Hier voor 34 euro: http://www.gameliner.nl/product/4865/Forza-Motorsport-4quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:05 schreef DoofenSchmirz het volgende:
En op de website kost ie 59 of 35 euro..... Wat willen ze nou...
I know, maar dan heb ik hem niet met zekerheid morgen binnen voor de Le Mans race.quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:07 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Hier voor 34 euro: http://www.gameliner.nl/product/4865/Forza-Motorsport-4
Alles voor de Le Mans race!quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:10 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
I know, maar dan heb ik hem niet met zekerheid morgen binnen voor de Le Mans race.
Ik ga ze zo wel bellen, laat me niet afwimpelen bij MM, ik ben toch niet gek!
Het is een mooi initiatief om de Forza Fok community nieuw leven in te blazen en voor mij een mooie motivatie om Forza toch weer te halen na mijn hele savegame debacle.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:43 schreef MosPos het volgende:
[..]
Alles voor de Le Mans race!
Heb eigenlijk nog nooit online gereden met Forza 4.. Hoop dat hij het doet
Hey Row je moet een rookworstracer maken.quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:07 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Hier voor 34 euro: http://www.gameliner.nl/product/4865/Forza-Motorsport-4
Forza is wel 1 van de games die moeilijk doet als je "NAT" op strict/moderate staat. Voor sommige mensen is dat een probleem. Dus misschien is het handig om dat voor de zekerheid even te controleren.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:43 schreef MosPos het volgende:
[..]
Alles voor de Le Mans race!
Heb eigenlijk nog nooit online gereden met Forza 4.. Hoop dat hij het doet
22:00 is veruit het populairste tijdstip dus bij deze is het definitief 22:00 vrijdagavond.
Om 21:45 zal ik de lobby openen in het gedeelte online race -> user created races -> timed race. Je kan hem zelf gemakkelijk vinden maar ik zal ook een paar keer (om de 5 minuten of zo) op "invite club members" klikken.
Ik wil zelf de Aston Martin Lola besturen maar als er echt heel weinig animo voor die klasse is (3 mensen of minder) kunnen we op het laatste moment nog besluiten om misschien de LMP klasse te laten vervallen zodat iedereen in de Ford GT rijdt.
Cool. Tijd is al gereserveerd thuis. Straks de game oppikken.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:42 schreef Desunoto het volgende:
22:00 is veruit het populairste tijdstip dus bij deze is het definitief 22:00 vrijdagavond.
Om 21:45 zal ik de lobby openen in het gedeelte online race -> user created races -> timed race. Je kan hem zelf gemakkelijk vinden maar ik zal ook een paar keer (om de 5 minuten of zo) op "invite club members" klikken.
Ik wil zelf de Aston Martin Lola besturen maar als er echt heel weinig animo voor die klasse is (3 mensen of minder) kunnen we op het laatste moment nog besluiten om misschien de LMP klasse te laten vervallen zodat iedereen in de Ford GT rijdt.
Anders wordt het ook zo'n droevig gezicht... 2 kleine klasses.
Kunnen we beter 1 grotere klasse nemen (met een auto die goed is te doen voor iedereen).![]()
Maar dat is alleen als er écht te weinig mensen zijn voor de Lola.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:18 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Cool. Tijd is al gereserveerd thuis. Straks de game oppikken.
quote:
Eens!quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef MosPos het volgende:
2 auto's per klasse is misschien een leuker idee? 2 auto's die een beetje aan elkaar gewaagd zijn. Allemaal dezelfde auto is misschien wat saai?
Nee hoezo? Op deze manier komt het puur aan op skills en baankennis.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef MosPos het volgende:
2 auto's per klasse is misschien een leuker idee? 2 auto's die een beetje aan elkaar gewaagd zijn. Allemaal dezelfde auto is misschien wat saai?
Niet waar, ook tuning.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:45 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Nee hoezo? Op deze manier komt het puur aan op skills en baankennis.
Klopt. Maar voor de beleving, het realisme en misschien stukje emotie voor een bepaald merk, zou het wellicht leuker zijn. Ik rij bijvoorbeeld wel eens tegen mijn broer met van die Australische wagens, een Ford en een Holden. Ik heb niks met Ford, dus neem ik de Holden en hij de Ford.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:45 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Nee hoezo? Op deze manier komt het puur aan op skills en baankennis.
Puur en alleen standaard auto's neem ik aan? Dat vind ik online altijd zo vervelend. Van die getunede wagens die op de max van een bepaalde klasse zitten.. Standaard tegen standaard is veel leukerquote:
Er worden stock auto's gebruikt.quote:
Alleen in zeldzame gevallen gaat dat eerlijk worden. Bijvoorbeeld inderdaad die V8 Supercars (Holden tegen Ford) of de DTM wagens (Mercedes tegen Audi). Anders is er altijd wel 1 auto het snelst. Zeker op een lange baan als Le Mans met een paar lange rechte stukken is een topsnelheid van 5 km/u meer al voldoende om een gat te slaan en enkele seconden per ronde te winnen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef MosPos het volgende:
Hmmm.... Voor mij lastig aangezien ik 2 kids heb en een vrouw, maar ik zal eens kiek'n.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:18 schreef Desunoto het volgende:
Wat we ook zouden kunnen afspreken is dat er elke keer keer iemand anders van de FOK club een race (of serie races) organiseert volgens zijn/haar regels.
Om de zoveel weken op vrijdag 22:00 misschien? Dan maken we er een FOK traditie van.
Iedereen is welkom. Hoe meer mensen hoe beter.quote:
Oke mooi!quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:29 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Iedereen is welkom. Hoe meer mensen hoe beter.![]()
Wel even letten op:
- 1 verplichte pitstop tussen minuut 5 en 55
- schade staat op 'limited'
Top, dankje!quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:32 schreef Desunoto het volgende:
Van m'n originele post + een paar aanvullingen:
GT klasse: 2009 Ford #40 Robertson Racing Ford GT Mk7
LMP klasse: 2011 Aston Martin #6 Muscle Milk Aston Martin Lola
Verder:
- geen upgrades of tuning, iedereen rijdt met hetzelfde materiaal
- geen restricties qua TCS, ABS, of wat dan ook... gebruik waar je het best mee overweg kan
- geen restricties qua liveries... maak of download een livery van de storefront zodat je auto wel herkenbaar is (alleen als je daar behoefte aan hebt, hoeft niet per se)
- 1 verplichte pitsstop in de race, ergens tussen minuut 5 en minuut 55
- willekeurige startopstelling, iedereen start 1 seconde na elkaar om chaos in de eerste bocht te voorkomen
- de LMP's starten 1 minuut na de GT's, komen ze elkaar na een paar ronden sowieso tegen
- een headset gebruiken zou leuk zijn, ik heb er zelf inmiddels ook een, maar is niet verplicht
- ga niet het circuit afsnijden, expres ongelukken veroorzaken, etc maar dat lijkt me vanzelfsprekend
- schade staat op 'limited'
Dit blijft ongewijzigd, tenzij de animo voor de LMP klasse (Aston Martin) heel laag blijft, dan gaan we met z'n allen naar de Ford GT. Maar ik reken erop dat er wel wat Aston Martins rondrijden morgen.
+1quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Waarom hebben we dit niet veel eerder gedaan?![]()
Niemand nam echt initiatief denk ik. Ik dacht alleen toevallig aan het idee omdat de 24 uren van Le Mans er weer aankomen. Met Forza 3 reden we ook wel eens races en snelste ronde-competities maar daar kwam nooit echt een vervolg op...quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Waarom hebben we dit niet veel eerder gedaan?![]()
Ik weet niet wat de rest doet, maar ik denk dat dit een erg hoog tempo is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:45 schreef Haarklip het volgende:
Vraag me af wat een beetje tijd is voor die Ford. Zit nu op de 4.09
Ja dat je auto's weg ging gevenquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:12 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Niemand nam echt initiatief denk ik. Ik dacht alleen toevallig aan het idee omdat de 24 uren van Le Mans er weer aankomen. Met Forza 3 reden we ook wel eens races en snelste ronde-competities maar daar kwam nooit echt een vervolg op...
[..]
Ik weet niet wat de rest doet, maar ik denk dat dit een erg hoog tempo is.Na 5 ronden met de Ford kwam ik op een 4.07.8... maar dat was niet makkelijk. Dan moet je er echt vol voor gaan.
Maar aan mij heb je geen concurrentie, ik neem immers de Aston Martin.
Ik zou dat juist wel aanzetten, dan moet je wel de pits in op een gegeven moment.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:39 schreef Desunoto het volgende:
Bandenslijtage en brandstofverbruik is in dit spel minimaal. Je zal er geen last van hebben. Het enige dat een beetje invloed heeft is de bandenwarmte in de eerste ronde (en de ronde als je de pits uitrijdt)... dan heb je even minder grip. Maar ook dat is amper te merken.
Forza 4 is een beetje raar op dat gebied. Ergens in de opties die gelden voor de speler die ze instelt staat "tire wear/fuel usage: on/off" of iets in die richting. Je kan het dus voor jezelf aanzetten, maar dan staat het niet voor iedereen met wie je racet ook automatisch aan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:44 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zou dat juist wel aanzetten, dan moet je wel de pits in op een gegeven moment.
Ik wil ooit nog een keer tegen je racen ook al faal ik superhard.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:55 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Forza 4 is een beetje raar op dat gebied. Ergens in de opties die gelden voor de speler die ze instelt staat "tire wear/fuel usage: on/off" of iets in die richting. Je kan het dus voor jezelf aanzetten, maar dan staat het niet voor iedereen met wie je racet ook automatisch aan.
Ik heb vanaf de eerste dag die optie aangevinkt, en heb er tot nu toe nooit wat van gemerkt wat bandenslijtage betreft, of damage nu op simulation, limited of op cosmetic stond.Ook in echt lange races niet. Geen banden die grip verliezen... alleen gloednieuwe koude banden hebben iets minder grip. Maar dat is verwaarloosbaar.
En elke auto heeft genoeg benzine om 2 uur op te rijden of zo... als het niet langer is.
Forza 4 is helaas geen rFactor/iRacing wat dat betreft.
Jij zegt altijd dat je hard faalt, maar het verschil valt altijd reuze mee.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik wil ooit nog een keer tegen je racen ook al faal ik superhard.
Clio Cupquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:34 schreef invine het volgende:
Ik wil al een tijdje een clio cup oid opstarten. Dus als dit een beetje goed gaat dan ga ik dat misschien wel doen. Met website en resultaten etc. etc.
Zou gaaf zijn. Ik doe dan sowieso mee.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:34 schreef invine het volgende:
Ik wil al een tijdje een clio cup oid opstarten. Dus als dit een beetje goed gaat dan ga ik dat misschien wel doen. Met website en resultaten etc. etc.
Leuk!quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:34 schreef invine het volgende:
Ik wil welquote:Op donderdag 14 juni 2012 21:36 schreef DenS het volgende:
Iemand zin om een practice te doen voor morgen? *verveelt zich nu
Ik maak zometeen wel even een lobby aan genaamd "FOK Le Mans Practice" of zoiets in user-created -> timed race.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:36 schreef DenS het volgende:
Iemand zin om een practice te doen voor morgen? *verveelt zich nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |