quote:
Zo groen is dat niet hoor er zijn zat mensen die nooit een master afronden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:46 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Ik ben nog een groentje![]()
Moet master nog afronden
Nee maar ik weet dus niet hoe zo'n "promotie traject/procedure" precies gaat en wat daar allemaal bij komt kijken enzoquote:Op woensdag 9 mei 2012 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo groen is dat niet hoor er zijn zat mensen die nooit een master afronden.
Je moet het een beetje zien als een baan in het onderzoek, gecombineerd met een 'opleiding/begeleiding' met als doel dat je er al zelfstandig onderzoeker uitkomt. Hoe het precies loopt en gaat hangt meer af van de groep/prof waarbij je beland.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:54 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Nee maar ik weet dus niet hoe zo'n "promotie traject/procedure" precies gaat en wat daar allemaal bij komt kijken enzo
Thnx voor de toelichting!quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je moet het een beetje zien als een baan in het onderzoek, gecombineerd met een 'opleiding/begeleiding' met als doel dat je er al zelfstandig onderzoeker uitkomt. Hoe het precies loopt en gaat hangt meer af van de groep/prof waarbij je beland.
Voor het zoeken naar zo'n plek kun je kijken bij de profs binnen je eigen master of er daar onderzoek gedaan wordt dat je heel erg ligt (makkelijkste methode) en verder gewoon kijken naar vacatures (ook erg zoeken op pagina's van vakgroepen daar staat het vaak vrij schimmig ergens achteraf aangekondigd).
En voor nu lekker 'genieten' van de master zoveel mogelijk kennis opzuigen en uitvinden wat je wel en niet leuk vind
ja dat komt hoogstwaarschijnlijk door het huidige economische klimaat... overal gaat de hand op de knip en dat merk je, en al helemaal in academia omdat we het eigenlijk allemaal moeten hebben van 'liefdadigheid'.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:25 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Thnx voor de toelichting!
Binnen mijn eigen faculteit heb ik al via mijn vorige begeleider gekeken of er plekken vrij komen (hij had navraag gedaan), maar dat is niet het geval en eerlijk gezegd ben ik wel toe aan een nieuwe omgeving/mensen dus ik vond het eigenlijk niet eens zo jammer. Ook heb ik een paar mensen benaderd van TU delft en die zeiden dat er misschien een project komt waar plaatsen voor vrij komen, maar dat dit geheel afhankelijk is van het krijgen van geld. Ze konden niet zeggen wanneer die plekken komen en óf ze überhaupt zouden komen. Vandaar mijn vraag dus.
Jaaa helaas wel, want dat project is ontzettend interessant en ik was bereid om daarvoor helemaal naar Delft te verhuizen...maar nu is het gewoon afwachten denk ik en alle opties open houden...quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat komt hoogstwaarschijnlijk door het huidige economische klimaat... overal gaat de hand op de knip en dat merk je, en al helemaal in academia omdat we het eigenlijk allemaal moeten hebben van 'liefdadigheid'.
Dat is wel een goede laatste optie ja, thanks! dat kan ik van de zomer wel doen na het afronden van mijn scriptie! Het probleem is alleen dat ik daar niemand ken...kan ik dan gewoon een willekeurige promotor van een phd student mailen/benaderen? En zijn er sites waarop je kan zien hoe zo'n "onderzoeksvoorstel" eruit hoort te zien?quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:40 schreef Grumpey het volgende:
Alternatief is zelf een plan schrijven voor een onderzoek en dat bij een fonds of subsidie-call neerleggen. Hiervoor kan je het beste ook naar een hoogleraar stappen die dicht bij het uit te voeren onderzoeksonderwerp zit, en waar je het goed mee kunt vinden, en die enthousiast krijgen voor je idee. Samen kan je dan de aanvraag indienen en hopen dat je het geld voor je eigen onderzoek krijgt. Mocht het niet lukken: vaak raken hoogleraren ook gaandeweg meer enthousiast en betrokken en overtuigd van jouw vaardigheden (hoop ik), en zie je vaak als er geen geld komt dat ze vanuit de afdeling toch vaak nog een startbudget willen geven, maar dat verschilt per afdeling.
Dat is de bazen optie...quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:40 schreef Grumpey het volgende:
Alternatief is zelf een plan schrijven voor een onderzoek en dat bij een fonds of subsidie-call neerleggen. Hiervoor kan je het beste ook naar een hoogleraar stappen die dicht bij het uit te voeren onderzoeksonderwerp zit, en waar je het goed mee kunt vinden, en die enthousiast krijgen voor je idee. Samen kan je dan de aanvraag indienen en hopen dat je het geld voor je eigen onderzoek krijgt. Mocht het niet lukken: vaak raken hoogleraren ook gaandeweg meer enthousiast en betrokken en overtuigd van jouw vaardigheden (hoop ik), en zie je vaak als er geen geld komt dat ze vanuit de afdeling toch vaak nog een startbudget willen geven, maar dat verschilt per afdeling.
Dan zou ik eerst opzoek gaan naar welke grants beschikbaar zijn... daar staan ook de voorwaarden voor zo'n grant.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:52 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Dat is wel een goede laatste optie ja, thanks! dat kan ik van de zomer wel doen na het afronden van mijn scriptie! Het probleem is alleen dat ik daar niemand ken...kan ik dan gewoon een willekeurige promotor van een phd student mailen/benaderen? En zijn er sites waarop je kan zien hoe zo'n "onderzoeksvoorstel" eruit hoort te zien?
Is dat nou echt een optie? Zo'n talent maak je volgens mij maar een keer in je leven mee, als zelfs vaste staff het maar moeilijk hebben om geld binnen te harken...quote:
Nu je het zegt...zullen ze dan zomaar iemand van buitenaf gaan subsidiëren?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Is dat nou echt een optie? Zo'n talent maak je volgens mij maar een keer in je leven mee, als zelfs vaste staff het maar moeilijk hebben om geld binnen te harken...
Dat zeg ik dat is alleen weggelegd voor de echte bazen, ik ken niemand die zo geld voor zijn phd geregeld heeftquote:Op woensdag 9 mei 2012 12:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Is dat nou echt een optie? Zo'n talent maak je volgens mij maar een keer in je leven mee, als zelfs vaste staff het maar moeilijk hebben om geld binnen te harken...
Bij ons op de afdeling lopen 4 van dat soort mensen rond. Je schrijft dan niet aan op NWO beurzen van miljoenen, maar gewoon op kleine subsidies voor 1 project. Je schrijft dat proposal niet alleen, maar met hulp van de hoogleraar.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ziet je op TU?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Bij ons op de afdeling lopen 4 van dat soort mensen rond. Je schrijft dan niet aan op NWO beurzen van miljoenen, maar gewoon op kleine subsidies voor 1 project.
Wellicht moet je je vakgebied even vertellen aan ons. Uit eigen ervaring is dat het per vakgebied verschilt hoe je aan de meest duidelijke informatie over openstaande projecten, grants etc kan komen...Ik kom ook van de TU namelijk.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:27 schreef OrganicBeauty het volgende:
[..]
Oh ok, en weet je hoe je kan uitvinden welke grants er beschikbaar zijn?
en de VU heeft ook nog een speciale dienst daarvoor die je kan inlichten:quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:28 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh VU heeft trouwens gewoon een grantfinder
http://www.nuffic.nl/inte(...)larships/grantfinder
Ik hik nu zelfs nog tegen grants schrijven aan, ik moet toch eens af van mijn onzekerheid.. blegh aan de ene kant denk ik telkens ik zou het moeten kunnen aan de andere kant denk ik telkens ik ben niet slim genoeg voor dit soort dingen.... de waarheid zal in het midden liggen denk ik.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Bij ons op de afdeling lopen 4 van dat soort mensen rond. Je schrijft dan niet aan op NWO beurzen van miljoenen, maar gewoon op kleine subsidies voor 1 project. Je schrijft dat proposal niet alleen, maar met hulp van de hoogleraar.
Ik ken je achtergrond (die afwijkend is), en je moet volgens mij op deze manier leren denken: juist omdat je altijd een minderwaardigheidsgevoel -in de vorm van denken dat je niet goed genoeg bent- hebt ben je gekomen waar je nu bent en ben je juist geschikt! Het is juist je krachtquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hik nu zelfs nog tegen grants schrijven aan, ik moet toch eens af van mijn onzekerheid.. blegh aan de ene kant denk ik telkens ik zou het moeten kunnen aan de andere kant denk ik telkens ik ben niet slim genoeg voor dit soort dingen.... de waarheid zal in het midden liggen denk ik.
Mij werd eigenlijk juist gezegd van, je kan beter grants schrijven en aios jouw onderzoek laten doen, dan zelf het onderzoek, is veel efficienter.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hik nu zelfs nog tegen grants schrijven aan, ik moet toch eens af van mijn onzekerheid.. blegh aan de ene kant denk ik telkens ik zou het moeten kunnen aan de andere kant denk ik telkens ik ben niet slim genoeg voor dit soort dingen.... de waarheid zal in het midden liggen denk ik.
Niet geschoten is altijd mis en wat is het ergste wat er kan gebeuren?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Grants worden verstrekt aan een vakgroep/professor/onderzoekslijn, niet aan een universiteit.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:43 schreef OrganicBeauty het volgende:
Ik heb net gezien dat de grants van TU via EU gaan
Jaa voor die richting iddquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Grants worden verstrekt aan een vakgroep/professor/onderzoekslijn, niet aan een universiteit.
Waarom zou dat hier niet kunnen? Na het promoveren heb je ook "rechten en plichten als dr. jegens de maatschappij" beetje voorlichting in de casual sfeer hoort daar toch ook bijquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Zou het een idee zijn om in SES een topic aan te maken voor aspirant-promovendi? Volgens mij zou dat goed lopen, en het maakt dat we hier fijn over onderzoek, lesgeven en alle andere rataplan kunnen praten...
Ik heb vanmorgen trouwens een tentamen gesupervised. Na 23 minuten was de laatste student weg!
Is een optie aan de andere kant is dit ook ledenwervingquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:58 schreef Jagärtrut het volgende:
van mij mag het hier ook. Ik heb alleen het idee dat we elke keer hetzelfde vertellen, want elke paar maanden komt er iemand langs die graag wil promoveren. Als we er een centraal topic van maken kunnen mensen dat makkelijker nalezen...
Volgens mij moeten juist aspirant-promovendi in WGR zitten (volgens mij was het topic daar ook initieel voor bedoeld, zo van, promoveren hoe werkt dat), en zouden wij naar W&T moeten verkassen, in een wetenschappers op fok hoekje.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Zou het een idee zijn om in SES een topic aan te maken voor aspirant-promovendi? Volgens mij zou dat goed lopen, en het maakt dat we hier fijn over onderzoek, lesgeven en alle andere rataplan kunnen praten...
Ik heb vanmorgen trouwens een tentamen gesupervised. Na 23 minuten was de laatste student weg!
Dat vind ik ook wel een tof idee eigenlijkquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij moeten juist aspirant-promovendi in WGR zitten (volgens mij was het topic daar ook initieel voor bedoeld, zo van, promoveren hoe werkt dat), en zouden wij naar W&T moeten verkassen, in een wetenschappers op fok hoekje.
En wat nou als je vriendin ook aio is?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zou altijd mede-aio's doen, maar goed. ik ben nog nieuw in dit wereldje en weet het allemaal ook niet precies. Hier is het tot nu toe een mix van familie en mede-aio's.
[..]
Ja. Doen alsof de wereld vergaat en zo
Donders centrum?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En wat nou als je vriendin ook aio is?
Ik kwam dit topic toevallig tegen, en ik dacht leuk! Ik meld mij ook eens
Bezig met een phd neuroscience in Nijmegen.
Waar zit dat ergens, max planck? In de buurt?quote:
Het zijn verschillende centra, die allemaal verbonden zijn aan de overkoepelende Donders Institute.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waar zit dat ergens, max planck? In de buurt?
Ligt aan de journal. Ik ben nu bijv bezig met een paper voor NeuroImage, en die accepteerd latex. Is helaas niet bij alle het geval.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Weten hoe mensen hun publicaties (Latex, office, pages, grove tekst) inleveren of maken zou wel zijn en wat standaard tips. Daarnaast hoeveel je budget of exemplaren om te laten drukken en hoeveel je er zelf van moet betalen.
En waar zit dat instituut dan verder dan in het Max Planck ben ik nooit geweest.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het zijn verschillende centra, die allemaal verbonden zijn aan de overkoepelende Donders Institute.
Je hebt het DCC, DCN en DCCNquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En waar zit dat instituut dan verder dan in het Max Planck ben ik nooit geweest.
Leuk, nog een hersenwetenschapper! Welk onderwerp?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En wat nou als je vriendin ook aio is?
Ik kwam dit topic toevallig tegen, en ik dacht leuk! Ik meld mij ook eens
Bezig met een phd neuroscience in Nijmegen.
Ik werk met resting state FMRI. Dat is FMRI, maar dan zonder taakquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:22 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Leuk, nog een hersenwetenschapper! Welk onderwerp?
Jazekerquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:07 schreef Shivo het volgende:
Bestaat het Trigon gebouw nog? Daar zat het Donders centrum ook in. Ik heb daar ooit (2000) stage gelopen maar toen bestond het Donders nog niet. Raar en onpraktisch gebouw was dat.
Ah, had graag resting state met mijn 'Tau' uitkomstmaat in verband gebracht, maar helaas was resting state net iets teveel moeite voor mijn 8 jarige premature kinderen (nadat ze al DTI, 2 fMRI taken, en uitgebreide sMRI hadden ondergaan).quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik werk met resting state FMRI. Dat is FMRI, maar dan zonder taakKan je ook erg leuke dingen mee doen, en ik kijk dan weer naar de specifieke eigenschappen van dit signaal. Waar de informatie zit, hoe deze zich over tijd gedraagt, etc.
Gaaf! Net naar de ISMRM geweest, daar was behoorlijk veel rs-fMRI aanwezig. Daar kan je hele interessante dingen mee doen ja. Vooral dat je naar signaal over tijd kijkt is erg boeiend. Ga je 't nog combineren met bv EEG/MEG om te kijken de meer specifieke temporele eigenschappen?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik werk met resting state FMRI. Dat is FMRI, maar dan zonder taakKan je ook erg leuke dingen mee doen, en ik kijk dan weer naar de specifieke eigenschappen van dit signaal. Waar de informatie zit, hoe deze zich over tijd gedraagt, etc.
Ik moet ook echt goed nadenken wat ik met 12-jarigen ga doen. Ik ga voor een uur, maar dat is misschien wat teveel. Maar ik denk inderdaad dat rs-fMRI echt interessant is om te combineren met andere metingen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ah, had graag resting state met mijn 'Tau' uitkomstmaat in verband gebracht, maar helaas was resting state net iets teveel moeite voor mijn 8 jarige premature kinderen (nadat ze al DTI, 2 fMRI taken, en uitgebreide sMRI hadden ondergaan).
Ik ga over 4 weken naar HBMquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:49 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Gaaf! Net naar de ISMRM geweest, daar was behoorlijk veel rs-fMRI aanwezig. Daar kan je hele interessante dingen mee doen ja. Vooral dat je naar signaal over tijd kijkt is erg boeiend. Ga je 't nog combineren met bv EEG/MEG om te kijken de meer specifieke temporele eigenschappen?
Dat was het idee, dat er hier teveel geluld werd over grants verkrijgen etc... en te weinig over promoveren en beginnen met promoveren etc.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:30 schreef Felagund het volgende:
Daar in het andere topic mogen ook post-docs en professoren posten over hun onderzoek.
Lyrebird volgens mij.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:35 schreef Norrage het volgende:
Ja dat begrijp ik, maar had deze reeks niet veranderd kunnen worden dan? Ach ook onhandig m; ik geloof het wel
En zijn er profs die hier posten?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
oh en ik snijd net solliciteren aan in het andere topic
Zover ik weet is hij dat inderdaad.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
oh en ik snijd net solliciteren aan in het andere topic
Is shivo ook geen prof?
Ik voel me wel thuis in W&Tquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:42 schreef speknek het volgende:
[..].
Niet dat het veel uitmaakt. We zijn als wetenschappers nou eenmaal een aparte arbeidsgroep. Als er een forum "administratie" was, dan zouden de administratieve medewerkers ook meer daar zitten.
Ach, wetenschap is vaak ook maar een zekerheid van 95% hoorquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik voel me wel thuis in W&Tbij WGR moet ik toch teveel aan het niet hebben van zekerheid denken
Zelf heb ik het geluk dat er vanuit mijn project nog geld over is om mijn aanstelling nog even te verlengen, dus ik maak me ook nog geen zorgen over de komende twee jaar.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:45 schreef Fogel het volgende:
Over solliciteren gesproken, de 3 promovendi die ongeveer tegelijk met mij zijn begonnen onder de hoed van hetzelfde project beginnen inmiddels flink te stressen over het zoeken van een baan (voor volgend jaar). Ik heb de luxe positie dat ik gewoon weer naar mijn werkgever terugga, dus ik kan me meer concentreren op mijn thesis te schrijven.
Tja ik kan dat soort dingen nooit combineren dus tijdens het schrijven van mijn thesis heb ik niet naar een baan gezocht (daarvoor ook nietquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:45 schreef Fogel het volgende:
Over solliciteren gesproken, de 3 promovendi die ongeveer tegelijk met mij zijn begonnen onder de hoed van hetzelfde project beginnen inmiddels flink te stressen over het zoeken van een baan (voor volgend jaar). Ik heb de luxe positie dat ik gewoon weer naar mijn werkgever terugga, dus ik kan me meer concentreren op mijn thesis te schrijven.
Je weet heel veel over heel weinig als het goed isquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik kan dat soort dingen nooit combineren dus tijdens het schrijven van mijn thesis heb ik niet naar een baan gezocht (daarvoor ook niet) Ik merk gewoon aan mijzelf dat ik het zo'n kut onderwerp vind dat ik het aan de kant schuif tot een moment dat het echt niet anders kan. Maar ondertussen voel ik me wel kut totdat dat moment komt.
![]()
En dan komen die w2w workshops etc er ook nog bij waar ik me alleen maar onzekerder door ga voelen, dan zit je samen met gepromoveerde advocaten die echt geweldig over zichzelf kunnen lullen, over vaardigheden en motivaties. Ik heb geen speciale vaardigheden en mijn motivatie is dat ik graag een baan wil. Maar blijkbaar kan dat tegenwoordig niet meer.
ja ik zit hier te postdoccen op een oude stage plek maar dat duurt maar tot 1 augustus. Ik ben nu allemaal projecten aan het 'opstarten' waar eventueel later geld voor vrij kan komen, maar dan ben ik dus al vertrokken. Het eigenlijk project dat ik zou afsluiten heeft wat vervelende resultaten waardoor het allemaal wat minder publiceerbaar is dan het in eerste instantie leek.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je weet heel veel over heel weinig als het goed is
Maar meestal is dat niet nuttig voor potentiele werkgevers.
Je toch nog wat post-doc"ish" werk nu, of hoe is dat afgelopen?
Had je al in het buitenland gegeken?
een beetje zelfvertrouwen lijkt me ook belangrijk. Uit vrijwel elke post die je plaatst lijkt het alsof je jezelf onder iedereen anders schuift, en je kraakt jezelf 'onmeunig' af, in vrijwel elke post. Probeer het eens van de positiefe kant te kijken. Maar een klein percentage Nederlanders is gepromoveerd, en ik durf te wedden dat al die mensen uiteindelijk (wellicht niet direct, maar uiteindelijk), een toffe baan vinden. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wilt (academische wereld, semi-academische wereld, onderwijs, bedrijfsleven), en waar je dat wilt en richt je dan daar op. Sla aan het netwerken, schrijf een goed CV (het toont ook doorzettingsvermogen, van de mavo komen en dan promoveren), en ga vol goede moed aan de slag. Met alleen jezelf afkraken zul je inderdaad nergens terecht komen. Je moet er wel wat voor doen!quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja ik zit hier te postdoccen op een oude stage plek maar dat duurt maar tot 1 augustus. Ik ben nu allemaal projecten aan het 'opstarten' waar eventueel later geld voor vrij kan komen, maar dan ben ik dus al vertrokken. Het eigenlijk project dat ik zou afsluiten heeft wat vervelende resultaten waardoor het allemaal wat minder publiceerbaar is dan het in eerste instantie leek.
Mijn huidige baas wil mij best houden maar dat hangt af van eventueel geld uit het bedrijfsleven dat vrij zou kunnen komen (waar ik nu dus ook dingen voor aan het maken ben).... Ondertussen moet ik dus opzoek naar iets anders want de kans dat er per 1 augustus ineens geld is lijkt mij nogal klein.
Daar sta je dan met een proefschrift met geen eigen artikel (2 contributed equally en 2 tweede auteur) en een mislukte postdoc van 6 maanden. Gecombineerd met een mavo achtergrond lijkt mij dat de ideale CV
Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
een beetje zelfvertrouwen lijkt me ook belangrijk. Uit vrijwel elke post die je plaatst lijkt het alsof je jezelf onder iedereen anders schuift, en je kraakt jezelf 'onmeunig' af, in vrijwel elke post. Probeer het eens van de positiefe kant te kijken. Maar een klein percentage Nederlanders is gepromoveerd, en ik durf te wedden dat al die mensen uiteindelijk (wellicht niet direct, maar uiteindelijk), een toffe baan vinden. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wilt (academische wereld, semi-academische wereld, onderwijs, bedrijfsleven), en waar je dat wilt en richt je dan daar op. Sla aan het netwerken, schrijf een goed CV (het toont ook doorzettingsvermogen, van de mavo komen en dan promoveren), en ga vol goede moed aan de slag. Met alleen jezelf afkraken zul je inderdaad nergens terecht komen. Je moet er wel wat voor doen!
maar waarom zou je jezelf beter voor moeten doen dan dat je bent? Ik neem aan dat je een slimme man bent (gepromoveerd, een post doc positie, onderzoeksplaatsen aan het opzetten). Als je dat op een neutraal/positieve manier kunt brengen, klinkt het al heel anders dan nu je negatieve manier. Misschien ben je geen top-wetenschapper, maar daar zijn er ook maar een paar van in de wereld. Al die andere mensen die gewone wetenschappers zijn (jij inclusief), komen uiteindelijk ook ergens terecht.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.
Je doet jezelf niet beter voor dan je bent. Een phd is niet gratis, en vanaf de mavo een phd halen toont wilskracht en doorzettingsvermogen. Niet veel mavo'ers krijgen zoiets voor elkaar.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.
Precies, doorzettingsvermogen is misschien wel de helft van de benodigde capiciteiten voor in de wetenschap.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je doet jezelf niet beter voor dan je bent. Een phd is niet gratis, en vanaf de mavo een phd halen toont wilskracht en doorzettingsvermogen. Niet veel mavo'ers krijgen zoiets voor elkaar.
Hier een mintekenfout aan het zoeken. Tenminste ik hoop dat er een fout is.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en ik ben datasets aan het combineren, en dat vind ik stom. Dus afleiding op fok!
quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:27 schreef SuperWeber het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten tot ik mijn laatste hoofdstuk terugkrijg. Samenvatting is inmiddels gecorrigeerd. Dus eigenlijk is het gewoon wachten op dat hoofdstuk voordat het naar de leescommissie kan...
Gevonden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier een mintekenfout aan het zoeken. Tenminste ik hoop dat er een fout is.
Och, gevonden. Da's goed.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gevonden.(Denk ik)). Maar ook
, je bent altijd zelf de schuldige van programmeerfoutjes.
Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en ik ben datasets aan het combineren, en dat vind ik stom. Dus afleiding op fok!
Spannendquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.
Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moeten worden gehouden wordt alleen maar groter.
als PhD student die al 5 jaar niet meer in NL woont, en al 8 jaar lang alleen op dit forum in het Nederlands schrijft en verder niet vind ik dit mierengeneuzel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.
Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moeten worden gehouden wordt alleen maar groter.
Natuurlijk is dat mierengeneuzel. Maar in een wetenschapperstopic moet dat kunnen, toch.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
als PhD student die al 5 jaar niet meer in NL woont, en al 8 jaar lang alleen op dit forum in het Nederlands schrijft en verder niet vind ik dit mierengeneuzel.
Toch heb ik er niet zoveel mee. Ik vind wetenschappelijke taal we iets prettiger als gewone taal omdat het iets duidelijker is. Maar zoals je aan mijn geschiedenis hier op fok wel kunt zien is het echt niet mijn sterkste kant. Er heeft ooit een collega van mij 200+! comma's aan een tekst van mij toegevoegd en er ook nog een setje weggehaald. Ik ben echt blind voor die dingen. Punten vergeet ik ook regelmatig. Verder maak ik alle grammaticale fouten die in het boekje voorkomen, verkeerde vervoegingen, ik hou mijn 'tijden niet goed en switch dus van de vorm naar de andere.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Waarom ben je dan wetenschapper? Je moet toch dingen correct kunnen opschrijven.
Zo wilde ik het net niet formuleren, maar taal is behoorlijk essentieel inderdaad. Vaak kom je minder goed geschreven artikelen tegen, en het punt van dat soort artikelen komt dan ook veel slechter (of totaal niet) over. Zonde.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Waarom ben je dan wetenschapper? Je moet toch dingen correct kunnen opschrijven.
Het is wel jaloersmakend als je iets schrijft en een prof veranderd dat dan in wat je bedoeld.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:39 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Zo wilde ik het net niet formuleren, maar taal is behoorlijk essentieel inderdaad. Vaak kom je minder goed geschreven artikelen tegen, en het punt van dat soort artikelen komt dan ook veel slechter (of totaal niet) over. Zonde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |