Het is een soort van rare angst waar ik nooit last van had. Mijn, ik zie wel wat er gebeurd, houding is compleet verdwenen. Dat komt ook omdat ik mezelf altijd heb wijsgemaakt dat AiO zijn gewoon een opleiding is... en dat ik nu echt aan het werk moet, dat grijpt me soms bij de keel weet nog niet hoe ik daar af moet komen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:41 schreef Grumpey het volgende:
Waarschijnlijk komt de stress ook voort uit het feit dat je het zelf als een van je weinige opties ziet. Maar geloof me, er zijn veel meer opties voor iemand met jouw achtergrond!
stimmt. Ach, ik geloof niet dat er veel wetenschappers zijn die in het nederlands schrijven. Behalve de Nederlandse juristen, wellicht.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:12 schreef Shivo het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat mierengeneuzel. Maar in een wetenschapperstopic moet dat kunnen, toch.
Ikzelf vond na het AiO-schap 'echt werk' nog minder intimiderend dan dat ik het al vond. Weinig kans dat ik me weer zo druk ga bezighouden met mijn werk als de laatste 1,5 jaar van mn PhD; nu dus klaar en wel en onderweg met een postdoc. Met opeens genoeg tijd om wat filosofie te volgen in de avonduren, en een nieuw instrument te leren spelen. En de meeste weekenden voer ik ook al geen zak meer uit voor werk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is een soort van rare angst waar ik nooit last van had. Mijn, ik zie wel wat er gebeurd, houding is compleet verdwenen. Dat komt ook omdat ik mezelf altijd heb wijsgemaakt dat AiO zijn gewoon een opleiding is... en dat ik nu echt aan het werk moet, dat grijpt me soms bij de keel weet nog niet hoe ik daar af moet komen.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:47 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ikzelf vond na het AiO-schap 'echt werk' nog minder intimiderend dan dat ik het al vond. Weinig kans dat ik me weer zo druk ga bezighouden met mijn werk als de laatste 1,5 jaar van mn PhD; nu dus klaar en wel en onderweg met een postdoc. Met opeens genoeg tijd om wat filosofie te volgen in de avonduren, en een nieuw instrument te leren spelen. En de meeste weekenden voer ik ook al geen zak meer uit voor werk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
Ik geef papers die ik review ook meestal aan een van mijn postdocs, om dat aantekeningen te vergelijken achteraf. Hoort er ook bij.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:06 schreef SuperWeber het volgende:
Ook kwam mijn prof bij me of ik wel even een paper wilde reviewen. Geen probleem van gemaakt natuurlijk. Alhoewel ik dacht dat hij gewoon geen tijd had. Later bleek dat hij er wel naar gekeken had, maar dat hij het net als ik zulke pulp vond, dat we allebei vonden dat er dat niet meer terug willen zien...
Nja, goed ik begin volgende maand op een post-doc positie in zijn lab en aangezien ik op dit moment zijn meest ervaren wetenschapper op dat onderwerp ben kan ik me er iets bij voorstellen. En idd ook ik vind dat het erbij hoort, om daarna de meningen uit te wisselen. Het goede nieuws was dat we er hetzelfde over dachten...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:28 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik geef papers die ik review ook meestal aan een van mijn postdocs, om dat aantekeningen te vergelijken achteraf. Hoort er ook bij.
Superleuk dat je dit post! Iets te business/economische inslag voor mij, maar toch.. Is het overigens niet zo dat mocht een 'buitenlander' worden aangenomen, er huisvestiging geregeld wordt vanuit de uni/instituut?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:02 schreef Fogel het volgende:
Voor de zoekenden onder ons, als dit "PhD Candidate - Innovation and Entrepreneurship, Healthcare Innovation" klinkt als iets wat je interessant kan vinden, en je hebt zin om in Oslo te wonen/werken, klik dan hier http://bi.easycruit.com/vacancy/770637/45434?iso=no
Loon ligt normaal gesproken rond de 400.000NOK per jaar (ca 52k¤). Klinkt veel, maar het leven in Oslo is niet goedkoop, je mag bv blij zijn als je voor minder dan 12000 NOK/maand een apartement kan huren relatief centraal.
Huisvesting moet je gewoon zelf regelen waarschijnlijk. De universiteiten hebben wel een aantal apartementen/studios voor buitenlandse werknemers, maar daar is vaak een wachtlijst voor.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:37 schreef Quoi het volgende:
[..]
Superleuk dat je dit post! Iets te business/economische inslag voor mij, maar toch.. Is het overigens niet zo dat mocht een 'buitenlander' worden aangenomen, er huisvestiging geregeld wordt vanuit de uni/instituut?
Update: leescommissie heeft nog 2 weekjes de tijd. Intussen begonnen bij nieuwe werkgever, wel tijdelijk maar who knows?. Leuk, proefschrift is ook even heel erg ver weg
Zeg ook niet dat het niet logisch is, past alleen net even niet bij mijquote:Op zondag 3 juni 2012 14:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Huisvesting moet je gewoon zelf regelen waarschijnlijk. De universiteiten hebben wel een aantal apartementen/studios voor buitenlandse werknemers, maar daar is vaak een wachtlijst voor.
BI de Noorse Business School, dus logisch dat de focus economie is
Dat hangt voor een groot deel van jezelf, en een groot deel van je promotieplaats af. Mijn echtgenote is met een promotie bezig, en als ze altijd thuis zou zitten dan zou er geen haan naar kraaien. Maar als bij mij de promovendi niet genoeg uren maken of geen vooruitgang laten zien, dan ga ik toch eens met ze babbelen. De cultuur binnen een groep is van groot belang, maar daarnaast ligt het natuurlijk ook aan jezelf.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:38 schreef BrainTeaser het volgende:
Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre promoveren te combineren is met een fatsoenlijk sociaal leven?
Ik draaide zo'n 40 a 50 uur in de week, en tegen het einde bij het schrijven van m'n proefschrift zo'n 60 uur per week. Voor een conferentie kon het wel eens 80 tot 90 uur per week worden, maar dat kwam omdat ik niet alles even goed organiseerde.quote:Bij deze vacature staat bijvoorbeeld dat het een 36-urige werkweek betreft, ik ben benieuwd hoeveel uur de gemiddelde promovendus echt maakt per week?
3 uur per dag man, hoe hou je dat vol? Dan ga je 's ochtends 7.00 de deur uit, en kom je 7.00 weer thuis :/quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik had een prima sociaal leven tijdens mijn promotie, maar ik was ook veel op het lab, als je energie hebt om promotie en sociale dingen allebei te doen is het goed te doen. Vaak heb je als promovendus ook iets meer vrijheid om je tijd in te delen dus is het sowieso makkelijker om een keer iets door de week te doen.
ohja er staat altijd 36 urige werkweek maar daar kun je gerust 50 van maken![]()
En kwa reistijd zit ik op 3 uur per dag en dat wil ook nog prima
Althans dat is hoe het bij mij was.
kwart voor 7, half 8quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
3 uur per dag man, hoe hou je dat vol? Dan ga je 's ochtends 7.00 de deur uit, en kom je 7.00 weer thuis :/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |