abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110933279
Wie heeft er een hechte platonische vriendschap met iemand van het andere geslacht? Met de nadruk op hecht. En hoelang zijn jullie al bevriend? En zijn er dan wel eens gevoelens mee gaan spelen + hoe zijn jullie daarmee omgegaan? (bijv. stilletjes vergeten, verteld, relatie of vriendschap kapot?)

Ik ben nieuwsgierig hoe dit bij verschillende mensen zit en hoe erover wordt gedacht
pi_110933570
Bestaat niet:

Voor de mannen dan in elk geval.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110933625
Dat is toch iets waarbij vrouwen denken dat ze slechts vrienden zijn en de man nog altijd hoopt op een batsronde?
pi_110933633
Ja uiteindelijk (na jaren) zijn er gevoelens mee gaan spelen en ja de hele vriendschap ging daardoor kapot.

Hoezo?
pi_110933693
Telt het ook mee als de jongen homo is?
  zondag 29 april 2012 @ 16:20:02 #6
361437 Eekhoorn_
Zsasz, Wahahauw
pi_110933740
Friendzone.

Shit bestaat anders niet.. een van de 2 wil eigenlijk alleen maar de ander keihard neuqen. Diep van binnen weet je dat ik gelijk heb.
Geef het op als een dikke bitch in de sportschool :z
pi_110933768
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:20 schreef Eekhoorn_ het volgende:
Friendzone.

Shit bestaat anders niet.. een van de 2 wil eigenlijk alleen maar de ander keihard neuqen. Diep van binnen weet je dat ik gelijk heb.
het leven draait niet om neuken... Hoeft dus niet zo te zijn. Zeker niet als beiden een serieuze relatie hebben.
pi_110933851
Meerdere. Langste al meer dan 10 jaar, kortste nu 2 jaar. Bij de meeste (van beide kanten) ook geen behoefte aan meer dan vriendschap. Met een een paar maanden een relatie gehad, maar we besloten beiden dat dat niet werkte en zijn nu weer gewoon hechte vrienden en soms een beetje meer.

Werkt prima. En af en toe koppelen ze me nog ook aan hun vriendinnen :P

Wil TS meer weten ? Dan mag TS eerst even aan de "TS begint" traditie doen ;)
pi_110933984
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 16:23 schreef MisterSqueaky het volgende:
Meerdere. Langste al meer dan 10 jaar, kortste nu 2 jaar. Bij de meeste (van beide kanten) ook geen behoefte aan meer dan vriendschap. Met een een paar maanden een relatie gehad, maar we besloten beiden dat dat niet werkte en zijn nu weer gewoon hechte vrienden en soms een beetje meer.

Je faked gewoon vriendschap om via hun te kunnen scoren bij hun vriendinnen.....
Goed bezig ^O^
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 29 april 2012 @ 16:32:44 #10
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_110934315
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:20 schreef just_agirl het volgende:

[..]

het leven draait niet om neuken... Hoeft dus niet zo te zijn. Zeker niet als beiden een serieuze relatie hebben.
Err.. Uiteindelijk draait het dus wel om voortplanting. Dat de mens daar een volledige relatie omheen heeft gebouwd, prima. Maar uiteindelijk draait het wel om neuken :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zondag 29 april 2012 @ 16:33:34 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_110934342
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:18 schreef just_agirl het volgende:
Telt het ook mee als de jongen homo is?
Elke vrouw wil toch een GBF?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_110934396
quote:

[..]

Sterker nog: het leven ontstaat door neuken. :P

Maar goed: tenzij je inderdaad beiden in een serieuze relatie zit kun je het 99 van de 100 keer schudden om geen moeilijke gevoelens erbij te krijgen. Als de vrouwelijke kant van het verhaal relaxed is, er goed uitziet en vrijgezel is willen wij mannen het hebben en wippen, klaar.
pi_110934953
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 16:32 schreef Civilian het volgende:

[..]

Err.. Uiteindelijk draait het dus wel om voortplanting. Dat de mens daar een volledige relatie omheen heeft gebouwd, prima. Maar uiteindelijk draait het wel om neuken :)
ehm niet iedereen is het daarmee eens. misschien als je in de evolutietheorie gelooft en denkt dat we van de aap afstammen.
  zondag 29 april 2012 @ 16:52:31 #14
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_110935046
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:49 schreef just_agirl het volgende:

[..]

ehm niet iedereen is het daarmee eens. misschien als je in de evolutietheorie gelooft en denkt dat we van de aap afstammen.
Jij bent een meisje, jij denkt anders zie het filmpje in post #2
pi_110935092
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 16:23 schreef MisterSqueaky het volgende:

goed ;) zal proberen het niet te lang te maken.

Nou, het zit zo: Ik heb al bijna 20 jaar zo'n vriend. Vanaf we kleuters waren dus. Hij bi, ik hetero. Al die jaren is er nooit iets geweest (we waren allebei laatbloeiers) tot nu dus.

Ik kan niet zeggen dat ik smoorverliefd ben, maar het is ook niet zo dat er helemaal geen gevoelens zijn. Daardoor ben ik dus erg in de war. Vandaar het topic. En ook omdat hij het is, je jeugdmaatje. En dat is zo ontstaan omdat je elkaar in 20 jaar ontzettend goed gaat kennen. Je weet hoe hij denkt, je kunt op hem rekenen (want zijn vriendschap/respect voor jou vermindert geen millimeter, hoeveel flaters je ook slaat) je kan hem any time contacten en als we elkaar zien is het altijd erg leuk. Op een bijzondere manier door de hechte band. We spreken dat ook uit aan elkaar.

En dat is gewoon heel fijn en door dat vertrouwde ben ik geloof ik zoveel om hem gaan geven dat ik me heb afgevraagd of ik nou verliefd ben of wat. Want seksuele aantrekkingskracht voel ik dan weer minder. Maar ik denk wel heel veel aan hem. En ik kan er niet genoeg van krijgen om hem te zien.

Deze gevoelens van mijn kant zijn er nu bijna een jaar, daarvoor totaal niet. Ons contact is altijd goed geweest, ook als 1 van ons een relatie had. En dus ook nu die gevoelens spelen. Het contact is zelfs intenser geworden omdat ik meer aandacht aan hem besteed. Hij weet van niets. Hij vermoedt wel iets omdat hij me heel goed kent, en zegt er soms iets over. Maar ik heb tot nu toe pertinent geweigerd om erover te praten met hem. Ik zeg dan meestal iets in de trant van: natuurlijk geef ik om je. Ik ken je al mijn hele leven. En dan stap ik doodgewoon over op iets anders. Het ligt te gevoelig, ik kan er niet over praten.

Dus daarover breek ik mijn hoofd, hoe ga ik hiermee om :')

Oh en sinds kort heeft hij (weer) een relatie

[ Bericht 3% gewijzigd door _Lily_ op 29-04-2012 17:01:21 ]
  zondag 29 april 2012 @ 16:54:18 #16
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_110935100
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:49 schreef just_agirl het volgende:

[..]

Oh ja, want "god" maakt ons.. Ook dan moet je nog neuken voor kinderen hoor
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_110935509
Tja Lily , dat wat je hebt met je vriend is dan ook precies hoe je je bij je partner zou kunnen voelen wanneer je daar dezelfde tijd mee samen zou zijn geweest. Met uitzondering van de seks heeft een heel hechte vriendschapsrelatie detzelfde uitwerking; je gaat elkaar kennen tot op het bot. Tenminste zoals dat gebeurt in goede huwelijken / relaties waar men niet langs elkaar leeft.

Het grote verschil met een vriendschapsrelatie los van de seks is de vrijheid en de verplichtingen die men elkaar ineens wil gaan opleggen (zoals monogamie), vaak omdat met vind dat dat zo hoort. Als jullie hetzelfde over elkaar denken en voelen, en elkaar dezelfde vrijheden blijft gunnen die je nu doet hoeven gevoelens toch geen verschil te maken? Belangrijk is wel dat jullie daar hetzelfde instaan.
pi_110935619
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

goed ;) zal proberen het niet te lang te maken.

Nou, het zit zo: Ik heb al bijna 20 jaar zo'n vriend. Vanaf we kleuters waren dus. Hij bi, ik hetero. Al die jaren is er nooit iets geweest (we waren allebei laatbloeiers) tot nu dus.

Ik kan niet zeggen dat ik smoorverliefd ben, maar het is ook niet zo dat er helemaal geen gevoelens zijn. Daardoor ben ik dus erg in de war. Vandaar het topic. En ook omdat hij het is, je jeugdmaatje. En dat is zo ontstaan omdat je elkaar in 20 jaar ontzettend goed gaat kennen. Je weet hoe hij denkt, je kunt op hem rekenen (want zijn vriendschap/respect voor jou vermindert geen millimeter, hoeveel flaters je ook slaat) je kan hem any time contacten en als we elkaar zien is het altijd erg leuk. Op een bijzondere manier door de hechte band. We spreken dat ook uit aan elkaar.

En dat is gewoon heel fijn en door dat vertrouwde ben ik geloof ik zoveel om hem gaan geven dat ik me heb afgevraagd of ik nou verliefd ben of wat. Want seksuele aantrekkingskracht voel ik dan weer minder. Maar ik denk wel heel veel aan hem. En ik kan er niet genoeg van krijgen om hem te zien.

Deze gevoelens van mijn kant zijn er nu bijna een jaar, daarvoor totaal niet. Ons contact is altijd goed geweest, ook als 1 van ons een relatie had. En dus ook nu die gevoelens spelen. Het contact is zelfs intenser geworden omdat ik meer aandacht aan hem besteed. Hij weet van niets. Hij vermoedt wel iets omdat hij me heel goed kent, en zegt er soms iets over. Maar ik heb tot nu toe pertinent geweigerd om erover te praten met hem. Ik zeg dan meestal iets in de trant van: natuurlijk geef ik om je. Ik ken je al mijn hele leven. En dan stap ik doodgewoon over op iets anders. Het ligt te gevoelig, ik kan er niet over praten.

Dus daarover breek ik mijn hoofd, hoe ga ik hiermee om :')

Oh en sinds kort heeft hij (weer) een relatie
Is hij ook zwaar verliefd op dat meisje (neem het aan)
Als je hem verteld van je gevoelens voor hem, dan zijn er lijkt me een paar mogelijkheden:
of je vriendschap is geheel over en hij gaat vol voor zijn relatie
Of jullie proberen desondanks vrienden te blijven wat mogelijk een "gezellige"sfeer kan meebrengen.
Of hij stopt met zijn huidige relatie en stapt over op jou.

Zelf zou ik denk ik afstand nemen om mijn eigen gevoelens rust te geven en mezelf ook niet in een moeilijke situatie te brengen.
Maar wat me vooral belangrijk lijkt, is hij echt verliefd om haar of is het een relatie voor de leuk.
En ook of je zijn relatie zo onder spanning wil zetten
Liefde en infectie
pi_110935661
quote:

[..]

het leven draait niet om neuken...
Grappig dat je dat zegt.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110935868
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 17:11 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt.
Was dat niet juist de reden waarom vrouwen geloven in een platonische relatie en mannen niet oO<
Liefde en infectie
pi_110936614
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:10 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Is hij ook zwaar verliefd op dat meisje (neem het aan)
Als je hem verteld van je gevoelens voor hem, dan zijn er lijkt me een paar mogelijkheden:
of je vriendschap is geheel over en hij gaat vol voor zijn relatie
Of jullie proberen desondanks vrienden te blijven wat mogelijk een "gezellige"sfeer kan meebrengen.
Of hij stopt met zijn huidige relatie en stapt over op jou.

Zelf zou ik denk ik afstand nemen om mijn eigen gevoelens rust te geven en mezelf ook niet in een moeilijke situatie te brengen.
Maar wat me vooral belangrijk lijkt, is hij echt verliefd om haar of is het een relatie voor de leuk.
En ook of je zijn relatie zo onder spanning wil zetten
Al deze dingen zijn inderdaad ook door mijn hoofd gegaan. Ik heb tot nu toe niets gezegd omdat ik niet eens voor mezelf helder heb wat ik nu precies voel. En al had ik het wel helder, dan nog zou het nog steeds een zeer grote stap zijn om het aan hem te vertellen. Dus ik weet niet eens of ik het dan wel zou doen. Ik wil het wel graag uiten, maar het leek me door alles verstandiger om dat (voorlopig) niet te doen.

Daarnaast wil ik inderdaad niet zijn relatie onder spanning zetten. Hij is verliefd ja, hoe erg precies weet ik niet. Maar daar heb ik bewust niet naar gevraagd omdat ik tegen mezelf zei: het is voor jou niet nuttig om te weten hoe verliefd hij precies is, hij is het, hij heeft een relatie en dat is genoeg informatie voor jou.

Afstand nemen lukt niet goed, onze levens zijn te erg verbonden. En de pijn van afstand nemen voelt nu zwaarder dan de pijn van een paar ondefinieerbare gevoelentjes. Wat niet wil zeggen dat ik het nu niet moeilijk heb, maar als ik hem van mij wegduw voel ik me pas echt geamputeerd. Hij zou ook tot op het bot gekwetst zijn.

Tot nu toe ben ik gelukkiger als ik hem wel zie dan niet. Het is heel raar, ik betrapte mezelf op de gedachte: ik zou me minder miserabel voelen als hij weer single was. Maar dat gun je hem niet. Als hij iets over zijn relatie zegt tegen mij help ik hem elke keer weer en ik merk dat ik dat dan ook oprecht meen. Ik kan er niet tegen om hem ongelukkig te zien, dus ik doe niets dat zijn relatie zou kunnen schaden. Maar dan vraag ik me af.... hoe kan ik van die gevoelens afkomen zonder hem erbij te betrekken? Zodat ik me weer happy voel?

[ Bericht 7% gewijzigd door _Lily_ op 29-04-2012 17:50:16 ]
pi_110936944
Ja. Ook met een nicht, maar dat is niet relevant voor dit topic.

De hetero leerde ik kennen via een vriendin van mij, waar hij toen iets mee had. Zij hadden een paar jaar iets en toen friendzoneden we dus keihard. Inmiddels een paar keer gelijktijdig vrijgezel geweest, maar die chemie is er gewoon totaal niet.

Die jongen is echt als een broer voor me en wij zijn ook te eerlijk tegen elkaar. Stinkpikken, fliebermenstruaties, genante scharrels. Alles bespreken we.

Inmiddels is hij (na +10) jaar zo belangrijk voor me dat ik het risico niet eens zou willen nemen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 29 april 2012 @ 17:54:02 #23
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110936981
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:44 schreef _Lily_ het volgende:
Maar dan vraag ik me af.... hoe kan ik van die gevoelens afkomen zonder hem erbij te betrekken? Zodat ik me weer happy voel?
Je zou eens andere vrienden kunnen gaan zoeken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110937102
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je zou eens andere vrienden kunnen gaan zoeken.
Ik heb veel vrienden hoor. Ik zie hem niet eens extreem vaak, zo eens in de 6 weken (vroeger waren we buren en zagen we elkaar dagelijks, nu wonen we al jaren in verschillende steden ver uit elkaar)
Maar die vriendschap is niet afhankelijk van elkaar dagelijks zien. We spreken elkaar wel vaker, je ei bij elkaar kwijt enzo ;) je kent elkaars familie.

Ik ben heel blij met de andere vrienden die ik heb, ik mag echt niet klagen. Ik ben toch zeker 3x/week op stap met vrienden. Het komt geregeld voor dat ik niet reageer als hij me belt omdat ik met mensen weg ben die dan mijn aandacht verdienen. Hij is alleen het meest speciaal voor mij

[ Bericht 7% gewijzigd door _Lily_ op 29-04-2012 18:04:43 ]
  zondag 29 april 2012 @ 18:08:23 #25
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110937436
Je kunt je ei niet kwijt bij je andere vrienden?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110937957
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:08 schreef Comp_Lex het volgende:
Je kunt je ei niet kwijt bij je andere vrienden?
jawel ;) ik heb een goed leven opgebouwd in de stad waar ik nu woon. Ik heb zo lekker cliche een bups vriendinnen die komt opdraven als 1 van ons het nodig heeft. En ik heb nog verscheidene mannelijke vrienden.

Alleen, en dat is precies het probleem, het is gewoon niet hetzelfde als met hem. Ik was een keer op een cursus en hij belde me. Ik kon echt niet opnemen, dus ik sms m dat ik later terugbel. Waarna ik de rest van de dag niks meer van die cursus heb gehoord omdat ik uit mijn doen was en zo snel mogelijk weg wilde om hem terug te bellen :') echt triest haha. Dat illustreert wel redelijk hoe de zaak zit, dat heb ik bij niemand van mijn andere vrienden _O- Kan het niet goed uitleggen.

Dan wist ik nog niet eens waarom hij belde ofzo :') er was niets aan de hand. Normaal plagen we elkaar altijd aan de telefoon van: je kon weer niet zonder me he. Sukkel
Dus later had ik m aan de lijn en zei ik: ik weet dat je niet zonder me kan, maar hoe durf je me op mijn werk te bellen.

Meester-pokerface :')

[ Bericht 4% gewijzigd door _Lily_ op 29-04-2012 18:31:42 ]
  zondag 29 april 2012 @ 18:41:21 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110938429
telt platonisch batsen ook? :')
pi_110938713
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:18 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Was dat niet juist de reden waarom vrouwen geloven in een platonische relatie en mannen niet oO<
Ik geloof wel dat het mogelijk is, maar waar die intensiteit dan vandaan mag komen is me een raadsel.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110939859
Mijn beste vriend en ik kennen elkaar al jaren. Nooit gevoelens mee gespeeld. Omdat we op relatie gebied gewoon echt elkaars types niet zijn. Op vriendschappelijk gebied hebben we wel een enorme klik. Maar daar speelt onze lompe humor ook wel een grote rol in.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_110940515
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 18:49 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat het mogelijk is, maar waar die intensiteit dan vandaan mag komen is me een raadsel.
het kan denk ik ook, maar ik weet bijna zeker dat ik de vriendschap niet als platonisch zou beschouwen :')
Liefde en infectie
pi_110942474
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:17 schreef Hpzone het volgende:
Dat is toch iets waarbij vrouwen denken dat ze slechts vrienden zijn en de man nog altijd hoopt op een batsronde?
pi_110943133
Het lijkt me wel verwarrend om close friends te zijn met iemand van het andere geslacht, tenzij er helemaal geen seksuele spanning is. De beste relaties komen vaak voort uit een beginnende vriendschap, omdat het dan ook op niet-seksueel gebied goed klikt en je echt maatjes bent.
  zondag 29 april 2012 @ 21:01:53 #33
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_110944132
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:15 schreef DroogDok het volgende:
Bestaat niet:

Voor de mannen dan in elk geval.
Heerlijk hypocriet van die vrouwen :')

quote:
fliebermenstruaties
Whut :?