Ik ken je achtergrond (die afwijkend is), en je moet volgens mij op deze manier leren denken: juist omdat je altijd een minderwaardigheidsgevoel -in de vorm van denken dat je niet goed genoeg bent- hebt ben je gekomen waar je nu bent en ben je juist geschikt! Het is juist je krachtquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hik nu zelfs nog tegen grants schrijven aan, ik moet toch eens af van mijn onzekerheid.. blegh aan de ene kant denk ik telkens ik zou het moeten kunnen aan de andere kant denk ik telkens ik ben niet slim genoeg voor dit soort dingen.... de waarheid zal in het midden liggen denk ik.
Mij werd eigenlijk juist gezegd van, je kan beter grants schrijven en aios jouw onderzoek laten doen, dan zelf het onderzoek, is veel efficienter.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hik nu zelfs nog tegen grants schrijven aan, ik moet toch eens af van mijn onzekerheid.. blegh aan de ene kant denk ik telkens ik zou het moeten kunnen aan de andere kant denk ik telkens ik ben niet slim genoeg voor dit soort dingen.... de waarheid zal in het midden liggen denk ik.
Niet geschoten is altijd mis en wat is het ergste wat er kan gebeuren?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Grants worden verstrekt aan een vakgroep/professor/onderzoekslijn, niet aan een universiteit.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:43 schreef OrganicBeauty het volgende:
Ik heb net gezien dat de grants van TU via EU gaan
Jaa voor die richting iddquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Grants worden verstrekt aan een vakgroep/professor/onderzoekslijn, niet aan een universiteit.
Waarom zou dat hier niet kunnen? Na het promoveren heb je ook "rechten en plichten als dr. jegens de maatschappij" beetje voorlichting in de casual sfeer hoort daar toch ook bijquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Zou het een idee zijn om in SES een topic aan te maken voor aspirant-promovendi? Volgens mij zou dat goed lopen, en het maakt dat we hier fijn over onderzoek, lesgeven en alle andere rataplan kunnen praten...
Ik heb vanmorgen trouwens een tentamen gesupervised. Na 23 minuten was de laatste student weg!
Is een optie aan de andere kant is dit ook ledenwervingquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:58 schreef Jagärtrut het volgende:
van mij mag het hier ook. Ik heb alleen het idee dat we elke keer hetzelfde vertellen, want elke paar maanden komt er iemand langs die graag wil promoveren. Als we er een centraal topic van maken kunnen mensen dat makkelijker nalezen...
Volgens mij moeten juist aspirant-promovendi in WGR zitten (volgens mij was het topic daar ook initieel voor bedoeld, zo van, promoveren hoe werkt dat), en zouden wij naar W&T moeten verkassen, in een wetenschappers op fok hoekje.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Zou het een idee zijn om in SES een topic aan te maken voor aspirant-promovendi? Volgens mij zou dat goed lopen, en het maakt dat we hier fijn over onderzoek, lesgeven en alle andere rataplan kunnen praten...
Ik heb vanmorgen trouwens een tentamen gesupervised. Na 23 minuten was de laatste student weg!
Dat vind ik ook wel een tof idee eigenlijkquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij moeten juist aspirant-promovendi in WGR zitten (volgens mij was het topic daar ook initieel voor bedoeld, zo van, promoveren hoe werkt dat), en zouden wij naar W&T moeten verkassen, in een wetenschappers op fok hoekje.
En wat nou als je vriendin ook aio is?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zou altijd mede-aio's doen, maar goed. ik ben nog nieuw in dit wereldje en weet het allemaal ook niet precies. Hier is het tot nu toe een mix van familie en mede-aio's.
[..]
Ja. Doen alsof de wereld vergaat en zo
Donders centrum?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En wat nou als je vriendin ook aio is?
Ik kwam dit topic toevallig tegen, en ik dacht leuk! Ik meld mij ook eens
Bezig met een phd neuroscience in Nijmegen.
Waar zit dat ergens, max planck? In de buurt?quote:
Het zijn verschillende centra, die allemaal verbonden zijn aan de overkoepelende Donders Institute.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waar zit dat ergens, max planck? In de buurt?
Ligt aan de journal. Ik ben nu bijv bezig met een paper voor NeuroImage, en die accepteerd latex. Is helaas niet bij alle het geval.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Weten hoe mensen hun publicaties (Latex, office, pages, grove tekst) inleveren of maken zou wel zijn en wat standaard tips. Daarnaast hoeveel je budget of exemplaren om te laten drukken en hoeveel je er zelf van moet betalen.
En waar zit dat instituut dan verder dan in het Max Planck ben ik nooit geweest.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het zijn verschillende centra, die allemaal verbonden zijn aan de overkoepelende Donders Institute.
Je hebt het DCC, DCN en DCCNquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En waar zit dat instituut dan verder dan in het Max Planck ben ik nooit geweest.
Leuk, nog een hersenwetenschapper! Welk onderwerp?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En wat nou als je vriendin ook aio is?
Ik kwam dit topic toevallig tegen, en ik dacht leuk! Ik meld mij ook eens
Bezig met een phd neuroscience in Nijmegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |