abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110902304
Hallo,

vandaag na lang overleg heb ik samen met de dierenarts besloten om mijn hond in te laten slapen.
Ze had een gezwel (kwaadaardig) wat niet te opereren was ivm haar leeftijd.
Ze heeft het vannacht opengebeten en het lag echt helemaal open..
Ik heb het noodnummer van de dierenarts gebeld, en ze is vrij snel daarna ingeslapen...
Nu mijn vraag: ik heb een ander hondje, en hij blijft maar zoeken en janken naar haar..
Wat moet ikdoen... Hij begrijpt er niets van..
pi_110902346
Jezus wat een lompe reacties weer zeg... :')

TS, je moet de hond gewoon de tijd gunnen om te wennen aan het ontbreken van die hond. Dieren verwerken overlijden van anderen meestal redelijk snel, dus met een paar dagen is het zoeken wel over denk ik.
pi_110902356
Je had eigenlijk de hond de dode hond moeten laten besnuffelen zodat hij weet dat hij overleden is. Nu weet hij dat niet en kan het zoeken naar het andere hondje nog lang doorgaan. Soms zelfs tot de dood (zie Hachii)
Patat Friet
pi_110902385
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:18 schreef ganzenherder het volgende:
Je had eigenlijk de hond de dode hond moeten laten besnuffelen zodat hij weet dat hij overleden is. Nu weet hij dat niet en kan het zoeken naar het andere hondje nog lang doorgaan. Soms zelfs tot de dood (zie Hachii)
Klopt volgens mij ook. Dat eerder al eens gehoord.
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:22:16 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_110902440
je hebt die dode hond toch nog wel? leg die anders even in huis zodat, zoals hierboven al werd gezegd, de levende hond kan wennen aan het feit dat hond #1 dood is :) ;(
pi_110902679
Sterkte ermee TS ;(.. -O- Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, dode hond erbij leggen is ook geen oplossing. Bel je dierenarts even die zal dit soort dingen wel weten.
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:36:00 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_110902776
levende hond het liefst even laten ruiken aan de dode hond, dan snappen ze vrij snel wat er aan de hand is.
Zo niet heb je kans dat ze gaan zoeken en dat kunnen lang volhouden.
Bij katten is bekend dat die een rouwperiode van een half jaar kunnen hebben, bij honden zal het ook wel zoiets zijn.

Nieuwe hond kopen zou ik voorlopig niet doen omdat de andere hond nog moet wennen dat z'n maatje er niet meer is.
Als je er dan een nieuwe bij zet kan dat problemen opleveren.
Vooral bij honden omdat die na de dood van een roedelgenoot soms even moeten uitmaken wie er nou het nieuwe alfa-hondje is
pi_110902811
Tijd geven had ik met me 3 honden ook de 4 de moest ingeslapen worden toen gingen me 3 honden ook zoeken met de tijd is het over.
The world of SKA music
pi_110903266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:32 schreef Vaseline_ het volgende:
Bel je dierenarts even die zal dit soort dingen wel weten.
Life is Music
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:08:06 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_110903672
Hond meenemen naar dode hond. Even laten snuffelen en voila.

Gecondoleerd.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_110903795
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:08 schreef SpecialK het volgende:

Gecondoleerd.
Dit lijkt me sowieso de beste oplossing. Of misschien een andere hond erbij nemen zodat je hond afleiding krijgt.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:14:37 #12
45 SiGNe
pi_110903867
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:08 schreef SpecialK het volgende:

Gecondoleerd.
Ik zou het andersom doen, de dode hond meenemen naar huis en de ander daar in eigen vertrouwde omgeving laten ruiken.

Als je het bij de dierenarts doet kan ik me voorstellen dat de andere hond de geur van de dierenarts voortaan gaat associëren met de dood, heb je voortaan een panische hond bij de dierenarts.

andere hond nemen zou ik voorlopig even mee wachten, 3 tot 6 maanden.
Liefst na 6 maanden pas omdat dan de rouwperiode van dieren zo'n beetje is afgelopen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:18:53 #13
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110903979
Ik heb ooit op TV gezien dat ze in dierentuinen ook altijd de andere laten snuffelen aan hun dode mededier. Ze lieten het toen zien bij kleine apen. Best wel raar gezicht, je ziet duidelijk dat ze weten wat er loos is.. Voorzichtig eventjes aanraken, even erbij blijven zitten.. nog eens aanraken..
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:39:27 #14
45 SiGNe
pi_110904489
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:18 schreef blup het volgende:
Ik heb ooit op TV gezien dat ze in dierentuinen ook altijd de andere laten snuffelen aan hun dode mededier. Ze lieten het toen zien bij kleine apen. Best wel raar gezicht, je ziet duidelijk dat ze weten wat er loos is.. Voorzichtig eventjes aanraken, even erbij blijven zitten.. nog eens aanraken..
Hoorde het gister nog op TV bij Drukte in de dierentuin.
Een Ezeltje was dood geboren, moeder is daar nog even bijgeweest maar wilde al snel weer naar buiten.
da's dan het moment om het dode diertje weg te halen.
Olifanten doen er langer over, in de natuur blijven ze rustig nog een week bij een dood kalf.
en zelfs als ze een jaar later de botten weer eens tegenkomen op de route snuffelen ze er weer aan, maken het ook een beetje schoon.
Ook bij olifantenkerkhoven gebeurt dat, ze herkennen de schedels ofzo.
pi_110905091
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:14 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik zou het andersom doen, de dode hond meenemen naar huis en de ander daar in eigen vertrouwde omgeving laten ruiken.

Als je het bij de dierenarts doet kan ik me voorstellen dat de andere hond de geur van de dierenarts voortaan gaat associëren met de dood, heb je voortaan een panische hond bij de dierenarts.

andere hond nemen zou ik voorlopig even mee wachten, 3 tot 6 maanden.
Liefst na 6 maanden pas omdat dan de rouwperiode van dieren zo'n beetje is afgelopen.
Dit dus. Ik heb hier hetzelfde met mijn cavia's. Je ziet echt dat ze op hun manier rouwen, dus ik laat een overleden huisgenootje altijd even liggen. Bij onze katten en honden vroeger ook, ze hebben dan meer rust.
Heel veel sterkte met het verlies van je hond :*
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:16:57 #16
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_110905569
Nee, de andere hond ligt bij de dierenarts....
pi_110906526
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:16 schreef allesmetkaas het volgende:
ophalen. echt. afscheid laten nemen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:45:21 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_110906566
quote:
Haal die hond dan even op :X
pi_110906646
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dit.
En gecondoleerd :'(
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_110906843
kan het niet andersom?
de levende hond meenemen naar de dierenarts om daar afscheid te nemen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_110906850
quote:
De dierenarts bewaart de hond meestal in de diepvries totdat die opgehaald wordt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dit is idd het allerbeste voor de overgebleven hond.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_110906878
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:52 schreef Mirjam het volgende:
kan het niet andersom?
ik zou het thuis doen. allerlei redenen, vertrouwde omgeving, dierenarts die anders nog minder populair wordt bij de overgebleven hond, etc.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:00:45 #23
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_110907179
jezus, die reacties zeg..... doe is normaal het is echt een groot verlies voor mij, breng aub het respect op om even normaal te doen..

hij zoekt zich nu kapot, en de dierenarts is gesloten tot maandag, en dan wordt ze gecremeerd..
pi_110907243
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:00 schreef allesmetkaas het volgende:
jezus, die reacties zeg..... doe is normaal het is echt een groot verlies voor mij, breng aub het respect op om even normaal te doen..

hij zoekt zich nu kapot, en de dierenarts is gesloten tot maandag, en dan wordt ze gecremeerd..
gewoon bellen en het regelen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:02:44 #25
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_110907262
ok, bedankt allemaal :)
pi_110907317
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:02 schreef allesmetkaas het volgende:
ok, bedankt allemaal :)
ok draai het eens om. ineens is 1 van je honden weg. dan ga je toch ook zoeken.

laat zijn maatje gewoon afscheid van hem nemen. zo gek is het niet wat de mensen hier voorstellen? :{
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:07:13 #27
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_110907458
Nee ik snap dat ook wel, ik bedoel reacties zoals smitjew.
Zal morgen kijken of ik ze toch kan bereiken
pi_110907519
Cremeren.. Waaromm..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:13:16 #29
45 SiGNe
pi_110907732
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:52 schreef Mirjam het volgende:
kan het niet andersom?
Kan wel andersom maar in een vertrouwde omgeving is het voor het dier aangenamer.

Levende hond meenemen naar een dierenarts is vaak al een klein trauma en als je dan daar opeens je dode maatje tegenkomt is het helemaal schrikken.
Vandaar dus dat het slimmer is om thuis te doen.
Maar goed, wel afscheid nemen is altijd weer beter dan helemaal geen afscheid nemen dus als het neit anders kan kan je de levende hond natuurlijk wel meenemen naar de DA.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:22:44 #30
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_110908122
Maar als ze nu al in de vriezer zou liggen.... hoe breng ik haar dan naar huis?
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:23:40 #31
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_110908158
Sterkte TS

Kick naar Flora en Fauna een optie ? Daar hebben ze misschien meer verstand hiervan ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:24:00 #32
222284 ivar92
heet dus geen henk!
pi_110908170
koeltas :')

nee OT, sterkte toegewenst!

geen prive/noodnummer van de dierenarts? neem contact op met hem, en overleg wat het beste is :)
't is pas sport as dr benzine in mot! http://www.youtube.com/watch?v=qsRncRwKvWY
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:25:28 #33
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_110908228
danku :)
pi_110908237
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:07 schreef allesmetkaas het volgende:
Nee ik snap dat ook wel, ik bedoel reacties zoals smitjew.
Zal morgen kijken of ik ze toch kan bereiken
gewoon noodnummer en zeggen dat je je beestje graag afscheid wilt laten nemen thuis. ernaartoe rijden. klaar.

eigenlijk wel suf dat een dierenarts dit soort dingen niet standaard even overlegd bij dit soort situaties ;(
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:26:43 #35
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_110908286
koeltas... hahahahahaha daar kan ik dan toch weer om lachen :)
En ja, ik kan het proberen om zijn nummer te krijgen , ga wel even kijken...
Iemand nog tips voor nu, het zal nog wel even duren voor dat ze hier misschien is...
pi_110908354
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:36 schreef SiGNe het volgende:
levende hond het liefst even laten ruiken aan de dode hond, dan snappen ze vrij snel wat er aan de hand is.
Bij katten is bekend dat die een rouwperiode van een half jaar kunnen hebben, bij honden zal het ook wel zoiets zijn.
Apart, toen bij ons de oudste hond overleed kon de andere twee honden dat weinig schelen voor zover we konden zien. Snuffelden even en liepen weer door.

Maar het leeftijdsverschil en verschil in karakter/gedrag was tussen hen ook wat groot, misschien dat dat veel uitmaakt..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_110908692
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Cremeren.. Waaromm..??
Wat had jij dan voorgesteld? Dit soms?

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gezette-honden.dhtml

Wij hadden ook voor cremeren gekozen. Grafschennis of andere beschadiging zou de wonden opnieuw openhalen.

Onze hond hadden we thuis laten inslapen. Daarna door de dierenambulance op laten halen. Naar het dierencrematorium en daar in de vriezer en de volgende dag gecremeerd.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:36:13 #38
45 SiGNe
pi_110908711
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:28 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Apart, toen bij ons de oudste hond overleed kon de andere twee honden dat weinig schelen voor zover we konden zien. Snuffelden even en liepen weer door.

Maar het leeftijdsverschil en verschil in karakter/gedrag was tussen hen ook wat groot, misschien dat dat veel uitmaakt..
Toen de kat van m'n ouders geëuthaniseerd werd (dat werd bij m'n ouders thuis gedaan) heeft de andere kat er heel even aan geroken maar rende meteen weg.. wist wat er aan de hand was waarschijnlijk maar wilde er (uiteraard) niets van weten.
Hij is toen nog wel een klein beetje opzoek geweest en at ook slecht, mistte z'n maatje.
Plus m'n ouders hadden al redelijk snel een nieuwe kitten erbij en die was ook nogal hyper en speels terwijl de ander liefst even wat meer rust had gehad.

Misschien dat het bij honden anders werkt hoor, die leven normaal in een roedel met een strakke hiërarchie.
Dat er een dood is betekent in principe een treedje hoger op de ladder staan.
Katten zijn individueler maar kunnen zich heel erg hechten aan een maatje.
pi_110908766
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:00 schreef allesmetkaas het volgende:

Maandag is Koninginnedag dus waarschijnlijk ook gesloten..
Meestal komt het 'dierencrematorium' niet meteen elk dier ophalen maar blijven ze nog een korte tijd in de diepvriezer liggen.

Ik hoop voor je dat de dierenarts ook een beetje wil meewerken.
Sterkte ermee.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_110908783
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:02 schreef RiesAmaris het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb hier hetzelfde met mijn cavia's. Je ziet echt dat ze op hun manier rouwen, dus ik laat een overleden huisgenootje altijd even liggen. Bij onze katten en honden vroeger ook, ze hebben dan meer rust.
Heel veel sterkte met het verlies van je hond :*
Goh mijn cavia's aten en leefden vrolijk verder alsof er niets gebeurd was. Had ik niet verwacht dat het ook anders kon.
pi_110908893
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:35 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Wat had jij dan voorgesteld? Dit soms?

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gezette-honden.dhtml

Wij hadden ook voor cremeren gekozen. Grafschennis of andere beschadiging zou de wonden opnieuw openhalen.

Onze hond hadden we thuis laten inslapen. Daarna door de dierenambulance op laten halen. Naar het dierencrematorium en daar in de vriezer en de volgende dag gecremeerd.
Begraven misschien..?

Je hond waar je zoveel van houdt/om hebt gegeven verbranden vind ik persoonlijk niet kunnen.
Komt meer over als: Okee, je bent nu deud.. In de oven met jou.
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_110908915
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:36 schreef SiGNe het volgende:

Misschien dat het bij honden anders werkt hoor, die leven normaal in een roedel met een strakke hiërarchie.
Dat er een dood is betekent in principe een treedje hoger op de ladder staan.
Katten zijn individueler maar kunnen zich heel erg hechten aan een maatje.
Heeft waarschijnlijk ook veel met het karakter te maken. Als mens ben je snel geneigd te denken dat elke hond ongeveer hetzelfde reageert maar ook dieren hebben zeer verschillende karakters.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:43:00 #43
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_110908973
Ik weet het niet precies, toen ze werd ingeslapen was alleen mijn vader erbij, ik kon het niet aanzien...
Maandag, en anders dinsdag wordt ze gecremeerd, we krijgen wel de urn.
De andere hond is nu constant bij me anders blaft/jankt hij de hele boel bij elkaar....
arm beest
pi_110909029
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Begraven misschien..?

Je hond waar je zoveel van houdt/om hebt gegeven verbranden vind ik persoonlijk niet kunnen.
Komt meer over als: Okee, je bent nu deud.. In de oven met jou.
Maar cremeren is toch niet gruwelijker? Mensen kiezen toch ook bewust tussen begrafenis of crematie? Ik zie hier eigenlijk geen verschil in..
pi_110909079
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:44 schreef eight het volgende:

[..]

Maar cremeren is toch niet gruwelijker? Mensen kiezen toch ook bewust tussen begrafenis of crematie? Ik zie hier eigenlijk geen verschil in..
Het nut van Cremeren ontgaat mij zowiezo vanaf het begin eigenlijk.

Geef eens een reden waarom je je zelf wilt laten verbranden als je dood bent? Omdat we van kleins af aan van fikkie steken hielden om vervolgens na het dood ook zelf in fik te vliegen?

Wat is er zo erg aan mainstream begraven..?
Quote van Tjabbo:
pi_110910216
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:45 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Geef eens een reden waarom je je zelf wilt laten verbranden als je dood bent? Omdat we van kleins af aan van fikkie steken hielden om vervolgens na het dood ook zelf in fik te vliegen?

De belangrijkste reden voor crematie is persoonlijke voorkeur. Ik wil later ook gecremeerd worden.
Daarnaast is begravenis ook duurder, zowel op korte als op lange termijn en je nabestaanden zullen het graf ook moeten onderhouden (of laten doen wat het nog duurder maakt.)
Het is toch prettig dat er wat te kiezen valt?
pi_110917401
quote:

[..]

...

Kost geld.
  zondag 29 april 2012 @ 02:47:03 #48
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110920143
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:43 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Kost geld.
Cremeren ook.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 29 april 2012 @ 04:05:08 #49
45 SiGNe
pi_110920823
quote:

[..]

Cremeren neemt minder ruimte in.
Als ik kijk naar hoe vaak we vroeger bij het graf van m'n opa en oma zijn geweest dan hoeft dat voor mij ook niet.
Beetje treurig , een graf dat niet bezocht wordt.

En of je nou verbrand wordt of dat je door insecten wordt opgegeten en langzaam wegrot maakt opzich ook niet zoveel uit, verbranden gaat sneller.

Je kan je tegenwoordig ook nog laten oplossen in een vloeistof, een soort zuurbad waardoor er helemaal weinig van je overblijft (en is milieuvriendelijker dan verbranden en begraven)
pi_110979513
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:17 schreef Aardappel2610 het volgende:
Jezus wat een lompe reacties weer zeg... :')

TS, je moet de hond gewoon de tijd gunnen om te wennen aan het ontbreken van die hond. Dieren verwerken overlijden van anderen meestal redelijk snel, dus met een paar dagen is het zoeken wel over denk ik.
Wij zijn toch ook dieren. :s
pi_110982823
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2007 00:58 schreef TheWings het volgende:

Destructiebedrijf betekend:
:')
Vermalen worden in honden en kattenvoer blikjes!
1-Ziet de hond er nog lekker uit, komt ie in wiskas terecht of felix Of happy
Istie nie lekker en ruikt ie niet goed komt ie in
2- gore aldi blikjes van 35 cent enzo..

Begraaf hem ergens in het bos het is wel verboden maar ach er mag zoveel niet dat je vanzelf recalcitrant gaat worden..
En cremeren bij zo'n dieren crematorium en een steentje bijdragen, voor hetzelfde geld zit er een geitje die greta heet in die pot!
Weet jij veel.
Sterkte !
  dinsdag 1 mei 2012 @ 02:00:31 #52
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110984755
Daar is in dit geval geen sprake van want TS heeft besloten om zijn/haar hond echt te laten cremeren.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_110988343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:43 schreef allesmetkaas het volgende:
Ik weet het niet precies, toen ze werd ingeslapen was alleen mijn vader erbij, ik kon het niet aanzien...
De andere hond is nu constant bij me anders blaft/jankt hij de hele boel bij elkaar....
arm beest
Dus je bent niet meegeweest toen je hond ingeslapen werd? Erg laf je hebt je hond hier erg mee in de steek gelaten. Het laatste wat je nog kon doen is je hond de laatste eer te bewijzen en te steunen door mee te gaan naar de dierenarts. Hoop dat je trots op jezelf bent.
pi_110988576
quote:

[..]

Milieuvriendelijker, neemt veel minder ruimte in, geen onderhoud nodig.

Ik snap je argument ook helemaal niet. Waarom zou je jezelf in een kist onder grond willen stoppen als je dood bent? Omdat je vroeger graag verstoppertje speelde :?
Oh, and that's a bad miss!
pi_110988777
quote:

Leuk voor dat diertje.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:01:23 #56
244933 trovey
Nachtoele
pi_110992830
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:45 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Leuk voor dat diertje.
Er was toch iemand bij....ik ben er zelf ook altijd bij als een dier moet inslapen (ook al is dat heel moeilijk :{ ) maar om TS nou verwijten te gaan maken achteraf.....
Is het nog gelukt met afscheid laten nemen TS? Mijn ervaring is ook dat dieren(zeker katten en honden) dat nodig hebben als een soortgenootje waarmee ze jaren samen zijn geweest komt te overlijden. Ik kon het éénmaal niet doen i.,v.m. omstandigheden en dat heeft bij één kat (zijn halfzus) ervoor gezorgd dat ze zo van slag was dat ze een jaar onzindelijk is geweest. ;( Ik laat ze altijd even liggen in de woonkamer tot ik ze de volgende dag naar het crematorium breng (dat doe ik zelf, ook een deel van mijn eigen rouwverwerking ;) )

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 01-05-2012 13:40:36 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:38:56 #57
371188 _KurtCobain
Chocomel fan
pi_110994041
Nog gelukt?
  Boks-Chick dinsdag 1 mei 2012 @ 14:05:52 #58
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_110994909
Alle lompe klootzakjes mogen terug naar KLB oid :*
diverse notes staan iig.

En topic naar F&F
lolwut
pi_110995192
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:36 schreef SiGNe het volgende:

Klopt onze heilige birmaan van toen 12 jaar oud heeft 1 jaar lang lopen janken !! Omdat hij van de 1 op de andere dag bij ons terecht kwam. ( hja je trouwe familie kwijtraken, waar je 12 jaar gewoont hebt) Dit is echt zenuwslopend voor zo'n beestje. Na een jaar en 2 korte vakanties achterelkaar ( van een paar dagen) kwam hij er achter dat wij wel terug kwamen en is hij gestopt met janken. ;)
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 15:31:18 #60
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_110998131
Ik heb mijn hond september vorig jaar in laten slapen, thuis. De katten hebben nog even aan hem geroken en ook de kinderen hebben nog afscheid kunnen nemen. Hij is toen door de dierenambulance naar het crematorium gebracht en daar hebben we hem de dag daarna nog kunnen bezoeken, we hebben nog wat haren van hem meegenomen en pootafdrukken gemaakt. Daarna is hij gecremeerd. We hebben keurig bericht gehad van het crematorium van het tijdstip waarop hij gecremeerd is.

Wellicht dat je jouw hond ook nog kunt bezoeken bij het crematorium??
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:37:31 #61
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_110998413
Maar de hond ruikt nu al anders en niet meer naar zichzelf dus ik denk dat de andere hond daar niet veel boodschap meer aan zal hebben hoor...
Jammer is dat.
Mijn honden waren er bij toen ik de eerste hond liet inslapen, en de tweede die doodging werd doodgebeten, nou, ze wisten meteen hoe laat het was, ze wilden niks meer van hem weten, onder het bloed en de viezigheid.
Dieren snappen het wel, maar ze moeten het wel meemaken, als iets of iemand zomaar weg is dan kunnen ze goed in paniek raken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:11:56 #62
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_111016983
Ach vind het laf of niet, ik ben er tot het bijna einde bij gebleven, ze had de slaapspuit al gehad en toen trok ik het niet meer, mijn vader was er wel bij.
Ze is vandaag gecremeerd, we krijgen binnenkort haar urn.

Bedankt voor alle reacties, ik heb gedaan voor mijn hond wat ik kon
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:15:03 #63
371188 _KurtCobain
Chocomel fan
pi_111017151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:11 schreef allesmetkaas het volgende:
Ach vind het laf of niet, ik ben er tot het bijna einde bij gebleven, ze had de slaapspuit al gehad en toen trok ik het niet meer, mijn vader was er wel bij.

Hoe is het met je andere hond nu?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 mei 2012 @ 22:16:23 #64
163650 Greys
pi_111017233
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:11 schreef allesmetkaas het volgende:

Veel sterkte.
En je bent niet laf.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:20:59 #65
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_111017495
Dankje . :)
pi_111023761
Heel veel sterkte! En inderdaad wacht nog maar even met een nieuwe hond. Eerst de boel een beetje laten bedaren. :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_111024623
quote:
arm beest
TS
Ik wil je heel veel sterkte toewensen.
pi_111031974
Ohhh dat lijkt me zo moeilijk om een hond te laten inslapen... En ik weet ook niet of ik het kan hoor...

Al verschillende honden gehad maar dit telkens "gelukkig" niet hoeven meemaken.
Onze duitse herder was 's nachts in z'n slaap gestorven geheel onverwachts.. hij was wel oud maar niet ziek ofzo. Onze jack russel hebben we smiddags een keer in de tuin gevonden... hij was toen echt wel stokoud en waren min of meer plannen aan het maken om hem te laten inslapen omdat hij steeds meer verward leek.

Toen onze jack russell doodging (dat is het meest recent) toen hebben de andere 2 hondjes hier eigenlijk niet echt heel erg op gereageerd, sterker nog kan me niets geks herinneren. Maar misschien komt het omdat die twee elkaar in ieder geval nog hadden en is het moeilijker als je één hond hebt die "achterblijft".
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:06:57 #69
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_111037937
Mijn andere hond was eerst aan het zoeken, nu is hij het alweer vergeten.
Of vergeten, hij zoekt in elk geval niet meer, als hij haar naam hoort wel nog ff rond kijken, dat was het.
Hij kan niet alleen zijn dus hij mag overal mee naartoe, wordt gewoon verwend door iedereen en dat helpt m erdoorheen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')