Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
een beetje zelfvertrouwen lijkt me ook belangrijk. Uit vrijwel elke post die je plaatst lijkt het alsof je jezelf onder iedereen anders schuift, en je kraakt jezelf 'onmeunig' af, in vrijwel elke post. Probeer het eens van de positiefe kant te kijken. Maar een klein percentage Nederlanders is gepromoveerd, en ik durf te wedden dat al die mensen uiteindelijk (wellicht niet direct, maar uiteindelijk), een toffe baan vinden. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wilt (academische wereld, semi-academische wereld, onderwijs, bedrijfsleven), en waar je dat wilt en richt je dan daar op. Sla aan het netwerken, schrijf een goed CV (het toont ook doorzettingsvermogen, van de mavo komen en dan promoveren), en ga vol goede moed aan de slag. Met alleen jezelf afkraken zul je inderdaad nergens terecht komen. Je moet er wel wat voor doen!
maar waarom zou je jezelf beter voor moeten doen dan dat je bent? Ik neem aan dat je een slimme man bent (gepromoveerd, een post doc positie, onderzoeksplaatsen aan het opzetten). Als je dat op een neutraal/positieve manier kunt brengen, klinkt het al heel anders dan nu je negatieve manier. Misschien ben je geen top-wetenschapper, maar daar zijn er ook maar een paar van in de wereld. Al die andere mensen die gewone wetenschappers zijn (jij inclusief), komen uiteindelijk ook ergens terecht.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.
Je doet jezelf niet beter voor dan je bent. Een phd is niet gratis, en vanaf de mavo een phd halen toont wilskracht en doorzettingsvermogen. Niet veel mavo'ers krijgen zoiets voor elkaar.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.
Precies, doorzettingsvermogen is misschien wel de helft van de benodigde capiciteiten voor in de wetenschap.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je doet jezelf niet beter voor dan je bent. Een phd is niet gratis, en vanaf de mavo een phd halen toont wilskracht en doorzettingsvermogen. Niet veel mavo'ers krijgen zoiets voor elkaar.
Hier een mintekenfout aan het zoeken. Tenminste ik hoop dat er een fout is.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en ik ben datasets aan het combineren, en dat vind ik stom. Dus afleiding op fok!
quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:27 schreef SuperWeber het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten tot ik mijn laatste hoofdstuk terugkrijg. Samenvatting is inmiddels gecorrigeerd. Dus eigenlijk is het gewoon wachten op dat hoofdstuk voordat het naar de leescommissie kan...
Gevonden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier een mintekenfout aan het zoeken. Tenminste ik hoop dat er een fout is.
Och, gevonden. Da's goed.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gevonden.(Denk ik)). Maar ook
, je bent altijd zelf de schuldige van programmeerfoutjes.
Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en ik ben datasets aan het combineren, en dat vind ik stom. Dus afleiding op fok!
Spannendquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.
Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moeten worden gehouden wordt alleen maar groter.
als PhD student die al 5 jaar niet meer in NL woont, en al 8 jaar lang alleen op dit forum in het Nederlands schrijft en verder niet vind ik dit mierengeneuzel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.
Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moeten worden gehouden wordt alleen maar groter.
Natuurlijk is dat mierengeneuzel. Maar in een wetenschapperstopic moet dat kunnen, toch.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
als PhD student die al 5 jaar niet meer in NL woont, en al 8 jaar lang alleen op dit forum in het Nederlands schrijft en verder niet vind ik dit mierengeneuzel.
Toch heb ik er niet zoveel mee. Ik vind wetenschappelijke taal we iets prettiger als gewone taal omdat het iets duidelijker is. Maar zoals je aan mijn geschiedenis hier op fok wel kunt zien is het echt niet mijn sterkste kant. Er heeft ooit een collega van mij 200+! comma's aan een tekst van mij toegevoegd en er ook nog een setje weggehaald. Ik ben echt blind voor die dingen. Punten vergeet ik ook regelmatig. Verder maak ik alle grammaticale fouten die in het boekje voorkomen, verkeerde vervoegingen, ik hou mijn 'tijden niet goed en switch dus van de vorm naar de andere.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Waarom ben je dan wetenschapper? Je moet toch dingen correct kunnen opschrijven.
Zo wilde ik het net niet formuleren, maar taal is behoorlijk essentieel inderdaad. Vaak kom je minder goed geschreven artikelen tegen, en het punt van dat soort artikelen komt dan ook veel slechter (of totaal niet) over. Zonde.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Waarom ben je dan wetenschapper? Je moet toch dingen correct kunnen opschrijven.
Het is wel jaloersmakend als je iets schrijft en een prof veranderd dat dan in wat je bedoeld.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:39 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Zo wilde ik het net niet formuleren, maar taal is behoorlijk essentieel inderdaad. Vaak kom je minder goed geschreven artikelen tegen, en het punt van dat soort artikelen komt dan ook veel slechter (of totaal niet) over. Zonde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |