kytrill en metroclopramide, ik probeer nu cola dat helpt ook nog wel eensquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:17 schreef Rewimo het volgende:
Krijg je daar niks tegen, of helpt het niet?
Ik hoop dat het snel weer overgaat, misselijkheid is echt zo vervelend
Ik stel nu voor dat ik cola en vanille vla door elkaar roer in een kommetje.. laat maar hangenquote:
Oewquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:07 schreef manda-rijn het volgende:
Morgen blaaskijkonderzoek (cystoscopie), terwijl ik de zoveelste blaasontsteking heb. Ik vrees dat het een best wel pijnlijk onderzoek gaat worden
Succes. Dat soort dingen zijn ook spannend. Zelfs als je er niet bewust mee bezig bent zweeft het wel ergens door je onderbewust zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 02:26 schreef TC_Artemis het volgende:
Morgenochtend tussentijdes pet-ct. Moet 8 uur weg maar kan echt niet slapen. Ben bang/gespannen/weet ik het wat
Wauw, wat een prachtig nieuwsquote:Op woensdag 4 juli 2012 12:46 schreef TC_Artemis het volgende:
De uitslag is binnen.. ze konden geen kanker meer zien!!!!!! woooooohoooooo
Wat goed!!!!!quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:46 schreef TC_Artemis het volgende:
De uitslag is binnen.. ze konden geen kanker meer zien!!!!!! woooooohoooooo
Probleem is, dat het retinaculum dus niet te strak moet. Maar ook niet te los.quote:
17 Juli telefonische intake met de POS. Ik hoop echt dat ze een compleet nieuwe maakt en die maar gaat verankeren. Gaat ws hoerig pijn doen, maar dan is het wel nieuwquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:29 schreef Qwea het volgende:
Het retinaculum is ws gescheurd. Vandaar dat de pezen over elkaar heen glijdenZe gaat hem strakker maken of een compleet nieuwe en dat heeft mijn voorkeur (heb ik ook gezegd) maken. En ze gaat hem verankeren. Compleet nieuwe wordt van een stuk pees gemaakt.
Dus ik ben benieuwd. Kans is dat het daarna nog niet goed is omdat het onwijs finetunen is qua strakheid en losheid. Te strak is opnieuw peesontsteking, te los is wat ik nu heb. Dus het kan zijn dat ik daarna nog es moet. Maar dan zien we dan wel.
Is het al 13 aug?
Nee. Retinaculum is een bandje wat zorgt dat de pezen mooi naast elkaar lopen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Retinaculum is de peesschede toch? Je lijkt wel een wandelende medische encyclopedie![]()
Dus de peesschede is te wijd, die gaan ze repareren (en hopelijk vervangen door een nieuwe) en als die te strak zit krijg je peesschedeontsteking (dat ken ik, heb ik chronisch in mijn pols), maar als ie te los zit, hou je de klachten die je nu hebt.
Hij moet dus precies goed worden afgesteld zodat je van je klachten afkomt.
Dan gaan we maar heel hard voor je duimen dat ze hem in één keer goed weet te krijgen!
Hier mooi te zien :quote:De lateraal in het onderbeen gelegen Mm. peroneus longus en brevis zijn met hun distale pees aan de basis van os metatarsale I (M. peroneus longus) en aan de basis van os metatarsale V (M. peroneus brevis) aangehecht en verlopen, voor een deel samen, in een peesschede dorsaal en caudaal van de malleolus lateralis. Het dorsale vlak van de malleolus lateralis vormt samen met een vaak aanwezige kraakbenige rand een groeve waarin de pezen opgesloten worden door een ligament dat loopt van de laterale zijde van de calcaneus naar de malleolus lateralis-rand: het retinaculum musculorum peroneorum superius
Wanneer de voet in eversiestand passief of actief met kracht in dorsaalflexie wordt gebracht, ontstaat dikwijls een door de rek uitgelokte reflectoire contractie van de Mm. peronei. Dit kan avulsie of ruptuur van het retinaculum superius doen ontstaan, waarbij de pezen naar lateraal en ventraal luxeren.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:58 schreef Rewimo het volgende:
Ah dat is een stuk duidelijker (je plaatje dan, niet de tekst). Het houdt dus de andere pezen op zijn plek.
Volgens de echo zagen de pezen er goed uitquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:02 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet het niet, peesschedeontsteking doet ook gruwelijk zeer, alsof ze een mes in je steken. Heel scherp. En dan is er niks gescheurd. Maar het kan natuurlijk best dat je (ook) een scheur erin hebt.
Jahquote:
Wat een gelul ook. Ben benieuwd of die pijnpoli gast wat voor je kan doen. Als je sterkere pijnstilling in opiaten vorm krijgt kun je dat werk beter laten zittenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:54 schreef Rewimo het volgende:
Pfff er kwamen twee collega's, eentje van HR en de "grote bazin" van onze afdeling. Hoe gaat het met je en blabla en of ik na mijn vakantie maar weer twee dagen per week op wil komen draven en tussendoor thuiswerken, hier is een andere laptop
Eh... ja maar hoe kom ik daar dan? Nou qltel kan je vast wel effe brengen toch. Nou, qltel gaat niet 4 uur per dag in de auto zitten nee. Alleen brengen dan? Hm, misschien handiger om me dan naar een collega te brengen die gelijk met mij werkt en die op een half uur afstand woont. Okee en dan een taxi terug. Prima.
Alleen heb ik wel een rolstoel nodig op het werk en die past niet in autootje van collega (Aygo). Dus moet er eentje extra komen. Na een hoop gebel met zorgverzekering (die regelen dat niet) en thuiszorg te A. blijkt dat die gehuurd moet worden, dus dat maar weer bij de collega's neergelegd die hier waren. Want wij zijn volgende week op vakantie.
Ja ik ook want van dat opiaat wat ik kreeg werd ik hartstikke misselijk en duizelig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:41 schreef Qwea het volgende:
Wat een gelul ook. Ben benieuwd of die pijnpoli gast wat voor je kan doen. Als je sterkere pijnstilling in opiaten vorm krijgt kun je dat werk beter laten zitten
Ooh hey, dat klinkt bekendquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja ik ook want van dat opiaat wat ik kreeg werd ik hartstikke misselijk en duizelig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |