De Duitse en Belgische weerdiensten hebben zojuist een waarschuwing uitgegeven voor zeer zwaar onweer vanavond en vooral morgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Oom_Agent op 30-07-2002 13:57]
quote:Hee, een omgevingsgenoot! *zwaait*
Op dinsdag 30 juli 2002 13:49 schreef otisclub het volgende:
Inomg. Breda nog geen wolkje te zien. (gelukkig)
Ontopic: Hier in Breda veel bewolking. Nog geen onweerswolken te zien.
quote:Zal denk ik niet lang meer duren. De buienlijn zit nu nog op de grens van Belgie en Frankrijk. Ook zijn er losse onweersbuien onstaan in Duitsland.
Op dinsdag 30 juli 2002 13:49 schreef otisclub het volgende:
In omg. Breda nog geen wolkje te zien. (gelukkig)
quote:Ja inderdaad hele mooie foto, dat zijn echt mega-onweersbuien. ( http://www.weltderwolken.de)
Op dinsdag 30 juli 2002 13:52 schreef Shadowbuilder het volgende:Mooie foto trouwens.
quote:Tientje?
Op dinsdag 30 juli 2002 14:04 schreef Gul_Dukat het volgende:
Schiphol-Rijk: lucht nog zo blauw als een tientje !
Den Haag, veel nevel.
Maar laat maar komen dat onweer. Hoe heftiger hoe beter !
Nogal dramatische titel overigens, ik was al bezig om het evacuatieplan erbij te pakken
quote:Inderdaad, dan koelt het tenminste een beetje af. Ik geef niets om zon, dar trek ik wel een zonnebril voor aan. Hitte vind ik veel vervelender.
Op dinsdag 30 juli 2002 14:09 schreef Gul_Dukat het volgende:
Oom_agent heeft de amateur-metereoloog in ons allen gewektMaar laat maar komen dat onweer. Hoe heftiger hoe beter !
edit: typo
quote:correction: ik zie nu net een paar kleine wolkjes opdoemen... maar dat zijn er maar een stuk of drie
Op dinsdag 30 juli 2002 14:10 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Maassluis (10km ten oosten van hoek van holland) is er alleen nog maar een strakke blauwe lucht te zien, dus misschien kan ik straks nog ff flink bakken voordat de bewolking hier arriveert
quote:Hihi.......
Op dinsdag 30 juli 2002 14:09 schreef Gul_Dukat het volgende:
Oom_agent heeft de amateur-metereoloog in ons allen gewektMaar laat maar komen dat onweer. Hoe heftiger hoe beter !
Er is niks leukers dan noodweer, terwijl iedereen zit te puffen en steunen van de hitte.
Uiteraard moet het niet te ernstig worden, zoals op 7 juni 1997 toen er veel bootjes op het Ijsselmeer door orkaankrachten omsloegen en windhozen partytenten wegblies.
Onweer is leuk, maar als het schade en zelfs mensenlevens kost is het natuurlijk verschrikkelijk.
Maar het blijft toch die spanning die zo'n pikzwarte lucht teweegbrengt.
Maar het ziet er op het ogenblik zeer gevaarlijk uit voor de komende uren.
quote:Alles over neten
Op dinsdag 30 juli 2002 14:14 schreef yakuza het volgende:
Ik zat 2 weken geleden in de Spaanse pyreneeën, en toen onweerde het elke avond. 1x ook met keiharde windstoten en hagelstenen zo groot als de neten. en toen gingen we maar in de auto slapen:Z Maar zoiets zal je in Nederland denk ik minder snel krijgen
quote:Kleine correctie: boven Schiphol ontwikkelen zich nu wolken die een beetje lijken op die van de eerste foto ..
Schiphol-Rijk: lucht nog zo blauw als een tientje !
[Dit bericht is gewijzigd door Gul_Dukat op 30-07-2002 14:23]
quote:Kan ik nog wel mijn trainingsrondje fietsen door de hei en het bos vanavond?
Op dinsdag 30 juli 2002 14:15 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Hihi.......
![]()
Er is niks leukers dan noodweer, terwijl iedereen zit te puffen en steunen van de hitte.
Uiteraard moet het niet te ernstig worden, zoals op 7 juni 1997 toen er veel bootjes op het Ijsselmeer door orkaankrachten omsloegen en windhozen partytenten wegblies.
Onweer is leuk, maar als het schade en zelfs mensenlevens kost is het natuurlijk verschrikkelijk.Maar het blijft toch die spanning die zo'n pikzwarte lucht teweegbrengt.
Maar het ziet er op het ogenblik zeer gevaarlijk uit voor de komende uren.
Heel erg heiig, maar geen omweer.
Zie wel een grote bloemkool wolk.
Gul_dukat: die zou jij ook moeten zien in het zuid-westen
Die zie je al zie ik
edit-->naam en toevoeging<--edit
[Dit bericht is gewijzigd door trekdrop op 30-07-2002 14:25]
http://members.lycos.nl/chwi/DSCN0049.JPG
[Dit bericht is gewijzigd door ChillyWilly op 30-07-2002 14:26]
quote:Kan je uitleggen wat we op dit kaartje pcies zien?
Op dinsdag 30 juli 2002 14:15 schreef Oom_Agent het volgende:
quote:De wolken die in de top scherp zijn (helder) en onderin verdwijnen in de heiigheid zijn zg. onweerskoppen. Die kunnen zeer snel uitdijen. Erg mooi om te zien, vooral versneld met een videocamera of zo.
Op dinsdag 30 juli 2002 14:20 schreef Gul_Dukat het volgende:[..]
Kleine correctie: boven Schiphol ontwikkelen zich nu wolken die een beetje lijken op die van de eerste foto ..
quote:Op het kaartje staan alle inslagen die het laaste half uur zijn voorgekomen. Links in de blak staat de intensiteit. Paars is zware onweersactiviteit. Meer dan 81 inslagen per 30 min. Er zijn meerdere paarse kruisjes te zien en dat houdt zwaar onweer in. ( Ik plaats hem nog een keer, voor de duidelijkheid.) Bovendien is er zojuist in Duitsland voor het westelijke gebied (wat aan NL grenst) een Unwetterwarnung uitgegeven. Dat houdt houdt zwaar onweer, wolkbreuken en zware windstoten in. (Zoals in Berlijn begin deze maand)
Op dinsdag 30 juli 2002 14:21 schreef Sib het volgende:[..]
Kan je uitleggen wat we op dit kaartje pcies zien?
[Dit bericht is gewijzigd door Oom_Agent op 30-07-2002 14:31]
quote:hehe, ik wou er een klein plaatje inzetten en dan doorlinken naar een ander plaatje... maar dat lukte niet zo
Op dinsdag 30 juli 2002 14:27 schreef trekdrop het volgende:
Chilly willy, gaat goed he
hier nogmaals:
link naar groter plaatje:
http://members.lycos.nl/chwi/DSCN0049.JPG
Het begint trouwens ook meer te waaien hier.
quote:Viel mij ook al op. Ik zat net een uurtje in de tuin. Toen ik net ging zitten was het windstil, en toen ik weer naar binnen ging was er toch een aardig briesje.
Op dinsdag 30 juli 2002 14:31 schreef Jojogirl het volgende:
Mmm, ik dacht al, als jullie in Den Haag en Sassenheim van die wolken zien, moet ik ze hier toch ook zien en inderdaad. Aan de oostkant hier zie ik ze in de verte ook opdoemen.Het begint trouwens ook meer te waaien hier.
quote:mag je ook al niet linken naar lycos??
Op dinsdag 30 juli 2002 14:31 schreef trekdrop het volgende:
sorry, doet ut niet![]()
Goed te zien dat nu ineens in België en Duitsland onweersgebieden aan het ontstaan zijn.
Hoe staat de wind eik? Oost? Zal wel want dat is meestal bij zulk tropisch weer
vorige x was het echt gaaf.
Ik reed op de snelweg en links was het pikzwart en rechts was het strakblauwe lucht.
Maandje geleden ofzo toen het ook lekker warm was een paar dagen.
Even later sloeg ik linksaf en reed ik zo die donderwolken in
Ik vind onweer heerlijk op zijn tijd. Dus van mij mag het na de zware, hete laatste paar dagen wel ff lekker afkoelen
quote:Den Haag = amsterdam (schiphol is amsterdam
Mmm, ik dacht al, als jullie in Den Haag en Sassenheim van die wolken zien, moet ik ze hier toch ook zien en inderdaad. Aan de oostkant hier zie ik ze in de verte ook opdoemen.
En oost = check, ik zie ze ook
quote:dat houdt in dat er daar in een mum van tijd grote onweerswolken zijn ontstaan. Een beetje amerikaanse toestanden lijkt het op het ogenblik, in luttele minuten kan het gaan onweren.
Op dinsdag 30 juli 2002 14:35 schreef yakuza het volgende:
oom_agent, wat zijn die witte tekentjes die een beetje op een telefoon lijken?
Let op onderstaande link: Gele stippen zijn verse blikseminslagen, kijk nu maar eens op onderstaande link.
In 15 minuten talloze onweersbuien onstaan in onze omgeving.
http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp
quote:Inderdaad Jojogirl, het gaat nu wel heel erg snel.
Op dinsdag 30 juli 2002 14:36 schreef Jojogirl het volgende:
http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jspGoed te zien dat nu ineens in België en Duitsland onweersgebieden aan het ontstaan zijn.
Hoe staat de wind eik? Oost? Zal wel want dat is meestal bij zulk tropisch weer
Zie ook: http://www.met.wau.nl/haarwegdata/metsat/metsat.html
Let voorla op de witte vlekken boven duitsland, dat is nou echt 'ontploffen' in meteorologische termen.
quote:Goed dat die hitte bijna over is, ik raak er helemaal van in de war
Op dinsdag 30 juli 2002 14:38 schreef trekdrop het volgende:[..]
Den Haag = amsterdam (schiphol is amsterdam
)
En oost = check, ik zie ze ook
Die wolken zijn trouwens erg mooi. Witte bovenkant en de onderkant vervloeit in de waas die er hangt.
Zal eens zien of ik schiphol meteo via de scanner kan doorstreamen
quote:Jammer dat ik niet op mijn werk zit nu
Op dinsdag 30 juli 2002 14:42 schreef yakuza het volgende:
Straks zullen al die strandgangers wel worden weggespoeld, en wordt het weer dringen geblazen op de snelweg Haarlem-Amsterdam, daar kan je DONDER op zeggen. (god, ik heb echt geen gevoel voor humor)
hmmm, nouja... zo leuk is het ook weer niet. Ik blijf wel gewoon thuis
Morgen passeert in de loop van de dag een vore van lage druk.
De kans op (forse) onweersbuien wordt aanmerkelijk groter. Aan
het eind van de dag zorgt een zwakke tot matige westenwind voor
afkoeling voor een groot deel van het land. Vanaf donderdag
valt er van tijd tot tijd een enkele bui en lopen de
temperaturen terug naar zo'n 22 graden.
Heel link weer.
quote:http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp?Update=Refresh
Op dinsdag 30 juli 2002 14:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Echt ongelooflijk !!!! In 15 minuten tijd zwaar onweer boven het Roergebied en zuiden van Limburg. Nu ook onweer Barneveld en Amersfoort.Heel link weer.
3 druppels, meer nog niet.
Ziet er niet donker uit ofzo.
Even de raampjes van mijn auto dichtdoen
quote:Hier in Rijswijk hetzelfde.
Op dinsdag 30 juli 2002 14:53 schreef NorthernStar het volgende:
Leeuwarden: Zelfs nog geen wolk gezienEen straalblauwe lucht
Dan maar zo.........
http://www.met.wau.nl/haarwegdata/metsat/metsat.html
(zie vooral Duitsland en NL grens laatste uur.)
quote:Check zuid maar eens dan, komen volgens mij ook een paar buien aan
Hier (A'dam westpoort) zie ik in het oosten opeens een flinke partij stapelwolken met afgeplatte bovenkant ontstaan.....
quote:Tjaaa....best wel he. Denk dat ik me oude baan maar weer terugpak daaro......
Op dinsdag 30 juli 2002 14:56 schreef Kreator het volgende:
He oom Agent,
Nogal een telegraafstijl poster jij he?
komen nu 4 wolkjes de IJssel over richting zutphen...
en ik wil zo gaan zwemmen nog even.........
quote:Hmm, die zie ik (nog) niet, alleen wat kleinere wolkjes. We hebben hier toch wel behoorlijk vrij uitzicht op het zuiden. Die wolken in oost/zuidoostelijke richteing vind ik toch een stuk indrukwekkender.
Op dinsdag 30 juli 2002 14:56 schreef trekdrop het volgende:[..]
Check zuid maar eens dan, komen volgens mij ook een paar buien aan
http://onweb.blids.de/blids/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp?nav1=products&nav2=spion
Gul_dukat, kan jij ze ook zien in het westen of meer richting noord?
/edit
Plaatje van wolken
[Dit bericht is gewijzigd door DJSonGoten op 30-07-2002 15:23]
quote:Heeeeee Sas
Op dinsdag 30 juli 2002 15:09 schreef Sassie het volgende:
Hier in Wageningen uitzicht op de Amersfoortse bui, verder geen bewolking te zien en nog zonnig en warm (nu al boven de 32°).http://www.met.wau.nl/haarwegdata/index.html
Ook hier,
groet Bas
quote:In Spijkenisse is duidelijk te merken dat de wind wat opsteekt. De stank van Europoort begint wat af te nemen.
Op dinsdag 30 juli 2002 15:10 schreef Jarno het volgende:
Hier in R'dam duikt de zon steeds vaker achter de (donker wordende) wolken.
quote:In hartje centrum begint de bewolking nu echt flink op te bouwen. Geen idee hoe het met de wind staat, de bomen staan er nog aardig rustig bij zo te zien. Er hangt wel een knoepert van een donker wolk recht boven m'n werkplek!
Op dinsdag 30 juli 2002 15:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
In Spijkenisse is duidelijk te merken dat de wind wat opsteekt. De stank van Europoort begint wat af te nemen.
*kippevel krijg van dit topic*
Wel spannend hoor. Net alsof ieder moment de wereld kan vergaan (wat natuurlijk wel zo is maar hopelijk nog even op zich laat wachten)
quote:Ach ja.. Ik had het kunnen weten natuurlijk. Neem een keer geen jas mee naar je werk en het wordt noodweer.
Op dinsdag 30 juli 2002 15:19 schreef Jarno het volgende:[..]
In hartje centrum begint de bewolking nu echt flink op te bouwen. Geen idee hoe het met de wind staat, de bomen staan er nog aardig rustig bij zo te zien. Er hangt wel een knoepert van een donker wolk recht boven m'n werkplek!
.
Naja. Thuis liggen droge kleren.
quote:MOOI!! Dat komt dan GOED uit
Op dinsdag 30 juli 2002 15:25 schreef ElizabethR het volgende:
Tilburg heeft alleen een enkele verdwaalde sneeuwwitte wolk. Verder nog stralend blauw alles
quote:hehe tenminste iemand die het fris heeft... en zich niet het pleuris zweet
Op dinsdag 30 juli 2002 15:20 schreef chown het volgende:*kippevel krijg van dit topic*
quote:Nou, een algemene conclusie die je wel mag trekken is dat het weer verslechtert. Vooral als de luchtdruk relatief snel daalt.
Op dinsdag 30 juli 2002 15:12 schreef trekdrop het volgende:
Sassie: Wat betekent als de luchtruk zo snel afneemt?
Enne Oom Agent: ik ben een erg sporadisch bezoeker ja
DJSongoten, mooi plaatje maar wel enorm: 2448 bij 1632 pixels.
[Dit bericht is gewijzigd door Sassie op 30-07-2002 15:32]
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 15:23 schreef Jarno het volgende:
Ik heb ook geen jas bij, JMG, maar mijn auto staat hier in de parkeergarage!.
Mwah.. Ik kan vanaf CS altijd nog lijn 3 nemen, die stopt bijna voor de deur. Kost wel 10 minuten extra t.o.v. lopen, maar je blijft wel droog .
quote:Heb anders wel een verzopen muis van de zweethanden
Op dinsdag 30 juli 2002 15:27 schreef ghostarmor het volgende:[..]
hehe tenminste iemand die het fris heeft... en zich niet het pleuris zweet
Hier (Leiden) ook weinig verandering in de situatie; nog steeds grote wolken zichtbaar in het zuidoosten, drukkend warm en verder een hele dunne waas bewolking.
*hehehe*
Leuk, zo'n minute to minute update van de weersomstandigheden Misschien wel een leuke voor in SC
[Dit bericht is gewijzigd door ChillyWilly op 30-07-2002 15:41]
quote:Jij zit toch in Rotterdam zei je net?
Op dinsdag 30 juli 2002 15:29 schreef Jarno het volgende:
Hm, nu breekt het hier weer helemaal open. Zon!
quote:Die wolken hangen tussen Alphen en het Braasemermeer. Er komen er wel meer bij, maar regen zal er (voorlopig) niet uit vallen.
Op dinsdag 30 juli 2002 15:32 schreef Jojogirl het volgende:
Hier (Leiden) ook weinig verandering in de situatie; nog steeds grote wolken zichtbaar in het zuidoosten, drukkend warm en verder een hele dunne waas bewolking.
quote:[offtopic]
Op dinsdag 30 juli 2002 15:40 schreef dwerg het volgende:[..]
Die wolken hangen tussen Alphen en het Braasemermeer. Er komen er wel meer bij, maar regen zal er (voorlopig) niet uit vallen.
Den Haag hier, nog steeds zo heet, en wazig als de pest...
quote:Close, but no cigar.
Op dinsdag 30 juli 2002 15:43 schreef ChOas het volgende:
[offtopic]
Woon jij in Woubrugge, ofzo ?
[/offtopic]
quote:ik??
Op dinsdag 30 juli 2002 15:42 schreef Sheriff2 het volgende:
waar HAAL je die mooie pics vandaan ....
net zelf gemaakt
[Dit bericht is gewijzigd door ChOas op 30-07-2002 15:48]
quote:Overigens wel wat wolkjes nu uit de richting landinwaarts (geen wolkjes die de zon verdrijven helaas)
Op dinsdag 30 juli 2002 15:43 schreef ChOas het volgende:[..]
Den Haag hier, nog steeds zo heet, en wazig als de pest...
quote:Maar dan nog kiezen.
Op dinsdag 30 juli 2002 15:47 schreef trekdrop het volgende:
roelofarendsveen / oude wetering?
quote:Woon jij nog aan het Amstelland? Ofsow? Die kant?
Op dinsdag 30 juli 2002 15:49 schreef trekdrop het volgende:
roelofarendsveen?
quote:Helemaal aan de andere kant van het dorp.
Op dinsdag 30 juli 2002 15:54 schreef trekdrop het volgende:
[off topic]
Schieland, en jij?
[on topic]
De wolken worden steeds groter in de richting a'dam en westeinderplassen
Aan de oostkant zie ik een enorme bloemkool, dat zal inderdaad richting Westeinderplassen zijn. Langzaam trekt het dicht, maar het is nog steeds niet dreigend. In 1997 kwam er een windhoos vanaf de Braasemermeer, toen zijn er nog twee zeilers verdronken.
quote:Hier zaten de gaten in het dak van de schuur, daar waren takken van de boom van de buurman doorheen gewaaid. In één kas lagen er een stuk of 50 ramen uit, bij de buurman was een hele rij van de luchting over de kop gegaan. Zelf zat hij met zijn sloep net op de Braasem. En een half uur later was het weer zonnig.
Op dinsdag 30 juli 2002 16:01 schreef trekdrop het volgende:
Dat was mega eng.
Was ook een fenomeen wat maar 1 keer in de 50 jaar voorkomt ofzo.
Het was een rol wind als ik het me goed herinner. De a4 was toen ook een puinzooi....
quote:Duidelijk.
Op dinsdag 30 juli 2002 16:05 schreef DJSonGoten het volgende:
hier is het begonnen met regenen
*zucht*
quote:Jij komt er wel.
Op dinsdag 30 juli 2002 16:07 schreef trekdrop het volgende:
Flora / geest weg?
quote:Dat mag ik hopen ja!
Was ook een fenomeen wat maar 1 keer in de 50 jaar voorkomt ofzo.
Zag net twee hele grote wolken een nog grotere wolk worden. En ik moet zo naar huis fietsen (richting buien)..Wel 12 Kilometer!!!
I am doemed...
(of het blijft droog, dan heb ik wel geluk
)
quote:ja dat was op 7 juni 1997, toch ?
Op dinsdag 30 juli 2002 16:07 schreef trekdrop het volgende:
Flora / geest weg?Was ook een fenomeen wat maar 1 keer in de 50 jaar voorkomt ofzo.
Het was een rol wind als ik het me goed herinner. De a4 was toen ook een puinzooi....
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/19970609/teksten/bin.boomopijsselmeer.html
Kut daar woon ik.
Enige jaren geleden hadden we ook zo'n enorme hagelbui dat ik deuken in het dak van mijn auto had.
Open dak maar dicht dus als ik straks naar huis scheur
quote:Komkom. Een beetje positiever eh ?
Op dinsdag 30 juli 2002 16:15 schreef yvonne het volgende:
En hier in Dordt is het gewoon mooi, wel benauwd,
als het in Dordt is, is de bui al uitgeraast zeker, krijgen we een stuk of 3 klapjes en that;s it zeker?
Ik wens je de allerzwaarste donderstorm toe
A`dam zuid begint nu flink te winden en `t is bijna rondom wazig grijs nu. Wel flink benauwd
quote:Hou dat dak maa ropen, krijg je er ook geen deuken in
Op dinsdag 30 juli 2002 16:19 schreef WorstKaas het volgende:
Hagelstenen zo groot als tennisballen
Vertelden ze net op Radio538 in Hilversum.Kut daar woon ik.
Enige jaren geleden hadden we ook zo'n enorme hagelbui dat ik deuken in het dak van mijn auto had.
Open dak maar dicht dus als ik straks naar huis scheur
Wie zei dat btw, een luisteraar, een DJ of iemand van meteoconsult?
quote:DJ
Op dinsdag 30 juli 2002 16:23 schreef Sassie het volgende:[..]
Wie zei dat btw, een luisteraar, een DJ of iemand van meteoconsult?
quote:Hier is het ook ontzettend klam. Ging net even boodschappen doen, kwam zowat druipend terug.
Op dinsdag 30 juli 2002 16:24 schreef Bastard het volgende:
Hier in Alphen gutst het zweet van mn lichaam, ik heb alleen een korte broek aan hier en zit zo stil mogelijk..
Geniet van het (on)weer !!
quote:Neuh, die hebben we hier niet op mijn route naar de super.
Op dinsdag 30 juli 2002 16:29 schreef trekdrop het volgende:[..]
Toch niet in de rosse buurt geweest he?
Het wordt hier trouwens steeds bewolkter. De zon valt nu af en toe helemaal weg.
magoe.... ik ben er maar weer es vantussen, hopen dat ik voor de bui terug thuis ben ....
see ya!
/edit ok het regent nu dus gewoon goed door lekker fris en die heeeeeeeeerrrrlijke zomerregen geur
Wel treken er buien vanuit Duitsland naar het westen toe.
quote:Idd, Sas.
Op dinsdag 30 juli 2002 17:28 schreef Sassie het volgende:
De bui bij Amersfoort is nmiddels al een tijdje uitgedoofd. Geen gerommel meer.
Hier in Wageningen schijnt nog steeds de zon.Wel treken er buien vanuit Duitsland naar het westen toe.
Wordt nog leuk straks.
quote:Ja wie weet.
Op dinsdag 30 juli 2002 17:30 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Idd, Sas.
Wordt nog leuk straks.
Zolang er morgen ook maar een reele kans op onweer blijft
quote:Blijft ook wel !
Op dinsdag 30 juli 2002 17:35 schreef Sassie het volgende:[..]
Ja wie weet.
Zolang er morgen ook maar een reele kans op onweer blijft
Nu begint het hier in Nijmegen te onweren uit een donkergrijze lucht die tot aan Duisburg rijkt. Dus dat gaat ff duren zo meteen.
quote:Ik houd m`n camera bij de hand. Es kijken of het iemand gaat lukken om ( ZONDER fotosoep
Op dinsdag 30 juli 2002 17:38 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Blijft ook wel !
Nu begint het hier in Nijmegen te onweren uit een donkergrijze lucht die tot aan Duisburg rijkt. Dus dat gaat ff duren zo meteen.
quote:Amersfoort?
Op dinsdag 30 juli 2002 17:28 schreef Sassie het volgende:
De bui bij Amersfoort is nmiddels al een tijdje uitgedoofd. Geen gerommel meer.
Hier in Wageningen schijnt nog steeds de zon.Wel treken er buien vanuit Duitsland naar het westen toe.
Update: Het regent inmiddels in apeldoorn!!
Nu maar weer wachten op de volgende bui vannacht vanuit Frankrijk !!!
Eerst begon het hard te waaien en kwamen de eerste druppels. Stuifzand raaste voorbij en ik moest (met zonnebril op tegen al dat zand) samen met een collega onze auto's achter een gebouwtje parkeren omdat anders de lak van de auto's er afgeschuurd zou worden. Nou ja, beetje overdreven, maar toch, het waaide wel erg hard. En dan: PLENS! Helemaal kletsnat terwijl ik m'n autootje op slot aan het zetten ben.
En daar bleef het niet bij: slagregens die doen denken alsof er een zandstorm voorbij raast, zoveel water dat er uit de lucht valt en door de harde wind werd verplaatst. En omdat ik op Schiphol Oost werk, heb je daar mooi zicht op grote open plekken, voorzover ik het nog kon zien met al dat regen. Niet leuk voor degenen die op dat moment in the middle of nowhere op de fiets zat of aan het wandelen waren, maar het zag er werkelijk prachtig uit.
We konden nog even op een beschut plekje buiten staan met onze koffie in onze handen om van het natuurlijke schouwspel te genieten. Héérlijk koel.
Bijpassende muziek:
Only Happy When It Rains - garbage
Song 2 - Blur
quote:Het is mij vanavond eindelijk eens wel gelukt, ff op zoek naar een ruimte waar ik de foto kan uploaden
Ik houd m`n camera bij de hand. Es kijken of het iemand gaat lukken om ( ZONDER fotosoep ) een bliksemflits te vangen ! Mij is het , na heel wat keren proberen, nog nooit echt gelukt helaas . . .
[edit]
plekje gevonden, ff kijken
http://liquid2k.com/plankie/DSCF0135.JPG
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door plankie op 31-07-2002 00:44]
Achter Hoogkerk sedert 22.00 gerommel en flinke flitsen en zelfs een mooie vuurbal! ( ).
Groningen zelf heeft alleen een lullig regenbuitje van circa 10 minuten gekregen
http://plankie.50megs.com
Hier heb ik de foto's maar neergezet, foto's zijn zo'n 2 uur geleden gemaakt
max grootte 250 kb bij 50megs?
[Dit bericht is gewijzigd door plankie op 31-07-2002 01:09]
Ik hoor wel als het ergens onweert !!
ontopic: hier (in het zuiden des lands) zeer benauwd maar nog geen regen en/of onweer
quote:Nee hoor, is maar een hobby. Die is ooit ontstaan door een sollicitatie bij Eurocontrol. ( Airtraffic-control) En daar zat ook een hele studie van meteorologie bij. Helaas is dat niks geworden.
Op woensdag 31 juli 2002 15:08 schreef lily het volgende:
Zo maar een vraagje aan Oom_Agent; heb jij beroepsmatig iets te maken met "het weer" of is het meer een hobby/interesse?
quote:hint
Op woensdag 31 juli 2002 15:08 schreef lily het volgende:
Zo maar een vraagje aan Oom_Agent; heb jij beroepsmatig iets te maken met "het weer" of is het meer een hobby/interesse?
(vroeger sloot oom agent zijn postings altijd af met " oant moarn" ofzo )
Plotseling hield hij daarmee op
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 15:12 schreef Loedertje het volgende:[..]
hint
(vroeger sloot oom agent zijn postings altijd af met " oant moarn" ofzo
)
Plotseling hield hij daarmee op
Ik kan het plaatje alleen niet tevoorschijn toveren. Misschien ken somebody help?
-------------------------------------
Voorwaarschuwing voor gevaarlijk weer
Opgesteld door het KNMI op woensdag 31 juli 2002 om 13:51 uur, bestemd voor de watersport en kleine scheepvaart.
Bericht nummer: 1
FIKSE ONWEERSBUIEN
In de loop van de middag ontstaan er enkele
onweersbuien die in noordwestelijke richting over het land
trekken. In deze buien kunnen windstoten voorkomen tot 40 kts
(overeenkomend met windkracht 8). In de noordoostelijk helft
van het land zullen deze buien zwaarder zijn en kunnen
windstoten voorkomen tot 50 kts (overeenkomend met windkracht
10).
Volgend bericht: 16.30 lt
--------------------------
quote:En toen vond je het beroep van berm-piraat een goed alternatief?
Op woensdag 31 juli 2002 15:12 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Nee hoor, is maar een hobby. Die is ooit ontstaan door een sollicitatie bij Eurocontrol. ( Airtraffic-control) En daar zat ook een hele studie van meteorologie bij. Helaas is dat niks geworden.
Amsterdam calling: nog steeds 'zonnig' met witte lucht.
quote:Inderdaad, er is niks leukers dan mensen te laten dokken voor 2 km te hard. Liefst nog minder !!
Op woensdag 31 juli 2002 15:26 schreef kasper het volgende:[..]
En toen vond je het beroep van berm-piraat een goed alternatief?
Nee..... bermpiraten is niks.
Laat mij maar lekker meldkameren. Hoe drukker des te beter !!
Er zitten wat onweershaarden aan de oostgrens !
quote:leuk!! Ik vind het ook zeer interessant
Op woensdag 31 juli 2002 15:12 schreef Oom_Agent het volgende:Nee hoor, is maar een hobby.
Hier nu een heerlijk mals regenbuitje
http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp?Update=Refresh
quote:Nog wel, er wel een mega-bui onderweg naar Zutphen. Die bui zit nu nog boven Duisburg maar trekt precies richting Achterhoek, Zutphen en verder naar Flevoland.
Op woensdag 31 juli 2002 15:58 schreef Havoc het volgende:
Zutphen hiero.Zonnig, warm en droog. Geen wolkje aan de lucht
In Duitsland wordt herhaaldelijk op de radio gewaarschuwd voor zeer zware regenval tot 60 mm. En 60 mm is wat er eigenlijk in een maand moet vallen gemiddeld. Ook kans op windhozen. We houden het iig in de peiling.
Best nog warm ,maar wel bewolkt met een klein beetje zon zo nu en dan op dit moment, wat kunnen we hier verwachten straks Oom Agent?
quote:Tjaa... blijven kijken naar:
Op woensdag 31 juli 2002 16:06 schreef thecrook het volgende:
Ridderkerk meld zich:Best nog warm ,maar wel bewolkt met een klein beetje zon zo nu en dan op dit moment, wat kunnen we hier verwachten straks Oom Agent?
TT710
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/guidance_weerbeeld_kort.txt
http://131.54.120.150/GifImages/mwats00.gif
http://www.weeronline.nl/radar/euroddlnwf.htm
Er zit nu een megabui tussen de Achterhoek en Venlo !!! Hier in Nijmegen begint het nu flink te onweren. De vloer dreunt gewoon.
de hele dag al Bewolkt
Er komt vanavond wel weer wat. Moet wel zo aan de wolken te zien.
quote:Oom_Agent, Groesbeek is nog onweer-vrij...
Op woensdag 31 juli 2002 16:10 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier in Nijmegen begint het nu flink te onweren. De vloer dreunt gewoon.
quote:Vreemd.......
Op woensdag 31 juli 2002 16:18 schreef Coelho het volgende:[..]
Oom_Agent, Groesbeek is nog onweer-vrij...
Moet je ff in de tuin gaan staan. Dan zul je het wel horen. Net wat losse flitsen hier. Achter Kleef en Goch zit het grote onweersgebied. Dat trekt langzaam NL binnen.
quote:Nog steeds niks. Tuin wordt trouwens lastig op m'n werk
Op woensdag 31 juli 2002 16:20 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Vreemd.......
Moet je ff in de tuin gaan staan. Dan zul je het wel horen. Net wat losse flitsen hier. Achter Kleef en Goch zit het grote onweersgebied. Dat trekt langzaam NL binnen.
Over een halfuurtje weer naar m'n kamer in Nijmegen, daar hadden we gister ook maar een klein kwartiertje regen, en maar een paar flitsen op afstand.
quote:ja ik weet de oorzaak al van daarnet. Er ontstond een onweersbui boven Lent. (aan de overkant van Nijmegen)
Op woensdag 31 juli 2002 16:38 schreef Coelho het volgende:[..]
Nog steeds niks. Tuin wordt trouwens lastig op m'n werk
Heb even op het dak gestaan, maar overal is de lucht nog wit/grijs. Nergens donker...Over een halfuurtje weer naar m'n kamer in Nijmegen, daar hadden we gister ook maar een klein kwartiertje regen, en maar een paar flitsen op afstand.
Kijk maar eens !!
Het verse buitje tussen Arnhem en Nijmegen. maar het grote gebied boven Duistland zal binnen 30 minuten in Groesbeek zijn. En daar zit veel onweer en zware regenval in.
quote:Ik hou je op de hoogte
Op woensdag 31 juli 2002 16:42 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
ja ik weet de oorzaak al van daarnet. Er ontstond een onweersbui boven Lent. (aan de overkant van Nijmegen)
Kijk maar eens !!
Het verse buitje tussen Arnhem en Nijmegen. maar het grote gebied boven Duistland zal binnen 30 minuten in Groesbeek zijn. En daar zit veel onweer en zware regenval in.
[afbeelding]
quote:kee dan !!
Op woensdag 31 juli 2002 16:44 schreef Coelho het volgende:[..]
Ik hou je op de hoogte
Gemaakt in apeldoorn!!
Ik ben ze resizen en ik ga ze zo uploaden!!
[Dit bericht is gewijzigd door Party_P op 31-07-2002 16:57]
Update: whoa een heerlijke hagelwolkbreuk
[Dit bericht is gewijzigd door SigmundFreud op 31-07-2002 16:56]
Vanavond zou me auto gewassen worden door de buurjongen maar ik geloof dat dit niet meer gaat gebeuren
Momenteel schijnt de zon, beetje heiïg maar, paar witte stapelwolken.
Ik denk 31/32 graden.
quote:Windstoten tot 50 kts (Bft 10) in het NO.
Op woensdag 31 juli 2002 17:01 schreef CartWOman het volgende:
Dusssss... het noordoosten krijgt de zwaarste buien.
Ik ben helaas bang tijdens onweer, dus heb liever alleen regen.Momenteel schijnt de zon, beetje heiïg maar, paar witte stapelwolken.
Ik denk 31/32 graden.
Dus daar zit je wel goed.
quote:ik hou wel van een lekkere onweersbui...... zolang ik dan natuurlijk wel veilig binnen zit he
Op woensdag 31 juli 2002 17:01 schreef CartWOman het volgende:
Dusssss... het noordoosten krijgt de zwaarste buien.
Ik ben helaas bang tijdens onweer, dus heb liever alleen regen.Momenteel schijnt de zon, beetje heiïg maar, paar witte stapelwolken.
Ik denk 31/32 graden.
dus euh wordt het je te gek, dan geef je maar een gil.... dan gaan we samen van het onweer "genieten".
Deze foto werd ongeveer 5 a 10 minuten later gemaakt en inmiddels is die wolk behoorlijk groot
Hier heb ik wat met de instellingen van de camera gespeelt (Canon Powershot A20)
Btje overbelichte foto, want die wolk was wel wat donkerder dan op de foto!!
Als jullie de orginele foto's willen (1600x1200 Beste kwaliteit ongeveer 500kb per foto), mail dan ff naar: weer@pasware.cjb.net en je krijgt ze naar je toe gemaild!!
Oom_Agent, wanneer gaat het nou in het midden van het land onweren en/of regenen?
[/zeurmode off]
Het zware onweerscomplex in Duitsland trekt noordwestwaarts en lijkt alles ten westen van de lijn Arnhem-Amersfoort-Enkhuizen- Den Helder te gaan missen.
en wanneer krijgt Groningen stad eindelijk verkoeling??
[/zeurmode weer uit]
quote:zie bovenstaande post....... ik baal ook !! Het kan nog veranderen en mogelijk ontstaan er nieuwe buien. Maar nu is het nog wel ff balen.
Op woensdag 31 juli 2002 17:11 schreef kasper het volgende:
[zeurmode on]Oom_Agent, wanneer gaat het nou in het midden van het land onweren en/of regenen?
[/zeurmode off]
quote:Kijk ff op de links die ik gegeven heb in eerdere posts
Op woensdag 31 juli 2002 17:13 schreef Loedertje het volgende:
[zeurmode ook aan]en wanneer krijgt Groningen stad eindelijk verkoeling??
[/zeurmode weer uit]
quote:Leuk, maar beter even melden waar je zit.
Op woensdag 31 juli 2002 17:26 schreef Party_P het volgende:
Argh ik zie er eraan komen!! Echt donkerblauw!!
quote:??????
Op woensdag 31 juli 2002 17:21 schreef Loedertje het volgende:
*snik*
Wat tisser ??
Er komt straks verschrikkelijk veel onweer naar Groningen.
De mensen in het zuiden/midden/westen kunnen beter balen.
Flinke zon, erg hei-ig en het zal we waanzinnig benauwd zijn buiten. Verder nog helemaal NIKS te zien van bewolking oid.....
*kreun*
Wil naar huis
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 17:31 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
De mensen in het zuiden/midden/westen kunnen beter balen.
Ik ga zo lekker hard naar huis rijden om me af te reageren.
Oom_Agent, ik wil jou of je collega's NIET zien!
quote:Ok ok.......
Op woensdag 31 juli 2002 17:33 schreef kasper het volgende:[..]
![]()
Ik ga zo lekker hard naar huis rijden om me af te reageren.
Oom_Agent, ik wil jou of je collega's NIET zien!
Maar als je nu in de auto springt en naar Flevoland rijdt kun je mooi onweer meemaken.
Ten westen van de lijn Venlo- Utrecht-Alkmaar zal het niet veel worden, of zelfs helemaal niks.
NO Nederland heeft zwaar weer.
quote:Wanneer ongeveer?
Op woensdag 31 juli 2002 17:31 schreef Oom_Agent het volgende:Er komt straks verschrikkelijk veel onweer naar Groningen.
* Loedertje sleept stoel alvast naar buiten
quote:Bij Winschoten en Ter Apel zitten flinke buien en die trekken langzaam naar Groningen.
Op woensdag 31 juli 2002 17:47 schreef Loedertje het volgende:[..]
Wanneer ongeveer?
Ik denk dat je rond 18.30 uur wel onweer hebt.
quote:Turfie (Assen) sleept stoel alvast naar binnen en gaat onder de tafel zitten !
Op woensdag 31 juli 2002 17:47 schreef Loedertje het volgende:[..]
verschil onweer-bliksem nog zo'n 8 sec
knetterharde regen
gaat hier aardig tekeer
quote:Altijd leuk in Apeldoorn.
Op woensdag 31 juli 2002 18:03 schreef Wisp het volgende:
*kggggg BOEM*gaat hier aardig tekeer
Hier is het niks !!
quote:Hier (leeuwarden) precies hetzelfde.
Op woensdag 31 juli 2002 17:01 schreef CartWOman het volgende:Momenteel schijnt de zon, beetje heiïg maar, paar witte stapelwolken.
Ik denk 31/32 graden.
Hoop dat het een beetje opschiet, krijg koppijn van die benauwdheid
Nog mensen uit Zwolle hier ???
Amsterdam en omg. krijgt ook onweer. De wind is iets gedraaid zojuist !!!
Dus jullie hebben geluk!
quote:Alleen regen !
Op woensdag 31 juli 2002 18:34 schreef toska het volgende:
En Utrecht?
quote:Let me guess: jij gaat weer voor het raam staan?
Op woensdag 31 juli 2002 18:37 schreef Loedertje het volgende:
Flink gerommel, drukkend weer maar nog geen écht feest.
quote:Ik helaas ook !
Op woensdag 31 juli 2002 18:38 schreef toska het volgende:
Ik neem genoegen met alleen regen
quote:Yezzzzz.
Op woensdag 31 juli 2002 18:38 schreef CartWOman het volgende:[..]
Let me guess: jij gaat weer voor het raam staan?
* Loedertje is nu drijfnat en heeft op blote voetjes door het warme water gelopen
Heeeeerlijk gevoel, af en toe ketsten de HAGELstenen tegen m'n hoofd.
(lopen in warm water en dan af en toe die koude hagelsteentjes voelen is een gaaaaaaaaaaaaaaaaaf gevoel!!)
quote:Zie je wel dat het kwam !!!!!
Op woensdag 31 juli 2002 19:31 schreef Loedertje het volgende:
update* Loedertje is nu drijfnat en heeft op blote voetjes door het warme water gelopen
(lopen in warm water en dan af en toe die koude hagelsteentjes voelen is een gaaaaaaaaaaaaaaaaaf gevoel!!)
quote:ik *kwam* ook bijna van dat lekkere gevoel net)
Op woensdag 31 juli 2002 19:31 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Zie je wel dat het kwam !!!!!
![]()
![]()
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 19:32 schreef Loedertje het volgende:[..]
ik *kwam* ook bijna van dat lekkere gevoel net)
écht waanzinnig lekker.
Houden zo !!!!
quote:OE, dát wil ik ook!
Op woensdag 31 juli 2002 19:32 schreef Loedertje het volgende:[..]
ik *kwam* ook bijna van dat lekkere gevoel net)
écht waanzinnig lekker.
Weinig kans vrees ik, in de regio Rotterdam.
of gaat de wind nog lekker een beetje draaien, Oom_Agent?
quote:Regende het slotjes?
Op woensdag 31 juli 2002 19:24 schreef calvobbes het volgende:
Pfff... de regen en onweer hier is niks vergeleken bij wat ik vorig jaar heb meegemaakt in Mexico! Daar was het pas echt feestEn dat bijna elke avond
quote:Sorry !!
Op woensdag 31 juli 2002 19:41 schreef Eska het volgende:[..]
OE, dát wil ik ook!
Weinig kans vrees ik, in de regio Rotterdam.
of gaat de wind nog lekker een beetje draaien, Oom_Agent?
Ten westen en zuiden van de lijn Haarlem-Utrecht- Arnhem komt er geen onweer meer.
Ten zuiden van de lijn Den Haag-Utrecht- Arnhem komt vandaag zelfs geen regen meer. Sproeien dus.
Maar morgen gaat het langdurig regenen met kans op wateroverlast !
quote:Het gekke is, echt donker is het hier niet geweest.
Op woensdag 31 juli 2002 19:45 schreef APK het volgende:
Het is opeens akelig donker in Amsterdam.
quote:Getverrrrrrrr, moet ik nog gaan gieteren ook.
Op woensdag 31 juli 2002 19:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Ten zuiden van de lijn Den Haag-Utrecht- Arnhem komt vandaag zelfs geen regen meer. Sproeien dus.Maar morgen gaat het langdurig regenen met kans op wateroverlast !
Hoe laat verwacht je die waterovelast morgen precies?
'k Moet namelijk nog wel boodschappen doen.
quote:En hier is geen DRUP gevallen!!
Op woensdag 31 juli 2002 19:31 schreef Loedertje het volgende:
update* Loedertje is nu drijfnat en heeft op blote voetjes door het warme water gelopen
quote:In de vroege ochtend begint het regenen en dat gaat de hele dag duren.
Op woensdag 31 juli 2002 19:55 schreef Eska het volgende:[..]
Getverrrrrrrr, moet ik nog gaan gieteren ook.
Hoe laat verwacht je die waterovelast morgen precies?
'k Moet namelijk nog wel boodschappen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |