En tegen de tijd dat ze daarmee klaar zijn, is er een nieuwe zetelverdeling en verdwijnen die plannen waarschijnlijk wel weer in de vuilnisbak van de nieuwe regering!quote:Op donderdag 26 april 2012 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bovendien de afspraken nu zijn nog helemaal niet uitgewerkt. Valt nog veel te bakkeleien.
Zie hier het wisselgeld. Daarvoor in de plaats de harde 3%-lijn en verregaandere hervormingen op arbeidsmarkt en woningmarkt.quote:Bezuinigingen op het PGB (persoonsgebonden budget) en passend onderwijs worden teruggedraaid.
Bezuinigingen op Ontwikkelingssamenwerking worden teruggedraaid.
De 9-euro-per-recept-regel is geschrapt.
De btw op zonnepanelen gaat omlaag naar 6 procent.
De btw op uitvoerende kunsten gaat omlaag naar 6 procent.
Er komt 200 miljoen euro voor natuur.
Voor de betrokken partijen best een aardige score.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zie hier het wisselgeld. Daarvoor in de plaats de harde 3%-lijn en verregaandere hervormingen op arbeidsmarkt en woningmarkt.
Zeker niet, er is een verschil tussen makkelijker en duurderquote:Op donderdag 26 april 2012 18:34 schreef DaMart het volgende:
Ik zie overigens wel een tegenstrijdigheid: ze willen het ontslagrecht versoepelen, maar tegelijkertijd wordt het voor werkgevers juist duurder om mensen te ontslaan. Het hangt natuurlijk af van de invulling van die versoepeling, maar iets zegt me dat die twee maatregelen elkaar eigenlijk min of meer opheffen.
Comazuipers aanpakken (lees: zelf gemaakte kosten zelf betalen) lijkt me een goeie.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:35 schreef marcodej het volgende:
De 1 miljard in de zorg moet nog verder ingevuld worden trouwens. Los eindje.
tja, wat wil je, met 2 dagen de tijd om alles door te spreken...quote:Op donderdag 26 april 2012 18:35 schreef marcodej het volgende:
Duurder is moeilijker.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:35 schreef KermitKikker het volgende:
[..]
Zeker niet, er is een verschil tussen makkelijker en duurder
Losse eindjes te over, het is ook niet doorgerekend allemaal. maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn, het gaat om het principe en de intentie.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:35 schreef marcodej het volgende:
Maar duurder is toch weer een extra drempel, zeker voor kleinere werkgevers.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:35 schreef KermitKikker het volgende:
[..]
Zeker niet, er is een verschil tussen makkelijker en duurder
Vandaar ook mijn eerdere verwachting dat een aantal maatregelen wel nooit ingevoerd zullen worden, omdat ze sneuvelen onder het toekomstige kabinetquote:Op donderdag 26 april 2012 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Losse eindjes te over, het is ook niet doorgerekend allemaal. maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn, het gaat om het principe en de intentie.
Volgens mij was dat een overweging, is nog nergens bevestigd volgens mij. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Was wel een van de flarden uit het overleg
Maak hier ff een reeks van?quote:Op donderdag 26 april 2012 18:41 schreef 99.999 het volgende:
Was wel een van de flarden uit het overleg
Echt bevestigd is er nog niks maar dit is wel een hele makkelijke en logische bezuiniging, je bespaart 200 miljoen en het levert alleen een boze Koppejan op.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een overweging, is nog nergens bevestigd volgens mij. Gelukkig maar.
Dan hebben de betrokken oppositiepartijen het volgens mij niet gek gedaan.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zie hier het wisselgeld. Daarvoor in de plaats de harde 3%-lijn en verregaandere hervormingen op arbeidsmarkt en woningmarkt.
DE HARDWERKENDE NEDERLANDER KOMT ER WEER BEKAAID VANAF.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus, 20.30 uur. De wekker gaat hier morgen om 5.30 uur, is het na alle onderhandelingen van vandaag nou te veel gevraagd om daar een béétje rekening mee te houden?
CDA en VVD moesten wel. Hoewel de centrum- en linkervleugel van het CDA kan hier zeker goed mee leven denk ik, Wijffels staat vast juichend op de banken. Rechtervleugel CDA en de VVD hebben diep moeten bukken.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan hebben de betrokken oppositiepartijen het volgens mij niet gek gedaan.
Dat denk ik ook. Wel besparingen voor de werkgever dan. Is economisch ook goed, want arbeid wordt goedkoper en mensen gestimuleerd om te verhuizen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:50 schreef DaMart het volgende:
Hoe zou verlaging van het reiskostenforfait trouwens kunnen leiden tot een besparing van ruim een miljard? De gemiddelde werkgever zal gewoon de reiskostenvergoeding daarop aanpassen, waardoor werknemers minder vergoeding krijgen, waarover nog steeds geen belasting hoeft te worden afgedragen.
Ze benne weer te lui om op gewone tijde te werke, klereambtenaareh!quote:Op donderdag 26 april 2012 18:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
DE HARDWERKENDE NEDERLANDER KOMT ER WEER BEKAAID VANAF.
Je hebt weer als voordeel dat je als ambtenaar toch eigenlijk nauwelijks reiskostenvergoeding krijgt. Dus als dat daalt voel je er niks van.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik word er als bovenmodaalverdienende ambtenaar waarschijnlijk niet echt beter van, maar het klinkt toch wel aardig. Goed dat de AOW sneller aangepakt wordt. En als kersverse huizenbezitter wel benieuwd naar de gevolgen...
En ik heb niet eens een auto.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt weer als voordeel dat je als ambtenaar toch eigenlijk nauwelijks reiskostenvergoeding krijgt. Dus als dat daalt voel je er niks van.
Alleen dat 'weghalen' al! In combinatie met 'honderden miljoenen'. Dat geeft toch een beetje rillingen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:53 schreef Asphias het volgende:
wat? interesante keuze:
18.50 uur Volgens Jolande Sap komt er een speciaal crisistarief voor de hoogste inkomens. 'Daar gaan we honderden miljoenen weghalen.' Dat meldt BNR-verslaggever Jeroen Stans.
http://www.volkskrant.nl/(...)in-met-akkoord.dhtml
Same here, overigens. Al zit ik in de zorg dus word enigszins gespaard. Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn ook de studiekosten. Sociaal leenstelsel wordt het dus niet, maar wat ze dan gaan doen zal me benieuwen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik word er als bovenmodaalverdienende ambtenaar waarschijnlijk niet echt beter van, maar het klinkt toch wel aardig. Goed dat de AOW sneller aangepakt wordt. En als kersverse huizenbezitter wel benieuwd naar de gevolgen...
En ook meer winst, waar dus ook weer belasting over betaald moet worden. Linksom of rechtsom zal er gewoon belasting over moeten worden betaald. Als loonheffing omdat de werknemer het niet pikt en dus hoger loon of een hogere vergoeding eist of vennootschapsbelasting.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Wel besparingen voor de werkgever dan. Is economisch ook goed, want arbeid wordt goedkoper en mensen gestimuleerd om te verhuizen.
Inderdaad.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:01 schreef StM het volgende:
Ik denk dat dit toch wel het bewijs is dat ook al zijn we zo verdeeld in Nederland, als het echt moet kunnen we altijd met een beetje polderen weer tot elkaar komen.
Precies, dit is een mooi voorbeeld voor Europa.quote:En daar kan de rest van Europa jaloers op zijn want die komen niet verder als verdeeld zijn.
quote:Op donderdag 26 april 2012 18:53 schreef Asphias het volgende:
wat? interesante keuze:
18.50 uur Volgens Jolande Sap komt er een speciaal crisistarief voor de hoogste inkomens. 'Daar gaan we honderden miljoenen weghalen.' Dat meldt BNR-verslaggever Jeroen Stans.
http://www.volkskrant.nl/(...)in-met-akkoord.dhtml
Nou ik vind dat ze moeten doorpakken op de HRA. Dat doen ze weer niet. Daar zijn de miljarden te pakken.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is overigens voor de continuiteit wel te hopen dat er straks geen grote meerderheid SP-PvdA-PVV komt, want dan gaat er wéér van alles teruggedraaid worden.
(Mijn proefballonnetje: AOW-leeftijd koppelen aan de maximumsnelheid, checks and balances om de pijn bij de PVV te verzachten: als je harder mag rijden gaan er meer mensen dood, daardoor komen er minder pensioengerechtigden, AOW-leeftijd kan dalen, dus max. snelheid daalt, minder verkeersdoden, dus mensen worden ouder etc, perfect systeem met communicerende vaten)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |