abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2012 @ 20:23:23 #251
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111548635
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:22 schreef Catkiller het volgende:
Ik kan er hard om lachen en ik heb geen enkel boek gelezen. Hoop mensen die overdreven hard zeuren, al was de net geplaatste spoiler ook wel een hele grote :')

Als de serie voor een boekenlezer leuk is om te kijken dan ook nog voor iemand die een paar spoilers weet toch?
Het verpest wel de verassing van dingen. Als je leest ben je net zo geschokt als je ineens leest dat Bran en Rickon dood zijn. Als je dat in een spoiler ziet staan, zonder enige context, lijkt het me echt iets verpesten :P
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  maandag 14 mei 2012 @ 20:24:05 #252
211083 Angelof9
I must go first
pi_111548672
Dat andere topic slaat nu echt nergens op!

Maar goed, even back on track. Is er iets, maar dan ook iets gebeurd in deze aflevering, wat ook in het boek gebeurde?? Zo'n beetje alles is veranderd! Dat gedoe in Qarth? Al die 13 opeens dood, die Xao die zichzelf koning maakt, WTF? Jaime die twee mensen vermoord en ontsnapt? Bran & co die al ontsnapt zijn? Jon omsingeld door wildlings??
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 14 mei 2012 @ 20:24:18 #253
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_111548684
Ik kan best tegen wat spoilers, maar wanneer mensen doodgaan enzo, ik snap wel dat het leuker is als je dat niet weet. Dat zijn gewoon rotspoilers.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 14 mei 2012 @ 20:25:14 #254
211083 Angelof9
I must go first
pi_111548740
Waar zijn ze mee bezig daar? Dit is echt niet cool hoor.
  maandag 14 mei 2012 @ 20:25:20 #255
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_111548752
Overigens poste iemand ooit in het andere topic dat iemand pas dood was nadat zijn hoofd op een staak stond. Daarna ben ik de boeken gaan lezen, maar na de Onion Knight, Rickon, Bran, en zelfs Mance is zelfs dat geen goed handvat meer :P. Er is dus nog hoop voor Syrio Forel!
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  maandag 14 mei 2012 @ 20:25:25 #256
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_111548758
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:23 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

Het verpest wel de verassing van dingen. Als je leest ben je net zo geschokt als je ineens leest dat Bran en Rickon dood zijn. Als je dat in een spoiler ziet staan, zonder enige context, lijkt het me echt iets verpesten :P
Ik ben van mezelf al nieuwsgierig dus ik heb het op zitten zoeken, en toen nog verder gelezen over RW bijvoorbeeld _O- :')

Mjah, juist omdat mensen zo hyper doen over spoilers is het leuk voor mensen om te gaan spoileren.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  maandag 14 mei 2012 @ 22:05:50 #257
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111555294
Godverdetering zeg, zijn we hier nou ook alleen maar over spoileren aan het praten? :{
Laffe huichelaar
  maandag 14 mei 2012 @ 22:31:25 #258
28033 Pek
je moet wat
pi_111557304
Spoilers :')

Iedereen gaat dood. Dat is IRL ook zo, dus dat kan nooit een spoiler zijn :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:44:10 #259
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_111558074
http://www.towerofthehand(...)s-and-new/index.html

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat het karakter Jon nu al kapot gemaakt is, zijn overgang naar de Wildlings is nu nooit goed neer te zetten, en zeker zijn morele innerlijke strijd niet.Het zwakt het karakter echt af, terwijl hij een van de belangrijkste karakters is...
  maandag 14 mei 2012 @ 22:50:58 #260
211083 Angelof9
I must go first
pi_111558438
Mee eens :N
  maandag 14 mei 2012 @ 22:56:57 #261
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111558779
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:44 schreef Sitethief het volgende:

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat het karakter Jon nu al kapot gemaakt is, zijn overgang naar de Wildlings is nu nooit goed neer te zetten, en zeker zijn morele innerlijke strijd niet.Het zwakt het karakter echt af, terwijl hij een van de belangrijkste karakters is...
Ja, mee eens. En niet alleen met Jon, er zijn zoveel dingen waarvan ik denk: had dat nou toch zo gedaan als in het boek.
Bijvoorbeeld dat Cat tegen Jon zei, toen hij afscheid nam van Bran: "It should have been you". Dat had zó veel meer gezegd over hoe zij over hem denkt dan die stomme dialoog vandaag van Jaime over datzelfde onderwerp.
Of dat Theon tegen dat hoofd schopte van Will in Ep.1 van seizoen 1. "Gelukkig" schopte hij dan weer wel tegen het hoofd van Ser Rodrick, misschien als goedmakertje vanwege klachten?

Zo zijn er nog meer dingen die ik best wel mis in de serie. Was er niet ook nog een moment waarop Tyrion klaagde tegen Cersei dat ze maar met één broer het bed deelde? Dat had ik gráág in de serie gezien.
Hij heeft ook nog niets gezegd over kettingen, maar gelukkig hebben we nog twee weken te gaan voor BWB.

The Brotherhood without Banners, was dat nou die club van Beric Dondarrion? Ik vraag me af hoeveel niet-boeklezers zich nog herinneren uit S01E05 (of zo) dat die op pad werd gestuurd om Gregor Clegane te doden. Gregor zelf heeft er ook weinig last van blijkbaar dat z'n huis en landerijen geconfisqueerd zijn en hijzelf vogelvrij verklaard. :')
  maandag 14 mei 2012 @ 23:02:15 #262
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_111559119
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:56 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, mee eens. En niet alleen met Jon, er zijn zoveel dingen waarvan ik denk: had dat nou toch zo gedaan als in het boek.
Bijvoorbeeld dat Cat tegen Jon zei, toen hij afscheid nam van Bran: "It should have been you". Dat had zó veel meer gezegd over hoe zij over hem denkt dan die stomme dialoog vandaag van Jaime over datzelfde onderwerp.
Of dat Theon tegen dat hoofd schopte van Will in Ep.1 van seizoen 1. "Gelukkig" schopte hij dan weer wel tegen het hoofd van Ser Rodrick, misschien als goedmakertje vanwege klachten?

Zo zijn er nog meer dingen die ik best wel mis in de serie. Was er niet ook nog een moment waarop Tyrion klaagde tegen Cersei dat ze maar met één broer het bed deelde? Dat had ik gráág in de serie gezien.
Hij heeft ook nog niets gezegd over kettingen, maar gelukkig hebben we nog twee weken te gaan voor BWB.

The Brotherhood without Banners, was dat nou die club van Beric Dondarrion? Ik vraag me af hoeveel niet-boeklezers zich nog herinneren uit S01E05 (of zo) dat die op pad werd gestuurd om Gregor Clegane te doden. Gregor zelf heeft er ook weinig last van blijkbaar dat z'n huis en landerijen geconfisqueerd zijn en hijzelf vogelvrij verklaard. :')
Ja dat was Dondarrion en Thoros of Myr
  maandag 14 mei 2012 @ 23:04:27 #263
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_111559271
Bijna iedereen wordt sympathieker gemaakt in de show.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  maandag 14 mei 2012 @ 23:04:28 #264
211083 Angelof9
I must go first
pi_111559273
Wat ik in het boek ook zo sterk vond was de uitleg van Jaime over wat er daadwerkelijk gebeurde toen hij de "king slayde" en wat de rol van Eddard daarin was. Dat hebben ze nu vervangen door dat suffe "je man heeft met een andere vrouw geneukt" wat de lading totaal niet weergaf. Dat was HET moment in de boeken dat ik sympathie voor Jaime kreeg en hem anders ging bekijken. Dat mistte ik dus ook.
pi_111559741
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:04 schreef Angelof9 het volgende:
Wat ik in het boek ook zo sterk vond was de uitleg van Jaime over wat er daadwerkelijk gebeurde toen hij de "king slayde" en wat de rol van Eddard daarin was. Dat hebben ze nu vervangen door dat suffe "je man heeft met een andere vrouw geneukt" wat de lading totaal niet weergaf. Dat was HET moment in de boeken dat ik sympathie voor Jaime kreeg en hem anders ging bekijken. Dat mistte ik dus ook.
Idd ja, voor dat moment vond ik hem een arrogante kwal, maar toen hij met de uitleg kwam dacht ik opeens van hij heeft helemaal gelijk :o' _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2012 23:11:21 ]
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:01:36 #266
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_111562652
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:44 schreef Sitethief het volgende:

Nog niet mee eens... Dit is afhankelijk van wat er verder gebeurt. Ik vertrouw er op dat Qhorin nog terugkomt, Jon bevrijdt en dat hij hem dan zegt (wellicht overmand door wildlings) zich vrijwillig bij de wildlings aan te sluiten. Op die manier heb je (wat mij betreft) dezelfde belangrijke karakterontwikkeling, terwijl je wel alvast wat verhaal van boek 3 meeneemt (Jon & wildlings), zodat er in het volgende seizoen meer ruimte is om andere verhalen beter uit te werken. Bovendien moeten ze in seizoen 3 alwéér een shitload aan nieuwe personages introduceren... Dat gaat vloeiender als een deel al eind seizoen 2 meedoet (doordat Jon dus al eerder met de wildlings optrekt).
Ik heb nog vertrouwen in deze verhaallijn dus :Y)

Stond wel te kijken van de verhaallijn van Dany, maar eigenlijk vind ik die heel leuk. De Thirteen opeens dood en Xaon als king vind ik eigenlijk best geniaal bedacht. Geeft het verhaal veel meer gravitas dan alleen Dany die aan het chillen is in Qarth en een toeristisch uitstapje naar de House of the Undying maakt. Dit is toffer en maakt de climax in tHotU ook beter IMO.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_111563175
Ja met die Qarth veranderingen ben ik alleen maar blij.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 03:18:12 #268
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111566708
quote:
3s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:04 schreef Bellatrix het volgende:
Bijna iedereen wordt sympathieker gemaakt in de show.
Ik heb me deze aflevering inderdaad verbaasd over Cersei's houding naar Sansa toe.
Dat kwam bijna moederlijk over, maar in het boek had Cersei echt helemaal niks op met Sansa. Sterker nog; ze negeerde Sansa liever compleet, iets wat Sansa ook niet erg vond.
pi_111566842
Vind de veranderingen allemaal prima, al moet ik nog zien hoe die veranderingen van jons verhaal af gaan lopen. Als ze dat gevecht met Qhorin verneuken krijg ik toch wel minder vertrouwen in de makers van de serie. Qarth is ook wat ver gegrepen, maar ja ik vind alles wat niet in Westeros gebeurt toch oersaai dus dan maar liever zoiets. Het liefst had ik gezien dat ze het vermoorden van de 2 andere kinderen niet zo duidelijk hadden gemaakt, het is wel precies hetzelfde als het boek. Al zie je dus dat sommige mensen wel denken dat Bran en Rickon dood zijn, en zelfs een vriend van me die het boek las had dat toen niet door.

Vond het een erg vette aflevering verder, Sansa en Cersei blinkten weer uit, twee actrices waar ik me aan ergerde vorig jaar stelen echt de show nu.

Wat voor spoilers stonden er in het andere topic trouwens? Ben wel benieuwd hoe ze gespoiled zijn.
pi_111568273
Enige die ik las was de spoiler waarin stond dat Tyrion Tywin vermoordt met een kruisboog.
pi_111568289
Heeft iemand opzettelijk spoilers gepost in dat andere topic? Dat is wel heel erg triest, zo verpest je het gewoon voor anderen.
pi_111568306
Het zal wel iemand zijn geweest die het spoilerbeleid niet kende oid.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:00:58 #273
211083 Angelof9
I must go first
pi_111568443
Wel nee, het was express.
pi_111568905
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:52 schreef MAHL het volgende:
Heeft iemand opzettelijk spoilers gepost in dat andere topic? Dat is wel heel erg triest, zo verpest je het gewoon voor anderen.
Volgens mij zijn die kindertjes zich flink aan het aftrekken als ze gaan spoileren.

De andere spoiler was dat Tyrion Joffrey af maakt maar dat klopt niet.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_111569521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:00 schreef Angelof9 het volgende:
Wel nee, het was express.
Lijkt me niet, dan zou het niet in een spoiler staan, kan je het net zo goed normaal posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')