abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111241365
Sam heel veel succes vandaag, wat laat idd zeg!! nou hoop dat de ballon goed gaat werken en alles vlot verloopt :Y

Zoë dat is balen!! Maar wat je moeder wil bespreken is dat bij voorbaat al een keizersnede?
Zou dat wel iets zijn wat jij zelf ook wilt? Dat is natuurlijk wel belangrijk he! Je moet doen wat voor je zelf goed voelt, en dat de inleiding bij je zus lastig ging wil niet persé zeggen dat het bij jou ook lastig gaat.

Je komt er wel uit hoor! En je baby komt er nu hoe dan ook snel aan :Y :*
pi_111241902
Covie
Ja, mn moeder maakt zich weer zorgen of de inleiding dan wel goed gaat en wil niet dat ik ook zoveel gedoe heb.

Moet me even goed inlezen over het inleiden & morgen bespreken met de vk wat te doen als de ontsluiting ook blijft hangen zegmaar.

Als er goede afspraken zijn dan scheelt dat voor mij ook weer natuurlijk, vind het wel spannend.

:* jaa komende week sowieso! nu al zin in :@
  maandag 7 mei 2012 @ 11:52:27 #228
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111242277
Jeetje Zoe, jammer dat het voorwerk niks heeft gedaan en nu dus veel zaken om over na te denken. Sterkte, al hoop ik natuurlijk dat het gewoon vanzelf ineens begint. :*

Gerberaatje, wat een nare droom ook bij jou :D. Wel grappig hoor, ik heb geen idee waar dat soort dingen vandaan komen :o.

Thanks iedereen voor de jompels :) *O* O+. :*.

Sam, succes vandaag *O*

Verder, fijn Marjolijntje, dat je wat hebt gehad van de HA, hopelijk werkt het snel. Morgen zijn we alweer 33 weken :o. Over 7 weken hebben we onze beeb misschien al :o. Of sowieso over 9 weken *O*
pi_111242303
Katy, over 4 weken zijn we LLM! :o En dan kunnen onze babies gewoon komen :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 7 mei 2012 @ 11:54:37 #230
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111242345
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Katy, over 4 weken zijn we LLM! :o En dan kunnen onze babies gewoon komen :D
Tof he O+. Ik ben zo benieuwd! *O*
pi_111242498
Ik snap wel dat je moeder bezorgd is Zoë, maar ik vind het eigenlijk best brutaal dat ze zich er zo duidelijk in mengt.. :@ Het lijkt me sowieso dat er niet bij voorbaat een keizersnede gepland wordt op basis hiervan, maar dat terzijde. Ik denk niet dat je moeder op deze manier vertrouwen kweekt bij jou. Sterkte :*.

Katy, heerlijk toch dat je je zo goed voelt? *O* Ik besef me ook steeds meer wat ik een fijne zwangerschap heb en dat ik zo supergelukkig ben O+.

Sam, veel succes vanmiddag!

TW, fijn dat de harde buiken wat afnemen en er nog geen ontsluiting is!

De tweede groeiecho was goed! De baby groeit netjes door op zijn eigen lijn. Nog steeds ca. 2 weken achter op de normaallijn, maar de achterstand is niet groter geworden :). De baby was goed actief ook en hij heeft al wat haartjes O+ O+. Ik mag voor de zekerheid over twee weken nog een keer langskomen, om in de gaten te houden of het geboortegewicht uiteindelijk wel boven de 5 pond uit zou komen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111242780
En ik moet nog maar afwachten of ik hier ooit wel officicieel LLM'er wordt!! De echoscopiste vanochtend zei tegen me: zo meid nou dat zijn echt al de laatste loodjes hoor. :o En dat met 32,5 week!
En daarna bij de balie met nieuwe afspraken inplannen, over 2 weken alleen controle en over 4 weken echo en controle zei ik tegen de balie-mevrouw, zei ze ja we plannen die voor over 4 weken wel nu alvast in, want tja hij is zo geannuleerd als je hem niet mocht halen! :o

My god... volgens mij moet ik als een speer nog even nieuw ondergoed gaan kopen, en de babykleertjes wassen en mn ziekenhuistas nu toch echt klaar gaan maken ofzo. Iedereen jaagt me nu een beetje in de haast-stress hoor! ;)

Ow over babykleertjes wassen gesproken. Bij mijn dochter weet ik nog dat ik alles braaf maaaaaaaanden lang met neutral heb gewassen. Waar wassen jullie de kleertjes en beddengoed en alles eigenlijk mee?

Phaidra fijn dat de 2e groeiecho goed was! Haartjes oeh cute! O+

Zoe ik snap je moeders bezorgdheid best, je wilt niet dat je kind ligt te lijden, en al zeker niet als het niet nodig is. Maar probeer wel voor jezelf te beslissen wat jij wilt en waar jij je prettig bij voelt! :*
pi_111243013
Tweelingen komen vaak te vroeg toch? Spannend Bijtje!!

Phaidra goede echo *O* fijn!

Ik was alles met Neutral, maar dat komt ook doordat ik zelf allergisch ben voor de meeste waspoeders. Dus geen lekker ruikende was hier, maar was die naar niks ruikt :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 7 mei 2012 @ 12:12:08 #234
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111243033
Maar bijtje, een tweeling wordt toch meestal eerder geboren?

Oh en babywasjes heb ik gewoon gedaan met het normale waspoeder wat wij zelf ook gebruiken. Alleen zonder wasverzachter, want dat mag dan weer niet ofzo.
pi_111243268
Klopt, als je puur naar de statistieken kijkt komen meerlingen doorgaans eerder.
Als het een een-eiige tweeling was geweest dan doen ze zelfs inleiden in week 36, omdat ze dan de placenta hebben moeten delen, en die dan echt wel op is doorgaans.
Maar mijn tweeling heeft elk een eigen placenta, dus op hand daarvan is er geen reden om met dat termijn in te gaan leiden.
Puur in principe zouden ze dus gewoon gerust tot 40 weken kunnen blijven zitten! Maar de statistieken vertellen dat twee-eiige tweelingen in zo'n 90% van de gevallen in week 38 spontaan komen.
Tenminste, dat is wat mijn gynaecoloog mij verteld heeft.

Maar het voelt zo tegenstrijdig, met mijn dochter liep ik 41 weken en toen kwam ze spontaan. En nu ben ik 'pas' 32,5 week en begint men over 'laatste loodjes' en afspraken over vier weken die ik misschien niet haal :o voelt heel gek! :)

PE ja dat dacht ik eigenlijk ook, dat het wel gewoon met gewoon wasmiddel mocht maar zonder wasverzachter.
Marjolijntje als je zelf inderdaad al allergisch bent voor wasmiddelen is het wel zo verstandig om meteen maar met neutral te wassen. Ik ben totaal niet allergisch aangelegd, (8> en dochter ook niet. Dus ik denk dat ik het maar met het gewone wasmiddel ga wassen.
pi_111243280
Phaidra
haha ja mn moeder is wel beschermend (en verteld me haar mening :P) ben ik wel gewend, vind het opzich niet erg, ik luister er naar en waar ik iets mee kan, doe ik iets mee & anders niet.

ik denk ook niet dat ze zomaar een keizersnede gaan plannen, maar dat verteld de vk morgen wel.

ik ga me goed inlezen & luisteren naar de mening van de vk, die heeft er natuurlijk het meest verstand van. Heb wel veel vertrouwen in haar

fijn dat ze de baby goed in de gaten houden! :*

:o bijtje
dan komt 't allemaal wel erg dichtbij zo!
ik was met neutral & zonder wasverzachter. Net als marjolijntje was ik zelf ook mn eigen was met neutral :P
pi_111243321
Zoë :*

Sam, succes vanmiddag!

en Bijtje, wat spannend! Gaat het toch ineens nog snel hè?

Gisteren nog een leuke discussie gevoerd over thuis of in het ziekenhuis bevallen. Mensen schijnen het thuis bevallen toch echt heel risicovol te vinden en snappen bijna niet dat ik daar serieus over nadenk. :?
Nouja, ik voel me er -nu nog- wel prettiger bij om het in mijn eigen omgeving te kunnen doen, heb dan toch het idee dat ik wat meer de eigen regie behoud. Mocht het nodig zijn, dan zijn wij in 15 minuten in het ziekenhuis.

En ik ben een hele week lang geen moment misselijk geweest! *O*
Ik heb wel het idee dat mijn buikje nu met de dag groeit, hoop dat het snel zonnig weer wordt zodat ik makkelijke rokjes etc aan kan aangezien zo ongeveer niets meer past. ;(
pi_111243374
Zoë, balen zeg dat al het voorwerk nog weinig heeft gedaan. -O-
Hopelijk kom je er een beetje uit, met wat je moet beslissen. Lastig hoor. O+

Marjolijntje, fijn dat je langs kon komen en dat je wat gekregen hebt.

Bijtje fijn dat alles goed was, en dan ineens gaat het hard hè?

_O- @ die dromen die hier voorbij komen! Had er laatst eentje waarbij we op vakantie gingen en Z. de hele auto had volgeladen, en aan het eind kwamen we er achter dat de baby er niet meer bij kon. :')

Vanmorgen nog sollicitatie de deur uitgegooid, kreeg net meteen een afwijzing omdat het niet valt in te passen met mijn zwangerschapsverlof. :')
Het is al heel wat dat ik überhaupt een reactie krijg.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_111243388
mango
qua thuis/ziekenhuis bevallen moet je doen wat voor jou goed voelt.

*O* wat fijn zeg!

Hier is het mooi weer 8-)
pi_111243591
Zoe en Mango, ja echt!! Het was echt even zo van die momenten dat ik ineens dacht 'wow dat gaat ineens wel heel hard!' hihi.

Mango, als thuisbevallen per definitie gevaarlijk zou zijn zouden ze het niet meer doen, toch? Ik ben van mijn dochter ook gewoon thuis bevallen, en ik moet zeggen het is me prima bevallen. In je eigen omgeving, alles bij de hand, niks mis mee! En zeker als je ook niet al te ver van het ziekenhuis woont vind ik het goed te doen hoor. Kijk als het ziekenhuis nou meer dan een halfuur rijden zou zijn dan had ik er ook wel nog een paar keer goed over nagedacht of dat dan wel zo verstandig is.
Maar... vooral naar je eigen gevoel luisteren!

Lenehe inderdaad toch prettig om in elk geval een reactie te krijgen!

Zeg Zoe hou jij eens op met je lekkere weer en je 8-) ! Hier (zuid-holland) is het 11 graden en bewolkt! }:|
pi_111243667
LeNeHe, is het niet handiger om te solliciteren op tijdelijke klussen, of voor iets structureels nà je verlof?

Ik droom vrij emotioneel tegenwoordig, laatst van twee ooms die in een kettingbotsing waren omgekomen en na hun dood allemaal "boodschappen" stuurden om te laten weten dat ze aan me dachten. En van het weekend droomde ik dat mijn broertje was overleden, maar dat mijn moeder me dat pas vertelde toen ik een maand later terugkwam van vakantie, zo van "oh, ik dacht dat je dat al lang wist" :o :'(

Nee, lekker zonnig weer moet het worden. Hier is het met 16 graden op zich prima, maar niet warm genoeg voor rokjesdag. 8-)
  maandag 7 mei 2012 @ 12:46:00 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111244145
Zoe, wat vervelend dat al het voorwerk niets heeft gedaan :(

Realiseer je trouwens wel dat ziekenhuizen niet zomaar voor een keizersnede gaan. En dat het een grote buikoperatie is waarbij het herstel ook lang duurt. Ze blijven altijd je kindje monitoren en zolang jij en je kindje het nog trekken, zullen ze (bijna) altijd proberen om het op een natuurlijke manier te laten verlopen.

(bij mij werd de ok pas na 22 uur in gereedheid gebracht voor een eventuele keizersnede, uiteindelijk niet nodig en daar ben ik achteraf eigenlijk altijd blij om geweest).

Over inleiden zijn er vast wel meer mensen die je hun ervaringen kunnen vertellen.

Succes met inlezen :*
pi_111244185
Ja is ook zo Mango, maar veel tijdelijks is er niet te vinden en ik heb sollicitatieplicht dus vandaar. Voor erna sta ik al ingeschreven bij verschillende bureaus, maar daar komt nog niet veel van los.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_111244293
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:47 schreef LeNeHe het volgende:
Ja is ook zo Mango, maar veel tijdelijks is er niet te vinden en ik heb sollicitatieplicht dus vandaar. Voor erna sta ik al ingeschreven bij verschillende bureaus, maar daar komt nog niet veel van los.
Da's irritant... solliciteren om aan je plicht te kunnen voldoen. Hoeveel moet je er per week doen?
Ik kan me wel voorstellen dat het voor veel bedrijven niet makkelijk is om jouw aanstaande verlof zomaar in te passen. Succes!
pi_111244331
Bijtje
Zit lekker in de zon :9

Lenehe
:{ wat lastig dat je met die sollicitatieplicht zit :{

Mango
Jakkes wat n nare dromen!

Dankjewel kyara :*
ja daar ben ik me bewust van, m'n moeder weet niet precies hoe het 'tegenwoordig' allemaal werkt maar die vragen kan ze morgen vast ook bij de vk kwijt als we het over inleiden enz gaan hebben.
  maandag 7 mei 2012 @ 13:08:21 #246
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_111244843
* pardijntje komt ook voorzichtig binnen wandelen

geheel onverwacht (ben aan de pil) had ik gister een positieve zwangerschapstest!
raar maar waar en ik begin al best aan het idee te wennen,
ik weet dat het allemaal nog heel pril is dus alle kanten op kan gaan vind het dan ook allemaal reuze spannend!
over 3 weken mag ik me voor het eerst melden bij de gyn

ik ga me hier maar eens inlezen
pi_111244889
Oeh Pardijntje, welkom en gefeliciteerd!
Had je al last van klachten? En ben je al eens eerder zwanger geweest?
pi_111244931
Pardijntje welkom .. en ik heb dezelfde vragen als Mango :P
pi_111244943
Mangostine ik krijg soms ook een beetje rare gezichten dat ik thuis wil bevallen, ik dacht altijd dat het hier in Nederland als standaard gezien zou worden dat je thuis bevalt, maar volgens mij is dat een beetje veranderd ofzo :?
Heb door omstandigheden even getwijfeld, maar dat was na een weekje weer voorbij. Echt ik blijf lekker thuis O+ :Y

Lenehe krom eigenlijk he :D je weet dat je heeeeeeeeel waarschijnlijk toch niet wordt aangenomen nu je zwanger bent dus zal best wel onzinnig voelen dat je moet solliciteren lijkt me :')
Maarja het zou tegenstrijdig zijn als het niet zou hoeven, je mag officieel niet vanwege de zwangerschap afgewezen worden dus tjah.

Zoë het is ook goed hoor dat je moeder zich er in verdiept maar inderdaad moet je wel zorgen dat jullie je eigen keuzes maken wat goed voelt! Moeders kunnen soms een beetje overbezorgd zijn ;)

Pardijntje toch maar een jompel? *O* gefeliciteerd!
Wel een stabiele relatie enz.? En is het echt "dwars door de pil heen" of slecht pilgebruik.
Sorry je hoeft niet te antwoorden maar ben er gewoon nieuwsgierig naar :@
  maandag 7 mei 2012 @ 13:12:21 #250
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111244965
Zoe, fijn dat je vertrouwen hebt in je vk, dat scheelt een stuk! Succes morgen bij het gesprek.

Pardijntje, welkom hier! Ben je een kloon?
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')