Vreemd, dan zou je ook geen snoer kunnen vervangen of anders configureren? Het is er toch ook eerst aangezet?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:24 schreef juniz het volgende:
Dank voor jullie reacties.
Bij Siemens wordt er tegenwoordig een snoer van ongeveer een meter bevestigd (zonder stekker).
De monteur gaf aan dat hij hem niet open kon maken om het snoer te vervangen;
Een nieuw snoer monteren is voor een deskundige net zoveel werk als een verlengsnoer maken en geeft altijd meer bedrijfszekerheidquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:24 schreef juniz het volgende:
@luigisix, met 'verlengen' bedoel je vervangen? of een verlengkabel tussen de wcd en originele snoer plaatsen?
Ik heb vandaag nog contact gehad met de keukenleverancier en die geeft -net als de eerdere monteur- aan: zelf een perilex-aansluitsnoer (met stekker) kopen en deze koppelen aan een opbouwdoos (of contrastekker).
@Vonkenboer, Ik snap dat het vervangen van het snoer van de kookplaats netter is. Maar deze vereist een gekwalificeerde installateur en is waarschijnlijk meer gedoe met losmaken van de kookplaat.
Is de oplossing met het snoer ertussen ook acceptabel (qua technische eisen en veiligheid) ?
Daar sluit ik mij bij aan; ook het maken van een verlengsnoer zou ik voor jou als leek niet aanraden om te maken. Als je ook maar twee draadjes omdraait tussen de verschillende aansluitingen blaas je gegarandeerd je kookplaat opquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:00 schreef exlurker het volgende:
[..]
Een nieuw snoer monteren is voor een deskundige net zoveel werk als een verlengsnoer maken en geeft altijd meer bedrijfszekerheid
wel een goede reden om een kookplaat MET een langer snoertje te scoren :-Pquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Daar sluit ik mij bij aan; ook het maken van een verlengsnoer zou ik voor jou als leek niet aanraden om te maken. Als je ook maar twee draadjes omdraait tussen de verschillende aansluitingen blaas je gegarandeerd je kookplaat op
Ik hoop wel dat TS wat meer geld kwijt is per meter.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 08:36 schreef blomke het volgende:
Het moet eens afgelopen zijn met dat idiote bezuinigen op een stukje snoer. Kost van de rol misschien 2 kwartjes de meter. Eigenlijk zou er een KEMA keur of zo moeten zijn dat het snoer tenminste 2 meter lang is. Te kort = onveilig.
als het gewoon maar kwaliteit is boeit dat niet natuurlijkquote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat TS wat meer geld kwijt is per meter.![]()
Ik zou in ieder geval niet graag een snoertje van die prijs aan mijn kookplaat willen hebben, dat is namelijk wel erg goedkoop voor een 5 aderig snoer.
Zoek jij dan maar een 5 aderig snoer van ¤0,50 per meter en niet per deci-meter.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als het gewoon maar kwaliteit is boeit dat niet natuurlijk( en hebben keukenboeren minder kut excuses om een kort piemol snoertje te leveren )
Duur snoertje, ¤10 materiaal, ¤30 monteur, ¤60 voorrij en blijkbaar ¤50 koffie drinken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:23 schreef luigisix het volgende:
Ik ben even wezen kijken en bij mij zit er (denk ik) 5x 2,5 snoer van 2,5 meter. Het snoer heeft mij inclusief montage rond de 150E gekost.
Dus er is toch een compleet nieuw snoer aan het toestel gezet ?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:23 schreef luigisix het volgende:
Ik ben even wezen kijken en bij mij zit er (denk ik) 5x 2,5 snoer van 2,5 meter. Het snoer heeft mij inclusief montage rond de 150E gekost.
Waarom is te kort onveilig?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 08:36 schreef blomke het volgende:
Het moet eens afgelopen zijn met dat idiote bezuinigen op een stukje snoer. Kost van de rol misschien 2 kwartjes de meter. Eigenlijk zou er een KEMA keur of zo moeten zijn dat het snoer tenminste 2 meter lang is. Te kort = onveilig.
2. Dat weet ik ook welquote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:15 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
1. Waarom is te kort onveilig?
2. En KEMA test alleen de spanning en stroom. Lengte van de testsnoeren staan in het boekje van de normen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |