abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 11:05:38 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206777
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

een beetje zelfvertrouwen lijkt me ook belangrijk. Uit vrijwel elke post die je plaatst lijkt het alsof je jezelf onder iedereen anders schuift, en je kraakt jezelf 'onmeunig' af, in vrijwel elke post. Probeer het eens van de positiefe kant te kijken. Maar een klein percentage Nederlanders is gepromoveerd, en ik durf te wedden dat al die mensen uiteindelijk (wellicht niet direct, maar uiteindelijk), een toffe baan vinden. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wilt (academische wereld, semi-academische wereld, onderwijs, bedrijfsleven), en waar je dat wilt en richt je dan daar op. Sla aan het netwerken, schrijf een goed CV (het toont ook doorzettingsvermogen, van de mavo komen en dan promoveren), en ga vol goede moed aan de slag. Met alleen jezelf afkraken zul je inderdaad nergens terecht komen. Je moet er wel wat voor doen!

~O>
Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_112206877
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.
maar waarom zou je jezelf beter voor moeten doen dan dat je bent? Ik neem aan dat je een slimme man bent (gepromoveerd, een post doc positie, onderzoeksplaatsen aan het opzetten). Als je dat op een neutraal/positieve manier kunt brengen, klinkt het al heel anders dan nu je negatieve manier. Misschien ben je geen top-wetenschapper, maar daar zijn er ook maar een paar van in de wereld. Al die andere mensen die gewone wetenschappers zijn (jij inclusief), komen uiteindelijk ook ergens terecht.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 11:08:18 #178
45833 crew  Fogel
pi_112206883
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je doet jezelf niet beter voor dan je bent. Een phd is niet gratis, en vanaf de mavo een phd halen toont wilskracht en doorzettingsvermogen. Niet veel mavo'ers krijgen zoiets voor elkaar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_112206947
Oh, en ik ben datasets aan het combineren, en dat vind ik stom. Dus afleiding op fok!
pi_112207011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je doet jezelf niet beter voor dan je bent. Een phd is niet gratis, en vanaf de mavo een phd halen toont wilskracht en doorzettingsvermogen. Niet veel mavo'ers krijgen zoiets voor elkaar.
Precies, doorzettingsvermogen is misschien wel de helft van de benodigde capiciteiten voor in de wetenschap.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en ik ben datasets aan het combineren, en dat vind ik stom. Dus afleiding op fok!
Hier een mintekenfout aan het zoeken. Tenminste ik hoop dat er een fout is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:21:20 #181
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112207388
Zelf ben ik een discussie aan het afronden. Moest nog 10 regels herformuleren: ben inmiddels dus al 2 uur aan het rondsurfen :')
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 11:22:45 #182
45833 crew  Fogel
pi_112207457
Ik ben ook bezig met een hoofdstuk te herschrijven. Maar motivatie is niet helemaal waar die moet zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:27:03 #183
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112207658
Ik zit eigenlijk te wachten tot ik mijn laatste hoofdstuk terugkrijg. Samenvatting is inmiddels gecorrigeerd. Dus eigenlijk is het gewoon wachten op dat hoofdstuk voordat het naar de leescommissie kan...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 11:45:03 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112208482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:27 schreef SuperWeber het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten tot ik mijn laatste hoofdstuk terugkrijg. Samenvatting is inmiddels gecorrigeerd. Dus eigenlijk is het gewoon wachten op dat hoofdstuk voordat het naar de leescommissie kan...
*O*

Doen we toch goed straks 3 van de 4 mloers dr. en die andere komt er ook wel aan :D
pi_112228004
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:12 schreef Felagund het volgende:

[..]

Hier een mintekenfout aan het zoeken. Tenminste ik hoop dat er een fout is.
Gevonden. *O* (Denk ik)). Maar ook o|O, je bent altijd zelf de schuldige van programmeerfoutjes.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_112231086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Felagund het volgende:

[..]

Gevonden. *O* (Denk ik)). Maar ook o|O, je bent altijd zelf de schuldige van programmeerfoutjes.
Och, gevonden. Da's goed.

Ik heb altijd angst van de fouten die er nog uit moeten komen, en wat voor gevolgen dat heeft op voorgaand resultaat....
pi_112233247
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.

Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moet worden gehouden wordt alleen maar groter.

Edit: van moeten naar moet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Shivo op 30-05-2012 21:13:37 ]
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:43:40 #188
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_112234336
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef Shivo het volgende:

[..]

Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.

Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moeten worden gehouden wordt alleen maar groter.
Spannend :) , en aantal is enkelvoud.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_112235815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moeten worden gehouden wordt alleen maar groter.
als PhD student die al 5 jaar niet meer in NL woont, en al 8 jaar lang alleen op dit forum in het Nederlands schrijft en verder niet vind ik dit mierengeneuzel.

En verder, spannend met die manuscripten. Zelf net een abstract ingediend met een collega, dat ging behoorlijk vlot. Ben benieuwd hoe het schrijven van de paper zal gaan.
pi_112236303
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

als PhD student die al 5 jaar niet meer in NL woont, en al 8 jaar lang alleen op dit forum in het Nederlands schrijft en verder niet vind ik dit mierengeneuzel.

Natuurlijk is dat mierengeneuzel. Maar in een wetenschapperstopic moet dat kunnen, toch. :+
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:22:29 #191
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112254476
Over komma's gesproken, zijn jullie ook fervent gebruiker van de Oxford-comma, of doen jullie juist niet daaraan?

voor wie niet weet waar ik het over heb: het is de keus of je "een, twee, en drie" of "een, twee en drie" schrijft.... http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_comma
pi_112254697
Oxford-comma hier, wanneer Engels (wist niet dat het zo heette though, grappig).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_112254737
Ik ben vķķr de Oxfordkomma: een, twee, en drie. Ik ben ook voor een komma voor een voegwoord als "en" wanneer dit de gehele zin in twee hoofdzinnen opdeelt.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 10:31:01 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112254765
Ik heb niks met taal.
pi_112254777
Het mag overigens wel, een komma voor "en", mits dit de duidelijkheid van de zin vergroot:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467/
Album top 100 2024
pi_112254826
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb niks met taal.
Waarom ben je dan wetenschapper? Je moet toch dingen correct kunnen opschrijven.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:36:25 #197
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112254929
Ik zie taal vaak wel als beperking van hetgeen ik wil zeggen. Merk vaak dat ik toch informatie/inzicht moeilijk kan overbrengen omdat ik aanloop tegen de beperkingen van de betekenissen van de meeste woorden ofzo. In ieder geval: in mijn hoofd zijn de vindingen veel krachtiger en duidelijker dan ze op papier uiteindelijk te lezen zijn.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 10:36:51 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112254936
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Waarom ben je dan wetenschapper? Je moet toch dingen correct kunnen opschrijven.
Toch heb ik er niet zoveel mee. Ik vind wetenschappelijke taal we iets prettiger als gewone taal omdat het iets duidelijker is. Maar zoals je aan mijn geschiedenis hier op fok wel kunt zien is het echt niet mijn sterkste kant. Er heeft ooit een collega van mij 200+! comma's aan een tekst van mij toegevoegd en er ook nog een setje weggehaald. Ik ben echt blind voor die dingen. Punten vergeet ik ook regelmatig. Verder maak ik alle grammaticale fouten die in het boekje voorkomen, verkeerde vervoegingen, ik hou mijn 'tijden niet goed en switch dus van de vorm naar de andere.

Ik wil het graag kunnen en probeer er aan te werken maar het is echt iets wat niet in mij zit. Ik typ eigenlijk zoals ik praat maar dat kan ook nog wel eens een fok kwaaltje zijn :P
pi_112254985
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Zo wilde ik het net niet formuleren, maar taal is behoorlijk essentieel inderdaad. Vaak kom je minder goed geschreven artikelen tegen, en het punt van dat soort artikelen komt dan ook veel slechter (of totaal niet) over. Zonde.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 10:45:00 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112255167
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:39 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Zo wilde ik het net niet formuleren, maar taal is behoorlijk essentieel inderdaad. Vaak kom je minder goed geschreven artikelen tegen, en het punt van dat soort artikelen komt dan ook veel slechter (of totaal niet) over. Zonde.
Het is wel jaloersmakend als je iets schrijft en een prof veranderd dat dan in wat je bedoeld.

Ik schrijf zoals ik lees veels te snel en half scannend, bij correctie ronden is dat ook niet echt handig omdat ik de dingen gewoon zo lees zoals ik ze bedoel en niet wat er daadwerkelijk staat. Tijdens het maken van mijn proefschrift merkte ik dat ik het beste corrigeerde als ik ontzettend moe was, dan lukte het me niet meer om snel te scannen en begon ik bewust woord voor woord te lezen :D

Ik zou nog harder falen zonder spellingcontrole, maar daar heb ik dan wel weer het nadeel van dat ik nooit een woord toevoeg omdat ik gewoon nooit zeker genoeg van mijn zaak ben dat ik het wel goed gespeld heb, die woorden zitten dan dus weer niet in de spellingscontrole.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 31-05-2012 11:00:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')