quote:
Op zondag 6 mei 2012 22:00 schreef Weltschmerz het volgende:[..]
Misschien moet je gewoon wat meer kranten lezen, en dan niet alleen als het over Marokkanen. Het is gewoon zo'n pertinente onzin wat je nu zegt.
Toch staat de beleving van anderen haaks op die van jou. Verzinnen die dat allemaal? En zo ja, waarom dan? Wat hebben zij daarbij te winnen?
quote:
[..]
Ik vind het ook zeer terecht dat de oververtegenwoordiging van de Marokkanen in de criminaliteitsstatistieken groot nieuws is. Maar de Telegraaf moffelt antihomogeweld door blanken gewoon weg, en als ze een bericht overnemen van een lokale krant waarin het signalement blank staat, dan schrappen ze dat uit hun artikel zodat hun lezers kunnen/zullen denken dat het om Marokkanen gaat, maar een oude vrouw die beweert dat haar hondje is overleden aan een schop van een Marokkaan, krijgt zonder enige feitencheck een heel artikel met de kop dat haar hondje is doodgeschopt door een Marokkaan, ook al zat er een half jaar tussen schop en overlijden. Dan ben je niet bezig met verslaggeving, maar met een kwaadaardige hetze. En op Fok heb je die scheefschrijverij nog erger, en dat maakt dan natuurlijk ook dat mensen in de stress schieten van een Marokkaan op straat.
Allereerst lees ik de telegraaf niet. Ik hou het bij mijn regiokrant, maar dat terzijde. Ik ben het met je eens dat de telegraaf aan gekleurde berichtgeving doet. Niet alleen in dit opzicht trouwens. Als er ergens op een politieke top een rookbommetje afgaat, wordt in de berichtgeving van de telegraaf groots uitgepakt over het rookbommetje en staat hetgeen er op de top besproken is op pagina zus, rechtsonderin kolom zo. Dat is de telegraaf nou eenmaal. Maar naast de telegraaf is er nog genoeg media over hoor.
Buiten dat. Ik persoonlijk probeer niet teveel af te gaan op de media of de berichtgeving. In plaats daarvan vertrouw ik veel liever op eigen ervaring. En mijn ervaring is, dat ik niet veilig ben met bepaalde marokkaanse jongeren hier in mijn buurt. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat ik inderdaad in de stress schiet als ik ze in de verte weer eens zie hangen bij de lokale supermarkt.
quote:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik het belachelijk vinden dat iemand die zo niet in staat is tot kritische beschouwing een doctorstitel zou krijgen, dat is een belediging voor iedereen met enige academische graad.
Ik vind dat jij je wel heel erg arrogant uitlaat over anderen. Met name als je het niet met die ander eens bent, ben je weinig genegen om die ander in zijn/haar waarde te laten. Realiseer je je wel dat dat in feite verbale (of in dit geval schriftelijke) aggressie is? En realiseer je je, dat dat niets te maken heeft met assertiviteit?