Klopt, als je puur naar de statistieken kijkt komen meerlingen doorgaans eerder.
Als het een een-eiige tweeling was geweest dan doen ze zelfs inleiden in week 36, omdat ze dan de placenta hebben moeten delen, en die dan echt wel op is doorgaans.
Maar mijn tweeling heeft elk een eigen placenta, dus op hand daarvan is er geen reden om met dat termijn in te gaan leiden.
Puur in principe zouden ze dus gewoon gerust tot 40 weken kunnen blijven zitten! Maar de statistieken vertellen dat twee-eiige tweelingen in zo'n 90% van de gevallen in week 38 spontaan komen.
Tenminste, dat is wat mijn gynaecoloog mij verteld heeft.
Maar het voelt zo tegenstrijdig, met mijn dochter liep ik 41 weken en toen kwam ze spontaan. En nu ben ik 'pas' 32,5 week en begint men over 'laatste loodjes' en afspraken over vier weken die ik misschien niet haal

voelt heel gek!
PE ja dat dacht ik eigenlijk ook, dat het wel gewoon met gewoon wasmiddel mocht maar zonder wasverzachter.
Marjolijntje als je zelf inderdaad al allergisch bent voor wasmiddelen is het wel zo verstandig om meteen maar met neutral te wassen. Ik ben totaal niet allergisch aangelegd,

en dochter ook niet. Dus ik denk dat ik het maar met het gewone wasmiddel ga wassen.