abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111925555
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111925827
Ik heb 3 excel bestanden. Ik wil al deze werkbladen in 1 bestand hebben maar ik kan dit niet kopieren en plakken zonder dat alles door elkaar gaat, er zitten verwijzingen, locks. Iemand enig idee?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2012 14:07:31 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:11:21 #143
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_111926003
Ik heb een dataset die er zo uit ziet:

[kolom A] [kolom B] [kolom C]
Kees 1 450
Kees 2 300
Kees 3 200
Henk 1 964
Piet 1 75
Piet 1 312

Nu wil ik graag in een ander werkblad een lijstje krijgen met alleen de gegevens van 1 persoon. Ik heb daarvoor in het werkblad in cel D1 de naam van de persoon staan (is variabel en wordt gebaseerd op de map waarin het Excel bestand staat).

Dus in map Kees komt dan een Excelbestand met:

Kees 1 450
Kees 2 300
Kees 3 200

in map Henk:

Henk 1 964

en in map Piet:

Piet 1 75
Piet 1 312

Hoe kan ik zoiets maken?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:21:59 #144
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_111926430
quote:
3s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:01 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij alleen met VBA (macro)

http://answers.google.com/answers/threadview/id/736450.html
thanks, al kom ik er nu nog niet uit;)
pi_111949022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik heb 3 excel bestanden. Ik wil al deze werkbladen in 1 bestand hebben maar ik kan dit niet kopieren en plakken zonder dat alles door elkaar gaat, er zitten verwijzingen, locks. Iemand enig idee?
Selecteer al je tabbladen in je Excel document (door je shift knop ingedrukt te houden). Klik met je rechter muistoets op een tabblad en vervolgens Blad verplaatsen of kopiëren
pi_111949443
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:11 schreef yozd het volgende:
Ik heb een dataset die er zo uit ziet:

etc
Eigenlijk is je omschrijving best breed. Er zijn hele ingewikkelde manieren waarop je zoiets kunt doen, maar ik zou eens serieus kijken hoeveel werk het is om vanuit je 'moederbestand' een versie te maken met een filter op Kees (of alles behalve kees en die regels te verwijderen zodat alleen kees over blijft).

Je kan ook met Macro's aan de gang om filters te regelen, maar ik vraag me af of dit het waard is.

De beste methode ligt eigenlijk in Access en niet in Excel. Ook kan je het gebruik van document samenvoegen in Word overwegen. Mogelijkheden te over en zonder specifieke casus is het lastig dingen uit te sluiten.
pi_111950808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:34 schreef mr-puta het volgende:
Toch nog een vraag,
Ik heb nu:
Als D3= niet PR dan worden F3,G3,H3 rood.
Als D3=PR moeten deze velden namelijk ingevuld worden.
Is het mogelijk om als D3= niet PR, dan de velden F3,G3,H3 te blokkeren voor invoer?
Het lijkt me btw wel mogelijk met valideren of iets.
Wie weet hoe?

Alvast bedankt
Tja wanneer je niet met macro's om kan gaan (zoals Deetch al aanhaalt) kan je met valideren aan de slag gaan, maar het wordt er niet mooi op.

Voorbeeld:
Wanneer je in F3 uren schrijft bijvoorbeeld en je alleen uren mag schrijven wanneer in D3 die PR staat, dan kan je dit afdwingen door in valideren te kiezen voor bijvoorbeeld het gebruik van gehele getallen. Je moet nu een minimum en een maximum waarde opgeven. Zorg er voor dat de cellen die deze minimum en maximum wijzigen op basis van de waarde in cel D3. Wanneer het minimum 0 is en het maximum ook, dan kan iemand dus geen uren inleveren.

Het is een beetje lastig omschrijven maar hier is een voorbeeld:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UWP4ZTWQK3UH.xlsx

Wanneer je iets invult in F3 zonder dat D3 PR is, dan krijg je een foutmelding in je scherm. Het is alleen ontzettend veel werk om dit op te zetten en je kan het ook omzeilen door eerst PR in te voeren, dan de getallen en tot slot PR te verwijderen. Dit wordt niet als fout gezien.
pi_111958071
snabbi, zou je hier nog eens kunnen kijken:

[Excel] Het grote Excel vragen topic #32

Ik weet niet of het mogelijk is een extra cel aan de " inhoud bericht " te geven?
pi_111980547
Hallo,

Nadat ik de macro heb gebruikt die snabbi hier heeft neergezet om tekst te 'unwrappen', loop ik tegen iets nieuws aan.

Om bepaalde 'readability statistics' te krijgen gebruik ik een script dat op mijn eigen webhost draait. De scores wil ik importeren in Excel. Ik heb deze website gebruikt om een dynamic web query aan te maken.

Dit leek vlekkeloos te lukken wanneer ik het testte met dummy text. Als ik echter naar een cel verwijs waar de echte tekst staat die ik wil analyseren krijg ik de foutmelding: "Bad parameter type. Microsoft Office Excel is expecting a different kind of value than was provided."

Een willekeurige tekst ziet er zo uit:
quote:
Our Story
Studio Rage is twenty-five years in the making. Renowned stylist and waxing extraordinaire, Mark Pettis, is finally opening his own full service salon • studio in the heart of West Hollywood, California! Studio Rage will offer everything from men’s cuts to full color, style and blow dry. Studio Rage will also offer a full range of waxing services to beautify every inch of your body, both seen and unseen!

The Impact
With your assistance in opening the doors at Studio Rage, you are becoming part of a quarter-century dream built on the interconnection of client happiness and shared artistic expression without compromising value.

What We Need & What You Get
Studio Rage is an independent start-up salon that will open its doors with zero reliance on high-interest bank loans or outside investment. This allows Mark to oversee all aspects of quality and keep overhead down, so the public can enjoy great hair and wax at a reasonable cost. This is where you come in—Studio Rage needs a deposit to secure the lease, a face-lift and license fees before Mark opens the doors April 1st! Your donations will help pay for the lease deposit, signage, city-mandated licensing fees, and more! Every dollar you donate will go directly to the goal of getting the doors open by April 1, 2012! In return, Studio Rage is going to give back to you with awesome and generous perks such as discounted hair products, free salon services and more! Mark wants every single person who donates to see and feel what their donation has accomplished, and to be excited to take advantage of the perks for months to come. If Mark doesn’t reach his fundraising goal, he will put all raised funds into the deposit for the lease and pursue other avenues for attaining his goal in order to open the salon doors by April 1st!

Other Ways You Can Help
Regardless of how much you are able to donate, you can also help get the word out by posting this campaign to your facebook, tumblr, twitter, linkedin or other social networking sites! Don’t be afraid to mass email! With your help these tough economic times can be ridden out looking fabulous and making the local economy a better place to thrive.
STUDIO RAGE APRIL 1, 2012!
Thank you so much for your support!
Is dit teveel van het goede en kan Excel dit niet aan? Of zie ik iets over het hoofd? Wanneer ik de tekst direct als waarde van de variabele van het script in de url in de browser invoer, werkt het prima.

Zo dus:
www.mijnsite.nl/script.php?text=[copy/paste tekst hier]

Iemand enig idee wat er aan de hand is, want het zou super zijn als ik dit werkend krijg! Dank!!
pi_111986911
quote:
99s.gif Op donderdag 24 mei 2012 07:28 schreef Prof_Hoax het volgende:
snabbi, zou je hier nog eens kunnen kijken:

[Excel] Het grote Excel vragen topic #32

Ik weet niet of het mogelijk is een extra cel aan de " inhoud bericht " te geven?
De cel waar de mailto in staat (A19) heeft een formule om van de mailto een hyperlink te maken. Ik denk dat hij vastloopt op deze formule. Wat je kan proberen is om dit via Invoegen Hyperlink te doen zodat je geen formule gebruikt.

Ook zijn er hele andere oplossingen denkbaar (niets is zo leuk als een workaround). Waarom maak je niet een standaardbrief in Word en gebruik je in Word de functie document samenvoegen om van jouw "template" de betreffende gegevens op te halen en dit te versturen via de mail. De Word tekst zal je opmaak wel meenmen.

Nog 101 andere mogelijkheden over :P
pi_111987684
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:59 schreef mwvrs het volgende:
Hallo,

etc
Iemand enig idee wat er aan de hand is, want het zou super zijn als ik dit werkend krijg! Dank!!
Het is lastig om dit zo van een afstand te beoordelen, maar wellicht heeft het te maken dat je tekst een enter bevat. Hierdoor verstuur je wellicht alleen het bericht
www.mijnsite.nl/script.php?text=[Our Story
Alle tekst die daar achter staat inclusief de sluitende ] wordt dan niet meegenomen met als gevolg dat hij zegt dat je syntax niet meer klopt. Je zou dan de enters moeten vervangen door een %0a zoals dat oof voor Prof_hoax is gebeurd.

Even los daarvan denk ik wat je hier via excel wilt doen, beter via een andere scripttaal kunt regelen.
pi_111991640
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar als ik alle enters verwijder dan blijft de melding. Wanneer ik een dummytekst met enters probeer geeft dat geen probleem.

Ik ben het met je eens dat ik dit wellicht niet de meest handige methode is. Ik ben echter niet zo ervaren met scripttalen. Ik zat te denken dat het misschien mogelijk is om het via MySQL te doen. Is het mogelijk om mijn 6000 (met bijbehorend id) tekstvelden van Excel naar een MySQL database te krijgen? Bv het Excelbestand omzetten naar csv?
pi_111997054
Excel kan een grote tekst wel opslaan, maar niet verwerken. Je loopt vermoedelijk tegen dezelfde problemen op als Prof_Hoax. De formule waarmee Excel werkt wordt te lang.

MySQL hulpprogramma's zoals door veel webhosters ook worden aangeboden bieden inderdaad de mogelijkheid voor het inlezen van Excelbestanden of tekstbestanden zoals csv.

Ik weet natuurlijk niet precies wat context is van je probleem en je geeft aan dat je een script gebruikt voor de statistieken. Ik vermoed dat dit een script is in php of een ander script dat de MySQL database als bron voor zijn resultaten gebruikt.

Het uploaden van zo'n tekst naar je MySQL database kan je eigenlijk ook via een simpel HTML bestandje en php bestandje laten verlopen. Denk bijvoorbeeld iets in de vorm van wat je op je eigen computer kan zetten of op de website:
1
2
3
4
5
6
<html>
<form action="http:/www.mijnsite.nl/uploadtekst.php" method="post">
<input type="text" name="mijnverhaal">
<input type="submit" name="submit" value="Verstuur">
</form>
</html>

Dit onderstaande deel zet je op je website waardoor je je database vult met je tekst verhaal
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<html>
<?php
$location = "127.0.0.1"; 
$username = "snabbi"; 
$password = "test1234"; 
$database = "verhalen_database"; 

$verhaal = $_POST['mijnverhaal'];

$conn = mysql_connect("$location","$username","$password"); 
if (!$conn) die ("Could not connect MySQL"); 
mysql_select_db($database,$conn) or die ("Could not open database!"); 
$query = "INSERT INTO `tabel` (`verhaal`) VALUES ($verhaal)";
$results = mysql_query($query,$conn);
mysql_close($conn);
?>
</html>
(disclaimer de code hierboven is gevoelig voor beveiligingslekken en is dus zeker niet veilig wanneer je anderen ook op je site laten komen om teksten te uploaden. Dit voorbeeld is dan ook niets meer dan om je een idee te geven hoe je dit kan doen).
pi_111999848
Zojuist heb ik geprobeerd een subset van mijn teksten te op te slaan als csv-bestand.

Het script waar ik over sprak is inderdaad in php. Met phpmyadmin van mijn webhost kan ik csv-bestanden importeren in een MySQL database. Vervolgens zou het dus mogelijk moeten zijn om het script te runnen over deze velden en de scores in een nieuwe kolom op te slaan. Vervolgens de MySQL db exporteren als csv en weer openen in Excel. :)

Ik ga hier wel aan uitkomen. Bedankt voor het meedenken, dat heeft enorm geholpen!
pi_112021051
Ik heb een kolom met data en een kolom met getallen daarnaast, nu wil ik het getal hebben wat naast de huidige datum staat, hoe doe ik dit?

Heb al nar LOOKUP zitten kijken, maar het lukt me nog niet echt.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:02:15 #156
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112023156
Een tijdje hier niet meer gepost, maar heeft iemand ervaring met een SQL ODBC link naar Excel?

Een directe link naar een lege sheet heeft ie gedaan in 4 minuten, maar zo snel als er wat formattering/in cell drop downs bij komen kijken duurt het van 30 minuten tot nu al ruim 1,5 uur.

Zelfs copy-pasten van die 4 minuten lege sheet naar de geformatteerde sheet duurde 30 minuten..

Waar zit de memory leak of wie kan me een zoekterm geven om dit veel sneller te laten lopen?

(het gaat om 17,800 rijen en 60 colommen)
reset
pi_112023641
Kun je misschien iets met ApplicationEnablevents = false en applicationcalculation=false? Zo weerhoud je in iedergeval Excel van tijdverspilling bij het (her)berekenen van de cellen

Zie in de startpost MOA en MOU
pi_112029101
@Helly: Vlookup indien iedere datum een keer voor komt
pi_112033243
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:02 schreef Individual het volgende:
Een tijdje hier niet meer gepost, maar heeft iemand ervaring met een SQL ODBC link naar Excel?

Een directe link naar een lege sheet heeft ie gedaan in 4 minuten, maar zo snel als er wat formattering/in cell drop downs bij komen kijken duurt het van 30 minuten tot nu al ruim 1,5 uur.

Zelfs copy-pasten van die 4 minuten lege sheet naar de geformatteerde sheet duurde 30 minuten..

Waar zit de memory leak of wie kan me een zoekterm geven om dit veel sneller te laten lopen?

(het gaat om 17,800 rijen en 60 colommen)
Waarom zet je je spreadsheet niet om naar Access? Als het alleen om je invoer gaat, dan zet je in Excel vervolgens een query naar je access zodat je je access bestand synchroniseert op basis van de input uit excel.

sQL = query = voor database bedoeld.
pi_112033345
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:45 schreef hendrik2009 het volgende:
@Helly: Vlookup indien iedere datum een keer voor komt
^O^ vlookup (of in het nederland vert.zoeken) met als zoekwaarde de betreffende datum. Zorg dat in je matrix de meest linke kolom begint bij de datum en vervolgens uittellen naar rechts voor de hoeveelste kolom je wilt teruggeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')