abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111325012
Bij mijn oude universiteit was er 1 promotieplek per jaar dat van niet-projectgeld vrijkwam. Op die plek werd dan open gesolliciteerd ongeacht specifiek onderwerp. Ofwel niet-grants zijn er wel maar zijn extreem zeldzaam en er wordt flink op geconcurreerd. Plekken die uit grants komen hebben in veel gevallen juist al een kandidaat op het oog (vanwege het vastliggen van onderwerp en dan is het ook lastig binnenkomen.

Met dank aan de laatste paar regeringen, cheers.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_111325399
Oke thnx! En sorry Bosbeetle :*
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 10:44:54 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111325599
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:38 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oke thnx! En sorry Bosbeetle :*
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111325651
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D
Ik ben nog een groentje ;)

Moet master nog afronden
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 10:48:10 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111325682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:46 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Ik ben nog een groentje ;)

Moet master nog afronden
Zo groen is dat niet hoor er zijn zat mensen die nooit een master afronden.
pi_111325890
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo groen is dat niet hoor er zijn zat mensen die nooit een master afronden.
Nee maar ik weet dus niet hoe zo'n "promotie traject/procedure" precies gaat en wat daar allemaal bij komt kijken enzo :)
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 11:00:54 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111326096
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:54 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Nee maar ik weet dus niet hoe zo'n "promotie traject/procedure" precies gaat en wat daar allemaal bij komt kijken enzo :)
Je moet het een beetje zien als een baan in het onderzoek, gecombineerd met een 'opleiding/begeleiding' met als doel dat je er al zelfstandig onderzoeker uitkomt. Hoe het precies loopt en gaat hangt meer af van de groep/prof waarbij je beland.
Voor het zoeken naar zo'n plek kun je kijken bij de profs binnen je eigen master of er daar onderzoek gedaan wordt dat je heel erg ligt (makkelijkste methode) en verder gewoon kijken naar vacatures (ook erg zoeken op pagina's van vakgroepen daar staat het vaak vrij schimmig ergens achteraf aangekondigd).

En voor nu lekker 'genieten' van de master zoveel mogelijk kennis opzuigen en uitvinden wat je wel en niet leuk vind :)
pi_111326986
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je moet het een beetje zien als een baan in het onderzoek, gecombineerd met een 'opleiding/begeleiding' met als doel dat je er al zelfstandig onderzoeker uitkomt. Hoe het precies loopt en gaat hangt meer af van de groep/prof waarbij je beland.
Voor het zoeken naar zo'n plek kun je kijken bij de profs binnen je eigen master of er daar onderzoek gedaan wordt dat je heel erg ligt (makkelijkste methode) en verder gewoon kijken naar vacatures (ook erg zoeken op pagina's van vakgroepen daar staat het vaak vrij schimmig ergens achteraf aangekondigd).

En voor nu lekker 'genieten' van de master zoveel mogelijk kennis opzuigen en uitvinden wat je wel en niet leuk vind :)
Thnx voor de toelichting!

Binnen mijn eigen faculteit heb ik al via mijn vorige begeleider gekeken of er plekken vrij komen (hij had navraag gedaan), maar dat is niet het geval en eerlijk gezegd ben ik wel toe aan een nieuwe omgeving/mensen dus ik vond het eigenlijk niet eens zo jammer. Ook heb ik een paar mensen benaderd van TU delft en die zeiden dat er misschien een project komt waar plaatsen voor vrij komen, maar dat dit geheel afhankelijk is van het krijgen van geld. Ze konden niet zeggen wanneer die plekken komen en óf ze überhaupt zouden komen. Vandaar mijn vraag dus. :)
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 11:29:55 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111327176
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:25 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Thnx voor de toelichting!

Binnen mijn eigen faculteit heb ik al via mijn vorige begeleider gekeken of er plekken vrij komen (hij had navraag gedaan), maar dat is niet het geval en eerlijk gezegd ben ik wel toe aan een nieuwe omgeving/mensen dus ik vond het eigenlijk niet eens zo jammer. Ook heb ik een paar mensen benaderd van TU delft en die zeiden dat er misschien een project komt waar plaatsen voor vrij komen, maar dat dit geheel afhankelijk is van het krijgen van geld. Ze konden niet zeggen wanneer die plekken komen en óf ze überhaupt zouden komen. Vandaar mijn vraag dus. :)
ja dat komt hoogstwaarschijnlijk door het huidige economische klimaat... overal gaat de hand op de knip en dat merk je, en al helemaal in academia omdat we het eigenlijk allemaal moeten hebben van 'liefdadigheid'.
pi_111327596
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja dat komt hoogstwaarschijnlijk door het huidige economische klimaat... overal gaat de hand op de knip en dat merk je, en al helemaal in academia omdat we het eigenlijk allemaal moeten hebben van 'liefdadigheid'.
Jaaa helaas wel, want dat project is ontzettend interessant en ik was bereid om daarvoor helemaal naar Delft te verhuizen...maar nu is het gewoon afwachten denk ik en alle opties open houden...
Hopelijk weten ze snel of dat project nog doorgaat :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:40:31 #111
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111327632
Alternatief is zelf een plan schrijven voor een onderzoek en dat bij een fonds of subsidie-call neerleggen. Hiervoor kan je het beste ook naar een hoogleraar stappen die dicht bij het uit te voeren onderzoeksonderwerp zit, en waar je het goed mee kunt vinden, en die enthousiast krijgen voor je idee. Samen kan je dan de aanvraag indienen en hopen dat je het geld voor je eigen onderzoek krijgt. Mocht het niet lukken: vaak raken hoogleraren ook gaandeweg meer enthousiast en betrokken en overtuigd van jouw vaardigheden (hoop ik), en zie je vaak als er geen geld komt dat ze vanuit de afdeling toch vaak nog een startbudget willen geven, maar dat verschilt per afdeling.
pi_111328068
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:40 schreef Grumpey het volgende:
Alternatief is zelf een plan schrijven voor een onderzoek en dat bij een fonds of subsidie-call neerleggen. Hiervoor kan je het beste ook naar een hoogleraar stappen die dicht bij het uit te voeren onderzoeksonderwerp zit, en waar je het goed mee kunt vinden, en die enthousiast krijgen voor je idee. Samen kan je dan de aanvraag indienen en hopen dat je het geld voor je eigen onderzoek krijgt. Mocht het niet lukken: vaak raken hoogleraren ook gaandeweg meer enthousiast en betrokken en overtuigd van jouw vaardigheden (hoop ik), en zie je vaak als er geen geld komt dat ze vanuit de afdeling toch vaak nog een startbudget willen geven, maar dat verschilt per afdeling.
Dat is wel een goede laatste optie ja, thanks! dat kan ik van de zomer wel doen na het afronden van mijn scriptie! Het probleem is alleen dat ik daar niemand ken...kan ik dan gewoon een willekeurige promotor van een phd student mailen/benaderen? En zijn er sites waarop je kan zien hoe zo'n "onderzoeksvoorstel" eruit hoort te zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door OrganicBeauty op 09-05-2012 11:57:22 ]
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 12:09:49 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111328741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:40 schreef Grumpey het volgende:
Dat is de bazen optie...
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 12:11:16 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111328792
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:52 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Dat is wel een goede laatste optie ja, thanks! dat kan ik van de zomer wel doen na het afronden van mijn scriptie! Het probleem is alleen dat ik daar niemand ken...kan ik dan gewoon een willekeurige promotor van een phd student mailen/benaderen? En zijn er sites waarop je kan zien hoe zo'n "onderzoeksvoorstel" eruit hoort te zien?
Dan zou ik eerst opzoek gaan naar welke grants beschikbaar zijn... daar staan ook de voorwaarden voor zo'n grant.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:16:41 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_111329013
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is de bazen optie...
Is dat nou echt een optie? Zo'n talent maak je volgens mij maar een keer in je leven mee, als zelfs vaste staff het maar moeilijk hebben om geld binnen te harken...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111329272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat nou echt een optie? Zo'n talent maak je volgens mij maar een keer in je leven mee, als zelfs vaste staff het maar moeilijk hebben om geld binnen te harken...
Nu je het zegt...zullen ze dan zomaar iemand van buitenaf gaan subsidiëren?
Volgens mij moet je dan echt een "bazen-proposal" schrijven toch? ;)
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 13:16:45 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111331144
quote:

[..]

Dat zeg ik dat is alleen weggelegd voor de echte bazen, ik ken niemand die zo geld voor zijn phd geregeld heeft :D
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:23:29 #118
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111331425
quote:

[..]

Bij ons op de afdeling lopen 4 van dat soort mensen rond. Je schrijft dan niet aan op NWO beurzen van miljoenen, maar gewoon op kleine subsidies voor 1 project. Je schrijft dat proposal niet alleen, maar met hulp van de hoogleraar.
pi_111331470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Bij ons op de afdeling lopen 4 van dat soort mensen rond. Je schrijft dan niet aan op NWO beurzen van miljoenen, maar gewoon op kleine subsidies voor 1 project.
Ziet je op TU?
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:24:44 #120
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111331479
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:24 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Ziet je op TU?
Nee. VU.
pi_111331604
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:24 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Nee. VU.
Oh ok, en weet je hoe je kan uitvinden welke grants er beschikbaar zijn?
pi_111331654
Oh VU heeft trouwens gewoon een grantfinder

http://www.nuffic.nl/inte(...)larships/grantfinder
pi_111331723
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:27 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Oh ok, en weet je hoe je kan uitvinden welke grants er beschikbaar zijn?
Wellicht moet je je vakgebied even vertellen aan ons. Uit eigen ervaring is dat het per vakgebied verschilt hoe je aan de meest duidelijke informatie over openstaande projecten, grants etc kan komen...Ik kom ook van de TU namelijk.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:36:24 #124
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111332059
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:28 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh VU heeft trouwens gewoon een grantfinder

http://www.nuffic.nl/inte(...)larships/grantfinder
en de VU heeft ook nog een speciale dienst daarvoor die je kan inlichten:
http://www.vu.nl/en/research/support/grants-desk/index.asp
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 13:36:39 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111332072
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Bij ons op de afdeling lopen 4 van dat soort mensen rond. Je schrijft dan niet aan op NWO beurzen van miljoenen, maar gewoon op kleine subsidies voor 1 project. Je schrijft dat proposal niet alleen, maar met hulp van de hoogleraar.
Ik hik nu zelfs nog tegen grants schrijven aan, ik moet toch eens af van mijn onzekerheid.. blegh aan de ene kant denk ik telkens ik zou het moeten kunnen aan de andere kant denk ik telkens ik ben niet slim genoeg voor dit soort dingen.... de waarheid zal in het midden liggen denk ik.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:38:45 #126
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111332195
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik hik nu zelfs nog tegen grants schrijven aan, ik moet toch eens af van mijn onzekerheid.. blegh aan de ene kant denk ik telkens ik zou het moeten kunnen aan de andere kant denk ik telkens ik ben niet slim genoeg voor dit soort dingen.... de waarheid zal in het midden liggen denk ik.
Ik ken je achtergrond (die afwijkend is), en je moet volgens mij op deze manier leren denken: juist omdat je altijd een minderwaardigheidsgevoel -in de vorm van denken dat je niet goed genoeg bent- hebt ben je gekomen waar je nu bent en ben je juist geschikt! Het is juist je kracht ;)
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:39:37 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_111332250
quote:

[..]

Mij werd eigenlijk juist gezegd van, je kan beter grants schrijven en aios jouw onderzoek laten doen, dan zelf het onderzoek, is veel efficienter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111332308
quote:

[..]

Niet geschoten is altijd mis en wat is het ergste wat er kan gebeuren?
pi_111332423
Ik heb net gezien dat de grants van TU via EU gaan
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:44:49 #130
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111332491
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:43 schreef OrganicBeauty het volgende:
Ik heb net gezien dat de grants van TU via EU gaan
Grants worden verstrekt aan een vakgroep/professor/onderzoekslijn, niet aan een universiteit.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:45:02 #131
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111332500
Zou het een idee zijn om in SES een topic aan te maken voor aspirant-promovendi? Volgens mij zou dat goed lopen, en het maakt dat we hier fijn over onderzoek, lesgeven en alle andere rataplan kunnen praten...

Ik heb vanmorgen trouwens een tentamen gesupervised. Na 23 minuten was de laatste student weg! _O-
pi_111332553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:44 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Grants worden verstrekt aan een vakgroep/professor/onderzoekslijn, niet aan een universiteit.
Jaa voor die richting idd
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 13:47:44 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111332618
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Zou het een idee zijn om in SES een topic aan te maken voor aspirant-promovendi? Volgens mij zou dat goed lopen, en het maakt dat we hier fijn over onderzoek, lesgeven en alle andere rataplan kunnen praten...

Ik heb vanmorgen trouwens een tentamen gesupervised. Na 23 minuten was de laatste student weg! _O-
Waarom zou dat hier niet kunnen? Na het promoveren heb je ook "rechten en plichten als dr. jegens de maatschappij" beetje voorlichting in de casual sfeer hoort daar toch ook bij :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:58:45 #134
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111333128
van mij mag het hier ook. Ik heb alleen het idee dat we elke keer hetzelfde vertellen, want elke paar maanden komt er iemand langs die graag wil promoveren. Als we er een centraal topic van maken kunnen mensen dat makkelijker nalezen...
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 14:51:41 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111335290
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:58 schreef Jagärtrut het volgende:
van mij mag het hier ook. Ik heb alleen het idee dat we elke keer hetzelfde vertellen, want elke paar maanden komt er iemand langs die graag wil promoveren. Als we er een centraal topic van maken kunnen mensen dat makkelijker nalezen...
Is een optie aan de andere kant is dit ook ledenwerving :D
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 15:02:58 #136
45833 crew  Fogel
pi_111335796
Misschien een FAQ in de OP erbij zetten?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:17:15 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111336383
Ik pleit ook voor een FAQ in de OP. Het is namelijk ook weer niet zo dat dit topic extreem storm loopt, en voor de rest is het wel zo fijn om juist alles wat met promoveren te maken heeft bijelkaar te houden.
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2012 @ 15:18:39 #138
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111336434
Weten hoe mensen hun publicaties (Latex, office, pages, grove tekst) inleveren of maken zou wel zijn en wat standaard tips. Daarnaast hoeveel je budget of exemplaren om te laten drukken en hoeveel je er zelf van moet betalen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:17:51 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_111338678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:

Volgens mij moeten juist aspirant-promovendi in WGR zitten (volgens mij was het topic daar ook initieel voor bedoeld, zo van, promoveren hoe werkt dat), en zouden wij naar W&T moeten verkassen, in een wetenschappers op fok hoekje.
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 16:31:19 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111339222
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij moeten juist aspirant-promovendi in WGR zitten (volgens mij was het topic daar ook initieel voor bedoeld, zo van, promoveren hoe werkt dat), en zouden wij naar W&T moeten verkassen, in een wetenschappers op fok hoekje.
Dat vind ik ook wel een tof idee eigenlijk :)

En daarom Wetenschappers op FOK! hoekje #1 (ik voel me eigenlijk meer thuis in W&T dan in SES en WGR)
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:06:01 #141
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111369813
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:18 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik zou altijd mede-aio's doen, maar goed. ik ben nog nieuw in dit wereldje en weet het allemaal ook niet precies. Hier is het tot nu toe een mix van familie en mede-aio's.

[..]

Ja. Doen alsof de wereld vergaat en zo ;)
En wat nou als je vriendin ook aio is? ;)
Ik kwam dit topic toevallig tegen, en ik dacht leuk! Ik meld mij ook eens :)
Bezig met een phd neuroscience in Nijmegen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_111369961
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Donders centrum?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:11:09 #143
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111370005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:09 schreef Felagund het volgende:

[..]

Donders centrum?
Yes :)
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2012 @ 11:25:40 #144
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111370614
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Yes :)
Waar zit dat ergens, max planck? In de buurt?
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:29:36 #145
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111370761
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:25 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Waar zit dat ergens, max planck? In de buurt?
Het zijn verschillende centra, die allemaal verbonden zijn aan de overkoepelende Donders Institute.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:31:18 #146
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111370810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Weten hoe mensen hun publicaties (Latex, office, pages, grove tekst) inleveren of maken zou wel zijn en wat standaard tips. Daarnaast hoeveel je budget of exemplaren om te laten drukken en hoeveel je er zelf van moet betalen.
Ligt aan de journal. Ik ben nu bijv bezig met een paper voor NeuroImage, en die accepteerd latex. Is helaas niet bij alle het geval.
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2012 @ 11:40:22 #147
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111371138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het zijn verschillende centra, die allemaal verbonden zijn aan de overkoepelende Donders Institute.
En waar zit dat instituut dan verder dan in het Max Planck ben ik nooit geweest.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:48:27 #148
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111371429
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En waar zit dat instituut dan verder dan in het Max Planck ben ik nooit geweest.
Je hebt het DCC, DCN en DCCN :)
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2012 @ 11:52:29 #149
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111371572
O ja, ik zie het nu. Op al die locaties ben ik wel eens geweest.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:22:32 #150
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111376899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Leuk, nog een hersenwetenschapper! Welk onderwerp?
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:49:52 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111377888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Leuk, nog een hersenwetenschapper! Welk onderwerp?
Ik werk met resting state FMRI. Dat is FMRI, maar dan zonder taak :) Kan je ook erg leuke dingen mee doen, en ik kijk dan weer naar de specifieke eigenschappen van dit signaal. Waar de informatie zit, hoe deze zich over tijd gedraagt, etc.
Onikaan ni ov dovah
pi_111378502
Bestaat het Trigon gebouw nog? Daar zat het Donders centrum ook in. Ik heb daar ooit (2000) stage gelopen maar toen bestond het Donders nog niet. Raar en onpraktisch gebouw was dat.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:40:48 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111379864
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:07 schreef Shivo het volgende:
Bestaat het Trigon gebouw nog? Daar zat het Donders centrum ook in. Ik heb daar ooit (2000) stage gelopen maar toen bestond het Donders nog niet. Raar en onpraktisch gebouw was dat.

Jazeker :P Het DCCN neemt nu een flink deel van het Trigon in. Je moet hier inderdaad even een mentale vertaalslag maken als je een route loopt. Het gebouw is nml een driehoek.
De 2 (in de loop van dit jaar hopelijk 3) MRI scanners staan ook in de kelder van het Trigon.
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 15:42:08 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111379917
Een gebouw in de vorm van een driehoek het trigon noemen, hoe verzinnen ze het :P
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:48:00 #155
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111387337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik werk met resting state FMRI. Dat is FMRI, maar dan zonder taak :) Kan je ook erg leuke dingen mee doen, en ik kijk dan weer naar de specifieke eigenschappen van dit signaal. Waar de informatie zit, hoe deze zich over tijd gedraagt, etc.
Ah, had graag resting state met mijn 'Tau' uitkomstmaat in verband gebracht, maar helaas was resting state net iets teveel moeite voor mijn 8 jarige premature kinderen (nadat ze al DTI, 2 fMRI taken, en uitgebreide sMRI hadden ondergaan).
pi_111418051
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Gaaf! Net naar de ISMRM geweest, daar was behoorlijk veel rs-fMRI aanwezig. Daar kan je hele interessante dingen mee doen ja. Vooral dat je naar signaal over tijd kijkt is erg boeiend. Ga je 't nog combineren met bv EEG/MEG om te kijken de meer specifieke temporele eigenschappen?

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:48 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ah, had graag resting state met mijn 'Tau' uitkomstmaat in verband gebracht, maar helaas was resting state net iets teveel moeite voor mijn 8 jarige premature kinderen (nadat ze al DTI, 2 fMRI taken, en uitgebreide sMRI hadden ondergaan).
Ik moet ook echt goed nadenken wat ik met 12-jarigen ga doen. Ik ga voor een uur, maar dat is misschien wat teveel. Maar ik denk inderdaad dat rs-fMRI echt interessant is om te combineren met andere metingen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:53:43 #157
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111418257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:49 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Gaaf! Net naar de ISMRM geweest, daar was behoorlijk veel rs-fMRI aanwezig. Daar kan je hele interessante dingen mee doen ja. Vooral dat je naar signaal over tijd kijkt is erg boeiend. Ga je 't nog combineren met bv EEG/MEG om te kijken de meer specifieke temporele eigenschappen?

Ik ga over 4 weken naar HBM :D Heb daar een praatje in een oral session, dus veel voor te bereiden. En ja, we zitten wel te denken om ook iets met MEG methoden te gaan doen. Ik heb sowieso nog een dataset liggen waar tegelijk fMRI en EEG gemeten is.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:28:30 #158
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112205690
Hier verder over promoveren: Wetenschappers op FOK! #2 :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_112205720
Ik snap het onderscheid tussen de topics nog steeds niet, vind het maar onoverzichtelijk :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112205743
Daar in het andere topic mogen ook post-docs en professoren posten over hun onderzoek.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:33:33 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112205816
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:30 schreef Felagund het volgende:
Daar in het andere topic mogen ook post-docs en professoren posten over hun onderzoek.
Dat was het idee, dat er hier teveel geluld werd over grants verkrijgen etc... en te weinig over promoveren en beginnen met promoveren etc.
pi_112205864
Ja dat begrijp ik, maar had deze reeks niet veranderd kunnen worden dan? Ach ook onhandig m; ik geloof het wel :D

En zijn er profs die hier posten? :D
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:36:19 #163
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112205890
Ja ik snap het ook niet meer, vind het wel gezellig hoor, maar het andere topic bestaat ook uit 80% promovendi :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:40:22 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_112205997
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:35 schreef Norrage het volgende:
Ja dat begrijp ik, maar had deze reeks niet veranderd kunnen worden dan? Ach ook onhandig m; ik geloof het wel :D

En zijn er profs die hier posten? :D
Lyrebird volgens mij.

In ieder geval, dit is WGR (werk, geldzaken, recht), en zou dus over (secundaire) arbeidsvoorwaarden, contracten, e.d. moeten gaan. Volgens mij was het initieel een topic voor mensen die ervaringsdeskundigen wilden horen over of ze een promotietraject moesten beginnen, hoe de selectieprocedure werkt en wat de beste kans is om aangenomen te worden. Inhoudelijk over de wetenschap passen we beter in W&T (wetenschap en technologie).
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:41:33 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206025
-O- oh en ik snijd net solliciteren aan in het andere topic -O-

Is shivo ook geen prof?
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:42:40 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_112206046
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
o|O.

Niet dat het veel uitmaakt. We zijn als wetenschappers nou eenmaal een aparte arbeidsgroep. Als er een forum "administratie" was, dan zouden de administratieve medewerkers ook meer daar zitten.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:42:47 #167
45833 crew  Fogel
pi_112206050
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:

Is shivo ook geen prof?
Zover ik weet is hij dat inderdaad.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:44:16 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:42 schreef speknek het volgende:

[..]

o|O.

Niet dat het veel uitmaakt. We zijn als wetenschappers nou eenmaal een aparte arbeidsgroep. Als er een forum "administratie" was, dan zouden de administratieve medewerkers ook meer daar zitten.
Ik voel me wel thuis in W&T :Y bij WGR moet ik toch teveel aan het niet hebben van zekerheid denken :P
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:45:25 #169
45833 crew  Fogel
pi_112206121
Over solliciteren gesproken, de 3 promovendi die ongeveer tegelijk met mij zijn begonnen onder de hoed van hetzelfde project beginnen inmiddels flink te stressen over het zoeken van een baan (voor volgend jaar). Ik heb de luxe positie dat ik gewoon weer naar mijn werkgever terugga, dus ik kan me meer concentreren op mijn thesis te schrijven.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:45:32 #170
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112206124
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik voel me wel thuis in W&T :Y bij WGR moet ik toch teveel aan het niet hebben van zekerheid denken :P
Ach, wetenschap is vaak ook maar een zekerheid van 95% hoor ;)
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:47:30 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112206174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:45 schreef Fogel het volgende:
Over solliciteren gesproken, de 3 promovendi die ongeveer tegelijk met mij zijn begonnen onder de hoed van hetzelfde project beginnen inmiddels flink te stressen over het zoeken van een baan (voor volgend jaar). Ik heb de luxe positie dat ik gewoon weer naar mijn werkgever terugga, dus ik kan me meer concentreren op mijn thesis te schrijven.
Zelf heb ik het geluk dat er vanuit mijn project nog geld over is om mijn aanstelling nog even te verlengen, dus ik maak me ook nog geen zorgen over de komende twee jaar.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:49:00 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:45 schreef Fogel het volgende:
Tja ik kan dat soort dingen nooit combineren dus tijdens het schrijven van mijn thesis heb ik niet naar een baan gezocht (daarvoor ook niet :@ ) Ik merk gewoon aan mijzelf dat ik het zo'n kut onderwerp vind dat ik het aan de kant schuif tot een moment dat het echt niet anders kan. Maar ondertussen voel ik me wel kut totdat dat moment komt. :X
En dan komen die w2w workshops etc er ook nog bij waar ik me alleen maar onzekerder door ga voelen, dan zit je samen met gepromoveerde advocaten die echt geweldig over zichzelf kunnen lullen, over vaardigheden en motivaties. Ik heb geen speciale vaardigheden en mijn motivatie is dat ik graag een baan wil. Maar blijkbaar kan dat tegenwoordig niet meer.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:54:10 #173
45833 crew  Fogel
pi_112206382
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik kan dat soort dingen nooit combineren dus tijdens het schrijven van mijn thesis heb ik niet naar een baan gezocht (daarvoor ook niet :@ ) Ik merk gewoon aan mijzelf dat ik het zo'n kut onderwerp vind dat ik het aan de kant schuif tot een moment dat het echt niet anders kan. Maar ondertussen voel ik me wel kut totdat dat moment komt. :X
En dan komen die w2w workshops etc er ook nog bij waar ik me alleen maar onzekerder door ga voelen, dan zit je samen met gepromoveerde advocaten die echt geweldig over zichzelf kunnen lullen, over vaardigheden en motivaties. Ik heb geen speciale vaardigheden en mijn motivatie is dat ik graag een baan wil. Maar blijkbaar kan dat tegenwoordig niet meer.
Je weet heel veel over heel weinig als het goed is ;)
Maar meestal is dat niet nuttig voor potentiele werkgevers.

Je toch nog wat post-doc"ish" werk nu, of hoe is dat afgelopen?
Had je al in het buitenland gegeken?
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:59:26 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206543
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:54 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je weet heel veel over heel weinig als het goed is ;)
Maar meestal is dat niet nuttig voor potentiele werkgevers.

Je toch nog wat post-doc"ish" werk nu, of hoe is dat afgelopen?
Had je al in het buitenland gegeken?
ja ik zit hier te postdoccen op een oude stage plek maar dat duurt maar tot 1 augustus. Ik ben nu allemaal projecten aan het 'opstarten' waar eventueel later geld voor vrij kan komen, maar dan ben ik dus al vertrokken. Het eigenlijk project dat ik zou afsluiten heeft wat vervelende resultaten waardoor het allemaal wat minder publiceerbaar is dan het in eerste instantie leek.

Mijn huidige baas wil mij best houden maar dat hangt af van eventueel geld uit het bedrijfsleven dat vrij zou kunnen komen (waar ik nu dus ook dingen voor aan het maken ben).... Ondertussen moet ik dus opzoek naar iets anders want de kans dat er per 1 augustus ineens geld is lijkt mij nogal klein.

Daar sta je dan met een proefschrift met geen eigen artikel (2 contributed equally en 2 tweede auteur) en een mislukte postdoc van 6 maanden. Gecombineerd met een mavo achtergrond lijkt mij dat de ideale CV :')
pi_112206669
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja ik zit hier te postdoccen op een oude stage plek maar dat duurt maar tot 1 augustus. Ik ben nu allemaal projecten aan het 'opstarten' waar eventueel later geld voor vrij kan komen, maar dan ben ik dus al vertrokken. Het eigenlijk project dat ik zou afsluiten heeft wat vervelende resultaten waardoor het allemaal wat minder publiceerbaar is dan het in eerste instantie leek.

Mijn huidige baas wil mij best houden maar dat hangt af van eventueel geld uit het bedrijfsleven dat vrij zou kunnen komen (waar ik nu dus ook dingen voor aan het maken ben).... Ondertussen moet ik dus opzoek naar iets anders want de kans dat er per 1 augustus ineens geld is lijkt mij nogal klein.

Daar sta je dan met een proefschrift met geen eigen artikel (2 contributed equally en 2 tweede auteur) en een mislukte postdoc van 6 maanden. Gecombineerd met een mavo achtergrond lijkt mij dat de ideale CV :')
een beetje zelfvertrouwen lijkt me ook belangrijk. Uit vrijwel elke post die je plaatst lijkt het alsof je jezelf onder iedereen anders schuift, en je kraakt jezelf 'onmeunig' af, in vrijwel elke post. Probeer het eens van de positiefe kant te kijken. Maar een klein percentage Nederlanders is gepromoveerd, en ik durf te wedden dat al die mensen uiteindelijk (wellicht niet direct, maar uiteindelijk), een toffe baan vinden. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wilt (academische wereld, semi-academische wereld, onderwijs, bedrijfsleven), en waar je dat wilt en richt je dan daar op. Sla aan het netwerken, schrijf een goed CV (het toont ook doorzettingsvermogen, van de mavo komen en dan promoveren), en ga vol goede moed aan de slag. Met alleen jezelf afkraken zul je inderdaad nergens terecht komen. Je moet er wel wat voor doen!

~O>
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 11:05:38 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206777
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

een beetje zelfvertrouwen lijkt me ook belangrijk. Uit vrijwel elke post die je plaatst lijkt het alsof je jezelf onder iedereen anders schuift, en je kraakt jezelf 'onmeunig' af, in vrijwel elke post. Probeer het eens van de positiefe kant te kijken. Maar een klein percentage Nederlanders is gepromoveerd, en ik durf te wedden dat al die mensen uiteindelijk (wellicht niet direct, maar uiteindelijk), een toffe baan vinden. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wilt (academische wereld, semi-academische wereld, onderwijs, bedrijfsleven), en waar je dat wilt en richt je dan daar op. Sla aan het netwerken, schrijf een goed CV (het toont ook doorzettingsvermogen, van de mavo komen en dan promoveren), en ga vol goede moed aan de slag. Met alleen jezelf afkraken zul je inderdaad nergens terecht komen. Je moet er wel wat voor doen!

~O>
Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.
pi_112206877
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van mijzelf ophemelen, maar dat had je al door. Ik zal wel moeten maar het is erg lastig om daar energie voor op te brengen, en mezelf beter voor te doen dan ik ben.
maar waarom zou je jezelf beter voor moeten doen dan dat je bent? Ik neem aan dat je een slimme man bent (gepromoveerd, een post doc positie, onderzoeksplaatsen aan het opzetten). Als je dat op een neutraal/positieve manier kunt brengen, klinkt het al heel anders dan nu je negatieve manier. Misschien ben je geen top-wetenschapper, maar daar zijn er ook maar een paar van in de wereld. Al die andere mensen die gewone wetenschappers zijn (jij inclusief), komen uiteindelijk ook ergens terecht.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 11:08:18 #178
45833 crew  Fogel
pi_112206883
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je doet jezelf niet beter voor dan je bent. Een phd is niet gratis, en vanaf de mavo een phd halen toont wilskracht en doorzettingsvermogen. Niet veel mavo'ers krijgen zoiets voor elkaar.
pi_112206947
Oh, en ik ben datasets aan het combineren, en dat vind ik stom. Dus afleiding op fok!
pi_112207011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je doet jezelf niet beter voor dan je bent. Een phd is niet gratis, en vanaf de mavo een phd halen toont wilskracht en doorzettingsvermogen. Niet veel mavo'ers krijgen zoiets voor elkaar.
Precies, doorzettingsvermogen is misschien wel de helft van de benodigde capiciteiten voor in de wetenschap.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en ik ben datasets aan het combineren, en dat vind ik stom. Dus afleiding op fok!
Hier een mintekenfout aan het zoeken. Tenminste ik hoop dat er een fout is.
Album top 100 2024
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:21:20 #181
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112207388
Zelf ben ik een discussie aan het afronden. Moest nog 10 regels herformuleren: ben inmiddels dus al 2 uur aan het rondsurfen :')
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 11:22:45 #182
45833 crew  Fogel
pi_112207457
Ik ben ook bezig met een hoofdstuk te herschrijven. Maar motivatie is niet helemaal waar die moet zijn.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:27:03 #183
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112207658
Ik zit eigenlijk te wachten tot ik mijn laatste hoofdstuk terugkrijg. Samenvatting is inmiddels gecorrigeerd. Dus eigenlijk is het gewoon wachten op dat hoofdstuk voordat het naar de leescommissie kan...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 11:45:03 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112208482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:27 schreef SuperWeber het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten tot ik mijn laatste hoofdstuk terugkrijg. Samenvatting is inmiddels gecorrigeerd. Dus eigenlijk is het gewoon wachten op dat hoofdstuk voordat het naar de leescommissie kan...
*O*

Doen we toch goed straks 3 van de 4 mloers dr. en die andere komt er ook wel aan :D
pi_112228004
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:12 schreef Felagund het volgende:

[..]

Hier een mintekenfout aan het zoeken. Tenminste ik hoop dat er een fout is.
Gevonden. *O* (Denk ik)). Maar ook o|O, je bent altijd zelf de schuldige van programmeerfoutjes.
Album top 100 2024
pi_112231086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Felagund het volgende:

[..]

Gevonden. *O* (Denk ik)). Maar ook o|O, je bent altijd zelf de schuldige van programmeerfoutjes.
Och, gevonden. Da's goed.

Ik heb altijd angst van de fouten die er nog uit moeten komen, en wat voor gevolgen dat heeft op voorgaand resultaat....
pi_112233247
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.

Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moet worden gehouden wordt alleen maar groter.

Edit: van moeten naar moet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Shivo op 30-05-2012 21:13:37 ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:43:40 #188
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_112234336
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef Shivo het volgende:

[..]

Als PhD student wordt je wel geacht te weten dat er voor het woordje 'en' zelden een komma hoort.

Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moeten worden gehouden wordt alleen maar groter.
Spannend :) , en aantal is enkelvoud.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_112235815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik ben aan het 'onderhandelen' met collegas over drie verschillende manuscripten die alle drie in de volgende drie weken gesubmit moeten worden... het aantal balletjes wat in de lucht moeten worden gehouden wordt alleen maar groter.
als PhD student die al 5 jaar niet meer in NL woont, en al 8 jaar lang alleen op dit forum in het Nederlands schrijft en verder niet vind ik dit mierengeneuzel.

En verder, spannend met die manuscripten. Zelf net een abstract ingediend met een collega, dat ging behoorlijk vlot. Ben benieuwd hoe het schrijven van de paper zal gaan.
pi_112236303
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

als PhD student die al 5 jaar niet meer in NL woont, en al 8 jaar lang alleen op dit forum in het Nederlands schrijft en verder niet vind ik dit mierengeneuzel.

Natuurlijk is dat mierengeneuzel. Maar in een wetenschapperstopic moet dat kunnen, toch. :+
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:22:29 #191
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112254476
Over komma's gesproken, zijn jullie ook fervent gebruiker van de Oxford-comma, of doen jullie juist niet daaraan?

voor wie niet weet waar ik het over heb: het is de keus of je "een, twee, en drie" of "een, twee en drie" schrijft.... http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_comma
pi_112254697
Oxford-comma hier, wanneer Engels (wist niet dat het zo heette though, grappig).
pi_112254737
Ik ben vóór de Oxfordkomma: een, twee, en drie. Ik ben ook voor een komma voor een voegwoord als "en" wanneer dit de gehele zin in twee hoofdzinnen opdeelt.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 10:31:01 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112254765
Ik heb niks met taal.
pi_112254777
Het mag overigens wel, een komma voor "en", mits dit de duidelijkheid van de zin vergroot:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467/
Album top 100 2024
pi_112254826
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb niks met taal.
Waarom ben je dan wetenschapper? Je moet toch dingen correct kunnen opschrijven.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:36:25 #197
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112254929
Ik zie taal vaak wel als beperking van hetgeen ik wil zeggen. Merk vaak dat ik toch informatie/inzicht moeilijk kan overbrengen omdat ik aanloop tegen de beperkingen van de betekenissen van de meeste woorden ofzo. In ieder geval: in mijn hoofd zijn de vindingen veel krachtiger en duidelijker dan ze op papier uiteindelijk te lezen zijn.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 10:36:51 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112254936
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Waarom ben je dan wetenschapper? Je moet toch dingen correct kunnen opschrijven.
Toch heb ik er niet zoveel mee. Ik vind wetenschappelijke taal we iets prettiger als gewone taal omdat het iets duidelijker is. Maar zoals je aan mijn geschiedenis hier op fok wel kunt zien is het echt niet mijn sterkste kant. Er heeft ooit een collega van mij 200+! comma's aan een tekst van mij toegevoegd en er ook nog een setje weggehaald. Ik ben echt blind voor die dingen. Punten vergeet ik ook regelmatig. Verder maak ik alle grammaticale fouten die in het boekje voorkomen, verkeerde vervoegingen, ik hou mijn 'tijden niet goed en switch dus van de vorm naar de andere.

Ik wil het graag kunnen en probeer er aan te werken maar het is echt iets wat niet in mij zit. Ik typ eigenlijk zoals ik praat maar dat kan ook nog wel eens een fok kwaaltje zijn :P
pi_112254985
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Zo wilde ik het net niet formuleren, maar taal is behoorlijk essentieel inderdaad. Vaak kom je minder goed geschreven artikelen tegen, en het punt van dat soort artikelen komt dan ook veel slechter (of totaal niet) over. Zonde.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 10:45:00 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112255167
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:39 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Zo wilde ik het net niet formuleren, maar taal is behoorlijk essentieel inderdaad. Vaak kom je minder goed geschreven artikelen tegen, en het punt van dat soort artikelen komt dan ook veel slechter (of totaal niet) over. Zonde.
Het is wel jaloersmakend als je iets schrijft en een prof veranderd dat dan in wat je bedoeld.

Ik schrijf zoals ik lees veels te snel en half scannend, bij correctie ronden is dat ook niet echt handig omdat ik de dingen gewoon zo lees zoals ik ze bedoel en niet wat er daadwerkelijk staat. Tijdens het maken van mijn proefschrift merkte ik dat ik het beste corrigeerde als ik ontzettend moe was, dan lukte het me niet meer om snel te scannen en begon ik bewust woord voor woord te lezen :D

Ik zou nog harder falen zonder spellingcontrole, maar daar heb ik dan wel weer het nadeel van dat ik nooit een woord toevoeg omdat ik gewoon nooit zeker genoeg van mijn zaak ben dat ik het wel goed gespeld heb, die woorden zitten dan dus weer niet in de spellingscontrole.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 31-05-2012 11:00:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')