abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124133251
Thanks allebei O+

Vanmiddag beide konijnendames laten dekken, uiteraard toch weer op een andere manier dan vooraf gepland/bedacht :') Uiteindelijk op een half uurtje van huis geslaagd bij iemand die Vlaamse Reuzen en Lotharingers fokt en ook mee naar tentoonstellingen gaat. Hij vond onze Jul een hele mooie voedster, en ook Jut vond hij er wel mooi uitzien (vooral haar kop en oren) ondanks dat ze lichter gebouwd is en een beetje een mislukt kleurtje heeft.

We hebben Jul laten dekken door een witte ram, ietsje kleiner en lichter dan haar zelf (ze was sowieso groter en zwaarder dan alle rammen van die man) maar wel heel mooi gebouwd. De dekking duurde nogal lang en Jul had er niet heel veel zin in, dus we weten niet helemaal zeker of ze ook echt opneemt. Daarom hebben we daarna ook Jut nog laten dekken voor de zekerheid, door een mooie brede en zwaar gebouwde ijzergrauwe ram. Als de dames opgenomen hebben zouden ze ergens tussen 15 en 18 april hun jonkies moeten krijgen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_124811074
De eerste uitbreiding van dit jaar is inmiddels een feit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over een paar weken volgt er ongetwijfeld nog meer, ik ga m'n best doen t.z.t. op leuke foto's van al het kleine grut O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_124811601
Feli! *O*

En wanneer mag deze in de wei? :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_124812887
Wat een schatje O+
Van harte gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:30:33 #230
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_124814169
Ahhh, wat een prachtig kuikentje! Is het in ieder geval al ergens lente! Gefeliciteerd !
pi_124821319
Wauw! Van harte gefeliciteerd met je wonder. Geniet ervan!
pi_124822878
Gefeliciteerd / welkom!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_124823516
Gefeliciteerd! *O* Opgroeien met een kinderboerderij in je achtertuin O+
  Moderator woensdag 3 april 2013 @ 08:22:18 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_124823595
Dat is natuurlijk wel zo, het fenomeen kinderboerderij zal voor deze kleine echt een lachwekkend iets zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 april 2013 @ 08:25:48 #235
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124823633
Ohhhhhh Miss_Isis, ik lees net pas een heel eind bij, wat een schatje, van harte gefeliciteerd! O+

Ik heb dit topic veel te lang niet meer gezien :@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 april 2013 @ 09:12:04 #236
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_124824299
Van harte, wat een wolk, hoe heet ze?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_124828262
Proficiat Miss_isis !!

Ik kijk telkens weer uit naar een update ivm de diertjes, maar ben blij dat we stiekem ook dit kleine wonder zullen zien opgroeien
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_124842340
Bedankt allemaal! O+

Ons paaskuikentje heet Rosalie, en ze doet het hartstikke goed. Als het mooi weer is mag ze komend weekend voor het eerst eens een rondje naar buiten, maar nog maar even niet in de wei :P

En wie weet lijkt ze wel op haar moeder, en dan wordt haar favo uitje straks alsnog de kinderboerderij. Ik kon er vroeger ondanks al onze dieren geen genoeg van krijgen, en nog steeds ga ik er bij dierentuinen etc. altijd even heen :@ al ben ik tegenwoordig vaak wat te kritisch over het beleid bij de meeste kinderboerderijen om het nog echt leuk te vinden
pi_124844059
Van harte gefeliciteerd met de kleine!
Ik heb net even beide topics doorgelezen en vindt ze geweldig :D
Zelf hebben wij in ons kleine tuintje ook 3 kipjes waar wij dit jaar voor de derde keer kuikentjes van willen dus kei leuk om jou ervaringen hiermee te volgen ^O^
(En de rest van de beestenboel is natuurlijk ook geweldig ;) )
pi_124848288
Van harte gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 april 2013 @ 22:18:11 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_124856481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:40 schreef Miss_Isis het volgende:
De eerste uitbreiding van dit jaar is inmiddels een feit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over een paar weken volgt er ongetwijfeld nog meer, ik ga m'n best doen t.z.t. op leuke foto's van al het kleine grut O+
*O* *O* Gefeliciteerd!! *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_126271198
Schop!

Inmiddels is het bijna tijd voor meer klein grut, volgende week verwachten we de biggetjes van Flappie en ook twee nestjes kuikens. Daarna kunnen we vanaf 21 mei nog een nest kuikentjes, en vanaf 24 mei (hopelijk) jonge konijntjes verwachten (en morgen nog twee extra jonge Marans hennen, mijn moederdagcadeautje voor dit jaar!).

Alle dieren doen het goed, behalve konijn Jul die door de ram zo te pakken is genomen dat ze waarschijnlijk een zenuwbeklemming o.i.d. heeft opgelopen waardoor ze ineens nauwelijks meer kon bewegen. Gelukkig is dat met rust en liefdevolle zorg (van ons elke dag een hand gras en van haar zus Jut elke dag een uitgebreide poetsbeurt) weer over gegaan. Ze is nu weer bijna helemaal de oude en loopt alweer net zo goed als eerst, maar voor we haar weer bij de ram laten (hij logeert een tijdje hier bij ons zodat we niet steeds heen en weer hoeven om de voedsters te laten dekken als ze niet hebben opgenomen) wachten we nog een poosje. Ze kan trouwens al drachtig zijn omdat ze een dag bij elkaar hebben gelopen, dus wie weet hoeft ze er helemaal niet meer bij.

Een paar foto's van het beestenspul:

Dit is de ram die nu bij ons logeert (werktitel 'Grijsje') met Jul toen we daar op bezoek waren. Toen bleek dat Jut en Jul na dit rendez vous niet drachtig waren geworden is Grijsje tijdelijk hier heen gekomen:

Dit is Kip1, misschien dat jullie haar nog herkennen van vorig jaar toen ze maar liefst twee nestjes heeft uitgebroed. Dit jaar was ze weer als eerste broeds, en hier zat ze net op haar 9 eitjes. Vanaf komende maandag kunnen deze uitkomen en ik hoop op 9 gezonde kuikentjes van haar (en hopelijk nog 19 van de andere twee broedende kippen):

Hoogdrachtige Flappie geniet met het mooie weer regelmatig van haar modderpoel:

En nog een foto'tje van onze Pim en Flappie, nu nog samen in de wei:

Het weitje van de varkens is tijdelijk drastisch verkleind omdat we het achterste deel hebben opgeruimd, geëgaliseerd en opnieuw ingezaaid. Hopelijk komt er dan wat gras door tegen de tijd dat de biggetjes naar buiten kunnen. Pim gaat straks als de biggetjes er zijn naar een nog-af-te-zetten strook van de andere wei, zo heeft zij straks geen last van de biggetjes en de biggetjes niet van haar. Van die strook willen we dit najaar een moestuintje maken (althans, dat is nu het plan...) dus kan Pim daar mooi de grond vast omploegen.

Hopelijk volgend weekend een update met veel jong grut!
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:42:03 #243
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_126271671
Ik kijk nu al uit naar de update!! :D baby diertjes *O*
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:59:12 #244
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_126343332
je topics doorgelezen. Je bent echt leuk met je beestjes O+
pi_126442964
Update, Flappie is rond 18.00 uur begonnen met werpen, en de teller staat op dit moment op 9 biggetjes!
pi_126443669
Oh leuk! :D O+
pi_126444047
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:30 schreef Miss_Isis het volgende:
Update, Flappie is rond 18.00 uur begonnen met werpen, en de teller staat op dit moment op 9 biggetjes!
*O* Zet hem op Flappie! Maak je foto's?
pi_126444346
Uiteraard zijn er foto's, wel iets minder dan de vorige keer en geen 'live action shots' omdat ik op dit moment mijn eigen biggetje aan het voeren ben :P Mijn vader neemt ondertussen even waar als verloskundige in de stal. Ik ga zo weer even kijken als Rosalie slaapt en wat foto's maken.
pi_126452140
Foto's!

Toen ik voor het eten om 18.00u even ging kijken hoe het er mee stond (ik dacht dat het nog wel zou duren tot komende nacht) was er net een biggetje geboren. Toen ik snel een handdoek pakte om het biggetje af te drogen en de stal in stapte zag ik iets wriemelen bij Flappie's hoofd, en bleek dat daar ook al een biggetje te liggen!

Daarna de camera laten brengen, en toen waren het er al drie:

Nori was héél geïnteresseerd in wat er in de stal gebeurde, het rook en klonk allemaal bijzonder interessant natuurlijk:

Close up van één van de biggetjes:

Rond 19.30 uur waren het er al 9, hier allemaal even in een mand omdat ma Flappie op was gestaan om een betere houding te zoeken en we niet wilden dat ze er één zou pletten:

'Brave Flappie', ze kreeg tussendoor een welverdiend schouderklopje:

En om 20.00 uur waren het er 10 (6 beertjes en 4 zeugjes):

En daar bleef het bij.

We controleren nog met enige regelmaat vanavond of het goed gaat, maar het blijft altijd spannend. Omdat Flappie los ligt in de stal is de kans best groot dat ze een biggetje verpletterd als ze zich omdraait (dat is de reden dat zeugen in de bioindustrie in een kraamkooi opgesloten liggen als ze biggetjes hebben). Alle biggetjes zijn in ieder geval beweeglijk en energiek, en Flappie is niet zo moe als Pim was na haar bevalling. Ze kan dus sneller reageren als ze voelt dat ze een big plet en de biggen blijven niet zomaar passief liggen. Ik hoop dus dat het goed zal gaan en dat er geen biggetjes geplet zullen worden, maar het is te verwachten dat we geen 100% score zullen houden.

Bonusfoto, ik probeerde even de bannerfoto na te maken maar ik ben helaas geen geboren fotograaf :P
pi_126452811
Grappig hoe 'compleet' deze biggetjes al zijn en veel kunnen vergeleken met je eigen kroost, of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')