Ik heb een tijdje een Citroen Xsara gehad. Wat een klote merk.
Vacuum pomp van de remmen ging kapot op de linkerbaan afremmend voor Hoevelaken.
Maar deze bak die ze nu hebben (de ZX 1.6) is wel helemaal 1337, lekker scheuren met dat ding.
Mijn vader heeft van de zaak een Berlingo
2cv6 special uit '87.
iedereen die ik ken met een BX zijn er nog trots op ook!
ik kan het niet geloven gewoon. tis gewoon een goedkoop uitgevoerde lijkenauto.
kan me niet voorstellen dat je de moeite ervoor genomen hebt om er foto's van te maken.
neejeneeeje
quote:Neem dan wel de 16v, dat is een erg snelle bak (8,6 volgens het boekje, trek je 'm wel ver genoeg door in z'n twee dan doe je het net als in de test in 7,7 seconden (keertje minder schakelen dus)).
Op dinsdag 30 juli 2002 15:34 schreef basset het volgende:
Een saxotje, fijne auto, zou wel de VTS 1.6 willen hebbenHoewel de C3 leuker is
Gumt heel erg lekker die bak, heb er in gereden.
quote:Ach.... Ik ben er zeer tevreden mee en het kan me eigenlijk weinig schelen wat figuren zoals jij ervan vinden. Dusseh, houdoe dan maar he
Op dinsdag 30 juli 2002 15:23 schreef _GdR_ het volgende:
hahaha maatje van mij heeft ook een citroen BX.
wat een vreselijke grafbak zeg!iedereen die ik ken met een BX zijn er nog trots op ook!
ik kan het niet geloven gewoon. tis gewoon een goedkoop uitgevoerde lijkenauto.
kan me niet voorstellen dat je de moeite ervoor genomen hebt om er foto's van te maken.
neejeneeeje
quote:Eeey! Mijn ma had wel op haar grijze BX een 538 sticker van mij hoor! Pas op
Op dinsdag 30 juli 2002 15:45 schreef slick het volgende:
Zelfs een 538 sticker helpt niet.
M'n ouders hebben er ook eentje... een ZX. En ach, t rijdt.
http://www.geocities.com/charyssa00/004_04.jpg
http://www.geocities.com/charyssa00/007_07.jpg
Oja, duh, geo linkt niet door
[Dit bericht is gewijzigd door Charys op 31-07-2002 14:36]
In den beginne reed het allemaal prima, maar het ging allemaal zeer snel achteruit... Jammer...
quote:hey, vechten??
Op dinsdag 30 juli 2002 15:45 schreef slick het volgende:
Haha Citroen dat is bijna net zo potentieloos als een Saab. Iedereen mag natuurlijk zelf vinden wat ie mooi vind, maar ik heb nog nooit en mooie citroen gezien, is net als zeggen dat je een mooie lada hebt gezien, die bestaan gewoon niet! Zelfs een 538 sticker helpt niet
.
quote:Go ahead make my day !!
Op woensdag 31 juli 2002 16:16 schreef Threepio het volgende:[..]
hey, vechten??
Mijn ouders hadden tien jaar lang een rooie BX. Niet de mooiste en snelste auto, maar reed wel lekker en was eenvoudig te repareren. Todat de bollen van de vering kapot gingen, en dan is zo'n BX meteen een total loss geval.
Daarna kwam er een Citroën Xsara break, die het nu nog steeds redelijk uithoud. Zelf zou ik geen Citroën willen hebben, maar voor het weinige geld wat je ervoor moet betalen heb je vaak wel een redelijk autotje.
quote:Totall-loss? Zo'n bol kost 75 piek...
Op woensdag 31 juli 2002 21:45 schreef Onderinvloed het volgende:
De goeie ouwe BX...Mijn ouders hadden tien jaar lang een rooie BX. Niet de mooiste en snelste auto, maar reed wel lekker en was eenvoudig te repareren. Todat de bollen van de vering kapot gingen, en dan is zo'n BX meteen een total loss geval.
quote:total loss dus
Op woensdag 31 juli 2002 22:28 schreef Wokschotel het volgende:[..]
Totall-loss? Zo'n bol kost 75 piek...
quote:Er zijn zo veel moddellen geweest ook kwa styling dat het eigenlijk niet kan dat je er geen een mooi vind. Maar wat vind je dan wel mooi? Of ben je gewoon anti Citroen?
Op dinsdag 30 juli 2002 15:45 schreef slick het volgende:
Haha Citroen dat is bijna net zo potentieloos als een Saab. Iedereen mag natuurlijk zelf vinden wat ie mooi vind, maar ik heb nog nooit en mooie citroen gezien, is net als zeggen dat je een mooie lada hebt gezien, die bestaan gewoon niet! Zelfs een 538 sticker helpt niet
.
Ontopic: Een Xsara 1.4i "mooie kar man" en rijdt fantastisch.
deze zou ik wel willen
quote:maar geef toe: erg mooi is hij niet
Op zaterdag 03 augustus 2002 18:58 schreef Argento het volgende:
Mn ouders hebben gisteren een offerte laten maken voor een C5 Break. Ben er niet rouwig om.
quote:Jah, da's waar ook!
Op zondag 04 augustus 2002 20:34 schreef Threepio het volgende:
wisten jullie trouwens dat citroen door een nederlander opgericht is? Andre Citroen genaamd, maar dat konden de fransen niet uitspreken, dus vandaar de threma op de E
Mijn eerste auto! Rijd verukkulluk. Ik kan er alleen heel erg weinig over vinden op internet. Veel verder dan de specificaties en een paar foto's kom ik niet
quote:Die heb ik ook!!
Op dinsdag 06 augustus 2002 00:15 schreef Hrun het volgende:
mooi.maar niet van mij.
Kan iemand zeggen of er known problems zijn van C5, of heeft iemand negatieve of positieve ervaringen?
Vanwege de lease-voorwaarden bij mijn bedrijf ga ik diesel rijden, de 2.2 lijkt me iets te prijzig
Dank
quote:
Problemen
Algemeen: Auto 14 maanden in bezit. 9 extra garagebezoeken (totaal 36 dagen en 2200 test km in garage) voor beschreven problemen:1. Auto trilt in achteras bij snelheid van ca 130 Km. Na 3 garagebezoeken auto retour Importeur. Probleem minder maar nog steeds niet verholpen
2. Auto trilt in stuur bij constante snelheden tussen 110 - 130 km. Na nog 5 extra garagebezoeken probleem nog steeds niet verhulpen. Dealer ziet geen oplossing meer. Probleem doorgeschoven naar importeur. Nog steeds in onderhandeling over mogelijke oplossingen..... gaat op een franstempo..
3. Auto spoort op snelweg constant naar rechts. Na 5 extra garagebezoeken probleem nog steeds niet verholpen. Dealer ziet geen oplossing meer. Probleem ook doorgeschoven naar importeur.
4. Afstandbedieningknopjes van de sleutel steken zover uit dat deze, in de kleren, makelijk ingedrukt kunnen worden. Op het moment dat je de sleutel in je tas stopt kun je (onbewust) de auto automatisch openen. Gebeurt me regelmatig.
Opmerking dealer: Auto zal na ca 10 minuten weer automatisch op slot gaan.5. Automatische airco werkte niet meer goed, auto was niet meer op juiste temperatuur te krijgen, is onder garantie door de dealer verholpen. (computer reset)
6 Temperatuurmeter gaf constant 20 graden te veel aan.Is door dealer onder garantie verholpen.
7. Remmen piepen. Remblokkenranden afgerond door dealer. Probleem (tijdelijk) verholpen. Op het moment dat de remblokken verder gesleten zijn, moet dit nogmaals gebeuren.
8. Bij regen, loopt water in de achterbak tijdens het openen van de achterklep. Probleem tijdens "terugroepaktie" vermindert maar niet verholpen.
(xm mmmmmm )
wat kosten je normale autoveren en schokbrekers?
Bvd!
Twee keer hebben we deze gehad. de CX. Een nieuwe in het mint-groen. En een goud-kleurige waar wel veel mis mee was. Maakte een heel leuk geluid. problemen met de transmissie.
We hebben ook nog een BX gehad en een DX (volgens mij).
Maar de mooiste vind ik persoonlijk de XM.
quote:In de bestelversie is ie niet zo breed, nl. zo'n 60 cm... Dus je kan de rolstoel wel dichtklappen en erin doen, maar in uitgeklapte toestand denk ik niet dat dat gaat lukken. Ik weet niet of dat met de particuliere versie ook zo is.
Op zondag 3 november 2002 17:27 schreef WheeleE het volgende:
Over de Citroen Berlingo. Wie kan mij vertellen hoe breed de deuropening is van de schuifdeur aan de bestuurderskant? Dit omdat ik die auto op het oog is, maar ik wel mijn rolstoel via die deur erin moet zetten.Bvd!
En het is best dapper als je er in durft te rijden met al die supersnel rijdende tanks van moderne auto's die om je heen vliegen.
quote:Deze 3 zijn imho gevolgen van 1 probleem:
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:02 schreef togt het volgende:
1. Auto trilt in achteras bij snelheid van ca 130 Km. Na 3 garagebezoeken auto retour Importeur. Probleem minder maar nog steeds niet verholpen2. Auto trilt in stuur bij constante snelheden tussen 110 - 130 km. Na nog 5 extra garagebezoeken probleem nog steeds niet verhulpen. Dealer ziet geen oplossing meer. Probleem doorgeschoven naar importeur. Nog steeds in onderhandeling over mogelijke oplossingen..... gaat op een franstempo..
3. Auto spoort op snelweg constant naar rechts. Na 5 extra garagebezoeken probleem nog steeds niet verholpen. Dealer ziet geen oplossing meer. Probleem ook doorgeschoven naar importeur.
quote:Ja, dat ken ik, vooral het knopje voor "open" steekt iets verder uit.
4. Afstandbedieningknopjes van de sleutel steken zover uit dat deze, in de kleren, makelijk ingedrukt kunnen worden. Op het moment dat je de sleutel in je tas stopt kun je (onbewust) de auto automatisch openen. Gebeurt me regelmatig.
Opmerking dealer: Auto zal na ca 10 minuten weer automatisch op slot gaan.
quote:hmm, zoiets heb ik ook. Soms wordt het afwisselend warm/koud/warm doordat het fannetje in de sensor niet draait. Dat ventilatortje blijft dan stilstaan en de sensor meet daardoor niet goed. Na contact uit en weer aan gaat het weer goed.
5. Automatische airco werkte niet meer goed, auto was niet meer op juiste temperatuur te krijgen, is onder garantie door de dealer verholpen. (computer reset)
quote:Oh, da's mooi
6 Temperatuurmeter gaf constant 20 graden te veel aan.Is door dealer onder garantie verholpen.
quote:Ja, hier ook piepende remmen, als ik op de snelweg een keer hard rem is het weer weg, stoor me er verder niet zo aan.
7. Remmen piepen. Remblokkenranden afgerond door dealer. Probleem (tijdelijk) verholpen. Op het moment dat de remblokken verder gesleten zijn, moet dit nogmaals gebeuren.
quote:Mjah, klein ontwerp (schoonheids-)foutje dan. Ik heb het niet, maar ik heb dan ook een Xsara Berline
8. Bij regen, loopt water in de achterbak tijdens het openen van de achterklep. Probleem tijdens "terugroepaktie" vermindert maar niet verholpen.
[Dit bericht is gewijzigd door Simba op 15-01-2003 08:31]
Zo, wie durft nog te zeggen dat een Citroën niet mooi is? heh
Ik vind de huidige Citroens erg mooi, vooral de C5.
quote:Cool!
Op vrijdag 17 januari 2003 12:46 schreef j22flyingdownwind het volgende:
M'n pa heeft vroeger altijd citroen gereden. Begonnen met een GS, toen een GSA, daarna een DS 22 Pallas, CX 2400, CX 25GTI turbo (die was snel!) een paar BX'en en 2x een XM. Toen is hij maar overgegaan op audiMaar ik vind citroentjes hele aparte en eignelijk ook mooie wagens. Zo'n BX heeft zeker wel wat. Een BX 19TRD Trubo is wel in 11 seconden ana de 100, das niet mis voor zo'n oude turbodiesel! En ze zijn hardstikke comfortabel met die vering. Alleen die van ons rammelde altijd zo
Maar met die vering van Citroën kan je drempels wel hard nemen
Een Citroën Visa.
Met mijn lengte was dat altijd lachen, rechterbeen opzij om m in z'n 1 te krijgen (lange pook), maar wel veel plezier mee gehad. Lekker zachte stoelen, lekkere vering.
quote:Ook mijn eerste auto-tje
Op zondag 19 januari 2003 16:07 schreef 2meter3 het volgende:
Oke, kent iemand mijn eerste auto ooit nog.Een Citroën Visa.
Met mijn lengte was dat altijd lachen, rechterbeen opzij om m in z'n 1 te krijgen (lange pook), maar wel veel plezier mee gehad. Lekker zachte stoelen, lekkere vering.
quote:Ik heb een Visa Decouvrable (cabrio) gehad, dat was pas lachen. Heerlijk voor in de zomer, maar een regelrechte ramp in de winter. En de kap vloog nog wel eens open op de snelweg. Maar verder was hij prima!
Op dinsdag 28 januari 2003 16:26 schreef Simba het volgende:[..]
Ook mijn eerste auto-tje
Als ze die nog zouden maken, zou ik er een nieuw kopen.
Daar zat je in als een koning.
quote:Dat zijn hele leuke karretjes, maar waarom niet de Peugeot 106 GTI?
Op zondag 13 april 2003 13:01 schreef Joostve het volgende:
ik ben dus helemaal gek van de Saxo 1.6 vts 16v en eind deze maand ga ik er één bestellen.
hier een foto van een iets getunede versie
ik vind alleen het model van de saxo vts wat sportiever en logisch natuurlijk, maar de 1.1 is ook gewoon een heerlijke auto om in te rijden
jammer dat het interieur wat saai is.
je zou eigenlijk het interieur uit de c3 moeten hebben
quote:het is een 538 sport editie, dus ik heb wel spotief interieur!
Op zondag 13 april 2003 14:43 schreef Joostve het volgende:
leuk karretje hoor en de kleur is ook wel gaaf
het is gewoon weer ff wat anders dan zilver en roodik vind alleen het model van de saxo vts wat sportiever en logisch natuurlijk, maar de 1.1 is ook gewoon een heerlijke auto om in te rijden
jammer dat het interieur wat saai is.
je zou eigenlijk het interieur uit de c3 moeten hebben
Blauwe wijzerplaten, 4 gekleurde gordels (elke een andere kleur), sportieve bekleding enz...
quote:
Op zondag 13 april 2003 15:03 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
4 gekleurde gordels (elke een andere kleur)
Vlot dieseltje (ruim 1500 cc!) in een zeer licht autotje: vlot doorrijden (0-100 in minder dan 12 seconden!) en toch 1 op 23 a 1 op 24 gemiddeld verbruiken...
Ding had alleen wat teveel kilometers gemaakt(250000 km in 5 jaar...) waardoor er allerlei dure reparaties aan remmen en onderstel aan kwamen. Toen maar verkocht, maar soms toch wel jammer, lekker autotje...
Voor al die Citroën bashers: technisch zijn Citroëns voor het overgrote deel opgebouwd uit Peugeot onderdelen en worden gewoon op dezelfde band gemaakt, dus de kwaliteit is ook zonder meer net zo goed (of slecht? ) als een Peugeot...
btw: ik vind dat citroen tegenwoordig een hoop mooie auto's in de verkoop heeft hoor, de C5 kom je tegenwoordig overal tegen
[Dit bericht is gewijzigd door Joostve op 15-04-2003 14:44]
De onderdelen worden samen ontwikkeld en met eigen specificaties en modificaties op de auto's gemonteerd
Verder heeft m'n vader een ID 19b (goedkopere broertje/zusje van de befaamde DS), mooi zwart met schuifdak. En hij heeft, citrofiel als ie is, het koplampen-meedraai-systeem, dat de ID 19b officieel niet heeft er toch maar ingebouwd !
De vriendin van m'n vader heeft een Citroen AX met een 1.1 motortje erin. Rijdt ook erg lekker, trekt nog best goed op, ziet 't alleen niet zo mooi uit (minst favoriete citroen eigenlijk)
m'n vader is ook nog bezig met het opknappen van een eend (de ID heeft ie ook van de grond af opnieuw opgebouwd) maar dat zal nog wel even duren voordat die af is. Op de lange termijn (na de eend) wil ie ook nog een Mehari kopen, wat ik opzich echt geweldige autootjes vind!
Onbetrouwbare auto (zeggen ze), de mijne kennelijk niet. Eerdaags de bollen bij laten vullen, en voor de rest helemaal top, 2.0 inj. .... wat een limousine voor zo weinig geld.
Als je een beetje verstand van auto's hebt (voor het geval er wel wat gebeurt), de perfecte auto en de prijs/kwaliteit verhouding is natuurlijk absurt ...
Ik ben al aan het sparen voor een recentere, voor mij voorlopig niets anders (heb hiervoor trouwens met plezier 8 jaar "Duits" gereden).
quote:Dat is tenminste nog mooi getuned zonder al te veel fratsen.
Op zondag 13 april 2003 13:01 schreef Joostve het volgende:
ik ben dus helemaal gek van de Saxo 1.6 vts 16v en eind deze maand ga ik er één bestellen.
hier een foto van een iets getunede versie
quote:ja inderdaad, die is mooi getuned!
Op zaterdag 5 juli 2003 23:32 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Dat is tenminste nog mooi getuned zonder al te veel fratsen.
quote:das goed te zien aan de bandjes
Op woensdag 9 juli 2003 23:34 schreef Joostve het volgende:
[afbeelding]
hier ff een pic van mijn splinter nieuwe saxo 16v
hij is nu net 1 dag oud
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 09:12 schreef Wokschotel het volgende:
Vandaag krijg ik het kentekenbewijs van mijn net geimporteerde BX SportNieuwste BX-kenteken van Nederland ongetwijfeld: 45-NB-xx
quote:Oude foto:
Op donderdag 10 juli 2003 09:54 schreef Tr0ublegum het volgende:[..]
Foto's posten..!
Die velgen worden uiteraard nog vervangen door de originele velgen
DIt vind ik echt de mooiste kleur/model van de BX die 'r is!
Ik rij zelf 16 TRI, zelfde kleur, ook achterspoiler, heeft er wel wat van weg
misschien ooit een sport aanschaffen, als ik 'ns veel geld heb
quote:Tennisbal op de trekhaak
Op donderdag 10 juli 2003 10:20 schreef ook_gek het volgende:
BX sport. WTF is daar sport aan
Ik zou er niet eens in gezien willen worden. Ik vind het zulke lelijke wagens
We hebben nu een C5 en deze rijdt best fijn, alleen hij is vergeleken met de Xantia toch een stukje trager (ligt trouwens dezelfde motor in als de Xantia)
Ze rijden allebei erg fijn Als ik straks wat geld heb, koop ik denk ik ook een saxo VTS of een Xantia sport(bestaan die) ofzo
quote:Geschiedenis van de BX Sport
Op donderdag 10 juli 2003 10:20 schreef ook_gek het volgende:
BX sport. WTF is daar sport aan
De Citroën BX
De geschiedenis van de BX Sport begint uiteraard bij de 'normale' BX. De ontwikkeling van de BX begon in 1977. Doel was om een opvolger te creeeren voor het toenmalige middenklasse-model, de GS(A). De definitieve BX werd in september 1982 geintroduceerd, vlak voor de Salon de l'automobile in Parijs. Vanaf de introductie was de BX leverbaar in vijf (hatchback) uitvoeringen: de BX, de BX 14E, de BX 14RE, de BX 16RS en de BX 16TRS.
Nederland mocht in februari 1983 kennis maken met de BX. De auto werd daar enthousiast ontvangen, ondanks zijn eigenaardigheidjes zoals het ietwat afwijkende dashboard. Later in 1983 konden ook dieselrijders met de BX kennismaken: de BX 19D en 19TRD werden geintroduceerd.
De BX GT
Om de meer sportieve rijders ook een BX aan te kunnen bieden introduceerde Citroën in 1984 de BX GT. De BX GT beschikt over een 1905 cm3 benzine-motor met enkele Solex-carburateur waarmee het vermogen op 105 pk kwam. Uiterlijke kenmerken zijn onder andere een zwarte achterspoiler, GT-striping en een conventioneel dahboard met ronde klokken. De BX GT heeft een topsnelheid van 185 km per uur en accelereert in 10 seconden naar de 100 km per uur, in die tijd zeer acceptabele prestaties. De BX GT is leverbaar geweest in 1985 en 1986 en is opgevolgd door de BX GTi.
De BX Sport
Omdat het altijd sportiever kan introduceerde Citroën in de zomer van 1985 de BX Sport. De BX Sport heeft dezelfde 1905cm3 motor als de GT, maar door een aantal modificaties is het vermogen opgeschroefd van 105 tot 125 pk. De belangrijkste verschillen zijn een andere cylinderkop, een andere nokkenas en 2 carburateurs in plaats van 1. In het opschroeven van het vermogen heeft de constructeur Danielson een groot aandeel gehad.
Uiterlijk verschilt de BX Sport dag en nacht met de BX GT. Waar de GT nog tamelijk braaf en bescheiden oogt is de BX Sport een stuk woester. Dit komt door de montage van extra dikke bumpers met spoilers, een grote achterspoiler, sideskirts en spatbordverbredingen. Al deze aanpassingen geven de BX Sport een zeer sportieve look. Het interieur is ten opzichte van de BX GT iets luxer, voornamelijk door het gebruik van betere bekledingsmaterialen, met velours beklede sportstoelen en een sportstuur. De BX Sport was leverbaar in 5 kleuren: Gris Perlé (lichtgrijs), Gris Renard (dondergrijs, Rouge Vallelunga (rood), Noir (zwart) en Blanc (wit).
Het oorspronkelijke plan was om een gelimiteerde serie van 2500 exemplaren te bouwen voor de Franse, Belgische en Nederlandse markt. Door de enorme vraag (er ontstonden wachtlijsten voor de auto!) heeft Citroën besloten om nog 5000 extra exemplaren te bouwen waardoor het totaal aantal gebouwde BX Sport's tot 1986 op 7500 uitkomt. De BX Sport was dermate populair dat er nog een aantal is gebouwd terwijl de BX GTi al geleverd werd.
Een waardige opvolger kreeg de BX Sport pas in 1987 toen de BX 1.9 GTi 16v werd geintroduceerd. De 'gewone' GTi was eigenlijk geen waardige opvolger voor de BX Sport. Weliswaar waren de prestaties exaxt gelijk aan die van de Sport, maar een sportief gevoel ontbrak volkomen en uiterlijk is de GTi eerder saai dan sportief te noemen. De BX GTi 16v bracht het sportieve gevoel weer terug, niet in het minst door de prestraties (160 pk, topsnelheid 218 km per uur!)
De BX heeft altijd een wat saai en burgerlijk imago gehad. Voor wie verder kijkt ziet een fantastisch rijdende, zeer comfortabele ruimte auto die in veel opzichten meer te bieden heeft dan zijn (bij het grote publiek) meer geliefde klassegenoten als de Opel Kadett of Volkswagen Golf. Dankzij de beroemde hydraulische vering worden wegligging en comfort gecombineerd op een manier die alleen bij een Citroën mogelijk is. De BX Sport is een model uit de BX-serie dat bij de liefhebber het hart sneller laat slaan. Wat het pecies is laat zich moeilijk in woorden vertalen, maar de prestaties, het comfort en het geluid zorgen voor een extra dimensie vergeleken met andere BX'en. Het geluid van het inlaatsysteem wordt door Autovisie zelfs omschreven als ' een aanzuiggrom die onwillekeurig aan een bepaald Italiaans merk doet denken'. Citroën is er dan ook in geslaagd om een zeer fraaie en zeer comfortabele sportauto te ontwikkelen die deze website ten volle verdient.
quote:Boeie. Ze rijden heerlijk en vormen een mooi tegenwicht tegen de Golfjes, Kadettjes en CRX'jes. Een lekkere anti-auto dus.
Ik zou er niet eens in gezien willen worden. Ik vind het zulke lelijke wagens
quote:Op Martkplaats staat er 1tje voor 500 euro, niet echt duur dus.
Op donderdag 10 juli 2003 09:57 schreef Tr0ublegum het volgende:
* Jaloers is!DIt vind ik echt de mooiste kleur/model van de BX die 'r is!
Ik rij zelf 16 TRI, zelfde kleur, ook achterspoiler, heeft er wel wat van wegmisschien ooit een sport aanschaffen, als ik 'ns veel geld heb
quote:Man als ik zo een auto zie zit er altijd een ouwe vent in met een pijp. Dat is echt het beeld dat ik heb van deze auto
Op donderdag 10 juli 2003 11:15 schreef Wokschotel het volgende:Heel lul verhaal om een poging te doen om deze auto nog iets interesant over te laten komen. ( wat niet lukt )
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:21 schreef ook_gek het volgende:[..]
Man als ik zo een auto zie zit er altijd een ouwe vent in met een pijp. Dat is echt het beeld dat ik heb van deze auto
quote:Niks bekrompen aan. Eigen mening noemen ze dit. Maar kom op je kan mij niet vertellen dat die BX ook er uit ziet als een sportbak. Wat breedere wielkassen vleugeltje achter op. En het is een sportbak
Op donderdag 10 juli 2003 11:37 schreef Wokschotel het volgende:[..]
Dat zegt meer over jouw bekrompen manier van denken dan over deze auto.
quote:'t ziet er nog altijd beter uit dan zo'n standaard golfje waar elke 18-jarige puber met pet en gouden ketting in rijdt...
Op donderdag 10 juli 2003 13:08 schreef ook_gek het volgende:[..]
Niks bekrompen aan. Eigen mening noemen ze dit. Maar kom op je kan mij niet vertellen dat die BX ook er uit ziet als een sportbak. Wat breedere wielkassen vleugeltje achter op. En het is een sportbak
![]()
Die auto heeft alles om niet een sport auto te zijn. Al leg je er nog zo een dikke motor uit. Uiterlijk zal het nooit een sport auto zijn.
quote:Wil ze beiden niet tegen komen
Op donderdag 10 juli 2003 18:18 schreef BigBear het volgende:[..]
't ziet er nog altijd beter uit dan zo'n standaard golfje waar elke 18-jarige puber met pet en gouden ketting in rijdt...
quote:Zo kan ik nog wel even doorgaan..
Clever aerodynamics, self levelling suspension and headlamps that swivel to guide you through bends. This is the stuff that car makers brag about today. But the Citroen DS had them in 1955. It was front-wheel-drive and disc braked too. It's brilliant, it's beautiful, it's the greatest car in the world.
Ohja en trouwens: André Citroën was geen Nederlander, zijn vader wel, maar deze verhuisde naar Frankrijk.
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 13:08 schreef ook_gek het volgende:[..]
Niks bekrompen aan. Eigen mening noemen ze dit. Maar kom op je kan mij niet vertellen dat die BX ook er uit ziet als een sportbak. Wat breedere wielkassen vleugeltje achter op. En het is een sportbak
![]()
Die auto heeft alles om niet een sport auto te zijn. Al leg je er nog zo een dikke motor uit. Uiterlijk zal het nooit een sport auto zijn.
Snap niet dat je dit niet mooi vindt
Mijn eigen lijstje:
* Rode BX 1.6 injectie uit 1990 (R.I.P. na gebruik door laatste eigenaar)
* Metallic Grijze BX Turbo Diesel uit 88 (zat in elkaar door aanrijding, rijd nu weer)
* Blauwe BX 1.6 Gas (R.I.P. lantaarnpaal. Zie foto onder)
* Rode ZX 1.9 Diesel, rijd ik nog steeds in.
Mijn ZXje heeft nu trouwens zo'n 355.000 KM op de teller!!!
Mijn pa heeft net zijn 'nieuwe' XM 2.5 Turbo Diesel uit 1998 opgehaald. Special modem met alle denkbare opties (airco, cruisecontrol, elec. ramen, centr. deurvgrdl., airbags, etc. etc. etc.) Is er eentje waar er niet veel van rondrijden op de Nederlandse wegen.
Citroën roeleerd!!!
Foto:
Uitleg:
Op een lantaarnpaal gereden na een speciale manier van rijden. Webby (van Fok! duh!!!) nam de vluchtheuvel op een speciale manier en moest uitwijken. Harde klap, hoop LHM op straat en 2 pakjes sigaretten in een uur waren het gevolg Wel een hoop lol whehehe
quote:Is 355.000 KM vergelijkbaar?
Op woensdag 30 juli 2003 23:07 schreef milker het volgende:
ZX Avantage 1.4 uit '92 in handen van ondergetekende. Km stand > 286.000 zonder noemenswaardige problemen (enkel de gewone slijtdelen). Iemand met een ZX met vergelijkbare km-stand?
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 18:18 schreef BigBear het volgende:[..]
't ziet er nog altijd beter uit dan zo'n standaard golfje waar elke 18-jarige puber met pet en gouden ketting in rijdt...
Alle golf dingen moeten PREVENTIEF geruimd worden in mijn ogen!
quote:Wij hebben denk zo'n 6 CX'en gehad. Varieerend in type en accesoires etc. etc.
Op zondag 3 november 2002 23:03 schreef Lone_Gunman het volgende:
Een van mijn favoriete wagens. Van de buitenkant zijn ze niet zo mooi, maar van binnen zitten ze lekker ruim en comfortabel, ook is er meer ruimte omdat die 'heuvel' niet tussen de voorstoelen zit.Twee keer hebben we deze gehad. de CX. Een nieuwe in het mint-groen. En een goud-kleurige waar wel veel mis mee was. Maakte een heel leuk geluid. problemen met de transmissie.
In mijn ogen 1 van de mooiste Citroëns, al komen de DS, 2CV en SM ook in aanmerking voor de nummer 1!
Ik ga binnenkort in een SM rijden, me automonteur heb er pas 1 gekocht en me uitgenodigd om eens een rondje te komen scheuren met die bak! Geweldig die neus!
Maar CX, het is zo jammer dat ze onder je reet vandaan rotten Probeer bv. maar eens een fatsoenlijke achterklep te krijgen (origineel), dat lukt je niet want die dingen rotten gewoon onderop helaas
Voor de rest, briljante auto's en volgens de tests van vroeger zaten ze beter dan het beste bankstel!
Herinner me nog een mooie CX hier thuis toen ik net me rijbewijs had, ff auto in ze laagste stand en jakkeren met die bak! Wat ging dat lekker, net een slagschip!
*heimelijk terugdenkt aan goede auto tijd*
quote:Jij was zeker ook fan van www.antibx.nl of niet?
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:33 schreef ThaFreak het volgende:
bx dat is de meest verschrikkelijke auto ooit gemaakt....
moeten zonder pardon allemaal van de weg worden gehaald!
Zo jah, weet je wat het mooiste van die site is/was? Ze konden DOEN wat ze wilden (pissen in de olie, tegen bomen rijden, etc. etc. etc.) maar dat ding BLEEF gaan! Maakte niet uit wat ze deden, ze bleven gaan!
Ennuh, ooit wel eens een andere auto gezien die op limonadesiroop, water, cola of pis kan veren? De BX kan het! Het is niet best, maar als je LHM op is dan kan je er zo elke vloeistof indouwen die je wilt, no matter what, het veert!
Dat kan je van al die andere standaard prut auto's niet zeggen! Moet je daar is een schokdemper of veerpoot moeten vervangen, whoehahahaha! Bij de echte Citroën draai je er gewoon een nieuw bolletje van 20 pleuros op en hij doet het weer zonder problemen!
Citroën
quote:Neej kende de hele site niet eens....
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:36 schreef thaduck het volgende:[..]
Jij was zeker ook fan van www.antibx.nl of niet?
quote:Het uiterlijk is het beste aan de BX. Uniek, karaktiristiek en nergens mee te vergelijken (and I mean that in a good way)
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:41 schreef ThaFreak het volgende:
Neej kende de hele site niet eens....
Het zullen vast wel goede auto's zijn maar het uiterlijk
quote:Ik heb er diverse gereden (zie boven) en het zijn niet de mooiste auto's vind ik. Maar wel wat jij zegt, uniek! Zo worden ze niet meer gemaakt, opvallend design, net als de lelijke eend, ze worden er mooi van!
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Het uiterlijk is het beste aan de BX. Uniek, karaktiristiek en nergens mee te vergelijken (and I mean that in a good way)
.
Dat is ook 1 van mijn redenen om Citroën te rijden (op het relatieve goedkope aspect na en de Citrofiel die ik ook wel pappa noem na ) is dat het hoofdzakelijk aparte auto's zijn. Altijd een aparte vormgeving, uniek en trendzettend (kijk maar eens naar de Pluriel!)
quote:Het begint nu weer een beetje te komen, voorbije jaren waren wat design betreft niet echt bijzonder, Citroën-bijzonder dan (Xantia, Xsara, Saxo). Allemaal goeie auto's, maar niet echt karaktiritiek. Ik hoop dat Citroën de reeks C# modellen waardig doorzet met een C6 op C6 Ligneage-basis en een aparte C4. Maar gezien de scoops van de C4 komt dat wel goed.
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:46 schreef thaduck het volgende:
Dat is ook 1 van mijn redenen om Citroën te rijden (op het relatieve goedkope aspect na en de Citrofiel die ik ook wel pappa noem na) is dat het hoofdzakelijk aparte auto's zijn. Altijd een aparte vormgeving, uniek en trendzettend (kijk maar eens naar de Pluriel!)
quote:Heb je gelijk in. Voeg aan het rijtje trouwens ook gerust de ZX toe.
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Het begint nu weer een beetje te komen, voorbije jaren waren wat design betreft niet echt bijzonder, Citroën-bijzonder dan (Xantia, Xsara, Saxo). Allemaal goeie auto's, maar niet echt karaktiritiek. Ik hoop dat Citroën de reeks C# modellen waardig doorzet met een C6 op C6 Ligneage-basis en een aparte C4. Maar gezien de scoops van de C4 komt dat wel goed.
Denk dat de XM de oudste is die echt Citroën was. Nu dan weer de C-serie.. Ben vooral erg benieuwd naar de C6, de opvolger van de DS/CX. Zag er als prototype in ieder geval erg strak uit!
[Edit]
Enige wat ik hoop is dat ze de achterwielkas net als bij de CX ook dichtmaken, dat staat vind ik een stuk strakker..
[/Edit]
quote:Echt een supermooie auto ja
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:52 schreef thaduck het volgende:
Ben vooral erg benieuwd naar de C6, de opvolger van de DS/CX. Zag er als prototype in ieder geval erg strak uit!
Enige wat ik hoop is dat ze de achterwielkas net als bij de CX ook dichtmaken, dat staat vind ik een stuk strakker..
Over die wielkast: Ik weet het niet hoor, dan zou het misschien juist een te letterlijke moderne vertaling van de CX zijn.
quote:Hummm.. Me bureau is nu 20 CM hoger
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Echt een supermooie auto ja
[afbeelding]
om het af te leren
quote:Daar heb je wel wat gelijk in, maar ik vind dichtere kasten nou eenmaal mooier
Over die wielkast: Ik weet het niet hoor, dan zou het misschien juist een te letterlijke moderne vertaling van de CX zijn.
Motor:
Maserati type C 114 , 6 cilinders in V vorm op 90 graden
Boring: 87 mm.
Slag: 75 mm.
Cilinder inhoud: 2670 cc
Compressieverhouding: 9 (superbrandstof)
2 x 2 bovenliggende nokkenassen, aangedreven door twee kettingen
Cilinderkoppen en blok in lichtmetaal (aluminium)
Verwisselbare cilindervoeringen
Olieradiateur van lichtmetaal.
3 dubbele Weber-carburateurs of Electronische benzine-inspuiting (Bosch) (vanaf september '72)
Op 1 reparatie na van 200 euro doet ' ie het perfect.. Ben net terug van 2 weken frankrijk met dit apparaat waar 'ie 5500 km heeft gereden.
Het enige nadeel is dat 'ie niet zo hard gaat.. 167 volgens het boekje, in de praktijk maar 164 als ie zwaar beladen is.
Bij 7 % hellingen gaat 'ie niet harder dan 80, maar ik was niet de enige die niet zo hard ging gelukkig
Op de tolwegen door de bergen (inc 7% hellingen) rijdt 'ie (zwaar beladen + 3 pers) 1 op 14,5 !! (het is een 1.4 benzine). Zelfs 1 keertje een tank 1:16,2 gereden
Heerlijk autootje.. lekker ruim, stil, comfortabel, zuinig.. en zeker over die kleine weggetjes in frankrijk is het gewoon genieten om erin te rijden
quote:Mooi wagentje hoor, die Saxo, alleen is deze er ook in een hele mooie zilvergrijze kleur met donkergrijze bumpers, zoals op dit plaatje.
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:19 schreef Joostve het volgende:
[afbeelding]
links de saxo 16v (bj2003) van mij en rechts de 1.1 (bj1999) van me moeder
Vind ik eerlijk gezegd mooier dan rood. Alleen zou ik dan wel andere velgen eronder leggen, mooie OZ of BBS velgen
De eerste keer had ik de verwarming van de BX 16 tri () gemold, waardoor de motor oververhit raakte (ofzoiets.. snapte er echt de ballen van)
En de tweede keer waren de massapunten van de AX 1.1 verleten waardoor de koeling niet goed aansloeg en weer de motor te warm werd.
Toch pak ik de volgende keer weer een citroen (heb de keuze uit een Fiat Marea Weekend, of Citroen AX, BX of eventueel DS )
Citrofilie zit in de genen bij mij thuis haha
Zat even te spelen met fotootjes van de BX van mijn broer.
quote:Je hebt altijd baas boven baas!
[b]Mijn ZXje heeft nu trouwens zo'n 355.000 KM op de teller!!!
quote:volgens mij zijn alle planten een beetje vergiftigd door die BX
Op maandag 11 augustus 2003 13:14 schreef Chiquita het volgende:
Bij mij thuis ook.
Zat even te spelen met fotootjes van de BX van mijn broer.
[afbeelding]
95'er ZX 1.9 prutteldiesel maar onverwoestbaar.
277.000 km
Uitvoering: Reflex 3-deurs.
Halve dashboardverlichting is uitgevallen en de voorwielophanging is ook niet meer helemaal jofel, maar ach, 't gaat erom dat ie rijdt.
Dat soort dingen moet je bij een Citroën ook voor lief nemen
quote:Geen beker/blikje houders?!
Op maandag 8 september 2003 01:35 schreef Eric82 het volgende:
toch mis ik nog een foto van de DSbij deze
quote:Tja, gehuurd.... afgetrapt zeker. Citroën staat inderdaad bekend om zijn slechte wegligging
Op maandag 8 september 2003 13:15 schreef Eyeopener het volgende:
Paar weken geleden in Spanje in C5 gehuurd voor een week. Bijna nieuw (10.000 km), maar wat een k*tbak. Hele slechte wegligging, veels te lange versnellingen (1 en 2 vooral), sloom... Maw: ik vond het merk al niks, maar nu weet ik het echt zeker... Koop voor dat geld een Seat Toledo/Peugeot 406/oid
Peugeot zal zekers snellere motoren hebben die minder sloom zijn....komen tenslotte uit dezelfde fabriek.
Je hebt een slechte ervaring met een huurauto van Citroën en gelijk is het merk niks.....zucht.
quote:Lees mijn post nog eens... dat ding was gloednieuw! Als je een auto in 10.000km kan aftrappen dan is er echt iets mis met het merk
Op maandag 8 september 2003 17:03 schreef Braaa het volgende:[..]
Tja, gehuurd.... afgetrapt zeker. Citroën staat inderdaad bekend om zijn slechte wegligging
Peugeot zal zekers snellere motoren hebben die minder sloom zijn....komen tenslotte uit dezelfde fabriek.
Je hebt een slechte ervaring met een huurauto van Citroën en gelijk is het merk niks.....zucht.
quote:Dat kan dus heel makkelijk, je kan iedere willekeurige auto makkelijk binnen 1000km naar de eeuwige motorjachtvelden verbannen
Op dinsdag 9 september 2003 19:39 schreef Eyeopener het volgende:[..]
Lees mijn post nog eens... dat ding was gloednieuw! Als je een auto in 10.000km kan aftrappen dan is er echt iets mis met het merk
Huurauto is vaak sysnoniem voor:"toch niet van mij lekker doortrekken tot hij niet meer verder wil, rossen door die versnellingen heen en hard over bulten".
blijft het feit dat er structurele fouten/problemen zijn met die bak: veel te lange verschellingen, zeer slechte wegligging...
quote:
Op maandag 8 september 2003 00:22 schreef Nachtapotheker het volgende:
* Nachtapotheker heeft een nieuwe citroen aangeschaftEen AX 1.5 D
quote:
Op maandag 8 september 2003 01:35 schreef Eric82 het volgende:
toch mis ik nog een foto van de DSbij deze
Nu hebben we een kleintje en de saxo kwam er met veiligheidstesten nou niet fantastisch uit de verf.
Ik hoop wel bij een volgende auto genoeg centjes te hebben voor een C3 of ook die nieuwe C2 vind ik wel grappig (mits ie een kinderwagen kwijt kan zonder een bank een deel om te klappen (wij nu dus met de Yaris ) denk alleen dat ie toch te klein is.
Pic van de c2:
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 20:10 schreef Nesto het volgende:
*meldt95'er ZX 1.9 prutteldiesel maar onverwoestbaar.
277.000 280.000 km
Uitvoering: Reflex 3-deurs.Halve dashboardverlichting is uitgevallen en de voorwielophanging is ook niet meer helemaal jofel, maar ach, 't gaat erom dat ie rijdt.
Dat soort dingen moet je bij een Citroën ook voor lief nemen
Oh ja, je ziet geen touwtjes van de hoedenplank omdat ik em er helemaal heb uitgehaald
quote:Hij is echt heeeeel erg vet
Op donderdag 11 september 2003 20:49 schreef Wokschotel het volgende:
Ik heb eindelijk originele velgen onder mijn BX Sport
Motorisch in orde en voor de rest in goede staat volgens die vent. Enige is dat ie al 2 jaar stilstaat en 2 lekke banden heeft..
Maandagavond ga ik loeren, mijn ZX is beetje op (zit nu op 360.296 KM en ik merk dat de koppeling steeds hoger komt weer (platen versleten) en paar butsen in de ruit door steenopslag (gaat scheuren van de winter).
Als ut wat is koop ik um, goedkoper dan deze bak in wegenbelasting (bijna 400 euro per kwartaal) en prive rijd ik vrij weinig (KM of 200 per week). En een CX, tjah.. dat is gewoon !!
mehari
burton
quote:Echt cool man! Zwaar jaloers
Op donderdag 11 september 2003 20:49 schreef Wokschotel het volgende:
Ik heb eindelijk originele velgen onder mijn BX Sport
jammer dat ik voorlopig echt geen geld heb.. over een paar jaar misschien. Maarja vind dan nog maar ens ene he, ze worden zeldzamer en ouder
quote:Van die burton heb ik nog nooit gehoord?! Heb je wat meer informatie over deze auto's?
Op donderdag 11 september 2003 21:26 schreef Breemz het volgende:
Hebben een Burton (die sportwagen op basis van de allom bekende 2cv) verder komt er nog een Mehari aan maar daar wordt nog driftig naar gezochtmehari
[afbeelding]
burton
[afbeelding]
hier heeft iemand zich uitgeleefd op een bx break. Op zich vind ik het resultaat echt wel mooi, maar ik zou het echt niet op een break hebben gedaan, de rear spoiler ziet er zo dom uit. De voorkant is echter zeer bruut gemaakt!
quote:Ik vind de voorkant ook echt zum kotsen: De lippen onder de spoiler
Op dinsdag 16 september 2003 15:33 schreef Tr0ublegum het volgende:
http://citf.fateback.com/mybx19.htmlhier heeft iemand zich uitgeleefd op een bx break. Op zich vind ik het resultaat echt wel mooi, maar ik zou het echt niet op een break hebben gedaan, de rear spoiler ziet er zo dom uit. De voorkant is echter zeer bruut gemaakt!
Disclaimer: Excuses voor deze ventilatie van mijn ongenoegen.
quote:Godsjezus! En het was zo'n mooie auto. Het is toch ongelofelijk hoe sommige mensen hun auto kunnen verkloten.
Op dinsdag 16 september 2003 15:33 schreef Tr0ublegum het volgende:
http://citf.fateback.com/mybx19.htmlhier heeft iemand zich uitgeleefd op een bx break. Op zich vind ik het resultaat echt wel mooi, maar ik zou het echt niet op een break hebben gedaan, de rear spoiler ziet er zo dom uit. De voorkant is echter zeer bruut gemaakt!
quote:Whehehe, ik ken de eigenaar van deze auto. Het is ook niet mijn smaak, maar, ehm, 'apart' is het zeker wel
Op dinsdag 16 september 2003 15:33 schreef Tr0ublegum het volgende:
http://citf.fateback.com/mybx19.htmlhier heeft iemand zich uitgeleefd op een bx break. Op zich vind ik het resultaat echt wel mooi, maar ik zou het echt niet op een break hebben gedaan, de rear spoiler ziet er zo dom uit. De voorkant is echter zeer bruut gemaakt!
1.You know your mechanic better than your mother in-law.
2. You can spell and pronounce names like pur-flux, valeo, hydraurincage correctly.
3. You frequently turn off the radio and wind down the windows to listen to unusual noises from your car.
4. You become handy with super glue.
5. You complain of backaches after traveling in other cars.
6. You always check if the oil stain on the garage floor has changed shape or size since yesterday.
7. You always renew your AAM membership on time.
8. The spare parts dealer gives you a frequent shopper discount.
9. You know all the scrap yards that stock french car parts.
10. Your wife threatens separation if you spend your weekend thinkering with your car.
11. You can joke and boast about your last break down.
12. You never worry about car theft.
13. You have bottles of LHM in your boot.
14. No matter how expensive repair charges are, you still claim it's cheaper than Alfa or Fiat.
15. Pray before long journeys for the car not to breakdown.
16. You hang around forums like this and post messages like "Re: signs that you are a Citroen owner".
17. Your phone bills look as though you are having an affair with the mechanic.
18. You've got the Haynes Manual even though you're not a DIY person.
19. ....and you study all 300 pages.
20.You greet fellow Citroen owners like long lost buddies.
21.Home is where the Citroen is most of the time and therefore you go home to the workshop and visit the house that you bought or rent for a bath and change of clothes then go back to work.
22.Your total mileage in the Citroen is made up of generally a major part the distance it takes to get to the workshop... the rest is half way to work/home or half way to an urgent meeting/appointment.
23.You have a room specifically set aside in your house/apt for Citroen spare parts and a large cabinet of files/references etc which are Citroen related.
24.When you go to a bookshop, the first thing you do when you see a magazine on the shelf is to look for a Citroen article, if none you'd move onto the next magazine....
25. Wife wakes up alone in bed on a Saturday morning only to find husband in the garage under another babe's 'hood'
26. You use the phrase 'Nothing Moves You Like A Citroen' as the welcome note on your Nokia phone.
27. You give your car a French name.
28. Your car maintenance records are more complete and in order than your income tax returns.
29. You are strongly against street racing, but you considered it a duty to prove yourself at the traffic lights that your car can holds its own.
30. Always keeping an eye out for another Citroen on the road, and feel damned happy to see one.
31. The first thing you do when you get online is visit this forum to check what's new.
32. You get worried when your car doesn't give you problems for more than 2 months in a row.
33. You are called an idiot for buying a Citroen and you smile.
34. Your 'mates' regularly take the piss out of your 'giant mechano set'
35. you have a list of what parts or still original on the car, and try to remove as many as possible.
36. You have an extension on the garage for spares bought 'for when it goes' rather than if it goes.
37. you have a diary of when you expect your next major job to be (burst pipe, sticky brakes etc)
38. you no longer buy 1litre cans of LHM but 50 litre drums
39. you cant fit anything in the boot for all the tools
40. you have TWO copies of the haynes, one for the garage and one for the house.
41. you buy 500mb of internet space just to put manuals into (maybe thats just me)
42. Your typing skills have gone from 1word per minute to 200 words per minute from over use of forums.
43. when ever you drive off you always stop after 2 metres, jump out and check the oil stains
44. you have break down cover with Home Start
45. the brake down people no longer send a van to fix the car, but a flat bed to trailer it home
46. you know most of the brake down service operators
47. you happily pay more for brake down cover than insurance
48. You pay £200 a year to the RAC for breakdown cover for the family's cars (2 Cits and 2 Renaults) and lose your "no claims bonus" every year because your daughter's Renault has broken down on the motorway and your son's Renault refuses to start in the winter.
49. You flog your old BX RD for £350 'cos you think that after 170k miles it is going to cost you a fortune to maintain and 5 years later he tells you that it has given faultless service and he has just flogged it for £400 to a mate even though it now has cracked 200 k.
50. You flog your old BX TGD with "all bills for recent work" and the buyer refuses to believe there are no bills for the last two years.
51. After doing nothing to the car for 2 years you take it for an MOT and it fails. Heart in mouth you anticipate a huge bill for repiping, new front struts, welding of rear subframe, new boots needed on drive shafts and probably a new octopus etc, etc to be told that one of the rear number plate light bulbs has gone.
52. Everybody takes the piss out of your old BX until they take a ride and say how much smoother and more comfortable it is than their brand new Honda Civic, Jazz, HRT etc.
53. You go to every car boot sale/vide grenier/antiques fair you can find on your holiday in France looking for Citroen pin badges/ posters/ postcards/ adverts/keyrings.
54. You spend hours listening to your mates telling you of all the "luxury extras" his new car has like electric windows, tilt-slide sunroofs/remote locking/alarm systems/6 speaker stereo systems etc and then say yes my 12 year old BX has those too.
55. You piss youself laughing as you pass the 4x4 stuck in flood water by lifting the suspension on your BX.
56. You listen to stories of the exceptional economy of new diesel Fords which now do 35 to the gallon and remember that BXs have been doing 45 - 50mpg for 20 years (and a hell of a lot faster)
quote:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog nooit van een "stopzetter" gehoord heb...
Op donderdag 25 september 2003 21:45 schreef Nesto het volgende:
Nog even een vraagje tussendoor voor de mensen die er misschien meer van weten.
Laatst moest bij mijn ZX 1.9 diesel een zgn. stopzetter/electrostop vervangen worden. Bij mijn weten heeft het iets te maken met de brandstoftoevoer. Iemand enig idee wat dit onderdeel precies doet, het is me ontschoten om het aan de monteur te vragen
quote:tja, de monteur (officiëel Citroën) had het over een 'stopzetter' en op de rekening stond 'electrostop'.
Op donderdag 25 september 2003 21:55 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog nooit van een "stopzetter" gehoord heb...![]()
Maar veel auto's hebben wel een mechanisme dat de brandstoftoevoer afsluit op het moment dat de spanning vervalt. Dit in verband met een eventueel ongeluk en brandgevaar. Dus misschien werd dit bedoeld?
maar ik zie hier een 1600 16v staan uit 2003... en die heeft gewoon die billige crap uitlaat die onze 1400 ook heeft... in 2001 werden de 16v's met een dikke uitlaat geleverd... zoon dikke ronde pijp die op een hele grote dikke pot uitkwam..... :S maarja
oja... die saxo is van mij over precies een jaartje ik ben vandaag 17 geworden
ff kijken of ik ergens een 1600 16v op kan snorren voor er in
of iets groters
beetje ombouwen... moet kunnen.. toch?
het is een donkerblauwe BX 16 TRI, met een spoilertje, Citroën raamband en een streepje op de zij
rijdt echt meesterlijk, hardstikke comfortabel (4 electrische ramen, centrale deurvergrendeling, super vering ), en vrij vlot ook!!
105 pk, 910 kilo leeg, 1580cc.. van 0-100km/u in 10.1 secs
topsnelheid van 190km/u
echt heel vreemd om te horen dat zoveel mensen een bx zo lelijk vinden, ik vind het juist een geweldig mooie auto
btw, die BX sport is echt meesterlijk.. serie 1, met je originele velgen, echt geweldig
Mijn droomauto is een knalrode BX Sport, net zoals in Flodder
valt me op trouwens dat er wel een paar zijn met een 16 TRI, terwijl ik dat type zelf juist bijna nooit zie (behalve me eige dan )
quote:dat is een standaard 'bug' van de bx, als je de verwarming altijd uit hebt staan, verbrand op den duur het motortje van de verwarming. Je moet de verwarming dus altijd wat aan hebben staan (op minimaal 25% ofzo)
Op zondag 10 augustus 2003 14:36 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ik heb nu twee keer een roadtrip gemaakt met een citroen, en beide keren heb ik op locatie een bezoek kunnen brengen aan de citroen-garageDe eerste keer had ik de verwarming van de BX 16 tri (
) gemold, waardoor de motor oververhit raakte (ofzoiets.. snapte er echt de ballen van)
Voor een 1,6 motor heeft dat ding echt wel prima prestaties hoor (zit geloof ik een blok in uit een peugeot-nogwat gti). En die wegligging he.. heerlijk comfortabel, drempeltjes lach je om
hij moet binnenkort apk-gekeurd worden (had eigenlijk al moeten gebeuren, maar mijn vader let daar nooit op, en hij staat nog op zijn naam enz.), hoop dat hij 'r zonder al te veel problemen doorheen komt, wil er zeker voorlopig in blijven rijden.
quote:haha ja drempeltjes met 80 nemen, ff wat golfjes inhalen die met 15 over een drempel rijden
Op dinsdag 30 september 2003 23:01 schreef Tr0ublegum het volgende:
Jaa, mooie auto hoor! ik heb dus dezelfde, maar dan zonder mistlampen (helaas), maar mét electrisch schuif/kantel dak, en in 't grijsVoor een 1,6 motor heeft dat ding echt wel prima prestaties hoor (zit geloof ik een blok in uit een peugeot-nogwat gti). En die wegligging he.. heerlijk comfortabel, drempeltjes lach je om
hij moet binnenkort apk-gekeurd worden (had eigenlijk al moeten gebeuren, maar mijn vader let daar nooit op, en hij staat nog op zijn naam enz.), hoop dat hij 'r zonder al te veel problemen doorheen komt, wil er zeker voorlopig in blijven rijden.
echt super
http://www.geocities.com/kluytje/BX_GTI.JPG
Saab EN Citroen
Enne voor de Bx haters www.antibx.nl
of voor de liefhebbers www.bxclub.nl
quote:Zo ja van die k*t golfjes
Op woensdag 1 oktober 2003 01:17 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
haha ja drempeltjes met 80 nemen, ff wat golfjes inhalen die met 15 over een drempel rijden
echt super
quote:btw check mijn sticker op mijn achterraam
Op woensdag 1 oktober 2003 23:53 schreef Hans_worst het volgende:[..]
Zo ja van die k*t golfjes
waar half nl. in rond rijdt...
Wij hebben heirzo in 2,5 km weg 12 drempels liggen en dan cross ik met mun Bx GTI lekker met 50 km (inhalen op de drempels) voorbij audi's golfjes slOpel's en de hele ander zooi...
Hij kan er weer effe tegenaan. Ik zal nog wel eens wat foto's maken als ik zowel de auto als de digicam van m'n vader geleend heb
* Tr0ublegum kan weer gaan drempelhoppen
quote:Jaja hierzo ook een lid van de bx club nl...
Op donderdag 2 oktober 2003 00:03 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
btw check mijn sticker op mijn achterraam
quote:AntiBX is al jaar of 2 offline geloof ik hoor, staat allang zo'n melding dat ze weer online komen..
Op vrijdag 3 oktober 2003 23:48 schreef Hans_worst het volgende:[..]
Jaja hierzo ook een lid van de bx club nl...
Enne binnenkort allemmal weer komme op www.antibx.nl want daar hebben we een tijd geleden nogal zitten zeiken tegen de anti-bx-ers...totdat de site gesloten werd...maar binnenkort weer online !!!
Tevens halen ze zichzelf heel erg dom naar beneden, wat ze ook uitvreten met de BX (tot pissen in de olie/LHM/etc.) hij BLIJFT rijden en lopen
quote:joooooh beterz , ga je ook meedoen met de najaarsrit, 25 oktober? Ik zoiezo wel
Op vrijdag 3 oktober 2003 23:48 schreef Hans_worst het volgende:[..]
Jaja hierzo ook een lid van de bx club nl...
Enne binnenkort allemmal weer komme op www.antibx.nl want daar hebben we een tijd geleden nogal zitten zeiken tegen de anti-bx-ers...totdat de site gesloten werd...maar binnenkort weer online !!!
gogo anti antibx
quote:hey hehe ook 2e serie
Op zaterdag 4 oktober 2003 14:04 schreef Tr0ublegum het volgende:
Hier dan een plaatje van mijn BX 16 TRi
(foto niet erg duidelijk, genomen door het raam bij regenachtig weer, maak nog wel eens wat betere foto's)
de achterlamp units van 1e en 2e serie (die met witte blokkie) vind ik persoonlijk een betere uitstraling hebben dan de 3e serie (donker bovenstuk).
zit nog leuk in de lak ook, mooie kleur
vreemde wieldoppen heb je btw, die zijn niet standaard right?
Ook jammer, de zwarte rubber strip rondom heeft op enkele plaatsen losgelaten, dat ziet wel slordig uit. Op termijn wordt deze auto mijn eigendom, en dan ga ik er wat geld in steken, dus bijvoorbeeld die rubber strips vervangen, maar ook bijvoorbeeld de boxen vervangen. Tevens zou ik mistlampen voorop zeker wel mooi vinden, zoals die van jou heeft.
Maar de voorbumper van jouw bx is toch niet origineel? of zie ik dat nu verkeerd?
quote:hey ja ik mis ook een stukkie strip op mijn voorbumper.. en nee hij is niet origineel omdat iemand toen ie 2 weken oud was, de voorkant in mekaar heeft gereden dus.. maar volgens mijn vader zit er wel weer dezelfde bumper op?!
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:27 schreef Tr0ublegum het volgende:
Wieldoppen zijn idd niet standaard (zover ik weet). De kwaliteit van de lak valt enigszins tegen als je van dichtbij gaat kijken hoorOok jammer, de zwarte rubber strip rondom heeft op enkele plaatsen losgelaten, dat ziet wel slordig uit. Op termijn wordt deze auto mijn eigendom, en dan ga ik er wat geld in steken, dus bijvoorbeeld die rubber strips vervangen, maar ook bijvoorbeeld de boxen vervangen. Tevens zou ik mistlampen voorop zeker wel mooi vinden, zoals die van jou heeft.
Maar de voorbumper van jouw bx is toch niet origineel? of zie ik dat nu verkeerd?
btw mijn lak zit er ook niet goed meer op.. vooral het dak, allemaal kleine krasjes en op het dak exact boven de bestuurdersplaats, laat de lak los... binnenkort ff met zo'n spuitbusje bewerken dus
wat zie jij dan anders aan me bumper?!
edit: oh of bedoel je het lichtelijk kleurverschil? ja toen was ik ff naar Duitsland gereden, ennuh kmoet ff eens in de paar maand de bumpers invetten, om ze dus mooi donkerblauw te houden (zelfde kleur als auto dus). Had ik toen al een tijdje niet meer gedaan
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:37 schreef Breemz het volgende:
alle informatiemaar is een kitcar he.. dus zelf knutselen.. de site met alle info
quote:Ik kan er naast zitten hoor, maar op onderstaande foto zie ik een spoilerachtig iets op de voorbumper, en ik weet dat mijn 16 tri dat zeker niet heeft. Ook heb ik geen enkele mogelijkheid om mistlampen in te bouwen zonder de bumper te bewerken. Nu is het natuurlijk mogelijk dat mijn bumper juist niet origineel is, aangezien jij wel de hele historie kent van jouw auto, en ik alleen van het afgelopen jaar.
Op zaterdag 4 oktober 2003 21:56 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
wat zie jij dan anders aan me bumper?!
quote:nouja dat weet ik niet, maar mijn pa wel
Op zondag 5 oktober 2003 13:42 schreef Tr0ublegum het volgende:[..]
Ik kan er naast zitten hoor, maar op onderstaande foto zie ik een spoilerachtig iets op de voorbumper, en ik weet dat mijn 16 tri dat zeker niet heeft. Ook heb ik geen enkele mogelijkheid om mistlampen in te bouwen zonder de bumper te bewerken. Nu is het natuurlijk mogelijk dat mijn bumper juist niet origineel is, aangezien jij wel de hele historie kent van jouw auto, en ik alleen van het afgelopen jaar.
ik denk zelf dat het een speciale bumper is voor mistlampen???
volgens mij zit dat kleine spoilertje er standaard wel op.. maar ok ik heb het misschien mis
Hier zit dezelfde bumper op als op mijn 16 TRi, voor de rest is het dezelfde uitvoering (op de achterspoiler na dan, maar die zit er origineel sowieso niet op als 't goed is)
Niet dat ik zo graag m'n gelijk wil halen hoor, maar ik vroeg me toch af hoe het nu zit eigenlijk BX-liefhebbers zijn een uitstervend ras, dus laten we geen ruzie gaan maken
quote:hehe nee hoor, zeg kheb net mijn pa ff gevraagd, blijkt dus dat ie wel dat spoilertje er zelf op heeft gezet.. nooit geweten
Op zondag 5 oktober 2003 15:13 schreef Tr0ublegum het volgende:
Even ge-googlet op BX 16 TRi, en kwam uit op dit plaatje op de site http://home.iae.nl/users/havens/rcitroen.htm :Hier zit dezelfde bumper op als op mijn 16 TRi, voor de rest is het dezelfde uitvoering (op de achterspoiler na dan, maar die zit er origineel sowieso niet op als 't goed is)
Niet dat ik zo graag m'n gelijk wil halen hoor, maar ik vroeg me toch af hoe het nu zit eigenlijk
BX-liefhebbers zijn een uitstervend ras, dus laten we geen ruzie gaan maken
hij is jaaaren terug citroën specialist geweest
quote:Tuurlijk valt die te chiptunen!
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:23 schreef Joostve het volgende:
weet er iemand of de Saxo 1.6 16v te chiptunen valt
en of er dan nog meer uit te halen is?
(bron www.cth.be)
MERK TYPE PK NM PK NM Tech.gegevens Soort tuning
Saxo 1.6 vts 16v 120 --- +8 +14 Obd / Chip
Excl. BTW Incl. BTW
¤ 454,55 ¤ 550,-
quote:je zou een openluchtfilter kunnen inbouwen
Op woensdag 8 oktober 2003 07:26 schreef Metro2005 het volgende:
ik wil misschien binnenkort een citroen zx 1.6 kopen met 90pk
aangezien mijn auto die ik nu heb rond de 130pk heeft zal dat wel even minder aanvoelen denk ik.
hoe krijg je goedkoop nog een paar paardjes uit die zx ? (zeg maar tot rond de 100 pk )
quote:De 1.8, 1.8 16V, 2.0 of 2.0 16V kopen.
Op woensdag 8 oktober 2003 07:26 schreef Metro2005 het volgende:
ik wil misschien binnenkort een citroen zx 1.6 kopen met 90pk
aangezien mijn auto die ik nu heb rond de 130pk heeft zal dat wel even minder aanvoelen denk ik.
hoe krijg je goedkoop nog een paar paardjes uit die zx ? (zeg maar tot rond de 100 pk )
Ik heb de 1.8 (103 pk) en kan je zeggen dat in acceleratie dat meer dan voldoende is. Als je vaak door duitsland aan het cruisen bent is het net genoeg.
das wel errug veel vind je niet
ik denk als je het complete in en uitlaatsysteem van je auto vervangt dat je er 15pk bij hebt.
maar dat is inderdaad iets om mee te beginnen ja
verder nog opties
- Luchtfilter (open of vervangings)
- katalysator weg
- andere midden/einddemper
Daarna kan je nog dingen gaan doen als:
- bougies/kabels
- Benzinedruk verhogen
- computer/chip aanpassen
Dan krijg je dingen als:
- nokkenas
- kop bewerken
- vliegwiel
- NOS
En daarna:
- Turbo
- lichtgewicht zuigers
- alles uitbalanceren
- ander blok erin (dit het liefst in combinatie met bovenstaande)
Haha maar dan wordt het wel duur. Begin maar met het 1e stukje.
quote:hmm... trouwens ik heb nu meer bx foto's gezien waarop de voorspoilertje ook zit.. misschien is het wel standaard voor andere types ?! kheb ook geen idee verder hoor
Op zondag 5 oktober 2003 13:42 schreef Tr0ublegum het volgende:[..]
Ik kan er naast zitten hoor, maar op onderstaande foto zie ik een spoilerachtig iets op de voorbumper, en ik weet dat mijn 16 tri dat zeker niet heeft. Ook heb ik geen enkele mogelijkheid om mistlampen in te bouwen zonder de bumper te bewerken. Nu is het natuurlijk mogelijk dat mijn bumper juist niet origineel is, aangezien jij wel de hele historie kent van jouw auto, en ik alleen van het afgelopen jaar.
hoewel.. zonder mistlampen geen voorspoilertje, met mistlampen wel?!
oh nee, kijk maar naar deze pics
nee ik weet het ook echt niet meer hoor
We zullen 't wel nooit weten haha, maar ik moet zeggen het spoilertje voor op jouw bx ziet er echt uit! Ga ik me er ook ens op plekken als ik er ene tegenkom
quote:haha, thnx
Op woensdag 8 oktober 2003 18:26 schreef Tr0ublegum het volgende:
't is inderdaad erg wazig allemaal.
Sowieso rijden er heel veel BX-en rond met niet-originele extra's, zag vandaag nog een 14 RE met een kofferbakspoiler achterop, terwijl ik echt vrij zeker weet dat deze nooit zo uit de fabriek is gekomen.We zullen 't wel nooit weten haha, maar ik moet zeggen het spoilertje voor op jouw bx ziet er echt
uit! Ga ik me er ook ens op plekken als ik er ene tegenkom
jouw bak ziet er ook puik uit hoor, mooie kleur
BX, Xantia, XM V6 exclusive en een Saxo hebben we thuis gehad.
Mooie auto's zijn het
Mijn vader rijdt de C5 Break (zwart) ooeee dat rijdt zo lekker!
Hiervoor had hij een Xsara Picasso, daarvoor een CX Break familiale (met 7 zitplaatsen) en daarvoor een zwarte BX (heeft nog wel een Pontiac tussen gezeten...)
Mijn broer rijdt nu nog in een Saxo Ben (met reclame voor telecomprovider Ben), maar vrijdag komt zijn C3
Maatje van mij heeft een Xantia 2.0i en zijn moeder een ZX Break Reflex 1.8D
Veel Ciroën-fans en nog nooit klachten gehad van 'het rijdt niet lekker' o.i.d.
Heb ik toch al in veel auto's gereden, van een smart tot een alfa 156, voor mij haalt niets het bij Citroën!! (ok ok toegegeven de Alfa heeft wel een superwegligging )
quote:Ik heb géén mistlampen
Op woensdag 8 oktober 2003 17:18 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
hmm... trouwens ik heb nu meer bx foto's gezien waarop de voorspoilertje ook zit.. misschien is het wel standaard voor andere types ?! kheb ook geen idee verder hoor
hoewel.. zonder mistlampen geen voorspoilertje, met mistlampen wel?!
oh nee, kijk maar naar deze pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nee ik weet het ook echt niet meer hoor
quote:Volgens mij kunnen die spoilerlip onder de bumper en de mistlampen apart gemonteerd worden. De mistlampen zitten in een soort van adapter van kunststof geschroefd, deze kunnen dan in de bumper geklikt worden na het wegbreken of - zagen van een paar spijltjes. Je hebt er dus geen speciale bumper voor nodig.
Op donderdag 9 oktober 2003 08:51 schreef djkoelkast het volgende:[..]
Ik heb géén mistlampen
wel dat voor spoilertje
Ik rij zelf trouwens al weer anderhalf jaar met veel plezier in een BX TZD Turbo. Hiervoor had ik een BX GTi uit "87. Reed echt waanzinnig lekker. Lekker korte versnellingen en enorme trekkracht onderin. Mis 'm nu nog wel eens... (helaas heeft een of andere @#$% in een Astra-sedan het nodig gevonden om in 1 keer van de vluchtstrook naar de linkerbaan te pezen. Drie keer raden wie daar toen reed...)
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 08:31 schreef Spooky4u het volgende:
Citroen is goed man!
Mijn eerste auto van de zaak (mazzelpik dat ik was) die ik zelf mocht bestellen.
[afbeelding]
2.0 16v VTS 167pk
Heerlijk!
eey djkoelkast blij dat jouw bakkie ook weer rijdt
quote:jaaa
Op donderdag 9 oktober 2003 10:50 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
(do I need to say more...)
eey djkoelkast blij dat jouw bakkie ook weer rijdt
Moet alleen de versnellingsbak een beetje inrijden (heeft 3jr stil gestaan...)
quote:haha jij dus ook
Op donderdag 9 oktober 2003 14:41 schreef Joostve het volgende:
hey Djkoelkast ook leuk om te horen dat jij Citroen rijdt
B&A fanmobiel?
quote:haha die van mij is adriaanblauw
Op donderdag 9 oktober 2003 22:44 schreef Joostve het volgende:[..]
ja tuurlijk en hij is nog rood ook
dus samen zijn wij: Bassie en Adriaan, Bassie en Adriaan!
quote:ja overal hier al die vervelende clown en die IRRITANTE acrobaat
Op vrijdag 10 oktober 2003 09:22 schreef Joostve het volgende:
pas maar op dat dit geen bassie & adriaan topic wordt
quote:Drommels!!, drommels!!, drommels!!....
Op vrijdag 10 oktober 2003 09:24 schreef djkoelkast het volgende:[..]
ja overal hier al die vervelende clown en die IRRITANTE acrobaat
quote:en die van mij is Marine blauw, en ik heb een hekel aan Bassie en Adriaan
Op vrijdag 10 oktober 2003 07:55 schreef djkoelkast het volgende:[..]
haha die van mij is adriaanblauw
(naja ok iets donkerder hahaha)
dus samen zijn wij: Bassie en Adriaan, Bassie en Adriaan!
quote:foei
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:40 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
en die van mij is Marine blauw, en ik heb een hekel aan Bassie en Adriaan
nah ok, staalblauw metallic is die van mij Maar Adriaanblauw klinkt leuker
De voorkant:
Hier zie je ook duidelijk hoe de bumper uitziet, incl afgesleten strips Als iemand nog een mooie voorbumper heeft liggen, laat het me weten, zeker geinteresseerd!
En nog een zij- en achterkantje:
krijg hem van de week als het goed is, binnenkort foto's.
Volgens mij zijn die standaard op de GTI en GTI 16v.
Want op mijn GTI
www.geocities.com/kluytje zit ie ook op en dat kijkt wel wat mooier...Tuurlijk Gti kofferklep spoiler
enne ik vind de rookglazen achterlichten mooier dan die serie 1 en 2 lampen...
quote:leuk ding man
Op zaterdag 11 oktober 2003 16:04 schreef Tr0ublegum het volgende:
Hier dan nog wat betere fotootjes van mijn 16 TRiDe voorkant:
[afbeelding]Hier zie je ook duidelijk hoe de bumper uitziet, incl afgesleten strips
Als iemand nog een mooie voorbumper heeft liggen, laat het me weten, zeker geinteresseerd!
[afbeelding]En nog een zij- en achterkantje:
[afbeelding]
[afbeelding]
bij mij mist dus ook al een stukkie strip op de voorbumper..
naja, ik vind serie 1&2 lampen wel mooier (traditioneler) staan op de bx, staat erg leuk onder een spoilertje (ook iets zeldzamer )
ennuh gefeliciteerd Metro2005 met je Citroën
quote:dank je. zodra ik hem heb post ik foto's ervan
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:43 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
leuk ding man
bij mij mist dus ook al een stukkie strip op de voorbumper..
naja, ik vind serie 1&2 lampen wel mooier (traditioneler) staan op de bx, staat erg leuk onder een spoilertje (ook iets zeldzamer)
ennuh gefeliciteerd Metro2005 met je Citroën
quote:De achterlichten.. mjah.. ik vind ze allebei mooi, hangt van de kleur af van de rest van de auto. Bij een donkere (zwart/blauw ofzo) vind ik de serie 3 lampen mooier, maar bij een lichtere (zoals die van mij
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:08 schreef Hans_worst het volgende:
He over die voor spoiler aan de bumper met de mistlampen:Volgens mij zijn die standaard op de GTI en GTI 16v.
Want op mijn GTI
www.geocities.com/kluytje zit ie ook op en dat kijkt wel wat mooier...Tuurlijk Gti kofferklep spoilerenne ik vind de rookglazen achterlichten mooier dan die serie 1 en 2 lampen...
trouwens op jouw site, op die foto in de sneeuw van die bx en die cx he, is die CX dan ook van jou??? wat een schitterend bruut ding zeg
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 16:49 schreef Metro2005 het volgende:
ik heb net mijn eerste citroen gekocht
een zilveren citroen ZX Avoriaz 1.6
net een proefrit mee gemaakt en man wat rijdt DAT lekker![]()
heerlijke stoelen, lekkere vering, stille motor en netjes afgewerkt overal (geen plastic shit)krijg hem van de week als het goed is, binnenkort foto's.
quote:zeg geen ruzie maken in het Citroën kamp he
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:23 schreef mdeen het volgende:[..]
Eindelijk wat meer ZX rijders. Misschien dat we die mottige BX rijders wat kunnen wegdrukken. Man wat is dat een GRAFBAK.
en trouwens, die bx-jes zijn toch sneller
quote:FF een beetje rellen kan geen kwaad
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:27 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
zeg geen ruzie maken in het Citroën kamp he
en trouwens, die bx-jes zijn toch sneller
Trouwens, welke BX is sneller dan een ZX 16V? Volgens de nummertjes haalt de BX GTI 16V (de snelle) maar 218. Okee misschien als je een nietszeggende acceleratie pakt misschien...
(rel, rel)
quote:liever acceleratie dan topsnelheid, die topsnelheid zul je toch niet zo vaak gebruiken
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:47 schreef mdeen het volgende:[..]
FF een beetje rellen kan geen kwaad
Trouwens, welke BX is sneller dan een ZX 16V? Volgens de nummertjes haalt de BX GTI 16V (de snelle) maar 218. Okee misschien als je een nietszeggende acceleratie pakt misschien...
(rel, rel)
RELLUUUUH
serieus:
bx vind ik ook coole auto's
ik ken eigenlijk geen lelijke citroens
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:59 schreef Metro2005 het volgende:
wacht maar tot ik met mijn zx klaar ben, dan mogen alle bx rijders mijn stof happenserieus:
bx vind ik ook coole auto's
ik ken eigenlijk geen lelijke citroens
edit: ik was vanmiddag bij 1 van de hoofdmensen van de BX Club, en die zei dat het voorspoilertje alleen zit op bumpers van een BX gti 16v Mark 1
[Dit bericht is gewijzigd door Fulcrum_X op 12-10-2003 17:02]
En nee, hij heeft niet van die speciale pneumatische vering
quote:Okee, zijn we daar ook over uit
Op zondag 12 oktober 2003 16:46 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
![]()
edit: ik was vanmiddag bij 1 van de hoofdmensen van de BX Club, en die zei dat het voorspoilertje alleen zit op bumpers van een BX gti 16v Mark 1
Mocht iemand toevallig ens zo'n ding tegenkomen, dan hou ik me zeker aanbevolen
quote:eh, sloperijen? die man van de bx club, was bezig met een rode BX GTI en een zilverkleurige BX Chic...
Op maandag 13 oktober 2003 01:05 schreef Tr0ublegum het volgende:[..]
Okee, zijn we daar ook over uit
![]()
Mocht iemand toevallig ens zo'n ding tegenkomen, dan hou ik me zeker aanbevolen
woah beide zwarte bekleding, kuipstoelen etc. etc.
kuipstoelen zitten echt heel erg lekker, ik ga ff op sloperijen kijken of ik die ook kan krijgen in een licht blauwige kleur
hij zei verder nog dat mijn bx-je nog heel gaaf was, en nog wel 10 jaar kan rijden met wat goed onderhoud
quote:Kweet niet ik heb geen ervaring met de Ax.
Op zondag 12 oktober 2003 21:54 schreef HPoi het volgende:
Ok even een vraagje: Is een Citroen AX een beetje betrouwbare auto? Meestal hoor je dat bij Citroen's de electra vaak problemen geeft, is dat zo? En heeft een AX van die speciale pneumatische vering?
Maarem nee geen Pneumatische vering op de Ax, Xsara, Zx en C3 en volgens mij ok nie op de "nieuwe" c2.
Over diestrips met gebladderde ?? verf/plastic.
Da was bij mij ook op mijn (na een ongeluk) vervangende achterbumper en ik heb die zooi eraf gehaalt en laten bestickeren met reflecterende sticker en nu ziet hij er uit...Dus ook maar even aan de voorkant gedaan..
quote:Misschien nog een suggestie: ik had hetzelfde op mijn bumperstrips. Heb een potje zwarte hammerite genomen (verf met hamerslageffect) en daarmee de strips beschilderd met een penseeltje na het plastic er af getrokken te hebben. Evt. hardnekkige resten kunnen met een scherp beiteltje oid worden weggekrabt (van dat plastic, dus). Het resultaat zag er heel goed uit!!
Op maandag 13 oktober 2003 20:25 schreef Hans_worst het volgende:
Owja TroublegumOver diestrips met gebladderde ?? verf/plastic.
Da was bij mij ook op mijn (na een ongeluk) vervangende achterbumper en ik heb die zooi eraf gehaalt en laten bestickeren met reflecterende sticker en nu ziet hij eruit...Dus ook maar even aan de voorkant gedaan..
quote:2CV, Ami, Visa, AX, ZX, Saxo, Xsara, Xsara Picasso, C2, C3, Berlingo, Jumper hebben zeker weten die vering niet.
Op maandag 13 oktober 2003 20:14 schreef Hans_worst het volgende:[..]
Kweet niet ik heb geen ervaring met de Ax.
Bij mijn bx blijft wel (zeldzaam hoor) de cv hangen, en ooit springt bij het starten het lampje "injectiestoring" blijvend branden .
Na een keer opnieuw starten springt ie weer uitMaarem nee geen Pneumatische vering op de Ax, Xsara, Zx en C3 en volgens mij ok nie op de "nieuwe" c2.
quote:Allebei bedankt voor de tips, is inderdaad zeker het proberen waard
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:39 schreef Winnetou het volgende:[..]
Misschien nog een suggestie: ik had hetzelfde op mijn bumperstrips. Heb een potje zwarte hammerite genomen (verf met hamerslageffect) en daarmee de strips beschilderd met een penseeltje na het plastic er af getrokken te hebben. Evt. hardnekkige resten kunnen met een scherp beiteltje oid worden weggekrabt (van dat plastic, dus). Het resultaat zag er heel goed uit!!
quote:Jumpy én traction avant ,c15 niet te vergeten...
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:53 schreef djkoelkast het volgende:[..]
2CV, Ami, Visa, AX, ZX, Saxo, Xsara, Xsara Picasso, C2, C3, Berlingo, Jumper hebben zeker weten die vering niet.
Sm ook of toch niet ????
quote:Echt wel!
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:04 schreef Hans_worst het volgende:[..]
Jumpy én traction avant ,c15 niet te vergeten...
Sm ook of toch niet ????
SM, BX, CX, XM, Xantia, C5,
De DS, had die het wel? en de C8?
ben ik niet zeker van...
quote:C8 niet, en de DS uiteraard wel! De eerste met zo'n vering, in 1955 geloof ik
De DS, had die het wel? en de C8?
ben ik niet zeker van...
was de GSA al genoemd? Die heeft iig een hydropneumatische vering
quote:Maar alle Citroens die pneumatische vering hebben hebben dat toch ALLEEN achter? Of heet dat systeem dat de auto helemaal naar beneden laat zakken anders?
Op woensdag 15 oktober 2003 15:21 schreef Winnetou het volgende:
Sterker nog: de Traction Avant had ook hydropneumatiek. Maar dan alleen op de achterwielen.
quote:Nee hoor, voor en achter. Dat de CX'en en BX'en achter harder inzakken komt denk ik door het hogere gewicht (alhoewel, motor voorin is ook niet zo licht).
Op woensdag 15 oktober 2003 16:05 schreef HPoi het volgende:[..]
Maar alle Citroens die pneumatische vering hebben hebben dat toch ALLEEN achter? Of heet dat systeem dat de auto helemaal naar beneden laat zakken anders?
quote:Nee dat bedoel ik niet, mijn oom en tante hebben altijd Citroen's. Ze hebben nu een Xantia en vroeger altijd BX'en gehad (een stuk of 7, vijf witte, twee rode)
Op woensdag 15 oktober 2003 17:27 schreef mdeen het volgende:[..]
Nee hoor, voor en achter. Dat de CX'en en BX'en achter harder inzakken komt denk ik door het hogere gewicht (alhoewel, motor voorin is ook niet zo licht).
quote:dat is juist het pneumatische systeem.. en het is de HELE auto die gaat zakken, alleen de achterkant zakt na een tijdje het eerst, de voorkant staat wat langer op zijn beentjes. Alhoewel hij ook rustig gaat zitten na een tijd.
Op woensdag 15 oktober 2003 19:57 schreef HPoi het volgende:[..]
Nee dat bedoel ik niet, mijn oom en tante hebben altijd Citroen's. Ze hebben nu een Xantia en vroeger altijd BX'en gehad (een stuk of 7, vijf witte, twee rode)
Als ze eens langskomen en hier parkeren kunnen ze als ze stilstaan heel de achterkant naar beneden laten zakken. Als ze starten gaat het langzaam omhoog en dan pas kunnen ze wegrijden. Hoe heet dat systeem dan?Het zit in iedergeval niet op de AX en CX dacht ik.
Als de bx(-en) van je Oom&tante steeds alleen maar de achterkant lieten zakken.. dan waren of hun bx-en niet orde, of jij hebt niet goed opgelet
edit: waarschijnlijk bleven ze (net) niet lang genoeg zodat de voorkant ook ging zakken, de achterkant zakt bij mij al na 30 minuten.. de voorkant zakt veeeel later (nooit bijgehouden, maar volgens mij na anderhalf uur ofzo)
[Dit bericht is gewijzigd door Fulcrum_X op 15-10-2003 20:15]
quote:Thanks voor info. Misschien lijkt het trouwens maar zo dat ie achter meer inzakt doordat de achterwielen in een wielkast zitten.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:07 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
dat is juist het pneumatische systeem.. en het is de HELE auto die gaat zakken, alleen de achterkant zakt na een tijdje het eerst, de voorkant staat wat langer op zijn beentjes. Alhoewel hij ook rustig gaat zitten na een tijd.
Als de bx(-en) van je Oom&tante steeds alleen maar de achterkant lieten zakken.. dan waren of hun bx-en niet orde, of jij hebt niet goed opgelet
edit: waarschijnlijk bleven ze (net) niet lang genoeg zodat de voorkant ook ging zakken, de achterkant zakt bij mij al na 30 minuten.. de voorkant zakt veeeel later (nooit bijgehouden, maar volgens mij na anderhalf uur ofzo)
quote:Dat is vrij snel .
Op woensdag 15 oktober 2003 20:07 schreef Fulcrum_X het volgende:[..]
de voorkant zakt veeeel later (nooit bijgehouden, maar volgens mij na anderhalf uur ofzo)
Meestal duurt dat als het goed is 1 of 2 dagen....
Enne dat ie voor later zakt komt doordat de relatief zware motor voorin ligt en daar wordt dus een hogere druk op gezet en dat duurt langer voordat die druk weg is.....
Ook wordt de rembekrachtiging achter bepaald door het gewicht dat jij in je bx-je hebt zitten...
Meer gewicht meer remkracht...
Bij de Xantia (en latere modellen) hebben ze iets anders met die drukverdeler of regelaar (of zoiets) gekloot zodat ie niet schuin inzakt.
Dit kan ook met de bx door dat gevalletje te vervangen door een Xantia geval....(Alleen wat was dat ook alweer....)
Wel apart een rechtzakkende Bx...
quote:1 a 2 dagen? wtf
Op donderdag 16 oktober 2003 17:43 schreef Hans_worst het volgende:[..]
Dat is vrij snel .
Lekje misschien ???Meestal duurt dat als het goed is 1 of 2 dagen....
Enne dat ie voor later zakt komt doordat de relatief zware motor voorin ligt en daar wordt dus een hogere druk op gezet en dat duurt langer voordat die druk weg is.....Ook wordt de rembekrachtiging achter bepaald door het gewicht dat jij in je bx-je hebt zitten...
Meer gewicht meer remkracht...Bij de Xantia (en latere modellen) hebben ze iets anders met die drukverdeler of regelaar (of zoiets) gekloot zodat ie niet schuin inzakt.
Dit kan ook met de bx door dat gevalletje te vervangen door een Xantia geval....(Alleen wat was dat ook alweer....)
Wel apart een rechtzakkende Bx...
eh nee met mijn bx is nix aan de hand.. mijn pa is citroënspecialist geweest dus die weet wel of er wat aan mankeert.
Maar dat van anderhalf uur is een heel erg ruwe schatting, kheb het dus nooit bijgehouden. Toen ik hem een tijdje mee had naar me werk merkte ik wel dat de voorkant gezakt was na zo'n 4 uur
Ik ben dol op dit karretje en ik raadt um iedereen aan die een beetje voor het rij-comfort gaat. Ik heb um gekocht voor ¤ 600,- en er nu voor rond de ¤ 200,- extra aan besteed, (nieuwe banden voor + uitlijnen) en een defecte vonkenverdelerstekker of zoiets, (ik weet er ook geen ene reet van af, sorry :-)), gelukkig geserviced door een dude op mijn werk, dus ik ga niet plat van het werkloon.
Nogmaals, als je der een kunt krijgen voor een goede prijs, doen!!! Als deze op is haal ik er zo weer een uit '91 of begin '92, (ik vind die types mooier dan de latere, 1-raams achter uitvoeringen). ZX RULES!!!
quote:daar kun je vast nog wel een tijdje mee blijven rijden hoor, ik ben afgelopen week net de 400.000 km gepaseerd met me bx
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:50 schreef banshee777 het volgende:
Ik ben de gelukkige bezitter van een Citroën ZX 1.6i Aura uit 1991, en ik zal dat ding helemaal oprijden, (wat niet meer zo lang op zich zal laten wachten want ze heeft al 240.000 op de teller :-))
Het is mun eerste wagen en ik ben dol op het comfort wat die wagen biedt. De stilte binnen bij 120 km/u is een zegen, je kunt met elkaar fluisteren en mekaar nog verstaan bij die snelheid en dat kunnen veel auto's in die klasse niet bieden. Als rij-groentje heb ik totaal vergeten om de olie te peilen, en ik heb dat beesie helemaal droog gereden, (er was 3 1/2 liter olie voor nodig om weer een normaal peil te krijgen!), en toch tuft ze nog gewoon door.
Die kar kleeft in de bochten en in old-school Citroën style kun je der gewoon over drempels mee raggen zonder dat het problemen oplevert.Ik ben dol op dit karretje en ik raadt um iedereen aan die een beetje voor het rij-comfort gaat. Ik heb um gekocht voor ¤ 600,- en er nu voor rond de ¤ 200,- extra aan besteed, (nieuwe banden voor + uitlijnen) en een defecte vonkenverdelerstekker of zoiets, (ik weet er ook geen ene reet van af, sorry :-)), gelukkig geserviced door een dude op mijn werk, dus ik ga niet plat van het werkloon.
Nogmaals, als je der een kunt krijgen voor een goede prijs, doen!!! Als deze op is haal ik er zo weer een uit '91 of begin '92, (ik vind die types mooier dan de latere, 1-raams achter uitvoeringen). ZX RULES!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |