quote:
Nieuwsgierigheid, maakt verder niet veel uit toch, kun je net zo goed vertellen
Nou, ik denk dat de 2e optie die je beschrijft al niet kan. Immers, je wil dat hele gedoe niet, je wil juist afstand nemen. Als je met het 'gedoe' door blijft gaan kom je nooit over haar heen, waarbij je vroeg of laat gegarandeerd mee gaat maken dat zij verliefd wordt op een of andere gast, en dan zit jij met de pijn.
Wat betreft het leuke/gezellige/etc afweren en 'gewoon als vrienden' door het leven gaan klinkt wel leuk, maar dit is niet haalbaar. Vrienden (gewoon, vrienden) zijn niet verliefd op elkaar. Er zou hier sprake zijn van een valse vriendschap, want jij bent niet uit op vriendschap, jij bent uit op veel meer.
Van een gelijkwaardige vriendschap kan dus nooit sprake zijn. In deze gevallen is het eigenlijk altijd alles of niets, dwz, als je volledig eerlijk naar jezelf bent. Je wil vrienden blijven omdat dat beter is dan niets, en omdat je in je achterhoofd nog altijd hoop koestert.
Je wil haar óf als vriendin, óf, als dat niet kan, helemaal niet, want alles wat bestaat uit contact hebben met haar anders dan dat het je vriendin is leidt uiteindelijk tot het punt dat jij met pijn zit te kijken omdat zij er met iemand anders vandoor gaat.
Het is alles of niets. Zij wil niets blijkbaar, dus dan rest er jou maar 1 optie.
Dat moet je haar natuurlijk wel uitleggen, niet ineens de botte boer gaan zijn, maar gewoon uitleggen van luister, ik vind je heel erg leuk, en dit gaat me uiteindelijk gewoon pijn doen, dus ik kan geen gewone vriendschap hebben met jou.
Dan kunnen er 3 dingen gebeuren.
1. indien ze een echte vriend is snapt en accepteert ze dat.
2. ze wordt kwaad (in dat geval is het toch niet zon echte vriend en maakt ze zich vooral druk om de vleiende aandacht die ze kwijt raakt)
3. ze realiseert zich na verloop van tijd dat je toch wel heel speciaal bent voor haar, en dan heb je geluk
Ik snap dat je op 3 hoopt, maar wil 3 uberhaupt kunnen gebeuren zul je alles moeten afkappen.