er zijn meer van die clubjes, allen een beetje getriggerd door het CIDI, wat zeker geen 1-persoons bedrijfje isquote:Op woensdag 9 mei 2012 09:37 schreef Arth_NL het volgende:
Dat hele Federatief Joods Nederland lijkt dus uit maar één persoon te bestaan. Eén man die het nodig vindt om de dodenherdenking van alle Nederlandse gemeentes te gijzelen. Wat een idioot.
Hoe bedoel je dat? Het zijn zeker geen twee handen op één buik. Ik lees tenminste dat het CIDI in 2011 in een kwestie rond ADO-Den Haag nadrukkelijk afstand heeft genomen van FJN:quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:04 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn meer van die clubjes, allen een beetje getriggerd door het CIDI, wat zeker geen 1-persoons bedrijfje is
quote:In maart slaat tijdens de wedstrijd ADO-Den Haag/Ajax de vlam in de pan. De wedstrijd, gewonnen door ADO met 3-2, trekt een blik antisemitische uitlatingen open in de vorm van zangkoren. Niet alleen supporters, maar ook van de voetballers en leidinggevenden zelf, zij die het goede voorbeeld zouden moeten geven, zingen lustig dat ze op ‘Jodenjacht’ gaan. Voor het CIDI gaan deze koren alle perken te buiten. De affaire, met een hoofdrol voor het CIDI, wordt breed uitgemeten in de Nederlandse pers: van De Telegraaf tot de Wereldomroep. Federatief Joods Nederland denkt zich in de discussie te moeten mengen. FJN vindt dat de verantwoordelijken maar een bedrag moeten overmaken naar de nabestaanden van de moordpartij op een Joods kolonistengezin uit Itamar. Het CIDI neemt resoluut afstand van deze opmerkingen: “Het een heeft niets van doen met het ander.”
http://www.cidi.nl/20111.html
was het niet de CIDI die dit alles in gang heeft gezet door een gedichtje te laten verbieden op de dam?quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Het zijn zeker geen twee handen op één buik. Ik lees tenminste dat het CIDI in 2011 in een kwestie rond ADO-Den Haag nadrukkelijk afstand heeft genomen van FJN:
[..]
Het CIDI heeft niks laten verbieden. Iemand kwam met zijn mening in de publiciteit.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:14 schreef Re het volgende:
[..]
was het niet de CIDI die dit alles in gang heeft gezet door een gedichtje te laten verbieden op de dam?
nazaat van een oorlogsmisdadiger was het toch... ach haal pek en veren maar uit de kastquote:Op woensdag 9 mei 2012 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het CIDI heeft niks laten verbieden. Iemand kwam met zijn mening in de publiciteit.
Ik vond die mening met een verwijzing naar Eichmann ook zwaar overtrokken. Maar "laten verbieden" is het niet.
Daar ging het toch niet over? Je zei dat de "clubjes" getriggerd waren door het CIDI. Hoe moet ik me dat voorstellen? Als een soort samenzwering waarbij het CIDI achter de schermen aan de touwtjes trekt?quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:14 schreef Re het volgende:
[..]
was het niet de CIDI die dit alles in gang heeft gezet door een gedichtje te laten verbieden op de dam?
nee hoor niet achter de schermen, misschien begrijp jij het woord triggeren niet, is geloof ik ook geen Nederlands woord, excuusquote:Op woensdag 9 mei 2012 10:26 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Daar ging het toch niet over? Je zei dat de "clubjes" getriggerd waren door het CIDI. Hoe moet ik me dat voorstellen? Als een soort samenzwering waarbij het CIDI achter de schermen aan de touwtjes trekt?
Waarom uit de kast halen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:22 schreef Re het volgende:
[..]
nazaat van een oorlogsmisdadiger was het toch... ach haal pek en veren maar uit de kast
quote:Het Comité vindt dat slachtoffers en daders niet op hetzelfde moment herdacht kunnen worden. „De keuze van het Nationaal Comité 4 en 5 mei is strijdig met iedere vorm van zinnelijk denken en fatsoen. Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam.”
Nee, ik betrok jouw reactie van 10:14 zonder goede reden op het tweede gedeelte van mijn opmerking. Je reageerde op mijn vraag en niet op het citaat. De fout ligt bij mij. Excuus.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:28 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor niet achter de schermen, misschien begrijp jij het woord triggeren niet, is geloof ik ook geen Nederlands woord, excuus
Oh, is het die lul!quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Het zijn zeker geen twee handen op één buik. Ik lees tenminste dat het CIDI in 2011 in een kwestie rond ADO-Den Haag nadrukkelijk afstand heeft genomen van FJN:
[..]
Een reactie uit mijn hartquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:06 schreef yvonne het volgende:
Ondertussen in het NRC
http://www.nrc.nl/rechten(...)-herdenken-op-4-mei/
Als we nou eens zover zouden komen..quote:Dus “Ik voel mij gekwetst als gesneuvelde Duitsers (joden, soldaten, homo’s, psychiatrische patienten, etc) niet herdacht worden” is voldoende om de rechtsorde om te draaien? Dat geeft toch direct de onzindelijkheid van de rechterlijke argumentatie aan? Kwetsen kan nooit aan de dader gekoppeld worden en komt dus neer op willekeur in de handen van de gekwetste. Dat kan en mag geen rechtsgrond zijn.
De eigenlijke vraag is dan klaarblijkelijk: wat en wie herdenken we? Sind die Gedanken noch Frei? Als we herdenken dat er schadelijke Memen (mag je even googlen) zijn waartegen strijden noodzakelijk is en waardoor mensen sterven, dan slaat het nergens op om een onderscheid te maken in daders en slachtoffers. Er zijn alleen maar doden betreuren als gevolg van ideeën en ideologie.
`Ik voel mij gekwetst´ is natuurlijk al helemaal een zwak argument in een landelijke of dorpelijke manifestatie. Er moet natuurlijk wel een redelijk belang mee gediend zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Een reactie uit mijn hart
[..]
Als we nou eens zover zouden komen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |