abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111068976
Mijn vriendin heeft poos terug een eetstoornis gehad. (misschien zegt Nao jullie iets)
Nu is het een poosje goed gegaan, maar weegt toch weer te weinig. Ze ziet er wel goed en gezond uit, en is ook gewoon vrolijk etc. Ze eet wel maar niet heel veel. Ze moet nu dus weer meer eten anders mag ze niet meer sporten etc. Nu wil ik er heel graag voor haar zijn en haar hierin steunen.
Kan iemand me astjeblieft tips geven want dit is zo vreselijk moeilijk
www.soundcloud.com/renoizedj
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 00:24:09 #2
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_111069064
Haar naar de dokter sturen. Wat is NAO?
Are you fokking to me?
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:24:53 #3
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_111069090
Poeh, kun je haar niet helpen door haar te helpen met grotere porties tijdens het avondeten of dergelijks. NAO zegt mij totaal niks. :{
pi_111069224
Niet anders omschreven. Klinkt ernstig inderdaad. Maar een groot deel van de bipolairen in Nederland is NAO.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:29:58 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111069279
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:21 schreef renoizedj het volgende:
Nu wil ik er heel graag voor haar zijn en haar hierin steunen.
Kan iemand me astjeblieft tips geven want dit is zo vreselijk moeilijk
Wat ik dus vooral niet zou doen, is die aap op je schouder nemen. Hou jezelf gezond, hè?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:31:34 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111069332
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:24 schreef Marie30 het volgende:
Haar naar de dokter sturen. Wat is NAO?
Dit. Je kan wel zelf de dokter gaan uithangen door haar te verplichten meer te eten, maar daar gaat je relatie kapot aan op een gegeven moment want dan ben jij de boosdoener.
pi_111069545
- note -

[ Bericht 42% gewijzigd door Crutch op 03-05-2012 09:08:49 ]
pi_111070173
- note -

[ Bericht 90% gewijzigd door Crutch op 03-05-2012 09:08:21 ]
pi_111078144
Hoe is ze de vorige keer geholpen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_111078223
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:29 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat ik dus vooral niet zou doen, is die aap op je schouder nemen. Hou jezelf gezond, hè?
Rare bewoording, maar dit is het aller belangrijkste.
pi_111110388
Ze is in behandeling geweest, ze is nu alleen gewent om niet zoveel te eten, en voelt geen honger meer.
Ze moet nu weer meer eten en mag niet meer sporten enzo. Niet dat het helemaal terug is, maar het is voor haar heel moeilijk om meer te eten, en het zorgt bij haar thuis voor ruzies.
pi_111111328
Er is op www.ze.nl een column over een meisje dat anorexia heeft gehad en hoe zij dat allemaal heeft ervaren en de periode erna. Misschien dat het je wat inzicht in haar situatie kan geven, zodat je het wat beter begrijpt, want het klinkt alsof daar vooral het probleem ligt.
Als er een stem keihard in je hoofd zegt dat je iets écht niet moet doen, omdat het dan slecht met je gaat, doe je dat niet. Dat is bij haar waarschijnlijk zo met eten. Ondanks dat ze er misschien niet naar wil luisteren zit het nog steeds in haar hoofd en dat heeft tijd nodig, een hoop tijd, wil die stem minder worden.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:33:52 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111111971
net zoals vroeger blijven zitten tot je bordje leeg is? dat deden ze wel bij een anorexia kliniek waarvan een docu op TV was.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111114458
bedankt voor de tips allemaal!
Erbij zitten en bordje leeg laten eten is geen optie,
Ze wil zelf wel graag maar zit heel snel vol.
Het ging een poos goed, maar ze is nu wel weer te licht.
Van de dokter krijgt ze nu pillen die het hongergevoel moeten opwekken, maar deze helpen niet
  vrijdag 4 mei 2012 @ 01:10:19 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111115286
waarom is erbij zitten geen optie?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111132682
Af en toe met 'r blowen en dan de snackbar flink wat laten bezorgen zodra ze een vreetkick heeft
pi_111132964
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:54 schreef Keukenrol23 het volgende:
Af en toe met 'r blowen en dan de snackbar flink wat laten bezorgen zodra ze een vreetkick heeft
Ik denk dat haar maag redelijk klein is en dat je volproppen dan niet een goed idee is.

Maar blowen om de eetlust op te wekken is misschien geen slecht idee, al zou ik het niet zo snel aanraden.
pi_111133577
Ze dient gewoon standaard te 'overeten'. Ondanks dat ze geen honger heeft of vol zit toch nog wat meer eten. Dan rekt ze haar maag op en raakt haar lichaam gewend aan de grotere hoeveelheid voedsel. Wanneer ze opgenomen zou worden wordt haar ook verplicht om van de ene op de andere dag 2500 kcal naar binnen te werken. De eerste weken heb je dan echt nooit het gevoel niet vol te zitten. Maar daarna raakt je lichaam eraan gewend, je maag wordt groter en uiteindelijk keert het hongergevoel weer terug. Ik ben bang dat ze het als smoes gebruikt om minder te hoeven eten en de stoornis meer terug is dan jullie denken. Zo ging dat in elk geval altijd bij mij. Hoe dan ook, het is niet jouw plek of de plek van haar ouders om erachter aan te zitten, dit plaatst jullie in een verkeerde relatie ten opzichte van haar. Zij dient hulp te zoeken en het zelf te doen samen met professionele hulp. Ze wil namelijk helemaal niet, maar dat is haar ook niet aan te rekenen.
pi_111134559
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:17 schreef Rebubbled het volgende:
Ze dient gewoon standaard te 'overeten'. Ondanks dat ze geen honger heeft of vol zit toch nog wat meer eten. Dan rekt ze haar maag op en raakt haar lichaam gewend aan de grotere hoeveelheid voedsel. Wanneer ze opgenomen zou worden wordt haar ook verplicht om van de ene op de andere dag 2500 kcal naar binnen te werken. De eerste weken heb je dan echt nooit het gevoel niet vol te zitten. Maar daarna raakt je lichaam eraan gewend, je maag wordt groter en uiteindelijk keert het hongergevoel weer terug. Ik ben bang dat ze het als smoes gebruikt om minder te hoeven eten en de stoornis meer terug is dan jullie denken. Zo ging dat in elk geval altijd bij mij. Hoe dan ook, het is niet jouw plek of de plek van haar ouders om erachter aan te zitten, dit plaatst jullie in een verkeerde relatie ten opzichte van haar. Zij dient hulp te zoeken en het zelf te doen samen met professionele hulp. Ze wil namelijk helemaal niet, maar dat is haar ook niet aan te rekenen.
Klinkt alsof je ervaring hebt, klopt dat?
In ieder geval bedankt voor de hulp. Zo zit het inderdaad ongeveer wel!
pi_111134686
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:42 schreef renoizedj het volgende:

[..]

Klinkt alsof je ervaring hebt, klopt dat?
In ieder geval bedankt voor de hulp. Zo zit het inderdaad ongeveer wel!
Dat klopt. Ondanks dat ik het liever niet zou hebben. Maar laat haar wel zo snel mogelijk hulp zoeken. Dat is iets waar je haar wel bij kunt helpen. :)
pi_111134802
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Dat klopt. Ondanks dat ik het liever niet zou hebben. Maar laat haar wel zo snel mogelijk hulp zoeken. Dat is iets waar je haar wel bij kunt helpen. :)
Ja maar ze vind het zelf volgens mij te overdreven want ze voelt zich wel goed.
Ze is al wel in behandeling geweest en wil volgens mij allesbehalve terug.
pi_111135584
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:49 schreef renoizedj het volgende:

[..]

Ja maar ze vind het zelf volgens mij te overdreven want ze voelt zich wel goed.
Ze is al wel in behandeling geweest en wil volgens mij allesbehalve terug.
Toen ik mager was vond ik het ook allemaal wel meevallen, ondanks dat ik de trap niet meer op kon komen zonder halverwege te moeten uitrusten e.d. Zeg haar maar dat het aan de huisarts is om te besluiten of het overdreven is en als hij zegt van wel, dan is het inderdaad overdreven. Echter is zij zelf niet de persoon om daar een oordeel over te vellen. En wat dat betreft mogen jullie best wat druk erachter zetten.
pi_111137147
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:17 schreef Rebubbled het volgende:
Iedere keer net wat meer eten dan dat je eigenlijk lust helpt inderdaad!
Heb zelf ook een periode gehad waarin ik heel weinig at (zonder eetstoornis, weet niet wat er mis was) en door mezelf te dwingen iedere keer "teveel" te eten, ga je wel weer gewoon normale trek krijgen ipv dat je na een halve boterham al vol zit.
pi_111157794
Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips!
Ik ga mijn best doen er voor haar te zijn O+
pi_111158498
Het enige juiste advies is haar door te verwijzen naar de huisarts. Je bent haar vriend, niet haar hulpverlener. Die rol moet je ook niet op je willen nemen in mijn optiek, want dan krijg je een relatie waar de balans compleet zoek is.

Sterkte, ook voor je vriendinnetje.
Zoiets heftigs kan een zware wissel op je relatie trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')