Dat is ook de stap die ik neem als hij niet gemaakt is over 2 weken .. Alleen ik wil ze wel eerst de kans geven om het probleem te maken.. ook al zou ik dat liever niet meer doenquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:19 schreef TR08 het volgende:
Waarom ga je niet gewoon eens terug naar de dealer waar hij altijd onderhouden is?
Als die allerlei montage fouten ontdekken in de dingen die jouw garage op de nota heeft staan sta je wel sterk denk ik.
Heb ik gehad met een Citroën BX, maar daar is de vloeistof tevens bedoeld voor de rembekrachtiging en de hoogte. Dan zweet je ook wel hard kan ik je vertellen, en dan niet alleen van het zwaardere bedienen van de pedalenquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:15 schreef MaGNeT het volgende:
Een auto met stuurbekrachtiging stuurt directer, als hij daar uitvalt is het alle hens aan dek om een bocht door te komen. Been there, done that... (lek in systeem gehad, druk viel weg, was hard werken om de auto op de weg te houden)
Nee hoor, heb nog 2 auto's waar ik dat zelf zou kunnen doen hahaquote:Je mag wel een keer in m'n auto komen sturen, haal ik de riem van de stuurbekrachtigingspomp er even af
Dat is op zich logisch, bij een auto zonder stuurbekrachtiging is de mechanische overbrenging aangepast aan de kracht die nodig is, het gevolg is dat je meer stuur-verdraaiing nodig hebt om dezelfde wiel-uitslag te krijgen als bij een wel bekrachtigde stuur-inrchting. Bij een bekrachtigde stuur-inrichting wordt de verhouding wat kleiner gemaakt, zodat je niet zo veel hoeft te draaien voor dezelfde wiel-uitslag.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:53 schreef GekkeMat het volgende:
Overigens: Voor de mensen die zeggen dat zonder stuurbekrachtiging makkelijk gaat: ik heb een auto gehad zonder stuurbekrachtiging en die ging een stuk soepeler dan mijn auto nu als de stuurbekrachtiging wegvalt .. zeker als je er niet op voorbereid bent.
Een stom idee hé....quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:53 schreef GekkeMat het volgende:
Het is niet alleen wie de schuld heeft, buiten dat de garage slordig was met het aansluiten en controleren van mijn kabeltjes ( ik moest al terug ) kan hij nu het probleem niet vinden. Wat moet ik doen als hij het probleem niet kan vinden? Kan ik een "second opinion" krijgen van een andere garage en als blijkt dat het komt door iets wat de garage heeft aangepast de kosten op hem verhalen?
Het is een 2e hands Mitsubishi Spacestar uit 2001, altijd goed onderhouden door een officiële Mitsubishi dealer en de enige vorige eigenaar is mijn vader. Ik weet dus dat hij altijd goed is onderhouden geweest en geen achterstallig onderhoud. Vorig jaar ook 600 euro aan APK kosten en grote beurt.
Ik snap dat ik het moet bewijzen maar het probleem was er niet toen hij daarna toe ging en wel toen ik hem terug kreeg .. hij heeft ook remkabels vervangen en wat meer ongein, verder dus wat veranderd aan de dashboard kabels voor de mistlamp voor en daaromheen.
Klein detail is ook dat als ik de sleutel omdraai ( maar nog niet start ) de toerenteller en kilometer teller eerst richting de 120 slaan ( 3 seconden ) en dan weer naar de 0 gaan. Dit heeft hij eerder nog nooit gedaan..
Overigens: Voor de mensen die zeggen dat zonder stuurbekrachtiging makkelijk gaat: ik heb een auto gehad zonder stuurbekrachtiging en die ging een stuk soepeler dan mijn auto nu als de stuurbekrachtiging wegvalt .. zeker als je er niet op voorbereid bent.. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad ( 10 jaar rijbewijs ) en dit wil ik graag zo houden.
Heb precies hetzelfde gehad met mijn Mitsubishi toen de accu vervangen was. De computer moet zichzelf resetten en dat kan alleen als de auto iets van een half uur stationair draait. Probeer dat eens.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:13 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Een stom idee hé....
Mijn ouders hebben dezelfde auto, daar is ooit een keer iets aan vervangen, maar dan moeten ze de auto opnieuw inleren.
Mijn ouders hadden dezelfde klachten, als ze terug schakelden, dan viel de auto de ene keer stil en de andere keer bijna stil...
Moet je maar eens zeggen bij de garage, dat is volgens mij gewoon het probleem, ze moeten de auto opnieuw inleren.
Laat maar weten of het heeft gewerkt
Voorlamp.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:51 schreef klipper het volgende:
Je mistlichtschakelaar, betrof dat de schakelaar voor de achtermistlampen of voor de voormistlampen?
Zover ik weet zijn mistlampen voor geen afkeurpunt van de APK, beetje onzin dus dat de garage daarin heeft zitten rommelen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:40 schreef GekkeMat het volgende:
[..]
Voorlamp.
Ben terug van vakantie nu en hij is gemaakt. Moet hem nog wel ophalen. Er was een kabeltje losgeschoten achter mijn dashboard waardoor de dynamo het niet meer trok als de motor stationair draaide. Ga dus wel op zoek naar een nieuwe garage .. en hopen dat hij blijft werken nu
Ligt er een beetje aan. Als de mistlampen voor aan gaan met dezelfde schakelaar als de mistlampen achter, dan moeten ze goed werken. Als je de mistlampen met een aparte schakelaar inschakelt en de mistachterlichten dus ook met een aparte schakelaar, dan hoeven de mistlampen voor niet gecontroleerd te worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:59 schreef klipper het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn mistlampen voor geen afkeurpunt van de APK, beetje onzin dus dat de garage daarin heeft zitten rommelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |