Niet alleen naar open dagen gaan, maar bel ze op en vraag of je een dagje mee mag lopen. Dan zie je allemaal mensen die er al lessen volgen en krijg je een veel beter beeld van wat de lessen inhouden. Plus dat je mensen het hemd van het lijf kunt vragen! Ook belangrijk.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:26 schreef Siral het volgende:
[..]
Kan wel he, boterham hummus met ei it is
[..]
Ja wilde sowieso veel open dagen doen, en me gewoon op veel scholen inschrijven, je kunt achteraf altijd nog een keuze maken. Alleen in het geen wat ik graag zou willen doen lijkt niet zoveel keus te zijn..
Geen kabeljauw maar kabbeljouw, dweilen dwijlen...quote:Op maandag 7 mei 2012 14:31 schreef Siral het volgende:
[..]
Dweilen, kwijlen.
Had net ook zo'n typo zie ik.
Ja! Sowiesoquote:Op maandag 7 mei 2012 14:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet alleen naar open dagen gaan, maar bel ze op en vraag of je een dagje mee mag lopen. Dan zie je allemaal mensen die er al lessen volgen en krijg je een veel beter beeld van wat de lessen inhouden. Plus dat je mensen het hemd van het lijf kunt vragen! Ook belangrijk.
Ik denk dat je beter een "fatsoenlijke" opleiding kan doen en dan je stages/bijbaantjes/opdrachten in een voor jou interessant veld kan vinden. Mocht je dan in die sector alsnog niet aan de slag kunnen heb je tenminste nog basisvaardigheden.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:33 schreef Siral het volgende:
http://www.helicon.nl/mbo(...)h/Wellness_Lifestyle
Denken jullie dat een opleiding als deze toekomst persfectief heeft...? Het is denk ik te vergelijken met de opleiding HBO sport en wellness..
Wat Perr zegt inderdaad!quote:Op maandag 7 mei 2012 14:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee man! Ik denk dat je beter een "fatsoenlijk" opleiding kan doen en dan je stages/bijbaantjes/opdrachten in een voor jou interessant veld kan vinden. Mocht je dan in die sector alsnog niet aan de slag kunnen heb je tenminste nog basisvaardigheden.
Zoiets lijkt me iniedergeval wel erg leuk, hoe het word omschreven. En dan in een fatsoenlijke opleidingsvorm inderdaad.. En wil het dan graag deeltijd doen. Werken/leren. Maar geen idee waar ik dan moet zoeken!quote:Op maandag 7 mei 2012 14:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee man! Ik denk dat je beter een "fatsoenlijk" opleiding kan doen en dan je stages/bijbaantjes/opdrachten in een voor jou interessant veld kan vinden. Mocht je dan in die sector alsnog niet aan de slag kunnen heb je tenminste nog basisvaardigheden.
Ja dat klopt eigenlijk ook wel, vaak kun je dat soort dingen met cursussen makkelijk 'bijleren'.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:38 schreef Perruche het volgende:
Bijvoorbeeld als je in voeding wilt, levensmiddelentechnologie. Ofzo. Die papiertjes voor dietiste of sportintructeur kan je daarna ook nog wel halen. Maar mocht je ineens nog bergen met ambitie ergens vinden, dan kan je daarmee wel aan de slag bij bijv. ahold, of knorr, of unilever, ofzo.
Balenquote:Op maandag 7 mei 2012 14:54 schreef Jagärtrut het volgende:
yay, de baan van de duutser waardoor alles zo moeilijk lag is aan iemand anders aangeboden..
[/egoistisch]
FB al kunnen updaten?quote:Op maandag 7 mei 2012 14:57 schreef Siral het volgende:
Misschien word ik ook maar gewoon militair, ben ik tenminste nog bij m'n lover.......
Echt kut idd, Jagärquote:
vervelend voor hem, maar wel fijn dat de keus nu weer makkelijker isquote:Op maandag 7 mei 2012 14:54 schreef Jagärtrut het volgende:
yay, de baan van de duutser waardoor alles zo moeilijk lag is aan iemand anders aangeboden..
[/egoistisch]
Meeloopdag is op zich goed ideequote:Op maandag 7 mei 2012 14:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet alleen naar open dagen gaan, maar bel ze op en vraag of je een dagje mee mag lopen. Dan zie je allemaal mensen die er al lessen volgen en krijg je een veel beter beeld van wat de lessen inhouden. Plus dat je mensen het hemd van het lijf kunt vragen! Ook belangrijk.
Mijn vader bijv kijkt dus heel erg naar toekomst perspectief qua vacatures en werkgelegenheid die er nu is etc. En dan vind hij dit gewoon niet geschikt klinken.. maargoed. Het is wel iets wat me erg leuk lijkt!quote:Op maandag 7 mei 2012 15:00 schreef Perruche het volgende:
Haha Jagar, wat gemeen! Maar begrijpelijk dat je het niet erg vind. Nu is de kans groter dat hij toch naar jou komt!
En Siral, ik zou iets gaan doen waar je passie ligt, een baan vind je sowieso wel. Vandaar kan je beter een brede basis hebben dan al te specifiek. Dat leer je vanzelf!
Inprinciepe ben ik gewoon MBO 4 student, maar ben wel bereid om een 21+ test te doen voor HBO. Denk dat ik het wel zou "kunnen". Ik weet alleen niet of ik het ook "aankan"...quote:Op maandag 7 mei 2012 14:59 schreef Novem het volgende:
Maar welk niveau kan je doen dan Siral? Ik bedoel je hebt het over MBO, dan kunnen wij wel allemaal WO aandragen, maar kan je dat ook? Wil je een 21+ test doen?
dat ze voor die ander hebben gekozen. Dus dat de duutser definitief (zeg nooit definitief) hierheen komt!quote:Op maandag 7 mei 2012 14:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Echt kut idd, Jagär.
Betekent dat dat hij nu concurrentie heeft of dat ze voor die ander hebben gekozen?
Je moet doen wat jij leuk vindt, niet wat je vader/de banenmarkt goed vindt. Op HBO niveau heb je toch ook sport- en voedingsopleidingen? Oh ja, maar je wilde alleen deeltijd doen toch?quote:Op maandag 7 mei 2012 15:04 schreef Siral het volgende:
[..]
Mijn vader bijv kijkt dus heel erg naar toekomst perspectief qua vacatures en werkgelegenheid die er nu is etc. En dan vind hij dit gewoon niet geschikt klinken.. maargoed. Het is wel iets wat me erg leuk lijkt!
[..]
Inprinciepe ben ik gewoon MBO 4 student, maar ben wel bereid om een 21+ test te doen voor HBO. Denk dat ik het wel zou "kunnen". Ik weet alleen niet of ik het ook "aankan"...
maar een opleiding zegt zo weinig over wat je daarna gaat doen. Ik zou een opleiding kiezen die ik leuk en interessant vind, en niet een opleiding voor alleen maar het toekomstperspectief. Natuurlijk, als je iets heels specifieks tof lijkt, doen. Uiteindeljik is opleiding maar een klein deel van het totaal plaatje...quote:Op maandag 7 mei 2012 15:04 schreef Siral het volgende:
[..]
Mijn vader bijv kijkt dus heel erg naar toekomst perspectief qua vacatures en werkgelegenheid die er nu is etc. En dan vind hij dit gewoon niet geschikt klinken.. maargoed. Het is wel iets wat me erg leuk lijkt!
[..]
Inprinciepe ben ik gewoon MBO 4 student, maar ben wel bereid om een 21+ test te doen voor HBO. Denk dat ik het wel zou "kunnen". Ik weet alleen niet of ik het ook "aankan"...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |