 #220
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111869615
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:59 schreef faptist het volgende:
Neem gewoon velours gordijnen. Lichtdicht
Die van mij zijn paars and I love 'em!

Enne over de gothic inslag : *;
Je wilt toch niet in een showroom wonen..
Jah, zoiets. Ik heb wel mooie gezien op amazon maar je weet ook nooit hoe dat er in het echt uitziet, en welke kleur? :? Ik neig naar paars of donkerrood.

In ieder geval is de eerste muurdecoratie besteld en hopelijk kan ik over een poosje nog een muurtje gaan schilderen of behangen zodat het niet allemaal zo ontzettend wit is...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111898051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Goed bezig Wonderer!

Zolang je het niet overdrijft kun je best wat gotische elementen combineren met IKEA spul, dat lijkt me geen probleem. :)
(Zolang je er geen compleet gotisch kasteel van probeert te maken, dat lijkt me alleen al bij de stijl van het huis zelf niet passen. Dan had je er eentje moeten kiezen met spitsboogramen ;) )

En vriend is langs de IKEA geweest, heeft nieuwe frontjes meegekregen (voor de beschadigde ladefronten) en een ander frontje (voor onder de oven) gekocht. Ook gelijk even gevraagd hoe je de frontjes er af moest krijgen. De mederwerkers wisten wel hoe je de lade eruit moest krijgen zonder de boel te slopen (zoals jij zei Leandra, gewoon naar vorenen omhoog), maar niet hoe de frontjes er af moesten. ('Eh ja...ooit wel in de opleiding gehad....'). Gelukkig liep er net een klant langs die het wel wist. Er zit inderdaad ergens een pinnetje. Straks even bekijken hoe en wat precies. (Hoewel mijn schrijfstijl het misschien suggereert, was ik er dus niet bij :P
Ik heb een linkje voor je in het topic gezet waarin staat hoe je dat moet doen :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_111904482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:27 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb een linkje voor je in het topic gezet waarin staat hoe je dat moet doen :)
Dit topic of mijn topic? :@
(het is inmiddels gelukt hoor, toch bedankt in elk geval!)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 00:54:23 #223
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_112041373
vandaag bij IKEA geweest; kijk ik op de bon is er een artikel 2x aangeslagen a 110 euro..

Morgen maar even terug.. gingen net voor sluitingstijd weg..

Hoop niet dat ze lastig gaan doen want dit slaat nergens op.. voortaan maar even andere mensen controleren of ze hun werk fatsoenelijk doen door een bon van bijna 2 a4'tjes na te kijken ter plekke :P
En toen was er niets!
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:06:42 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112041625
Voor hoeveel had je dan in hemelsnaam dat je ¤ 110 extra niet doorhad? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:32:36 #225
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_112042284
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:06 schreef Leandra het volgende:
Voor hoeveel had je dan in hemelsnaam dat je ¤ 110 extra niet doorhad? :o
1200 euro ofzo; mjah; ik betaal alleen :') mevrouw vriendin die pakte van alles en nog wat uiteindelijk wou ik gewoon weg en tjah dan ga je haasten en had ik dus ook niet meer door wat we nu allemaal hadden en niet :')
En toen was er niets!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')