abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111046157
stelletje kleremakers er is geen facking emoticon voor de woede die ik nu voel!
pi_111046184
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat je daar moeite mee hebt, maar ja, in principe wel. Je wordt gestraft omdat je iets doet wat niet mag, je kan niet worden gestraft omdat je in de toekomst wellicht iets gaat doen wat niet mag.
Een situatie:

Er 10 recividerende autodieven zijn, die elk 90% kans hebben om in een schietgrage overvaller te veranderen. De verwachting bestaat dus dat er 9 gewelddadige overvallers zullen ontstaan, met mogeljike doden als gevolg.

Jij neemt dus je verantwoordelijkheid dat onschuldige burgers met een kans van 90% slachtoffer van een gewelddadige overval kunnen worden, net zoals Ruud Stratmann die 5 kinderen achter laat?
pi_111046257
Persoonlijk blijf ik van mening dat we een deal met Rusland moeten sluiten en in Europees verband onze gevangenen naar Siberië moeten sturen om ze daar voor ons grondstoffen te laten delven. Dat biedt zoveel voordelen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 17:13:37 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_111046264
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik wil eventueel ook nog wel wat extra's betalen :)
Met plezier.
pi_111046322
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een situatie:

Er 10 recividerende autodieven zijn, die elk 90% kans hebben om in een schietgrage overvaller te veranderen. De verwachting bestaat dus dat er 9 gewelddadige overvallers zullen ontstaan, met mogeljike doden als gevolg.

Jij neemt dus je verantwoordelijkheid dat onschuldige burgers met een kans van 90% slachtoffer van een gewelddadige overval kunnen worden, net zoals Ruud Stratmann die 5 kinderen achter laat?
Zoals ik al heb gezegd, ik begrijp dat je daar moeite mee hebt. Maakt verder ook niet uit, het is een puur theoretisch vraagstuk aangezien het niet zo is dat 90% een gewapend overvaller wordt. Dat moet je ook niet zo op de praktijk betrekken.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 17:15:21 #256
249559 crew  Lavenderr
pi_111046332
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
Persoonlijk blijf ik van mening dat we een deal met Rusland moeten sluiten en in Europees verband onze gevangenen naar Siberië moeten sturen om ze daar voor ons grondstoffen te laten delven. Dat biedt zoveel voordelen.
Erg goed idee. Kunnen ze genieten van de frisse lucht en zich tegelijkertijd nuttig maken. Win-win situatie.
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:15:27 #257
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111046339
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:11 schreef JerryLee het volgende:
Er is mij altijd verteld ,dat je eerst moet proberen je problemen zelf op te lossen .
Er is mij daarentegen verteld dat we een rechterlijke macht kennen die speciaal hiervoor in het leven is geroepen en dat eigenrichting bij wet verboden is. We leven immers gelukkig niet in een bananenrepubliek.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 17:16:16 #258
249559 crew  Lavenderr
pi_111046375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Er is mij daarentegen verteld dat we een rechterlijke macht kennen die speciaal hiervoor in het leven is geroepen en dat eigenrichting bij wet verboden is. We leven immers gelukkig niet in een bananenrepubliek.
Nee, het is meer wild-west zo langzamerhand.
pi_111046408
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:04 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Definieer slim dan maar eens. Discipline is overigens in de meeste gevallen belangrijker dan intelligentie. Waaruit blijkt dat verschil in niveau overigens. Heb je daar wellicht wat bronnen voor?
Ik poneerde slim expres tussen haakjes. Men zou bijvoorbeeld aan IQ of abstract denkvermogen kunnen denken. Waar het niveau uit blijkt: de stof en het niveau van wiskunde bijvoorbeeld, waar abstract of systematisch denkniveau hulpvol is.

quote:
En definieer niveau eens. Wat je hebt gestudeerd heb je inderdaad vermeldt, maar niet waar je hebt gestudeerd. Ik ben daar wel benieuwd naar.
Zie DM.

quote:
Wat heeft dat met levenslange gevangenisstraffen te maken? De verhouding tussen de gepleegde feiten - waaronder bijvoorbeeld meerdere malen autodiefstal - en de strafmaat die jij het liefst eraan verbindt is zo scheef en belachelijk dat ik er bijna om moet lachen. De ondernemer dient beschermd te worden en de huidige instrumenten voldoen daar wat mij betreft in redelijke mate aan.
Een ondernemer wilt zijn risico's - zoals criminaliteit - zo laag mogelijk houden om zijn product zo goedkoop mogelijk aan de man te kunnen brengen. Als er 50 personen rondlopen, die na herhaaldelijke criminaliteit steeds weer opnieuw de fout in gaan, dan is de kans op schending van eigendomsrechte en criminaliteit uit die 50 personen hoger - en dus hogere kosten voor de ondernemer. Zouden enkele van die 50 personen levenslang hebben gekregen, is de kans op criminaliteit uit die 50 personen lager - en dus lagere kosten voor die ondernemer.
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:17:24 #260
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_111046414
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet, en als je dat niet ziet diskwalificeer je jezelf voor verdere discussie. Helaas, kans gemist, ik reageer niet meer op je in dit topic, zonde van de moeite.
De kans op recidive is groot onder dergelijke jongens. Intelligent zijn ze niet, empathisch vermogen hebben ze niet of nauwelijks en een moreel kader ontbreekt. Een paar jaar in de bak verandert ze over het algemeen niet ten goede. Ik zie graag statistieken van je die het tegendeel bewijzen maar het zal je niet meevallen die te laten zien.

Als het aan mij lag kwamen dergelijke jongens nooit meer buiten, het leven van toekomstige slachtoffers is me meer waard dan het leven van dergelijke sjakies. Mocht je van mening zijn dat het te duur is om ze levenslang binnen de muren te houden dan kan ik je ook nog eens geruststellen. 190 euro per gedetineerde per dag is er in de wereld van Hanoying niet nodig.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:18:40 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111046464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat je daar moeite mee hebt, maar ja, in principe wel. Je wordt gestraft omdat je iets doet wat niet mag, je kan niet worden gestraft omdat je in de toekomst wellicht iets gaat doen wat niet mag.
oh ik dacht dat het verlengen van tbs daarop kon worden gedaan
pi_111046513
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:08 schreef Ripley het volgende:

[..]

Maar die schaamte zit veel meer in bijvoorbeeld de familie-eer bijvoorbeeld. Japanners worden van jongsaf aan gedisciplineerd op school en worden ook heel anders opgevoed dan in Nederland. Daardoor voorkom je meer. Ik bedoel dus dat je niet blind moet staren op puur en alleen straffen, maar ook goed moet kijken naar de oorzaken zodat je uiteindelijk een beter rendement hebt.

Het begint al bij het opvoeden van jonge kinderen en de betrokkenheid van ouders, maar ook bij drugs en alcoholmisbruik, de signalering van geweld in gezinnen, het behandelen van psychiatrische patienten etc.
Zeker. En hoe is de discipline bij ons op school?

Je mag alles zeggen. Je hoeft weinig respect voor autoriteit te hebben. Het stelen van een autoradio e.d. wordt niet als erg gezien. In de gevangenis belanden is bij veel van dergelijke risicogroepen statusverhogend. Vrijwel elke crimineel krijgt opnieuw een kans, om zijn leven te verbeteren. Etc. etc.

Hieruit blijkt dus dat wij anders tegen autoriteit en criminaliteit aankijken dan bijvoorbeel de Japanners.
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:20:19 #263
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111046534
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:16 schreef Lavenderr het volgende:
Dat valt ook wel mee. Het is meer een subjectief gevoel van onveiligheid.
pi_111046549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:18 schreef Marrije het volgende:

[..]

oh ik dacht dat het verlengen van tbs daarop kon worden gedaan
Dat kan ook. TBS is echter geen straf, maar een behandeling.
pi_111046595
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Er is een wezenlijk verschil tussen het recht hebben ,en het recht krijgen .
zwaar afhankelijk van welke advocaat voor welk bedrag/of roem een zaak verdedigt .
Het is niet zwart-wit ,enkel grijs .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_111046603
Wat een bedroevend sfeertje heir
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:22:09 #267
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_111046604
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeker. En hoe is de discipline bij ons op school?

Je mag alles zeggen. Je hoeft weinig respect voor autoriteit te hebben. Het stelen van een autoradio e.d. wordt niet als erg gezien. In de gevangenis belanden is bij veel van dergelijke risicogroepen statusverhogend. Vrijwel elke crimineel krijgt opnieuw een kans, om zijn leven te verbeteren. Etc. etc.

Hieruit blijkt dus dat wij anders tegen autoriteit en criminaliteit aankijken dan bijvoorbeel de Japanners.
Dat is toch ook wat ik zeg? Dat het me zinniger lijkt om juist die randfactoren aan te pakken dan alleen maar te roepen dat we iedereen voor lange tijd moeten vastzetten na recidive op klein vergrijpen?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:23:11 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111046639
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat kan ook. TBS is echter geen straf, maar een behandeling.
ik dacht dat die behandeling onder het strafrecht viel, maar ik kan ernaast zitten
pi_111046646
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zoals ik al heb gezegd, ik begrijp dat je daar moeite mee hebt. Maakt verder ook niet uit, het is een puur theoretisch vraagstuk aangezien het niet zo is dat 90% een gewapend overvaller wordt. Dat moet je ook niet zo op de praktijk betrekken.
Ik wil weten waar je staat. Maar goed, dat weet ik nu dus in elk geval.
pi_111046661
Het niveau daalt tot onder het vriespunt hier.
pi_111046670
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit dus.
pi_111046703
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:23 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik dacht dat die behandeling onder het strafrecht viel, maar ik kan ernaast zitten
Opleggen van TBS volgt inderdaad uit het WvS, maar dat wil nog niet zeggen dat het een straf is.
pi_111046734
Bedroevend dit.
pi_111046760
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:22 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat is toch ook wat ik zeg? Dat het me zinniger lijkt om juist die randfactoren aan te pakken dan alleen maar te roepen dat we iedereen voor lange tijd moeten vastzetten na recidive op klein vergrijpen?
Dat is waar ik 2 pagina's geleden ook op reageerde: we kijken al niet meer op als iemand een autoradio steelt. Terwijl dat wel degelijk een dief is.
pi_111046767
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:23 schreef Zienswijze het volgende:
Ik wil weten waar je staat. Maar goed, dat weet ik nu dus in elk geval.
Dat weten we dan nu. Ik wil mensen alleen straffen als ze iets verkeerd hebben gedaan, jij wil ze ook straffen als ze mogelijk in de toekomst wel eens iets verkeerd zouden kunnen gaan doen. Duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')