abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111055013
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:20 schreef k_man het volgende:
Het is natuurlijk wel eens vaker gebeurd. Boeren die met trekkers de snelweg opgingen, vrachtwagenchauffeurs die de boel blokkeerden, etc. Dus om nu te doen alsof de politie haar macht misbruikt is een beetje onzinnig.
Precies. Ik snap de ophef ook niet zo.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:13:01 #62
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_111057584
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Politie heeft een voorbeeldfunctie.
Paardelul !!!
pi_111057897
quote:
En die vergelijking is relevant want..? Zolang het in het buitenland slechter is hoeft er hier geen aandacht aan besteed te worden?
Die vergelijking is relevant omdat de politie hier aardig deugt en daar niet bepaald bovenmatig voor beloond wordt.

quote:
En zou daar dus voor beloond moeten worden. Gebeurt dat niet, dan kun je ook geen voorbeeldgedrag verwachten.
pi_111059171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:13 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Actie voeren of staken is niet bij wet verboden toch?
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:50:00 #65
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_111060191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:17 schreef delpit het volgende:

[..]

Die vergelijking is relevant omdat de politie hier aardig deugt en daar niet bepaald bovenmatig voor beloond wordt.

[..]

En zou daar dus voor beloond moeten worden. Gebeurt dat niet, dan kun je ook geen voorbeeldgedrag verwachten.
Wat een ratten, een hoger salaris eisen,anders gaan we burgers weer pesten. Doe dat lekker bij Opstelten :)
Paardelul !!!
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:36:30 #66
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_111066859
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Actie voeren of staken is niet bij wet verboden toch?
Voor sommige beroepsgroepen is staken wel verboden. Of de politie daar onder valt weet ik niet, maar men voert actie en staakt niet.

Dat politieagenten een voorbeeldfunctie hebben staat buiten kijf. Maar dat betekent niet dat je onder het mom van de voorbeeldfunctie constant gepeopled kan worden door je werkgever.

Het is volgens mij nu aan de rechter om te bepalen of dit soort acties zijn toegestaan of niet.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_111070030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:17 schreef delpit het volgende:

[..]

Meinung. Je zou kunnen betwisten dat met oog op deze 'stakingen' de politie alles behalve deugt. Daarnaast zouden we wel bezig kunnen blijven als we telkens dit soort zaken gaan vergelijken met het buitenland. Het buitenland is niet belangrijk in deze.
Conscience do cost.
pi_111089935
Hoorde toenet op de radio dat het gewoon door mag gaan.

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
pi_111095645
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:59 schreef Redelijkheid het volgende:
Welke andere mogelijkheden heeft de politie om actie te voeren voor een betere CAO? In tegenstelling tot veel andere beroepsgroepen is het voor hen verboden om te staken.
Staken, stiptheidsacties, demonstraties, ik vind alles best. Alleen hun bevoegdheden misbruiken voor iets wat geen politietaak is, dat vind ik niet kunnen. Volgens mij hoef je hun aanwijzingen dan ook niet op te volgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111096001
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Staken, stiptheidsacties, demonstraties, ik vind alles best. Alleen hun bevoegdheden misbruiken voor iets wat geen politietaak is, dat vind ik niet kunnen. Volgens mij hoef je hun aanwijzingen dan ook niet op te volgen.
Langzaam rijden is geen speciale bevoegdheid van de politie, dus kan er hier ook moeilijk misbruik zijn van speciale bevoegdheden.
pi_111099487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Langzaam rijden is geen speciale bevoegdheid van de politie, dus kan er hier ook moeilijk misbruik zijn van speciale bevoegdheden.
Ik denk juist van wel, want het langzaam rijden wordt niet getolereerd van een burger. Als de politie dit wel ongestraft kan doen is er in mijn ogen sprake van bijzondere bevoegdheid.
60 HRC
pi_111100723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel. Een tractor die jou hindert kan je nog inhalen. Een politie agent zal je wel een prentje geven. Dat is een groot verschil.
pi_111101485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:00 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik denk juist van wel, want het langzaam rijden wordt niet getolereerd van een burger. Als de politie dit wel ongestraft kan doen is er in mijn ogen sprake van bijzondere bevoegdheid.
http://www.gelderlander.n(...)ijden-op-snelweg.ece
pi_111102352
quote:
Yep, vrachtwagenchaufeurs zijn die zeldzame bevolkingsgroep die niet van gemeenschapsgeld worden betaald en WEL gesteund worden door hun werkgevers als de brandstofprijzen stijgen. Verders zijn het vooral beroepsgroepen die van gemeenschapsgeld leven die het lef hebben om publieksonvriendelijke acties te voeren. Oh ja, bij de NS denken ze nog steeds dat ze van gemeeschapsgeld leven.
Mensen met verantwoording staken alleen als het echt niet anders kan. En dan doen ze het bij hun werkgever.
Laat die agenten gewoon een paar uur in de kantine klaverjassen als ze zonodig moeten staken ipv burgertje pesten.
60 HRC
pi_111118647
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vraag me af vanaf welke snelheid de wet wordt overtreden.
Het verkeer 'onnodig' hinderen b.v. door te langzaam rijden terwijl er niets mis is met je voertuig is gewoon strafbaar. Wel handig natuurlijk dat het de handhaver is die de overtreding begaat... want je gaat natuurlijk geen prent voor jezelf uitschrijven als diender :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_111118698
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ahum.... de politie moet toezicht houden op o.a. het naleven van de verkeersregels. Stel dat de putjescheppers van dit land massaal het verkeer gingen ophouden... dan zou de politie gewoon ingrijpen en ze een prent geven. Maar als de politie zoiets doet... wie is er dan om die agenten een prent te geven?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_111119379
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ahum.... de politie moet toezicht houden op o.a. het naleven van de verkeersregels. Stel dat de putjescheppers van dit land massaal het verkeer gingen ophouden... dan zou de politie gewoon ingrijpen en ze een prent geven. Maar als de politie zoiets doet... wie is er dan om die agenten een prent te geven?
dat is niet helemaal waar, want bijvoorbeeld de vrachtwagenchauffeurs lieten ze destijds hun gang gaan. Echter, waar die toen misbruik maakten van het formaat van hun auto's en het formaat van de bestuurders ;) doen agenten datzelfde met hun dienstauto's. Die staan, hoe je het ook wendt of keert symbool voor gezag en macht.

Als een spreekwoordelijk collectief van systeembeheerders met hun astraatjes hetzelfde zou doen zouden ze in elkaar getimmerd worden door de achterliggers. Doe je het met een witte astra met strepen erop dan gebeurt dat niet. Dus als je wil klieren als agent moet je ook het lef hebben om dat met je eigen auto en je spijkerbroek aan te doen. Het 'machtsmisbruik' is in dit geval het lenen van de kleuren van de baas.

Maargoed, als ik het goed begrijp is er vooralsnog niets gebeurd?
pi_111151201
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:01 schreef CafeRoker het volgende:
Maargoed, als ik het goed begrijp is er vooralsnog niets gebeurd?
Jawel, het is gisteren gewoon doorgegaan. Ik zag het op het nieuws.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')