abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:32:04 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110857708
Eindelijk, na lang wachten was het op 1 september 2011 zo ver, we hebben de sleutel van ons klusappartement gekregen.

Het was zo:

En nu is het zo:

's Avonds is het goed toeven in de woonkamer. Als het donker is geworden is het op zijn fraaist.

Overdag een beetje naar de bootjes kijken.

Zoals 't nu binnen is, niet opgeruimd en niet af.

Woonkamer

Hal

Vonkenboerfoto

Badkamer

Keuken

Kleine slaapkamer

Grote slaapkamer

Nog te doen:
Allemaal kleine stel en afwerkklusjes, lampen, stopcontacten, legplanken, schilderwerkjes etc.

En op de lange termijn:
• Kozijn voor vervangen
• Balkon voorzijde repareren (via de VvE)

Links naar vorige delen:
Leintjeuhs en kaasplankjes 50s penthouse aan de maas

Leintjeuhs en kaasplankjes 50s penthouse aan de Maas 2
pi_110857737
Wauw! Geweldig uitzicht en een fijne sfeer in huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:35:35 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110857806
Wat een verschil met hoe het was. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_110858025
Ah, daar zijn de foto's. Gaaf hoor
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:44:28 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_110858105
Jullie mogen keitrots zijn op jezelf! Wat een heerlijk huis is het geworden. En zie De Kast nou staan in een zee van ruimte. Destijds twijfelden jullie of hij wel in jullie (vorige) huis paste! :D

Zijn jullie al helemaal gewend aan de ruimte, het comfort en aan wonen in de stad?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_110859130
wat een super mooi uitzicht, helemaal top!
pi_110859321
Mooi huis! Misschien een stomme en wellicht ongepaste vraag, maar waarom die witte tegeltjes en grijze voeg in jullie nieuwe badkamer? Da's echt het enige waarvan ik dacht "waarom?" Er zijn zoveel mooie tegels te koop..
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:00:11 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110865329
Wij vinden de tegels in de badkamer wel mooi. Ze zijn niet wit maar een beetje créme. de vloer is bruin. Het was volgens ons de beste keus in de koopjesschuur waar we uit restpartijen onze keuze gemaakt hebben. Misschien een kwestie van smaak maar ik zou niet van die grote tegels willen of dat mozaiek wat je nu overal ziet.

@Dude: Heerlijk, luxe went heel snel maar dat weet jij ook wel denk ik. :P
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:08:45 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110865676
Staat de wasmachine in de keuken?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_110865815
Geweldig, wat een ander huis is het dan de keer dat ik het zag!

Erg leuk hoor, geniet ervan!

(leuke eetkamerstoelen trouwens!)

en dat fornuis! O+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:40:30 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110866941
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:08 schreef golfer het volgende:
Staat de wasmachine in de keuken?
Ja, ik heb nog een stuk composiet blad van 65 x 90 cm en dat ga ik er boven maken. Ik vind ook dat we te weinig werkbladruimte hebben. Ik moet hiervoor wel de kraan nog verplaatsen van de wasmachine. Die moet dan net onder het werkblad komen ipv er net boven..

Daarboven komen dan nog 3 legplanken want we kunnen onze zooi niet kwijt en de micro die we van Lein's zus gekregen hebben heeft dan ook een plaats.

Het is een beetje schipperen want zó groot is het nu ook weer niet.
pi_110867426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:21 schreef Fender75 het volgende:
Mooi huis! Misschien een stomme en wellicht ongepaste vraag, maar waarom die witte tegeltjes en grijze voeg in jullie nieuwe badkamer? Da's echt het enige waarvan ik dacht "waarom?" Er zijn zoveel mooie tegels te koop..
In het echt ziet het er mooi uit hoor, de foto vertekent het wel.
pi_110867649
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Jullie mogen keitrots zijn op jezelf! Wat een heerlijk huis is het geworden. En zie De Kast nou staan in een zee van ruimte. Destijds twijfelden jullie of hij wel in jullie (vorige) huis paste! :D

Zijn jullie al helemaal gewend aan de ruimte, het comfort en aan wonen in de stad?
Ja we zijn blij Dude, met je kast :D Hij ligt helemaal vol met de kleren van kaasplankje :') En dan is er nog een deel in dozen verpakt :') Ik vind hem helemaal geweldig :D

Nou, de ruimte is een verademing. We slapen hier veel beter dan in het vorige huis. Het comfort is inderdaad heerlijk, vooral als straks de kleine slaapkamer aan kant is en er daar een wasrek kan staan. We hebben op dit moment alleen het balkon om de was te laten drogen en het is nogal regenachtig geweest afgelopen week dus de kasten zijn leeg-achtig en de wasmand bomvol :+ Het leven in de stad is geweldig, lekker op de fiets overal naartoe :) Het mooist vind ik het om half 7 's ochtends, lekker met de fiets over het marktterrein vlammen terwijl je duiven probeert te rammen :D

Nu nog even wat meer kluszin maken en dan is het helemaal af en perfect :)
pi_110868955
Wat super geworden en een fijn sfeertje, en jullie posten/praten er ook zo *; over!
We komen binnenkort ff lekker op de rode bank ploffen en kwijlspoortjes op het fornuis achterlaten ;)
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:29:13 #15
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110868975
hopelijk geen hoog water
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:39:51 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_110869394
Ja luxe went snel! Maar ik kan toch nog steeds met verbazing door ons huis lopen hoor. Van die momenten dat je plots je zegeningen telt. Blijven genieten! Maar dat lukt vast. Jullie hebben altijd weer een ander uitzicht, dat lijkt me geweldig. Je raam één grote kijkbuis. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_110870482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:29 schreef Waaghals het volgende:
hopelijk geen hoog water
Het water heeft zo hoog gestaan dat het op de kade liep. En nog was de berging kurkdroog. Ik maak me absoluut geen zorgen om hoog water :D
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:26:00 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110870929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:28 schreef Bluezz het volgende:
Wat super geworden en een fijn sfeertje, en jullie posten/praten er ook zo *; over!
We komen binnenkort ff lekker op de rode bank ploffen en kwijlspoortjes op het fornuis achterlaten ;)
Gezellig, laat maar weten dan zorgen we ook voor iets te kwijlen op de eettafel.
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:28:44 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110871039
Grappig, door dit huis spenderen we veel minder tijd op de bank. Eigenlijk zit ik alleen op de bank als ik TV kijk, en dan nog niet eens altijd, want vanaf de eettafel kan je ook TV kijken.

In ons vorige huis aten we altijd voor de TV. Nu eten we altijd aan de eettafel. Ik vind dat prettiger ook.
pi_110871310
Kaas, wat betaalden jullie per m2 voor die tegels en waar heb je die gehaald? Zoek nog een dump-partij voor mijn badkamer en toilet
pi_110871585
^O^ ziet er tof uit!!!
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:20:26 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110872845
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:36 schreef Den_Haag het volgende:
Kaas, wat betaalden jullie per m2 voor die tegels en waar heb je die gehaald? Zoek nog een dump-partij voor mijn badkamer en toilet
Bij Jan Groen in Bleiswijk. We hadden wandtegels voor minder dan 10.- per m2 en vloertegels voor iets van 12.- per m2.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:00:44 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_110874711
^O^ ziet er mooi uit. en dat in ongeveer een half jaar helemaal zelf gedaan. netjes.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:50:33 #24
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_110879671
Damn das leuk geworden! Heerlijk uitzicht en leuk opgeknapt! ^O^
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, ik heb nog een stuk composiet blad van 65 x 90 cm en dat ga ik er boven maken. Ik vind ook dat we te weinig werkbladruimte hebben. Ik moet hiervoor wel de kraan nog verplaatsen van de wasmachine. Die moet dan net onder het werkblad komen ipv er net boven..

Daarboven komen dan nog 3 legplanken want we kunnen onze zooi niet kwijt en de micro die we van Lein's zus gekregen hebben heeft dan ook een plaats.

Het is een beetje schipperen want zó groot is het nu ook weer niet.
Mijn idee over je keuken :

Ik zou die kast in je woonkamer zetten (Daar je borden en glazen ed in zetten. Je eet immers niet in de keuken.) Dan op de plek van die kast een stuk aanrecht maken met stopcontacten voor de pling, de water koker, de senseo ed. (Door laten lopen over de wasmachine.) Er onder kan dan nog een keuken kastje. Als er 2 kastjes passen tussen de wasmachine en de koelkast de linker open laten gaan naar rechts dan kan je daar je wasmiddel ed in kwijt. ;)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 28 april 2012 @ 08:27:34 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110891159
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:50 schreef Outpost76 het volgende:
Damn das leuk geworden! Heerlijk uitzicht en leuk opgeknapt! ^O^

[..]

Mijn idee over je keuken :

Ik zou die kast in je woonkamer zetten (Daar je borden en glazen ed in zetten. Je eet immers niet in de keuken.) Dan op de plek van die kast een stuk aanrecht maken met stopcontacten voor de pling, de water koker, de senseo ed. (Door laten lopen over de wasmachine.) Er onder kan dan nog een keuken kastje. Als er 2 kastjes passen tussen de wasmachine en de koelkast de linker open laten gaan naar rechts dan kan je daar je wasmiddel ed in kwijt. ;)
Ik vind het een goed idee behalve het servies in de living. Ik blijf dat heen en weer lopen vrees ik. Met een stukje werkblad boven de wasser moet ´t wel lukken. De micro kan dan op een van de legplanken erboven. ik kan waar de servieskast staat wel een werkblad maken, maar dat is allemaal veel teveel gedoe. :{w

Het huis moet eigenlijk gewoon af zijn nu. Ik heb nog een volkstuinhuisje en dat heeft ook een kleine renovatie nodig. Dat staat op de agenda voor volgend jaar. Maar eerst even niks. :P
pi_110893011
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Bij Jan Groen in Bleiswijk. We hadden wandtegels voor minder dan 10.- per m2 en vloertegels voor iets van 12.- per m2.
Zoek ze nog goedkoper eigenlijk :@
pi_110893257
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:58 schreef Den_Haag het volgende:
Zoek ze nog goedkoper eigenlijk :@
Mja dan moet je bij een tegeloutlet voor b-merken gaan kijken, die kunnen alleen maar goedkoper zijn dan een tegeloutlet voor a-merken.
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:43:06 #28
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_110896682
Hulde voor alle foto kiekjes _O_ helemaal tof!! wat een heerlijk huisje :) en die eettafel met die stoelen zijn O+
Geniet ze enne nog veel klus succes :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 april 2012 @ 13:45:03 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110896729
Lein & Kaas ^O^. Ziet er goed uit allemaal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110896738
Prachtig huis zeg! Hebben jullie de lampen van Alles in Wonderland?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_110902959
* Prof_Hoax komt even fappen op de keuken :@

ziet er mooi uit dat huisje :D !
pi_110907717
Zit jullie topic door te spitten, zie ik daar een prachtige 2 x 110V groepenkast. Daar was dus geen nul, maar alleen een draad met -110 V en een draad met +110V. Samen keurig 220V. Vandaar ook twee zekeringen per groep. Ik hoop dat dit inmiddels omgezet is naar een echte 230V installatie, ik had dit in Amsterdam in mijn huis tot midden jaren '80.

En wat betreft de plek van de watermeter. In Rotterdam en meer grote steden betaalde je watergeld, afhankelijk van het aantal kamers per woning. Watermeters zijn pas veel later ingevoerd. In Amsterdam is het watermeter project pas een paar jaar geleden afgesloten.

Verder een prachtig huis natuurlijk, met een onbetaalbaar uitzicht en mooie maar onpraktische details als stalen kozijnen.
pi_110908059
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:12 schreef Plankje55 het volgende:
Zit jullie topic door te spitten, zie ik daar een prachtige 2 x 110V groepenkast. Daar was dus geen nul, maar alleen een draad met -110 V en een draad met +110V. Samen keurig 220V. Vandaar ook twee zekeringen per groep. Ik hoop dat dit inmiddels omgezet is naar een echte 230V installatie, ik had dit in Amsterdam in mijn huis tot midden jaren '80.

En wat betreft de plek van de watermeter. In Rotterdam en meer grote steden betaalde je watergeld, afhankelijk van het aantal kamers per woning. Watermeters zijn pas veel later ingevoerd. In Amsterdam is het watermeter project pas een paar jaar geleden afgesloten.

Verder een prachtig huis natuurlijk, met een onbetaalbaar uitzicht en mooie maar onpraktische details als stalen kozijnen.
De meterkast is netter nu, maar dit is de basis.

En die stalen kozijnen zijn inderdaad onpraktisch, volgend jaar ofzo gaat er hopelijk hout in.
pi_110908169
Ik vind dat staal ook helemaal niet passen bij het huis! Raar dat ze daartoe besloten hebben :N
Misschien was het zo'n telefonisch verkoper oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110908251
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dat staal ook helemaal niet passen bij het huis! Raar dat ze daartoe besloten hebben :N
Misschien was het zo'n telefonisch verkoper oid.
Die stalen kozijnen zijn origineel in deze woning, en het is zonde om ze eruit te slopen (vind ik). Verder mooi huis hoor!
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:26:58 #36
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_110908299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 08:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind het een goed idee behalve het servies in de living. Ik blijf dat heen en weer lopen vrees ik. Met een stukje werkblad boven de wasser moet ´t wel lukken. De micro kan dan op een van de legplanken erboven. ik kan waar de servieskast staat wel een werkblad maken, maar dat is allemaal veel teveel gedoe. :{w

Het huis moet eigenlijk gewoon af zijn nu. Ik heb nog een volkstuinhuisje en dat heeft ook een kleine renovatie nodig. Dat staat op de agenda voor volgend jaar. Maar eerst even niks. :P
Waarom blijf je dan heen en weer lopen? Gewoon op tafel opscheppen. :P

Maar goed je kan natuurlijk die kast helemaal opheffen en wat keuken kastjes ophangen boven het werkblad wat ik bedoelde. Net zoals aan de andere kant ipv die planken die jij wil. Dan kan je daar je servies ed in doen.
Ok het is weer even werk maar dan heb je wel meteen een wereld keuken waar je nooit meer wat aan hoeft te doen. :P
pi_110908338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:25 schreef usernaamvergeten het volgende:
Die stalen kozijnen zijn origineel in deze woning, en het is zonde om ze eruit te slopen (vind ik). Verder mooi huis hoor!
Ik had het over die in de slaapkamer. Maar dat is volgens mij plastic 8)7
Mijn fout!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110908485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:25 schreef usernaamvergeten het volgende:
Het staal is inderdaad origineel. Maar onpraktisch, want het geeft de kou erg goed door in de winter. Het eruit slopen gaat ook gebeuren, afgezien van het feit dat ons appartement het enige in het portiek is met originele kozijnen, willen we tzt dubbel glas. Omdat schoonpa handig is, zullen de kozijnen van hout worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik had het over die in de slaapkamer. Maar dat is volgens mij plastic 8)7
Mijn fout!
Die in de slaapkamers zijn inderdaad van kunststof. Erg lelijk, maar onderhoudsarm. En er zit al dubbel glas in. De kunststof kozijnen blijven dus, hoe jammer ik dat ook vind.
pi_110908527
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:26 schreef Outpost76 het volgende:

Maar goed je kan natuurlijk die kast helemaal opheffen en wat keuken kastjes ophangen boven het werkblad wat ik bedoelde. Net zoals aan de andere kant ipv die planken die jij wil. Dan kan je daar je servies ed in doen.
Ok het is weer even werk maar dan heb je wel meteen een wereld keuken waar je nooit meer wat aan hoeft te doen. :P
En dat werk is nu precies waar we niet meer op zitten te wachten :')
pi_110908535
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:26 schreef Outpost76 het volgende:

Afwasmachine staat in de keuken hè O-)
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:38:29 #41
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_110908796
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:32 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

En dat werk is nu precies waar we niet meer op zitten te wachten :')
Het was dan ook maar een idee. ;) Ik snap dat jullie klus moe zijn inm.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:38:59 #42
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_110908815
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Afwasmachine staat in de keuken hè O-)
Gewoon goed schoon likken en klaar. :+
pi_110909798
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:21 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

De meterkast is netter nu, maar dit is de basis.
[ afbeelding ]
Je kan controleren of je 1 x 230 of 2 x 110 hebt met een Voltpen
Je pakt een willekeurig WCD en als de pen op beide polen reageert heb je nog 2 x 110V al hoop en verwacht ik dat niet (anders moet je groepenkast overhoop)
quote:
En die stalen kozijnen zijn inderdaad onpraktisch, volgend jaar ofzo gaat er hopelijk hout in.
Stalen kozijnen werden destijds veel gebruikt. Ze waren redelijk duurzaam, maar na verloop van tijd kwam er toch roestvorming. Het zijn mooie slanke kozijnen. Er zat een grote fabriek in Delft, de firma Braat. Ook de van Nelle fabriek heeft stalen kozijnen van Braat.
Ik kwam trouwens ook nog onderstaande link tegen om isolatieglas in stalen kozijnen te plaatsen.
http://www.swinkelsglas.nl/staal-kozijnen.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Plankje55 op 28-04-2012 21:35:55 (link dubbel glas) ]
pi_110909817
Afgezien van het nog bij te werken muurtje is de keuken prachtig geworden.
Ik vind ook wel dat de kast beter naar de kamer zou gaan met een ruim en licht tweede werkblad, maar de weerzin tegen het werk is natuurlijk helemaal begrijpelijk. Misschien iets voor de verdere toekomst.

Kunststof kozijnen heb ik helaas ook. Zonder mogelijkheid om het open raam vast te zetten en je mag niet in de kozijnen boren voor een espagnolet of voor een hor. Het verzakt ook, sommige ramen gaan niet goed meer dicht, in elk geval niet met mijn spierkracht en er zijn genoeg mensen met mijn beperkte kracht, bv. ouderen en vermoedelijk vrij grote kinderen die oud genoeg zijn om de ramen te openen en sluiten.
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:28:06 #45
63722 z80
I fink you freaky
pi_110912982
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:04 schreef Teslynd het volgende:
Afgezien van het nog bij te werken muurtje is de keuken prachtig geworden.
Ik vind ook wel dat de kast beter naar de kamer zou gaan met een ruim en licht tweede werkblad, maar de weerzin tegen het werk is natuurlijk helemaal begrijpelijk. Misschien iets voor de verdere toekomst.

Kunststof kozijnen heb ik helaas ook. Zonder mogelijkheid om het open raam vast te zetten en je mag niet in de kozijnen boren voor een espagnolet of voor een hor. Het verzakt ook, sommige ramen gaan niet goed meer dicht, in elk geval niet met mijn spierkracht en er zijn genoeg mensen met mijn beperkte kracht, bv. ouderen en vermoedelijk vrij grote kinderen die oud genoeg zijn om de ramen te openen en sluiten.
kunstof ramen kun je stellen. dit valt onder het standaard ondehoud.
een hor plaatsen kan wel er zijn speciale beugels voor. of een klam hor bij een kantel raam.
pi_110966325
*O* Plafond ventilator in de master bedroom is opgehangen *O*

En nu maar hopen dat de muggen ervan wegwaaien *O*
  maandag 30 april 2012 @ 18:50:46 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110968700
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Prachtig huis zeg! Hebben jullie de lampen van Alles in Wonderland?
Goed gezien!

Veel wel. Niet allemaal. In de hal en keuken hebben we Ikea lampen die ik uit de rommelwinkel hier heb.
pi_110968937
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 18:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Goed gezien!

Veel wel. Niet allemaal. In de hal en keuken hebben we Ikea lampen die ik uit de rommelwinkel hier heb.
Ik heb ze ook! Leuk zaakje, met af en toe hele leuke kortingsacties via facebook *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_111001991
Nou kaasplankje heeft er flink zin in. Gister heeft hij de plafondventilator en spotjes in de grote slaapkamer opgehangen, vandaag hangen het schilderij dat mijn moeder maakte en de foto van het paard op hun plek *O* Wat is 'ie toch goed.
pi_111014709
Hoera voor Kaas, ondanks de klusdip *O*
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:12:42 #51
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115550804
Hupsa, ik ben nog een beetje bezig deze zomer met wat afwerkdingen.

Ik heb nog een struikelblok:

De plafondventilator in de grote slaapkamer zoemt, zo hard dat de bovenbuurvrouw erover klaagt dus die kunnen we nog niet gebruiken. Woemm woemm woemmm doet ie.

Ik heb ze inmiddels opnieuw opgehangen aan een grotere plaat om zo een vlakkere ophanging te krijgen. De fan hangt via een rubberen ring met zadels voor pvc buis aan het plafond. Dat zit wel goed.

Het is aannemelijk dat het zoemgeluid wordt veroozaakt door een onbalans. Ik heb al wat zitten rommelen met wasknijpers op verschillende posities op de bladen te zetten maar ik kom er nog niet uit. De fan schudt ook een beetje als je ze op de hoogste stand zet.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 14-08-2012 12:21:11 ]
pi_115550873
Hihi...wasknijpers _O-

/ slim
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:20:05 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115551025
Nog wat foto's voor de liefhebbers:

Deurbeslag geplaatst

Wat legplanken in de keuken gezaagd van oude meubelplaat en in de badkamer en keuken opgehangen.

En nog dat stukje werkblad boven de wasmachine, zelf plankdragers gemaakt om wat geld te besparen, die dingen zijn duur bij de bouwmarkt. Moet nog 1x gelakt worden en ik moet nog een 90 graden knietje halen voor die waterkraan, want de slang zit in de weg zo.
pi_115551136
Netjes *O*
Wasknijpers :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115557643
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:23 schreef Bluezz het volgende:
Netjes *O*
Wasknijpers :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het houdt de muggen ook weg. Schijnt O-)
pi_115559098
Handdoeken in de badkamer ben ik van teruggekomen: ze worden muf doordat ze elke dag in wolken gehuld worden.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:25:36 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_115563821
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:41 schreef Teslynd het volgende:
Handdoeken in de badkamer ben ik van teruggekomen: ze worden muf doordat ze elke dag in wolken gehuld worden.
Klopt. We hebben ze nu ook in een aparte dichte kast in de logeerkamer liggen en niet meer on de badkamer.
Poef.....gone! ©golfer
pi_115563948
Hey, mag ik vragen wat voor hout jullie voor de vloer hebben gebruikt?
pi_115565672
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:28 schreef Vinz0r het volgende:
Hey, mag ik vragen wat voor hout jullie voor de vloer hebben gebruikt?
Massief eikenhout :) C-kwaliteit, zelf geschuurd, gestopt, gekleurd (cognac mahonie-kleur) en zelf gelegd *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Leintjeuh op 14-08-2012 18:21:45 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:09:11 #60
63722 z80
I fink you freaky
pi_115569579
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:12 schreef kaasplankje het volgende:
Hupsa, ik ben nog een beetje bezig deze zomer met wat afwerkdingen.

Ik heb nog een struikelblok:

De plafondventilator in de grote slaapkamer zoemt, zo hard dat de bovenbuurvrouw erover klaagt dus die kunnen we nog niet gebruiken. Woemm woemm woemmm doet ie.

Ik heb ze inmiddels opnieuw opgehangen aan een grotere plaat om zo een vlakkere ophanging te krijgen. De fan hangt via een rubberen ring met zadels voor pvc buis aan het plafond. Dat zit wel goed.

Het is aannemelijk dat het zoemgeluid wordt veroozaakt door een onbalans. Ik heb al wat zitten rommelen met wasknijpers op verschillende posities op de bladen te zetten maar ik kom er nog niet uit. De fan schudt ook een beetje als je ze op de hoogste stand zet.

[ afbeelding ]
zit er ook een ophang oog aan? zo ja deze gebruiken. hierdoor hangt de hele constructie los/vrij de fan zelf zal dan wel flink bewegen maar het contact geluid naar het plafond ben je dan kwijt.
het geluid van de lucht verplaatsing zal het probleem niet zijn mag ik hopen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:16:20 #61
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115569854
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt. We hebben ze nu ook in een aparte dichte kast in de logeerkamer liggen en niet meer on de badkamer.
Ik heb ze in een kast met deurtjes ervoor in de badkamer. Daarnaast heb ik er niet veel dus als je elke dag onder de douche gaat moet je ze ook vaak genoeg gebruiken en dus wassen. :P
pi_115570042
Die lampen boven de eettafel :o O+
Tap tap tap
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:40:47 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115570709
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat hadden wij eerst ook, simpelweg omdat er geen plaats was in de badkamer. Dan sta ik onder de douche en realiseer me dat ik vergeten ben een handdoek te pakken.

Toch wel handig als er dan een paar liggen.

Maar ik zal ze goed in de gaten houden. ;)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:41:19 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115570722
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:09 schreef z80 het volgende:

[..]

zit er ook een ophang oog aan? zo ja deze gebruiken. hierdoor hangt de hele constructie los/vrij de fan zelf zal dan wel flink bewegen maar het contact geluid naar het plafond ben je dan kwijt.
het geluid van de lucht verplaatsing zal het probleem niet zijn mag ik hopen.
Ja, er zit een rubber oog aan.
pi_115572258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat hadden wij eerst ook, simpelweg omdat er geen plaats was in de badkamer. Dan sta ik onder de douche en realiseer me dat ik vergeten ben een handdoek te pakken.

Das heul niet erg, mannen die geen handdoek kunnen vinden als ze uit de douche komen.
Lekker laten zoeken :Y) :9
pi_115572768
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:18 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Das heul niet erg, mannen die geen handdoek kunnen vinden als ze uit de douche komen.
Lekker laten zoeken :Y) :9
:7
pi_115580527
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:30 schreef AnneX het volgende:

[..]

:7
Hoe herkenbaar :X
Heb nog gezwaaid al rijdend over de brug naar het mooie huis maar de appeltaart was ingezakt dus durfde niet aan de deur te komen :+
Waar het stinkt is het warm.
pi_115585566
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

a kandell pilaster shelf look-a-like for

VÄRDE
Wandrek, berken
¤ 29.95 / st.
Artikelnummer:
100.942.44
Jeroentje.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 07:20:34 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115585695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 06:42 schreef jpajs het volgende:

[..]

a kandell pilaster shelf look-a-like for
[ afbeelding ][ afbeelding ]

VÄRDE
Wandrek, berken
¤ 29.95 / st.
Artikelnummer:
100.942.44
Gelukkig heb ik mezelf een dag Ikea bespaart. Zelf maken is uiteindelijk minder gedoe dan die hele k*twinkel door.
pi_115585713
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 07:20 schreef kaasplankje het volgende:

Gelukkig heb ik mezelf een dag Ikea bespaart. Zelf maken is uiteindelijk minder gedoe dan die hele k*twinkel door.
eh, nee, dat is het niet.

Maar het kan dan wel volledig naar je eigen wens.
pi_115594725
Elke keer die grote handdoeken precies "klein" opvouwen en zorgvuldig plaatsen, want andes liggen ze er weer scheef te balanceren.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:44:04 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115609413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 07:26 schreef Isabeau het volgende:

Maar het kan dan wel volledig naar je eigen wens.
Dat is zo en dat moest ook, want zoveel ruimte was er niet in die hoek. Er was nog een meubeltje wat precies dezelfde finish had als onze wastafelkast met spiegel, maar die was te groot.

Ik had nog meubelplaat in de berging, dus nu heb ik dat maar pas gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')