abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111036746
What to do, What to do...

Heb nu sinds eind feb niet meer "fatsoenlijk" getraind. Wel UB, en voor LB met kettlebells leuke dingen gedaan, beetje squatten en rack pulls in een smith, maar 't mag geen naam hebben...

Nu had ik eind feb net enkele maanden van 5/3/1 erop zitten voor mijn deadlift, uitgekomen op 9*164.
Waar zal ik nu mee beginnen? Ik zat er zelf aan te denken om twee maanden 5/3/1 in 1 mnd te doen (2 x p/w deads). Kan ook opnieuw mijn max opmeten (maar wat is die meting waard na enkele maanden geen deads?) en vanaf daar beginnen. Iemand iets zinnigs hierover te zeggen?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_111036826
Crossfit is wat je zoekt :*
pi_111037240
quote:
10s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:37 schreef Weissman het volgende:
Crossfit is wat je zoekt :*
Crossfit is gay, ergo, niet wat ik zoek!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:28:49 #279
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_111038888
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:31 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Anthony Robbins? :P
U gaat door voor de koelkast.
"By changing nothing, nothing changes.”
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_111039142
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:19 schreef Weissman het volgende:
Oh en gisteren nog een inspiring story meegemaakt;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_

Tof brah.
Maat van mij helaas moeten stoppen bij de Commando's vanwege blessure :(
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:49:02 #281
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_111039642
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:19 schreef Weissman het volgende:
Oh en gisteren nog een inspiring story meegemaakt;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_

Had even foto's geschoten, niks mis met vragen of je foto's van iemand mag schieten in de kleedkamer, als je maar no homo erbij zegt.
This isn't even my final form.
pi_111040866
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:49 schreef Levolution het volgende:

[..]

_O_

Had even foto's geschoten, niks mis met vragen of je foto's van iemand mag schieten in de kleedkamer, als je maar no homo erbij zegt.
:')
pi_111040894
Vandaag weer ff beginnen met trainen na een lang weekend vol feesten en zuipen :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:22:54 #284
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_111041094
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef DeRakker. het volgende:
Vandaag weer ff beginnen met trainen na een lang weekend vol feesten en zuipen :P
Ik ook, begin verkouden te worden maja fuck it.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:23:15 #285
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_111041109
Is de MTV serie I used to be fat bij jullie bekend? Die afleveringen met Joey Gloor zijn echt epic. _O_

Buff.
Bedankt Hans.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:32:36 #286
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111041561
Hey leute, ik heb even jullie blik op deze situatie nodig.

Sinds een maandje ben ik heel erg bezig met KT en let ik heel erg op mijn voeding. Van nature ben ik heel erg dun en heb ook een hele snelle stofwisseling. Ik ben 20 jaar (bijna 21) en heb vroeger veel gevoetbald.

KT:

ik ben begonnen met twee weekjes alleen maar gewichten ( Biceps, triceps, schouders) en Push ups en sit ups. Sinds een weekje of twee ga ik ook regelmatig de sportschool in. En nu wil ik er 3 x per week naar toe gaan. Daar ben ik bezig met gewichten, bankdrukken, squatten, buik, schouders en ook wel rug. BP is 42,5 - 45 op dit moment ( 3 x 8 reps) en squat 45 - 50 ( 3 x 8 reps). Met gewichten gebruik ik 10 kilo voor mijn biceps, 7 - 8 kilo voor triceps, borst etc. en 5 - 6 kilo voor schouders. Ik merk gewoon in de sportschool dat ik steeds door wil en kan. Dan ga ik weer even diep, rust ik even en drink ik wat water en wil ik weer een set van wat reps doen. Als ik echt niet meer kan ga ik naar een ander apparaat en ga ik daar weel vol uit.

Voeding:

Ik probeer zoveel mogelijk te eten. Ik ontbijt met 6 boterhammen (met pindakaas, kipfilet en een gekookte ei) en 1 - 2 glazen volle melk. bij de lunch pak ik gewoon net zoveel tot ik geen honger meer heb en ik eet gewoon mee met avondeten. na het sporten (KT/cardio leg ik zo even uit) eet ik magere kwark, met amandelen, wat vezels en wat honing.

Probleem:

Nu is het zo dat ik ook ben begonnen met cardio. Ik wil namelijk ook weer werken aan mijn conditie en doe dit door te hardlopen. Voor het hardlopen doe ik dan weer 3 sets met push ups, sit ups en biceps push ups.

Nu zit ik in een felle discussie met wat vrienden (deze doen al een behoorlijke tijd aan KT). Hun zeggen namelijk dat dit totaal niet samen gaat. Ik merk zelf dat ik echt behoorlijk wat energie heb, Zo heb ik gisteren 2 uur en een kwartier in de sportschool gezeten met KT, dan heb ik vaak maar een klein dagje spierpijn en daarna merk ik alweer dat ik verder wil met sporten. Toch ga ik vaak behoorlijk diep met sporten. (zo BP ik gisteren op het laatst nog even 45 kilo en haalde ik de 8 echt niet :P)

Wat adviseren jullie mij qua KT, cardio en voeding? Ik wil gewoon lekker in vorm zijn (dus niet maximaal breedte, maar behoorlijk wat is mooi meegenomen ;)), maar ook lekker fit zijn. Nogmaals, ik heb echt een absurde stofwisseling. Ik kon hiervoor maximaal bier drinken, ongezond eten en ik merkte er helemaal niks van. Nu moet ik wel zeggen dat sinds ik lekekr sport, goed eet en veel water drink ik me echt een stuk beter voel!

Alvast bedankt voor alle tips, en sorry voor de lap tekst ;).

ik wist trouwens niet zeker in welke topic ik dit moest posten, maar ik ging ervan uit dat jullie de beste kijk hierop zouden hebben.
#FREEBAJSKORV
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:35:42 #287
107445 Jajong
Hadouken!
pi_111041732
Heb je de OP gelezen?

Zoals bij de meeste beginners: Starting Strenght of Stronglifts doen. Google them shits.

En die vrienden van jou moeten hun bek houden. Alhoewel je wel genoeg rust moet pakken om maximaal groei te pakken. Zeggen dat het totaal niet samen gaat is wat kort door de bocht.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:42:37 #288
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111042076
Starting Strength AKA Rippetoe is je ding Sanjay. Zelf hetzelfde probleem (gehad) en het is echt een goeie methode. Lees je goed in, kijk filmpjes voor de goede forms van de oefeningen, blijf vreten en het komt goed. :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:43:26 #289
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111042121
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:35 schreef Jajong het volgende:
Heb je de OP gelezen?

Zoals bij de meeste beginners: Starting Strenght of Stronglifts doen. Google them shits.

En die vrienden van jou moeten hun bek houden. Alhoewel je wel genoeg rust moet pakken om maximaal groei te pakken. Zeggen dat het totaal niet samen gaat is wat kort door de bocht.
Ja OP gelezen, werd ik ook behoorlijk wijzer van. Bijvoorbeeld dat ik wat meer aandacht moet besteden aan grote compound oefeningen. Maar er stond ook dat ik lekker moest posten zodat jullie advies kunnen geven :). en ik vroeg me af of meer mensen hier te maken hebben met een snelle stofwisseling en steeds energie over hebben.
#FREEBAJSKORV
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:44:58 #290
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_111042188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:32 schreef xSanjay het volgende:

Voeding:

Ik probeer zoveel mogelijk te eten. Ik ontbijt met 6 boterhammen (met pindakaas, kipfilet en een gekookte ei) en 1 - 2 glazen volle melk. bij de lunch pak ik gewoon net zoveel tot ik geen honger meer heb en ik eet gewoon mee met avondeten. na het sporten (KT/cardio leg ik zo even uit) eet ik magere kwark, met amandelen, wat vezels en wat honing.
Eerst: welkom, en wat de anderen zeggen.

Ten tweede: als je altijd een mager twijgje bent geweest is het niet verstandig om 'net zoveel te pakken totdat je geen honger meer hebt' omdat je grote kans hebt dat dit minder is dan je nodig hebt om te groeien. Er is namelijk een reden waarom je altijd een mager twijgje bent geweest.

Ga kcals tellen / voedingsschema maken om een idee te krijgen hoeveel je eet. Na een paar maanden weet je dit veel beter en kun je eens overstappen naar gevoel.
Confidence through competence
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:45:07 #291
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111042197
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:42 schreef BigSmurf het volgende:
Starting Strength AKA Rippetoe is je ding Sanjay. Zelf hetzelfde probleem (gehad) en het is echt een goeie methode. Lees je goed in, kijk filmpjes voor de goede forms van de oefeningen, blijf vreten en het komt goed. :P
Haha mooi om advies van jou te krijgen :P, dus iets als dit? http://krachttraining.net(...)-strength#Oefeningen
#FREEBAJSKORV
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:46:08 #292
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_111042252
Meer dan 2 uur KT? _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:47:17 #293
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111042316
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:44 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Eerst: welkom, en wat de anderen zeggen.

Ten tweede: als je altijd een mager twijgje bent geweest is het niet verstandig om 'net zoveel te pakken totdat je geen honger meer hebt' omdat je grote kans hebt dat dit minder is dan je nodig hebt om te groeien. Er is namelijk een reden waarom je altijd een mager twijgje bent geweest.

Ga kcals tellen / voedingsschema maken om een idee te krijgen hoeveel je eet. Na een paar maanden weet je dit veel beter en kun je eens overstappen naar gevoel.
Hmm dit klinkt idd vrij logisch. Dus gewoon blijven dooreten? Ik werk nu met een app op mijn telefoon om calorieën bij te houden. Ik dacht zelf aan de 3000 - 3500 calorieën per dag?
#FREEBAJSKORV
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:49:17 #294
55709 Stereotomy
pi_111042406
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:47 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Hmm dit klinkt idd vrij logisch. Dus gewoon blijven dooreten? Ik werk nu met een app op mijn telefoon om calorieën bij te houden. Ik dacht zelf aan de 3000 - 3500 calorieën per dag?
Uitrekenen en uitkomst als richtlijn gebruiken: :)

www.1percentedge.com/ifcalc/

Kom je niet aan, meer kcals eten. Kom je teveel vet aan, kan in jouw geval misschien zelfs voordelig zijn qua lichaamscompositie, minder kcals eten als je dat niet wil.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:49:41 #295
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111042417
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Meer dan 2 uur KT? _O-
Ja ik weet dat het vrij bizar klinkt, en dat het misschien helemaal niet effectief is. Maar ik merk gewoon dat ik steeds door wil en kan. Ik kan er lekker m'n energie in kwijt en na een minuutje rust wil ik gewoon door. Nu ben ik wel veel bezig met geïsoleerde oefeningen (buik, schouders, biceps etc.) en wat minder met compounds. Moet ik anders gewoon proberen wat zwaarder te training en minder lang?
#FREEBAJSKORV
pi_111042440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Meer dan 2 uur KT? _O-
Zal wel inclusief sociaal doen zijn..
Ik ben in 45min klaar, misschien een uur..

Maar ken ook mensen die 2/2 en half uur in de gym zijn maar met alles en iedereen staan te praten.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:50:36 #297
55709 Stereotomy
pi_111042458
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:49 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Ja ik weet dat het vrij bizar klinkt, en dat het misschien helemaal niet effectief is. Maar ik merk gewoon dat ik steeds door wil en kan. Ik kan er lekker m'n energie in kwijt en na een minuutje rust wil ik gewoon door. Nu ben ik wel veel bezig met geïsoleerde oefeningen (buik, schouders, biceps etc.) en wat minder met compounds. Moet ik anders gewoon proberen wat zwaarder te training en minder lang?
Als je SS of SL hebt gelezen snap je wel waarom je niet effectief aan het trainen bent, en als je SS/SL goed doet kom je na een paar weken zeker vermoeid de gym uit.

Isolatie eruit, compounds erin.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:50:41 #298
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_111042462
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:45 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Haha mooi om advies van jou te krijgen :P, dus iets als dit? http://krachttraining.net(...)-strength#Oefeningen
Ik heb in dezelfde situatie gezeten, dus vandaar. :)

Je hebt zo PM.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:52:29 #299
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_111042524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:50 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Zal wel inclusief sociaal doen zijn..
Ik ben in 45min klaar, misschien een uur..

Maar ken ook mensen die 2/2 en half uur in de gym zijn maar met alles en iedereen staan te praten.
Ja dat ook wel, maar dit is toch meestal als ik aan het rusten ben :P. Het kan idd zijn dat als ik alleen zou sporten iets sneller klaar zal zijn.

En ik kan dus gewoon lekker doorgaan met 3 x cardio per week :P?
#FREEBAJSKORV
pi_111044088
Volgens de laatste berichten gaat cardio en krachttraining juist prima samen en gaat het niet ten koste van spiergroei.

http://well.blogs.nytimes(...)aerobics/?ref=health
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')