abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:03:57 #51
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_111033334
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja en wij burgers hebben mannetjes die juweliers beroven en zelfs doodschieten... Wat zegt dit over ons burgers?

Ontopic, mag de politie staken? Ik vind van wel, twijfel nog of deze aankomende actie enigszins acceptabel is
Ik vind het wel acceptabel. De noodhulp auto's rijden gewoon, iemand die 112 belt krijgt direct politie indien nodig. Laat die agenten lekker staken, zoveel haalt het nu ook weer niet uit. 's Middags staat iedereen immers in de file :')
From feudal serf to spender.
pi_111045267
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Politiemensen moeten juist zelfstandig kunnen optreden. Behalve als het gaat om de mobiele eenheid.
Hoax... de meeste politiemensen krijgen gewoon keihard de opdracht om zo veel mogelijk bekeuringen te schrijven. Dat is niet een eis die je aan zelfstandige politiemensen zou stellen. Je zou dan verwachten dat ze op basis van eigen inzicht mogen bepalen wanneer ze hun 'wisselgeld' wel of niet aanspreken. De korpsleiding wil vooral dat dienders zich strak conformeren aan hun gedachten en opdrachten.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_111045352
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:57 schreef opgebaarde het volgende:

Ja en wij burgers hebben mannetjes die juweliers beroven en zelfs doodschieten... Wat zegt dit over ons burgers?
Rotte appels komen in elke populatie voor...

quote:
Ontopic, mag de politie staken? Ik vind van wel, twijfel nog of deze aankomende actie enigszins acceptabel is
Van mij mogen ze staken... maar dat is heel wat anders als de wet overtreden.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:53:52 #54
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_111045387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:51 schreef xenobinol het volgende:
Hoax... de meeste politiemensen krijgen gewoon keihard de opdracht om zo veel mogelijk bekeuringen te schrijven. Dat is niet een eis die je aan zelfstandige politiemensen zou stellen. Je zou dan verwachten dat ze op basis van eigen inzicht mogen bepalen wanneer ze hun 'wisselgeld' wel of niet aanspreken. De korpsleiding wil vooral dat dienders zich strak conformeren aan hun gedachten en opdrachten.
Leuke onderbuikgeroeptoeterij, heb je daar ook maar iets van bewijs voor?

Verder vind ik het echt absurd dat ze dit soort akties willen gaan doen. Ik vind het terecht dat ze protesteren, maar niet op deze manier.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_111045702
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:53 schreef Worteltjestaart het volgende:

Verder vind ik het echt absurd dat ze dit soort akties willen gaan doen. Ik vind het terecht dat ze protesteren, maar niet op deze manier.
Ik ken wel wat oud dienders die zich niet zo in het gevoerde beleid konden vinden.... misschien kleurt dat mijn beleving maar het is niet enkel onderbuikgeroeptoeterij. Er schijnt nogal wat machtspolitiek bedreven te worden binnen het politieapparaat, niet goed voor de effectiviteit en werksfeer. Ik denk dat als agenten klagen over 'de zwaarte van het beroep' dat dit vooral af te schrijven is op de manier waarom je als individu behandelt wordt. Natuurlijk is er een groep mensen die het prima vind om gecommandeerd te worden, dat soort mensen zijn misschien prima geschikt voor het beroep als bonnenschrijver en 'onruststoker' :)
I'll sing you a lullaby.
pi_111046080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:53 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is wel wat meer dan alleen onderbuikgevoelens. De politie heeft de bonnenquotum ook nooit ontkend totdat de minister op de vingers werd getikt door de oppositiepartijen.
Sindsdien is de politie verplicht hun mond hierover te houden maar het is een publiek geheim dat de bonnenquota nog steeds bestaat.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_111050974
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:09 schreef eight het volgende:

[..]

Dat is wel wat meer dan alleen onderbuikgevoelens. De politie heeft de bonnenquotum ook nooit ontkend totdat de minister op de vingers werd getikt door de oppositiepartijen.
Sindsdien is de politie verplicht hun mond hierover te houden maar het is een publiek geheim dat de bonnenquota nog steeds bestaat.
logisch ook, als hetzelfde jaar in jaar uit zwaar meetelt in je beoordeling dan is dat natuurlijk niet ineens uit je systeem gesleten. Dat geldt zowel voor de agenten zelf (beoordeelden) als de leidinggevenden (beoordelers).

Uitgebreide voertuigcontroles bij de parkeergarage van het binnenhof lijkt me eigenlijk een veel beter plan :)
pi_111051289
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Rotte appels komen in elke populatie voor...

[..]

Van mij mogen ze staken... maar dat is heel wat anders als de wet overtreden.
Ik vraag me af vanaf welke snelheid de wet wordt overtreden.
pi_111053272
Politieagenten mogen niet staken. Dat zou moeten betekenen dat de politieke leiding van het land zich daarvan bewust is en dus respectvol met deze beroepsgroep omgaat. Dat is dus niet het geval.

Daarnaast al die flinke berichten hier over hoe slecht en fout de politie toch wel niet is. Ga eens fijn in discussie met om het even welke buitenlandse agent (te beginnen bij de Belgische rijkswachters) en kom hier dan nog een keer klagen.

Betekent dit dat een dergelijke actie een slimme methode is? Nee vind ik niet. Ik zou het veel slimmer vinden om bijvoorbeeld een keer volledig onverwacht het haagse binnenhof te verlaten. Gewoon de heren en dames politici een uurtje zonder enige vorm van bewaking. Heeft niemand last van behalve diegenen die daadwerkelijk iets kunnen betekenen in onderhandelingsland.
pi_111053668
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:59 schreef delpit het volgende:
Daarnaast al die flinke berichten hier over hoe slecht en fout de politie toch wel niet is. Ga eens fijn in discussie met om het even welke buitenlandse agent (te beginnen bij de Belgische rijkswachters) en kom hier dan nog een keer klagen.
En die vergelijking is relevant want..? Zolang het in het buitenland slechter is hoeft er hier geen aandacht aan besteed te worden?
Conscience do cost.
pi_111055013
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:20 schreef k_man het volgende:
Het is natuurlijk wel eens vaker gebeurd. Boeren die met trekkers de snelweg opgingen, vrachtwagenchauffeurs die de boel blokkeerden, etc. Dus om nu te doen alsof de politie haar macht misbruikt is een beetje onzinnig.
Precies. Ik snap de ophef ook niet zo.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:13:01 #62
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_111057584
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Politie heeft een voorbeeldfunctie.
Paardelul !!!
pi_111057897
quote:
En die vergelijking is relevant want..? Zolang het in het buitenland slechter is hoeft er hier geen aandacht aan besteed te worden?
Die vergelijking is relevant omdat de politie hier aardig deugt en daar niet bepaald bovenmatig voor beloond wordt.

quote:
En zou daar dus voor beloond moeten worden. Gebeurt dat niet, dan kun je ook geen voorbeeldgedrag verwachten.
pi_111059171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:13 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Actie voeren of staken is niet bij wet verboden toch?
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:50:00 #65
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_111060191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:17 schreef delpit het volgende:

[..]

Die vergelijking is relevant omdat de politie hier aardig deugt en daar niet bepaald bovenmatig voor beloond wordt.

[..]

En zou daar dus voor beloond moeten worden. Gebeurt dat niet, dan kun je ook geen voorbeeldgedrag verwachten.
Wat een ratten, een hoger salaris eisen,anders gaan we burgers weer pesten. Doe dat lekker bij Opstelten :)
Paardelul !!!
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:36:30 #66
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_111066859
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Actie voeren of staken is niet bij wet verboden toch?
Voor sommige beroepsgroepen is staken wel verboden. Of de politie daar onder valt weet ik niet, maar men voert actie en staakt niet.

Dat politieagenten een voorbeeldfunctie hebben staat buiten kijf. Maar dat betekent niet dat je onder het mom van de voorbeeldfunctie constant gepeopled kan worden door je werkgever.

Het is volgens mij nu aan de rechter om te bepalen of dit soort acties zijn toegestaan of niet.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_111070030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:17 schreef delpit het volgende:

[..]

Meinung. Je zou kunnen betwisten dat met oog op deze 'stakingen' de politie alles behalve deugt. Daarnaast zouden we wel bezig kunnen blijven als we telkens dit soort zaken gaan vergelijken met het buitenland. Het buitenland is niet belangrijk in deze.
Conscience do cost.
pi_111089935
Hoorde toenet op de radio dat het gewoon door mag gaan.

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
pi_111095645
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:59 schreef Redelijkheid het volgende:
Welke andere mogelijkheden heeft de politie om actie te voeren voor een betere CAO? In tegenstelling tot veel andere beroepsgroepen is het voor hen verboden om te staken.
Staken, stiptheidsacties, demonstraties, ik vind alles best. Alleen hun bevoegdheden misbruiken voor iets wat geen politietaak is, dat vind ik niet kunnen. Volgens mij hoef je hun aanwijzingen dan ook niet op te volgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111096001
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Staken, stiptheidsacties, demonstraties, ik vind alles best. Alleen hun bevoegdheden misbruiken voor iets wat geen politietaak is, dat vind ik niet kunnen. Volgens mij hoef je hun aanwijzingen dan ook niet op te volgen.
Langzaam rijden is geen speciale bevoegdheid van de politie, dus kan er hier ook moeilijk misbruik zijn van speciale bevoegdheden.
pi_111099487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Langzaam rijden is geen speciale bevoegdheid van de politie, dus kan er hier ook moeilijk misbruik zijn van speciale bevoegdheden.
Ik denk juist van wel, want het langzaam rijden wordt niet getolereerd van een burger. Als de politie dit wel ongestraft kan doen is er in mijn ogen sprake van bijzondere bevoegdheid.
60 HRC
pi_111100723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel. Een tractor die jou hindert kan je nog inhalen. Een politie agent zal je wel een prentje geven. Dat is een groot verschil.
pi_111101485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:00 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik denk juist van wel, want het langzaam rijden wordt niet getolereerd van een burger. Als de politie dit wel ongestraft kan doen is er in mijn ogen sprake van bijzondere bevoegdheid.
http://www.gelderlander.n(...)ijden-op-snelweg.ece
pi_111102352
quote:
Yep, vrachtwagenchaufeurs zijn die zeldzame bevolkingsgroep die niet van gemeenschapsgeld worden betaald en WEL gesteund worden door hun werkgevers als de brandstofprijzen stijgen. Verders zijn het vooral beroepsgroepen die van gemeenschapsgeld leven die het lef hebben om publieksonvriendelijke acties te voeren. Oh ja, bij de NS denken ze nog steeds dat ze van gemeeschapsgeld leven.
Mensen met verantwoording staken alleen als het echt niet anders kan. En dan doen ze het bij hun werkgever.
Laat die agenten gewoon een paar uur in de kantine klaverjassen als ze zonodig moeten staken ipv burgertje pesten.
60 HRC
pi_111118647
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vraag me af vanaf welke snelheid de wet wordt overtreden.
Het verkeer 'onnodig' hinderen b.v. door te langzaam rijden terwijl er niets mis is met je voertuig is gewoon strafbaar. Wel handig natuurlijk dat het de handhaver is die de overtreding begaat... want je gaat natuurlijk geen prent voor jezelf uitschrijven als diender :7
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')