Praktijkexamen 1:
Het begon al goed ,een ex-smeris als examinator
Een beetje nors kijkende vent(een echte woud dus)
Beetje standaard praatje over school en het weer gevoerd en alles ging als een trein
Ik kreeg er zin in en zei tegen die beste man:"lekker rustig op de weg he"Boem ingreep.Ik zag een verdwaalde auto over het hoofd
Weg zelfvertrouwen
Nog wat aangeklungeld,maar ik zag de bui al hangen
You failed craziest
Praktijkexamen numero 2:
'S avonds lekker lopen zuipen om de zenuwen weg te drinken
Ook al moest ik om 9 uur aan de bak
7 uur van bed ,en eerst
Misschien van de zenuwen,misschien van de drank,maar waarschijnlijk een mengelmoes
Plankjegas naar Leeuwarden,nog ff een lesje gevolgd en afrijden maar
Een ex-lerares dit keer als examinator
Elke examinator heeft eerst een andere job uitgevoerd,waarom is me een raadsel.
Mooi weer lekker cruisen.bochtje achteruit,piece of cake,inpakeren,easy
Kwartiertje gereden en het leven lachte me toe
Te vroeg gejuicht
De auto gaf er de brui aan.Een lawaai dat die golf produceerde,niet te weinig
"Rijdt u maar terug naar het cbr meneer"
Damn dacht ik dat wordt een herexamen,weer 3 maanden wachten
Maar nee,ik kreeg het voordeel van de twijfel,en sindsdien de trotse bezitter van een rijbewijs
Waar ik nu zeer benieuwd naar ben is jullie ervaringen:
was je zenuwachtig?
heb je der lang over gedaan?
Kortom,hoe was jouw rit naar onafhankelijkheid
quote:Aaaaaaaaaaaaaaaaarmageddon!!!!
Op 10 september 2000 04:32 schreef craziest het volgende:Kortom,hoe was jouw rit naar onafhankelijkheid
quote:Noemen jullie dat zo in Den haag
Op 10 september 2000 04:37 schreef DIGGER het volgende:
Aaaaaaaaaaaaaaaaarmageddon!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door craziest op 10-09-2000 04:46]
Och...
8 lessen gehad. (van een half uur elk)
De rest van mijn vader geleerd.
Examen: 5 minuten rijden van dorp A naar dorp B. Er zaten nog twee kandidaten in de auto dus er kon niet gedraald worden.
Meteen geslaagd .
Dat was in Italië, 1988. (Als ik twee maanden eerder 18 was geworden had ik meteen een volledig rijbewijs A erbij gehad)
En daar sta je dan, net 18 met een roze papiertje maar zo groen als een biobak.
Toen heeft mijn vader (alweer) me in de auto gezet en naar Zwitserland (uurtje rijden) gereden. Daar heb ik in een dag een route met de Susten-, Grimsel-, en Furkapas gereden. Remmen, terugschakelen, sturen, hellingstart, alles geleerd in 8 intensieve uren.
(ALs ik iemand nieuwsgierig heb gemaakt, dit kan dus alleen als je er minstens een half jaar woont en ingeschreven staat)
Totaal 32 lessen gehad voor het afrijden
(schijnt iets onder normaal te zijn)
Ik had een vrij relaxte examinator die de hele tijd met m'n instructeur over zijn vakantie met de motor zat te lullen, dus wel een goede atmosfeer in de auto...
en daardoor meteen geslaagd..
Het gaat er volgens mij puur om dat je relaxt en veilig rijdt (niet te langzaam of voorzichtig)
de verhalen dat je extreem in alle straten moet kijken zijn flauwekul.., gewoon een snelle blik in die straten is voldoende
m.a.w. beheerst rijden, en goed opletten
that's all
Djeez, sucess !!
[Dit bericht is gewijzigd door bacchus op 10-09-2000 10:28]
Goh, wel wat veel foutjes, maar ik zie dat je het kan.....gefeliciteerd!
Werd me in mijn omgeving (veel mensen pas na meerdere pogingen geslaagd) niet in dank afgenomen....
[Dit bericht is gewijzigd door Vlierus op 10-09-2000 11:36]
Nou kort erna een slipcursus gevolgd en op een circuit gereden etc..
heerlijk!
voor alles in 1x geslaagd,
theorie , bijzondere verrichtingen bij proefexamen al gehaald en het praktijk gehaald...OLE
Groetjes
Femke
En ik kan nog wel zo goed rijden. Maar ja, ik heb nog geen nieuw examen aangevraagd, moet ik trouwens hoognodig eens doen. Bedankt voor de herinnering
quote:Je bedoelt dat de examinator te weinig in je decollete keek, toch?
Op 10 september 2000 13:31 schreef Catkin het volgende:
De eerste keer: te weinig gekeken.
quote:Ik heb 3 keer afgereden en was niet ècht zenuwachtig. Ik heb een lesje of 40 gehad.
Op 10 september 2000 04:32 schreef craziest het volgende:
was je zenuwachtig?
heb je der lang over gedaan?
Kortom,hoe was jouw rit naar onafhankelijkheid
1e keer afrijden
Ik reed 50 waar je 30 mocht en ik zette 'm op de snelweg in de 3 in plaats van de 5. Geen ramp, maar als het toch al kut gaat, dan wel . Ik zou mezelf een 5- geven voor die keer en ben gewoon terecht gezakt.
2e keer afrijden
Ik reed retegoed. Alles goed echt lekker, alleen zou ik 1 keer een keer niet te ver de straat in hebben gekeken of whatever. Takkewijf... Ik zou mezelf een 8 geven en ben zeer onterecht gezakt.
3e keer en LAATSTE keer afrijden
Ik reed niet lekker. Ik dacht: die keren zal zich wel schamen voor me. Overtuigd van het feit dat ik gezakt was kreeg ik te horen: "je bent geslaagd". YESSS! Ik zou mezelf een 6- gegeven hebben.
Conslusie: hoe je rijdt maakt niet zo gek veel uit. 't Is maar net waar de dames en heren examinatoren zin in hebben. En meestal is dat in iemand laten ZAKKEN.
Het begin ging wel goed, toen fileparkeren.
normaal geen probleem --> nu, stoeprandje. !!
Daarna keren, nou die straat vond ik al veels te smal en je raad het al, weer stoeprandje. aaggh.
Toen de snelweg op, ook weer pech, 2 vrachtwagens naast me. Zeer gekloot. Toen wist ik het 100% zeker dat ik gezakt zou zijn.
Bij terugkomst heleboel gezeik aangehoord, vooral over m'n kijkgedrag. Hij zei dat ik niet goed in de spiegels enzo keek. Ik wou bijna zeggen dat hij dan niet goed in zijn spiegeltjes had gekeken.
maar gelaten, want dat had toch geen zin.
Nu m'n 2e aangevraagd en wachten op goed geluk.
[Dit bericht is gewijzigd door Smooth op 10-09-2000 17:43]
De 2e keer had ik weer een vrouwelijk examinator en ging het al een stuk beter, maar weet dus niet meer waarop ik gezakt ben.
De 3e keer had ik een hele aardige examinator en dat scheelt zo onwijs veel! Wat waarschijnlijk ook wel heeft meegespeeld die 3e keer, is dat ik ook gewoon goed reed...
Leuk detail: ik heb het papiertje of Valentijnsdag gehaald en had nog een heel lief Succes kaartje gekregen van de jongen die ik toen leuk vond!
Maar afijn, ben blij dat ik dat papiertje heb, want met het OV naar Rotterdam Alexander toe vanuit het Westland is echt niet leuk!
Hier komt mijn verhaal dan. Ik heb zo onderhand mijn buik helemaal vol van het CBR! Het lijkt wel alsof ze me niet mogen ofzo daar maar het wil me maar niet lukken om te slagen.
Zaterdag 8 maart 2000 08:55
1e keer afrijden na ongeveer 32 lessen van een uur.
Ik kom de kantine in van het CBR om een uur of 8:30 sochtends vroeg en ik neem met mijn instructeur maar een kopje koffie , had ik beter niet kunnen doen want ik kon het kopje niet eens recht houden van de zenuwen. Na een tijdje wachten werden we naar boven geroepen en daar zat ie hoor mijnheer de Jong! echt zo'n ouwe zeikerd met zo'n blik van jij gaat het niet maken vandaag. Dat zat me al niet lekker maar goed we liepen naar buiten en daar het gebruikelijke werk nummerbord lezen motorkap omhoog en maar aanwijzen waar alles zit. lampen controleren je kent het wel. Toen gingen we rijden, het ging allemaal heel goed geen vuiltje aan de lucht. keek goed en noem maar op. toen op een gegeven moment een brommer op een parallelweg rechts van me. Die parallelweg kwam op een gegeven moment uit op de weg waar ik reed. maar goed die brommer was nog zo ver weg niks ant handje dus ik rijd door. gaat ie mafketel boven op de rem staan terwijl die brommer er nog lang niet was , zegt ie die had je niet gezien he? ikke uitleggen noem maar op maar hij bleef erbij , goed ik dacht dat is mooi kut dat word niks meer. de hellingproef en fileparkeren gingen daarna ook fout omdat ik toch al dacht van het is einde oefening. terug op CBR, GEZAKT dus
Maandag 26 juni 2000 13:05
2e keer afrijden,
Vol frisse moed naar de 2e keer afrijden iedereen in mijn omgeving wist mij te melden dat het de 2e keer toch meestal wel lukt. Het gebruikelijke voortraject weer, nummerbord oplezen motorkap omhoog , lampen controleren. etc. We gaan weer rijden , de man vraagt aan me ben je zenuwachtig? Ik zeg ja heel erg en hij zegt nou dan zal ik een rustig weggetje voor je uitzoeken. Ik al een beetje gerustgesteld. rijden we op een landweggetje, ik een beetje rustig an want het is een smal weggetje en er kunnen ook mensen tegemoet komen. zegt ie tegen me je kan makkelijk harder rijden hoor , dus ik geef gas richting 80km/pu. komt er een auto van de andere kant af en de weg was een stuk breder geworden dus ik blijf gewoon rijden. Op het moment dat ie auto heel dichtbij is gaat ie boven op de REM staan die mafkees en weet me te melden dat ik toch wel wat hard reed??????????????? goed je raad het al weer GEZAKT
Donderdag 7 september 2000 14:55
Daar gaan we dan de 3e en hopelijk laatste keer. lekker een dagje vrij dus ik kon eerst lekker uitslapen om daarna lekker rustig voor te bereiden op het afrijden. Ik had van mijn moeder de tip gekregen om wat pilletjes van Vogel te slikken tegen de stress. Ik gedaan en ik was wel wat rustiger. Ik om een uur of 2 op het fietsie richting CBR weer. In de kantine zat mijn instructeur te wachten op een meisje wat net voor mij moest afrijden. Wij een kopje koffie drinken en wachtend op dat meisje , ze kwam op een gegeven moment terug en haar gezicht stond al op onweer dus ik denk ah daar gaan we weer , zij vertellen ik ben gezakt. Mijn instructeur vraagt waarom? Ze had geremd voor een duif!!!!! en daarom was ze gezakt!? Hoe vind je die!? Dus ik al weer met frisse moed (NOT) aan het 3e examen deelnemen. Weer de shit, lampen motorkap omhoof , lichten controleren etc. Daar gingen we dan , rijden op naar het roze papiertje dacht ik , alles ging goed , keek goed en lekker rijden. totdat er weer zo'n ouwe lul van rechts met ze wagen stond te twijfelen. ik zag hem al , dus beetje afremmen want ik dacht die gaat nu rijden. hij nog niet rijden ikke helemaal stoppen. Hij nog niet rijden , ikke zo van dan gaat ik rijden. BOEM STOP FOUT! voor de rest lekker gereden! alleen dat stomme iets en dan weer GEZAKT zijn!
Jullie raden het al mijn 4e keer is aangevraagd! Ik ben het onderhand wel een beetje zat. Maar ja ik moet wel want ik heb hem heel hard nodig voor me werk. Dus de volgende keer hoop ik hem eindelijk eens te halen.
Ik wens iedereen sterkte die binnenkort moet afrijden! want dat heb je zeker nodig , het is geen pretje om dat roze klote ding te halen!
Groet,
Arma
je mag weeeeeeeeer!
quote:Ook vertellen hoe ze 3x gezakt is?
Op 10 september 2000 21:40 schreef Ulx het volgende:
Priscellaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!je mag weeeeeeeeer!
De eerste keer, na 18 lessen, ging finaal mis, paar kleine dingetjes... En toen de snelweg... Ikke snelhied maken om in te voegen, zag ik een auto over het hoofd, keek dus te snel, dus moest over de vluchtstrook verder, had teveel snelheid.
De tweede keer was de bedoeling dt ik in de Mercedes A ging afrijden, de eerste keer was in een renault Megane, maar er was iemand zo leuk geweest om een deuk in de mercedes te rijden... Moest ik afrijden in een peugot 605, ofzoiets, een grote rotbak die slecht schakelde... Arrrrrrggghhhh, had een ingreep bij het verlaten van een woonerf, net 10 cm te laat geremd... Op naar de derde, zelfde examinator als de tweede keer, dus ik kende hem al. Alle testen weer even. Instappen en rijden maar. Ik had me de week ervoor helemaal druk gemaakt en dacht dat ik weer zou zakken, maar toen ik eenmaal in was gestapt, in de Mercedes, gleed alles van me af en ging ik rijen. En het ging gewoon perfect. Enige puntje was dat ik een bocht ruim nam maar zelfs dat werd goed gewaardeerd omdat het een onoverzichtelijke kruising was, weliswaar rustig maar ik nam 'em ruim zodat ik verder kon kijken. En dat was goed! We kwamen terug, en hij zei toen we terug liepen, je deed het errug goed, veel beter dan vorige keer en je bent eslaagd. Ik was heel heel heeeeeeeeel erg blij. Geweldig was dat. Meteen naar het gemeentehuis, rijbewijs opgehaald, toen door naar de garage waar mijn citroen al een paar maanden stond te wachten, alles geregeld. Kon hem helaas pas 2 dagen erna meenemen... Maar ik kwam op mijn werk, en iedereen was blij. Ik wilde op m'n fiets vlaaien gaan halen, totdat er een vertegenwoordiger zei: Nu heb je je rijbewijs, dus moet het gebruiken ook! Hier heb je mijn sleutel. YES, lekker rijden in een Volvo V70!!! Even de blits maken in de stad, even langs huis, en oja, ook nog vlaaien halen
En in de eerste 3 weken heb ik in 10 verschillende auto's gereden... Echt heel errug handig zo'n rijbewijs. En ik leer elke dag nog, mar het gaat steeds beter. Mag ook wel als je bedenkt dat in de 6 maanden dat ik mijn rjbewijs heb 23000 km heb gemaakt.
quote:Mocht je het niet halen, rij de auto dan niet in de prak aub.
Op 10 september 2000 11:37 schreef madame_butterfly het volgende:
ik ben ook druk bezig met mn rijbewijs...
theorie had ik in 2 keer.de 1e keer zakte ik op een punt,ik was zo boos dat ik de papieren verscheurde.
Een paar dagen later deed ik weer theorie en toen slaagde ik.
Mijn praktijk moet ik nog doen in...leeuwarden
dus tips zijn welkom
Toen ik moest afrijden deed ik gewoon alsof ik lekker alleen in de auto zat. Niet teveel op de examinator denken. Gewoon aandacht bij het verkeer houden, maar wel goed luisteren als ie iets zegt.
Succes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |