Ik ben tussen al m'n chemos door al een paar keer naar het buitenland geweestquote:Op maandag 9 juli 2012 17:41 schreef MarMar het volgende:
Laatste loodjes zijn altijd het zwaarst TC, ongelovelijk cliché maar wel waar. Dat je eea te verwerken hebt lijkt me ook niet meer dan logisch en jah, je lijf kan goed reageren op gedachte aan door misselijkheid.. dat kan al als je aan bepaald eten denkt, dus laat staan aan die rottige chemo's.
En inderdaad, we leven nog![]()
Dat van die lorazepam zou ik wel even in overleg doen..
Misschien alvast een beetje aftellen naar de laatste chemo en iets fijns voor jezelf plannen voor een tijdje daarna? Weekendje weg of iets?
Niet doenquote:
Ja maar net stukkie met Baloe gelopen, amper pijnquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Niet doenD.w.z. niet twijfelen, wel opereren.
13 aug.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:01 schreef MarMar het volgende:
Heb je al een datum dan? Gewoon even aanzien hoe het gaat de komende tijd en als het vanaf nu echt beter blijft gaan overleggen met je arts, misschien dan de datum een beetje uitstellen zodat je zeker weet wat het doet.
Zou wel helemaal fijn zijn als het nu vanzelf weer beter gaat natuurlijk!
Dat dacht ik dus ook.quote:
Nee, staat al vast iddquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:45 schreef MarMar het volgende:
Slim planIk dacht dat de 13e nog een voorlopige datum was, maar al vast dus. Da's nog een maand, lijkt me dat je tegen die tijd wel zicht hebt op of de situatie blijvend verbetert.
Ik duim iig voor je!
Ik weet niet waar je woont maar OptimalCare in Rotterdam heeft een wachtlijst van een paar dagen én contracten met verscheidene verzekeraars.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:32 schreef MarMar het volgende:
Het goede nieuws: ik mag extra prikken, dok kijkt ter plekke wat nodig is.
Minder nieuws: het kan echt niet eerder dan over een maand en ik kom nu al amper de dag door, niet te harden, zelfs met de max. dosering pijnstillers is het niet te doen zonder dat de tranen me om de haverklap in de ogen springen van de pijn.
Korte samenvatting: kutzooi.
Ik mag niet eerder vanwege alle medicatie die ze elke keer mee inspuiten, daar zit een minimum tijd tussen en die heb ik nog niet volgemaakt sinds de vorigequote:Op maandag 16 juli 2012 17:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont maar OptimalCare in Rotterdam heeft een wachtlijst van een paar dagen én contracten met verscheidene verzekeraars.
Misschien de moeite waard om eens uit te zoeken?
Zo kan het ook niet verder natuurlijk...
Ja nou ja, problemen met leidinggevende die mij 2 dagen per week op het werk wil hebben. Huisarts en orthopeed zeggen nee (zie topic in WGR). Dus ik vraag me af in hoeverre de bedrijfsarts daar tegenin kan gaan.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:03 schreef MarMar het volgende:
Variërend van "dat kunt u helemaal niet hebben op uw leeftijd" tot "als u hier hebt kunnen komen, kunt u ook gewoon naar uw werk" Rewimo...
Ik ben geen fan van bedrijfsartsen over het algemeen.
Goed slapen helpt zeker om overdag alles beter aan te kunnen. Ik heb ook gekozen voor 's nachts een slaapmiddel plus extra pijnstilling. Daarmee slaap ik beter (nog steeds niet goed, laat staan zonder pijn en onderbrekingen, maar nog altijd beter). Dus ben ik wat minder moe en trek ik het overdag ook beter.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:30 schreef MarMar het volgende:
Oxy gaat van 2 x 1 naar 3 x 2 per dag, rest gaat max (naproxen, paracetamol) en dok heeft temazepam voorgeschreven zodat ik ook wat kan slapen.
Dat slapen gaat me enorm helpen met overdag de pijn wat beter aan te kunnen denk ik, ik kijk in elk geval uit naar vannacht.
Maakt het verschil dat ze daar niet alleen met medicatie werken maar zoals bij mij zenuwen blokkeren door te verschroeien?quote:Op maandag 16 juli 2012 17:49 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik mag niet eerder vanwege alle medicatie die ze elke keer mee inspuiten, daar zit een minimum tijd tussen en die heb ik nog niet volgemaakt sinds de vorige
Wel eens meegemaakt idd maar heeft nooit moeilijkheden opgeleverd.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:51 schreef Rewimo het volgende:
Wat rot voor je MarMarSterkte!
Hebben jullie weleens problemen gehad met de bedrijfsarts? In de zin van: bedrijfsarts zegt wat anders dan behandelend arts?
Oeps....quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:41 schreef Rewimo het volgende:
O, de orthopeed zei letterlijk: we proberen op dit moment je heup te redden
Mja, naar het schijnt zou dat plan om mij twee dagen op locatie te laten werken in overleg met de bedrijfsarts zijn gemaakt. Die heeft mij echter alleen één keer telefonisch gesproken en nog geen operatieverslag o.i.d. onder ogen gehad. Ik heb vierdegraads artrose (zwaarste vorm) dus mijn heup is helemaal stuk. Er is nu een laatste wanhoopspoging gaande om nieuw kraakbeen te kweken, dat zeer zeer kwetsbaar is. Een beetje bedrijfsarts moet dan toch wel snappen dat op locatie werken (op 1 uur enkele reis) niet bepaald bevorderlijk is voor mijn herstel. En dat terwijl ik prima, zonder extra belasting, thuis kan werken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:43 schreef vannelle het volgende:
Wel eens meegemaakt idd maar heeft nooit moeilijkheden opgeleverd.
Ik werkte op therapeutische basis veel minder dan de bedrijfsarts wilde en uiteraard kreeg ik daar commentaar op.
Toen ik uitlegde dat de "echte" arts adhv onderzoeken een veel beter beeld heeft dan iemand die alleen maar een gesprek voert en in mijn ogen zinloze onderzoekjes uitvoert was het al goed.
Momenteel mág ik niet eens werken van de bedrijfsarts, ik geloof dat het eindelijk tot hem doordringt.
Ook dat doen ze bij mij, dan nog krijg je shizzle ingespoten. Ik krijg er in elk geval altijd behoorlijke prednisonshots bij, maar dat zal per persoon wel anders zijn?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maakt het verschil dat ze daar niet alleen met medicatie werken maar zoals bij mij zenuwen blokkeren door te verschroeien?
Dat klinkt niet echt veelbelovendquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:41 schreef Rewimo het volgende:
O, de orthopeed zei letterlijk: we proberen op dit moment je heup te redden
Misschien kan je je arts vragen om je bedrijfsarts te bellen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mja, naar het schijnt zou dat plan om mij twee dagen op locatie te laten werken in overleg met de bedrijfsarts zijn gemaakt. Die heeft mij echter alleen één keer telefonisch gesproken en nog geen operatieverslag o.i.d. onder ogen gehad. Ik heb vierdegraads artrose (zwaarste vorm) dus mijn heup is helemaal stuk. Er is nu een laatste wanhoopspoging gaande om nieuw kraakbeen te kweken, dat zeer zeer kwetsbaar is. Een beetje bedrijfsarts moet dan toch wel snappen dat op locatie werken (op 1 uur enkele reis) niet bepaald bevorderlijk is voor mijn herstel. En dat terwijl ik prima, zonder extra belasting, thuis kan werken.
Neuh, ik doe het andersom: ik laat de bedrijfsarts wel met de orthopeed contact opnemen. Dat heeft de ortho ook gezegd.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:00 schreef MarMar het volgende:
Misschien kan je je arts vragen om je bedrijfsarts te bellen?
Ik krijg alleen maar tijdelijke verdoving voor ze gaan schroeien, geen langwerkende medicatie iig.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:59 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ook dat doen ze bij mij, dan nog krijg je shizzle ingespoten. Ik krijg er in elk geval altijd behoorlijke prednisonshots bij, maar dat zal per persoon wel anders zijn?
Dat zal een verschil zijn dan, ik krijg na de behandeling nog 2 injecties als toetje.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik krijg alleen maar tijdelijke verdoving voor ze gaan schroeien, geen langwerkende medicatie iig.
Hoe bevalt de tema?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:30 schreef MarMar het volgende:
Oxy gaat van 2 x 1 naar 3 x 2 per dag, rest gaat max (naproxen, paracetamol) en dok heeft temazepam voorgeschreven zodat ik ook wat kan slapen.
Dat slapen gaat me enorm helpen met overdag de pijn wat beter aan te kunnen denk ik, ik kijk in elk geval uit naar vannacht.
Ik heb geslapen als een blok en ga de rest van de dag niet echt wakker wordenquote:Op woensdag 18 juli 2012 09:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoe bevalt de tema?
Je kan vragen of je de oxy mag inruilen voor butranspleisters oid. Zou sterker moeten zijn. Heb het ook. Is ook sterker, ik ga er alleen onwijs van kotsen. Ook van oxy trouwens
Jeuzus, die naproxen is niet zo best voor je maag iddquote:Op woensdag 18 juli 2012 09:58 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik heb geslapen als een blok en ga de rest van de dag niet echt wakker worden
Momenteel zit ik op 30 mg oxy per dag + 1000 mg naproxen + een handvol paracetamol, dat doet genoeg.. alsin: ik ben een zombiemaar da's voor nu wel even goed.
Idd ook last van maag, dus omeprazol en als het echt niet gaat heb ik nog primperan paraat liggen.
Ik ben allergisch voor die pleisters
De neusspray ervan is gemakkelijker!quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jeuzus, die naproxen is niet zo best voor je maag idd![]()
Allergisch voor die pleisters hoor ik vaker![]()
Je kan altijd als het echt echt echt echt echt niet gaat vragen om Fentanyl Lolly's
Ik ben met deze cocktail en dan snachts nog de pammen behoorlijk onder zeilquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jeuzus, die naproxen is niet zo best voor je maag idd![]()
Allergisch voor die pleisters hoor ik vaker![]()
Je kan altijd als het echt echt echt echt echt niet gaat vragen om Fentanyl Lolly's
Dat had ik bij mijn eerste keer kanker ook. De behandelingen waren klaar en ik stapte in een zwart gat.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:16 schreef TC_Artemis het volgende:
Dinsdag laatste chemo alweer, time flies. Ik wordt wel nabehandeld gelukkig met mentale en lichamelijke ondersteuning. Eng om straks niet meer naar het ziekenhuis te moeten.
Fijn dat je begeleiding krijgt, het lijkt me inderdaad heel vreemd om ineens geen behandelingen meer te "moeten". Sterkte dinsdag!quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:16 schreef TC_Artemis het volgende:
Dinsdag laatste chemo alweer, time flies. Ik wordt wel nabehandeld gelukkig met mentale en lichamelijke ondersteuning. Eng om straks niet meer naar het ziekenhuis te moeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |