Vanaf een jaar is het idd 300 ml per dag aan zuivel. Dat is inclusief toetje, boter en kaas enzo. Daar zit je dus snel aan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zie die flessen er af gaat helemaal vanzelf cynthiaa![]()
Alleen moet je wel aan de andere kant dan aan genoeg zuivel komen straks als de flesvoeding steeds minder wordt. 300ml incl yoghurt volgens mij.
Dat heb ik hier nog niet meegemaakt. Als ik 'm wakker maak dan kijkt ie eerst een beetje rond, zo van.. Ehh.. Wat doe je? En een paar tellen later begint ie te happen als een visje op het drogequote:Op woensdag 9 mei 2012 11:05 schreef Rixtje het volgende:
Wij voeden op verzoek de ene keer zit er wat langer tussen de andere keer wat korter. Ik ga hem in ieder geval niet wakker maken want dan drinkt hij een paar slokken en valt weer in slaap dat schiet ook niet op!
We proberen haar ook wat diksap te geven, weet alleen niet hoe dat vandaag bij mijn zus is gegaanquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:31 schreef Kyara het volgende:
geen idee. Anders morgen in de andere flessen iets meer geven? Of zit je op het maximum? Krijgt ze verder wel genoeg vocht binnen?
Ik ken je voorgeschiedenis niet, en ik voed hier volledig op verzoek. Ook flesjes.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:21 schreef Susie het volgende:
Kan het zo zijn dat baby's zelf de avond fles niet meer blieven? Ze werd net wakker, zoals "normaal" dus ik enthousiast flesje maken, 3 slokken en klaar. Gisteren had ze 110 ongeveer op 's avonds en nu dus nagenoeg nietsMisschien door de warmte?
Dat zou betekenen dat ze vandaag maar 3 flessen op heeft...
Vanaf 10 maanden kun je gewoon melk geven. Brinta zou ik wel vervangen door bambix 12 /15 maanden.. Brinta is misschien iets te..quote:Op maandag 25 juni 2012 14:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Even een vraag over flesvoeding na het 1e jaar... Ik ben niet van plan om nutrilon 4/5/6 etc te gaan geven. Kan ik Cas, wanneer hij er zin in heeft, een fles gewone warme melk met bijvoorbeeld wat brinta geven voor het slapen gaan? Ik ga er i.i.g. van uit dat hij niet ineens na zijn avondeten de hele ruk kan maken qua slaap/voeding.
quote:Op maandag 25 juni 2012 14:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vanaf 10 maanden kun je gewoon melk geven. Brinta zou ik wel vervangen door bambix 12 /15 maanden.. Brinta is misschien iets te..
Geen fles meer? Poeh, dat doet Cas nog niet hoor. Scheelt je al wel weer!quote:Op maandag 25 juni 2012 14:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij hadden bij de andere 2 gewoon nummer 3 doorgegeven totdat ze geen flesje meer nodig hadden. Ga ik nu denk ik ook weer doen. Maar denk haast dat Matthias dat niet nodig heeft want die drinkt nu al bijna geen fles meer voordat ie gaat slapen.
Komt denk ik ook omdat we laat eten hoor. We eten om half 6 en om kwart over 6 krijgt ie zijn toetje ongeveer. En hij gaat vaak om 19:00 al naar bed. Dus dan heeft ie nog geen honger. Als ie weinig heeft gegeten drinkt ie nog wel 180 weg hoorquote:Op maandag 25 juni 2012 15:02 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Geen fles meer? Poeh, dat doet Cas nog niet hoor. Scheelt je al wel weer!
Stomme vraag misschienquote:Op maandag 25 juni 2012 14:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vanaf 10 maanden kun je gewoon melk geven. Brinta zou ik wel vervangen door bambix 12 /15 maanden.. Brinta is misschien iets te..
hier hetzelfde.quote:Op maandag 25 juni 2012 15:23 schreef Ticootje het volgende:
Oh dat is hier ook.. We eten rond 6, bij het eten een beker melk... Vaak wel iets van toetje.. Half 7 is naar boven, douchen en slapen. Streeftijd dat alles ligt : 19:00..
Ja. Vooral een issue omdat ze alleen een fles krijgt voor het slapen. Dan is zo'n klets koude melk niet helemaal waar je naar zoekt.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:03 schreef MamaPurk het volgende:
Je bedoelt onverwarmde melk denk ik Vanyel?
Hier inderdaad ook altijd even opgepiept de melkDe karnemelk niet trouwens, maar S lijkt minder problemen met koude dranken te hebben dan J had.
opwarmen in de magnetron. Mijn dames vonden het heerlijk als er een beetje honing door zatquote:Op maandag 25 juni 2012 20:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja. Vooral een issue omdat ze alleen een fles krijgt voor het slapen. Dan is zo'n klets koude melk niet helemaal waar je naar zoekt.
Ja nadat ik me vandaag realiseerde dat opwarmen ook best zonder heet water kon heeft ze haar melkje vanavond fijn uit de magnetron gehad. Net zo tevree.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
opwarmen in de magnetron. Mijn dames vonden het heerlijk als er een beetje honing door zat
De samenstelling is anders. Meer ijzer bijvoorbeeld, omdat ze dat na de 6 maand meer nodig hebben..quote:Op maandag 25 juni 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Fase 1 en Fase 2 melk? Kun je daar wel ineens mee omschakelen of moet dat ook geleidelijk? En kan je dat ook mengen?
Volgens mij staat er op de pakken Nutrilon dat een geopende verpakking 4 weken gebruikt mag worden. Of het stond op de bijsluiter die ik vanuit de apotheek meekreeg de eerste keer, kan ook.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:56 schreef danic het volgende:
Ik sluit mij aan bij DML.
Andere vraag: hoe lang is een geopende bus voeding houdbaar? Ik kan alleen de houdbaarheidsdatum op de verpakking vinden, maar dat is voor een ongeopende bus lijkt me.
Ik dacht een maand.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:56 schreef danic het volgende:
Ik sluit mij aan bij DML.
Andere vraag: hoe lang is een geopende bus voeding houdbaar? Ik kan alleen de houdbaarheidsdatum op de verpakking vinden, maar dat is voor een ongeopende bus lijkt me.
Gewoon avent? Of bibi?quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:25 schreef Cathmar het volgende:
Welke flessen gebruiken jullie? Ik heb vorige keer Difrax gebruikt maar dat gaat het niet meer worden. Teveel ergernissen met die ventielbodems.
Dr Brown heb ik bij mijn eerste gebruikt en die zijn super fijn, maar wel extra schoonmaakwerk... (en alles moet straks keer twee).
Nope, beiden zijn gewoon recht toe, recht aan flessen.. Lekker makkelijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:35 schreef Cathmar het volgende:
Avent, daar zitten geen rare tuitjes in enzo he? Ik zal ook eens naar Bibi kijken als ik in de stad ben.
Born Free flessen werken volgens hetzelfde principe als de Dr Brown, maar dan zonder dat tuitje. Veel makkelijker schoonmaken dus. Die van mij drinken/dronken te gulzig voor de gewone flessen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:25 schreef Cathmar het volgende:
Welke flessen gebruiken jullie? Ik heb vorige keer Difrax gebruikt maar dat gaat het niet meer worden. Teveel ergernissen met die ventielbodems.
Dr Brown heb ik bij mijn eerste gebruikt en die zijn super fijn, maar wel extra schoonmaakwerk... (en alles moet straks keer twee).
Hier was het simpel. Onderkant open, slikken kreng..quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:18 schreef Cathmar het volgende:
Bij Difrax was ik constant aan die onderste dop aan het draaien om het drinktempo goed te krijgen. Ik wil gewoon een simpele fles zonder extra bodems of ventielen.
Ik zal eens naar Bibi kijken. Voor mijn jongste ben ik op een gegeven moment over gegaan op simpele Hema, maar als ze zo klein zijn weet ik niet of ik dat wel zo handig vind.
Als ik de flessen in de vaatwasser deed draaide ik alle onderdelen los. En dan moet je bij de eerste fles weer steeds opnieuw zoeken naar de goeie stand. En had ook het idee dat ie vacuüm zoog. Draai je de achterkant weer iets losser stroomt het er weer uit.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben naar volle tevredenheid difrax gebruikt. Waarom zou je aan de onderkant gaan draaien? Gewoon vanaf blijven en er zijn geen problemen
Echt? .. Ik draai ze gewoon dicht aan de onderkant. Toch geen enkel probleem hier. Klokt het ding in 15 min leeg zonder knoeien of iets.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:44 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Als ik de flessen in de vaatwasser deed draaide ik alle onderdelen los. En dan moet je bij de eerste fles weer steeds opnieuw zoeken naar de goeie stand. En had ook het idee dat ie vacuüm zoog. Draai je de achterkant weer iets losser stroomt het er weer uit.
Mijn vriendin was ook heel tevreden met die flessen. Toen ze Matthias keer de fles gaf werd ze er gek van. Net of ie niet uit die fles kon drinken. Had ze bij haar zoontje nooit last van gehad!!
Umm 5 x 180/6 is toch gewoon al het maximum van 30 schepjes per dag of zie ik iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:40 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Echt? .. Ik draai ze gewoon dicht aan de onderkant. Toch geen enkel probleem hier. Klokt het ding in 15 min leeg zonder knoeien of iets.
Wat anders; het ging net in het babytopic over pap enzo allemaal. Nu twijfel ik enorm over wanneer hier iets introduceren. Op het moment drinkt knulletje 5 flessen met 180/6 -- teruggegoten naar 190 (jaa ja ja, ingewikkeld. Bla. Advies CB, werkt prima) enneh, nja hij zit dus nog lang niet aan de liter per dag. Hij laat ook nog regelmatig wat staan enzo. Allemaal niet erg. Groeit verder goed en is blij.
Dus, vooralsnog zie ik het wel zitten om 'gewoon' tot een maand of 5/6 door te kachelen met melk. Geen toevoegingen, papjes of whatever. En dan vanaf een maand of 5,5 eens een avondfles met pap te maken.
Opmerkingen in het topic over het Pyjamapapje deden mij doen Googlen. Is dit dan wél een geschikte pap: http://www.nutriciavoorjo(...)tebloem-naturel.aspx Of is dat ook een suikerbom.
Gewoon, nieuwsgierig?
Ja dat klopt. Maar wij gieten af. Dus nu krijgt ie 950cc. Al drinkt ie er meestal maar 900.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Umm 5 x 180/6 is toch gewoon al het maximum van 30 schepjes per dag of zie ik iets over het hoofd?
oja, ik wist dat ik iets fout deed, maar wat.....quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Een schepje levert 33,3 cc melk (30 water en 3,3 gram poeder). Dus daar 30 van en je zit op de liter aangemaakt voeding..
en denk maar niet dat een andere speen hielp, want die beettie gewoon stuk directquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |