Het verpest wel de verassing van dingen. Als je leest ben je net zo geschokt als je ineens leest dat Bran en Rickon dood zijn. Als je dat in een spoiler ziet staan, zonder enige context, lijkt het me echt iets verpestenquote:Op maandag 14 mei 2012 20:22 schreef Catkiller het volgende:
Ik kan er hard om lachen en ik heb geen enkel boek gelezen. Hoop mensen die overdreven hard zeuren, al was de net geplaatste spoiler ook wel een hele grote
Als de serie voor een boekenlezer leuk is om te kijken dan ook nog voor iemand die een paar spoilers weet toch?
Ik ben van mezelf al nieuwsgierig dus ik heb het op zitten zoeken, en toen nog verder gelezen over RW bijvoorbeeldquote:Op maandag 14 mei 2012 20:23 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Het verpest wel de verassing van dingen. Als je leest ben je net zo geschokt als je ineens leest dat Bran en Rickon dood zijn. Als je dat in een spoiler ziet staan, zonder enige context, lijkt het me echt iets verpesten
Ja, mee eens. En niet alleen met Jon, er zijn zoveel dingen waarvan ik denk: had dat nou toch zo gedaan als in het boek.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:44 schreef Sitethief het volgende:
http://www.towerofthehand(...)s-and-new/index.html
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat het karakter Jon nu al kapot gemaakt is, zijn overgang naar de Wildlings is nu nooit goed neer te zetten, en zeker zijn morele innerlijke strijd niet.Het zwakt het karakter echt af, terwijl hij een van de belangrijkste karakters is...
Ja dat was Dondarrion en Thoros of Myrquote:Op maandag 14 mei 2012 22:56 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, mee eens. En niet alleen met Jon, er zijn zoveel dingen waarvan ik denk: had dat nou toch zo gedaan als in het boek.
Bijvoorbeeld dat Cat tegen Jon zei, toen hij afscheid nam van Bran: "It should have been you". Dat had zó veel meer gezegd over hoe zij over hem denkt dan die stomme dialoog vandaag van Jaime over datzelfde onderwerp.
Of dat Theon tegen dat hoofd schopte van Will in Ep.1 van seizoen 1. "Gelukkig" schopte hij dan weer wel tegen het hoofd van Ser Rodrick, misschien als goedmakertje vanwege klachten?
Zo zijn er nog meer dingen die ik best wel mis in de serie. Was er niet ook nog een moment waarop Tyrion klaagde tegen Cersei dat ze maar met één broer het bed deelde? Dat had ik gráág in de serie gezien.
Hij heeft ook nog niets gezegd over kettingen, maar gelukkig hebben we nog twee weken te gaan voor BWB.
The Brotherhood without Banners, was dat nou die club van Beric Dondarrion? Ik vraag me af hoeveel niet-boeklezers zich nog herinneren uit S01E05 (of zo) dat die op pad werd gestuurd om Gregor Clegane te doden. Gregor zelf heeft er ook weinig last van blijkbaar dat z'n huis en landerijen geconfisqueerd zijn en hijzelf vogelvrij verklaard.
Idd ja, voor dat moment vond ik hem een arrogante kwal, maar toen hij met de uitleg kwam dacht ik opeens van hij heeft helemaal gelijkquote:Op maandag 14 mei 2012 23:04 schreef Angelof9 het volgende:
Wat ik in het boek ook zo sterk vond was de uitleg van Jaime over wat er daadwerkelijk gebeurde toen hij de "king slayde" en wat de rol van Eddard daarin was. Dat hebben ze nu vervangen door dat suffe "je man heeft met een andere vrouw geneukt" wat de lading totaal niet weergaf. Dat was HET moment in de boeken dat ik sympathie voor Jaime kreeg en hem anders ging bekijken. Dat mistte ik dus ook.
Nog niet mee eens... Dit is afhankelijk van wat er verder gebeurt. Ik vertrouw er op dat Qhorin nog terugkomt, Jon bevrijdt en dat hij hem dan zegt (wellicht overmand door wildlings) zich vrijwillig bij de wildlings aan te sluiten. Op die manier heb je (wat mij betreft) dezelfde belangrijke karakterontwikkeling, terwijl je wel alvast wat verhaal van boek 3 meeneemt (Jon & wildlings), zodat er in het volgende seizoen meer ruimte is om andere verhalen beter uit te werken. Bovendien moeten ze in seizoen 3 alwéér een shitload aan nieuwe personages introduceren... Dat gaat vloeiender als een deel al eind seizoen 2 meedoet (doordat Jon dus al eerder met de wildlings optrekt).quote:Op maandag 14 mei 2012 22:44 schreef Sitethief het volgende:
http://www.towerofthehand(...)s-and-new/index.html
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat het karakter Jon nu al kapot gemaakt is, zijn overgang naar de Wildlings is nu nooit goed neer te zetten, en zeker zijn morele innerlijke strijd niet.Het zwakt het karakter echt af, terwijl hij een van de belangrijkste karakters is...
Ik heb me deze aflevering inderdaad verbaasd over Cersei's houding naar Sansa toe.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:04 schreef Bellatrix het volgende:
Bijna iedereen wordt sympathieker gemaakt in de show.
Volgens mij zijn die kindertjes zich flink aan het aftrekken als ze gaan spoileren.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:52 schreef MAHL het volgende:
Heeft iemand opzettelijk spoilers gepost in dat andere topic? Dat is wel heel erg triest, zo verpest je het gewoon voor anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |