abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111156983
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:39 schreef Thaboel het volgende:

[..]

EN NOU WEER NORMAAL DOEN! pfff ambities...
Ik zoek jouw over 30 jaar wel weer ff op als ik Generaal ben.
Blood Sugar Sex Magik
pi_111157366
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:44 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Ik zoek jouw over 30 jaar wel weer ff op als ik Generaal ben.
Moet je doen! Just flippin burgers at the macdonalds!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_111157498
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:37 schreef hoogvlieger het volgende:
[ afbeelding ]

Staat ik ff te shinen daar :7
Haha, 'k heb hem op FB geliket :P.
pi_111158364
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 01:38:52 #185
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_111158658
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:55 schreef Esses het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn is dit het toppunt van respectloosheid tot onze cultuur van deze Joodse organisatie. Ik ben niet extreem rechts, maar juist de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn. Nee, ik roep niet op tot haat. Ik begin alleen begrip te krijgen. Nee ik keur geweld tegen bevolkingsgroepen (moslim, jood, indo, whatever) niet goed. Maar laten we eerlijk zijn, de jongens die daar liggen hadden geen stemrecht toen hitler aan de macht kwam en zijn 12 jaar geïndoctrineerd. Op dat moment MOESTEN ze op dreiging met doodstraf in dienst. Ga mij eens uitleggen hoe je in zo'n geval kan spreken van het vrijwillig uitvoeren van bevelen? Of het hebben van een levensovertuiging? Die jongens hebben niet eens een levensovertuiging kunnen vormen.

Als het SS'ers waren... Oké, maar zolang je niet zwart op wit op papier kan stellen dat dit geen dipli's waren, houd dan astjeblieft je bek dicht.
Wow...wat jammer dat ik hier nu pas op kan reageren.

Allereerst... de onkunde en het gebrek aan kennis bij die figuren in dat dorp is tekenend!
Hier een rijtje punten waarom ze vooral genegeerd moeten worden.

1. Duitse soldaten herdenken in Nederland? Porque... het is een gedenkdag ( heel duidelijk gezegd elke maal voor de erdenking is een dag voor NEDERLANDSE slachtoffers. Duitsers herdenken ze maar fijn in Duitsland.

2. Het waren geen SSérs... het waren dienstplichtigen? Hmm.. misschien zou het fijn zijn als de lui wat kennis hadden hiervan. Want die vliegeniers waren echt niet perse diensplichtigen, in fact weet ik voor meer dan 60% zeker dat het om beroeps gaat. Helemaal in het stadium van de oorlog waar zij in omgekomen zijn. Totale mobilisatie werd veel later uitgeroepen. Ten tijde van Fall gelb waren er maar 3 miljoen Wehrmacht soldaten op de been. De mobilisatie waarbij dienstplichtigen de beroeps gingen overtreffen in hoeveelheid vond later plaats.

3. Verzoenen..daar wordt vaak over gerept. Verzoenen met wie? De Duitse buren? Daar heeft niemand een probleem mee. Dat gaat al decennia vlekkeloos in orde. In fact zijn we beste vriendjes geworden. Moeten wij ons gaan verzoenen met onze voormalige bezetters die nu onder 6 plankjes liggen? Godsakker, nee natuurlijk niet.

4. Waarom op deze dag? Waarom op de dag van Nederlandse militaire slachtoffers en burger slachtoffers. Waarom op deze gevoelige dag de Duitsers gaan herdenken? Doe dit lekker op 5 mei, 18 mei, 4 december.. niemand geeft hier wat om. Is het zo lastig deze dag voor de Nederlanders te houden?

5. STEL het waren dienstplichtigen. Stel....

Iemand een idee waarom Duitsland zo succesvol oorlogsvoeren kon? Nou ik kan je vertellen dat het niet kwam omdat kaderleden die dienstplichtigen met schoenmaat 43 vooruit moesten trappen. Dat kwam omdat juist die dienstplichtigen wilden

6. scheidingslijn, deze lijn is erg belangrijk. Het wordt veel te grijs als we dit gaan doen. Er is simpelweg een etisch verschil tussen bezetter of slachtoffer. Zij vochten voor de verkeerde kant, en hebben echt geen traantjes gelaten toen ze hun bommenluik openzette boven hun vijand. Nu zijn wij aan het bakkelijen over ze gaan herdenken? Het is bijna een komedie.

7. Het was geen SS, maar Wehrmacht. ( volgens comite 4 en 5 mei van dat gehucht ). Nou fijn meneer..allereerst was het geen whermacht. Maar Luftwaffe als ze in een vliegtuig zaten. En de Wehrmacht heeft flink huisgehouden. Haar eigen aandeel in moord en verkrachtingen. Vooral in Nederland als het gaat om Moord. Want ze begrepen al verdomde snel dat het effectief was Nederlanders voor zich uit te duwen bij het oprukken richting een Nederlandse stelling. Absurd! En deze lui moeten we gaan herdenken? Op dezelfde dag als wanneer we Klaas,henk en piet die door de collega's van die Duitsers zijn afgeslacht? Volgens mij zijn we een steekje kwijt hier.

8. Want..aggresieve inhumane veroveringsoorlog. En iedereen met enige intelligentie wist destijds verdomd goed dat ze fout zaten. Ze begrepen zelf niet eens waarom ze die skattige Ollanders moesten aanvallen. Toch deden ze dit, en met verve. Dit is ook gedocumenteerd en er is in het begin zelfs genoeg wedergehoor geweest ( vanuit de kerk vooral ). Een dik tegengeluid waar elke boerenhenk zich in zou moeten kunnen vinden. Velen vluchtten weg.. dat waren de goede Duitsers van die tijd. Besloot je toch in dienst te gaan zit je gewoon fout. Heel jammer.. doet vast auw. Helemaal vanuit onze luilekkerstoel 67 jaar later waar wij al helemaal niet meer voor kunnen stellen wat Günter en Franz ons precies hebben aangedaan.

Al waren het de popcornleveranciers van Rudolf Hess. Ze maakten de foute keus. Er is niets te verzoenen, we zijn namelijk al verzoend met Duitsland. Verzoenen met degene die 67 jaar geleden je land kwam binnenvallen om te bezetten is ACHTERLIJK

biertje
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_111158892
Goede avond/nacht Nederland
pi_111158937
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:48 schreef Sine_Pari het volgende:
Goede avond/nacht Nederland
Hey Sine! :)
pi_111158974
Kan merken dat ik een tijdje niet hier geweest ben, zie nogal wat "nieuwe" gezichten.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 01:53:03 #189
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_111158986
Dan heb ik het nog niet eens gehad over de mensen die mishandeld,vernederd,bezet, aan het werk gesteld en uit elkaar getrokken zijn door de Duitsers van die tijd. Die leven gewoon nog steeds. Die maken in hun leven het volgende mee...

Geboren..in hun jonge jaren ging alles redelijk op rolletjes, nietsvermoedend wordt zonder verklaring het land binnengevallen. Doden in de familie, 5 jaren angst..woonde je in het noorden verhongerde je bijna. Bezetting draaide voor iedereen om in terreur na 42.... Duitsers dwongen je vader naar Duitsland te gaan. Die zag je vervolgens in de meeste gevallen ook nooit meer terug. Je broertje gaat dood bij een razzia of die is gewoon op de verkeerde plek..oorlog is voorbij. Je viert feest met de bevrijders.
Nazi tribunalen volgen... nazi's berecht. Hoge Duitsers berecht...
Leven opgepakt..je probeert er wat van te maken.
En vervolgens krijg je nog een grote bek van een nieuwe generatie die dezelfde lui wil gaan herdenken die je land hebben binnengevallen 60 jaar daarvoor.

het is van de zotte..werkelijk waar. Dat men hier nog over durft te praten.

Het gaat niet om die Duitsers an sich..het gaat erom dat die Duitsers het gezicht dragen van de bezetter..werkten voor de Verkrachting van een geheel continent.

Hier moet echt een hele dikke duidelijke scheidingslijn worden getrokken.
Ik begrijp dat de generaties van nu allemaal niet meer weten hoe het precies ging en wat er gebeurd is. Maar laten we allemaal even heel duidelijk in onze oren knopen dat we juist herdenken om van hun fouten te leren. Gaan we ook de dipli's , kerstmannen, Kampvrouwen, Santa's little helpers van die foute kant "herdenken" zijn we wel zo het spoor bijster is dat ik zeg dat het misschien wel weer tijd is voor een nieuwe oorlog.

Want als we dit gaan doen begrijpen we gewoon niet meer wat de ernst van de situatie was. Het had echt maar 'dit' gescheeld of de geallieerden hadden zich neergelegd bij een Duits bezet Europa en daar was de kous mee af. Duizenden Amerikanen,Canadezen,Polen en Britten hebben zich zonder dat ze het wilden uit een perfect functionerend vliegtuig of landingsboot laten duwen om juist die Duitsers eruit te gaan schoppen. Duizenden stierven daarbij, en die wilden dat ook niet.

laten we het daar even bij houden.
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 01:56:26 #190
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_111159058
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_111159169
Pumatje, al hoe wel ik het met je eens ben dat op dodeherdenking de Nederlandse slachtoffers herdacht horen te worden, en niet de Duitsers, wil ik je er toch op atanderen dat niet elke Duitse militair, of nu beroeps of dienst plichtig fout geweest is. Mijn grootouders (moeders kant) hadden joden verstopt. En Duitse officier die later een kamer had in het huis wist na enige tijd dat ze daar waren en heeft niet enkel zijn mond gehouden, maar mijn opa en oma maar vaak genoeg extra voedingsbonnen toe laten komen. Ja ze werden tegen het einde van de oorlog veraden. Maar dit was niet een Duitser maar een jood die op deze manier zijn eigen hagje probeerde te reden. Alles is niet zo zwart wit als men het graag zou willen zien, zeker niet in tijden van oorlog.
pi_111159276
Waarom heeft MaryMouse vier sterretjes achter haar naam?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:10:19 #193
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111159284
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:09 schreef Sine_Pari het volgende:
Waarom heeft MaryMouse vier sterretjes achter haar naam?
MaryMouse is een Pimp op FOK! :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_111159298
Wow, nog mensen online hiero hahaha

Sine, ooit op Altus AFB geweest?
pi_111159304
Een hoeren madam?
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 02:12:24 #196
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_111159312
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:11 schreef Sine_Pari het volgende:
Een hoeren madam?
Heul niet :N
pi_111159315
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:11 schreef thesystem het volgende:
Wow, nog mensen online hiero hahaha

Sine, ooit op Altus AFB geweest?
Negative
pi_111159319
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:12 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Heul niet :N
Ook militair?
pi_111159325
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:12 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Negative
Good for you :P
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 02:14:31 #200
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_111159337
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:12 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ook militair?
:N Cobra4 heeft mij ooit eens tot zijn marketenster benoemd en sindsdien was ik braaf zijn uniformen :Y
pi_111159340
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:13 schreef thesystem het volgende:

[..]

Good for you :P
Nothing there but Air Farce
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:14:56 #202
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_111159346
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:02 schreef Sine_Pari het volgende:
Pumatje, al hoe wel ik het met je eens ben dat op dodeherdenking de Nederlandse slachtoffers herdacht horen te worden, en niet de Duitsers, wil ik je er toch op atanderen dat niet elke Duitse militair, of nu beroeps of dienst plichtig fout geweest is. Mijn grootouders (moeders kant) hadden joden verstopt. En Duitse officier die later een kamer had in het huis wist na enige tijd dat ze daar waren en heeft niet enkel zijn mond gehouden, maar mijn opa en oma maar vaak genoeg extra voedingsbonnen toe laten komen. Ja ze werden tegen het einde van de oorlog veraden. Maar dit was niet een Duitser maar een jood die op deze manier zijn eigen hagje probeerde te reden. Alles is niet zo zwart wit als men het graag zou willen zien, zeker niet in tijden van oorlog.
Dit maakt geen drol uit op herdenkingsdag. Herdenkingsdag is zwart wit, anders hielden we wel herdenkingsjaar. Herdenkingsdag is voor de slachtoffers die vielen door wat de bezetter ( Duitsland ) ons land ( Nederland ) heeft aangedaan. Daarvoor is 4 mei. Dit is al uitgebreid naar die in alle oorlogen. Dat was al een mutatie waar je u tegen mag zeggen. Elke Duitser kreeg bij huwelijk een exemplaar van Mein Kampf. En kom niet aan met het argument dat ze dat boek lekker in de kast zetten en dachten: Hee Adolf, het is best met jou. Nee.. de bibliotheekgegevens van Duitsland over die periode zijn bewaard gebleven. Dat boek was enorm populair. Dat werd gelezen, werd begrepen ( zover dat onsamenhangende verhaal begrepen kon worden ) en zoals ik al zei: Zat je in de wehrmacht en nam je deel aan de bezetting. Zat je fout.
pi_111159362
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:14 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dit maakt geen drol uit op herdenkingsdag. Herdenkingsdag is zwart wit, anders hielden we wel herdenkingsjaar. Herdenkingsdag is voor de slachtoffers die vielen door wat de bezetter ( Duitsland ) ons land ( Nederland ) heeft aangedaan. Daarvoor is 4 mei. Dit is al uitgebreid naar die in alle oorlogen. Dat was al een mutatie waar je u tegen mag zeggen. Elke Duitser kreeg bij huwelijk een exemplaar van Mein Kampf. En kom niet aan met het argument dat ze dat boek lekker in de kast zetten en dachten: Hee Adolf, het is best met jou. Nee.. de bibliotheekgegevens van Duitsland over die periode zijn bewaard gebleven. Dat boek was enorm populair. Dat werd gelezen, werd begrepen ( zover dat onsamenhangende verhaal begrepen kon worden ) en zoals ik al zei: Zat je in de wehrmacht en nam je deel aan de bezetting. Zat je fout.
Pumatje schreef ik niet aan het begin dat ik dat ook zo zag? :?
pi_111159393
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:14 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

:N Cobra4 heeft mij ooit eens tot zijn marketenster benoemd en sindsdien was ik braaf zijn uniformen :Y
Mevrouw Cobra4, om zo maar te zeggen?
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 02:19:37 #205
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_111159399
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:18 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Mevrouw Cobra4, om zo maar te zeggen?
Ahum, :N
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:20:12 #206
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111159403
Pumatje, doe je zelf een plezier en ga slapen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_111159407
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:19 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ahum, :N
Hoe dan ook, lucky bastard. Ik moet namelijk lekker zelf mijn uniformen wassen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:20:52 #208
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_111159412
Dat niet alle Duitsers op hetzelfde niveau zaten weet ik.
Sommigen waren minder erg dan de andere, maar je zat wel aan de foute kant.
De Duitsers die waren neergestort met hun vliegtuig of hier waren gesneuveld hadden gewoon pech dat ze dat in Nederland deden. Als ze dat 70 km verderop hadden gedaan was dit hele verhaal er niet geweest... en dus ook deze discussie niet.

Vind dit erg onzinnig :)

Het argument het waren goede Duitsers want gewoon wehrmacht is wel zo zwak.
Laten we dan die 23 % gaan herdenken, maar eerst moet Groenlinks wel uitzoeken of ze geen wapens hebben geleverd aan een of ander oekoe boekoe land... :')

God wat zijn we weer hypocriet bezig
pi_111159428
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:14 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Nothing there but Air Farce
hahaha vooral Farce ;)
Maar zonder onze C17's en KC135's kom je niet ver ;)
of je moet op een boot wille dobberen :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:22:36 #210
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_111159435
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:20 schreef Cobra4 het volgende:
Pumatje, doe je zelf een plezier en ga slapen.
Ben net terug uit de greb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')