Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 14:00 |
Ik ben pas gestart met autorijlessen, maar ik hoop nog voor het einde van dit jaar mijn eerste, eigen 'koekblik' te kunnen kopen. Een tweedehandsje, dat wel. Mijn budget is maximaal ¤ 2500,- en voor dat geld moet het geen complex enigma zijn om een beproefd, goedkoop autootje te vinden, lijkt me. Ik ben van plan om iemand mee te nemen met verstand van auto's en alles wat daarbij om het hoekje komt kijken, maar hints en tips zijn altijd mooi meegenomen. Ook aan- of afraders qua auto's zijn welkom, gezien het feit dat ik nog geen specifiek merk of type in mijn hoofd heb geprent. Hieronder staat mijn lijstje met wensen en pluspunten. Alvast bedankt voor het meedenken! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hersenspinseltje op 30-04-2012 14:08:04 ] | |
Ron.Jeremy | maandag 30 april 2012 @ 14:01 |
Naar het merk? | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:07 |
Bij 30 en 60 (ik check 't bij 60) even 't gaspedaal intrappen tot op de bodem. Giert de motor maar je komt nauwelijks vooruit, dan zijn de koppelingsplaten hemelende. | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:11 |
Motor moet koud zijn als je 'm start. Goed warmrijden, olie-dipstick er even uithalen om te checken of daar geen mayo aan zit. Kan ook condens zijn, maar wijst vaak op een lekke koppakking. Ook checken onder de oliedop en dop van koelvloeistofreservoir (langzaam opendraaien bij warme motor, vloeistof kan eruit spuiten en is met gemak 90+ graden). Mayo? Foute boel. Draait de motor en je ziet in het koelvloeistofreservoir bubbelen, lekke kop. Op de snelweg de meest linkerbaan pakken en stuur even loslaten. Op de linkerbaan heb je de minste spoorvorming. Trekt hij één kant op, dan heeft 'ie schade gehad of het is een kwestie van uitlijnen. Naden langs de deuren/achterklep/motorklep. Zijn de naden overal anders. Ex-schadebak. | |
Big_Yin | maandag 30 april 2012 @ 14:15 |
Kijken of uitlaat niet lekt, neem een oude doek mee en houd de uitlaat dicht als deze draait. Dan merk je vanzelf of deze lek is of niet Kijk dat er geen olie onder ligt of dat het motor ruimte niet vol me olie zit. Hoe is de bodem. Kijk of de banden niet schuin zijn afgesleten. Kijk of de naden van de deuren, motor klep en kofferbak gelijk lopen. Als deze scheef lopen kan de auto een ongeluk hebben gehad en dus scheef/krom zijn. Als je de voorwielen op 3 uur en 9 uur vast pakt en een klein beetje beweegt dan moet het stuur meteen meebewegen. Als er iets aan vertraging is dan kan je stuurhuis stuk zijn. En zo zullen er nog wel een paar dingen zijn die je na moet zien. | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:17 |
Check dorpels en wielkasten op roest. Voel ook goed langs de dorpels. Oneffenheden duiden op reparaties. Check de kokerbalken (dragende deel) op roest. Oliesporen langs of onder de motor. En motorblok zweet altijd wel, maar zeiknat mag 'ie niet zijn. Check de uitlaat en de rubbers. Een uitlaat kan gelast zijn om door de APK te komen, maar 32 lasplekken is fout. Want dan kun je donder op zeggen dat je binnenkort de sjaak bent en 'm vervangen moet. Uitlaat mag ook niet rammelen. Ook niet een beetje. Rammelen of tikken is een rotte demper of katalysator. Onderhoudsboekjes aanwezig? Check 't kenteken hier: http://www.zomoto.nl/SearchMyCar.aspx Na het ingeven van het kenteken en het aanklikken van het type die je wil kopen, krijg je een lijst te zien met hoeveel eigenaren die auto gehad heeft. Geniaal Bio, de RDW of het VWE laten dit niet zien. Ik weet ![]() | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:20 |
En heb je bijna 300 te spenderen, koop dan een C1 oid voor 6/7 ruggen nieuw. Heb je de aankomende jaren helemaal geen gezeur. | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 14:20 |
Hulde, Biogarde! ![]() ![]() | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:23 |
Hier zitten veel genialere lui. Er komen nog heel veel meer tips ![]() Ze slapen nog denk ik ![]() | |
bioloogje | maandag 30 april 2012 @ 14:26 |
Ik vind dit een goed topic! Er zullen meer mensen zijn die met een laag budget en geen verstand van auto's iets zoeken. (Zoals ik als ik een auto ga zoeken) Dan zijn dit soort lijstjes best handig. ![]() | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:26 |
En het aller, allerbelangrijkste bij het kopen van een auto!1 Laat je niet leiden door emoties bij het kopen van een waggel. Leuke kleur, net interieur of mooie lak en een vlotte verkoopbabbel zegt helemaal niets over de techniek. Er kan van alles mis zijn. Koop ook niet zomaar een auto die bij een dealer buiten staat en nat is van de regen. Regendruppels op een auto zorgen ervoor dat je oneffenheden, krassen en deuken niet/nauwelijks ziet. Start de dealer/garage 'm voor je? Niet doen. Jij moet 'm starten voor het eerst. Tenzij hij in een showroom staat ingebouwd, dan is het niet anders. Maar dan opletten of hij in één keer aanslaat. 3 a 4 pogingen om een auto gestart te krijgen, al staat hij maanden stil, mag niet nodig zijn. Zeker niet in een warme omgeving. | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 14:29 |
Kun je een tweedehands auto trouwens beter bij een garage of een particulier kopen? En waarom? | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:34 |
Bij een dealer kun je met een beetje onderhandelen garantie afd(w)ingen. Dealers zijn vlotte babbelaars en doen je geloven dat je een auto koopt waarvan de eerste eigenaar Jezus was. En die waste 'm dagelijks en liet alle beurtjes doen. Bij een particulier heb je garantie tot op de hoek (zwart-wit gezien). Maar je kunt tegen een auto aanlopen met een lage kilometerstand etc etc en een verkoper (particulier) die snel geld nodig heeft om schulden af te lossen. Of weet ik veel wat. En dealer is duurder, want die weet wat die auto waard is en dat 'ie eraan kan verdienen. Al heb je met garantie (laat dat zwart op wit zetten) meer zekerheden bij een dealer. En koop bij een Bovag aangesloten toko. | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 14:34 |
Steengoeie tips van Bio zeg. Dat neem ik ff mee met het checken van de Volvo die ik op het oog heb. | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:37 |
En is de vorige eigenaar (of de eerste en jij bent de tweede) een oma van 123, dan wil dat niet zeggen dat je een perfecte auto koopt. Oma gebruikt een auto om koekjes te halen bij de AH, 200 meter verderop. Een auto heeft qua slijtage meer te lijden gehad met korte, dan met lange stukken rijden. Want een dergelijke auto wamt nooit op. - Condens in olie/motor/uitlaat. Zodra je dan gaat gassen begint je uitlaat in snel tempo te rotten (lees; aantal weken). - Lekkende veerpoten (keringen). Omdat alles gortdroog is. - Droge rubbers rond draaiende delen (aandrijflijn etc etc).. | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 14:40 |
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken. | |
etuiedelapiel | maandag 30 april 2012 @ 14:41 |
Ik koop liever bij de dealer ivm te claimen km stand | |
etuiedelapiel | maandag 30 april 2012 @ 14:41 |
daarom roept de dealer ook zo snel, KOFFIE? | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 14:43 |
Ik heb wel een practig auto'tje gevonden voor jouw! | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:44 |
Ik denk dat je bij een half uur tot een uur even gassen (stuk snelweg, alle versnellingen testen) etc etc, je een aardige indruk krijgt van een auto. Je komt dan achter gekke geluiden bij het sturen, remmen, motorgeluid, resoneren van interieur.. Tijdens het proefrijden ook even goed hard remmen op een leeg stuk weg. Handen op het stuur, rem goed intrappen.. Voel je het stuur hevig trillen, remschijven versleten. Trekt de auto bij het remmen een kant op, auto kan schade hebben gehad (en behoorlijk ook). Remschijven vervangen als voorwaarde tot koop (maar dat moet je overleggen). Trekt ie, laten staan en doorlopen. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 14:45 |
Beter bij een particulier ![]() | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:46 |
Zijn vaak inruilers hè. Auto's met lage standen en optisch in perfecte staat zijn geld waard. Dat weten dealers/garagehouders. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 14:48 |
Mijn vader had,zelf altijd een garage ![]() ![]() | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:49 |
En koop je een auto van 800, verwacht dan geen perfecte auto. Die komen met gebreken. Al kun je geluk hebben. Vanaf in dit geval 2500+ euro mag je wel een goede auto verwachten. Optisch misschien niet perfect (krasjes etc etc), maar motorisch toch wel oke. Sowieso is het kopen en hebben van een auto één grote loterij. | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:51 |
En juist dat stofzuigen en poetsen maakt een auto onweerstaanbaar voor mensen die een auto komen komen met een snel kloppend hart. En garagehouders en dealers gebruiken een sneaky ding om een auto aantrekkelijker te maken. Heel simpel, maar zo doeltreffend ![]() Uberschone ramen! Dat is het eerste waar een koper op let. Geloof me ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 14:51 |
Ik wil wel meegaan,ik ken de addertjes onder het gras | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 14:52 |
Ik heb op Marktplaats een Smart gezien, met bj 2001, voor 1500euro, 0.6; cc das zeer weinig belastingen dus.. | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 14:53 |
Trage automaatbak. Schakelt te traag over. Even niet erg, na een maand schijtirritant. | |
densmee | maandag 30 april 2012 @ 14:56 |
ga bij een auto kijken, maar nooit direct kopen. een handelaar zal dan zeggen dat er nog 10 andere in de rij staan voor die auto, jammer dan. denk een paar dagen na over de auto, en beslis dan pas. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 14:56 |
Een mooie Grijse Skoda Fabia bouwjaar 2000 | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 14:57 |
Zo'n lichtblauwe 206 moet ook best te vinden zijn, 1.4 zodat ie nog een beetje zuinig blijft en gaan met die hap. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 14:57 |
1.4 , 160 000km ,68pk | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:00 |
Die 68 PK's zullen na 12 jaar wel pony's zijn denk. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:00 |
Ziet er heel proper uit,is van een Particulier | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 15:02 |
Ik zit ook binnen dat budget van ¤ 2500,- Al maanden op zoek. Eigenlijk is er alleen maar troep te koop voor dat geld en wat Bio zegt, het is net een loterij. Gemiddeld is ¤ 600,- per jaar aan onderhoud normaal aan een auto. Ligt er natuurlijk wel aan wat je hebt. En verdomd, ik zit er altijd net aan, óf ruim er boven. Iemand nog een Clio automaat uit '92 kopen voor weinig? Altijd in gerookt, nooit schoongemaakt, vol kleine deuken, lak laat los, trekt naar links, uitlaat gelast, ruim 2 ton op de teller. He-le-maal kut. Maar onlangs wel een nieuwe koppakking, grote beurt, nieuwe remvoeringen achter en een verse thermostaat gehad. ![]() | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:03 |
Ik hou voor het gemak maar 1000 per jaar aan. Zat eind maart al aan 550. We waren pas 3 maanden in dit jaar onderweg ![]() | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 15:05 |
Had ik al gezegd dat ie een rammelende uitlaat had? ![]() ![]() | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 15:05 |
Jezus, da's een lekkere start van het jaar ja. ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:06 |
Heb ik al gevonden binnen de normen: -Smart 1500,00euro , bouwjaar 2000, pluspunt: 0,6 cc , zeer lage belastingen -Skoda Fabia: 2000,00, bouwjaar 2001, pluspunt, zeer nette wagen! -Suzuki alto: 1950,00 bouwjaar 2002 : pluspunt lage prijs+goede uitrusting | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:06 |
Renault ![]() ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:07 |
Ik rijd momenteel met een versleten Renault Express van uit 1989, met 389 000 km op de teller. Ben op zoek naar een nieuwe ![]() | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:08 |
Ik een Scenic turbodiesel met 2,5 ton. | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 15:08 |
Zo'n Smart is niks. Erg vaak grote motorproblemen rond een ton bij die dingen. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:09 |
Ik heb horgen zeggen dat de motortjes na 60 000, kapot gereden waren | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:10 |
Op die Alto heb je veel optie's 100% Dealeronderhouden ABS Airbag Bestuurder Airbag Passagier Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar Bumpers in kleur van de carrosserie Centrale deurvergrendeling, handbediend Dealeronderhouden Deelb. achterbank (ongelijke delen) Electrische ramen voor Startonderbreking Stuurbekrachtiging Traction control Verstelbaar stuur Warmtewerend getint glas | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 15:13 |
Ze gooien je er mee dood op Marktplaats. Ik zou nog niet gratis willen rijden in zo'n veredelde pispot. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:13 |
Heeft ook amper 150 00 km op de teller staan, | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:16 |
Nog even iets: als je bij een niet Bovag garage wel garantie bedongen hebt en op papier hebt laten zetten lees dan alsjeblieft de garantievoorwaarden fatsoenlijk door. Ik heb namelijk weleens garantievoorwaarden gezien waar je alleen maar heel droevig van zou worden ![]() | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 15:16 |
Ik zat net wat op Marktplaats te snuffelen, op zoek naar een lichtblauwe Peugot 206. Maar - noob als ik ben - ik kom er tegen van 1.4 en weer anderen van 1.6. Wat betekent dat precies? En is er een bepaalde marge die je in je achterhoofd moet houden als je wil afdingen op de vraagprijs? Dus stel, de vraagprijs van een auto (van een garage) is ¤ 2500, wat is dan een beetje 'n reëele prijs om te bieden, zonder compleet uitgelachen en uitgezwaaid te worden? | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:19 |
Bied 2200, voor 2400, krijg je hem uiteindelijk mee naar huis | |
densmee | maandag 30 april 2012 @ 15:19 |
1,4 en 1,6 liter is de inhoud van de motor. het aantal cilinders x de inhoud. en 2000 is een leuke prijs om mee te beginnen | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:20 |
1.4 en 1.6. dat is de cc-inhoud, hoe groter hoe duurder de apk,maar ook hoe beter de motor,hoe kleiner hoe minder apk,maar mindere motor, en peugot 206, is niet zo een super goede auto | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 15:20 |
En wat betekent dat in de praktijk? ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:21 |
1.4 en 1.6 staat voor motorinhoud. De 1.4 is er in 75 of 88 pk versie en de 1.6 in 88 of 110pk. | |
densmee | maandag 30 april 2012 @ 15:22 |
hoe groter hoe sterker in het algemeen, dus meestal ook sneller | |
thenxero | maandag 30 april 2012 @ 15:22 |
Grotere motorinhoud betekent dat het een zwaardere auto is, dus hogere wegenbelasting en hoger verbruik. Het voordeel is dat ie ook wat sneller is. | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:22 |
Motorinhoud. 1.4 is 1400cc. 1.6 is 1600cc. Bij oudere auto's kun je er van uitgaan dat des te groter de motor (meer inhoud), des te onzuiniger hij is. Afdingen doe je wanneer je echt een auto wil kopen. Stel een auto kost 2450 en je wil 'm, dan kun je rustig zeggen; neem 'm vandaag mee voor 2250. Dan krijg je of een oke, of een tegenbod. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:22 |
Dat is van invloed op je verbruik, hoe snel je optrekt, hoe de motor zich gedraagt bij bepaalde snelheden(aantal toeren,lawaai etc), hoe snel je tussensprint is(80-120 bijv.)...dat soort dingen. | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 15:22 |
Waar baseer je dat laatste op, als ik mag vragen? ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:23 |
Hoe groter hoe duurder de apk? Hoe kleiner hoe minder apk? Nooit van gehoord. Prijsverschil zit in diesel of benzine motor volgens mij. Volgens mij is de apk zelf voor mijn 3.0 net zo duur als voor haar 1.4. Is gewoon onzin dus. | |
densmee | maandag 30 april 2012 @ 15:23 |
flauwekul, apk is een keuring voor milieu en veiligheid en heeft niks met motorinhoud oid te maken. vaak zijn bij de kleinere auto's remmen en dergelijke bij heel de lijn hetzelfde dus daar zit ook geen verschil in. | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 15:24 |
Hmm, dan lijkt me een 1.4 een wat betere optie voor mezelf en mijn eigen verwachtingen van een eerste autootje. | |
densmee | maandag 30 april 2012 @ 15:24 |
ik zou je daar niet op blindstaren, als je een goede 1,6 tegenkomt zou ik daar net zo goed voor gaan. | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:24 |
En een Fiat Punto? | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:25 |
Dat. Diesel is duurder door roetmeting en afmelden. APK voor een benzineauto is vaak gratis als er wat gerepareerd moet worden. Of hooguit 3 tientjes als er niets mis is. Of een combi. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:26 |
Ik zou wel voor de 16klepper gaan dan. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:26 |
tja,ik heb er veel problemen mee gehad,de eerste 7jaren, prachtige auto,daarna,viel het dik tegen! Ik zou eerder een 1.5nemen voor jou, een Nissan Almera lijkt me leul | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 15:27 |
Is ook zeker een optie. Renault Twingo vind ik ook wel een grappige auto op zich. Ik heb eigenlijk nog geen enkel merk geclausuleerd. Zijn er ook absolute afraders qua merken? | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:27 |
Al schiet ik in tranen als ze m'n diesel keuren op uitstoot. Ze jagen 'm in z'n vrij zo de 5/6000 toeren in. 3 keer ![]() Ik kom zelf nauwelijks boven de 2500 a 3000 toeren uit. Belast. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:28 |
Smart,Lada,Landwich.. | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:28 |
Rover. Dood merk. Maar zo heeft ieder merk wel wat. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:29 |
Ik heb op Marktplaats een mooie Suzuki Alto gevonden , perfect een 1.1.benzine | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:29 |
Maar die 75 blijft zo'n mooie auto. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:29 |
Daewoo.. | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 15:30 |
Een ex van me had een 1 liter geloof ik. Was een automaat ![]() Bak weegt niets en was echt retesnel ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:33 |
Vind het alleen esthetisch wat minder ![]() ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:33 |
Moet het een 4deurs,of 2deurs zijn? | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:36 |
nissan Mirca bouwjaar 2004, een witte 1.0. ABS Bumpers in kleur Centrale vergrendeling met afstandsbediening Deelbare achterbank Dubbele airbags Elektrische ramen Radio/cd speler Stuurbekrachtiging Stuur in hoogte verstelbaar Trekhaak 3e remlicht | |
densmee | maandag 30 april 2012 @ 15:37 |
niet bang dat je turbo olie lekt en hij dan ook spontaan op hol slaat, is bij renault een best veel voorkomend probleem | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:42 |
Geef anders de link van de advertentie...is handiger denk ik. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:47 |
http://auto.marktplaats.n(...)r-2004-met-werk.html | |
densmee | maandag 30 april 2012 @ 15:48 |
nee lekker betrouwbaar een tik in het blok. misschien naait morgen dat blok vast, zit je aan een nieuw blok a 2000 euro materiaal en 1000 euro uren | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:50 |
Daar heb je wel gelijk in...volgens mij,is de moter nooid-t gesmeerd,dan heb je zo een geluid | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:50 |
Gast dat ding tikt ![]() ![]() | |
densmee | maandag 30 april 2012 @ 15:51 |
of nokkenassenlager van een tientje of big end lager of ...... | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:52 |
Het is gewoon nooit ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:56 |
typfout,menselijk hé | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:57 |
Omdat je die d-t had staan dacht ik dat je twijfelde ofzo ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:58 |
haha , kon best zijn ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 15:59 |
Was verder ook niet lullig bedoeld hr ![]() ![]() ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:59 |
http://auto.marktplaats.n(...)o%3D&fta_ind=17&fs=1 | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 15:59 |
Dit is wel een knap bakje | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 16:01 |
koop lekker die alto. goede vraagprijs, degelijke wagentjes, weinig verbruik. ideale auto voor de eerste paar ja me dunkt. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 16:02 |
idd, vond ik ook wel de beste bak, die er tussen zat | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 16:03 |
Misschien vindt ze 'm wel niet mooi. | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 16:04 |
ze heeft een beperkt budget. ik denk dat vrouwen auto's iets minder als verlengstuk zien. ik zou voor degelijkheid gaan. my 2 cents. | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 16:05 |
Welke Alto bedoel je? Ik zie geen linkje staan? | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 16:06 |
Klopt dat is waar. En dat andere zou ook nog waar kunnen zijn ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 16:07 |
Komt in orde | |
Barbapapamama | maandag 30 april 2012 @ 16:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dan zou ik liever geen auto hebben | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 16:08 |
http://auto.marktplaats.n(...)g%3D&fta_ind=11&fs=1 | |
Biogarde | maandag 30 april 2012 @ 16:11 |
Mwoah, niet bang. Ben eerder bang voor de koppakking. En alle turbodiesels zijn er gevoelig voor, alleen zijn er toevallig een paar Renaults op Youtube gezet. Een maat van me heeft het met een VW en een Opel gehad. | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 16:14 |
![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 16:16 |
Die rook die je daar ziet,komt overeen als ik mijn auto start ![]() | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 16:27 |
![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 16:30 |
Daarom ben ik ook naar een andere aan het zoeken. Ik heb nog een apk tot 5mei, en alles is zowat kapot,ik schat zo een 1500euro kosten...dat ga ik er niet meer insteken ![]() | |
etuiedelapiel | maandag 30 april 2012 @ 16:43 |
Koop dan een Vectra | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 16:43 |
Past niet in het eisenlijstje van TS. | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 16:53 |
Wat vinden jullie van deze auto's? ![]() http://auto.marktplaats.n(...)k%3D&fta_ind=26&fs=1 http://auto.marktplaats.n(...)FRQU&fta_ind=24&fs=1 | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 16:54 |
Ik heb nog een fa-tás-ti-sche Renault Clio in de aanbieding voor je. ![]() | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 16:55 |
'fa-tás-ti-sche'... ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 16:57 |
Dat model Clio is prima, maar ik zou als ik jou was een 1.4 zoeken, die zijn zuiniger en die auto heeft er echt meer dan genoeg aan (is een vrij sterke 1.4, veel vermogen voor de inhoud). Twingo laten staan, is poep. Zeker zo'n kale. Tegenvraag: wat vind jij van dit? http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/micra/7219818 http://link.marktplaats.nl/543249251 Dat rijdt lekker goedkoop en is nog vlot ook. [ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 30-04-2012 17:37:36 ] | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 16:58 |
Jij weet dit vast wel. Ik vraag me ook altijd af of zo'n Twingo met dat vermogen niet retetraag is? | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 17:01 |
Kriegel, die tweede Nissan Micra vind ik best een leuk ding. ![]() | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 17:04 |
Mooi goedkoop qua verbruik én onderhoud. ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 17:04 |
Ja. M'n moeder heeft zo'n ding, motorisch echt een stadsautootje. Heeft wel vroeg z'n koppel omdat het een 8v is, dus in de bebouwde kom wil ie best opschieten, maar boven de 90-100 is echt de fut eruit. Invoegen op een snelweg met 120 is soms best een onderneming bij een korte oprit. Wegrijden vanuit stilstand gaat trouwens ook niet helemaal lekker, je moet echt al gasgeven voordat je de koppeling op laat komen omdat ie anders gelijk aan het sputteren slaat. Misschien dat zoiets wennen is... Voor sommige mensen zal het best te behappen zijn, maar ik heb toch echt liever wat meer trekkracht onder m'n kont. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 17:06 |
Hmmja dacht al zoiets eigenlijk. Denk niet dat ik dat zou overleven. ![]() Vind juist die tussensprintmogelijkheden fijn...van 80-120 of van 120-140 e.d. En gewoon beetje elasticiteit in de motor. | |
Tha_Duck | maandag 30 april 2012 @ 17:10 |
Mis ik nu de gouden tip: ga af op je gevoel! Heb je geen goed gevoel bij een auto, verkoper, plek, whatever doe het dan gewoon NIET. De techniek kan je nooit helemaal zeker van zijn, vandaag kan een auto het prima doen en morgen kan de koppakking scheuren of je distributieriem er de brui aan geven. Ik vind het het bijvoorbeeld heel belangrijk of een garage mij de auto direct meegeeft voor een proefrit of dat ze allerlei voorwaarden stellen, en hoe de handdruk van de verkoper is los van de techniek. Let ook heel goed op bedrijven die je eerst een koopovereenkomst willen laten sluiten voordat je een proefrit mag maken of de auto in daglicht mag zien. Geen zuivere koffie en het beste is gewoon vertrekken. | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 17:11 |
Kun je je geen buil aan vallen, vrij grote kans dat dat een nette auto is. Als je echt zekerheid wil kun je ook doorzoeken naar eentje met onderhoudsboekjes, maar deze had wel weer die kleur waar je naar zoekt. De eerste ook, ongeveer dan. ![]() Inderdaad, betrouwbare techniek. Geen snelwegridder verder natuurlijk, maar de 1.3 / 1.4 komt eigenlijk nooit wat tekort. Allround een prima karretje als je geen bakken ruimte en comfort nodig hebt. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 17:11 |
De witte van 2004? | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 17:13 |
die alto vind ik nogaltijd een prachtauto, Die twingo,is te oud,en de Clio, mmn de alto is beter | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 17:14 |
Absoluut mee eens. Hetzelfde geldt voor particuliere verkopers, en het scheelt dat je vaak al een beetje aan de advertentie kunt zien met wat voor iemand je te maken hebt. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 17:15 |
Pracht in de zin van goed of pracht in de zin van mooi? | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 17:16 |
Nee, deze: http://link.marktplaats.nl/543249251 Je bent gek als je een goede Micra K12 voor ¤2500 denkt te kunnen kopen, dat ding heeft dan ook een tik in de motor. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 17:16 |
goed, pracht noem ik een Mercedes e-klasse ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 17:17 |
Die is ook mooi ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 17:18 |
Ik vind zo'n Micra op een of andere manier toch wat volwassener overkomen. Meer 'auto' ofzo. Da's wel beter idd. Maar nog geen pracht imo...maar da's persoonlijk ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 17:27 |
Suzuki maakte tussen pakweg 1995 en 2005 (met de komst van de 'Mini' Swift) bijna geen auto's die voor het westen bedoeld waren, je ziet aan van die hoekige blikjes als de Alto gewoon dat ze in India en andere landen uit die hoek thuishoren (wat dan ook de grootste markt voor Suzuki is). De Micra K11 was in z'n laatste jaren natuurlijk ook verre van modern meer, maar zoals je zegt, toch nog wat meer auto. Het model had nog steeds een best wel speelse vormgeving, vervolgens werd dat nog opgeleukt met een beetje chroom, airco en toerenteller erbij, gekleurd interieur, dat soort dingen. Met zo'n late uitvoering kun je nog prima rondrijden in alle jaargetijden. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 17:30 |
Ja dat bedoel ik inderdaad. Die Alto is echt zo'n Kei Car achtig ding. Sowieso ben ik van mening dat veel Aziatische auto's niet echt goed oud worden zegmaar. Maar late K11's zijn nog niet echt over hun houdbaarheidsdatum. Vind ik overigens van die eerdere Micra's (zonder het chroom e.d.) en het model daarvoor wel. | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 17:44 |
Op zich wel mee eens, al geldt dat soms ook voor westerse auto's, zoals Fords van rond 2000 met die New Edge ontwerptaal, binnen tien jaar com-pleet verouderd. Geef mij liever maar een Almera dan een Focus wat uiterlijk betreft. | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 17:49 |
In principe is de wereld van een auto kopen een complex doolhof, vind ik. Mijn hoofd tolt en duizelt nog steeds een beetje na van alle auto's die ik alleen vandaag al heb gezien. Ik heb in elk geval veel stof om over na te denken! | |
Tha_Duck | maandag 30 april 2012 @ 17:50 |
Maak eerst is een keus uit merk/type. Zoekt een stuk eenvoudiger ![]() Laatst een hele leuke Saxo automaat voor mijn vrouw gekocht. Eerst gekeken wat we wilden, en toen was het even zoeken waar we het konden halen. | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 17:55 |
Hehe, zo bekend dit. Sowieso, iedereen die hier om advies komt vragen wordt binnen no-time doodgegooid met auto's (die ze bovendien niet kennen) en al die mensen vinden hun eigen advies natuurlijk het beste. Zie er maar een touw aan vast te knopen, erg verwarrend. ![]() En ja, tenzij je gewoon maar een gok neemt (doen zat mensen, soms krijgen ze daar spijt van) is een auto kopen zeker voor de leek een doolhof zonder einde. Veel keus, veel haken en ogen. Het zou al een hoop schelen als er alleen maar eerlijke verkopers bestonden en alleen maar deugdelijke occasions. | |
Fer | maandag 30 april 2012 @ 18:03 |
Bedenk dat de meeste auto's die je zult bekijken 8 tot 10 jaar of ouder zullen zijn. Bedenk ook dat de veel mensen hun auto inruilen voordat er grote onderhoudskosten aan zitten te komen. Onder de 4000¤ krijg je vaak geen garantie en krijg je die wel dan is het hooguit 6 maanden. Dus bij de eertvolgende beurt volgend jaar krijg je het achterstallig onderhoud voor je kiezen. Calculeer dit in bij je aankoopkosten. Ik weet niet hoelang je hebt gespaard voor de 2500¤ maar probeer zeker 1000¤ klaar te leggen voor de eerstkomende onderhoudspunten, dan kan het altijd meevallen en kun je bepaalde dingen gelijk goed laten doen zodat er voorlopig vanaf bent. Zoek je gewoon een betrouwbare auto en maakt het niet zoveel uit hoe ze eruit zien. Hyundai Getz of Excel of de Micra K11 (92-2002) model. De meesten vinden het geen mooie auto's helaas. Mijn vriendin koos een getz omdat ze het een leuk prettig rijdend autootje vond, nu blijkt ie jaren later echt geen drol aan onderhoud te kosten, een verademing vergeleken met haar vorige, een Clio. | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 18:05 |
de basis is vrij simpel - hoe lichter de auto hoe goedkoper in onderhoud / dagelijks gebruik. japanse maak = degelijk (alleen worden veel japanse merken niet meer in japan gemaakt). alfa = wegblijven. sportieve tweedehands = wegblijven. auto's van particulier: iemand die hem meer dan een paar jaar heeft gereden en alle dealerstempels heeft krijgt kudos. iemand die hem minder dan 2 maanden op zijn naam heeft zien we niet. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 18:06 |
Een hyundai i10... | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 18:09 |
De Getz is heel ondergewaardeerd. Geen pracht om te zien (en te horen, wat een naam) (trouwens wel 10x mooier dan een Atos) maar wel erg degelijk, vanaf 1.3 goed van z'n plek te krijgen en zuinig. http://link.marktplaats.nl/552458475 Dit is toch alleszins redelijk te noemen voor wat je krijgt. [ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 30-04-2012 18:23:36 ] | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 19:18 |
Mag geen van beide ook? ![]() Hou eens op met je Alfa hetze. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 19:18 |
Getz klinkt beter dan Alto/Agila etc imo ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 19:26 |
Ik kan het alleen niet laten om het in het Nederlands te lezen, snap je? ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 19:27 |
Ohzooo ja dan snap ik het ja. ![]() Het klinkt dan zelfs bijna een beetje fout ofzo ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 19:27 |
alfa is gewoon electronisch een ramp. de dieselblokken zijn wel ok ja, de rest is gewoon niet al te degelijk. | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 19:34 |
Alfa auto's zijn over het algemeen wel relatief goedkoop in aanschaf, toch? | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 19:36 |
Afgetrapte goedkope Alfa's zijn wel echt een no-go. Alfa's zijn imo prima auto's maar dan moeten ze wel goed onderhouden zijn. Dat is dan vaak niet meer het geval. En ik zou een Alfa je ook niet direct aanraden gezien je eisenpakket als eerste auto. Onderhoud is ook redelijk prijzig among other things. | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 19:38 |
true ze schrijven erg rap af. | |
Fer | maandag 30 april 2012 @ 19:38 |
Alfa's omdat je een liefhebber bent. Je bent aangetrokken tot het design, de emotie en het rijgedrag. Alfa's maken de autocoureur in je wakker en laten je hart sneller kloppen. Ik ben helemaal geen fan, maar ook ik ga gewoon harder rijden als ik een alfa onder me kont heb. Maar als je een koude berekenende keuze maak koop je geen alfa. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 19:41 |
Je hebt ook nieuwe auto's voor een 2500euro, wij proberen,een eigen goedkope, auto te ontwerpen | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 19:43 |
Wat als voordeel heeft dat als je er een wilt je voor relatief weinig geld een heel mooi exemplaar koopt itt een Honda oid. | |
Fer | maandag 30 april 2012 @ 19:45 |
Als je de goedkoopste bakken pakt, Pixo of Alto oid airbags enzo verwijderd. Hier en daar het staal weglaat of goedkopere materialen gebruikt en een simpele jaren 80 motor monteert zonder kat kom je zonder belastingen al aardig in die richting. | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 19:45 |
Tweedehands inderdaad, doordat nog steeds het stigma heerst dat het onbetrouwbare auto's zijn (dat is niet meer zo, zeker de laatste vijf jaar en eigenlijk al sinds eind jaren '90). Hoge afschrijving dus. Vervelend als je een nieuwe hebt. Als je het echter aandurft heb je daardoor als occasion aan een Alfa Romeo heel veel auto voor weinig geld, want ze zijn errug mooi, altijd goed uitgerust en ze rijden subliem. Wel een beetje dorstig tot de huidige generatie turbomotors verscheen, maar tegelijk waren die oude krachtbronnen wel weer heel mooi en soepel lopend. Het zijn kortgezegd emotie-auto's, bedoeld voor degene die in het huidige tijdperk van inwisselbaar blik een auto wil waar echt nog een eigen karakter aan zit. In basis betrouwbaar of niet, ze zijn en blijven wel bovengemiddeld gevoelig voor losjes bijgehouden onderhoud (niet dat dat uniek is, BMW heeft dit ook) en Alfa-onderhoud is een tikje aan de prijs, vrij dure onderdelen. Daarom kun je als beginner met weinig geld beter geen Alfa nemen en eerder zoiets als een Nissan Micra, maar zodra je je iets meer kunt veroorloven heb je er op zich prima auto's aan. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 19:46 |
Neem een Tata Nano super auto ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 19:47 |
Zo'n 159 of 166 is natuurlijk gewoon machtig mooi. En het Alfa V6 geluid is subliem. Maar wat ik hierboven ook al zei...voor TS is het gezien haar budget en kennis een no-go. ![]() En ja mijn auto hart bloedt als ik dit typ ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 19:51 |
Mijn eerste auto'tje was een chineens, mijn ouders hadden er eerst al 10 jaar mee gereden later ik ook, Hij heeft het toch een 12,5jaar uitgehouden zonder één probleem ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 19:53 |
Tja mijn hart gaat echt nooit sneller kloppen van Aziatische auto's. Zal er ook nooit een kopen. Wat reed je dan eigenlijk? Er zijn eigenlijk geen Chinese merken toch behalve Landwind? Neem niet aan dat dat het was. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 19:57 |
tja, het merk weet ik eigenlijk niet meer, het was erder als bedrijfswagen,maar was er toch tevreden van...zo een beetje de stijl van een Tata Nano | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 19:59 |
in het rijtje suzuki daihatsu toyota hyundai | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 19:59 |
Oke. Nja mijn dingen zijn het niet. Zou er dan ook nooit tevreden over kunnen zijn ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 20:02 |
De laatste jaren,diende hij maar voor te slopen, hij heeft ons toch maar 6000 euro gekost ![]() Nu ga ik misschien een Volvo V50 1.6 kopen goede keuze? | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 20:02 |
Daihatsu ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 20:08 |
Die eerste! dat was hem | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:10 |
Daihatsu is Japans niet Chinees ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:10 |
leuke scheurijzertjes voor in de stad ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 20:12 |
Tja, van Azie hé, voor mij zijn alle jappaners ook chineesen ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 20:13 |
Wat mij pijn doet is dat we na reeds lang wachten nog steeds tot 2013 hebben totdat ze eindelijk dit monstertje in de showroom zetten: ![]() Ooit... dit... mijn oprit... argh! | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:14 |
nice ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:16 |
Op den snelweg is het wel een heel stuk minder Das ook niet aardig ![]() Da's inderdaad fraai. Hoewel ik liever Maserati zou rijden dan. Wat mij nog veel meer pijn doet is dat doorgeschoten gedownsize ![]() ![]() ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 20:17 |
En relatief betaalbaar, prijs gaat vergelijkbaar worden met een Lotus Elise (waar ie toch al veel van wegheeft, inclusief middenmotor en extreem laag gewicht, maar dan wel mooier!). Hier ook weer. Oorspronkelijk zou de 1.75 turbo uit de Giulietta QV erin komen, nu wordt het een nieuw ontworpen 1.8 maar nog steeds met vier cylinders en een turbo. Ach ja, voordeel is wel dat het gewicht laag blijft, en misschien weten ze er wel een lekkere sound uit te halen. | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:17 |
economische crisis gecombineerd met een oliecrisis. tada! alles moet zuinig(er) | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:18 |
ow ben wel erg benieuwd ![]() ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:19 |
Ik weet wel dat dat de gedachte is maar ik ben het er gewoon niet mee eens ![]() ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:19 |
Ik vind 'm voor de heb net als de Elise teveel sport en te weinig GT. ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:20 |
nou de auto's zijn wel erg groot gegroeid afgelopen 20 jaar, veel meer de kant van amerika op. van mij persoonlijk mag het wel weer wat kleiner allemaal. | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:20 |
ik denk dat deze lekkerder normaal rijdt dan de elise. elise is echt voor erbij of je moet die hard spelen ![]() | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 20:21 |
Nou even van Ts haar vraag: Ik vind de alto nog altijd het best ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:24 |
Van mij niet. Er zijn zat kleine auto's met dito motoren voor mensen die dat leuk vinden. Laat er dan ook genoeg leuke grotere auto's zijn met dito motoren voor de mensen die dàt leuk vinden. De Elise is idd echt voor erbij en deze zal misschien beter rijden maar ik vind de styling/formaat nog steeds teveel sport en niet genoeg GT. | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:28 |
grote auto's zijn er nog genoeg toch? alfa heeft altijd wat kleinere scheurijzertjes gehad. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 20:29 |
De nieuwe peugot 208 <3 | |
Skaai | maandag 30 april 2012 @ 20:31 |
Ik heb mijnes half december gekocht en ik zit al op 700 ![]() ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:31 |
Die zijn er ook wel. Maar het is jammer dat er ook daar veel gedownsized wordt op motorisch gebied. Bijvoorbeeld 4cylinder diesels in een 5serie. Of 4cylinder benzinemotoren in een Jaguar. Vind ik gewoon zonde. De Alfa GT vond ik wel een mooie sportauto. Omdat die meer GT was. | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:32 |
ow zo. ja is de nieuwe trend wel idd. kleine motoren met turbo erop. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:33 |
Ja dat bedoelde ik. En daar bloedt mijn auto hart van ![]() ![]() ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 20:35 |
Nu rest de vraag: ga ik 'm kopen in dat matte rood of Fluid Metal? ![]() ![]() ![]() Zulke geniale kleuren allebei, zeer bijzonder. Sorry voor de topickaap. ![]() | |
Skaai | maandag 30 april 2012 @ 20:36 |
Ik denk dat deze auto's wel binnen het budget van de TS passen. Op schaalmodel. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:37 |
Fluid Metal sowieso^^ Ik wil een XJ Supersport nieuw ![]() ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:37 |
rood. omdat. passie. ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 20:40 |
Zo, enthousiasme over een Alfa. Ben je niet bang dat ie kapotgaat zodra je over een drempel rijdt? ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:40 |
jawel. daarom zou ik hem ook niet zo rap kopen. maar mooi zijn ze ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:42 |
Hee maar even jongens...zullen we nu kappen en gewoon weer TS gaan helpen? ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 20:44 |
Jah. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:45 |
Zou een Opel Corsa trouwens niks voor TS zijn? | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 20:45 |
http://auto.marktplaats.n(...)0-ga-2002-zwart.html zoiets iets boven budget maar dat krijg je er vast wel af ![]() | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 20:47 |
Acceleratie 0-100: 0,0 sec Kopen die shit! ![]() | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:50 |
zoiets? http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/corsa/8795188 | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 20:55 |
Misschien een Ford fiesta? | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:57 |
Maar dan wel met Zetec motor.... Niet die Kent museumstukken. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 20:59 |
Een opa Angila,maar dan heb je wel precies,het gevoel van een blikauto | |
Kriegel | maandag 30 april 2012 @ 20:59 |
http://link.marktplaats.nl/547126066 Dit eerder. Een naaimachine van 1000cc met twee ton erop vertrouw ik niet zomaar. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 21:00 |
Klopt..kom je beter mee e.d. Maar zo'n Corsa vind ik dan wel een redelijk keus in dat segment. Zeker dat model oogt nog steeds wel fris vind ik. | |
beverstraat | maandag 30 april 2012 @ 21:06 |
Daewoo Kalos 1.4. Bouwjaar 2002, aantal km : 148000 | |
Hersenspinseltje | maandag 30 april 2012 @ 23:51 |
Oh. My. God. http://auto.marktplaats.n(...)vp7Nd&fta_ind=3&fs=1 | |
Kriegel | dinsdag 1 mei 2012 @ 00:30 |
Da's wel een diesel hè, reken erop dat je dan flink wat moet rijden om de hogere wegenbelasting eruit te slepen. Is deze niks? http://link.marktplaats.nl/555234695 Iets boven budget maar wel helemaal netjes onderhouden (dus de komende tijd waarschijnlijk geen grote kosten meer), mooie km-stand en pas twee eigenaren gehad, een derde als je het bedrijf meetelt. Dat zijn allemaal voordelen die zo'n prijsverschil het wel waard kunnen maken, dit lijkt me een prima Corsa. Jammer trouwens dat zo weinig een airco hebben, met het oog op de naderende zomer. Die donkerblauwe die ik eerder poste heeft het wel, maar ik moet toegeven dat dat smurfenblauw waar je zo op kickt beter smoelt op die auto. [ Bericht 4% gewijzigd door Kriegel op 01-05-2012 00:44:13 ] | |
Biogarde | dinsdag 1 mei 2012 @ 09:01 |
Wat is flink? Bij 20k per jaar al rete interessant. Zeker in die gewichtsklasse. | |
H-D | dinsdag 1 mei 2012 @ 10:12 |
Eerst maar afwachten hoeveel TS gaat rijden. Op een of andere manier krijg ik niet de indruk dat TS van plan is 20k per jaar te gaan rijden. | |
Fritessaus | dinsdag 1 mei 2012 @ 11:50 |
Corsa C is cool, heb er zelf ook een. Maar het is geen auto zonder kwaaltjes dus let goed op: - roest onder de motorkap, aan het randje aan de voorzijde van de auto. Is niet ernstig, maar wordt wel lelijk als dat naar de buitenkant trekt. - tellerunit wil nog wel eens raar doen als de connector niet is aangepast in het verleden, dat levert problemen op als niet willen starten en tijdens het rijden dat alle tellers uitvallen - de auto wil bij kou soms flink kraken, dit is verder niet zo erg maar kan even schrikken zijn als je hem net hebt ![]() - let er op dat schakelen goed gaat, het originele schakelmechanisme van deze auto's is niet zo best. Nu schakelen Corsa C's af en toe vrij lomp en hakerig, dat is vrij normaal. Maar als hij met geen mogelijkheid of heel moeilijk in een versnelling wil dan zit er een nieuw mechanisme aan te komen. Verder zijn elektronische storingen bij Corsa C's ook niet heel vreemd, de ECU en de startblokkering zijn gevoelig (en de tellerunit zoals uitgelegd hier boven). Uiteraard heeft niet iedereen hier last van, maar het kan je altijd overkomen. | |
Kriegel | dinsdag 1 mei 2012 @ 11:50 |
Is zeker zo, het verschil valt in die gewichtsklasse nog wel mee, maar ook 20.000 is al best wat rijden hoor. Net als H-D krijg ik die indruk niet echt, anders suggereer je zelf ook geen Twingo e.d. | |
ellevehC86 | dinsdag 1 mei 2012 @ 13:40 |
Allemaal stomme auto's gewoon kopen, geef 2750 en vraag om een volle tank http://link.marktplaats.nl/554719872 | |
GX3 | dinsdag 1 mei 2012 @ 13:42 |
Geef 50 cent en vraag om een volle tankwagen ![]() | |
ellevehC86 | dinsdag 1 mei 2012 @ 13:45 |
![]() | |
Kriegel | dinsdag 1 mei 2012 @ 13:45 |
Mooie lak. | |
ellevehC86 | dinsdag 1 mei 2012 @ 14:30 |
Nou.... vooruit dan Met pimpvelgen KOPEN! http://link.marktplaats.nl/554175655 KOPEN!!! http://link.marktplaats.nl/547437012 KOPEN! http://link.marktplaats.nl/551131546 kutgezeik met corsa's, skoda's en andere kutzooi ook....... | |
Hersenspinseltje | dinsdag 1 mei 2012 @ 14:35 |
Ik denk niet dat ik aan de 20000 kilometer per jaar ga komen. Een benzine-auto lijkt me in dat opzicht dus een betere optie. Loont een diesel-auto zich pas echt als je boven de 20000 kilometers zit? En is alleen de wegenbelasting als je op diesel rijdt een stukje duurder of zijn er ook nog andere dingen die bij een benzine of diesel qua kosten verschillend zijn? En merk je qua besturing van de auto duidelijk verschil wat betreft benzine of diesel? En zo ja, waarin precies? | |
Daeron | dinsdag 1 mei 2012 @ 14:47 |
Diesel is pas écht interessant boven de 30-40k km per jaar. Mensen vergeten het vaak duurdere onderhoud, meeste diesels binnen dat budget hebben vaak een turbo die tegen het einde van zijn leven aan loopt, de kosten van een nieuwe turbo zit vaak op de helft van je huidige budget. Daarnaast, met de huidige stijgende prijzen wordt de verhouding diesel-benzine steeds minder gunstig voor dieselrijders. LPG is momenteel the way to go als je goedkoop wil rijden vanaf 20k km per jaar. Ik zou lekker een leuk benzine of lpg bakje uitzoeken waarvan de motor nog lekker lang mee kan. Op de overige onderdelen ga je toch binnen een paar jaar onderhoud krijgen, dus calculeer dat vast mee in de totale kosten van je auto. | |
thenxero | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:17 |
De koppeling is wat anders. Waarschijnlijk heb je gelest in een dieselauto. Bij een benzine-auto is de koppeling wat gevoeliger, maar daar wen je zo aan. | |
H-D | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:40 |
Koop maar gewoon een benzine auto. Veel voordeliger voor je ![]() Heb je al iets meer een voorkeur qua merk/model of nog niet? | |
Hersenspinseltje | dinsdag 1 mei 2012 @ 15:51 |
Qua merk en type blijf ik toch kijken naar de Peugot 206 en de Renault Clio, maar dan deze versie. Dat is overigens puur gebaseerd op gevoel, en wat minder op ratio. ![]() Als ik puur op verstand moet redeneren, lijkt een oude Fiat Panda me wel iets. Kost volgens mij geen drol wat betreft verbruik en wegenbelasting. | |
Hersenspinseltje | dinsdag 1 mei 2012 @ 16:49 |
Een Daewoo Matiz autootje kost ook bijna geen drol, als ik Marktplaats moet geloven. http://auto.marktplaats.n(...)Ide0&fta_ind=10&fs=1 http://auto.marktplaats.n(...)3D%3D&fta_ind=3&fs=1 .. En zo staan er nog meer op. | |
Kriegel | dinsdag 1 mei 2012 @ 17:00 |
Kost niks, is ook niks. ![]() Als het ook zonder die specifieke kleur mag zou je naar deze moeten gaan kijken: http://www.autopuntvanherpen.nl/occasion.aspx?id=293564 | |
Kriegel | dinsdag 1 mei 2012 @ 17:05 |
Verdomme, bedrijfspagina's altijd met dat kloterige terugsturen. Deze dus: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=200650976&asrc=fa Nou ja, keurige zaak zoals je al zag. | |
Prullenbak6 | dinsdag 1 mei 2012 @ 18:49 |
Haha deze man weet het ![]() Mijn oma heeft nog steeds haar Twingo uit 98' alles zit er op en aan. Loopt nog als een zonnetje, en heeft iets van 80k op de teller. Alleen heb ik laatst uitlaat moeten vervangen (doorgeroest), wiellagers (auto had lang stilgestaan) en de normale onderhouds routine en hij rijdt weer hartstikke mooi. (voor een boodschappen auto dan) ![]() | |
Biogarde | dinsdag 1 mei 2012 @ 19:06 |
Ja ach, het zegt geen drol eigenlijk. Ik heb 40k in een jaar gereden in een 106. | |
ellevehC86 | dinsdag 1 mei 2012 @ 19:13 |
Is dat de reden dat je nu volcontinu op fok zit? | |
Biogarde | dinsdag 1 mei 2012 @ 19:28 |
Ik denk dat je niet goed opgelet hebt kuttekop. | |
Fer | dinsdag 1 mei 2012 @ 19:38 |
En de Getz haalde in zijn 8e jaar weer vlekkeloos de APK. Onderhoud vanaf nieuw: Lekkend Achterraam (garantie) Achterklep hendel vastgeroest (garantie) 8x Olie + Filter 3x set banden 1x set blokken voor 1x Uitlaat stukje gelast 1x Remvloeistof vv 1x d-riem vv Teller staat nu op 100.000 en alles werkt verder en start en rijdt ook nog ok. Doe dat maar eens na met je Clio of 206, helaas hebben de meeste dames toch wat meer "gevoel" bij deze Europeanen. Nogmaals, belangrijkste is rekening houden dat er een grote kans is dat er binnen een jaar groot onderhoud aan zit te komen (remmen, wiellager, ontsteking, gewoon standaard dingen die stuk gaan) en calculeer dit in je budget. | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 1 mei 2012 @ 19:40 |
ze zijn ook mooier. | |
Fer | dinsdag 1 mei 2012 @ 19:48 |
Uit een ander Topique:Dit is dus het punt dat veel auto's ingeruild worden. | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 1 mei 2012 @ 19:52 |
onzin. je moet gewoon een goede auto vinden. niet afgeragd. normaal bereden. zat mensen die wat kleiners, wat groter, wat nieuwers of wat toffers willen en daar een hoop geld aan spenderen. | |
Fer | dinsdag 1 mei 2012 @ 21:19 |
Ook een netjes bereden auto slijt. Grote kans bij een oudere auto dat de remmen, delen van de wielophanging of uitlaat eraan gaan of nog ergers reeds vervangen zijn door kwikfit rommel. Punt is dat je het bijna niet kan voorkomen als je een auto voor 2500¤ koopt, daar moet ze gewoon wat geld voor opzij leggen. | |
beverstraat | dinsdag 1 mei 2012 @ 21:33 |
Koop gwn een volkswagen fox ![]() | |
Biogarde | dinsdag 1 mei 2012 @ 22:52 |
Ik heb nog steeds een zwak voor de Lupo. De GTI of de TDI. | |
Hersenspinseltje | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:18 |
En ik heb een zwak voor de Beetle. ![]() | |
H-D | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:24 |
Al kan je soms geluk hebben ![]() ![]() | |
Hersenspinseltje | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:27 |
Een ding is me wel duidelijk geworden door dit topic. Ik ga niet op eigen houtje een auto kopen. Er moet écht iemand met me mee die verstand van zaken heeft, want ik heb er werkelijk waar geen benul van. En daar plukken dealers en particulieren de vruchten van. | |
Fer | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:40 |
Of koop er 1 bij een dealer, betaal je misschien iets teveel voor. Maar over het algemeen wel goede auto's. Helaas zijn er niet zoveel dealers die iets hebben voor 2500. | |
ellevehC86 | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:56 |
Duidelijk, na mijn getroll een even wat nuttiger reactie Eigenlijk kun je bij het zoeken gewoon lekker je gang gaan, sfeer proeven bij de occasiongarages, proefrijden wanneer bewijs behaald, luisteren na de zoveelste perfecte laatste kans nu of nooit aanbieding die ze je nu weer doen, zoeken naar onvermelde onvolkomendheden en vragen waarom de verkoper deze niet vermeld na evt getoonde interesse. Wat je ook doet, zet NOOIT je handtekening onder wat dan ook, ga geen afspraken maken, kom niet met een volle portomennee aan of wat dan ook, geen deal zonder passende begeleiding. Tevens kun je je omgeving vragen of er bedrijven zijn die ex- leaseauto's verkopen, daar is meestal ook wel een +/- 4000 euro aanbieding tussen, ex leasers zijn auto's met een onderhoudshistorie, dus kun je zelf zien op welke intervallen wat voor soort onderhoud is gedaan. Het wil niet zeggen dat de auto minder vatbaar is voor onderhoud, maar wel wat je zo ongeveer kunt gaan verwachten. Vermijd merken als Peugeot (electronica), Opel (matige kwaliteit),Audi (onderdelenprijzen) En dan ben je al een heel eind verder. ![]() | |
fietsbelkonijn | woensdag 2 mei 2012 @ 00:49 |
Goed topic. Bij aankoop van mijn eerste auto had ik echt alle signalen dat het een foute auto was, genegeerd (versleten koppeling, kapotte raam, scheef versleten banden, trillend stuur, reed scheef, tikkend geluid, rare verkoper, etc. etc.) Maar toch kopen he! xd Inmiddels heb ik al tijdje geen auto meer. Ik zoek nu wel weer een auto maar sinds mijn laatste miskoop wil ik gewoon eigenlijk een gloednieuwe kopen.. | |
Kriegel | woensdag 2 mei 2012 @ 00:58 |
Ja, zo'n 205 of 106 zit me er toch tjokvol mee. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 01:04 |
Bouwjaar eis....al zal zo'n 106 dan nog wel gaan geloof ik. | |
Biogarde | woensdag 2 mei 2012 @ 01:07 |
Misschien in Oude Pekela niet nee, maar ik heb hier in een straal van 10km ruim 50 dealers en die hebben genoeg staan voor dat geld. | |
Biogarde | woensdag 2 mei 2012 @ 01:12 |
Die Eco blokken die ze voeren bij Opel sinds een jaar of 10/12 zijn goed hoor. Ben er nog nooit een tegengekomen die slecht is. En die hangen in de hele Opel range. Heb nog een Corsa B staan en die is nieuw gekocht in 2000. Puntgaaf qua uiterlijk en innerlijk (techniek). De familie reservewaggel ![]() Franse merken en Alfa zijn gevoelig voor problemen met elektronica. Maar met een 10 jaar oude Fransoos kan je niets overkomen wat niet simpel te verhelpen is. Een dashboardlampje vervangen kun je zelf. Sensoren gaan bij alle merken stuk. En des te jonger, des te meer elektronica. Krukassensoren (om maar wat te noemen) is een ander verhaal, maar die hoor je ook terug bij VW en andere merken. Een Benz roest ook. Zelfs BMW's. | |
Kriegel | woensdag 2 mei 2012 @ 01:24 |
Krukassensor, wat een ellende kan zoiets geven. ![]() Sensor twee weken terug vervangen (nu had ie afleesbaar de geest gegeven) en alles was meteen als sneeuw voor de zon verdwenen. | |
#ANONIEM | woensdag 2 mei 2012 @ 01:28 |
Beste methode is de 200 Euro auto. Met pech heb je er 3 per jaar nodig. | |
fietsbelkonijn | woensdag 2 mei 2012 @ 02:13 |
Ik merk dat er vaak wordt gezegd dat Japanse auto's betrouwbaar zijn. Maar welke Japanse auto's zijn juist af te raden? | |
ellevehC86 | woensdag 2 mei 2012 @ 02:23 |
Daihatsu (trekt zich terug uit NL) Lexus (gem. duur in onderhoud) | |
#ANONIEM | woensdag 2 mei 2012 @ 02:41 |
Na jarenlange ervaring is me gebleken dat zo goedkoop mogelijk kopen en dan doorrijden totdat het echt niet meer kan de goedkoopste manier van autorijden is. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2012 02:41:53 ] | |
beverstraat | woensdag 2 mei 2012 @ 07:15 |
[quote]![]() Goed topic. Bij aankoop van mijn eerste auto had ik echt alle signalen dat het een foute auto was, genegeerd (versleten koppeling, kapotte raam, scheef versleten banden, trillend stuur, reed scheef, tikkend geluid, rare verkoper, etc. etc.) Maar toch kopen he! xd Inmiddels heb ik al tijdje geen auto meer. Ik zoek nu wel weer een auto maar sinds mijn laatste miskoop wil ik gewoon eigenlijk een gloednieuwe kopen.. [/quote koop je een c1 0f 107 spotgoed | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 10:10 |
Er is ook geen enkele Lexus die in de eisen van TS past ![]() | |
beverstraat | woensdag 2 mei 2012 @ 16:13 |
Ik vind de niewe landwich anders ook niet min hoor | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 16:15 |
Landwind bedoel je? Die CV9? Dat is echt een prul. | |
ellevehC86 | woensdag 2 mei 2012 @ 16:36 |
ok Infinity (US Spec) ![]() | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 16:46 |
Nee sorry is het net niet voor mij. | |
Fer | woensdag 2 mei 2012 @ 19:31 |
Zeker niet de nieuwere vanaf 2000 is de Japanse kwaliteit aan het afnemen, concurentie zorgt ervoor dat ook Japanse fabrikanten goedkoper moeten produceren. Sommige jappen werken samen met Europeesche merken (Nissan, Mazda) en gebruiken hun onderdelen. Anderen laten hun auto's in Europa ontwikkelen en bouwen (Suzuki) Zelfs Toyota op hun tocht naar grootste autofabrikant maakt onderdelen goedkoper, met alle gevolgen van dien. | |
fietsbelkonijn | donderdag 3 mei 2012 @ 01:37 |
Hm dat zou kunnen maar in de top 100 (van de laatste jaren) betrouwbaarste merken/auto's scoren Japanners nog altijd beter dan Europese en Amerikaanse concurrenten. Maar goed elke auto moet je toch los staand bekijken. | |
Hersenspinseltje | vrijdag 4 mei 2012 @ 21:49 |
Is een aankoopkeuring trouwens ook een goede optie? | |
Biogarde | vrijdag 4 mei 2012 @ 21:57 |
Absoluut! Kost je bij de ANWB als niet lid 200. Maar dan weet je wel of je iets goeds koopt. En tijdens de onderhandelingen/interesse bij een dealer aangeven dat je een aankoopkeuring laat doen. Zijn reactie zegt dan genoeg. | |
H-D | vrijdag 4 mei 2012 @ 21:59 |
Idd. Als ie terughoudend is en iets zegt als 'ik verzeker u dat ie goed is' weet je dat je voorzichtig moet zijn. | |
beverstraat | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:03 |
http://auto.marktplaats.n(...)D%3D&fta_ind=20&fs=1 | |
beverstraat | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:06 |
Dit word hem ![]() http://auto.marktplaats.n(...)3D%3D&fta_ind=8&fs=1 | |
H-D | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:11 |
Geen boekjes? ![]() | |
Hersenspinseltje | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:15 |
Nee, een Daewoo Matiz wordt het pertinent niet. Ik vind ze zo minuscuul, en het lijken net invalidewagentjes, als je het mij vraagt. Bovendien vraag ik me af hoe goed de wegenligging nog is op het moment dat er een kleine storm om het hoekje komt kijken. | |
Hersenspinseltje | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:19 |
* Hersenspinseltje schrijft 'aankoopkeuring' in haar notitieboekje. * Als ik tijdens de onderhandelingen aangeef dat ik een aankoopkeuring laat doen, denk ik ook dat bluffende dealers snel terug zullen krabbelen op het moment dat ze weten dat er iets aan de auto mankeert. Prima trucage ook, lijkt me! Kun je een aankoopkeuring bij elke garage laten doen? En hoe gaat zoiets in zijn werk? Ik bedoel, je bent met een dealer aan 't onderhandelen over een bepaalde auto. En dan? | |
beverstraat | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:40 |
Heb je een notieboekje? leuk ![]() | |
Hersenspinseltje | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:49 |
Lieve Beverstraat. Je laat mijn hoofd tollen met al die variërende merknamen en types! ![]() ![]() | |
beverstraat | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:51 |
tja dit is het liefste wat ik ik men leven doe,auto zoeken en kopen ![]() | |
Mercer | vrijdag 4 mei 2012 @ 23:09 |
Particulier, dat is goedkoper. En je hebt veelal iemand voor je die net zoveel van auto's weet als jijzelf. Ook een voordeel. [ Bericht 9% gewijzigd door Mercer op 04-05-2012 23:20:45 ] | |
Kriegel | zaterdag 5 mei 2012 @ 01:39 |
Een aankoopkeuring hoeft echt niet bij de ANWB, zoek gewoon een fatsoenlijke garage op, vraag of ze tijd hebben en het kost je slechts 100 euro in plaats van 200. | |
Hersenspinseltje | zaterdag 5 mei 2012 @ 01:42 |
Dat hoeft niet per definitie positief uit te pakken.. | |
Fer | zaterdag 5 mei 2012 @ 09:37 |
Genoeg handelaren die zich voordoen als particulier en gewoon iedere keer 1 autootje te koop hebben. Maar als je een beetje normaal bent, verkoop je je wrak niet particulier maar poets je ff de buitenkant en zuig de binnenkant en ruilt hem in. | |
Ronald_ | zaterdag 5 mei 2012 @ 13:20 |
Als je zonder inruil komt is er bij een merkgarage ook wel te onderhandelen. En qua merk kan je ook eens naar een vw polo ofzo kijken. |