abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111325012
Bij mijn oude universiteit was er 1 promotieplek per jaar dat van niet-projectgeld vrijkwam. Op die plek werd dan open gesolliciteerd ongeacht specifiek onderwerp. Ofwel niet-grants zijn er wel maar zijn extreem zeldzaam en er wordt flink op geconcurreerd. Plekken die uit grants komen hebben in veel gevallen juist al een kandidaat op het oog (vanwege het vastliggen van onderwerp en dan is het ook lastig binnenkomen.

Met dank aan de laatste paar regeringen, cheers.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_111325399
Oke thnx! En sorry Bosbeetle :*
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 10:44:54 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111325599
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:38 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oke thnx! En sorry Bosbeetle :*
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111325651
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D
Ik ben nog een groentje ;)

Moet master nog afronden
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 10:48:10 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111325682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:46 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Ik ben nog een groentje ;)

Moet master nog afronden
Zo groen is dat niet hoor er zijn zat mensen die nooit een master afronden.
pi_111325890
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo groen is dat niet hoor er zijn zat mensen die nooit een master afronden.
Nee maar ik weet dus niet hoe zo'n "promotie traject/procedure" precies gaat en wat daar allemaal bij komt kijken enzo :)
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 11:00:54 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111326096
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:54 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Nee maar ik weet dus niet hoe zo'n "promotie traject/procedure" precies gaat en wat daar allemaal bij komt kijken enzo :)
Je moet het een beetje zien als een baan in het onderzoek, gecombineerd met een 'opleiding/begeleiding' met als doel dat je er al zelfstandig onderzoeker uitkomt. Hoe het precies loopt en gaat hangt meer af van de groep/prof waarbij je beland.
Voor het zoeken naar zo'n plek kun je kijken bij de profs binnen je eigen master of er daar onderzoek gedaan wordt dat je heel erg ligt (makkelijkste methode) en verder gewoon kijken naar vacatures (ook erg zoeken op pagina's van vakgroepen daar staat het vaak vrij schimmig ergens achteraf aangekondigd).

En voor nu lekker 'genieten' van de master zoveel mogelijk kennis opzuigen en uitvinden wat je wel en niet leuk vind :)
pi_111326986
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je moet het een beetje zien als een baan in het onderzoek, gecombineerd met een 'opleiding/begeleiding' met als doel dat je er al zelfstandig onderzoeker uitkomt. Hoe het precies loopt en gaat hangt meer af van de groep/prof waarbij je beland.
Voor het zoeken naar zo'n plek kun je kijken bij de profs binnen je eigen master of er daar onderzoek gedaan wordt dat je heel erg ligt (makkelijkste methode) en verder gewoon kijken naar vacatures (ook erg zoeken op pagina's van vakgroepen daar staat het vaak vrij schimmig ergens achteraf aangekondigd).

En voor nu lekker 'genieten' van de master zoveel mogelijk kennis opzuigen en uitvinden wat je wel en niet leuk vind :)
Thnx voor de toelichting!

Binnen mijn eigen faculteit heb ik al via mijn vorige begeleider gekeken of er plekken vrij komen (hij had navraag gedaan), maar dat is niet het geval en eerlijk gezegd ben ik wel toe aan een nieuwe omgeving/mensen dus ik vond het eigenlijk niet eens zo jammer. Ook heb ik een paar mensen benaderd van TU delft en die zeiden dat er misschien een project komt waar plaatsen voor vrij komen, maar dat dit geheel afhankelijk is van het krijgen van geld. Ze konden niet zeggen wanneer die plekken komen en óf ze überhaupt zouden komen. Vandaar mijn vraag dus. :)
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 11:29:55 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111327176
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:25 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Thnx voor de toelichting!

Binnen mijn eigen faculteit heb ik al via mijn vorige begeleider gekeken of er plekken vrij komen (hij had navraag gedaan), maar dat is niet het geval en eerlijk gezegd ben ik wel toe aan een nieuwe omgeving/mensen dus ik vond het eigenlijk niet eens zo jammer. Ook heb ik een paar mensen benaderd van TU delft en die zeiden dat er misschien een project komt waar plaatsen voor vrij komen, maar dat dit geheel afhankelijk is van het krijgen van geld. Ze konden niet zeggen wanneer die plekken komen en óf ze überhaupt zouden komen. Vandaar mijn vraag dus. :)
ja dat komt hoogstwaarschijnlijk door het huidige economische klimaat... overal gaat de hand op de knip en dat merk je, en al helemaal in academia omdat we het eigenlijk allemaal moeten hebben van 'liefdadigheid'.
pi_111327596
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja dat komt hoogstwaarschijnlijk door het huidige economische klimaat... overal gaat de hand op de knip en dat merk je, en al helemaal in academia omdat we het eigenlijk allemaal moeten hebben van 'liefdadigheid'.
Jaaa helaas wel, want dat project is ontzettend interessant en ik was bereid om daarvoor helemaal naar Delft te verhuizen...maar nu is het gewoon afwachten denk ik en alle opties open houden...
Hopelijk weten ze snel of dat project nog doorgaat :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:40:31 #111
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111327632
Alternatief is zelf een plan schrijven voor een onderzoek en dat bij een fonds of subsidie-call neerleggen. Hiervoor kan je het beste ook naar een hoogleraar stappen die dicht bij het uit te voeren onderzoeksonderwerp zit, en waar je het goed mee kunt vinden, en die enthousiast krijgen voor je idee. Samen kan je dan de aanvraag indienen en hopen dat je het geld voor je eigen onderzoek krijgt. Mocht het niet lukken: vaak raken hoogleraren ook gaandeweg meer enthousiast en betrokken en overtuigd van jouw vaardigheden (hoop ik), en zie je vaak als er geen geld komt dat ze vanuit de afdeling toch vaak nog een startbudget willen geven, maar dat verschilt per afdeling.
pi_111328068
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:40 schreef Grumpey het volgende:
Alternatief is zelf een plan schrijven voor een onderzoek en dat bij een fonds of subsidie-call neerleggen. Hiervoor kan je het beste ook naar een hoogleraar stappen die dicht bij het uit te voeren onderzoeksonderwerp zit, en waar je het goed mee kunt vinden, en die enthousiast krijgen voor je idee. Samen kan je dan de aanvraag indienen en hopen dat je het geld voor je eigen onderzoek krijgt. Mocht het niet lukken: vaak raken hoogleraren ook gaandeweg meer enthousiast en betrokken en overtuigd van jouw vaardigheden (hoop ik), en zie je vaak als er geen geld komt dat ze vanuit de afdeling toch vaak nog een startbudget willen geven, maar dat verschilt per afdeling.
Dat is wel een goede laatste optie ja, thanks! dat kan ik van de zomer wel doen na het afronden van mijn scriptie! Het probleem is alleen dat ik daar niemand ken...kan ik dan gewoon een willekeurige promotor van een phd student mailen/benaderen? En zijn er sites waarop je kan zien hoe zo'n "onderzoeksvoorstel" eruit hoort te zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door OrganicBeauty op 09-05-2012 11:57:22 ]
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 12:09:49 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111328741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:40 schreef Grumpey het volgende:
Dat is de bazen optie...
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 12:11:16 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111328792
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:52 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Dat is wel een goede laatste optie ja, thanks! dat kan ik van de zomer wel doen na het afronden van mijn scriptie! Het probleem is alleen dat ik daar niemand ken...kan ik dan gewoon een willekeurige promotor van een phd student mailen/benaderen? En zijn er sites waarop je kan zien hoe zo'n "onderzoeksvoorstel" eruit hoort te zien?
Dan zou ik eerst opzoek gaan naar welke grants beschikbaar zijn... daar staan ook de voorwaarden voor zo'n grant.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:16:41 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_111329013
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is de bazen optie...
Is dat nou echt een optie? Zo'n talent maak je volgens mij maar een keer in je leven mee, als zelfs vaste staff het maar moeilijk hebben om geld binnen te harken...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111329272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat nou echt een optie? Zo'n talent maak je volgens mij maar een keer in je leven mee, als zelfs vaste staff het maar moeilijk hebben om geld binnen te harken...
Nu je het zegt...zullen ze dan zomaar iemand van buitenaf gaan subsidiëren?
Volgens mij moet je dan echt een "bazen-proposal" schrijven toch? ;)
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 13:16:45 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111331144
quote:

[..]

Dat zeg ik dat is alleen weggelegd voor de echte bazen, ik ken niemand die zo geld voor zijn phd geregeld heeft :D
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:23:29 #118
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111331425
quote:

[..]

Bij ons op de afdeling lopen 4 van dat soort mensen rond. Je schrijft dan niet aan op NWO beurzen van miljoenen, maar gewoon op kleine subsidies voor 1 project. Je schrijft dat proposal niet alleen, maar met hulp van de hoogleraar.
pi_111331470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Bij ons op de afdeling lopen 4 van dat soort mensen rond. Je schrijft dan niet aan op NWO beurzen van miljoenen, maar gewoon op kleine subsidies voor 1 project.
Ziet je op TU?
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:24:44 #120
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111331479
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:24 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Ziet je op TU?
Nee. VU.
pi_111331604
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:24 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Nee. VU.
Oh ok, en weet je hoe je kan uitvinden welke grants er beschikbaar zijn?
pi_111331654
Oh VU heeft trouwens gewoon een grantfinder

http://www.nuffic.nl/inte(...)larships/grantfinder
pi_111331723
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:27 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Oh ok, en weet je hoe je kan uitvinden welke grants er beschikbaar zijn?
Wellicht moet je je vakgebied even vertellen aan ons. Uit eigen ervaring is dat het per vakgebied verschilt hoe je aan de meest duidelijke informatie over openstaande projecten, grants etc kan komen...Ik kom ook van de TU namelijk.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:36:24 #124
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111332059
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:28 schreef OrganicBeauty het volgende:
Oh VU heeft trouwens gewoon een grantfinder

http://www.nuffic.nl/inte(...)larships/grantfinder
en de VU heeft ook nog een speciale dienst daarvoor die je kan inlichten:
http://www.vu.nl/en/research/support/grants-desk/index.asp
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 13:36:39 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111332072
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Bij ons op de afdeling lopen 4 van dat soort mensen rond. Je schrijft dan niet aan op NWO beurzen van miljoenen, maar gewoon op kleine subsidies voor 1 project. Je schrijft dat proposal niet alleen, maar met hulp van de hoogleraar.
Ik hik nu zelfs nog tegen grants schrijven aan, ik moet toch eens af van mijn onzekerheid.. blegh aan de ene kant denk ik telkens ik zou het moeten kunnen aan de andere kant denk ik telkens ik ben niet slim genoeg voor dit soort dingen.... de waarheid zal in het midden liggen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')