abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111037427
Het is niet alleen wie de schuld heeft, buiten dat de garage slordig was met het aansluiten en controleren van mijn kabeltjes ( ik moest al terug ) kan hij nu het probleem niet vinden. Wat moet ik doen als hij het probleem niet kan vinden? Kan ik een "second opinion" krijgen van een andere garage en als blijkt dat het komt door iets wat de garage heeft aangepast de kosten op hem verhalen?

Het is een 2e hands Mitsubishi Spacestar uit 2001, altijd goed onderhouden door een officiële Mitsubishi dealer en de enige vorige eigenaar is mijn vader. Ik weet dus dat hij altijd goed is onderhouden geweest en geen achterstallig onderhoud. Vorig jaar ook 600 euro aan APK kosten en grote beurt.

Ik snap dat ik het moet bewijzen maar het probleem was er niet toen hij daarna toe ging en wel toen ik hem terug kreeg .. hij heeft ook remkabels vervangen en wat meer ongein, verder dus wat veranderd aan de dashboard kabels voor de mistlamp voor en daaromheen.

Klein detail is ook dat als ik de sleutel omdraai ( maar nog niet start ) de toerenteller en kilometer teller eerst richting de 120 slaan ( 3 seconden ) en dan weer naar de 0 gaan. Dit heeft hij eerder nog nooit gedaan..

Overigens: Voor de mensen die zeggen dat zonder stuurbekrachtiging makkelijk gaat: ik heb een auto gehad zonder stuurbekrachtiging en die ging een stuk soepeler dan mijn auto nu als de stuurbekrachtiging wegvalt .. zeker als je er niet op voorbereid bent.. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad ( 10 jaar rijbewijs ) en dit wil ik graag zo houden.
Lampjes fabrikant eerste klasse!
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 13:57:08 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:19:34 #29
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111038503
Waarom ga je niet gewoon eens terug naar de dealer waar hij altijd onderhouden is?

Als die allerlei montage fouten ontdekken in de dingen die jouw garage op de nota heeft staan sta je wel sterk denk ik.
pi_111038734
Lijkt me tijd voor een nieuwe of een goede tweedehands wagen. ;)
'krak'
pi_111040198
quote:
99s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:19 schreef TR08 het volgende:
Waarom ga je niet gewoon eens terug naar de dealer waar hij altijd onderhouden is?

Als die allerlei montage fouten ontdekken in de dingen die jouw garage op de nota heeft staan sta je wel sterk denk ik.
Dat is ook de stap die ik neem als hij niet gemaakt is over 2 weken .. Alleen ik wil ze wel eerst de kans geven om het probleem te maken.. ook al zou ik dat liever niet meer doen ;)
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_111041933
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:15 schreef MaGNeT het volgende:
Een auto met stuurbekrachtiging stuurt directer, als hij daar uitvalt is het alle hens aan dek om een bocht door te komen. Been there, done that... (lek in systeem gehad, druk viel weg, was hard werken om de auto op de weg te houden)
Heb ik gehad met een Citroën BX, maar daar is de vloeistof tevens bedoeld voor de rembekrachtiging en de hoogte. Dan zweet je ook wel hard kan ik je vertellen, en dan niet alleen van het zwaardere bedienen van de pedalen :P

quote:
Je mag wel een keer in m'n auto komen sturen, haal ik de riem van de stuurbekrachtigingspomp er even af :)
Nee hoor, heb nog 2 auto's waar ik dat zelf zou kunnen doen haha
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:43:02 #33
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_111042098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:53 schreef GekkeMat het volgende:
Overigens: Voor de mensen die zeggen dat zonder stuurbekrachtiging makkelijk gaat: ik heb een auto gehad zonder stuurbekrachtiging en die ging een stuk soepeler dan mijn auto nu als de stuurbekrachtiging wegvalt .. zeker als je er niet op voorbereid bent.
Dat is op zich logisch, bij een auto zonder stuurbekrachtiging is de mechanische overbrenging aangepast aan de kracht die nodig is, het gevolg is dat je meer stuur-verdraaiing nodig hebt om dezelfde wiel-uitslag te krijgen als bij een wel bekrachtigde stuur-inrchting. Bij een bekrachtigde stuur-inrichting wordt de verhouding wat kleiner gemaakt, zodat je niet zo veel hoeft te draaien voor dezelfde wiel-uitslag.

Het probleem is dus inderdaad als je die zwaardere verhouding moet sturen zonder die bekrachtiging. Toen mijn lucht-massa-meter problemen had heb ik de garage gehaald, maar dat was het ook, ik rolde het terrein op met een motor die niet meer wilde starten. Erg leuk om dat te doen met een Volvo V70 van iets van 1400 kg (leuk om dat zonder bekrachtiging af te remmen), met 225 mm brede zomerbanden (leuk om dat zonder bekrachtiging te sturen).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:44:22 #34
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111042161
Het probleem is nog veel eerder dat je met je stuur al die hydrauliek olie rond moet gaan pompen dwars door de pomp en kleppen e.d. als het olie systeem uit valt.

Alleen die wielen de hoek om krijgen is relatief gezien een eitje. Helemaal als je een beetje snelheid hebt.

[ Bericht 27% gewijzigd door TR08 op 02-05-2012 16:14:40 ]
pi_111155723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:53 schreef GekkeMat het volgende:
Het is niet alleen wie de schuld heeft, buiten dat de garage slordig was met het aansluiten en controleren van mijn kabeltjes ( ik moest al terug ) kan hij nu het probleem niet vinden. Wat moet ik doen als hij het probleem niet kan vinden? Kan ik een "second opinion" krijgen van een andere garage en als blijkt dat het komt door iets wat de garage heeft aangepast de kosten op hem verhalen?

Het is een 2e hands Mitsubishi Spacestar uit 2001, altijd goed onderhouden door een officiële Mitsubishi dealer en de enige vorige eigenaar is mijn vader. Ik weet dus dat hij altijd goed is onderhouden geweest en geen achterstallig onderhoud. Vorig jaar ook 600 euro aan APK kosten en grote beurt.

Ik snap dat ik het moet bewijzen maar het probleem was er niet toen hij daarna toe ging en wel toen ik hem terug kreeg .. hij heeft ook remkabels vervangen en wat meer ongein, verder dus wat veranderd aan de dashboard kabels voor de mistlamp voor en daaromheen.

Klein detail is ook dat als ik de sleutel omdraai ( maar nog niet start ) de toerenteller en kilometer teller eerst richting de 120 slaan ( 3 seconden ) en dan weer naar de 0 gaan. Dit heeft hij eerder nog nooit gedaan..

Overigens: Voor de mensen die zeggen dat zonder stuurbekrachtiging makkelijk gaat: ik heb een auto gehad zonder stuurbekrachtiging en die ging een stuk soepeler dan mijn auto nu als de stuurbekrachtiging wegvalt .. zeker als je er niet op voorbereid bent.. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad ( 10 jaar rijbewijs ) en dit wil ik graag zo houden.
Een stom idee hé....
Mijn ouders hebben dezelfde auto, daar is ooit een keer iets aan vervangen, maar dan moeten ze de auto opnieuw inleren.
Mijn ouders hadden dezelfde klachten, als ze terug schakelden, dan viel de auto de ene keer stil en de andere keer bijna stil...
Moet je maar eens zeggen bij de garage, dat is volgens mij gewoon het probleem, ze moeten de auto opnieuw inleren.

Laat maar weten of het heeft gewerkt
pi_111156641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:13 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Een stom idee hé....
Mijn ouders hebben dezelfde auto, daar is ooit een keer iets aan vervangen, maar dan moeten ze de auto opnieuw inleren.
Mijn ouders hadden dezelfde klachten, als ze terug schakelden, dan viel de auto de ene keer stil en de andere keer bijna stil...
Moet je maar eens zeggen bij de garage, dat is volgens mij gewoon het probleem, ze moeten de auto opnieuw inleren.

Laat maar weten of het heeft gewerkt
Heb precies hetzelfde gehad met mijn Mitsubishi toen de accu vervangen was. De computer moet zichzelf resetten en dat kan alleen als de auto iets van een half uur stationair draait. Probeer dat eens.
pi_111157239
Je mistlichtschakelaar, betrof dat de schakelaar voor de achtermistlampen of voor de voormistlampen?
pi_111734510
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:51 schreef klipper het volgende:
Je mistlichtschakelaar, betrof dat de schakelaar voor de achtermistlampen of voor de voormistlampen?
Voorlamp.

Ben terug van vakantie nu en hij is gemaakt. Moet hem nog wel ophalen. Er was een kabeltje losgeschoten achter mijn dashboard waardoor de dynamo het niet meer trok als de motor stationair draaide. Ga dus wel op zoek naar een nieuwe garage .. en hopen dat hij blijft werken nu ;)
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_111734905
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:40 schreef GekkeMat het volgende:

[..]

Voorlamp.

Ben terug van vakantie nu en hij is gemaakt. Moet hem nog wel ophalen. Er was een kabeltje losgeschoten achter mijn dashboard waardoor de dynamo het niet meer trok als de motor stationair draaide. Ga dus wel op zoek naar een nieuwe garage .. en hopen dat hij blijft werken nu ;)
Zover ik weet zijn mistlampen voor geen afkeurpunt van de APK, beetje onzin dus dat de garage daarin heeft zitten rommelen.
pi_111735388
Het ligt natuurlijk aan jezelf met welke opdracht je de auto hebt afgeleverd.
Wilde je alleen APK goedkeuring, en moesten de daaruit gekomen punten verholpen worden.
Of bracht je de auto weg voor een APK en een grote beurt ?

Heel veel mensen denken ook dat een APK ook een uitgebreide technische keuring is (of een aankoopkeuring)
Het gaat hoofdzakelijk om de verkeersveiligheid en de milieu (emissie) eisen van de auto.
Ratelt je versnellingsbak als een bak met knikkers ? geen afkeur.
Verbruikt ie veel olie ? zolang als de 4 gastest of roetmeting gehaald wordt en er geen milieu-gevaar is, dan is het geen afkeur.
Heb je roestplekken (gaten) ? als het binnen de norm valt is het geen afkeur.
Scheur in je voorruit ? als het binnen de norm valt (buiten het gezichtsveld) is het geen afkeur.
Mistlampen voor stuk ? geen afkeur, veel auto`s hebben niet eens mistlampen voor.
Zijn je remblokken bijna versleten ? geen afkeur, bij de keuring hoeven de wielen er niet eens af, de remvertraging wordt gemeten op een remmentestbank als de auto dat haalt dan is het goed. Als de keurmeester kan zien dat de remblokken ijzer op ijzer zijn, en schijven versleten zijn dan is het wel afkeur.
pi_111735959
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:59 schreef klipper het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn mistlampen voor geen afkeurpunt van de APK, beetje onzin dus dat de garage daarin heeft zitten rommelen.
Ligt er een beetje aan. Als de mistlampen voor aan gaan met dezelfde schakelaar als de mistlampen achter, dan moeten ze goed werken. Als je de mistlampen met een aparte schakelaar inschakelt en de mistachterlichten dus ook met een aparte schakelaar, dan hoeven de mistlampen voor niet gecontroleerd te worden.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')