abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 april 2012 @ 19:56:38 #1
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_110829114
De brief met de details over het bezuinigingsakkoord, die minister Jan Kees de Jager naar Brussel wil sturen, is openbaar. Bekijk de details van het vandaag bereikte akkoord hier:

Concept Stabiliteitsprogramma

Liveblogs:
NOS
NRC
Volkskrant
RTL Nieuws

Rond 20.30 uur Kamerdebat over de begroting 2013

quote:
De inhoud van het akkoord is nu zo goed als bekend. Dit zijn de maatregelen.

- Het begrotingstekort wordt teruggebracht naar 3 procent, in totaal wordt er zo'n 14 miljard bezuinigd.
- Het hoge btw-tarief gaat met 2 procent omhoog naar 21 procent.
- Het reiskostenforfait wordt aangepakt, dit moet zo'n 1,2 miljard euro opleveren.
- Volgend jaar geldt de nullijn voor ambtenaren, zij krijgen er dus geen salaris bij. Een uitzondering wordt er gemaakt voor mensen in de zorg en mensen met een uitkering.
- De huizenmarkt wordt ook aangepakt. De huren worden marktconform en er geldt geen hypotheekrenteaftrek meer voor nieuwe, aflossingsvrije hypotheken. De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent.
- Ook in de zorg moet een miljard worden bezuinigd. Hoe, dat is nog niet helemaal duidelijk.
- De verhoging van de AOW-leeftijd wordt versneld ingevoerd. Volgend jaar gaat deze met een maand omhoog, de jaren daarna steeds met 2 of 3 maanden.
- De accijnzen op alcohol, tabak en fris worden ook verhoogd. Daarnaast worden de belastingschijven niet geïndexeerd, waardoor belastingbetalers sneller meer belasting zullen betalen. Een lastenverzwaring dus.
- Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales.
- Werkgevers zullen allemaal de eerste 6 maanden van de WW-uitkering moeten betalen, en het ontslagrecht wordt versoepeld.
- Er worden ook zaken teruggedraaid. Zo worden de bezuinigingen op het PGB en het passend onderwijs teruggedraaid.
- De bezuninging op ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel.
- De btw op zonnepanelen gaat naar beneden.
- De btw op kaartjes voor kunstvoorstellingen gaat ook omlaag.
- Natuurbeleid krijgt er 200 miljoen bij.
- Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer over weg zwaarder wordt belast.
- De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid
Bron

quote:
'Constructieve gesprekken over bezuinigingspakket'

DEN HAAG - De fractievoorzitters van VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie en minister Jan Kees de Jager (Financiën) praten donderdagochtend verder over een mogelijk alternatief bezuinigingspakket.

De Jager spreekt oppositiepartijen
De Jager zei in de nacht van woensdag op donderdag dat hij ''goede constructieve gesprekken'' heeft gehad met de partijen.

''We hebben voortgang gemaakt'', zei De Jager na afloop. ''Maar je kunt nog niet zeggen dat er uitzicht is op een akkoord.''

''Ik zie aanleiding morgen verder te praten. In ieder geval in de samenstelling met deze fracties, mogelijk aangevuld met een of twee andere fracties'', zei De Jager na afloop. Hij denkt bijvoorbeeld aan de PvdA. ''Dat hangt van die partijen af. Iedereen is welkom.''

Aan zet
''De Tweede Kamer is aan zet. Die gaf aan dat het via een verkenner mogelijk was om meerderheden te vinden. Ik stel me dienstbaar op."

"Ik verken, ik spreek en ik reken uit. Uiteindelijk is het ook aan de Kamer zelf om een meerderheid te vinden, samen met de regering. Ik hoop dat de Kamer zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Daarover moeten we morgen verder spreken.''

Waardevol
CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma sprak van een ''waardevol overleg''. Volgens hem zijn bij de gesprekken grote belangen gemoeid en is een akkoord belangrijk voor Nederland om aan de Europese afspraken te kunnen voldoen.

Alexander Pechtold (D66) zag ''perspectief om morgen door te gaan''. Arie Slob (ChristenUnie) zei dat mensen van politici mogen verwachten dat ze zich inzetten om de crisis aan te pakken. ''Daar zetten wij ons als ChristenUnie maximaal voor in.''

Deadline
Nadat de onderhandelingen tussen VVD, CDA en PVV zaterdag klapten, ontstond de vraag hoe alsnog voor de deadline van 30 april een pakket maatregelen naar Brussel kan worden gestuurd die aan de Europese begrotingseisen tegemoet komt.

Brussel eist dat Nederland in 2013 uitkomt op een begrotingstekort van ten hoogste drie procent. Het pakket dat nu met VVD, CDA, D66, ChristenUnie en GroenLinks als alternatief in de maak is, zou een eind in de buurt komen van die norm. Lukt dat niet, dan kan Brussel Nederland een boete geven van 1,2 miljard euro.
Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Hans_van_Baalen op 26-04-2012 20:28:32 ]
  donderdag 26 april 2012 @ 19:57:36 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110829189
de verlaging van de reiskosten vind ik wel bagger, je moet nu al dik bijleggen voor je zakelijke kilometers, dat wordt straks nog meer.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 april 2012 @ 19:57:56 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110829210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Dan geef je minder uit aan andere zaken
Klopt. Eerst de vaste lasten en dan de rest bij het uitgeven, maar zoals ik al zei kun je soms niet kiezen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110829355
Btw voor kunst kaartjes omlaag, maar ik als mkb er mag 6 maanden ww betalen....Jezus dat kost je amper de kop als je iemand ontslaat... Dan maar niemand meer aannemen dus...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 26 april 2012 @ 20:00:15 #5
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_110829359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de verlaging van de reiskosten vind ik wel bagger, je moet nu al dik bijleggen voor je zakelijke kilometers, dat wordt straks nog meer.
Lekker thuiswerken dan. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 26 april 2012 @ 20:00:28 #6
180174 Diemux
People vs Me
pi_110829371
Maar de hypotheekrenteaftrek voor nieuwe hypotheken waar je gewoon aflost blijft hetzelfde?
pi_110829398
ik vind de BTW verhoging klote, kost me gelijk een vermogen wat het spaargeld minder waard wordt. Zie je weer sparen loont niet:(

Dan maar meer shoppen in Duitsland.
pi_110829493
quote:
15s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Btw voor kunst kaartjes omlaag, maar ik als mkb er mag 6 maanden ww betalen....Jezus dat kost je amper de kop als je iemand ontslaat... Dan maar niemand meer aannemen dus...
In ruil daarvoor wordt het ontslagrecht versoepeld, als dat de kantonrechtersformule lager maakt kan dat wel schelen voor werkgevers en daarnaast loont het straks meer om mensen naar nieuw werk te helpen.
pi_110829517
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:00 schreef Diemux het volgende:
Maar de hypotheekrenteaftrek voor nieuwe hypotheken waar je gewoon aflost blijft hetzelfde?
zoals de voorstellen nu zijn wel.
pi_110829597
quote:
15s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Die BTW voor de kunst omlaag kan ik ook niet helemaal plaatsen. Dat zal wel vanuit de D66 koker zijn gerold. En ja voor de gemiddelde ZZP'er en mkb'er is de btw verhoging geen goed nieuws.

En die 6 maanden WW... tja je denkt wel 3x na voordat je iemand ontslaat en het loont de moeite om een ex-employee desnoods bij de concurrent weer aan de slag te krijgen. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat.
Profiel opgeheven.
  donderdag 26 april 2012 @ 20:05:32 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_110829616
Die hypotheekplannen gaan in in 2013, neem ik aan?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 26 april 2012 @ 20:06:23 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110829661
quote:
Overzicht bezuinigingen en hervormingen
DEN HAAG - Hieronder volgt een overzicht van een aantal bezuinigingen en hervormingen waar VVD, CDA, GroenLinks, D66 en de ChristenUnie het donderdag over eens zijn geworden.

- De ambtenarensalarissen worden bevroren, behalve die in de zorg. Ook de uitkeringen worden uitgezonderd

- De btw in het hoge tarief gaat van 19 naar 21 procent

- De AOW gaat sneller omhoog; in 2013 al met 1 maand. In de jaren erna nog sneller

- WW en ontslagrecht worden hervormd

- De onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft

- De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent

- Bezuinigingsplannen in het passend onderwijs, op het persoonsgebonden budget en op natuur worden teruggedraaid. Er komt 200 miljoen euro extra voor natuur

- De in het Catshuis geplande bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel

- Er komt een werkgeversheffing voor hogere inkomens die 500 miljoen euro moet opbrengen

- Er wordt 1 miljard euro bezuinigd in de zorg door een nieuw systeem van eigen bijdragen en eigen risico's waarbij de lage inkomens worden ontzien

- Nieuwe aflossingsvrije hypotheken (dat zijn ook de spaarhypotheken) komen niet meer in aanmerking voor hypotheekrenteaftrek

- Huren worden marktconform

- De huidige belastingschijven blijven intact

- Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales

- Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer de over weg zwaarder wordt belast

- De btw op podiumkunsten gaat weer terug van 19 naar 6 procent

- De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid

- De btw op zonnepanelen gaat omlaag naar 6 procent
http://www.telegraaf.nl/b(...)bezuinigingen__.html
in dit nieuwe lijstje van de telegraaf staat toch echt dat het ook om spaarhypotheken gaat, de reikostenvergoeding verdwijnt zelfs helemaal!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_110829697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:05 schreef Verbal het volgende:
Die hypotheekplannen gaan in in 2013, neem ik aan?

V.
Ligt er aan hoeveel haast ze maken. Maar als een wetswijziging nodig is redden ze het vermoedelijk ook niet eerder :P
pi_110829710
Waarom hebben ze die bezuiniging op ontwikelingshulp eruit gehaald 750 miljoen dat toch in de zakken van de verkeerde verdwijnt
pi_110829713
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:05 schreef Bierie het volgende:

[..]

Die BTW voor de kunst omlaag kan ik ook niet helemaal plaatsen. Dat zal wel vanuit de D66 koker zijn gerold. En ja voor de gemiddelde ZZP'er en mkb'er is de btw verhoging geen goed nieuws.

En die 6 maanden WW... tja je denkt wel 3x na voordat je iemand ontslaat en het loont de moeite om een ex-employee desnoods bij de concurrent weer aan de slag te krijgen. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat.
Ik denk vooral 3 x na iemand een vast contract te geven...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110829735
quote:
11s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoeveel haast ze maken. Maar als een wetswijziging nodig is redden ze het vermoedelijk ook niet eerder :P
Snel een huisje scoren dus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_110829766
Wat bedoelen ze met het reiskostenforfait?
Allah Al Watan Al Malik
pi_110829778
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ach dat deden de meeste werkgevers toch al ;)
Profiel opgeheven.
pi_110829780
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Voor mensen die langer dan 4-6 jaar in dienst zijn wordt ontslaan goedkoper als ik het zo inschat.
  donderdag 26 april 2012 @ 20:09:38 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110829846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:07 schreef tehoef het volgende:
Waarom hebben ze die bezuiniging op ontwikelingshulp eruit gehaald 750 miljoen dat toch in de zakken van de verkeerde verdwijnt
dat heeft GL geregeld, net als het (terecht) terugdraaien van de bezuinigingen op natuur
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_110829857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
Wat bedoelen ze met het reiskostenforfait?
Belastingvrije kilometer vergoeding
pi_110829883
GL heeft veel terug gekregen voor hun steun
pi_110829886
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat heeft GL geregeld, net als het (terecht) terugdraaien van de bezuinigingen op natuur
Ook CU en CDA waren zeer kritisch over de extra bezuinigingen op OWS.
  donderdag 26 april 2012 @ 20:11:10 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_110829927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:10 schreef tehoef het volgende:
GL heeft veel terug gekregen voor hun steun
terugdraaien van de verhoogde griffierechten is ook mooi binnengehaald.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_110829933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:09 schreef tehoef het volgende:

[..]

Belastingvrije kilometer vergoeding
Ah, maar dat heeft dus geen invloed op de belastingaftrek indien je met het OV reist neem ik aan.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')