abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:49:52 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111377888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Leuk, nog een hersenwetenschapper! Welk onderwerp?
Ik werk met resting state FMRI. Dat is FMRI, maar dan zonder taak :) Kan je ook erg leuke dingen mee doen, en ik kijk dan weer naar de specifieke eigenschappen van dit signaal. Waar de informatie zit, hoe deze zich over tijd gedraagt, etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_111378502
Bestaat het Trigon gebouw nog? Daar zat het Donders centrum ook in. Ik heb daar ooit (2000) stage gelopen maar toen bestond het Donders nog niet. Raar en onpraktisch gebouw was dat.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:40:48 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111379864
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:07 schreef Shivo het volgende:
Bestaat het Trigon gebouw nog? Daar zat het Donders centrum ook in. Ik heb daar ooit (2000) stage gelopen maar toen bestond het Donders nog niet. Raar en onpraktisch gebouw was dat.

Jazeker :P Het DCCN neemt nu een flink deel van het Trigon in. Je moet hier inderdaad even een mentale vertaalslag maken als je een route loopt. Het gebouw is nml een driehoek.
De 2 (in de loop van dit jaar hopelijk 3) MRI scanners staan ook in de kelder van het Trigon.
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 15:42:08 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111379917
Een gebouw in de vorm van een driehoek het trigon noemen, hoe verzinnen ze het :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:48:00 #155
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111387337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik werk met resting state FMRI. Dat is FMRI, maar dan zonder taak :) Kan je ook erg leuke dingen mee doen, en ik kijk dan weer naar de specifieke eigenschappen van dit signaal. Waar de informatie zit, hoe deze zich over tijd gedraagt, etc.
Ah, had graag resting state met mijn 'Tau' uitkomstmaat in verband gebracht, maar helaas was resting state net iets teveel moeite voor mijn 8 jarige premature kinderen (nadat ze al DTI, 2 fMRI taken, en uitgebreide sMRI hadden ondergaan).
pi_111418051
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Gaaf! Net naar de ISMRM geweest, daar was behoorlijk veel rs-fMRI aanwezig. Daar kan je hele interessante dingen mee doen ja. Vooral dat je naar signaal over tijd kijkt is erg boeiend. Ga je 't nog combineren met bv EEG/MEG om te kijken de meer specifieke temporele eigenschappen?

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:48 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ah, had graag resting state met mijn 'Tau' uitkomstmaat in verband gebracht, maar helaas was resting state net iets teveel moeite voor mijn 8 jarige premature kinderen (nadat ze al DTI, 2 fMRI taken, en uitgebreide sMRI hadden ondergaan).
Ik moet ook echt goed nadenken wat ik met 12-jarigen ga doen. Ik ga voor een uur, maar dat is misschien wat teveel. Maar ik denk inderdaad dat rs-fMRI echt interessant is om te combineren met andere metingen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:53:43 #157
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111418257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:49 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Gaaf! Net naar de ISMRM geweest, daar was behoorlijk veel rs-fMRI aanwezig. Daar kan je hele interessante dingen mee doen ja. Vooral dat je naar signaal over tijd kijkt is erg boeiend. Ga je 't nog combineren met bv EEG/MEG om te kijken de meer specifieke temporele eigenschappen?

Ik ga over 4 weken naar HBM :D Heb daar een praatje in een oral session, dus veel voor te bereiden. En ja, we zitten wel te denken om ook iets met MEG methoden te gaan doen. Ik heb sowieso nog een dataset liggen waar tegelijk fMRI en EEG gemeten is.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:28:30 #158
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112205690
Hier verder over promoveren: Wetenschappers op FOK! #2 :)
Tú estás dura y yo me veo cabrķn en el espejo
pi_112205720
Ik snap het onderscheid tussen de topics nog steeds niet, vind het maar onoverzichtelijk :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112205743
Daar in het andere topic mogen ook post-docs en professoren posten over hun onderzoek.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:33:33 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112205816
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:30 schreef Felagund het volgende:
Daar in het andere topic mogen ook post-docs en professoren posten over hun onderzoek.
Dat was het idee, dat er hier teveel geluld werd over grants verkrijgen etc... en te weinig over promoveren en beginnen met promoveren etc.
pi_112205864
Ja dat begrijp ik, maar had deze reeks niet veranderd kunnen worden dan? Ach ook onhandig m; ik geloof het wel :D

En zijn er profs die hier posten? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:36:19 #163
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112205890
Ja ik snap het ook niet meer, vind het wel gezellig hoor, maar het andere topic bestaat ook uit 80% promovendi :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:40:22 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_112205997
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:35 schreef Norrage het volgende:
Ja dat begrijp ik, maar had deze reeks niet veranderd kunnen worden dan? Ach ook onhandig m; ik geloof het wel :D

En zijn er profs die hier posten? :D
Lyrebird volgens mij.

In ieder geval, dit is WGR (werk, geldzaken, recht), en zou dus over (secundaire) arbeidsvoorwaarden, contracten, e.d. moeten gaan. Volgens mij was het initieel een topic voor mensen die ervaringsdeskundigen wilden horen over of ze een promotietraject moesten beginnen, hoe de selectieprocedure werkt en wat de beste kans is om aangenomen te worden. Inhoudelijk over de wetenschap passen we beter in W&T (wetenschap en technologie).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:41:33 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206025
-O- oh en ik snijd net solliciteren aan in het andere topic -O-

Is shivo ook geen prof?
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:42:40 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_112206046
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
o|O.

Niet dat het veel uitmaakt. We zijn als wetenschappers nou eenmaal een aparte arbeidsgroep. Als er een forum "administratie" was, dan zouden de administratieve medewerkers ook meer daar zitten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:42:47 #167
45833 crew  Fogel
pi_112206050
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:

Is shivo ook geen prof?
Zover ik weet is hij dat inderdaad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:44:16 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:42 schreef speknek het volgende:

[..]

o|O.

Niet dat het veel uitmaakt. We zijn als wetenschappers nou eenmaal een aparte arbeidsgroep. Als er een forum "administratie" was, dan zouden de administratieve medewerkers ook meer daar zitten.
Ik voel me wel thuis in W&T :Y bij WGR moet ik toch teveel aan het niet hebben van zekerheid denken :P
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:45:25 #169
45833 crew  Fogel
pi_112206121
Over solliciteren gesproken, de 3 promovendi die ongeveer tegelijk met mij zijn begonnen onder de hoed van hetzelfde project beginnen inmiddels flink te stressen over het zoeken van een baan (voor volgend jaar). Ik heb de luxe positie dat ik gewoon weer naar mijn werkgever terugga, dus ik kan me meer concentreren op mijn thesis te schrijven.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:45:32 #170
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112206124
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik voel me wel thuis in W&T :Y bij WGR moet ik toch teveel aan het niet hebben van zekerheid denken :P
Ach, wetenschap is vaak ook maar een zekerheid van 95% hoor ;)
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:47:30 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112206174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:45 schreef Fogel het volgende:
Over solliciteren gesproken, de 3 promovendi die ongeveer tegelijk met mij zijn begonnen onder de hoed van hetzelfde project beginnen inmiddels flink te stressen over het zoeken van een baan (voor volgend jaar). Ik heb de luxe positie dat ik gewoon weer naar mijn werkgever terugga, dus ik kan me meer concentreren op mijn thesis te schrijven.
Zelf heb ik het geluk dat er vanuit mijn project nog geld over is om mijn aanstelling nog even te verlengen, dus ik maak me ook nog geen zorgen over de komende twee jaar.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:49:00 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:45 schreef Fogel het volgende:
Tja ik kan dat soort dingen nooit combineren dus tijdens het schrijven van mijn thesis heb ik niet naar een baan gezocht (daarvoor ook niet :@ ) Ik merk gewoon aan mijzelf dat ik het zo'n kut onderwerp vind dat ik het aan de kant schuif tot een moment dat het echt niet anders kan. Maar ondertussen voel ik me wel kut totdat dat moment komt. :X
En dan komen die w2w workshops etc er ook nog bij waar ik me alleen maar onzekerder door ga voelen, dan zit je samen met gepromoveerde advocaten die echt geweldig over zichzelf kunnen lullen, over vaardigheden en motivaties. Ik heb geen speciale vaardigheden en mijn motivatie is dat ik graag een baan wil. Maar blijkbaar kan dat tegenwoordig niet meer.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:54:10 #173
45833 crew  Fogel
pi_112206382
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik kan dat soort dingen nooit combineren dus tijdens het schrijven van mijn thesis heb ik niet naar een baan gezocht (daarvoor ook niet :@ ) Ik merk gewoon aan mijzelf dat ik het zo'n kut onderwerp vind dat ik het aan de kant schuif tot een moment dat het echt niet anders kan. Maar ondertussen voel ik me wel kut totdat dat moment komt. :X
En dan komen die w2w workshops etc er ook nog bij waar ik me alleen maar onzekerder door ga voelen, dan zit je samen met gepromoveerde advocaten die echt geweldig over zichzelf kunnen lullen, over vaardigheden en motivaties. Ik heb geen speciale vaardigheden en mijn motivatie is dat ik graag een baan wil. Maar blijkbaar kan dat tegenwoordig niet meer.
Je weet heel veel over heel weinig als het goed is ;)
Maar meestal is dat niet nuttig voor potentiele werkgevers.

Je toch nog wat post-doc"ish" werk nu, of hoe is dat afgelopen?
Had je al in het buitenland gegeken?
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 10:59:26 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112206543
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:54 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je weet heel veel over heel weinig als het goed is ;)
Maar meestal is dat niet nuttig voor potentiele werkgevers.

Je toch nog wat post-doc"ish" werk nu, of hoe is dat afgelopen?
Had je al in het buitenland gegeken?
ja ik zit hier te postdoccen op een oude stage plek maar dat duurt maar tot 1 augustus. Ik ben nu allemaal projecten aan het 'opstarten' waar eventueel later geld voor vrij kan komen, maar dan ben ik dus al vertrokken. Het eigenlijk project dat ik zou afsluiten heeft wat vervelende resultaten waardoor het allemaal wat minder publiceerbaar is dan het in eerste instantie leek.

Mijn huidige baas wil mij best houden maar dat hangt af van eventueel geld uit het bedrijfsleven dat vrij zou kunnen komen (waar ik nu dus ook dingen voor aan het maken ben).... Ondertussen moet ik dus opzoek naar iets anders want de kans dat er per 1 augustus ineens geld is lijkt mij nogal klein.

Daar sta je dan met een proefschrift met geen eigen artikel (2 contributed equally en 2 tweede auteur) en een mislukte postdoc van 6 maanden. Gecombineerd met een mavo achtergrond lijkt mij dat de ideale CV :')
pi_112206669
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja ik zit hier te postdoccen op een oude stage plek maar dat duurt maar tot 1 augustus. Ik ben nu allemaal projecten aan het 'opstarten' waar eventueel later geld voor vrij kan komen, maar dan ben ik dus al vertrokken. Het eigenlijk project dat ik zou afsluiten heeft wat vervelende resultaten waardoor het allemaal wat minder publiceerbaar is dan het in eerste instantie leek.

Mijn huidige baas wil mij best houden maar dat hangt af van eventueel geld uit het bedrijfsleven dat vrij zou kunnen komen (waar ik nu dus ook dingen voor aan het maken ben).... Ondertussen moet ik dus opzoek naar iets anders want de kans dat er per 1 augustus ineens geld is lijkt mij nogal klein.

Daar sta je dan met een proefschrift met geen eigen artikel (2 contributed equally en 2 tweede auteur) en een mislukte postdoc van 6 maanden. Gecombineerd met een mavo achtergrond lijkt mij dat de ideale CV :')
een beetje zelfvertrouwen lijkt me ook belangrijk. Uit vrijwel elke post die je plaatst lijkt het alsof je jezelf onder iedereen anders schuift, en je kraakt jezelf 'onmeunig' af, in vrijwel elke post. Probeer het eens van de positiefe kant te kijken. Maar een klein percentage Nederlanders is gepromoveerd, en ik durf te wedden dat al die mensen uiteindelijk (wellicht niet direct, maar uiteindelijk), een toffe baan vinden. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wilt (academische wereld, semi-academische wereld, onderwijs, bedrijfsleven), en waar je dat wilt en richt je dan daar op. Sla aan het netwerken, schrijf een goed CV (het toont ook doorzettingsvermogen, van de mavo komen en dan promoveren), en ga vol goede moed aan de slag. Met alleen jezelf afkraken zul je inderdaad nergens terecht komen. Je moet er wel wat voor doen!

~O>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')