Je beseft je toch wel wat geloof is he? Geloof + logische verklaring = geen geloof meerquote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens het scheppingsverhaal zou God op dag 1 het licht, de dag en de nacht hebben gemaakt en op dag 4 de zon en de maan.
Volgens mij is dat niet erg logisch want als hij eerst de zon en de sterren zou scheppen ontstaat het licht vanzelf. God doet dus nutteloos werk terwijl hij uiteindelijk wel moet rusten. Voor een god die almachtig en alwetend zou zijn is dat allemaal erg vreemd, wie gelooft in dit scheppingsverhaal en kan dit verklaren?
God schiep eerst het concept van fotonen en paste dat blijkbaar toe op de vierde dagquote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens het scheppingsverhaal zou God op dag 1 het licht, de dag en de nacht hebben gemaakt en op dag 4 de zon en de maan.
Volgens mij is dat niet erg logisch want als hij eerst de zon en de sterren zou scheppen ontstaat het licht vanzelf. God doet dus nutteloos werk terwijl hij uiteindelijk wel moet rusten. Voor een god die almachtig en alwetend zou zijn is dat allemaal erg vreemd, wie gelooft in dit scheppingsverhaal en kan dit verklaren?
Fysische gezien reflecteer je geen licht, maar je absorbeert en zendt vervolgens fotonen uit.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:53 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Hij maakte ook de maan die licht gaf in plaats van te reflecteren volgens genesis:
http://www.thinkatheist.c(...)e-bood-in-texas-for/
ja want 2000 jaar geleden wisten ze wat fotonen waren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef LXIV het volgende:
Er zijn maar weinig mensen die het scheppingsverhaal helemaal letterlijk nemen. Zoals Mathemaat al zei: misschien schiep Hij in het begin wel fotonen/energie of zo en pas later de zon en de maan.
Wat ze niet allemaal verzinnen om dit verhaaltje geloofwaardig te maken. Ik ga er alvast wat nootjes bijhalen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:47 schreef dustbrain het volgende:
ja want 2000 jaar geleden wisten ze wat fotonen waren.
Dat buiten het feit dat je stelling helemaal nergens op slaat.
Bespaar je de moeite want ik ga geen discussie voeren over de bijbel vs de wetenschap. Dat is zinloos omdat het twee hele andere dingen zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:58 schreef ATON het volgende:
[..]
Wat ze niet allemaal verzinnen om dit verhaaltje geloofwaardig te maken. Ik ga er alvast wat nootjes bijhalen.
Mee eens. Lust je nootjes ?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:05 schreef LXIV het volgende:
Bespaar je de moeite want ik ga geen discussie voeren over de bijbel vs de wetenschap. Dat is zinloos omdat het twee hele andere dingen zijn.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ken maar één christen die je vraag kan beantwoorden: Kingdom34. Probleem is wel dat je na dat antwoord nog steeds geen antwoord hebt. Je moet namelijk eerst religieus zijn om dat soort gedachtegangen te kunnen begrijpen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
Tenzij opeens zou blijken dat fotonen ietsjes terug in de tijd bestaan, wat zou betekenen dat licht eerder bestond dan de lichtbron. Dan is het OPEENS heel letterlijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ken maar één christen die je vraag kan beantwoorden: Kingdom34. Probleem is wel dat je na dat antwoord nog steeds geen antwoord hebt. Je moet namelijk eerst religieus zijn om dat soort gedachtegangen te kunnen begrijpen.
Kortom: je vraag is terecht, maar een fatsoenlijk antwoord zul je niet krijgen. Dat geldt overigens voor al dat soort vraagstukken.
Fotonen bestonden lang voordat de zon en de maan er waren. Die zijn namelijk op het eerste moment van (de schepping/de big bang) in grote getalen (ontstaan/gecreeerd). Wat dat betreft klopt de bijbel prima. In het begin was er niets, en ogenblikkelijk daarna was er licht.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:27 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Tenzij opeens zou blijken dat fotonen ietsjes terug in de tijd bestaan, wat zou betekenen dat licht eerder bestond dan de lichtbron. Dan is het OPEENS heel letterlijk.
Beter lezen, ik heb het over de fotonen van de lichtbron(de zon). Dan zou 'het licht' ineens heel letterlijk genomen worden als zou blijken dat het er eerder was dan de zon.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Fotonen bestonden lang voordat de zon en de maan er waren. Die zijn namelijk op het eerste moment van (de schepping/de big bang) in grote getalen (ontstaan/gecreeerd). Wat dat betreft klopt de bijbel prima. In het begin was er niets, en ogenblikkelijk daarna was er licht.
Moet wel, want god schiep man en vrouw gelijktijdig.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:04 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Beter lezen, ik heb het over de fotonen van de lichtbron(de zon). Dan zou 'het licht' ineens heel letterlijk genomen worden als zou blijken dat het er eerder was dan de zon.
Wel grappig dat je alles selectief wel of niet figuurlijk wilt zien. Dit probeer je letterlijk te nemen, mar Eva die ontstaan is uit Adams rib is zeker figuurlijk?
Om van Zijn eerste miskleun, de golem, maar te zwijgen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Moet wel, want god schiep man en vrouw gelijktijdig.
Ik neem niks letterlijk, want die hele verdeling in dagen is ook niet letterlijk. Maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin in een zinloze discussie over religie met iemand die om de een of andere reden dit probeert te ontkrachten door zijn halfbegrepen visie op de bijbel te weerleggen met (eveneens meestal halfbegrepen) wetenschappelijke argumenten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:04 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Beter lezen, ik heb het over de fotonen van de lichtbron(de zon). Dan zou 'het licht' ineens heel letterlijk genomen worden als zou blijken dat het er eerder was dan de zon.
Wel grappig dat je alles selectief wel of niet figuurlijk wilt zien. Dit probeer je letterlijk te nemen, mar Eva die ontstaan is uit Adams rib is zeker figuurlijk?
Worden er hier antigristenen gebasht?quote:Op donderdag 3 mei 2012 02:28 schreef GroenerDanGras het volgende:
Jaaaa weer een antigristen bash topic
Vergeet Bianconeri niet. Hij kan dat ook en hij kan tevens precies uitleggen waar je de bijbel letterlijk moet nemen en waar niet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ken maar één christen die je vraag kan beantwoorden: Kingdom34. Probleem is wel dat je na dat antwoord nog steeds geen antwoord hebt. Je moet namelijk eerst religieus zijn om dat soort gedachtegangen te kunnen begrijpen.
Kortom: je vraag is terecht, maar een fatsoenlijk antwoord zul je niet krijgen. Dat geldt overigens voor al dat soort vraagstukken.
Ik kan er moeilijk vanuit gaan dat jouw interpretaties wel kloppen. Je bent zeker zo'n persoon die denkt dat zijn eigen visie klopt en dat dat van anderen gewoon verkeerd is. Zo zijn er nog wel duizend die dat zo doen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik neem niks letterlijk, want die hele verdeling in dagen is ook niet letterlijk. Maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin in een zinloze discussie over religie met iemand die om de een of andere reden dit probeert te ontkrachten door zijn halfbegrepen visie op de bijbel te weerleggen met (eveneens meestal halfbegrepen) wetenschappelijke argumenten.
Wetenschap <> religie.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:32 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Ik kan er moeilijk vanuit gaan dat jouw interpretaties wel kloppen. Je bent zeker zo'n persoon die denkt dat zijn eigen visie klopt en dat dat van anderen gewoon verkeerd is. Zo zijn er nog wel duizend die dat zo doen.
Mijn halfbegrepen visie op iets weerleggen? Die zin slaat nergens op.
Je haakjes trouwens ook niet. Haakjes hoort informatie toe toevoegen dat je weg kunt laten. Als ik het weglaat klopt het: 'Met wetenschappelijk argumenten'
Er valt niks aan te vallen. Er valt alleen te verklaren. Wetenschap verklaard bijvoorbeeld waarom miljoenen mensen, miljoenen verschillende interpretaties hebben op hetzelfde boek.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wetenschap <> religie.
Daarom heeft het ook geen zin om met wetenschappelijke argumenten religie ' aan te vallen'. Het is alsof je een hockeywedstrijd met de voetbalregels gaat arbiteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |