Wat ik dus vooral niet zou doen, is die aap op je schouder nemen. Hou jezelf gezond, hè?quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:21 schreef renoizedj het volgende:
Nu wil ik er heel graag voor haar zijn en haar hierin steunen.
Kan iemand me astjeblieft tips geven want dit is zo vreselijk moeilijk
Dit. Je kan wel zelf de dokter gaan uithangen door haar te verplichten meer te eten, maar daar gaat je relatie kapot aan op een gegeven moment want dan ben jij de boosdoener.quote:
Rare bewoording, maar dit is het aller belangrijkste.quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:29 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Wat ik dus vooral niet zou doen, is die aap op je schouder nemen. Hou jezelf gezond, hè?
Ik denk dat haar maag redelijk klein is en dat je volproppen dan niet een goed idee is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:54 schreef Keukenrol23 het volgende:
Af en toe met 'r blowen en dan de snackbar flink wat laten bezorgen zodra ze een vreetkick heeft
Klinkt alsof je ervaring hebt, klopt dat?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:17 schreef Rebubbled het volgende:
Ze dient gewoon standaard te 'overeten'. Ondanks dat ze geen honger heeft of vol zit toch nog wat meer eten. Dan rekt ze haar maag op en raakt haar lichaam gewend aan de grotere hoeveelheid voedsel. Wanneer ze opgenomen zou worden wordt haar ook verplicht om van de ene op de andere dag 2500 kcal naar binnen te werken. De eerste weken heb je dan echt nooit het gevoel niet vol te zitten. Maar daarna raakt je lichaam eraan gewend, je maag wordt groter en uiteindelijk keert het hongergevoel weer terug. Ik ben bang dat ze het als smoes gebruikt om minder te hoeven eten en de stoornis meer terug is dan jullie denken. Zo ging dat in elk geval altijd bij mij. Hoe dan ook, het is niet jouw plek of de plek van haar ouders om erachter aan te zitten, dit plaatst jullie in een verkeerde relatie ten opzichte van haar. Zij dient hulp te zoeken en het zelf te doen samen met professionele hulp. Ze wil namelijk helemaal niet, maar dat is haar ook niet aan te rekenen.
Dat klopt. Ondanks dat ik het liever niet zou hebben. Maar laat haar wel zo snel mogelijk hulp zoeken. Dat is iets waar je haar wel bij kunt helpen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:42 schreef renoizedj het volgende:
[..]
Klinkt alsof je ervaring hebt, klopt dat?
In ieder geval bedankt voor de hulp. Zo zit het inderdaad ongeveer wel!
Ja maar ze vind het zelf volgens mij te overdreven want ze voelt zich wel goed.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Dat klopt. Ondanks dat ik het liever niet zou hebben. Maar laat haar wel zo snel mogelijk hulp zoeken. Dat is iets waar je haar wel bij kunt helpen.
Toen ik mager was vond ik het ook allemaal wel meevallen, ondanks dat ik de trap niet meer op kon komen zonder halverwege te moeten uitrusten e.d. Zeg haar maar dat het aan de huisarts is om te besluiten of het overdreven is en als hij zegt van wel, dan is het inderdaad overdreven. Echter is zij zelf niet de persoon om daar een oordeel over te vellen. En wat dat betreft mogen jullie best wat druk erachter zetten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:49 schreef renoizedj het volgende:
[..]
Ja maar ze vind het zelf volgens mij te overdreven want ze voelt zich wel goed.
Ze is al wel in behandeling geweest en wil volgens mij allesbehalve terug.
Iedere keer net wat meer eten dan dat je eigenlijk lust helpt inderdaad!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:17 schreef Rebubbled het volgende:
Ze dient gewoon standaard te 'overeten'. Ondanks dat ze geen honger heeft of vol zit toch nog wat meer eten. Dan rekt ze haar maag op en raakt haar lichaam gewend aan de grotere hoeveelheid voedsel. Wanneer ze opgenomen zou worden wordt haar ook verplicht om van de ene op de andere dag 2500 kcal naar binnen te werken. De eerste weken heb je dan echt nooit het gevoel niet vol te zitten. Maar daarna raakt je lichaam eraan gewend, je maag wordt groter en uiteindelijk keert het hongergevoel weer terug. Ik ben bang dat ze het als smoes gebruikt om minder te hoeven eten en de stoornis meer terug is dan jullie denken. Zo ging dat in elk geval altijd bij mij. Hoe dan ook, het is niet jouw plek of de plek van haar ouders om erachter aan te zitten, dit plaatst jullie in een verkeerde relatie ten opzichte van haar. Zij dient hulp te zoeken en het zelf te doen samen met professionele hulp. Ze wil namelijk helemaal niet, maar dat is haar ook niet aan te rekenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |