abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2012 @ 17:25:22 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_110936065
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_110936111
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben volkorenbrood aan het bakken.
Gevuld met chocolade... :6
Foei o|O
pi_110936430
*O* het gaat hier aardbeien regenen :D
Heb net weer 5 stekjes uitgezet en ook die hebben al bloempjes O+
Nom!! Morgen even kijken voor een blauwe bes :+ of twee.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110936449
Hier regent het vooral regen. Wel blij dat ik gisteren ben gaan hardlopen! :') _O-
Ja doei.
pi_110936558
Ik wou dat ik zulke groene vingers had, MI! Hier staat één rodebessenstruikje, maar daar hebben nog nooit rode bessen aangezeten :'). Fail.

Aardbeien heb ik twee jaar geprobeerd, maar werden altijd razendsnel bedekt door mieren en luizen en ander gespuis. Ik houd het wel bij bakjes van de markt :{ .

Oh en Mo, ik ben fan van je blog! Komen er gauw weer nieuwe recepten?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2012 17:44:13 ]
pi_110936586
Oja aardbeienplantje, die staat ook nog ergens in de tuin....weinig meegedaan.
pi_110936680
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:43 schreef Sarabi het volgende:
Oja aardbeienplantje, die staat ook nog ergens in de tuin....weinig meegedaan.
Heb er nu honderden staan dus als er 1 lui is dan valt dat niet eens op :)

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik wou dat ik zulke groene vingers had, MI! Hier staat één rodebessenstruikje, maar daar hebben nog nooit rode bessen aangezeten :'). Fail.

Aardbeien heb ik twee jaar geprobeerd, maar werden altijd razendsnel bedekt door mieren en luizen en ander gespuis. Ik houd het wel bij bakjes van de markt :{ .

Oh en Mo, ik ben fan van je blog! Komen er gauw weer nieuwe recepten?
Waar staat je rode bes dan? Dat er beesten op komen ligt vaak aan de standplaats helaas.
pi_110936738
http://www.waymadi.nl/201(...)nny-oatmeal-cookies/

Iemand opmerkingen over dit recept? De suikers vervang ik door stevia (heb ik in de tuin) of oerzoet.
En er gaan rozijnen door :9
pi_110937110
@mille: dat had ik gecoverd he! 's Avonds kwark zodat je 's ochtends makkelijker ontbijt ;) tis het proberen waard denk ik.

Oh en hier ook vers brood straks bij de soep, maar niet wit. Bruin met pitjes :P
pi_110937135
In het kader van impulsieve acties hebben wij net besloten dat we morgen op de vrijmarkt gaan zitten. Zo eens door het huis om te kijken wat we kwijt willen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_110937262
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:47 schreef Ml-etje het volgende:
http://www.waymadi.nl/201(...)nny-oatmeal-cookies/

Iemand opmerkingen over dit recept? De suikers vervang ik door stevia (heb ik in de tuin) of oerzoet.
En er gaan rozijnen door :9
Lijkt me lekker, maar koekjes is koekjes en dat is ook prima, maar het blijven koekjes :)

Zoiets.
pi_110937377
Thanks Razz! Ik hoop het wel, dat er weer wat nieuwe recepten op komen binnenkort. Heb niet echt de tijd en moeite gehad/genomen om nieuwe dingen te proberen/bedenken, maar wil deze week minimaal één nieuw gerecht erop zetten als Mr.Mo weer een avond niet thuis eet en ik eea kan proberen :+ Wordt waarschijnlijk iets met lamsvlees/-gehakt :9
Ja doei.
pi_110937679
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb er nu honderden staan dus als er 1 lui is dan valt dat niet eens op :)

[..]

Waar staat je rode bes dan? Dat er beesten op komen ligt vaak aan de standplaats helaas.
In een zonnig hoekje op het noordwesten naast een prunus en een vreemde, naar pepermunt stinkende plakplant. Nouja, het is een leuk struikje. En het leeft nog, dat vind ik al heel wat :+ .
pi_110938251

Ik heb mezelf net dit boek cadeau gedaan O+
Ja doei.
pi_110938331
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

In een zonnig hoekje op het noordwesten naast een prunus en een vreemde, naar pepermunt stinkende plakplant. Nouja, het is een leuk struikje. En het leeft nog, dat vind ik al heel wat :+ .
Ah een plakplant dat zegt genoeg ;)
pi_110938938
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:35 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Oh :9 ben benieuwd!

Hier wilde de visite maggi voor bij de soep :D nou dat was niet nodig _O-
Had er 2 gedoorgde pepertjes door gedaan, iets té heet :@ wel lekker.
pi_110939070
Ja, ik ook! Ik wil wat meer gaan experimenteren met brood, maar dan vooral volkoren en zulks. Kan niet wachten tot hij er is! O+
Ja doei.
  zondag 29 april 2012 @ 19:00:59 #18
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110939097
Met al dat gepraat over low-carb ben ik vandaag gaan high carben.

O: 2,5 toast (1,5 wit, 1 bruin) homemade eiersalade met kipfilet en casselrib, 0,5 toast pindakaas, 1,5 toast met kipfilet en casselrib, water met glutamine, paar noten, paar druiven
L: pannekoek met spek, stroop en poedersuiker, koffie
T: appeltaart en cola, paar druiven
D: varkensrollade, salade met wilde tomaat, sla, prei, mais, komkommer en aardappel
T: unknown.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110940099
Wauw Slaker, ga je los? :D

Soep is op, althans hij was zo stevig dat 1 kom wel genoeg was (1 prei, 1 courgette, een hele bleekselderij, grote venkel, tomaat, 4 wortels, 2 uien).
pi_110940243
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:35 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Oooh lekker O+

Er hangt al een feest sfeertje overal, nice :D
Zometeen mijn oranje boa maar es omdoen :P
  zondag 29 april 2012 @ 19:33:47 #21
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110940274
Jep, denk dat ik straks gewoon nog een glas cola neem en de appeltaart opmaak. Omdat het kan. Kreeg vrijdag een goed compliment: "Elke keer als ik je zie lijk je slanker te worden". Appeltaart en cola in het weekend horen er dus gewoon bij :P
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110940307
Peh, noem je dat high carb? :P

Zie ik nou een kokosmakroon met mayonaise en ketchup in de OP? :?
pi_110940384
Jam en room!
pi_110940454
Net zo lekker gegeten :9
We hadden tapas gemaakt met gegrillde vis, merguez, dadels met spek, gegrillde paprika en courgette, olijftapenade, hummus en tzatziki :)
Zo naar de stad voor de rommelmarkt enzo
  zondag 29 april 2012 @ 19:41:31 #25
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110940550
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:34 schreef ElDinosaur het volgende:
Peh, noem je dat high carb? :P
Jah.. :@ Normaal komen m'n carbs niet uit cola, appeltaart, stroop, pannekoeken en poedersuiker. Maar uit fruit. Mmmm, ik ruil m'n fruit in voor lekkernij. If it fits my macro's.. :) Tis allemaal verantwoord en over nagedacht ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')