Ik vind de taal juist beetje bot klinken, overkomen, terwijl inhoud meestal onmeetbaar diep is.quote:Op maandag 30 april 2012 20:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, ik kan me er wel in vinden. Jij ook? Ik vind de uitspraak juist wel erg mooi. Vooral tijdens het lezen.
das wel jammerquote:Op maandag 30 april 2012 20:06 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja een dochter van 23. (ik was tienermoeder, iets wat mijn vader niet echt kon waarderen) Ik heb al een tijdje geen contact meer met hem maar dat komt omdat ik nog steeds boos ben over zijn kortzichtige lompe opmerking over kanker die ik heb gehad.
Hij dacht het mijn eigen schuld was omdat ik toentertijd veel uitgingmaar later bleek het erfelijk te zijn van zijn kant van familie. Zijn twee zussen hebben het ook gehad. Nu ben ik nog steeds te beledigd om leuk en aardig tegen hem te doen.
WTF?!quote:Op maandag 30 april 2012 20:06 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja een dochter van 23. (ik was tienermoeder, iets wat mijn vader niet echt kon waarderen) Ik heb al een tijdje geen contact meer met hem maar dat komt omdat ik nog steeds boos ben over zijn kortzichtige lompe opmerking over kanker die ik heb gehad.
Hij dacht het mijn eigen schuld was omdat ik toentertijd veel uitgingmaar later bleek het erfelijk te zijn van zijn kant van familie. Zijn twee zussen hebben het ook gehad. Nu ben ik nog steeds te beledigd om leuk en aardig tegen hem te doen.
Waarom zou je filosofie überhaupt willen correleren aan maatschappelijke ambitie? Genoeg andere studies die daar wel aan bij sluiten.quote:Op maandag 30 april 2012 20:04 schreef Ziba het volgende:
Te naïef en idealistisch had ik al een paar keer voorbij zien komen van jou. Oppervlakkig nog niet. Vanwaar nou weer die conclusie eigenlijk? Ik ben allesbehalve oppervlakkig.
Nee, vind ik niet. Tegen iemand die zulke onnozele opvattingen heeft (sorry, met alle respect, het blijft je vader natuurlijk, maar toch) zou ik ook niet aardig doen. Laat staan contact hebben. Kanker is je eigen schuld omdat je veel uitgaat. Over achterlijkheid gesproken.quote:
Kan het zelf niet beter verwoordenquote:Op maandag 30 april 2012 20:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Tegen iemand die zulke onnozele opvattingen heeft (sorry, met alle respect, het blijft je vader natuurlijk, maar toch) zou ik ook niet aardig doen. Laat staan contact hebben. Kanker is je eigen schuld omdat je veel uitgaat. Over achterlijkheid gesproken.
Bot?quote:Op maandag 30 april 2012 20:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind de taal juist beetje bot klinken, overkomen, terwijl inhoud meestal onmeetbaar diep is.
Erg jammer van je vader. Een vader hoort je te steunen in zulke moeilijke tijden. Ik heb ook geen contact meer met mijn vader omdat ik hem niet heb vergeven. In ieder geval wel heel goed dat je je eigen leven leidt ondanks wat je ouders vinden. Ik vind jou een hele sterke vrouw.quote:Op maandag 30 april 2012 20:06 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Mwah. Geen contact met zulke personen lijkt mij het beste. Voor je het weet, word je weer de afgrond ingetrokken.quote:
als je iedereen die onnozele opmerkingen links laat liggen zal je weinig mensen om je hebbenquote:Op maandag 30 april 2012 20:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Tegen iemand die zulke onnozele opvattingen heeft (sorry, met alle respect, het blijft je vader natuurlijk, maar toch) zou ik ook niet aardig doen. Laat staan contact hebben. Kanker is je eigen schuld omdat je veel uitgaat. Over achterlijkheid gesproken.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 30 april 2012 20:10 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Erg jammer van je vader. Een vader hoort je te steunen in zulke moeilijke tijden. Ik heb ook geen contact meer met mijn vader omdat ik hem niet heb vergeven. In ieder geval wel heel goed dat je je eigen leven leidt ondanks wat je ouders vinden. Ik vind jou een hele sterke vrouw.
Daarom. Je moet negatieve personen uit je leven verwijderen anders wordt je er zelf alleen maar ongelukkig van.quote:Op maandag 30 april 2012 20:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mwah. Geen contact met zulke personen lijkt mij het beste. Voor je het weet, word je weer de afgrond ingetrokken.
Dat vind ik dan juist weer niet mooi klinken.quote:Op maandag 30 april 2012 20:12 schreef Triggershot het volgende:
Klank hé, niet betekenis, misschien ligt dat aan omdat ik vooral Arabisch poëzie ben gewend
Kom op, dit is toch wel even anders man...quote:Op maandag 30 april 2012 20:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
als je iedereen die onnozele opmerkingen links laat liggen zal je weinig mensen om je hebben
Wordt jequote:Op maandag 30 april 2012 20:12 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Daarom. Je moet negatieve personen uit je leven verwijderen anders wordt je er zelf alleen maar ongelukkig van.
Ja, idd, hebben we het eerder over gehad, ik kan serieus niet indenken dat je Arabisch een bot taal vind, maar dat is wederzijds begrijp ikquote:Op maandag 30 april 2012 20:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat vind ik dan juist weer niet mooi klinken.
Arabierenquote:Op maandag 30 april 2012 20:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klank hé, niet betekenis, misschien ligt dat aan omdat ik vooral Arabisch poëzie ben gewend
Troll.quote:Op maandag 30 april 2012 20:13 schreef Ayca het volgende:
Iraans klinkt toch veel mooier dan Arabisch....
hoe is dit anders, mensen zijn vaak onnozel en maken onnozele opmerkingen, dit is wel heel origineel onnozel, maar tochquote:Op maandag 30 april 2012 20:13 schreef msnk het volgende:
[..]
Kom op, dit is toch wel even anders man...
Als jij zegt dat het je dochter d'r eigen schuld is dat ze kanker heeft gekregen omdat ze te vaak uitging dan zit er w.m.b een steekje bij je los.quote:Op maandag 30 april 2012 20:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe is dit anders, mensen zijn vaak onnozel en maken onnozele opmerkingen, dit is wel heel origineel onnozel, maar toch
Mijn vader en familie zwartmaken, mij slaan en in de zomervakantie huisarrest geven omdat ik mijn Turkse achternaam niet wou veranderen in die van stiefvader.quote:Op maandag 30 april 2012 19:48 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat je hier niet meer over wil vertellen, maar zou je dat alsjeblieft toch willen doen?![]()
Zie bovenstaande. En een foto van Ataturk zul je nooit vinden bij moeder.quote:Ik snap ook wel dat een moeder die nare ervaringen heeft gehad met Turken niet wil dat haar kinderen tegen dezelfde steen stoten, maar ik vraag me af hoe je dat dan aanpakt. Elke ochtend spugen op een foto van Atatürk?
Goed. Ik ga dus een studie volgen waarmee ik later in ieder geval een redelijk inkomen heb waardoor ik kan leven.quote:Op maandag 30 april 2012 20:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waarom zou je filosofie überhaupt willen correleren aan maatschappelijke ambitie? Genoeg andere studies die daar wel aan bij sluiten.
waarom vervloek jij jezelf?quote:Op maandag 30 april 2012 20:16 schreef JaleesaJoia het volgende:
Godverdomme wat zijn die dokters hier toch een ongelofelijk stelletje eikels
Ik vind Arabisch dus echt zo bleeeghhh klinken hè...quote:Op maandag 30 april 2012 20:18 schreef AliceWonder het volgende:
Ik weet niet wat hij zegt. Maar het klinkt best mooi. Rustgevende stem ook.
Nee, maar dat is omdat mijn vader eenquote:Op maandag 30 april 2012 20:18 schreef Slayage het volgende:
ff een vraag aan al die mensen, die ratelslangetje steunen in het links laten liggen van haar vader doordat hij een oerdomme opmerking maakt, zouden deze mensen ook hetzelfde doen, bij hun eigen vader?
Mijn vader is een klootzak. Door zijn daden en opmerkingen. Dus ja, hem heb ik links laten liggen.quote:Op maandag 30 april 2012 20:18 schreef Slayage het volgende:
ff een vraag aan al die mensen, die ratelslangetje steunen in het links laten liggen van haar vader doordat hij een oerdomme opmerking maakt, zouden deze mensen ook hetzelfde doen, bij hun eigen vader?
Juist.quote:Op maandag 30 april 2012 20:13 schreef Ayca het volgende:
Iraans klinkt toch veel mooier dan Arabisch....
Jij hebt het over 'opmerking'. Het gaat véél verder dan alleen opmerkingen.quote:Op maandag 30 april 2012 20:18 schreef Slayage het volgende:
Ja.quote:Op maandag 30 april 2012 20:18 schreef Slayage het volgende:
Kan je Turks?quote:Op maandag 30 april 2012 20:19 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, maar dat is omdat mijn vader een![]()
is. Sowieso is mijn vader niet zo onnozel. Al zou ik tienermoeder worden en rondneuken. Ik weet dat hij me zal blijven steunen.
ze zegt door die opmerkingquote:Op maandag 30 april 2012 20:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij hebt het over 'opmerking'. Het gaat véél verder dan alleen opmerkingen.
Hij heeft me gekwetst en niet zo'n beetje ook.quote:
Dank jequote:Op maandag 30 april 2012 20:10 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Erg jammer van je vader. Een vader hoort je te steunen in zulke moeilijke tijden. Ik heb ook geen contact meer met mijn vader omdat ik hem niet heb vergeven. In ieder geval wel heel goed dat je je eigen leven leidt ondanks wat je ouders vinden. Ik vind jou een hele sterke vrouw.
Voor of na welgemeende, emotionele excuses?quote:Op maandag 30 april 2012 20:21 schreef Ayca het volgende:
De relatie die zij met haar vader heeft gehad is niet dezelfde als die ik met me vader heb... kan het me niet voorstellen dat mijn vader zoiets zou zeggen maar ik zou hem wel vergeven ja.
Hm. (Blijkbaar tekst door elkaar gehaald.)quote:
Maakt niet uit.quote:Op maandag 30 april 2012 20:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Voor of na welgemeende, emotionele excuses?
Nee joh.quote:Op maandag 30 april 2012 20:19 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vind Arabisch dus echt zo bleeeghhh klinken hè...
heeft hij zijn excuses aangeboden?quote:Op maandag 30 april 2012 20:21 schreef Ratelslangetje het volgende:
Hij heeft me gekwetst en niet zo'n beetje ook.
quote:Op maandag 30 april 2012 20:22 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Nee joh.. Sowieso heeft elke taal wel iets. Alleen vind ik Arabisch wat je op straat hoort minder mooi dan op tv ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |