abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110849670
Gisteravond werd duidelijk dat er drie partijen zijn die inhoudelijk precies hetzelfde verhaal hebben. Tuurlijk, ze kiezen allemaal andere woorden en de een brengt het want populistischer dan de ander; maar het moge duidelijk zijn dat Wilders, Roemer en Samsom elkaar inhoudelijk prima kunnen vinden met hun Europa Is Kut & Ouderen Zijn Zielig retoriek. Zowel de SP en de PVV doen het redelijk goed in de peilingen en ook de PvdA krabbelt langzaam overeind na het aantreden van Samsom. Het zou dan ook een regelrechte nachtmerrie zijn als deze partijen een meerderheid van zetels halen. Stel je voor dat er een dergelijke linkse coalitie zou komen. Nederland zou ten onder gaan aan ongebreidelde uitgaven en een hoog oplopende staatsschuld. Er zullen miljarden extra geïnvesteerd gaan worden in de rijkste groep van Nederland (ouderen) en de rest kan lekker stikken.

Gelukkig zal het electoraat van Wilders het nooit pikken als hij samen gaat werken met de PvdA, dus ik zie het niet zo snel gebeuren. Maar stel nou dat.... Brrrrr, dat zou toch wel een nachtmerrie zijn.
PWBF
pi_110849731
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:29 schreef Klipnap het volgende:
Pvv links?
Duidelijk. Dat jij links-rechts enkel beschouwt als voor-tegen allochtonen is niet mijn probleem. De PVV is trouwens van het moslimverhaal afgestapt.
PWBF
pi_110849773
De partijen willen alleen niet met de PVV samenwerken.. dus lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_110849798
quote:
Pvv links?
Sociaal-economisch wel.

Verder eens met TS. De PvdA, SP en PVV zijn gekaapt door het populisme. Van die laatste twee partijen verwacht je het al, maar van de PvdA is het gewoon erg sneu.
pi_110849801
Ik zie de SP inhoudelijk echt wel samenwerken met de PVV. De PvdA acht ik tot alles in staat voor het pluche.
PWBF
pi_110849822
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Sociaal-economisch wel.

Verder eens met TS. De PvdA, SP en PVV zijn gekaapt door het populisme. Van die laatste twee partijen verwacht je het al, maar van de PvdA is het gewoon erg sneu.
Ja, die ruk naar links gaat de PvdA geen goed doen. Simpelweg omdat de SP en de PVV dat nu eenmaal veel beter kunnen. Samsom verbleekt tussen Roemer en Wilders in.
PWBF
pi_110849827
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:44 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie de SP inhoudelijk echt wel samenwerken met de PVV. De PvdA acht ik tot alles in staat voor het pluche.
Misschien komen ze dichter bij elkaar. De SP en PVV wie had dat ooit gedacht? ^O^
pi_110849832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:44 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt, maar het blijkt maar weer dat PvdA landsbelang niet op de eerste plaats heeft staan. Ik was er al bang voor. Samson neigt toch meer naar de SP toe.
pi_110849862
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, die ruk naar links gaat de PvdA geen goed doen. Simpelweg omdat de SP en de PVV dat nu eenmaal veel beter kunnen. Samsom verbleekt tussen Roemer en Wilders in.
Had Samson ooit gezegd niet met VVD samen te willen werken? Maakt een paars kabinet ook al lastiger.
pi_110849873
Historisch gezien is het nog nooit zo goed gegaan met de Nederlandse economie als in tijden dat Links "aan de macht" was.
Historisch gezien is het nog nooit zo slecht gegaan met de Nederlandse economie als in tijden dat Rechts "aan de macht" was.
Zoek voor de grap de statistieken maar eens op.

Dus waar haal jij vandaan dat SP/PvdA/PVV een nachtmerrie scenario voor Nederland zou zijn?

Voor een deel ben ik het wel met je eens hoor. Op de lange termijn is de EU de enige manier om richting één wereld te gaan en daarmee ook de enige oplossing tegen economische migratie en daarmee dus ook de enige oplossing tegen cultuur-clashes. De PVV, met al zijn holle cultuur-clashende rhetoriek heeft wat dat betreft grote oogkleppen op en de SP met zijn "Oost-europeanen zijn valse concurrentie" hetzelfde. Maar macro-economisch gezien is Links nu het enige juiste antwoord, historisch gezien.
  vrijdag 27 april 2012 @ 07:53:22 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110849885
quote:
Pvv links?
Wat is er Rechts aan de PVV?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 07:55:41 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110849909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:51 schreef Kumerian het volgende:
Historisch gezien is het nog nooit zo goed gegaan met de Nederlandse economie als in tijden dat Links "aan de macht" was.
Historisch gezien is het nog nooit zo slecht gegaan met de Nederlandse economie als in tijden dat Rechts "aan de macht" was.

Wie claimt maakt hard, en kijk dan vooral naar de lange termijn gevolgen van regeerperiodes.
Verder zal je zien dat bij alle kabinetten behalve paars 1 de overheidsuitgaves harder groeide dan de economie, en dat is dan ook alleen maar zo omdat de economie toen zo hard groeide.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110849910
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is er Rechts aan de PVV?
de kopvoddentax... maar eigenlijk is dat ook weer links, want meer belasting.
PWBF
pi_110849911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:51 schreef Kumerian het volgende:

Dus waar haal jij vandaan dat SP/PvdA/PVV een nachtmerrie scenario voor Nederland zou zijn?

Voor een deel ben ik het wel met je eens hoor. Op de lange termijn is de EU de enige manier om richting één wereld te gaan en daarmee ook de enige oplossing tegen economische migratie en daarmee dus ook de enige oplossing tegen cultuur-clashes. De PVV, met al zijn holle cultuur-clashende rhetoriek heeft wat dat betreft grote oogkleppen op en de SP met zijn "Oost-europeanen zijn valse concurrentie" hetzelfde. Maar macro-economisch gezien is Links nu het enige juiste antwoord, historisch gezien.
logisch he wanneer je niet bezuinigd... gaat de economie ook beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')