In mijn nieuwe appartement moet er nog een douchewandje in de badkamer komen. Er ligt echter vloerverwarming in de vloer, dus elke vorm van in de vloer boren is uit den boze. Er kan wel gewoon in de muur en het plafond geboord worden.
Nou liep ik vanmiddag bij een glashandel binnen om te vragen naar prijzen enzo en toen vertelde ze mij dat het onmogelijk is om een glazen douchewand op de vloer vast te zetten zonder te boren. Lijmen zou volgens hen niet kunnen want door de hitte en vochtigheid zal dat nooit lang goed gaan.
Ik zet hier nou al de hele dag vraagtekens bij want ik geloof gewoon niet dat het enkel en alleen met boren kan. Er zijn toch vast wel kitten te krijgen die speciaal voor dit soort dingen gemaakt zijn?

Ook vind ik het mooier staan als de stang die het glas vast houd wordt gemonteerd tegen het plafond, in plaats van zo'n stang die dan naar de andere muur oversteekt. Maar ook hierbij kreeg ik te horen dat als je het aan het plafond vast zet het allemaal veel te onstabiel is en dat het glas dan nog kan bewegen enzo. Misschien ben ik gewoon simpel maar dat snap ik dus niet. Als dat glas tussen twee vaste punten vast zit dan kan het toch helemaal niet bewegen?

Maar goed, ik hoop dat iemand me hier even van advies kan voorzien over hoe ik dit het beste kan aanpakken

.