quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:04 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt de hond naar de dierenarts brengen. Hij gaat dan naar een destructiebedrijf.
Je kunt de hond ook laten cremeren. Neem eens contact op met de dierenambulance in je buurt. Die kunnen ook het vervoer vaak wel voor je regelen.
Sterkte.
Damn, 190 euro en dan nog te restquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:13 schreef Kwarkie het volgende:
http://www.dierencrematorium-mb.nl/crematorium.html![]()
En niet vergeten af te melden bij de gemeente ivm hondenbelasting.
De term : 'Extra grote hond'quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:14 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Damn, 190 euro en dan nog te rest![]()
"Wilt u er ook fritessaus bij?"quote:
Dat doet de dierenambulance wel. Dan wordt je dier bij hen in de koeling gelegd en op een vaste dag rijden ze met alle betreffende dieren naar het crematorium.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:46 schreef N.icka het volgende:
Ik vind dode beesten eng , ik zou hem met geen vinger durven aanraken als hij dood in de kamer zou liggen. Geen idee of je hem ook kan laten ophalen. (?)
Bedankt voor je antwoordquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat doet de dierenambulance wel. Dan wordt je dier bij hen in de koeling gelegd en op een vaste dag rijden ze met alle betreffende dieren naar het crematorium.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat doet de dierenambulance wel. Dan wordt je dier bij hen in de koeling gelegd en op een vaste dag rijden ze met alle betreffende dieren naar het crematorium Destructor.
Is dat nou een verbetering of een aanvulling?quote:
Toen ik als kind 'ns een dagje meeliep met de dierenarts, werden dode dieren gewoon naar de vuilverbranding gebracht. Werd dus geen diervoeder o.i.d. van gemaakt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:44 schreef liquid-orange het volgende:
Onze kat is wel naar een destructiebedrijf gegaan. Die was van ouderdom overleden (13 jaar). De kat was in hartje winter overleden, dus we konden haar niet in de tuin begraven (grond was te hard bevroren) en een andere kat die overreden is hebben we in de tuin begraven.
Het is wel raar om te lezen op google dat het destructiebedrijf er diermeel van gemaakt wordt wat weer wordt gebruikt om energie op te wekken in energiecentrales. Het zijn dus dezelfde bedrijven die hier (ik woon op het platteland, vandaar) in de omgeving ook de kadavers bij de boeren weghalen. En ja, dan zijn het ook de bedrijven waar de varkens met varkenspest verwerkt worden.
Jawel hoor, mijn wederhelft werkt bij Vion.quote:
Maar ik had het niet over een destructor.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:20 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Jawel hoor, mijn wederhelft werkt bij Vion.
Destructor kost niks, levert de destructor zelfs geld op.
Crematie kost geld en dat gaat de dierenarts echt niet voor je betalen.
![]()
Als de dierenambulance het beest ophaalt en je onderneemt verder geen actie dan komt het wel bij Vion uit.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ik had het niet over een destructor.![]()
En de vraag ging over een dood huisdier bij je thuis. Dus daar heeft de dierenarts niet echt mee te maken.
Trouwens, je kunt ook vast de dierenambulance je huisdier bij de dierenarts laten ophalen, als je dier daar is overleden. Ook dan kunnen ze de crematie voor je verzorgen.
Nou, je spreekt af dat ze de crematie voor je regelen. Zo gaat dat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:04 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Als de dierenambulance het beest ophaalt en je onderneemt verder geen actie dan komt het wel bij Vion uit.
Tegenwoordig zijn de regels wel anders.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:01 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Toen ik als kind 'ns een dagje meeliep met de dierenarts, werden dode dieren gewoon naar de vuilverbranding gebracht. Werd dus geen diervoeder o.i.d. van gemaakt.
Eurgh! Ik moest 14 km naar school toe fietsen en als je even pech had, zat je zo 1 a 2 km achter zo'n rendac -wagen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:46 schreef SnowCockroach het volgende:
Ik zou geen destructiebedrijf doen.
Eugh, die lucht alleen al.
Beetje té als je het mij vraagt. Of eigenlijk een heel erg beetje té!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:14 schreef Hyperdude het volgende:
Zo hebben de mensen die hier voor mij woonden het opgelost:
[afbeelding]
Vind ik toch veel mooier idee dan in de Kliko.![]()
Ben ik ook wel met je eens.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:02 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Beetje té als je het mij vraagt. Of eigenlijk een heel erg beetje té!
Het kan wat overdreven ook inderdaad,quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:02 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Beetje té als je het mij vraagt. Of eigenlijk een heel erg beetje té!
Destructiebedrijf betekend:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:04 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt de hond naar de dierenarts brengen. Hij gaat dan naar een destructiebedrijf.
Je kunt de hond ook laten cremeren. Neem eens contact op met de dierenambulance in je buurt. Die kunnen ook het vervoer vaak wel voor je regelen.
Sterkte.
nee botjes die overblijven dat is lekker fris!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:54 schreef vronie het volgende:
Wij hebben onze hond naar een dierenbegraafplaats gebracht.
Ik hou niet van cremeren,voor mens en dier niet
Ze zegt toch nergens dat begraven frisser is dan cremeren? Iedereen zijn eigen voorkeur.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:59 schreef TheWings het volgende:
[..]
nee botjes die overblijven dat is lekker fris!
Of allerlei dat gaat rotten! Dat is fijn!
Verbranden is het schoonste gewoon!
ja en dit is toch een forum, dus ik reageer eropquote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:37 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ze zegt toch nergens dat begraven frisser is dan cremeren? Iedereen zijn eigen voorkeur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |