Klopt volgens mij ook. Dat eerder al eens gehoord.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:18 schreef ganzenherder het volgende:
Je had eigenlijk de hond de dode hond moeten laten besnuffelen zodat hij weet dat hij overleden is. Nu weet hij dat niet en kan het zoeken naar het andere hondje nog lang doorgaan. Soms zelfs tot de dood (zie Hachii)
quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:32 schreef Vaseline_ het volgende:
Bel je dierenarts even die zal dit soort dingen wel weten.
Dit lijkt me sowieso de beste oplossing. Of misschien een andere hond erbij nemen zodat je hond afleiding krijgt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:08 schreef SpecialK het volgende:
Hond meenemen naar dode hond. Even laten snuffelen en voila.
Gecondoleerd.
Ik zou het andersom doen, de dode hond meenemen naar huis en de ander daar in eigen vertrouwde omgeving laten ruiken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:08 schreef SpecialK het volgende:
Hond meenemen naar dode hond. Even laten snuffelen en voila.
Gecondoleerd.
Hoorde het gister nog op TV bij Drukte in de dierentuin.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:18 schreef blup het volgende:
Ik heb ooit op TV gezien dat ze in dierentuinen ook altijd de andere laten snuffelen aan hun dode mededier. Ze lieten het toen zien bij kleine apen. Best wel raar gezicht, je ziet duidelijk dat ze weten wat er loos is.. Voorzichtig eventjes aanraken, even erbij blijven zitten.. nog eens aanraken..
Dit dus. Ik heb hier hetzelfde met mijn cavia's. Je ziet echt dat ze op hun manier rouwen, dus ik laat een overleden huisgenootje altijd even liggen. Bij onze katten en honden vroeger ook, ze hebben dan meer rust.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zou het andersom doen, de dode hond meenemen naar huis en de ander daar in eigen vertrouwde omgeving laten ruiken.
Als je het bij de dierenarts doet kan ik me voorstellen dat de andere hond de geur van de dierenarts voortaan gaat associëren met de dood, heb je voortaan een panische hond bij de dierenarts.
andere hond nemen zou ik voorlopig even mee wachten, 3 tot 6 maanden.
Liefst na 6 maanden pas omdat dan de rouwperiode van dieren zo'n beetje is afgelopen.
ophalen. echt. afscheid laten nemen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:16 schreef allesmetkaas het volgende:
Nee, de andere hond ligt bij de dierenarts....
Haal die hond dan even opquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:16 schreef allesmetkaas het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ophalen. echt. afscheid laten nemen.
De dierenarts bewaart de hond meestal in de diepvries totdat die opgehaald wordt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:16 schreef allesmetkaas het volgende:
Dit is idd het allerbeste voor de overgebleven hond.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ophalen. echt. afscheid laten nemen.
ik zou het thuis doen. allerlei redenen, vertrouwde omgeving, dierenarts die anders nog minder populair wordt bij de overgebleven hond, etc.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:52 schreef Mirjam het volgende:
kan het niet andersom?
de levende hond meenemen naar de dierenarts om daar afscheid te nemen?
gewoon bellen en het regelen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:00 schreef allesmetkaas het volgende:
jezus, die reacties zeg..... doe is normaal het is echt een groot verlies voor mij, breng aub het respect op om even normaal te doen..
hij zoekt zich nu kapot, en de dierenarts is gesloten tot maandag, en dan wordt ze gecremeerd..
ok draai het eens om. ineens is 1 van je honden weg. dan ga je toch ook zoeken.quote:
Kan wel andersom maar in een vertrouwde omgeving is het voor het dier aangenamer.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:52 schreef Mirjam het volgende:
kan het niet andersom?
de levende hond meenemen naar de dierenarts om daar afscheid te nemen?
gewoon noodnummer en zeggen dat je je beestje graag afscheid wilt laten nemen thuis. ernaartoe rijden. klaar.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:07 schreef allesmetkaas het volgende:
Nee ik snap dat ook wel, ik bedoel reacties zoals smitjew.
Zal morgen kijken of ik ze toch kan bereiken
Apart, toen bij ons de oudste hond overleed kon de andere twee honden dat weinig schelen voor zover we konden zien. Snuffelden even en liepen weer door.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:36 schreef SiGNe het volgende:
levende hond het liefst even laten ruiken aan de dode hond, dan snappen ze vrij snel wat er aan de hand is.
Zo niet heb je kans dat ze gaan zoeken en dat kunnen lang volhouden.
Bij katten is bekend dat die een rouwperiode van een half jaar kunnen hebben, bij honden zal het ook wel zoiets zijn.
Wat had jij dan voorgesteld? Dit soms?quote:
Toen de kat van m'n ouders geëuthaniseerd werd (dat werd bij m'n ouders thuis gedaan) heeft de andere kat er heel even aan geroken maar rende meteen weg.. wist wat er aan de hand was waarschijnlijk maar wilde er (uiteraard) niets van weten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:28 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Apart, toen bij ons de oudste hond overleed kon de andere twee honden dat weinig schelen voor zover we konden zien. Snuffelden even en liepen weer door.
Maar het leeftijdsverschil en verschil in karakter/gedrag was tussen hen ook wat groot, misschien dat dat veel uitmaakt..
Maandag is Koninginnedag dus waarschijnlijk ook gesloten..quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:00 schreef allesmetkaas het volgende:
jezus, die reacties zeg..... doe is normaal het is echt een groot verlies voor mij, breng aub het respect op om even normaal te doen..
hij zoekt zich nu kapot, en de dierenarts is gesloten tot maandag, en dan wordt ze gecremeerd..
Goh mijn cavia's aten en leefden vrolijk verder alsof er niets gebeurd was. Had ik niet verwacht dat het ook anders kon.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:02 schreef RiesAmaris het volgende:
[..]
Dit dus. Ik heb hier hetzelfde met mijn cavia's. Je ziet echt dat ze op hun manier rouwen, dus ik laat een overleden huisgenootje altijd even liggen. Bij onze katten en honden vroeger ook, ze hebben dan meer rust.
Heel veel sterkte met het verlies van je hond
Begraven misschien..?quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:35 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Wat had jij dan voorgesteld? Dit soms?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gezette-honden.dhtml
Wij hadden ook voor cremeren gekozen. Grafschennis of andere beschadiging zou de wonden opnieuw openhalen.
Onze hond hadden we thuis laten inslapen. Daarna door de dierenambulance op laten halen. Naar het dierencrematorium en daar in de vriezer en de volgende dag gecremeerd.
Heeft waarschijnlijk ook veel met het karakter te maken. Als mens ben je snel geneigd te denken dat elke hond ongeveer hetzelfde reageert maar ook dieren hebben zeer verschillende karakters.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:36 schreef SiGNe het volgende:
Misschien dat het bij honden anders werkt hoor, die leven normaal in een roedel met een strakke hiërarchie.
Dat er een dood is betekent in principe een treedje hoger op de ladder staan.
Katten zijn individueler maar kunnen zich heel erg hechten aan een maatje.
Maar cremeren is toch niet gruwelijker? Mensen kiezen toch ook bewust tussen begrafenis of crematie? Ik zie hier eigenlijk geen verschil in..quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Begraven misschien..?
Je hond waar je zoveel van houdt/om hebt gegeven verbranden vind ik persoonlijk niet kunnen.
Komt meer over als: Okee, je bent nu deud.. In de oven met jou.
Het nut van Cremeren ontgaat mij zowiezo vanaf het begin eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:44 schreef eight het volgende:
[..]
Maar cremeren is toch niet gruwelijker? Mensen kiezen toch ook bewust tussen begrafenis of crematie? Ik zie hier eigenlijk geen verschil in..
De belangrijkste reden voor crematie is persoonlijke voorkeur. Ik wil later ook gecremeerd worden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Het nut van Cremeren ontgaat mij zowiezo vanaf het begin eigenlijk.
Geef eens een reden waarom je je zelf wilt laten verbranden als je dood bent? Omdat we van kleins af aan van fikkie steken hielden om vervolgens na het dood ook zelf in fik te vliegen?
Wat is er zo erg aan mainstream begraven..?
Kost geld.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
...
Cremeren neemt minder ruimte in.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geef eens een reden waarom je je zelf wilt laten verbranden als je dood bent? Omdat we van kleins af aan van fikkie steken hielden om vervolgens na het dood ook zelf in fik te vliegen?
Wij zijn toch ook dieren. :squote:Op zaterdag 28 april 2012 17:17 schreef Aardappel2610 het volgende:
Jezus wat een lompe reacties weer zeg...
TS, je moet de hond gewoon de tijd gunnen om te wennen aan het ontbreken van die hond. Dieren verwerken overlijden van anderen meestal redelijk snel, dus met een paar dagen is het zoeken wel over denk ik.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:58 schreef TheWings het volgende:
Destructiebedrijf betekend:
![]()
Vermalen worden in honden en kattenvoer blikjes!
1-Ziet de hond er nog lekker uit, komt ie in wiskas terecht of felix Of happy
Istie nie lekker en ruikt ie niet goed komt ie in
2- gore aldi blikjes van 35 cent enzo..
Begraaf hem ergens in het bos het is wel verboden maar ach er mag zoveel niet dat je vanzelf recalcitrant gaat worden..
En cremeren bij zo'n dieren crematorium en een steentje bijdragen, voor hetzelfde geld zit er een geitje die greta heet in die pot!
Weet jij veel.
Sterkte !
Dus je bent niet meegeweest toen je hond ingeslapen werd? Erg laf je hebt je hond hier erg mee in de steek gelaten. Het laatste wat je nog kon doen is je hond de laatste eer te bewijzen en te steunen door mee te gaan naar de dierenarts. Hoop dat je trots op jezelf bent.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:43 schreef allesmetkaas het volgende:
Ik weet het niet precies, toen ze werd ingeslapen was alleen mijn vader erbij, ik kon het niet aanzien...
Maandag, en anders dinsdag wordt ze gecremeerd, we krijgen wel de urn.
De andere hond is nu constant bij me anders blaft/jankt hij de hele boel bij elkaar....
arm beest
Milieuvriendelijker, neemt veel minder ruimte in, geen onderhoud nodig.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Leuk voor dat diertje.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:43 schreef allesmetkaas het volgende:
Ik weet het niet precies, toen ze werd ingeslapen was alleen mijn vader erbij, ik kon het niet aanzien...
Er was toch iemand bij....ik ben er zelf ook altijd bij als een dier moet inslapen (ook al is dat heel moeilijkquote:
Klopt onze heilige birmaan van toen 12 jaar oud heeft 1 jaar lang lopen janken !! Omdat hij van de 1 op de andere dag bij ons terecht kwam. ( hja je trouwe familie kwijtraken, waar je 12 jaar gewoont hebt) Dit is echt zenuwslopend voor zo'n beestje. Na een jaar en 2 korte vakanties achterelkaar ( van een paar dagen) kwam hij er achter dat wij wel terug kwamen en is hij gestopt met janken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:36 schreef SiGNe het volgende:
levende hond het liefst even laten ruiken aan de dode hond, dan snappen ze vrij snel wat er aan de hand is.
Zo niet heb je kans dat ze gaan zoeken en dat kunnen lang volhouden.
Bij katten is bekend dat die een rouwperiode van een half jaar kunnen hebben, bij honden zal het ook wel zoiets zijn.
Hoe is het met je andere hond nu?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:11 schreef allesmetkaas het volgende:
Ach vind het laf of niet, ik ben er tot het bijna einde bij gebleven, ze had de slaapspuit al gehad en toen trok ik het niet meer, mijn vader was er wel bij.
Ze is vandaag gecremeerd, we krijgen binnenkort haar urn.
Bedankt voor alle reacties, ik heb gedaan voor mijn hond wat ik kon
Veel sterkte.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:11 schreef allesmetkaas het volgende:
Ach vind het laf of niet, ik ben er tot het bijna einde bij gebleven, ze had de slaapspuit al gehad en toen trok ik het niet meer, mijn vader was er wel bij.
Ze is vandaag gecremeerd, we krijgen binnenkort haar urn.
Bedankt voor alle reacties, ik heb gedaan voor mijn hond wat ik kon
TSquote:Op zaterdag 28 april 2012 20:43 schreef allesmetkaas het volgende:
Maandag, en anders dinsdag wordt ze gecremeerd, we krijgen wel de urn.
De andere hond is nu constant bij me anders blaft/jankt hij de hele boel bij elkaar....
arm beest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |