abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110853589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Hij stond gewoon verkapt zijn verkiezingsprogramma uit de doeken te doen. Daar werd hij letterlijk op aangesproken. Zowel een tactische als strategische blunder die hem nog wel even tot last gaat zijn denk ik.
Kortom, een Cohennetje.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:39:41 #52
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_110853605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Hij heeft gegokt en verloren.
Ik vind het wel grappig. Na het mislukken van Paars+ en de leuke 1,5 jaar die daar op volgde dacht Pechtold nu ''ik laat mij niet weer buitenspel meeslepen door die domme PvdA'' en heeft hij gewoon om Samsom heen gewerkt.

Zwaar terecht. Wie niet horen wil moet maar voelen, en Diederik is in dezelfde valkuil gevallen als Cohen destijds. Flexibel zijn en je open opstellen, dan kun je meepraten. Niet verwachten dat je alles cadeau krijgt en iedereen wel toegeeft omdat je de 2e grootste partij bent. Zo werkt het nu eenmaal niet in Nederland.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:01:35 #53
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_110854400
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig. Na het mislukken van Paars+ en de leuke 1,5 jaar die daar op volgde dacht Pechtold nu ''ik laat mij niet weer buitenspel meeslepen door die domme PvdA'' en heeft hij gewoon om Samsom heen gewerkt.

Zwaar terecht. Wie niet horen wil moet maar voelen, en Diederik is in dezelfde valkuil gevallen als Cohen destijds. Flexibel zijn en je open opstellen, dan kun je meepraten. Niet verwachten dat je alles cadeau krijgt en iedereen wel toegeeft omdat je de 2e grootste partij bent. Zo werkt het nu eenmaal niet in Nederland.
Maar die fout maakt de PvdA keer op keer. Je zou verwachten dat de jonge hond Samsom vernieuwing in de partij brengt. Niet dus.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:05:03 #54
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_110854522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:01 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Maar die fout maakt de PvdA keer op keer. Je zou verwachten dat de jonge hond Samsom vernieuwing in de partij brengt. Niet dus.
Nouwjah, dat doet hij wel. Hij heeft de PvdA haar ideologische veren terug gegeven. Positief bekeken houdt hij -vanuit de nieuwe koers gezien- zijn rug recht. Gezien de urgentie van het vraagstuk was het alleen een heel dom moment om daar juist nu mee te beginnen.

De winst is dat hij van midden naar links is opgeschoven. Maar daar gaat 'ie wel flink voor betalen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:48:10 #55
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_110858207
Nou, met het draagvlak valt het nog niet mee: http://www.parool.nl/paro(...)mt-akkoord-wel.dhtml.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_110858348
Bijna overal in de wereld mag je stemmen op je 18e. Dit is sinds 1972 ook in Nederland het geval. Voor mijn studie Politieke Wetenschappen doe ik onderzoek naar de opvatting van jongeren (14-25) over stemmen onder de 18 jaar en hierbij heb ik jullie hulp hard nodig! Door deze enquête van 12 vragen in te vullen ben je al binnen 2 minuutjes klaar en heb je mij heel erg veel geholpen! Alvast heel erg bedankt.

Groetjes, Eveline

https://uleidenss.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8f7VanYQdAb3yp6
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:23:40 #57
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_110859437
Laten we eerst de verkiezingen maar eens afwachten.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:33:44 #58
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_110859780
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:51 schreef bellabo het volgende:
Bijna overal in de wereld mag je stemmen op je 18e. Dit is sinds 1972 ook in Nederland het geval. Voor mijn studie Politieke Wetenschappen doe ik onderzoek naar de opvatting van jongeren (14-25) over stemmen onder de 18 jaar en hierbij heb ik jullie hulp hard nodig! Door deze enquête van 12 vragen in te vullen ben je al binnen 2 minuutjes klaar en heb je mij heel erg veel geholpen! Alvast heel erg bedankt.

Groetjes, Eveline

Wat een brutaliteit om dit in een serieus topic te vragen. Ik zeg, ban.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_110859898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:05 schreef Dvm86 het volgende:
De fout om op PvdA te stemmen zal ik nooit meer maken. Wij zijn voor een parlementaire enquête naar de Irak oorlog. 'Oh, sorry, jongens, dat puntje is gesneuveld tijdens de onderhandelingen.'

Die kun je niet serieus nemen.
Succes met het stemmen op een partij die wel ál haar punten kan behouden tijdens onderhandelingen.
PWBF
pi_110859909
Samsom heeft volgens mij gewoon het erg verstandig gedaan. Als eerste is het gewoon een slecht akkoord en je kunt beter geenakkoord hebben dan een slecht akkoord. Ten tweede is dit een tijdelijk akkoord, deze kamer is in 2013 al ontbonden deze bergoting is van een kamer die over hun graf heen regeert. Ten derde zijn de partijen VVD, CDA, D'66, Groen-links en CU in één klap beperkt in hun verkiezingscampagne, ze moeten dingen verdedigen waar ze niet achterstaan en hun keus rechtvaardigen met nemen van verantwoordelijkheid? Men geeft de kiezers eerst een dictaat en zeggen dan dat dat verantwoordelijkheid nemen is? Ik vind dit een ondemocratische gang van zaken, de AOW leeftijd zo snel verhogen past niet bij een demissionaire status en verkiezingen.

Tot slot, in september hebben we weer nieuwe tegenvallers, dit akkoord lost nog steeds structureel niets op maar veroorzaakt weer problemen, er was maar één oplossing snel verkiezingen. In het kader van de verkiezingen hebben nu vijf politiek leiders het volk proberen wijs te maken dat ze verantwoordelijkheid nemen en daadkracht toonden, volgens mij hebben ze een slap en slechte politiek deal gesloten die met verstandig beleid helemaal niets te maken heeft.

Samsom houdt zich daarverre van en gaat voor goed beleid en heeft de handen vrij om daarvoor te pleiten omdat hij niet is gebonden aan deze afspraak. Nu denk ik dat Samsom op links alleen nog Roemer moet duchten maar Sap staat buitenspel, Rutte is de groen links lijsttrekker, dat is hij ook voor VVD, CDA, D'66. CU is, gelukkig voor hun, christelijk die zullen er geen last van krijgen.
pi_110859926
quote:

Groetjes, Eveline

Gedaan Eveline. :*
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_110859959
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:33 schreef mlg het volgende:

[..]

Wat een brutaliteit om dit in een serieus topic te vragen. Ik zeg, ban.
Het ergste vind ik dat ik als 30+er gediscrimineerd word met die enquete.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:41:20 #63
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_110860092
Neem een voorbeerld aan het CDA, nog nauwelijks zetels en nog minder kiezers volgens de peiling, maar ze mogen wel altijd meedoen.
Nu zelfs in de persoon van JKdJ als stralend middelpunt waar niemand omheen kan (NIET letterlijk bedoeld).
Politiek is een vak!
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_110860142
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het ergste vind ik dat ik als 30+er gediscrimineerd word met die enquete.
Ik viel er ook net buiten. ;(
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:47:42 #65
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_110860299
quote:

Groetjes, Eveline

Deze enquete nodigt tot fraude, ik heb hem ingevuld maar ben allang over de houdbaarheidsdatum.

De gegevens kun je nu niet meer gebruiken, als ware onderzoeker zie je dat nu toch wel in!
o|O
pi_110860310
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:41 schreef sorcees het volgende:
Neem een voorbeerld aan het CDA, nog nauwelijks zetels en nog minder kiezers volgens de peiling, maar ze mogen wel altijd meedoen.
Nu zelfs in de persoon van JKdJ als stralend middelpunt waar niemand omheen kan (NIET letterlijk bedoeld).
Politiek is een vak!
CDA is er altijd bij omdat ze met iedereen kunnen willen samenwerken.
PWBF
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:49:10 #67
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_110860340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

CDA is er altijd bij omdat ze met iedereen kunnen willen samenwerken.
Van alle markten thuis of met alle winden mee?
pi_110860374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:49 schreef sorcees het volgende:

[..]

Met alle natte winden. LPF, PVV en dergelijke.
PWBF
pi_110860394
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:47 schreef sorcees het volgende:

[..]

Deze enquete nodigt tot fraude, ik heb hem ingevuld maar ben allang over de houdbaarheidsdatum.

De gegevens kun je nu niet meer gebruiken, als ware onderzoeker zie je dat nu toch wel in!
o|O
Heb hem ingevuld met onzin. Whiehihi.
PWBF
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:50:53 #70
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_110860402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:37 schreef Wespensteek het volgende:
Samsom heeft volgens mij gewoon het erg verstandig gedaan. Als eerste is het gewoon een slecht akkoord en je kunt beter geenakkoord hebben dan een slecht akkoord. Ten tweede is dit een tijdelijk akkoord, deze kamer is in 2013 al ontbonden deze bergoting is van een kamer die over hun graf heen regeert. Ten derde zijn de partijen VVD, CDA, D'66, Groen-links en CU in één klap beperkt in hun verkiezingscampagne, ze moeten dingen verdedigen waar ze niet achterstaan en hun keus rechtvaardigen met nemen van verantwoordelijkheid? Men geeft de kiezers eerst een dictaat en zeggen dan dat dat verantwoordelijkheid nemen is? Ik vind dit een ondemocratische gang van zaken, de AOW leeftijd zo snel verhogen past niet bij een demissionaire status en verkiezingen.

Tot slot, in september hebben we weer nieuwe tegenvallers, dit akkoord lost nog steeds structureel niets op maar veroorzaakt weer problemen, er was maar één oplossing snel verkiezingen. In het kader van de verkiezingen hebben nu vijf politiek leiders het volk proberen wijs te maken dat ze verantwoordelijkheid nemen en daadkracht toonden, volgens mij hebben ze een slap en slechte politiek deal gesloten die met verstandig beleid helemaal niets te maken heeft.

Samsom houdt zich daarverre van en gaat voor goed beleid en heeft de handen vrij om daarvoor te pleiten omdat hij niet is gebonden aan deze afspraak. Nu denk ik dat Samsom op links alleen nog Roemer moet duchten maar Sap staat buitenspel, Rutte is de groen links lijsttrekker, dat is hij ook voor VVD, CDA, D'66. CU is, gelukkig voor hun, christelijk die zullen er geen last van krijgen.
Wat je niet begrijpt is dat dit allemaal pure symboliek is totdat de verkiezingen komen. Het signaal naar de buitenwereld is dat de partijen die achter het akkoord staan verantwoordelijkheid hebben genomen. De rest vind dat blijkbaar niet zo belangrijk.

Dat de verkiezingen alles in de soep kan gooien is bijzaak hier. Wat nu nodig is is besluitvaardigheid, en de PvdA heeft daar niet voor gekozen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:56:13 #71
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110860585
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Wat je niet begrijpt is dat dit allemaal pure symboliek is totdat de verkiezingen komen. Het signaal naar de buitenwereld is dat de partijen die achter het akkoord staan verantwoordelijkheid hebben genomen. De rest vind dat blijkbaar niet zo belangrijk.

Dat de verkiezingen alles in de soep kan gooien is bijzaak hier. Wat nu nodig is is besluitvaardigheid, en de PvdA heeft daar niet voor gekozen.
Dit. De ontgoogcheling volgt later wel als de maatregelingen duidelijk worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:01:17 #72
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_110860753
Diederik mocht niet op het kinderpartijtje komen, hij had geen uitnodiging gekregen, wat erg toch, het is altijd dezelfde die gepest wordt (fractievoorzitter PvdA). :+
pi_110860833
De PVDA heeft zichzelf helemaal niet buitenspel geplaatst, het was vanaf het begin al duidelijk dat de VVD en het CDA de voorkeur gaven aan FC Kunduz, hier is immers al eerder succesvol zaken mee gedaan.
Als je een meerderheid hebt waarom zou je dan moeilijk doen en partijen uitnodigen die nog meer tegengas gaan geven aan de idealen van de VVD/CDA.
En vervolgens doen alsof de PVDA niet mee wou doen, dat is partijpolitiek.
De PVDA verdedigd zijn electoraat met meer tegengas en is daarom geen 1e keuze van de Jager.
Sap ruilt haar partijstandpunten in voor 200 miljoen aan appeltjesgroen glooiende natuur en zonnepanelen.
Ik stem PVDA maar, de Jager heeft dit tactisch heel goed aangepakt. Het is jammer dat een groot deel van de kiezers nu de PVDA de schuld geeft van plan-B van de Rutte-kliek.
pi_110860886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:49 schreef sorcees het volgende:

[..]

Omdat het een centrumpartij is. Ze hebben linkse en rechtse standpunten. Maar veel mensen zoeken liever de extreme kanten van het politieke spectrum op.
pi_110860925
ik denk dat Gert hem opvolgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')