"You must be the bass player"quote:Op donderdag 10 mei 2012 06:53 schreef brother52 het volgende:
Dat hij al jaren geen bladmuziek heeft gezien wil niet zeggen dat hij het niet kan lezen...
Dr Teeth kan namelijk alles.
Dr. Teeth and the Electric Mayhem
Als actieve monitor wordt de QSC K10 (of K12) door velen hoog aangeprezen, maar zijn nogal duur.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Oh dat artikel was handig! Thnx ! Ik heb nog een actieve monitor dus dat is ook wel een optie dan. Ik ga dat een proberen dat scheelt ook een hoop knaken. En aangezien het een floormonitor is kan ik hem mooi live naast Mn gewone monitor zetten en zelf Mn mix zo ook enigzins kunnen aanpassen zonder dat de geluidsman in de zaal last heeft van een 4x12 die de zaal in blaast.
Ja ik heb er ondertussen ook al een hoop over zitten lezen en de meningen zijn heel erg verschillend. Maar opzich het stukje uit dat artikel wat svyg stuurdequote:Op donderdag 10 mei 2012 13:34 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Als actieve monitor wordt de QSC K10 (of K12) door velen hoog aangeprezen, maar zijn nogal duur.
Als je een rack power amp wil dan zijn er 3 mogelijkheden die veel gebruikt worden (in volgorde):
1. Matrix GT800FX (speciaal ontworpen/aangepast voor modeling)
2. Art SLA 1 (of 2 voor meer power)
3. Rocktron Velocity 300
Als laatste kan je nog denken aan een actieve cabinet zoals de Atomic van Fractal Audio of een TECH 21 Power Engine 60. Dit is eigenlijk hetzelfde als een actieve monitor speaker, maar ze zien eruit als een cabinet en zijn (volgens mij) ook daarvoor te gebruiken.
Alle die de opties hebben verschillende voordelen.
Een actieve monitor heeft vaak meerdere ingangen (2), zodat je ook een microfoon er op aan kan sluiten en heb dus kunt gebruiken als 'troubadour' setje. Leuk om te kunnen vind ik zelf.
Met een Rack poweramp heb je het voordeel dat je hem op allemaal verschillende cabinetten kunt aansluiten.
Met een actieve cabinet heb je het voordeel dat je hem ook kunt gebruiken als (extra) cabinet
Ik ben er al best veel mee bezig geweest (niks ervan zelf daadwerkelijk gebruikt) en weet nog steeds niet hoe ik het wil gaan aanpakken i.c.m. mijn eleven rack. Ik denk dat ik uiteindelijk voor een rack poweramp zal gaan en dan een 2x12 cabinet erbij. Ik heb het idee dat je daarmee de meeste 'punch' gaat voelen op het podium en dat vind ik wel prettig. Ik wil heel erg graag nog eens een QSC K10 (of 12) proberen
quote:
Die LTD EC1000 gaat m'n main gitaar worden, en dan komt er nog een backup bij. Die ESP vind ik te duur voor backup en muurdecoratie.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:54 schreef brother52 het volgende:
[..]![]()
Je ESP de deur uit?
Wat houd je nog over dan?
Geilheid™quote:
Je hebt die andere LTD toch nog, die 500? waarom houd je die dan niet als backup?quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die LTD EC1000 gaat m'n main gitaar worden, en dan komt er nog een backup bij. Die ESP vind ik te duur voor backup en muurdecoratie.
Hij gaat ook alleen weg voor een heel goed bod, tegen die tijd hangt hij hier prima
Zit ik ook over te twijfelen, maar die is weer een stapje minder dan die EC1000, dus het liefst wil ik gewoon een gitaar die practisch hetzelfde is voor erbij. Dus een tweede EC ipv die ESPquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je hebt die andere LTD toch nog, die 500? waarom houd je die dan niet als backup?
Nee sukkel, die gaat naar Dean.
Je had eerst toch ook nog een zwarte EC1000?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zit ik ook over te twijfelen, maar die is weer een stapje minder dan die EC1000, dus het liefst wil ik gewoon een gitaar die practisch hetzelfde is voor erbij. Dus een tweede EC ipv die ESP
Klopt die zwarte heeft hetzelfde fretboard als die ESP, heel helder en hard. Qua body was die wel weer goed, maar die was het ook net niet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je had eerst toch ook nog een zwarte EC1000?
Weet ik meteen weer waarom ik nooit een gitaar moet verkopen...
Is dat een ebony fretboard toevallig?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Klopt die zwarte heeft hetzelfde fretboard als die ESP, heel helder en hard. Qua body was die wel weer goed, maar die was het ook net niet.
Nieuwe batterij?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:33 schreef Ulx het volgende:
Tubescreamertje bleek wel te werken met een 6-volt adaptertje die ik nog had liggen. Met een 9 volt baterij geen sjoege. Weet iemand of die 6-volter goed is? Wat is de originele? (Ik gok een 9-volt, maar ik kan nergens iets vinden. Lees soms ook over 4.5 volt adapters)
Het is een Ibanez TS5 Distortion. Zo'n plastic fantastic.
Twee nieuwe getest. Uit de verpakking. No go. Waarschijnlijk zit er ergens een kabeltje los, maar het pedaaltje is niet van mij dus openschroeven doe ik niet. Ik heb trouwens geen soldeerbout mocht dat nodig zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |