Kleine kanttekening: er zijn ziekenhuizen waar een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) de bevalling begeleid en er zijn ziekenhuizen waar een klinisch werkende verloskundige dat doet. De verloskundige is in dat geval in dienst van het ziekenhuis en werkt dan meestal ook gewoon op de polikliniek. In beide gevallen is het de gynaecoloog die eindverantwoordelijk is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:57 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Inleiden is een medische handeling waarvoor vaak een medische indicatie is (overtijd, 24uur gebroken vliezen zonder vervolg activiteit, kind in nood maar nog niet levensbedreigend, moeder in nood maar nog niet levensbedreigend etc etc) en daardoor alleen door bevoegd gyneacoloog uitvoerbaar, tussencontroles tot bevalling willen in extreme drukte overigens wel door poliklinische verloskundigen gedaan worden als het niet anders kan.
Poliklinisch bevallen : is in 1e aanleg niet medisch (vandaar ook eigen bijdrage voor de huur van de verloskamer) en kan/mag met eigen verloskundige, mocht je tijdens de bevalling toch medisch worden wordt je alsnog overgedragen aan de Gyn. (denk aan kindje in vruchtwater gepoept, navelstreng ellende etc) en krijg je je eigen bijdrage veelal terug.
Nee, dat zeg ik ookquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
bandenpijn is niet t zelfde als bekkenpijn per se eh![]()
ik ben ook hypermobiel maar heb bij mn eerste nergens last van gehad. Het hoeft helemaal niet zo te zijn
en als dat zo is, dan zou ik preventief bij een bekkenfysio binnenwippen. Je kan dan niet vroeg genoeg een paar goede tips krijgen en er naar gaan leven. Better safe than sorry.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:32 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ookMaar aangezien ik er al aanleg voor heb kan het misschien wel zo zijn dat de boel gewoon te slap wordt, zoals bij BI.
Ik ga er niet vanuit, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee
Ik alleen gyn, maar goed dat kan per ziekenhuis verschillen, en idd, GIO's en de interne verloskundigen zijn er ook nog, maar eindverantwoordelijkheid blijft bij medische indicatie bij de gyn en bij de poliklinische bevalling (eigen wens om in zh te bevallen) bij de verloskundige die je begeleid heeft tijdens de zwangerschap.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:25 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: er zijn ziekenhuizen waar een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) de bevalling begeleid en er zijn ziekenhuizen waar een klinisch werkende verloskundige dat doet. De verloskundige is in dat geval in dienst van het ziekenhuis en werkt dan meestal ook gewoon op de polikliniek. In beide gevallen is het de gynaecoloog die eindverantwoordelijk is.
Ik ben twee keer ingeleid en heb nooit een gyn gezien, wel een aantal verloskundigen.
Twinkle, zomaar bloeden in de mond heb ik nooit gehad, wel bloed bij het snuiten van mijn neus in de zakdoek.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk net .. goh zal eens op de weegschaal gaan staan want buikje begint aardig zichtbaar te worden.
En wat denk je? Nog geen GRAM aangekomen ..![]()
Niet dat ik het heul erg vindt ergens .. maar ik zie mijn lijf toch met de minuut veranderen lijkt het wel. Dus dat kan ik niet helemaal plaatsen![]()
Ik vind het nog steeds zo grappig dat allemaal mensen me aanspreken van: joh, wat heb ik voor goed nieuws gehoord? Kleintje op komst? Doet me cht goed.
Je hebt er zo wel lang plezier van?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:03 schreef Kersjes het volgende:
Vanmiddag zo lekker geluncht met ciabatta met daarop pesto, mozzarella, tomaat, basilicum, pijnboompitjes... Smaakte heerlijk maar mijn maag is er nog steeds opstandig van, pesto komt me m'n neus uit inmiddels
Preciesquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:35 schreef mefke79 het volgende:
[..]
en als dat zo is, dan zou ik preventief bij een bekkenfysio binnenwippen. Je kan dan niet vroeg genoeg een paar goede tips krijgen en er naar gaan leven. Better safe than sorry.
En nou ben ik er weer weg van, ik hoor hier helemaal niet thuis!
Eindeloos veel plezier jaquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:09 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Je hebt er zo wel lang plezier van?
*wegduikt*
Ik heb ook een ijsblokjes cravingquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:18 schreef Sam1993 het volgende:
Ik ben momenteel van de ijsblokjes eten vraag me niet wat ik eraanvind maar de beker moet tot over de rand vol dan drinken het drinken gaat als eerste op en dan ga ik op mn gemak al die ijsblokjes kapot bijten xd
Helpt de hete douche bij jou een beetje Sam?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:19 schreef Sam1993 het volgende:
Tinuvieldat vroeg ik me ook af. misschien maar goed anders stond ik er een hele dag onder xd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |