quote:
Op vrijdag 4 mei 2012 17:55 schreef Esses het volgende:[..]
Om heel eerlijk te zijn is dit het toppunt van respectloosheid tot onze cultuur van deze Joodse organisatie. Ik ben niet extreem rechts, maar juist de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn. Nee, ik roep niet op tot haat. Ik begin alleen begrip te krijgen. Nee ik keur geweld tegen bevolkingsgroepen (moslim, jood, indo, whatever) niet goed. Maar laten we eerlijk zijn, de jongens die daar liggen hadden geen stemrecht toen hitler aan de macht kwam en zijn 12 jaar geïndoctrineerd. Op dat moment MOESTEN ze op dreiging met doodstraf in dienst. Ga mij eens uitleggen hoe je in zo'n geval kan spreken van het vrijwillig uitvoeren van bevelen? Of het hebben van een levensovertuiging? Die jongens hebben niet eens een levensovertuiging kunnen vormen.
Als het SS'ers waren... Oké, maar zolang je niet zwart op wit op papier kan stellen dat dit geen dipli's waren, houd dan astjeblieft je bek dicht.
Wow...wat jammer dat ik hier nu pas op kan reageren.
Allereerst... de onkunde en het gebrek aan kennis bij die figuren in dat dorp is tekenend!
Hier een rijtje punten waarom ze vooral genegeerd moeten worden.
1. Duitse soldaten herdenken in Nederland? Porque... het is een gedenkdag ( heel duidelijk gezegd elke maal voor de erdenking is een dag voor NEDERLANDSE slachtoffers. Duitsers herdenken ze maar fijn in Duitsland.
2. Het waren geen SSérs... het waren dienstplichtigen? Hmm.. misschien zou het fijn zijn als de lui wat kennis hadden hiervan. Want die vliegeniers waren echt niet perse diensplichtigen, in fact weet ik voor meer dan 60% zeker dat het om beroeps gaat. Helemaal in het stadium van de oorlog waar zij in omgekomen zijn. Totale mobilisatie werd veel later uitgeroepen. Ten tijde van Fall gelb waren er maar 3 miljoen Wehrmacht soldaten op de been. De mobilisatie waarbij dienstplichtigen de beroeps gingen overtreffen in hoeveelheid vond later plaats.
3. Verzoenen..daar wordt vaak over gerept. Verzoenen met wie? De Duitse buren? Daar heeft niemand een probleem mee. Dat gaat al decennia vlekkeloos in orde. In fact zijn we beste vriendjes geworden. Moeten wij ons gaan verzoenen met onze voormalige bezetters die nu onder 6 plankjes liggen? Godsakker, nee natuurlijk niet.
4. Waarom op deze dag? Waarom op de dag van Nederlandse militaire slachtoffers en burger slachtoffers. Waarom op deze gevoelige dag de Duitsers gaan herdenken? Doe dit lekker op 5 mei, 18 mei, 4 december.. niemand geeft hier wat om. Is het zo lastig deze dag voor de Nederlanders te houden?
5. STEL het waren dienstplichtigen. Stel....
Iemand een idee waarom Duitsland zo succesvol oorlogsvoeren kon? Nou ik kan je vertellen dat het niet kwam omdat kaderleden die dienstplichtigen met schoenmaat 43 vooruit moesten trappen. Dat kwam omdat juist die dienstplichtigen wilden
6. scheidingslijn, deze lijn is erg belangrijk. Het wordt veel te grijs als we dit gaan doen. Er is simpelweg een etisch verschil tussen bezetter of slachtoffer. Zij vochten voor de verkeerde kant, en hebben echt geen traantjes gelaten toen ze hun bommenluik openzette boven hun vijand. Nu zijn wij aan het bakkelijen over ze gaan herdenken? Het is bijna een komedie.
7. Het was geen SS, maar Wehrmacht. ( volgens comite 4 en 5 mei van dat gehucht ). Nou fijn meneer..allereerst was het geen whermacht. Maar Luftwaffe als ze in een vliegtuig zaten. En de Wehrmacht heeft flink huisgehouden. Haar eigen aandeel in moord en verkrachtingen. Vooral in Nederland als het gaat om Moord. Want ze begrepen al verdomde snel dat het effectief was Nederlanders voor zich uit te duwen bij het oprukken richting een Nederlandse stelling. Absurd! En deze lui moeten we gaan herdenken? Op dezelfde dag als wanneer we Klaas,henk en piet die door de collega's van die Duitsers zijn afgeslacht? Volgens mij zijn we een steekje kwijt hier.
8. Want..aggresieve inhumane veroveringsoorlog. En iedereen met enige intelligentie wist destijds verdomd goed dat ze fout zaten. Ze begrepen zelf niet eens waarom ze die skattige Ollanders moesten aanvallen. Toch deden ze dit, en met verve. Dit is ook gedocumenteerd en er is in het begin zelfs genoeg wedergehoor geweest ( vanuit de kerk vooral ). Een dik tegengeluid waar elke boerenhenk zich in zou moeten kunnen vinden. Velen vluchtten weg.. dat waren de goede Duitsers van die tijd. Besloot je toch in dienst te gaan zit je gewoon fout. Heel jammer.. doet vast auw. Helemaal vanuit onze luilekkerstoel 67 jaar later waar wij al helemaal niet meer voor kunnen stellen wat Günter en Franz ons precies hebben aangedaan.
Al waren het de popcornleveranciers van Rudolf Hess. Ze maakten de foute keus. Er is niets te verzoenen, we zijn namelijk al verzoend met Duitsland. Verzoenen met degene die 67 jaar geleden je land kwam binnenvallen om te bezetten is
ACHTERLIJK biertje